På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistiker
Spela filmen

Logistiker

69 Lediga jobb

Supply chain koordinator

Arbetsgivare / Ort: Quest Consulting Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Till vår kund i Norra Stockholm söker vi en Supply chain koordinator. I din roll koordinerar du lokala planeringsaktiviteterna för Supply Chain (dagliga påfyllningsorder). du kommer även samordna inför stora leveransfrågor. Du arbetar i nära samarbete med regionala planeringsteam. I din roll kör du veckorapporter för Backorders och kommunicerar med kommersiella team och kundtjänst. Du leder kontinuerligt förbättring av leveransprocessen ur ett nordiskt perspektiv. Vi söker dig med följande erfarenhet/utbildning/personliga egenskaper: - Eftergymnasialutbildning inom ett relevant ämne, t.ex. logistik eller liknande - Minst 2-3 års erfarenhet av arbete inom supply chain - Utmärkt system och datorkunskap Excel, Access samt kunskap om ERP-system - Erfarenhet av rapporteringsverktyg som Insight är meriterande - Duktig på att förstå data - Mycket bra på att analysera och strukturera - Flexibelt förhållningssätt till olika uppgifter och tar det ansvar som arbetsbelastningen kräver - Svenska och engelska i tal och skrift Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected] Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till förlängning. 100% under uppdragstiden. Om Quest Consulting Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Logistiker 5G

Arbetsgivare / Ort: Transtema Network Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Transtema Network Services AB har som vision att vara den naturliga partnern för byggnation och underhåll av nätet i Sverige. Vi jobbar med såväl stora kontrakt som med mindre lokala avtal och tar vara på varje möjlighet till att utvecklas och expandera. Vi har växt till ett företag med omkring 750 anställda och vi fortsätter ständigt att leta efter produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare som vill vara delaktiga i att göra vår vision till verklighet. Hos oss får du chansen att arbeta inom en väletablerad organisation som satsar på att utveckla och utbilda sina medarbetare Vill du vara del av en framgångssaga och agera i en viktig roll som för bolaget framåt under kommande projekt? Är du logistiker idag och även arbetar inom telekom och är ute efter ditt nästa karriärsäventyr? Sök då tjänsten till Transtema, varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Transtemas söker en Logistiker med start så fort som möjligt till kontoret i TBD. Transtema levererar projektering, design, byggnation, dokumentation, underhåll samt övriga konsulttjänster för kommunikationsnät. De planerar, projekterar samt bygger optofibernät och efter ett par år av kraftig expansion lägger de nu fokus på att bygga organisationen och processer för framtidens affärer. Du erbjuds Möjlighet att vara en del av ett helt nytt projekt och skapa och utveckla rutiner och processer på egen hand. Möjlighet att växa på ett bolag som expanderar och får en allt större betydelse i vårt samhälle för varje dag som går. Resor kan förekomma till de olika lagren och du erbjuds flexibilitet kring detta då du självständigt lägger upp ditt arbete. Arbetsuppgifter Som Logistiker kommer du att hjälpa logistikchefen att sätta ihop processer, regelverk och dagliga rutiner för ett specifikt kommande 5G-projekt. Du kommer att ha en central roll i projektet och för in och utleveranser av sitematerialet, du kommer även ansvara för att utförande enheter har materialet packat för upphämtning. Vidare kommer du vara vår part i samarbetet med vår beställare om det saknas eller att vi fått trasigt material. Du utgår från kontoret i xxx TBD men kan också behöva befinna dig på Transtemas lager runt om i landet. Vi söker dig som Tidigare har arbetat med logistikprocesser samt lösningar inom telekom i och utanför Sverige Har gedigen erfarenhet av systemlösningar för logistik Har erfarenhet av logistik kopplat till 3G och 4G och har god produktkännedom kring området Har ett brett kontaktnät inom branschen Innehar B-körkort Det är meriterande om du: Har arbetat med att införa systemstöd Som person är du: Strukturerad Problemlösande Ansvarstagande Vidare ser vi gärna att du som söker också är driven och har förmågan att se affären. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: provanställning 6 månader med chans till fast anställning Placering: Sätra, Stockholm Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Du är välkommen att kontakta Peter Johansson, Affärsområdeschef Entreprenad om du vill veta mer om tjänsten. OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp
Arbetsgivare
Transtema Network Services AB
Hemsida: http://transtemanetworkservices.com/sv
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supply Chain Planner

Arbetsgivare / Ort: Avero AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Supply Chain Planner to North Trampoline

Our Company:

North Trampoline is a sports and lifestyle brand that develop and sell premium trampolines to families and athletes across Europe, North America, and Australia. North Trampoline have grown to be one of the leading trampoline brands in the world. To be able to fulfil our global strategy we need to strengthen our Supply Chain Team with a Supply Planner.

We are a privately owned and value driven company. Our value words are, Quality, Love and Pioneering Spirit. We have offices in Gothenburg, Sweden and London, UK as well as an in-house R&D facility in Gothenburg. At North Trampoline we believe in owning the value chain from product development to end customer delivery. The majority of our sales are through e-commerce and we use four distribution centres in Europe and two in the US to enable quick on-time delivery to customers.

Your Mission:

This position is placed at our headquarters in Gothenburg and you will report to the Supply Chain Manager. We expect this position to grow in responsibility and complexity as the company expands. We are looking for you to have the ambition, drive, and skills to within a few years take on a managerial position within Supply Chain.

As a Supply Planner at North Trampoline you will be responsible for our global 18- month supply and purchase plan. You will participate in our operational S&OP Process, to make sure we are able to deliver products to our customers, on time, in full, whilst simultaneously keeping our inventory levels on target. You will act as a liaison between our Sales- and Operational teams and be a key contact to our suppliers and Distribution Centres. Our business is highly seasonal which provide unique challenges and opportunities for the right candidate.

An important purpose in this hiring will be to develop and strengthen our supply planning practices, ERP best practices and processes. We expect you do be the driving force in this work.

You will manage the purchase process and participate in developing our demand planning and S&OP process. In this role you will have many internal contacts such as Customer Experience, R&D and Finance.

Key Responsibilities:

· Be a key player in our operational planning and supply process

· Replenish products from suppliers from both Overseas and European suppliers

· Create actions / recommendations in the event of supply or demand variations

· Mange deliveries and be the liaison between our suppliers and freight forwarders

· Participate in the development of our company wide S&OP process and be the driver of tactical and operational aspects.

· Coordinate Product Phase in/out

· Report KPI’s to stakeholders

Skills and Requirements

· Minimum bachelors- or master’s degree within supply chain, business administration or similar.

· Experience from similar positions

· Experience of ERP, forecasting and MRP tools

· Excellent MS office skills

· Commercial and business mindset

· Self-motivated with high level of drive and ability to act independently

· Treat people with respect

· Customer focused

· Experience of working with suppliers in Asia would be an advantage

· Experience within logistics would be an advantage

· Fluent in English; both written and spoken

Additional Information:

This is a permanent fulltime position. We will apply a 6month probationary employment period.

Last application: 2020-03-01

We will review applications continuously and the position can be filled before the last application date. So please submit your application as soon as possible

Send application via e-mail to:

[email protected]

For more questions regarding the position please contact:

Erik Rodhe, Supply Chain Manager

Phone: +46 (0) 70-750 31 99

[email protected]

For questions regarding the reqruitement process:

Petra Winbladh, HR Manager

Phone: +46 (0) 70-939 88 99

[email protected]

Länken till jobbet:

https://www.linkedin.com/jobs/search/?keywords=North%20Trampoline

Arbetsgivare
Avero AB
Rullagergatan 9
41526 Göteborg
Ansökan
Ansök senast 4 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ledigt jobb som Logistiktekniker i Gävle

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Just nu får vi på Manpower in många uppdrag från både befintliga och nya kunder. Vi behöver därför utöka vår personalstyrka med nya talanger. Hos oss får du en trygg anställning och fina förmåner. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som kommer att börja med en visstidsanställning på sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Är du den vi söker? För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du uppskattar variation och har lätt för att möta nya människor och situationer. Du kommer att arbeta självständigt i ett litet team där det krävs att du som person är prestigelöst och vågar fråga om hjälp när det behövs. Kunden är i en expansiv fas där det gäller att arbeta strukturerat. Till en början kommer du att vara verksam i Gävle, men då kunden finns på flera håll i Gävle och Sandviken krävs det att du måste vara flexibel och kunna hjälpa till där det behövs. Körkort och tillgång till bil samt truckkort är krav för denna tjänst. I tjänsten arbetar du brett med leveranser, både internt och från externa leverantörer. Du kommer även att vara med och förbättra arbetssätt och strategier för lagerhållningen, utveckling av processer och materialflöden med fokus på säkerhet och kvalité. Arbetsuppgifter som kan förekomma: * Säkerställa effektiva processer och flöden inom funktionen för logistik * Hantera uppsättning och underhåll i vårt lagerhanteringssystem * Underhålla dokument och processer för arbetet * Förbättringsarbete och effektivisering Tjänsten kräver att du har logistikvana sedan tidigare. Vi ser även att du har en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistiker till kommande uppdrag!

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Logistiker till kommande uppdrag! Tycker du om att vara spindeln i nätet? Vill du arbeta med logistik i en miljö där effektiva transporter och ständig utveckling blir din vardag? Gillar du problemlösning och kundkontakt? Nu söker vi på Lernia i Göteborg en logistiker till vår kommande kund. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN I rollen som logistiker är du länken mellan ditt bolag, terminaler samt godsmottagare för att säkerställa att godsen kommer till rätt plats och i rätt tid. Du är en central kontaktfunktion gentemot godsterminalerna och godsmottagarna. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: • Undersöka bästa leveransmöjlighet genom att kolla på kvalitet, pris tid och risk • Att vara den operativa kontakten kring transportfrågor. • Hantera operationella problemställningar kring transporterna och att hantera ordrar från godsmottagarna. • Identifiera och hantera avvikelser, likväl som att informera godsmottagarna om dessa. • Delta i och/eller driva olika problemlösningsaktiviteter och ständiga förbättringar. • Arbeta proaktivt med din tilldelade kundportfölj för att säkerställa hög kundretention DIN BAKGRUND Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande område. Vidare ser vi gärna att du minst har ett års tidigare erfarenhet av arbete med transport- eller logistikplanering. Har du arbetat med transportanalys samt process, förändring och projekt management är det till en stor fördel. Du är van vid att arbeta administrativt och har goda datorkunskaper med erfarenhet av arbete i MS Office. Slutligen talar och skriver du obehindrat på svenska såväl som engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig tillämpning! PERSONLIGA EGENSKAPER Som person har du ett organiserat, strukturerat och flexibelt arbetssätt. Du har en god analytisk, kreativ och problemlösande förmåga och kan ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Då du har många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och vi tror även att du en serviceinriktad och målorienterad person som trivs med att arbeta i team. OM ANSTÄLLNINGEN Placeringsort: Göteborg Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Omgående Anställningsform: Visstidsanställning OM ANSÖKNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 5 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistics Operations Process Specialist

Arbetsgivare / Ort: Cytiva Sweden AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistiker

Om jobbet

Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health

We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.

Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.

We are looking for a Logistics Operations Process Specialist to work with our Global Logistics organization with over 60 employees. Do you have a passion for Supply Chain & Logistics? Then we would love to hear from you!

What you’ll do

  • Develop and maintain a standard logistics operations process for logistics specialists to enable a flexible team to manage multi regional shipments
  • Develop a process for maintaining, tracking actual cost of logistics every month. Develop a process to estimate logistics cost for the future 1-2 months
  • Drive system improvements and initiatives towards automated bookings
  • Understand the detailed working of Transportation Management System, suggest improvements, and manage rules
  • Work with a cross functional team to enable proactive shipment planning process
  • Develop a functional training plan for logistics specialists and create training materials for use globally
  • Identify gaps and drive optimization for logistics processes with the support of systems, tools, BI and Lean methodology

Who you are

  • University education in Supply chain/Business management
  • Minimum of 7 years in Operational environment of Warehousing, Distribution, Logistics or Planning
  • Experience in developing SOP’s, process ownership & governance
  • Proven ability to execute, multi-task, and deliver on commitments
  • Effective problem solving, root cause analytical skills
  • Experience of improvement work using LEAN
  • Excellent English skills, oral and written.

Who we are

Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.

For questions about the role, please contact Hiring Manager Daniel Palestro, [email protected]

Our business is growing quickly and we hire across the board. Interview and selection will happen continuously and an opening can be filled before last day of application, March 7th.

Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!

Cytiva is global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to advance and accelerate therapeutics. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.

Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world.

Arbetsgivare
Cytiva Sweden AB
Björkgatan 30
75184 Uppsala
Ansökan
Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Master Data Specialist to a global company in Mölndal!

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Adecco is looking for a Master Data Specialist to join a global company in Mölndal!  About the role Are you looking for an opportunity that will allow you to "pave the road" for improved Master Data processes? Do you want to make an impact on the Product Data of a global company? Do you want to do it in a friendly, high performing environment? The Master Data Hub is accountable for the delivery of high quality master data to the company´s internal processes and external partners for all our articles. The Master Data Specialist role is a vital function for product data management and to be successful in this role you need to have a combination of skills that include good understanding of information systems and supply chain. The recruit will be dedicated to take full responsibility and manage a part of the article assortment, but as part of the team the work tasks and responsibilities will be shifting at times to meet our common goals. Your responsibility • Create, amend and delete Master Data • Review and respond to enquiries related to Master Data, taking a decision or escalating issues, concerns or risks as appropriate • Perform regular data reviews, identify issues or improvement areas related to data handling, perform root cause analysis and recommend improvement activities to safeguard data quality • Calculate and follow-up on KPI´s • Perform data analysis and ad hoc reporting • Support and co-operate with Business Data Users and other stakeholders on request • Report system incidents and drive system improvements, represent operations in system change activities including taking the lead in system testing and business verification • Develop and perform master data trainings for business counterparts to ensure appropriate involvement and understanding of Master Data processes • Contribute to projects and initiatives related to relevant master data Qualifications Required Education & Experience • University degree with logistic or system profile or equivalent within relevant practice • Some years of industry experience: information systems/supply chain/customer service • Strong knowledge of SAP, Excel and Master Data Management • High proficiency in English • Technical writing and end-user documentation skills About you To be successful in this role we believe that you are someone who enjoys the interaction with colleagues and stakeholders. You are Team oriented and service minded with great communication skills. You also need a methodical, analytical and detailed work behavior. We see you as a Self-driven and goal focused individual with problem solving skills and a can-do attitude.   About the assignment The consultant assignment will start in the end of March and will continue until January 2022 with a possibility of extension.  Contacts If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Johanna Lydén at [email protected]   Welcome with your application!
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistiker

Arbetsgivare / Ort: Ballingslöv AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Ballingslöv AB söker Logistiker Det är något alldeles speciellt att få vara en del i det inspirerande arbete som skapar varumärket Ballingslöv i Sverige och Drømmekjøkkenet i Norge. Vi är ca 450 anställda i Ballingslöv strax norr om Hässleholm och mer än 500 säljare hos samarbetspartners i Skandinavien. I alla led finns en stolthet över Ballingslöv och de produkter vi tillverkar och säljer. Därför blir också det dagliga arbetet inspirerande, vi kallar känslan för #Vardagsglädje. Ballingslöv AB är ett företag i stark tillväxt och utveckling. För att understödja denna resa har investeringar gjorts i vår tillverkning och nu vill vi även ta nästa steg för att utveckla våra processer inom logistik och produktionsplanering. Som logistiker arbetar du i huvudsak på taktisk nivå med logistik och produktionsplanering inom Supply Chain. Du ansvarar, tillsammans med övriga planeringsteamet, för utveckling och förbättring av processer och systemstöd för planering i vår produktion. En produktion med full förädling på plats, från träråvara i ena änden till färdiga kök på egna lastbilar i andra änden, och däremellan en förädlingsprocess med bl.a. maskinverkstad, ytbehandling och skåpsmontering. Förutom utveckling, förbättring och standardisering av nuvarande produktionsplanerings-process förväntas du att projektarbeta och projektleda i den förändringsprocess vi befinner oss i. Du ska trivas med att arbeta i projekt, kunna strukturera, inspirera och leda, samt presentera inför grupp på ett pedagogiskt vis. Arbetet innehåller en stor mängd analys av data samt produktions- och planeringskomplexa frågeställningar, vilket gör att tjänsten kräver en förmåga att analysera, identifiera, prioritera, förenkla och förbättra. Du ingår i ett planeringsteam med två kollegor och du rapporterar till Planeringschef. Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning med specialisering inom logistik eller produktion, eller annan relevant bakgrund som bedöms likvärdig. Kanske har du precis färdigställt din utbildning och är redo för att sätta dina förvärvade kunskaper på prov eller så har du arbetat i några år i en liknande roll på delvis taktisk/strategisk nivå och är redo för att ge dig in i en roll där du förväntas att växa. Du har god vana av att arbeta med processer, projekt och projektledning samt ett stort intresse och engagemang för planering, logistik och flödesanalyser inom Supply Chain. Dina datorkunskaper är givetvis goda med Officepaketet, i synnerhet av Excel. Erfarenhet av programmering, databashantering och datavisualisering är meriterande. Som person ser vi att du är analytisk, strukturerad, lösningsorienterad, serviceinriktad och nyfiken. Dessa egenskaper tillsammans med ditt genuina intresse för arbetsuppgifterna, ditt engagemang och därmed arbetsglädje skapar #Vardagsglädje för dig och oss. Vill du veta mer om tjänsten - tag gärna kontakt med Alexander Sjögren, Planeringschef, [email protected] Ansökningar behandlas löpande och du söker via vår hemsida www.ballingslov.se
Arbetsgivare
Ballingslöv AB
Hemsida: http://www.ballingslov.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistiker med fokus på utveckling av IT-system

Arbetsgivare / Ort: Skill Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Här finns en unik möjlighet för dig som gillar att kombinera logistik, kundkontakt och utveckling av processer samt IT-system. Till vår kund, som är en ledande aktör inom utveckling av order- och logistiksystem ser vi ett fortsatt behov. Vi behöver därför stärka upp teamet med ytterligare kollegor som vill få en rolig samt utmanande vardag! Om företaget Vår kund är en ledande aktör inom utveckling av order- och logistiksystem. På kontoret i centrala Linköping hittar du ca. 50 kollegor som trivs och har roligt tillsammans. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du vara delaktig i utvecklingen av framtidens order- och logistiksystem. Ditt huvudsakliga mål är att i nära samarbete med kunder skapa förståelse för hur de har arbetat, arbetar och önskar arbeta med order & logistik i framtiden. Med din kompetens och förståelse för kundens önskemål och utmaningar kommer du vägleda kunden och föra vidare informationen internt för att främja utvecklingen av framtidens system. Tillsammans med kollegor analyserar ni och drar slutsatser kring hur bolagets system ska utvecklas framåt. Ett spännande arbete med en varierande vardag med möjligheter att arbeta i gränslandet av logistik, kundkontakt och systemutveckling. Din profil Vi söker dig som ser detta som en rolig och spännande utmaning – att vara del av en systemleverantör som har ambition att i nära samarbete med internationella & marknadsledande kunder utvecklas och erbjuda morgondagens lösningar. Som person ser vi att du är kommunikativ, noggrann och lösningsorienterad. Eftersom du kommer ha varierade uppgifter samt flera kontaktytor internt och externt krävs att du har förmåga att arbeta strukturerat, flexibelt och lösningsorienterat. Vi tror att du har: - Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom till exempel Industriell ekonomi (datateknik/logistik), logistik eller data - Erfarenhet av att arbeta med utveckling av logistikprocesser eller systemstöd kopplat till logistik - Genuint intresse för system/teknik samt viss erfarenhet av systemutveckling från ex. utbildningen - God förmåga att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift. Då du kommer arbeta i gränslandet mellan kunden och systemet ser vi att du har förståelse både för kundens verksamhet samt på tekniken bakom affärssystemet dvs. databaser och kod. Ansökningsförfarande Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att med att skicka in din ansökan redan idag. Detta gäller en direktrekrytering med anställning hos kund. Anställningen omfattas av 6 månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar kunden med Skill. Ansökningarna hanteras löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Therese Matsson på 013-495 89 32 alt. [email protected] Om oss Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://skill.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Master Data Specialist to a global company in Mölndal!

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Adecco is looking for a Master Data Specialist to join a global company in Mölndal!  About the role Are you looking for an opportunity that will allow you to "pave the road" for improved Master Data processes? Do you want to make an impact on the Product Data of a global company? Do you want to do it in a friendly, high performing environment? The Master Data Hub is accountable for the delivery of high quality master data to the company´s internal processes and external partners for all our articles. The Master Data Specialist role is a vital function for product data management and to be successful in this role you need to have a combination of skills that include good understanding of information systems and supply chain. The recruit will be dedicated to take full responsibility and manage a part of the article assortment, but as part of the team the work tasks and responsibilities will be shifting at times to meet our common goals. Your responsibility • Create, amend and delete Master Data • Review and respond to enquiries related to Master Data, taking a decision or escalating issues, concerns or risks as appropriate • Perform regular data reviews, identify issues or improvement areas related to data handling, perform root cause analysis and recommend improvement activities to safeguard data quality • Calculate and follow-up on KPI´s • Perform data analysis and ad hoc reporting • Support and co-operate with Business Data Users and other stakeholders on request • Report system incidents and drive system improvements, represent operations in system change activities including taking the lead in system testing and business verification • Develop and perform master data trainings for business counterparts to ensure appropriate involvement and understanding of Master Data processes • Contribute to projects and initiatives related to relevant master data Qualifications Required Education & Experience • University degree with logistic or system profile or equivalent within relevant practice • Some years of industry experience: information systems/supply chain/customer service • Strong knowledge of SAP, Excel and Master Data Management • High proficiency in English • Technical writing and end-user documentation skills About you To be successful in this role we believe that you are someone who enjoys the interaction with colleagues and stakeholders. You are Team oriented and service minded with great communication skills. You also need a methodical, analytical and detailed work behavior. We see you as a Self-driven and goal focused individual with problem solving skills and a can-do attitude.   About the assignment The consultant assignment will start in the end of March and will continue until January 2022 with a possibility of extension.  Contacts If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Johanna Lydén at [email protected]   Welcome with your application!
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.