På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kommunvägledare
Spela filmen

Kommunvägledare

144 Lediga jobb

Business operations Specialist

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
You have done this before and are familiar with the industry. Starting asap is what you are aiming for. Perfect, apply today! The assignment will start as soon as possible and will end June 2022. During the period you will be employed by Manpower. About the job The purpose of the Business Operations Specialist is to ensure that all Janssen events are of high quality, including promotional events, medical education events, educational support, advisory boards, consultations, sponsorships, patient organization events, patient organization support and internal meetings. The Business Operations Specialist coordinates planning and organizes logistics, administration, and documentation for all types of customer events in collaboration with the Event Requestor from MAF, Commercial or External Affairs. Duties & Responsibilities Drive timely initiation and actions to enable optimal preparation of events.Set up and drive event intake meeting with Event Requestor and or brand team, with the aim to align on event concept, content and learning objectives, target audience, event communication strategy, logistics and digital options, vendors, speakers and event faculty where needed as well as raise any out-of-framework or non-compliant event plans with the Event Requestor. About you In order to thrive in this position we believe you are a social person who loves the idea of a team and often described as a trusted colleague with a great ability to form and sustain relations with customers and colleagues. A coordinating role is where you feel most comfortable, you know that no day will look the same and that is what makes your day! You have experience from a similar role and at least three-year high school, preferably also post high school training. Project processes are not a novelty to you, and have you managed your own projects before it will be considered a bonus. Deadlines are motivators and you have previous results to prove that you always meet them and can stay focused and structured even during busy times. Having worked within the Healthcare or Medical Devices sector before, you know all about the regulatory conditions you need to consider when working with any event. Apply today! Would like to apply for this job? Fantastic! The position may be filled before the last application date so apply today! For more information, you are welcome to contact Maria Fant on tel: 08-452 33 77 or [email protected]
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vikarierande kommunikatör

Arbetsgivare / Ort: Katrineholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta brett med kommunikation, både internt och externt. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen på Kommunledningsförvaltningen. Du kommer att vara kommunikativ kontaktperson för Bildningsförvaltningen, en förvaltning som ansvarar för förskola, grund- och gymnasieskola, Kulturskola, KomTek (kommunal teknikskola) och mottagningsenheten Bryggan. På kommunikationsavdelningen ingår du i ett team som jobbar tillsammans med redaktionell kommunikation för att nå ut till invånare och medarbetare. Du kommer att kommunikativt stötta Bildningsförvaltningen i förändringsprocesser, profilering och i olika projekt. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kommunikationsplanering, redaktionellt arbete i samtliga kanaler, grafisk produktion, foto och film. KVALIFIKATIONER Du är en kommunikatör som uppskattar att arbeta med många olika sorters uppdrag. Du sätter dig snabbt in i olika sammanhang och sammanfattar budskapen på ett lättbegripligt sätt. Du är bra på att ta egna initiativ, driver självständigt de uppdrag du får och ser till att ditt arbete håller hög kvalitet och levereras i tid. Som person är du lyhörd, relationsskapande och har lätt för att bygga förtroende. Krav för tjänsten är att du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan akademisk utbildning/yrkeshögskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har: - Goda kunskaper i svenska språket och stilistisk förmåga. - Kunskaper i grafisk produktion och publicering i digitala kanaler, även foto och film. - Kunskaper i att arbeta i Adobe CS. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Katrineholms kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare till kultur- och fritidsförvaltningen!

Arbetsgivare / Ort: Eskilstuna kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunhandläggare

Om jobbet
ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som handläggare på förvaltningskontoret för kultur- och fritidsförvaltningen spänner över ett brett område. Arbetet handlar om att: • utifrån det politiska uppdraget vara med och driva förvaltningens verksamhet och ansvarsområden • omsätta sin kunskap till praktiska resultat i verksamheten för förvaltningen • etablera arbetssätt och initierar aktiviteter inom det administrativa området • ha en bred kunskap om lagar som styr det administrativa arbetet i en kommunal förvaltning • göra omvärldsbevakning inom det administrativa området Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är: • ansvara för samordningen av arbetet kring nämnd och registratur gentemot två nämnder, förvaltningens tjänstepersoner och serviceförvaltningens nämndsekreterare och registratorer • ha god kännedom/kunskap om till exempel förvaltningslagen, kommunallagen, lagen om offentlighet och sekretess • handlägga remisser och yttranden till kultur- och fritidsnämnden • ansvar för samordning kring förvaltningens närarkiv, och arkivvård • övergripande ansvar för utveckling av förvaltningens dokument- och ärendehantering • Kultur- och fritidsnämndens dataskyddsombud • representera förvaltningen i kommungemensamma nätverk/processteam för dataskydd, GDPR, informationssäkerhet, offentlighetsfrågor med mera. • ansvar för hanteringen av avtal för förvaltningen • samordnare av olika förvaltningsgemensamma frågor gentemot andra förvaltningar i kommunen Det finns även en del pågående uppdrag som kan komma att tillföras befattningen då förvaltningen är under utveckling. KVALIFIKATIONER För att lyckas med rollen ser vi att du har • en avslutad högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap eller annan inriktning som kan bedömas likvärdig • erfarenhet att arbeta med dokumentation, statistik och analys Meriterande om du har • högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning • erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation. • mer än 2 års erfarenhet som handläggare • kunskap om förvaltningslag, kommunallag, lag om offentlighet och sekretess • erfarenhet av nämndarbete, nämndprocess Eftersom tjänsten innefattar dokumenthantering är du bekväm med att skriva protokoll, föra minnesanteckningar och övrig dokumentation/administration. Du har mycket god IT vana och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift eftersom det är avgörande i arbetet. Vi söker dig som har ett öga för detaljer och som är duktig på struktur och rutinarbete. Du behöver kunna arbeta självständigt och känna dig trygg i dina kunskaper och din kompetens. Då rollen innebär mycket samverkan med olika målgrupper så ser vi att du är duktig på att skapa och upprätthålla goda förtroendefulla relationer. Din kompetens kommer användas av olika funktioner inom förvaltningen vilket ställer krav på att du kan anpassa din kommunikation efter motpartens kunskapsnivå. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder. I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad! Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer. För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Eskilstuna kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till Minska funkofobin

Arbetsgivare / Ort: Riksorganisationen Unga Med Synnedsättning / Enskede
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Projektet Minska funkofobin i samhället är ett projekt med stöd av Allmänna Arvsfonden. Målet med projektet är att kartlägga och synliggöra funkofobi genom att ta fram material, hållbara arbetssätt och metoder för att motverka den. Vi samarbetar med en rad olika ungdomsorganisationer inom funktionshinderrörelsen och arbetar gemensamt aktivt för att göra projektet till ett verktyg för förändring. Vi ser nu ett behov av en kommunikatör för projektets vidare arbete.

Vi söker dig som är en engagerad och kreativ kommunikatör som är van att arbeta både strategiskt och operativt. Vi ser att du som söker har en väl utvecklad känsla för språk, bild och form, och har erfarenhet av att ta fram planer och material till både digital och övrig media, samt att genomföra och följa upp kommunikativa satsningar.

Vi ser även att du är initiativtagande och till projektet löpande bidrar med en kommunikatörs perspektiv och har förmågan att gå från idé till handling.

Arbetsuppgifter

  • Ta fram strategier för att nå ut till allt från allmänhet till makthavare
  • Ansvara för projektets sociala medier och övriga medienärvaro
  • Självständigt kunna navigera projektets sociala medier och till viss del även andra mediarelationer
  • Stötta i framtagningen av textbaserat material med fokus på påverkansarbete och opinionsbildning
  • Omvandla existerande material, så som rapporter och artiklar, så det anpassas för sociala medier och göra detta på ett pedagogiskt sätt
  • Stötta i framtagningen av rörligt material

Krav

  • Gedigen erfarenhet av att arbeta med sociala medier samt övriga mediarelationer
  • Kunna producera enklare grafiskt material anpassat för digitala kanaler baserat på aktuell grafisk profil
  • Erfarenhet av att arbeta med påverkansarbete och/eller opinionsbildning
  • Erfarenhet av att arbete inom ideell sektor
  • Kompetens inom framtagning av pedagogiskt material
  • Delar US värderingar gällande allas lika värde och intresse för funktionshinderfrågor

Meriterande

  • Kunskap om tillgänglighetsfrågor och funktionshinderrörelsen
  • Erfarenhet av rörlig media och filmskapande
  • Ha erfarenhet av ideellt arbete
  • Van att arbeta i Wordpress

Vi uppmuntrar en mångfald av sökande.

Tillträde snarast möjligt men efter överenskommelse.

För mer info om projektet: https://ungsyn.se/minska-funkofobin/

Sista ansökningsdag är den 19 september. Vi accepterar endast ansökningar i Word-format. Ansökan skickas till [email protected]

Vi har valt att göra rekryteringen med extern hjälp och undanber oss kontakter från rekryteringsföretag.

Kontakt

För frågor gällande tjänsten kontakta projektledare Josefine Thorén på [email protected] eller på 070-420 57 13

För frågor till facklig representant kontakta Fabian van Blaricum på [email protected] eller på 076-539 92 87

Riksorganisationen Unga med Synnedsättning, som är anställande organisation, har kollektivavtal mellan Unionen och Fremia (tidigare KFO).


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Riksorganisationen Unga Med Synnedsättning
Sandsborgsvägen 44 A
12233 Enskede
Hemsida: https://ungsyn.se/minska-funkofobin/
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kommunikatör inriktning press, Kommunikationsstaben i Umeå

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERBOTTEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Om jobbet
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Kommunikationsstabens medarbetare bidrar med kompetens inom alla områden för att stödja organisationen att nå uppsatta mål samt för att chefer och medarbetare kan öka sin kommunikativa förmåga. Här samarbetar vi med såväl andra medarbetare inom staben, som med andra verksamheter inom organisationen och med externa kontakter. För oss är det viktigt att ständigt utveckla vår kommunikation för att ge kraft i organisationens förändringsarbete och möta intressenternas behov. Vi söker nu en kommunikatör då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig. Som kommunikatör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör jobbar du med att planera, samordna, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. Du kommer i första hand att skriva och publicera pressmeddelanden, vara presskontakt, skriva artiklar och vara med och utveckla pressarbetet. Du arbetar både strategiskt och operativt och ger råd och stöd till Region Västerbottens verksamheter samt är en naturlig kontakt för media. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande och som har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet samt tidigare erfarenhet av att planera och samordna kommunikationsaktiviteter. Du är en mycket god skribent och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Att du har en bra kunskap i klarspråk är en självklarhet. Dessutom har du erfarenhet av att arbeta med olika CMS-verktyg och att anpassa budskap för olika målgrupper och kanaler. Har du erfarenhet av att fotografera, filma och redigera bilder är det meriterande. Det är även meriterande om du har arbetat med kris- och kommunikationsstöd i en större organisation. Som person har du lätt för att samarbeta och trivs med att utveckla nya kontakter och bygga nätverk internt och externt. Du har ett coachande förhållningssätt och är en god organisatör. Du kan hantera stressiga situationer som exempelvis korta deadlines eller att omprioritera arbetsuppgifter med kort varsel. För att trivas i rollen tror vi att du har lätt för att anpassa dig till nya sammanhang och har lätt att skapa goda relationer med kollegor, chefer och verksamheter. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet samt att du är van att arbeta självständigt. Bifoga gärna 2-3 arbetsprover (artiklar) med din ansökan. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERBOTTEN
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.