På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

382 Lediga jobb

Junior HR customer agent till energiföretag

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
För dig som vill kickstarta din karriär inom HR finns möjligheten att söka rollen som Junior HR customer agent till uppdragsgivare i Solna. Här blir du en del av företagets servicefunktion och bidrar till kundupplevelse i världsklass! Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande rekrytering. OM TJÄNSTEN Vår uppdragsgivare är Sveriges största producent av förnybar el och letar nu efter rätt person för tjänsten som HR customer agent till deras kontor i Solna. Tjänsten är på heltid med omgående start, initialt 6 månader med chans till förlängning, och är en meriterande erfarenhet för dig som vill komma in på ett av de största och mest attraktiva bolagen i Sverige. På företaget har man ett motto som lyder "I am the client experience", vilket innebär att de tror på att möjligheten att påverka kundupplevelsen till det positiva ligger i deras händer. Nu söker de en junior HR customer agent som blir första kontaktpunkt i Sverige för alla anställda, chefer och HR-affärspartners för HR-relaterade frågor och beställningar. Du erbjuds * Värdefull arbetslivserfarenhet hos en av Europas största elproducenter * Nya fräscha lokaler i anslutning till Solna och Mall of Scandinavia * Dedikerat samarbete med en Konsultchef som blir din karriärpartner på Academic Work Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER I rollen som junior HR customer agent är en bred generalistroll, vilket innebär att varierande uppgifter kommer förekomma. Du kommer exempelvis att: * Supportera och stötta anställda, chefer och HR-affärspartners i varierande ärenden. * Hantera och ge stöd i arbetsrättsliga ärenden. * Besvara och ge stöd i frågor kopplat till kollektivavtal, arbetsscheman, semester och ledigheter samt löne- och ersättningsfrågor. * Finnas som stöd vid rekryteringar. VI SÖKER DIG SOM * Har en avklarad universitetsutbildning inom Personalvetenskap eller liknande * Erfarenhet från en supporterande roll där du haft kunden i fokus. Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter sedan tidigare inom HR. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk * Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel där du gärna har vana att arbeta med prognoser och rapporter. Som person är du: * Samarbetsvillig * Ansvarstaganande * Noggrann och strukturerad Företaget är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av deras tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Övrig information * Start: Så snart som möjligt * Omfattning: Heltid, 6 månader initialt. Det finns goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. * Placering: Solna * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår uppdragsgivares önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultchef, Karlskrona - Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB / KARLSKRONA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • HR-konsult/PA-konsult

Om jobbet

Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.

Om uppdraget

Som Konsultchef (internt kallad Business Manager) på Adecco i Karlskrona präglas din roll av stor variation med fokus på tre områden: Rekrytering, Personalansvar och Försäljning och du jobbar därmed med både Kandidater, Konsulter och Kunder. Du har det övergripande ansvaret för dina kunder där du jobbar med att vidareutveckla relationer samtidigt som du arbetar med att få in helt nya kunder. Du arbetar ett affärsorienterat litet team som tillhör ett nationellt och globalt sammanhang. I rollen ansvarar du för att kartlägga dina kunder, göra affärs- och aktivitetsplaner för att utveckla våra samarbeten och möta kundernas behov av kompetensförsörjning. Som Konsultchef ansvarar du för att rekrytera konsulter och du är också deras ledare med personalansvar. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, kräver det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar. Tempot är högt och vi fokuserar på försäljning och relationsskapande aktiviteter.

Ansvarsområden

Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån nykundsförsäljning, merförsäljning, utvecklingssamtal samt till stor del administration, planering och personalfrågor. Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager. Från Karlskronakontoret jobbar vi mot en marknad som omfattar hela sydostregionen. Välkommen till ett engagerat och erfaret team! Hos oss är driv och ambition viktiga komponenter. Vi arbetar efter våra värderingar (se nedan) och vi brinner för ett gott värdskap till våra kontaktytor.

Kvalifikationer

· Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

· Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.

· Nyfiken: du drivs av att göra affärer och inspireras av affärsmöjligheter.

· Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.

· Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.

· Det är en fördel om du är van att arbeta med olika system och att du gillar administration.

· B-körkort är ett krav (och ett stort plus om du har tillgång till egen bil).

Om dig

Du gillar människor! Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer, är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. Du är eller vill utvecklas till en god ledare och förebild som bidrar till en hög konsultnöjdhet. Du brinner för affären och leverans där du har kund, konsult och kandidat i fokus! För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från bemanningsbranschen. Som person är du ansvarstagande, arbetar strukturerat och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet och som mer än gärna sprider din positiva energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!

Vi erbjuder

Tjänsten innebär stor frihet under eget ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.

Ansökan

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sök därför så snart som möjligt. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi delvis använder engelska i våra rekryteringsprocesser.

Välkommen med din ansökan!

Välkommen med din ansökan!

Om Adecco

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra 20 kontor spridda över landet.


Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Ellen Klemans Gata 3 c,
37134 KARLSKRONA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-administratör till global aktör inom revision!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
För dig som är i början av din HR-karriär och nyfiken på att lära dig mer om hur man jobbar med HR-administration på ett stort revisionsbolag med omkring 3000 anställda i Sverige finns nu möjligheten att söka tjänsten som HR-administratör. skicka in din ansökan idag då vi söker någon som kan börja omgående! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning två HR-administratörer som med omgående start, primärt fram till och med juni 2022, får bli en del av HR-teamet i Stockholm. Med anledning av förändringar internt i form av att bolaget nyligen har fyttat över vissa arbetsuppgifter till HR-avdelningen söker de nu ytterligare en person som kommer förstärka gruppen i det att hantera administrativa HR-ärenden. I rollen som HR-administratör kommer du tillhöra en grupp om fyra personer som ansvarar för backoffice och HR-administration i Sverige. Du erbjuds * En möjlighet att jobba på ett företag som ligger i framkant inom revision med flertal innovativa lösningar och engagerade medarbetare. * Möjligheten att jobba på ett bolag där det händer en del under året och det kan finnas eventuella möjligheter till andra roller internt när uppdraget löpt ut. * En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-administratör kommer du arbeta i med administration och koordinering av varierande ärenden. Arbetet kommer variera och en del ad-hoc uppgifter förekommer. Du kommer bland annat arbeta med: * Mata in information i HR-systemet * Hantera onboarding genom att säkerställa att nyanställda och dess uppgifter är korrekt inlagada i systemet. * Följa upp och kontrollera information kopplat till HR-ärenden som kommer från internt anställda. För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en person som är i början av din HR-karriär och ser positivt på möjligheten att utveckla din kunskap i HR-administration. Vi ser att du är noggrann och gärna tar ansvar i arbetet. Slutligen är det viktigt att du har god förmåga att agera flexibelt och nytänkande vid förändrade förutsättningar och arbetsuppgifter. VI SÖKER DIG SOM * Har en avslutad universitetsutbildning, gärna med inriktning personalvetenskap eller liknande. * Har minst 1 års arbetslivserfarenhet från en roll där du tidigare arbetat med administration, gärna inom HR. Din erfarenhet kan vara både på heltid efter avslutade studier eller deltid vid sidan av studierna. * Har goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket, både i tal och skrift. * Har god systemvana. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i SAP. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, fram till och med juli 2022. * Placering: Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR-Team Leader till Vector!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
Till Vectors kontor på Lindholmen söker vi nu utökning till deras HR-avdelning. Har du erfarenhet kring löneadministration, arbetsmiljöfrågor och rekrytering och vill ta nästa steg mot en bredare roll och med mer ansvar inom HR? Då är detta en utmärkt chans. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Vector är den ledande leverantören av produkter och lösningar för att utveckla inbyggda system framförallt inom fordonsindustrin och industriautomation. Detta med välkända kunder inom branschen. I rollen som HR-Team Leader på Vector kommer du att utgöra en viktig del i deras HR-team, där du erbjuds en omväxlande och verksamhetsnära roll. Tjänsten passar dig som trivs med att hantera stora och små frågor och gillar att ta egna beslut. Då HR-teamet är litet, kommer du att arbeta brett inom det operativa området. Du kommer att ha mycket utbyte med Vectors huvudkontor i Tyskland men förväntas driva området självständigt lokalt. Du erbjuds * En möjlighet att ta nästa steg i din utveckling * Att få arbeta på ett framgångsrikt tillväxtbolag Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work, men du kommer att bli anställd direkt på Vector. ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-Team Leader hos Vector kommer du bära huvudansvaret för planering och utveckling av administrativa- och HR-relaterade processer och metoder utifrån globala riktlinjer. Du kommer att leda och ansvara för HR-teamet, där dina kollegor rapporterar till dig. Vidare kommer du att vara ett stöd och bollplank till Vectors operativa verksamhet och du kommer att driva och ansvara för samtliga frågor kring HR på deras Göteborgskontor. Du kommer löpande vara med och implementera samtliga flöden och processer som ingår inom HR. I rollen kommer du bland annat ha det övergripande ansvaret inom rekryteringsstrategi, arbetsmiljöfrågor, ledar- och medarbetarutveckling, lönebildning och övriga personalfrågor. VI SÖKER DIG SOM * Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom HR * Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete på operativ nivå * Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat Som person är du: * Flexibel * Ansvarstagande * Resultatinriktad * Serviceinriktad Övrig information * Start: September, med hänsyn till eventuell uppsägningstid * Omfattning: Heltid * Placering: Lindholmen, Göteborg * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vectors önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

HR-avdelningen söker två strateger

Arbetsgivare / Ort: Tomelilla kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-specialist/HR-advisor

Om jobbet
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid. Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun. Vi är fem kollegor på HR-avdelningen som arbetar nära varandra HR-administratör, HR-strateger och HR-chef. En av våra strateger valt att gå vidare till nytt uppdrag inom ett av våra kommunala bolag och vår andra HR-strateg har en kommande föräldraledighet. Därför söker vi nu dig som är intresserad av en tillsvidaretjänst alternativt en vikarierande tjänst som HR-strateg hos oss. HR-avdelningens mål utgår från hållbar utveckling, delaktighet och egenmakt samt trygghet och hälsa. Du kommer att jobba i ett team med stöd, tillit och trygghet. I vårt dagliga arbete utgår vi från att förenkla chefernas vardag - det ska vara lätt att göra rätt. Vi uppmuntrar till kreativitet och mod att våga prova nytt i en prestigelös arbetsmiljö. För oss är samarbete och öppen dialog viktigt och vi inleder arbetsdagarna med ett gemensamt morgonmöte för att kort stämma av. ARBETSUPPGIFTER Utifrån din erfarenhet och önskemål kommer det finnas möjlighet att anpassa ditt blivande strategområde hos oss. De lediga tjänsterna har strategområdena arbetsrätt/lönebildning samt kompetensförsörjning/attraktiv arbetsgivare. Ange i din ansökan vilket uppdrag som du är intresserad av och varför. • I strategområdet arbetsrätt/lönebildning arbetar du med övergripande arbetsrätt, förhandlingar, lönebildning och löneöversyn mm. I uppdraget ingår att utveckla HR-processer och utbilda inom området. • I strategområdet kompetensförsörjning/attraktiv arbetsgivare arbetar du med vår kompetensförsörjningsplan, driver arbetet med kommunens förmåner, digitalisering mm. Utöver strategområdet kommer du i ditt uppdrag att arbeta brett och övergripande med HR-frågor. Ditt arbete sker under stor frihet med eget ansvar att driva och utveckla arbetsuppgifter, ditt strategområde, omvärldsbevaka, ingå i nätverk och driva processer kopplade till HR-området. Du kommer stötta cheferna i arbetsrätt, personalärenden, förhandlingar med mera. Du kommer ingå i samverkan och delta vid verksamheternas ledningsgruppsmöten. Vi arbetar också nära de andra stödfunktionerna i kommunen i olika utvecklingsfrågor, till exempel med kommunikationsavdelningen när det gäller attraktiv arbetsgivare. KVALIFIKATIONER Har du förmåga att se lösningar och möjligheter? Är du en lagspelare med gott humör och som har nära till skratt? Då är du personen vi söker! Som person har du en öppen och tydlig kommunikation såväl internt som externt. Du är trygg som person men också i uppdraget. Du har kunskaper och förmågor till självledarskap, driver egna projekt och processer. Du är intresserad, utvecklingsinriktad och mån om att arbeta i samverkan med andra. Att vara prestigelös och villig att stötta upp där det behövs, är självklarheter för dig. För en anställning krävs akademisk personalvetarexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du behöver vara obehindrad i svenska språket i tal och skrift. För uppdraget med tillsvidareanställning krävs att du har dokumenterad erfarenhet av ett brett arbete inom HR med flerårig erfarenhet i relevant uppdrag och som verksamhetsnära stöd. Du behöver även ha god erfarenhet av arbetsrättsliga frågor. För uppdraget med tidsbegränsad anställning krävs att du har arbetslivserfarenhet från tjänster som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Meriterande för båda uppdragen är om du har ett intresse och fördjupade kunskaper i aktuellt strategområde. Vi ser det också som meriterande om du är van administratör av personalprogram/IT-stöd såsom WinLas, Personec, Adato med flera. Om du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor, tillitsbaserad styrning, digitalisering, driva lönebildning och genomföra löneöversyn, ingå i ledningsgrupp, employeer branding, erfarenhet av grupprocesser och skapat och utfört utbildningar för chefer är det också meriterande. Vi ser mycket fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693). Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.