På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

279 Lediga jobb

Restaurangchef Vadstena

Arbetsgivare / Ort: VP Concept AB / VADSTENA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Arbetsledarerfarenhet

Om jobbet
Om jobbet Befintlig restaurang som kommer att genomgå renovering och modernisering, närmaste året. Vi kommer implementera ett nytt restaurangkoncept, vi söker dig som vill vara med på vår resa. Du kommer delta och leda det dagliga arbetet i restaurangen och brinner för mat och service. Vi vill att du har erfarenhet av att leda och engagera personal, du kommer arbeta efter mål och resultat. Du kommer ansvara för i stort sett allt; inköp, drift, personal, schemaläggning, ekonomi, nyanställningar även utbildning av personal. Kontakta oss på mail om du är nyfiken, så berättar vi gärna mer.
Arbetsgivare
VP Concept AB
Klostergatan 2
59230 VADSTENA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Restaurangchef till Restaurang Hubben i Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Coor Service Management AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Coor driver allt fler restauranger i egen regi. Vår ambition är att var ledande i att skapa helhetsupplevelser kring mat och dryck – från restaurangmiljön och njutningen till hållbarheten och hälsan. Är du en matlagande person som brinner för mat och att leverera service av hög kvalitet? Är du en affärsmässig person som gillar kundkontakten lika mycket som att utveckla och coacha de människor du har omkring dig? Då kan det här jobbet vara något för dig! Vi söker nämligen en matlagande restaurangchef till Restaurang Hubben i Uppsala. Ditt nya arbete Som restaurangchef har du ett helhetsansvar vilket innebär ansvar för såväl personal, leverans, kund och ekonomi. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du för den dagliga leveransen där vi ständigt siktar på att ge hög service till våra kunder. Till din hjälp har du en köksmästare som ansvarar för delar av den dagliga verksamheten. Vårt mål är att leverera service i världsklass till våra kunder och du kommer att ha en nyckelroll i det.  I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.: • Personalansvar vilket innefattar löpande coaching, utveckling och uppföljning av dina medarbetare  • Att aktiv ta intitiativ i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund • Säkerställa och utveckla servicekvalitet  • Upprätta mål samt löpande uppföljning av dessa • Budget, prognos och bokslutsarbete • Aktivt delta i regionens ledningsgrupp Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på 6 månader med placering i Uppsala. Vem är du? För att lyckas i rollen har du självklart en bakgrund inom restaurangbranschen. Du är en matlagande person som trivs med att vara involverad i köksteamets arbete. Vi ser att du har goda ledaregenskaper och meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att leda personal. Vidare har du en god förståelse för ekonomi och vad som bidrar till en lönsam verksamhet. Du bör ha erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete samt förståelse av vikten av en god arbetsmiljö. Då vi har både svenska och internationella kunder så pratar du svenska och engelska obehindrat och vi ser också att du har en god datorvana. Som person är du driven med ett starkt kundfokus. Du har en förmåga att se möjligheter och hitta olika typer av lösningar. Din styrka ligger i att skapa ett starkt team och bibehålla goda relationer med kunder och kollegor. Du trivs med att arbeta och leda i en händelserik miljö och har ett strukturerat arbetssätt samt en utvecklad prioriteringsförmåga. Vi erbjuder Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då vi är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Vi har en prestigelös och entreprenöriell kultur och för dig som nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats. Vi erbjuder fast lön med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. Kontaktuppgifter och övrig information Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du i annonsen på vår hemsida. Vid frågor om rollen vänligen kontakta regionchef Johan Lundblad på 072-723 64 86. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.
Arbetsgivare
Coor Service Management AB
Hemsida: www.coor.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Restaurangchef

Arbetsgivare / Ort: Köping Hotelldrift AB / KÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet

Vill du vara vår restaurangchef som idagsläget innebär att du jobbar till största delen i driften.

Vi söker dig som har stor passion för service, mat och dryck.

Som restaurangchef leder du arbetet på hotellets restaurang, bar och frukost. Vi arbetar tillsammans för att göra våra gästers vistelse så bra som möjligt.

Kravprofil

Stort intresse för utveckling, modig, kommunikativ beslutsfattare med tydliga målbilder. Goda kunskaper i arbetsmiljöarbete. Trivs att klä dig i yrkesrollen för att utöva ett kraftfullt inspirerande ledarskap.

Ser fram emot Din ansökan innehållande ett övergripande CV och en personbeskrivning gärna med information när du är tillgänglig. Maila din ansökan till: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande fram till 1 oktober. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Carin Wennerros 070-2062412 tisdagar och onsdagar 08.00-10.00.

Arbetsgivare
Köping Hotelldrift AB
HULTGRENSG 10
73150 KÖPING
Ansökan
Ansök senast 28 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Assistant Store Manager på Waynes Coffee

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Waynes Coffee rekryterar: Assistant Store Manager Hej! 1994 öppnade fyra vänner Waynes på Kungsgatan i Stockholm. Ett mysigt kafé med blicken mot omvärlden och rötter i svensk fikakultur. Nyfikenhet var en drivkraft, att ge gästerna nya smaker en annan. Idag finns Waynes i fler än tio länder runt om i världen. Kaféer som drivs av människor som medvetet fortsätter att utveckla din fikaupplevelse. Alltid med ekologiskt kaffe, vällagad mat och nybakat. Välkommen! Waynes rekryterar: Assistant Store Manager ----------------- GILLAR DU FIKA OCH ATT UTVECKLA MÄNNISKOR OCH VERKSAMHETER? Är du även intresserad av att jobba i ett bolag som är i en expansiv fas och att ta nästa steg i din karriär? Du kanske är en Barista som vill ta mer ansvar och utvecklas? Då tycker vi att du ska söka jobbet som Assistant Store Manager hos oss på Waynes! Som Assistant Store Manager kommer du, förutom att sätta dina gäster och kollegor först, även ansvara för den dagliga driften av kaféet. Detta innebär att du kommer att stötta och jobba tight med “Store Manager” i att sköta personalansvar (utbildning m.m), planering och det operativa arbetet. Just nu växer i Waynes i snabb takt vilket innebär att du kommer att arbeta i en stimulerande organisation i nära samarbete med vårt huvudkontor. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: https://www.waynescoffee.se/
Ansökan
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Assistant Manager Nordby Shopping Center

Arbetsgivare / Ort: Espresso House Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Restaurangchef

Om jobbet
Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår coffee shop på Nordby Shopping Center i Strömstad! Vi letar efter en stark ledare som motiverar och peppar gruppen framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder. Rollen som AM innebär att både vara ledare men också att vara en barista som föregår med det bästa exemplet när det kommer till att erbjuda världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter. För att både lyckas och trivas i rollen behöver man tycka om utmaningar, att sprida glädjeoch inte vara rädd för att ge och ta feedback.  Är det här något som du tycker låter kul? Då vill vi väldigt gärna höra ifrån dig!  Tjänsten startar på 75% med möjlighet till 100% och inleds med 6 månaders provanställning. Du ska gärna kunna starta omgående. Arbetsbeskrivning   Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.     Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:  Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.   Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.   Följa de kampanjer företaget föreskriver.   Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.   Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.   Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.   Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.   Personalansvar   Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare   Kompetensutveckla era baristor.   Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.   Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.   Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.  Ekonomi:  Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.   Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.   Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.   Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.   Övrigt:  Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.   Vad erbjuder du oss?   Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:   Haft personalansvar och du är van att leda andra människor   En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat   Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning   Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position   Vad erbjuder vi dig?   Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?   Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.   Övrigt:   Tjänsten startar med 30 timmar/veckan men kan ökas till 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!   Övrigt:  Bifoga ditt CV i ansökan. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 29 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.