På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Djurstallsplanerare

Djurstallsplanerare

10 Lediga jobb

Förprövningshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Länsstyrelsen i Södermanlands län
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla. Vi söker nu en förprövningshandläggare till enheten för djurskydd och veterinära frågor. Enheten för djurskydd och veterinära frågor är en del av Avdelningen för landsbygd på Länsstyrelsen i Södermanlands län. Inom enheten arbetar vi med frågor som gäller hälsa hos djur och människor. Enheten ansvarar för kontroll av att lantbruksdjur och sällskapsdjur sköts enligt djurskyddslagens krav. Enheten ansvarar även för livsmedels- och foderkontroller av primärproducenter, förprövning av stallbyggnader, ärenden gällande tillsyn över hundar och katter, smittskyddsfrågor och andra veterinära uppgifter. Arbetsuppgifter Arbetet innefattar handläggning av ärenden gällande för- och efterprövning av stallbyggnader med stöd av djurskyddslagstiftningen. I arbetet ingår granskning av ritningar och ansökningshandlingar med avseende på djurskydd, ventilation och brandskydd. I handläggningen ingår även att erbjuda sökande ett möte där handlingarna/byggnationen diskuteras, ge viss rådgivning till verksamhetsutövarna och besiktiga förprövade uppförda djurstallar innan de tas i bruk. Arbetet omfattar även att utveckla och förbättra processer kopplat till vår verksamhet. Kvalifikationer och profil I den här rollen söker vi dig som är högskoleutbildad med bygg/husdjurskompetens eller motsvarande samt har goda kunskaper om djurskyddslagstiftningen, ventilation och brandskydd i djurstall. Relevant utbildning kan vara agronom, lantmästare eller liknande. Erfarenhet av lantbrukets och hästnäringens utmaningar och djurhållning är mycket meriterande. B-körkort krävs för tjänsten. Kunskaper i och erfarenhet av att arbeta med hela Officepaketet och ärendehanteringssystem som exempelvis Platina är meriterande. Vi söker dig som är mycket ansvarstagande och har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du ska ha lätt för att samarbeta och knyta kontakter såväl internt som med externa aktörer. Arbetet är till stor del självständigt, vilket kräver noggrannhet och god administrativ förmåga.Vi värdesätter egen drivkraft och förmåga att vara strukturerad. Om tjänsten Anställningen är tillsvidare med startdatum enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Alla tjänster på Länsstyrelsen kan vara föremål för säkerhetsprövning och krigsplacering beroende på uppdragets utformning. Information Mer information om arbetsuppgifterna får du av enhetschef Zandra Mattsson eller handläggare Malin Nilsson. Fackliga företrädare är Patrik Holmer (Saco-S) och Ulrika Schröder (ST). Samtliga kan nås på telefon 010-223 40 00 (växel). Ansökan Välkommen med din ansökan med meritförteckning och övriga handlingar senast den 26 september 2021. Vi läser inskickade ansökningar kontinuerligt så vänta inte med att skicka in ansökan. Du ansöker via Länsstyrelsens webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Tänk på att din ansökan blir allmän handling. Det innebär att vem som helst har rätt att få ta del av innehållet i din ansökan. (dnr 112-6168-2021)   Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling. Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk. Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier - vi finns på Facebook, LinkedIn och Twitter. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare

Arbetsgivare / Ort: ABB AB / Jönköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.

Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.

Till oss i Hovslätt Jönköping, ABB Global Solution Center Machine Tending, söker vi nu en projektledare. Vi utvecklar och säljer våra standardiserade robotceller kallade FlexLoader. I dessa ingår förutom ABB robot vårt eget visionsystem, FlexLoaderVision, utvecklat för robotguidning. Förutom att utveckla och leverera våra standardprodukter utför vi turnkey leveranser av kompletta robotceller, i Sverige och i Europa.

I den här tjänsten rapporterar du till Operations Manager.


Dina ansvarsområden

  • Som projektledare hos oss på ABB Robotics i Jönköping blir du en del av en projektorganisation som utvecklar, konstruerar och bygger robotceller för maskinbetjäning i teknikens framkant.
  • Du kommer att leda kundprojekt från order till ett acceptanstest. Detta innebär ett tätt samarbete med kunder, konstruktörer och tekniker genom vår projektmodell ABB Global Delivery Model.
  • Uppgifter såsom planering, projektriskanalyser och tekniska diskussioner/beslut med kollegor och kunder är en naturlig del av vardagen.
  • Som projektledare är du en trygg person som är projektets ankare när det blåser eller snabba omställningar behövs.
  • Ekonomisk rapportering och uppföljning.


Din bakgrund

  • Du har erfarenhet från kundrelationer inom industrin.
  • Du kommunicerar på svenska och engelska. Tyska är meriterande.
  • Ett brinnande intresse för teknik och en bred teknisk allmänbildning, utan att nödvändigtvis vara specialist.
  • God administrativ förmåga och förståelse inom ekonomi.
  • Du trivs i en innovativ och kreativ arbetsmiljö med högt i tak och tycker om att samarbeta med både kunder och kollegor i projekt.


Mer om oss

Rekryterande chef Mattias Wejhagen, +46 70 604 11 53, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Nicolin Ahlqvist +46 21 34 42 50; Ledarna: Lenny Larsson +46 21 32 85 47; Unionen: Roger L. Gustavsson +46 21 32 90 97. Övriga frågor ställs till Talent Partner Anna Nordlund,+46 76 142 01 39.

Välkommen att ansöka senast den 26 september 2021. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om både den och de filer du bifogar är på engelska. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.


Arbetsgivare
ABB AB
Lidstorpsvägen 12
55628 Jönköping
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Supply Planning Center of Excellence

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Planeringschef

Om jobbet

Company Description

At H&M we believe it’s possible for you to find what you love. We offer you space to create and room to grow — a place where you can belong and truly be yourself. You’ll join a team that is full of life in a company that feels as good as it looks. At H&M, we believe it’s possible because together we make it possible.

As one of the world’s largest fashion retailers, we want to be the place of possible and the place to be. Alongside our customer first mindset, every H&M employee is given opportunities for professional and personal growth. You are empowered, trusted and challenged to explore your own path and write your own story. We believe in giving people responsibility early on and a strong sense of ownership.

Do you thrive in a complex and ever-changing business environment? Are you truly passionate about our customer experience and want to have an impact on our Supply Chain development and capabilities?

To speed up our work on developing an even more integrated and demand-driven supply chain we have established a new unit within the Supply Chain function, named Supply Chain Strategy & Design.

We are working on creating a strong vision, strategy, and plan for how to further strengthen and improve our end-to-end supply chain together with colleagues from our brands, regions, and group functions.

The organization consists of four departments: Supply Chain Network & Flow Strategy, Supply Chain Integration Strategy and Supply Planning Centre of Excellence. We are in a strong build-up phase.

We are now looking for someone to establish our new Supply Planning Center of Excellence.

Job Description

  • Set strategy and targets for developing our supply planning processes, activities and milestones across all stakeholders
  • Identify, develop and set global supply planning standards for processes, methods and logics
  • Coach and train Global Supply Planning teams in brands to ensure common level of capabilities and knowledge on standards and procedures
  • Monitor and analyze supply planning quality and initiate actions as needed
  • Support functional design for Supply Planning system solutions in collaboration with our Business Tech function
  • Act as an informal leader cross over the organization in order to set and implement best practice according to the set strategy

Qualifications

  • + 5-10 years of extended experience in the field of Supply Planning on a strategic level
  • Experience from developing strategy, setting targets as well as standards, processes and methods for a global supply planning process
  • Experience from leading a Supply planning team and/or experience from leading Supply planning change programs
  • Experience from Fashion retail is not mandatory but experience from a consumer goods industry is preferred
  • Experience from working cross functionally in a large context with many stakeholders
  • A genuine interest and passion for developing our end to end Supply Chain
  • Strong analytical skills to analyze and explain complex processes and structures
  • Strong capabilities in communications, stakeholder management and change management
  • Curiosity, ability to act prestige-less and always strive to find the best way forward
  • Have a customer focused and commercial mindset in all planning and decision making
  • A truly collaborative approach and are a strong team player


Additional Information

We offer a working culture full of passion and ambition for developing a great fast, flexible and dynamic Supply Chain. You will be an important part in the team driving one of our identified key objectives for the future!

This is a full-time permanent position. You will be reporting to the Head of Supply Chain Strategy & Design on H&M Group. The role is based in Stockholm.

Please apply with your CV in English, no need for cover letter by latest: 30th of September.

We are looking forward to receiving your application!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Hemsida: https://www.hm.com/
Ansökan
Ansök senast 30 september (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bemanningschef till Hemfrid i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Hemfrid i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Planeringschef

Om jobbet
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Som Bemanningschef hos oss får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö med fokus på ledarskap, planering och service, låter det intressant? Läs mer nedan! Dina arbetsuppgifter Som Bemanningschef har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Göteborg. Du är chef för områdets Hemfridare (städare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalité i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Du ansvarar för områdets kostnader, resursplanering och schemaoptimering. Du rapporterar till Distriktschef som i sin tur rapporterar till vår Operations Manager för Göteborgsområdet. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Personalansvar - Leda och fördela arbetet i området - Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen - Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Göteborgsområdet) - Planera och genomföra teamaktiviteter - Medarbetar- och lönesamtal - Arbetsmiljöansvar Schemaläggning och bemanning - Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer - Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder - Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare Kundservice - Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som: - Av- och ombokningar - Merförsäljning - Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer Måltal och uppföljning - ENPS och välmående i medarbetargrupp - Personalomsättning och sjukfrånvaro - Mer- och minustid - Kundnöjdhet på utförd tjänst - TB1 (Täckningsbidrag) Din profil Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt. Utöver detta ser vi gärna att du har: - Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att hantera mer utmanande ledarsituationer - God erfarenhet från servicebranschen - God kunskap i att analysera KPI:er och data, du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat - God systemvana - Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem - Talar och skriver svenska samt engelska - Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi eller annan ekonomisk utbildning Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner. Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award. Omfattning/Placering Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid. Vi sitter i nya, fräscha lokaler på Fabriksgatan 13 i centrala Göteborg. Under pandemitider arbetar vi mycket på distans. Ansökan Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Vi tillämpar löpande urval och intervjuer därav önskar vi din ansökan snarast. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel: [email protected] (mailto:[email protected]). Om Hemfrid Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: (http://www.hemfrid.se/karriar) www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar). Välkommen till Hemfrid!
Arbetsgivare
Hemfrid i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 30 september (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Chef Stora projekt och program

Arbetsgivare / Ort: Ellevio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 oktober (11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Planeringschef

Om jobbet
Vill du vara med och bidra till att ett hållbart samhälle blir verklighet? Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt. Pålitlighet, engagemang och utveckling är ledstjärnor i vårt arbete. Vi tror på en inkluderande kultur och eftersträvar mångfald i kompetens, kön och personligheter, eftersom vi ser olikheter som en tillgång. I år tog vi emot utmärkelsen för Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vi har även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team inom Program och Projekt i Stockholm som Chef för våra Stora projekt och program.    Vad vi erbjuder dig som Chef Stora projekt och program Som Chef för Stora program och projekt säkerställer du att våra elnätsinvesteringar i Stockholm genomförs i linje med affärsmål och affärsplan. Du arbetar strategiskt inom ditt område och ansvarar för planering och uppföljning av projekten och du omsätter affärsplaner till övergripande mål i ditt team. Du kommer i denna roll att få ansvar för att vidareutveckla och kvalitetssäkra processer och arbetssätt inom teamet. Du är ansvarig för en projektportfölj på cirka 800 Mkr om året fördelat på ett stort antal projekt av varierande storlek och komplexitet - alltifrån reläskyddsbyten till om- eller nybyggnationer av större el-stationer som är viktiga för elförsörjningen i regionen. Du ingår i ledningsgruppen för Projekt och Program och arbetar nära Avtal- och Projektstöd samt Produktion Stockholm. Du har även budgetansvar för ditt område. Du kommer i denna roll ha personalansvar för 10 projektledare. Att du har ett modernt, inkluderande och utvecklande ledarskap är viktigt för oss och vi kommer därför lägga stor vikt på dina personliga egenskaper i denna rekrytering.  Om dig För att trivas i denna roll tror vi att du behöver ha erfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter inom liknande/motsvarande bransch. Kanske har du tidigare arbetat med projektverksamhet inom infrastruktur-, energi- eller byggsektorn eller inom process- och tillverkningsindustri. Vidare känner du dig trygg i en roll som innefattar personalansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet från samhällsviktig infrastruktur eller inom eldistributionsområdet. Du är van att arbeta med ett processorienterat arbetssätt och har vana av att leda och driva förhandlingar. Du har god kunskap inom entreprenadjuridik samt kan kommunicera väl på svenska och engelska, muntligt som skriftligt. Du har en strukturerad arbetsmetodik och en god analytisk förmåga. Du är intresserad av människor och trivs i rollen som ledare och har en god kommunikativ förmåga och anpassar din retorik och ditt budskap beroende på mottagare. Vidare trivs du med att arbeta i team och att ha ett stort kontaktnät, såväl som du även trivs med att arbeta självständigt med arbetsuppgifter.    Delar du vår filosofi? Om du, som vi drivs av att få vara med och skapa förutsättningar för en hållbar framtid är Ellevio rätt arbetsplats för dig. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ett kort brev om dig själv och varför du är rätt för rollen och ditt CV senast den 3 oktober. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.    Kontakt och information Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johanna Walterson på [email protected] eller på tel. 072 986 86 50 eller vår rekryterare Frida Månsson på [email protected] eller på tel. 073 202 65 67. Tjänsten är säkerhetsklassad. I enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs registerkontroll och säkerhetsintervju innan anställning. Vill du veta mer om oss? Här kan du läsa mer om oss i korthet. Du hittar även här vår historia, bolagsstyrning och finansiell info.    
Arbetsgivare
Ellevio AB
Hemsida: https://www.ellevio.se
Ansökan
Ansök senast 6 oktober (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.