På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Distributionsadministratör
Spela filmen

Distributionsadministratör

285 Lediga jobb

PLM Engineer

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Orderadministratör

Om jobbet
Let's create change together. Nothing beats being part of positive change. We’re on a truly exciting journey, working together in a fast-paced global environment to break new ground in almost every aspect of our operations. Right now, we have an exciting job opening for you as a Change Order Specialist. What’s in it for you? Are you interested in design and connected car technology? Do you share our passion for people, the environment, and our urge to create a superior driving experience? Here you will be a key contributor to the next generation outstanding luxury cars from Volvo. Together with other dedicated people around the world, you and your team will create innovative human-centric car technology that makes life less complicated and more enjoyable for people.  The department Product Documentation is in total approximately 90 persons within six different groups. We have the responsibility of all releases of models, drawings, parts, and product numbers within Volvo Car Group. The department is working closely with both engineering and car projects within the company.  What you’ll do As a Change Order Specialist, you handle the complexity of parts, variant structure and software structure for all car models, factories and projects. We implement changes and updates in the PDM-system KDP, both in development phases, running production and aftermarket and handle deviations for pre series builds. You work in close cooperation with many stakeholders such as engineers from various development units within R&D and within the factories. You will have a predefined area of responsibility for various functions of the car both hardware and software and you will act as a representative for your area in different forums. Furthermore, you work in a team of colleagues who is working in parallel with you in similar areas of responsibility.  Do you fit the profile? We are looking for you that have a passion for cars and focus on quality and results. We believe that you have Technical University or equivalent working experiences alongside knowledge and interest in the structure of the car. You will use both Swedish and English in the daily work therefore it is important that you are fluent in these languages (spoken and written).  As a person As a person you are very structured, detail oriented alongside that you have an analytical mindset. You like to search for information, asking questions and have an urge to cross connect all input to bring out the best solutions, as your work will have an impact on other parts of the company. Furthermore, you are a true team player, that sees benefits of having different competences and skill to be successful. To build strong relationships, is something that is natural for you, having interpersonal skills and gain trust by deliver with high quality. Lastly, we believe that you are that kind of a person that rethink and is curious to learn more in areas such as digital tools, new working methods etc.
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Order Coordinator till internationellt företag

Arbetsgivare / Ort: Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Orderadministratör

Om jobbet
Rekryteringsgruppen söker efter en Order Coordinator till vår kund i Kista. Arbetsbeskrivning Som Order Coordinator kommer du ansvara för hela förfarandet i orderprocessen. Du kommer att arbeta med allt från ordermottagning, prishantering och kontroll att avtal etc följs till att följa upp packning och leverans och returprocesser. Du kommer se till att de order som mottas av företaget läggs in i systemet för att sedan behandlas och levereras ut till kund i tid. Arbetet omfattar dagliga kontakter med, naturligtvis externa kunder, men också ett stort antal interna kontakter inom organisationen såsom försäljning, inköp och logistik. Som Order Coordinator kommer du att ingå i en nordisk grupp av 11 positiva och engagerade personer med god sammanhållning. Du kommer ha en mycket betydande roll i teamet då din tjänst stödjer alla delar av orderprocessen. Du kommer till exempel att: - Ta emot och hantera order i Oracle-baserat system - Följa upp leveranser - Hantera priser, allokering etc. - Kundansvar nordiska kunder - Hantera returer och kreditering - Hantera deadlines - Hantera snabba beslut som kan gå utanför de dagliga rutinerna Tjänsten erbjuder möjligheten att få arbeta med ett välkänt varumärke i en stor koncern och värdefulla erfarenheter av att jobba internationellt. Vem är du? Vi söker dig som har/är: - Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter. - Vana av att jobba i komplexa system (Oracle, SAP, etc) - Mycket god administrativ förmåga - Mycket noggrann - Mycket goda kunskaper i Office-paketet, fokus på Excel - Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift - Lösningsorienterad Som person är du social och trivs med att arbeta i team. Du har en god verbal och skriftlig förmåga och är strukturerad i ditt arbete. Vidare är du mycket stresstålig och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser dig gärna som innovativ och lösningsinriktad. Du är nyfiken och intresserar dig för såväl kunden som för dina kolleger som sitter på olika platser i världen. Att vara en del i företaget organisation innebär även höga krav på pålitlighet, engagemang och ägandeskap av uppgifter. Detta är en dynamisk organisation som kräver flexibilitet och en strukturerad arbetsmetod, där varje medarbetares engagemang är avgörande. Du ser kulturella skillnader som utmanande och berikande och du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter. Tillträde: omgående Uppdragets omfattning: heltid med omgående start Arbetstid: Helgfria vardagar, kl 8.30-17 (30 min lunch) Plats: Akalla Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef Robert Lövgren på mailadress [email protected] Ansökningar tas endast emot via Teamtailor Om företaget Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Våra kontor är belägna i Stockholm och Malmö. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com (http://www.rekryteringsgruppen.com/) Sökord:
Arbetsgivare
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
Hemsida: http://www.rekryteringsgruppen.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Order and Delivery Specialist till ALD Automotive

Arbetsgivare / Ort: Svensk Autorekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Orderadministratör

Om jobbet
Arbetsbeskrivning Söker du en roll där du får kombinera din administrativa ådra med ditt stora bilintresse? Är du en strukturerad och noggrann person som trivs med att arbeta i team? Då kan du vara den vi söker till rollen som Order and Delivery Specialist hos ett av Sveriges ledande leasingföretag – ALD Automotive. I rollen som Order and Delivery Specialist kommer du tillhöra ett sammansvetsat och prestigelöst team om 6 medarbetare. Tillsammans sköter teamet hela den administrativa order- och leveransprocessen från färdig offert till att bilen levereras till kund. Arbetsuppgifter innefattar: - Verifiering och administration kring offert från försäljningsavdelningen - Beställning av bilar, tillbehör och bränslekort - Bevakning av leverans samt koordinering kring eventuella leveransproblem - Löpande utskick till kund och förare gällande leveransstatus - Uppstart av leasingkontrakt - Administration kring bonusar från Transportstyrelsen, generalagent och bilhandlare - Löpande övervakning av kontrolldokument samt administration av dessa Placering: Täby + hemmakontor Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Tjänsten är ett föräldravikariat under 1 års tid med goda chanser till förlängning. Du blir anställd direkt av ALD Automotive. Din Profil För att lyckas i rollen har du tidigare dokumenterad erfarenhet från administrativ roll. Har du erfarenhet som leveransadministratör, orderadministratör eller fakturaadministratör i bilbranschen är det mycket meriterande, men inte ett krav. Viktigast är att du är en strukturerad och noggrann teamplayer med starkt detaljsinne. Givetvis delar du vårt stora intresse för bilar och tillbehör. Vidare har du B-körkort och behärskar såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift. Här blir du en del av ett noggrant, prestigelöst och hjälpsamt team som har nära till skratt. Vi hjälps alla åt där det behövs för att nå våra gemensamma mål. Om företaget ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag och ett dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale med nära 1,76 miljoner bilar och 6 600 medarbetare i 43 länder. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Vårt strategiarbete fokuserar på att få branschens nöjdaste kunder genom att leverera hållbara mobilitetslösningar. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på 070 622 60 19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Svensk Autorekrytering AB
Hemsida: http://www.autorekrytering.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Order and Delivery Specialist till ALD Automotive

Arbetsgivare / Ort: Svensk Autorekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Orderadministratör

Om jobbet
Arbetsbeskrivning Söker du en roll där du får kombinera din administrativa ådra med ditt stora bilintresse? Är du en strukturerad och noggrann person som trivs med att arbeta i team? Då kan du vara den vi söker till rollen som Order and Delivery Specialist hos ett av Sveriges ledande leasingföretag – ALD Automotive. I rollen som Order and Delivery Specialist kommer du tillhöra ett sammansvetsat och prestigelöst team om 6 medarbetare. Tillsammans sköter teamet hela den administrativa order- och leveransprocessen från färdig offert till att bilen levereras till kund. Arbetsuppgifter innefattar: - Verifiering och administration kring offert från försäljningsavdelningen - Beställning av bilar, tillbehör och bränslekort - Bevakning av leverans samt koordinering kring eventuella leveransproblem - Löpande utskick till kund och förare gällande leveransstatus - Uppstart av leasingkontrakt - Administration kring bonusar från Transportstyrelsen, generalagent och bilhandlare - Löpande övervakning av kontrolldokument samt administration av dessa Placering: Täby + hemmakontor Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Tjänsten är ett föräldravikariat under 1 års tid med goda chanser till förlängning. Du blir anställd direkt av ALD Automotive. Din Profil För att lyckas i rollen har du tidigare dokumenterad erfarenhet från administrativ roll. Har du erfarenhet som leveransadministratör, orderadministratör eller fakturaadministratör i bilbranschen är det mycket meriterande, men inte ett krav. Viktigast är att du är en strukturerad och noggrann teamplayer med starkt detaljsinne. Givetvis delar du vårt stora intresse för bilar och tillbehör. Vidare har du B-körkort och behärskar såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift. Här blir du en del av ett noggrant, prestigelöst och hjälpsamt team som har nära till skratt. Vi hjälps alla åt där det behövs för att nå våra gemensamma mål. Om företaget ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag och ett dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale med nära 1,76 miljoner bilar och 6 600 medarbetare i 43 länder. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Vårt strategiarbete fokuserar på att få branschens nöjdaste kunder genom att leverera hållbara mobilitetslösningar. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på 070 622 60 19. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Svensk Autorekrytering AB
Hemsida: http://www.autorekrytering.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Orderbevakare, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med orderbevakning från beställning till leverans? Är du van att ha koll på avvikelser och ser när det behöver göras en action? Är du dessutom systemstark och vågar ta egna initiativ? Dig vill vi komma i kontakt med!

Till vår kund inom arbetskläder söker vi nu en orderbevakare som säkerställer orderflödet.

Ansvarsområden

Positionen kommer att ansvara över orderflödet från order till leverans till kund.  Produkten är arbetskläder och det är i nuläget en större kund  som beställer stora volymer man hanterar, detta kan utökas med tiden. Det är en ny position i företaget och man har möjlighet att vara med och forma rollen. Man arbetar självständigt (hemifrån i nuläget)  men har support och kontakt med ett team som arbetar med restorderhantering av andra produkter inom företaget.

  • Följa order - från beställning till leverans
  • Restorderhantering och ersättning av produkter
  • Leveransbevakning
  • Följa upp avvikelser
  • Kontakt med kund och informera om order och beställningar
  • Interna kontakter och med centrallager i Örebro
  • Arbeta med mail, telefon och i olika system

Arbetstider

Arbetsgivare: Randstad AB
Omfattning: Heltid, mån-fre, kontorstider
Plats: Hemifrån i nuläget. Tillhör kontoret i södra Stockholm
Start: Omgående och i 6 månader med chans till förlängning

Kvalifikationer

Vi söker dig som:
  • Erfarenhet av att arbeta med hela orderflödet som beställningar, orderbevakning, avvikelser, restorderhantering, leveransbevakning osv
  • Erfarenhet av att arbeta i något affärssystem (Ex Jeeves, SAP, NAvision, Dynamics, M3)
  • Avslutad gymnasieexamen 
  • Erfarenhet av att kommunicera med kunder/intern via mail och telefon

Meriterande:
  • Affärssystemet Jeeves och M3 (kundens system)
  • Arbetat med yrkeskläder
Som person är du systemstark, snabblärd och självgående. Du gillar att ta tag i saker som dyker upp, tar egna initiativ och är lösningsorienterad. Här krävs det att du på eget sätt löser och utreder stopp/avvikelser i flödet. 

Ansökan

Sista ansökningsdag 2021-09-19. Ansökningar och urval ses igenom löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför så snart som möjligt.

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.