På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Designingenjör
Spela filmen

Designingenjör

12 Lediga jobb

Senior UX writer

Arbetsgivare / Ort: Klarna Bank AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

About Klarna

Klarna was founded in Stockholm, Sweden in 2005. Since then, we’ve changed the banking industry forever. And now we’re creating the world’s smooothest shopping experience. We serve over 90 million consumers worldwide, and partner with 200,000 merchants – with a new merchant joining us every 8 minutes. Including some of the world’s leading brands, such as H&M, ASOS, IKEA, Adidas, Samsung and Lufthansa. Our offices are spread over 17 different markets, hosted by +3500 people from 90 nationalities.

Who we’re looking for

We’re looking for an experienced UX writer to help us improve the user journey for our next-generation shopping experience. You will work closely with product managers, engineers and product designers to iterate the full journey on Klarna.com, taking data-driven decisions and keeping the user in focus.


What you will do

  • Own the UX writing vision, best practices and execution for building a compelling and clear messaging on Klarna.com
  • Test and improve our website by designing UX research experiments in collaboration with other internal stakeholders
  • Test and improve our website copy to improve our rankings in Google
  • Dig into quantitative and qualitative data to discover opportunities to improve website copy and flows
  • Collaborate with UX writers throughout the organization


You should have

  • 3+ years experience working in UX writing for digital products, apps or websites
  • Experience working with global products
  • A great understanding of design process, usability and UX best practices
  • Experience with UX research, for example, designing and evaluating experiments, applying learnings to the product experience
  • A passion for working in a fast-paced environment together with people from all types of competences – from engineers and UX designers to marketeers and analysts
  • A data-driven approach to your work and you aren’t afraid to start over from scratch
  • Experience with product design tools is a plus, but not required (Sketch, Abstract, etc.)
  • A big plus is if you have experience writing copy optimized for search engines


How to apply:

Send over a CV in English & a portfolio is required to be considered

Arbetsgivare
Klarna Bank AB
Sveavägen 46
11134 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Industridesigner

Arbetsgivare / Ort: Nordic Nest AB / Kalmar
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Det är svårt, om inte omöjligt, att beskriva en kultur i en text. Men eftersom vi är helt säkra på att kulturen kommer vara avgörande för om vi är rätt arbetsplats för dig så ska vi göra vårt bästa med att försöka! På Nordic Nest springer vi snabbt. Vi vet vart vi ska och vi är säkra på att vi kommer att komma dit, och det händer en massa roliga och intressanta saker på vägen! Vi vill bygga världens mest engagerade team, och de gemensamma nämnarna för alla hos oss är att vi är engagerade och drivs av utveckling. Vi visar hjärta i allt vi gör, från hur vi bygger relationer med våra kunder till hur vi löser problem och hur vi hjälper varandra. Detta utgör grunden som gör att vi ligger steget före. Vi tror att vi når nya höjder genom att lita på varandras specialistkunskaper och samtidigt våga utmana varandra, vara konstruktiva, och våga testa nya idéer och ny teknik. Vår entreprenörsanda, kreativitet och vårt mod lyser igenom i att vi älskar att göra bra affärer, och har en kultur där vi sporras av att nå (och krossa) våra högt uppsatta mål. Hos oss är det en självklarhet att vi jobbar tillsammans. Vi är övertygade om att det är vårt teamwork som tagit oss dit vi är idag, och vi planerar att fortsätta arbeta mot gemensamma mål genom att ha en öppen och ärlig kommunikation, förståelse och respekt för varandra. Vi ställer höga krav på oss själva och på varandra, och ser att det ger resultat i vårt fokus på att skapa världens bästa kundupplevelse. Om du får ont i magen av att saker inte alltid går exakt som man tänkt sig, så är vi troligtvis inte rätt arbetsplats för dig. Vi älskar vårt arbetssätt som innebär snabba förändringar och korta beslutsvägar, och strävar efter en bra mix på fart och kontroll. Det innebär att allting inte alltid kommer vara perfekt eller 100% rätt, men det kommer ge oss en dynamisk, tempofylld miljö där vi överträffar våra mål och utvecklas tillsammans för att driva Sveriges lönsammaste retailer.

Om rollen:

I takt med att vi växer väljer vi att satsa ännu mer på att utveckla våra egna varumärken. Som ett led i detta söker vi nu en Senior Industridesigner som ska ingå i ett interdisciplinärt team för Own Brands. Rollen innebär att du kommer ha ett utpräglat samarbete med såväl interna kollegor som externa leverantörer och ingenjörer. Tillsammans kommer ni att arbeta mot målsättningen att skapa prisbelönta produkter i världsklass inom heminredning och det dukade bordet.

Du ansvarar för designutveckling och driver designprocessen från idé till färdig produkt - från koncept- och skissarbete, till formgivning / produktutveckling och framtagande av produktionsunderlag och prototyper. Du kommer huvudsakligen att arbeta med;

  • Driva produktutvecklingen från inledande research till färdig produkt.
  • Driva, kommunicera och leda produktutvecklingsprocesser gentemot både interna och externa samarbetspartners
  • Säkerställa en uppdaterad kunskap kring konkurrens, industristandarder och relevanta trender.
  • Utföra detaljerat designarbete och även leda projekt med flera designers i ditt team.
  • Självständigt driva ditt arbete och leverera mot uppsatta mål
  • Ta fram underlag för både presentation och produktion genom verktyg som Autocad, Solid Works, Rhino, Key-shot, 3DS, Adobe PS / AI.

Om dig:

Rollen ställer höga krav på din förståelse för att bygga varumärken genom design och förmåga att bidra till en integrerad produktportfölj. Du bidrar till teamet med din höga kompetens inom produktdesign, material och tillverkningsprocesser, och du har en stark förståelse för globala trender, design, inredning och mode. Du har fingertoppskänsla och en utmärkt känsla för form, proportioner och CMF.

Troligtvis har du en MFA inom industridesign eller jämförbar utbildning och har därigenom med dig en helhetsförståelse för produktutvecklingsprocessen - likväl som att praktiskt kunna utarbeta skisser, 3D-modeller och enkla prototyper för kommunikation, funktionell verifiering och presentation av form. Genom din tidigare arbetslivserfarenhet har du dokumenterade meriter som visar på framgångsrika leveranser till prestigefyllda, internationella varumärken inom produkt- och inredningsdesign. Som person är du en praktisk innovatör och du navigerar ledigt mellan skiss, konceptarbete, prototypframtagning och detaljerat designarbete. Du har en passion för ditt arbete och gillar utmaningar och att utvecklas. Du är resultatinriktad och tummar aldrig på kvalitéten, samtidigt som du har förmågan att arbeta i ett högt tempo och mot tydliga resultat. Då du kommer ha mycket kontakt med internationella samarbetspartners behöver du ha mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Vidare trivs du i en kommunikativ roll som innebär att nära samarbete med andra, samtidigt som du älskar att skapa och att arbeta praktiskt med dina projekt.

Välkommen hem!

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Kalmar. Du kommer att rapportera till Creative Director. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss innehållande ditt portfolio. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 14 februari! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
Nordic Nest AB
Stämpelvägen 3
39470 Kalmar
Ansökan
Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Fordonsdesigner

Arbetsgivare / Ort: Fiction Design AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Industridesigner

Om jobbet

Fiction Design AB is a Swedish consultant company that is specialized in automotive design. We are working with clients all over the world to provide the best competens in the automotive field. Ideal candidate will possess: A bachelor's degree in Transportation or Industrial design; exceptional creativity to develop innovative design solutions which can be visually represented via skilled sketching ability; automotive design studio experience designing car interiors as a professional. Our work environment is well suited for individuals who are self-motivated, organized, detail-oriented, with a focus on team work and collaboration.

English is required. We are currently seeking talented Interior Automotive Designers. You will work togheter in international teams at our OEM clients. You will create, develop and present your design from early sketch to final product.

Arbetsgivare
Fiction Design AB
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Industrial Designer

Arbetsgivare / Ort: Aurenav Sweden Filial av Aurenav Llc USA / FARSTA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Industridesigner

Om jobbet

We are now looking for an Industrial Designer, for work with clients within the automotive industry.


Requirements

  • Bachelor Degree in Product Design, or similar.
  • Minimum 2 years of relevant profession experience as industrial designer
  • Experience of work in the automotive industry
Arbetsgivare
Aurenav Sweden Filial av Aurenav Llc USA
FORSBACKAGATAN 24
12343 FARSTA
Ansökan
Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

PACKAGING COORDINATOR TO GLOBAL CLIENT IN STOCKHOLM – START ASAP

Arbetsgivare / Ort: Jobbusters AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Industridesigner

Om jobbet
Kvalifikationer - You have project management experience, if possible, with exposure to packaging creation. - You have a University / Business School degree or equivalent. - You will have more than 3 years' experience. - You have Agile Project management and process optimization experience. Company Description JobBusters is an authorized staff hire and recruitment company. We are focused on officials and put great value in finding the right person for the right position. By being flexible, accessible, and present in relation to the client, consultant, and candidate, we aim to find our clients 'dream candidate and our candidates' dream job. Job Description As Packaging Coordinator your role is to support the CXA packaging team in creating, implementing, and maintaining improvements in ways of working, tools that are used and tasks related to resource planning. You will be part of the Consumer Experience Area Wellbeing - Packaging Team, reporting directly to the Packaging Manager. A dynamic, creative, and multicultural team responsible to create the communication of that delights their consumers, from the way they communicate their products that build their brands. In close collaboration with the different Business Areas, Content Team, Packaging Team, and external suppliers, you will coordinate and oversee the creation of packaging and POS. You will ensure the timely delivery of milestones in the product development process. Key Responsibilities: • Own the planning of packaging creation in alignment with marketing initiatives & product commercial launch timings. • Set-up and maintain a full overview of workload for the packaging team, including project and resource planning and deadline visualization. • Manage incoming requests, ensure the agreed processes and standards are followed and propose project plans. • Drive collaboration with content team, Business Areas, and packaging team. Personal qualities We are looking for a person who is team oriented and a relationship builder. You have a structured approach to managing workload (self and teams) and you are solution-oriented and have a capacity to prioritize. You have an aptitude for planning and project management. Admission and Application Full time position. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2021-12-31, with possible extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client. Submit your application in English as soon as interviews are ongoing.
Arbetsgivare
Jobbusters AB
Hemsida: http://jobbusters.se/
Ansökan
Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

UX Strategist - 018

Arbetsgivare / Ort: National Electric Vehicle Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Industridesigner

Om jobbet
Shape mobility for a sustainable future! Join NEVS in our vision to be part of driving the change needed in the world!    We are now looking for a UX Strategist to our Mobility Solution team   Description In this role you will be working highly cross-functional and act as a hub between Mobility Solutions department, the engineering teams and our future customers and users within the field of PONS Autonomous Mobility Ecosystem*. Your responsibility will be to support and improve our user centric development process and create a seamless omni channel User experience (UX) of the PONS service by aligning all the touchpoints our service will have with the user throughout the Customer Journey. A central aspect of this responsibility will be to lead and coordinate user tests, both the overall service as well as specific sub-systems, to optimize the user experience of our development and feed the improved understanding of our future customers into our products.       *Pons Autonomous Mobility Ecosystem = A self-driving vehicle fleet operating within a city, being smart and proactive with the aim to offer excellent, on-demand, sustainable mobility services to its citizens.   The role involves: - Being the voice of the user in product development. - Responsible for user tests throughout product development. - Contribute to the team responsible for defining HMI and UI prerequisites and requirements. That includes defining HMI and UI on both vehicle, app and fleet management. - Responsible for keeping the direction and overall purpose and scope of the generic content of the PONS Mobility Ecosystem, as it transforms into implementation and customized versions.       We are looking for someone who has: - Several years’ experience in a similar or equivalent role within an international technology/innovation intensive environment - Several years’ experience from designing consumer products and/or services - Several years’ experience from planning and executing user testing - A masters’ degree in industrial design, UX design or equivalent      To be successful in this role, you need to: - Engaged in market intelligence and disruptive thinking and a talent in catching and communicating business opportunities as they arise - Focused and inspirational, an excellent communicator within all levels of organizations and show credibility with senior executives - A force for innovation and change, to improve society - Result and solution driven - Fluent verbal and written communication in English, Swedish language skills are a plus       Great consideration will be given to your personal aptitude for the position!    Location: The role can be stationed anywhere but most of the user tests will be performed in Trollhättan and/or Stockholm   About us NEVS vision – Shape mobility for a sustainable future – is our north star, guiding everything we do. We are creating a strong foundation of skills for new technologies and innovations. By challenging conventions, we design premium electric vehicles and mobility experiences that are simple, engaging and distinctive. Our business is aimed at individuals looking for smarter, greener transport choices and cities developing more efficient infrastructures. NEVS is part of Evergrande New Energy Vehicle Group and together with our partners and people like you, we strive to be a technology front-runner within our field.   We have a lean, agile organization that gives you the opportunity to influence both the product and your daily work. NEVS put a great importance to our employees' development, and in that perspective, your main area will evolve together with you.   Selection work and interviews will be ongoing continuously during the application period, so please send your application as soon as possible!   Prior to our recruitment process NEVS has taken a position on recruitment and marketing channels. We therefore decidedly decline any contact from media sales, recruitment sites or similar companies.       Keywords: Sustainable Future, Innovation, Electric Vehicles, Mobility, Agile, SCRUM, Automotive, Autonomous, Autonomous Drive, Self-driving, Driverless Vehicles, Vehicle Motion, Vehicle Control, Connectivity, Connected Car, Connected Vehicle, AI Artificial Intelligence, Inspiration, Creative
Arbetsgivare
National Electric Vehicle Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 15 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Firmware Design Engineer -TCOO-SEVSdd02249905

Arbetsgivare / Ort: Bombardier Transportation Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 March (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Industridesigner

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Firmware Design Engineer -TCOO-SEVSdd02249905


Description

We create smart innovations to meet the mobility challenges of today and tomorrow. We design and manufacture a complete range of transportation systems, from high-speed trains to electric buses and diver less trains, as well as infrastructure, signalling and digital mobility solutions. Joining us means joining a truly global community of more than 75 000 people dedicated to solving real-world mobility challenges and achieving international projects with sustainable local impact.

The Control & Communication Platform organization is the Bombardier Transportation internal supplier of control system products for railway vehicle control. The organization is global with sites in Sweden, Germany, Switzerland, and India. The team in Västerås is responsible for computers, input and output products, and human machine interface products. We are now investing in new products with increased performance, cyber security protection and increased functionality.

We are currently looking to recruit a Firmware Design Engineer for our Control & Communication Platform development team located in Västerås, Sweden.

About the role:

The FW Design Engineer within the Control & Communication Platform typically works in projects developing new electronic products. These projects are normally led by a project manager, supported by a HW Lead Engineer coordinating the hardware and the FW related activities. The FW Design Engineer is engaged in all phases of the project such as requirements management, architecture documentation, implementation of VHDL code as well as verification and testing of the design.

Main technical aspects of the job include analogue and digital electronic design in addition to VHDL programming.

Responsibilities:

•Develop new and maintain existing HW/FW implementations

•Develop and work with HW/FW architecture solutions

•Take part in developing and improving on processes (methods and instructions) and tools used within FW development

•Interaction with support functions and stakeholders of the Control & Communication Platform


Qualifications

•Relevant academic background, e.g. Master’s Degree in Electronics

•At least 5 years of experience with VHDL and electronic design

•Knowledge and experience of railway and safety standards, e.g. EN50155,

EN50121-3-2 and 50657/50129

•Experience of working with industrial electronics and FW for embedded systems

•Knowledge about electronics (PCBA) manufacturing and its processes

•Knowledge about testing, both in production and during development

•Good documentation and presentation skills using MS Office tools

•Fluent in English and Swedish

We thank all applicants for their interest, however, only those under consideration will be contacted.

An agile, inclusive and responsible culture is the foundation of our company where diverse people are offered excellent opportunities to grow, learn and advance in their careers. We are committed to encouraging our employees to reach their full potential, while valuing and respecting them as individuals.

Alstom is committed to creating a diverse environment and is proud to be an equal opportunity employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation, national origin, genetics, age, disability status, veteran status, or any other characteristic protected by Federal, National, or Local Laws.


Arbetsgivare
Bombardier Transportation Sweden AB
Årstaängsvägen 29
11743 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 24 March (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

UX & UI designer | Digital Designer

Arbetsgivare / Ort: Snajd AB / Hudiksvall
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 April (1 månad 14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Krav
  • 2D-grafik-Adobe Photoshop
  • 2D-grafik-Adobe Illustrator
  • Digital bildbearbetning
Meriterande
  • Arkitekt-SketchUp 3D
  • Produktionsledning
  • reklam
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring

Om jobbet

Är du vass på UX & UI-design? Då har du möjlighet att bli en Snajdare!

Snajd behöver nu en passionerad, innovativ och entreprenöriell förmåga som är vass på UX och UI-design till sitt team! Tveka inte att söka - det kanske är du som blir den som förgyller vårt team!

Hos Snajd byggs appar, molntjänster, IoT-prylar och Bluetooth-enheter. Vi designar UX/UI samt hjälper våra kunder att skala upp och digitalisera sin verksamhet i en ständig affärsutvecklande anda. Utöver det driftar vi kommunikation och digital annonsering i alla möjliga kanaler. Förutom digital byråverksamhet med startups, scaleups och teknikfokuserade kunder är Snajd investerade i flera bolag inom e-handel, mode, FinTech, HealthTech, EdTech och MedTech.

För denna rekrytering söker vi en person som har erfarenheter av:

  • UX / UI-Design
  • Design av mobila appar
  • Webbdesign
  • Originalarbete
  • Produktionsledning
  • Tryck
  • Copy
  • Verktyget Figma

Snajd tillhandahåller digitala skräddarsydda lösningar för sina kunder. Hos Snajd får du arbeta brett inom designområdet och arbetet kommer anpassas efter dina tidigare kunskaper. Här får du chans att växa i din roll. Hos Snajd får du möjligheten till ett nytänkande arbete där du får använda dina IT-kunskaper på ett kreativt sätt!

I tjänsten kommer du ha möjlighet att arbeta remote när du väl känner dig mer trygg i arbetet. Men vi ser gärna att du är på plats i Hudiksvall någon gång i veckan för exempelvis möten.

Som person är du:

  • Självgående och har positiv energi
  • Problemlösande och ser möjligheter
  • Samarbetsvillig och skapar relationer
  • Van att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo
  • Kan arbeta remote och på plats utan hinder

Övrig information:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid / halvtid
  • Placering: Hudiksvall
Arbetsgivare
Snajd AB
82414 Hudiksvall
Hemsida: https://snajd.se/
Ansökan
Ansök senast 16 April (1 månad 14 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Full Stack Data Engineer

Arbetsgivare / Ort: Volumental AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 May (2 månader 17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Databasdesigner

Om jobbet
Volumental is a tech company helping millions of shoppers around the world find perfect fitting footwear. In less than five seconds, our 3D scanner and AI-powered Volumental Recommend can offer customers personalized footwear recommendations allowing shoe shoppers to find the right pair - every time. With customers across the world including New Balance, Bauer, Ecco and XXL, we are on a mission to help 500 million shoe shoppers find perfect fitting footwear by 2025 both in-store and online. With many plans and exciting growth ahead, data has now earned a first-class position at our company. We want conclusions drawn from data to guide our development and decision making - both in our technology and business teams. How well we gain insights and make predictions from our deep and diverse data streams will significantly affect how artfully we can interact with our customers. This in turn will superpower our products and sales processes. And that’s where you come in! What will you work on? A data-driven Customer Success function is key to both our current and future goals at Volumental, our team heavily relies on accurate data to drive usage of our products. Much of our internal data services have been organized so that they make sense to our products and services - often from a machine-to-machine or developer perspective. In order to make them really useful for a broader range of business-perspective tasks, we want to make the data easily available and make it effortless to analyze and draw conclusions from. We'd like you to create a simple and intuitive dashboard for Customer Success to be used in the business and Insights teams' day-to-day-work. As a Full Stack Data Engineer you will be part of the AI group but you will work closely with the Customer Success team to ensure that our internal tools and dashboards can offer the insights and analytics to drive increased business. It will require you to gain an understanding of our customers, products and business processes so that you can actively develop ways to improve and support them. We are excited about you because you: - Are a self-motivated and collaborative team member who likes to drive projects to completion - Enjoy teaching others and learning new things - Get excited about solving challenging problems - Would like to work in a caring scale-up environment We expect you to: - Have experience with building flexible, interactive dashboards (with for example plotly/dash/D3 or some other toolset that allows high flexibility). - Have strong data visualization skills. - Have worked professionally with software development for at least 2 years. - Have experience in databases and ETL jobs. Bonus - Don’t let the above stop you from applying, but if they fit you, please let us know! - You have experience in data science. - You are proficient in Python or Golang. - You have experience working with Google Cloud Platform. - You are familiar with SaaS products. - You have an interest in e-commerce retail and customer success. - You have a degree in computer science, mathematics or similar. COVID-19 Notice: Our recruitment process normally includes at least one opportunity for a face to face meeting, but in these times we have moved to virtual hiring and onboarding processes to respect social distancing. Should a candidate prefer to meet in person at the final stages of recruitment, we take all necessary precautions to ensure everyone’s safety. Our entire company has been to a large degree working remotely during this period, and we are confident about maintaining a creative and efficient environment while away from the office! However, as we do hope to return to the office eventually, you will need to relocate to Stockholm for this role.
Arbetsgivare
Volumental AB
Ansökan
Ansök senast 19 May (2 månader 17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

SQL-specialist

Arbetsgivare / Ort: Nethouse Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 July (4 månader 23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Databasdesigner

Om jobbet
Är du Nethouse nästa SQL-specialist? Vi växer och söker efter nya talanger till vårt starka team Digital Plattform. Om rollen I rollen som DBA hos oss på Nethouse erbjuder vi dig en stor möjlighet till utveckling där tjänsten kan anpassas efter din kompetens och inriktning. Du kommer att jobba både enskilt och i team. Arbetsuppgifterna består av design, drift och förvaltning av kundens nuvarande och framtida lösningar. Vi söker dig som har några års erfarenhet av och kompetens inom följande områden: Förkunskapskrav - Har en bakgrund som teknisk DBA eller så har du SQL-utvecklarbakgrund och vill jobba mera med teknik. - Du bör ha dokumenterad arbetslivserfarenhet från branschen. - Planera, driva och hantera ärenden och projekt. - Vidareutveckla din kompetens inom önskade fokusområden med bland annat certifieringar och utbildningar. - Rådgivning till kunder och kollegor inom dina specialistområden. Meriterande Certifieringar inom ovan nämnda område. Som person - Är du intresserad av teknik och ser dokumentation som en naturlig och viktig del av arbetet. - Du har goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl i tal och skrift. - Är du analytisk, initiativrik, utåtriktad och trivs bra med att arbeta i grupp. - Är du strukturerad och vill jobba mot tydliga mål. - Är drivande och kreativ när det behövs, men samtidigt vara lyhörd för andras åsikter. Vi sätter stort värde på förmåga till helhetssyn utifrån kundens behov och krav. I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som Nethousare får du - En arbetsmiljö där du kan utvecklas både personligt och kompetensmässigt. - Ett omväxlande, roligt och tryggt jobb där vi strävar efter balans i livet. - Ett flexibelt och självständigt arbete med stor frihet att forma din egen vardag. - En prestigelös och öppen arbetsplats med hög trivsel där vi delar med oss av våra kunskaper och har nära till både skratt och beslut. - Ett team av konsulter inom området. - Ett utvecklande och varierande projekt hos stora, välkända kunder inom många spännande branscher. Intresserad? Skicka din ansökan redan idag då urval sker löpande. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan innehållande personligt brev och CV på svenska. Vill du veta mer om Nethouse och tjänsten är du välkommen att slå en signal till mig, Andreas Ekberg på 070-338 36 05 eller via mail [email protected] Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Om oss på Nethouse Vi är IT- och managementkonsulter som arbetar med affärskritiska lösningar. Vår målsättning är att vara bäst på att sätta IT-teknik i rätt sammanhang och att genomföra värdeskapande förändringar hos våra kunder. Vi gör det tillsammans och har riktigt roligt längs vägen! Vi har verksamma i hela Sverige och har kontor i Borlänge, Linköping, Stockholm, Karlskoga och Örebro med cirka 150 anställda. Våra konsulter verkar inom Systemutveckling, IT-infrastruktur och Affärs- och verksamhetsutveckling. Vårt sätt att arbeta och bemöta medarbetare och kunder genomsyras av våra fyra kärnvärden; engagemang, kompetens, ödmjukhet och lönsamhet.    Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!  
Arbetsgivare
Nethouse Sverige AB
Hemsida: http://www.nethouse.se
Ansökan
Ansök senast 25 July (4 månader 23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.