På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Controller
Spela filmen

Controller

183 Lediga jobb

Konsultuppdrag 4 mån - Controller med fokus på Cash Management

Arbetsgivare / Ort: Delta Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Vi på Delta Consulting söker nu en Controller till vår kund i Centrala Stockholm. Start för uppdraget är omgående! Vår kund Vår kund är ett ansenligt företag inom försäkringsbranschen och sitter centralt i trivsamma lokaler i City. Företaget har stark omtanke för sina kunder och anställda. Hos vår kund blir du en respekterad medarbetare och får ta del i gemenskapen på kontoret från dag ett. Du kommer ansluta till ett kontor som värdesätter mjuka värden, god stämning och gemenskap. Verksamheten har nyligen genomgått en stor digitaliseringsprocess och vår kund har alltid hållbarhet i fokus. Du kommer jobba på distans i och med rådande tider. Din profil Vi söker dig som är utbildad civilekonom och har jobbat några år erfarenhet som controller samt även har arbetat med cash management hos en större organisation. Som person du är strukturerad och du är mycket noggrann / tankfull i ditt arbete. Du prioriterar verkligen noggrannhet / tydlighet och är stolt över kvalitén på din insats. På kontoret bidrar du till arbetsglädje för dina kollegor och du tycker om att arbeta i ett team. Du är en prestigelös lagspelare som motiveras av att hjälpa dina kollegor. Du har goda kunskaper i Excel samt är en skicklig datoranvändare med ett systemintresse. Du är proaktiv och motiveras av att säkerställa att processer och rutiner är effektiva. Du kommer jobba på distans i och med rådande tider. Skallkrav: - Utbildad Civilekonom - 1-3 års erfarenhet som Controller med fokus på cash management - Van att arbeta operativt och strategiskt - Du är kommunikativ, skriftligt och verbalt Meriterande: - Erfarenhet från försäkringsbranschen Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/) Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Arbetsgivare
Delta Consulting AB
Hemsida: https://www.deltaconsulting.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projekt controller till Svenska Kraftnät

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Har du en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du har erfarenhet av projekt controlling och söker efter nya utmaningar? Då är denna tjänst något för dig! Det här är din chans att få en fot in hos en myndighet. Skicka in din ansökan redan idag då vi använder oss av löpande urval. OM TJÄNSTEN Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå. Med anledning av den ökade investeringstakten och det höga antalet anläggningsprojekt behöver Svenska Kraftnät stärka upp med en resurs för att stötta programcontrollers. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär bland annat: * Samordning och förberedelse inför prognosrapportering samt annan rapportering, exempelvis tillsammans med programcontroller ta fram tidsplan för respektive prognos- och rapporteringstillfälle. * Vara den som samordnar och kallar till möten i samband med de planerade aktiviteterna samt förbereder dokument i samband med ekonomisk aktivering. * Vara kontaktperson för enklare projektekonomiska frågor från projektledare/programingenjör. * Förbereda bokföringsunderlag samt registrera/läsa in. * Stötta projektledare, projektingenjör och övriga projektmedarbetare med enklare utbildningsinsats i prognosverktyg samt lättare prognosgenomgång. * Delta vid programteamsmöten, programekonomiska möten, sammanhålla och rapportera frågor rörande projektekonomi, uppdatera systemdata vid nya beslut, samt övrig basdata i UBW. * Tillsammans med programcontroller lägga planering av arbetsuppgifter både löpande och adhoc. VI SÖKER DIG SOM * Har högskoleutbildning inom ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Har dokumenterade kunskaper i och erfarenhet på minst 2 år inom program/projekt-controlling/ekonomi * Har dokumenterad vana av att arbeta i större affärssystem * Är flytande i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av projektarbete inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande * Erfarenhet av att arbeta i Unit4 Business World (UBW) * Erfarenhet av att arbeta i styrmodellen PPS * Fackkunskap inom eltransmission och/eller anläggningsteknik. ÖVRIG INFORMATION Start: December där en säkerhetsprövning sker innan start Omfattning: Heltid Placering: Stockholm, Sundbyberg OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Controller till nordiskt logisktföretag

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som busniess controller som vill ta nästa steg i karriären. Var med och utveckla framtiden för e-konsumenter med snabbare leveranser genom att skapa och utevckla ett nytt affärssystem inom företaget. Som Business Controller besitter du en viktig roll i organisationen där din analytiska förmåga värderas högt. Vi arbetar med löpande urval, så ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker en driven och motiverad business controller som kommer få möjlighet att vara huvudansvarig för uppstarten av företagets nya affärsområde. Fokuset kommer vara att säkerställa den kortsiktiga och långsiktiga resultatuppföljningen av företagets nya affärsområde. Inledande kommer du få möjlighet att vara huvudansvarig för den ekonomiska projektuppföljningen, medverka i framtagandet och implementering av bolagsstruktur samt ekonomisk styrmodell. Som personen är du kommunikativ och en lagspelare då rollen består av ett nära samarbete med företagets olika avdelningar samt företagets Sverigechef. Företagets kultur präglas av samarbete och gemenskap där man är mån om att hjälpas åt för att nå gemensamma mål. Företaget genomför logiska tester om du går vidare i rekryteringsprocessen. Du erbjuds: * En god upplärning av kunniga kollegor * Ett utvecklande och givande arbete Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER * Ta fram och implementera affärsområdets ekonomilösning i koncernens gemensamma affärssystem. * Ansvara för affärsområdets ekonomiska uppföljning vilket innefattar att driva affärsområdets månadsbokslutsprocess och prognosprocess. * Ansvara för framtagande och implementering av företagtes styrmodell samt vara drivande i implementeringen av affärsområdets bolagsstruktur. Detta inkluderar bland annat att ta fram affärsområdets KPI-uppföljning, tjänstelönsamhetsmodell och kundlönsamhetsmodell. * Agera Business Partner mot tjänsteansvariga, produktionsansvariga och säljansvariga samt delta i Business Reviews. * Ansvara för rapportering samt underhåll och utveckling av finansiell konsolidering och rapporteringsverktyg VI SÖKER DIG SOM * Har en magisterexamen eller motsvarande inom ekonomi eller industriell ekonomi * 2-3 års arbetslivserfarenhet som business controller * God förståelse för redovisningens grunder * Tidiagare arbetat i stora affärssystem * Mycket goda kunskaper i Excel * Mycket god erfarenhet från BI-verktyg så som Qlikview, Tableau eller PowerBI, * Flytande i svenska och engelska samt förstå norska och danska i skrift och tal Meriterande om: * Du har arbetslivserfarenhet från tjänsteproducerande företag * Du har kusnkaper kring utveckling av applikationer eller rapporter Som person är du: * Driven * Kommunikativ * Analytisk Övrig information * Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Financial Controller till myndighet

Arbetsgivare / Ort: Quest Consulting Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Vi söker en Financial Controller med mycket goda kunskaper inom statlig ekonomisk styrning och med fokus på ekonomimodell och uppsättning av internredovisning till funktionen finansiering och redovisning hos vår kund i Stockholm. Inför kommande förändrade behov kommer nya lösningar att behövs tas fram eller befintliga att genomlysas och vid behov förändras. Du kommer att utifrån nuläge ta fram förslag på förändringar oaktat nya krav och även driva arbete för att hitta olika möjliga lösningar utifrån nya kravställningar från verksamheten. Kunden efterfrågar en konsult som kan driva arbetet med en proaktiv inställning för att bereda olika vägar till lösning inför förändrade behov. Arbetet kräver en bred och i vissa delar djup förståelse för olika verksamhetsbehov. Vår kund arbetar agilt i utveckling och förvaltning som ställer krav på ekonomimodellen samtidigt som den större delen av organisationen arbetar i linjeverksamhet med andra typer av krav. Kunden har även betydande delar av verksamheten som finansieras av andra anslag, intäkter genom samverkan, avgifter och bidrag. Vi söker dig med följande kompetens och erfarenheter: · Goda färdigheter inom internredovisning · Erfarenhet från större offentliga organisationer · Erfarenhet av olika ekonomimodeller och modeller för internredovisning · Kunskap om regelverk som styr statliga myndigheter · Erfarenhet av arbete i UBW, Raindance eller andra liknande ekonomisystem Vi tror också att du har förmågan att fungera som sammankallande och att engagerat hålla i en utvecklingsagenda för området i samverkan med den egna personalen och övriga organisationen. Stor vikt läggs på personliga egenskaper Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected] Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Om Quest Consulting Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Dokumentcontroller

Arbetsgivare / Ort: Falkenbergs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Controller

Om jobbet
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt uppdrag är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Nu söker vi en dokumentcontroller som i första hand ska bistå kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess förtroendevalda och tjänstemän men även kommunens förvaltningar och bolag. Som dokumentcontroller tillhör du administrativa avdelningen på kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningens består idag av 11 engagerade och kunniga medarbetare som främst arbetar med frågor kopplade till den politiska beslutsprocessen, juridik, informationssäkerhet och arkiv. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som dokumentcontroller är brett och i tjänsten ingår sedvanliga registrators-/dokumentcontrolleruppgifter såsom dokument- och ärendehantering, posthantering av officiella brevlådor och utlämnande av handlingar. Du kommer även att ha ett särskilt ansvar för säkerhets- och informationssäkerhetsadministration. Mer specifikt är dina arbetsuppgifter initialt tänkt att vara nedanstående, dessa kan dock komma att förändras över tid. • Diarieföring i ärendehanteringssystemet Evolution. • Hantering av fysisk och elektronisk post till officiella brevlådor. • Administrativt för- och efterarbete kopplat till politiska möten. • Stötta kommunens medarbetare och förtroendevalda i frågor rörande dokumenthantering. • Hantera utlämnanden av allmän handling och stötta andra kommunala verksamheter i samband med utlämnanden av allmän handling. • Registrera personuppgifter enligt dataskyddslagstiftningen/GDPR. • Klassning av informationstillgångar och annat förekommande informationssäkerhetsarbete. • Administrera kommunala pensionärsrådet och kommunala funktionsrättsrådet. Vi vill att du är med och bidrar till att utveckla, förnya och förbättra vårt gemensamma arbete. Du ska även kunna stötta dina kollegor när behov uppstår. Tjänsten består främst av administrativa uppgifter kopplade till ovan nämnda arbetsuppgifter men kan även vara andra förekommande arbetsuppgifter inom administrativa avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi värdesätter att du kan se till helheten för kommunen, har ett prestigelöst förhållningssätt och ett gott omdöme. Som person är du är ansvarstagande med hög social kompetens och samarbetsförmåga, noggrann men även lösningsfokuserad. Du kan strukturera på ett effektivt sätt och är serviceinriktad. Du ska ha relevant högskoleutbildning eller annan adekvat utbildning och erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av registrators-/dokumentcontrollerarbete. Erfarenhet från informationssäkerhetsarbete och/eller god kunskap inom området är också ett plus. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift i svenska språket, har språklig analytisk förmåga och förstår språkligt komplicerade underlag. Som dokumentcontroller kommer du att ha mycket interna och externa kontakter varför din kommunikations- och samarbetsförmåga är av stor betydelse. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Arbetsgivare
Falkenbergs kommun
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.