På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Civilingenjör i datateknik
Spela filmen

Civilingenjör i datateknik

387 Lediga jobb

Solution Owner - ICOMP

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Want to be a part of giving the IKEA product range that extra shine? IKEA Components holds a unique position within the IKEA value chain. We develop and supply IKEA with customer friendly component solutions for better products – and better homes. This includes a responsibility for selected components and raw-material, which means develop, purchase and supply to IKEA suppliers. IKEA Components also have the assignment to provide After Sales service of components to the end customers. Our business is global and today employs 1400 people based mainly in Sweden, Slovakia and China.  But that is not all, we are currently growing. By taking over the responsibility for IKEA retail equipment we are on a journey towards taking our assignment to the next step, creating a new IKEA business that is even more affordable, accessible and sustainable. The retail equipment range is an important part of the IKEA identity. It supports presenting, selling and handling of the IKEA product range, strengthens the IKEA Brand and helps visitors enjoy the full IKEA experience. This is where you come in! We are looking for a Solution Owner Your assignment as a Solution Owner is to ensure that the users of the solution have a relevant, user friendly and reliable solution that helps them achieve their business objectives. As Solution owner you work with business development, lifecycle management and operations for the assigned solutions, having an end-to-end accountability.  You manage budget for the assigned solution(s), provide budget input to the Solution Area and work with forecast and follow-up. The Solution Owner has the best overall knowledge within IKEA of the solution and the domain it supports. You will be joining a team how is very outgoing, helpful and tolerant. We try to learn from each other and have a close teamwork-we want you to join us! In this role you will report to Charlotte Blomquist, Solution Area manager. The position is placed in Älmhult, Sweden. Please send us your application – CV and letter of motivation – in English. We really want to get to know you, so make sure you tell us why you would be a good fit for this role. The last day to send your application is 21 of February 2021. If you have any questions about the role, please contact Hiring manager Charlotte Blomquist +46 732321434 about the recruitment process contact Recruitment Specialist Christina Appelqvist at +46 766-113408. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidates. So don’t delay, please send us your application today.  
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Nätverkstekniker

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Nätverkstekniker

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en nätverkstekniker till vår kund i Forsmark som befinner sig i en spännande utvecklingsfas med intressant teknisk miljö. Deras IT organisation arbetar med utveckling och leverans av IT-tjänster med hög säkerhetsnivå. 
 
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden

Som nätverkstekniker kommer du att ansvara för nätverksleveransen mot två olika organisationer internt och därmed ha en bred flora i leveransen. 

Nätverksgrupperingen har breda arbetsuppgifter och ansvarsområden; konfigurering/felsökning av distributionsnätverk, klientaccessnätverk, trådlöst nätverk, datacenter nätverk, brandväggar osv. Du kommer framförallt vara delaktig i den operativa driften och hantera felsökning kopplat till felanmälningar.

Arbetstider

Dagtid.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet som nätverkstekniker, gärna med 
erfarenhet av att administrera nätverk i större skala. Du har erfarenhet av
Cisco, Juniper eller liknande.
Vi ser gärna att du är positiv, driven och har ett högt säkerhetstänk. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och ge information på ett okomplicerat sätt. Som person har du lätt för att kommunicera och behöver därför ha goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
 
Tjänsten är säkerhetsklassad (säk.klass 3). Innan anställning behöver du därför genomgå en bakgrundskontroll utan anmärkning.

Ansökan

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten kontakta [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lösningsarkitekt, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 1 år - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Kunden söker en person med lång erfarenhet av utveckling av CMS baserad på JSON, som Sitevision vilket kunden använder, personen ska ha jobbat med större intranät och/eller webbplatser samt integrationer mot olika system. Kundensöker en person med lång erfarenhet av utveckling av CMS baserad på JSON, som Sitevision vilket kunden använder, personen ska ha jobbat med större intranät och/eller webbplatser samt integrationer mot olika system. Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Minst 5 års arbetslivserfarenhet som lösningsarkitekt. - Erfarenhet av systemutveckling, backend. - Minst 3 års erfarenhet inom JSON CMS. - Minst 2 års erfarenhet inom intranät och/eller större webbplatser samt integrationer mot olika system. - Minst 2 års erfarenhet av att ingå i team/arbetsgrupper och vara flexibel med mycket god samarbetsförmåga - Konsulten ska minst ha JSON CMS eller HTML Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - Node.js - SiteVision - SiteVision WebApps - SiteVision RestApps - Velocity eller motsvarande - Solr - CSS - SASS - jQuery - Gulp - Git - Scrum - SAFe - SiteImprove - WCAG - Java - Erfarenhet av att utveckla med inriktning tillgänglighet - Erfarenhet av att ingå i utvecklingsteam som arbetar efter agila principer och metoder (Scrum) samt erfarenhet av verktyg som JIRA Önskemål om personliga egenskaper: - ha analytisk förmåga och god problemlösningsförmåga - vara utvecklingsinriktad - ha god samarbetsförmåga - ha god kommunikationsförmåga på svenska och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift - vara flexibel och öppen för förändring ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Backend Developer

Arbetsgivare / Ort: Swedium Global Services AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Swedium the growing is Global System Engineering and Solution Company, offers services like Engineering R & D Services, Embedded Systems, custom application development, Onsite Consultancy and Testing Services to clients across the globe for onsite and offshore business model. We provide industry solutions to our customer through our dedicated development center in Bangalore (India) and Stockholm (Sweden).


We are looking for Backend Developer


Experience: 5+ years

Competent back end developer with seniority.

Experience from longer commitments, full time, at least 1 year appreciated.

Programming languages: Golang, Python.

Good if the person also knows: C++ and C#.


Components: Network protocols, Docker, Kubernetes.

Other: Virtualization



Kindly share your Cv at [email protected]


www.swediumglobal.com

Arbetsgivare
Swedium Global Services AB
Karlaplan 10
11520 Stockholm
Hemsida: http://www.swediumglobal.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

IT-tekniker som vill ta nästa steg i karriären

Arbetsgivare / Ort: Framtiden i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Är du IT-tekniker/IT-ansvarig med bred kunskap inom hårdvara och vill ta nästa steg i karriären? Dina arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för att planera och leverera hårdvarulösningar för företagets interna användare, du säkerställer även en stabil och optimerad IT-miljö. Om företaget Vår kund arbetar med produkter och tjänster inom kommunikationsnätet. Dom är en av de ledande leverantörerna inom projektering, byggnation, underhåll och övervakning av infrastrukturer för alla typer av tekniskt avancerade kommunikationsnät. Företaget arbetar även med infrastruktur av molntjänster och datacenter. Din profil - Du har några års arbetsliverfarenhet som IT-tekniker/IT-ansvarig där du hjobbat med kvalificerad IT-infrastruktur och då främst med servrar. - Du har en utbildning inom IT& systemadministration på gymnasie/högskolenivå i grunden. - God engelska i tal och skrift. Om oss Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Villkor Start: omgående Placeringsort: Linköping Lön: Enl ök Denna tjänst pågår som kortast till årskiftet,
Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB
Hemsida: http://www.framtiden.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

IT-tekniker Arbetsplats

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
På FMV utvecklar vi och levererar teknik, utrustning och tjänster som Försvarsmakten behöver för att försvara Sverige idag och imorgon. Nu kan du bli en del av oss och vara med och utveckla framtidens försvar. Vad kan vi erbjuda dig? IT-staben ansvarar för att styra myndigheten inom IT-området genom att planera, genomföra och följa upp IT-verksamheten inom FMV. Till avdelningen IT-drift och infrastruktur söker vi nu en initiativtagande och handlingskraftig IT-tekniker som ska hjälpa till att ge support- och användarstöd såväl på plats som på distans inom ansvarsområdet. Hos oss kommer du arbeta med utvecklande arbetsuppgifter, samtidigt som du bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och som medarbetare är du viktig för oss. Du får stor egen frihet och ansvar och kan förena ditt professionella liv med det privata. Dessutom finns det alltid möjligheter för dig att kompetensutvecklas. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ge support- och användarstöd av datorer, mobiltelefoner, digitala mötesverktyg och AV-utrustning. Du arbetar därtill med installation och felsökning samt administration av hårdvara och abonnemang. Vi söker dig som Du har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt samt ett par års erfarenhet av arbete med support- och användarstöd av arbetsplatsnära tjänster. Vidare har du 1-2 års erfarenhet av administration, installation- och konfiguration av PC-klienter med Windows 10 och mobiltelefoner baserade på iOS. Du har arbetat och supporterat i olika digitala mötesverktyg som t ex Skype för företag samt traditionella videokonferenstjänster. Har du arbetat med MDM-verktyg, manageringssystem såsom SCCM och/eller virtualiserade klientmiljöer (VDI-lösningar) är det meriterande. För att trivas och lyckas i arbetet hos oss ser vi att du är nyfiken, har en vilja att lära dig nytt och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Att ha stora kontaktytor är något du motiveras av samtidigt som du inte har några problem att arbeta självständigt och trivs med att ta egna initiativ. Som person är du noggrann samt strukturerad och du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du kommunicerar med andra på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på FMV:s huvudkontor i Stockholm. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? I den här rekryteringen samarbetar FMV med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pia Boström, 0703 14 68 66, [email protected] Du söker tjänsten via FMV:s hemsida under Lediga jobb genom att skicka in din ansökan med CV och betyg på svenska. Våra fackliga företrädare är Elisabeth From (SACO-S), Peter Andersson (SEKO), Gunnar Hansen (OFR/O) och Lena Sköld Gunnarsson (OFR/S). Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). Sista ansökningsdag är 2021-02-28. Varmt välkommen med din ansökan! FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

IT-tekniker / 2nd line Support

Arbetsgivare / Ort: Total Resurs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Vi söker tekniker inom 2nd line för spännande uppdrag i Malmö Dina arbetsuppgifter Som 2nd line tekniker kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Ett jobb för dig som är redo att ta nästa steg! Din profil Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang och som vill bli bäst på det just DU brinner för. Troligen har du arbetat ett par år med support tidigare och kanske kört fast i din utveckling och vill hamna på ett företag som satsar på dig. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Som anställd hos oss får du möjlighet att ta del av en rad olika förmåner. Vi erbjuder bra lön med bonus utan tak men också friskvård och personalbil. Det är också viktigt att du drivs av utveckling och därför erbjuds du som anställd hos oss en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan. Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet. Välkommen med din ansökan. Du är en viktig del i vårt vinnande lag! Urval och intervjuer sker löpande. Har du några funderingar kring tjänsten? Kontakta Tove Svansson 073 522 70 87 [email protected] Om Total Resurs Total Resurs är en nytänkande leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där vi med kundfokus omger oss av kompetenta och erfarna kollegor. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 35 medarbetare, varav 28 konsulter. Vi har sedan start fokuserat på att omge oss av de mest kompetenta personerna inom deras område. Vi vill vara våra medarbetares och kunders självklara val när det kommer till IT-tjänster och rekryteringar inom IT. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av IT-branschen och rekrytering. Total Resurs föddes ur idén att vara det bästa företaget för kunder, medarbetare och samarbetspartners inom sin bransch. Läs mer på: www.totalresurs.se Nyckelord: IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, second line, 2nd line, onsite, onsitetekniker, onsite-tekniker, konsult, Consultant, data, IT technician, Skåne, Malmö
Arbetsgivare
Total Resurs AB
Hemsida: www.totalresurs.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Data Specialist to Data Foundation

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Company Description

Are you a creative Data Specialist passionate about solving problems, building new stuff and always have something new to learn? We are looking for a Data Specialist to the Group customer data team within AI, Data & Analytics!

We are on an exciting journey to meet and exceed our customers' expectations today, tomorrow and in the future. Rapid technological development and new customer behaviours are transforming the fashion retail industry. To cater the individual needs and desires of our millions of customers, Business Tech delivers technological solutions for the entire value chain for all our brands.

The best ideas evolve when great minds with different perspectives get together. We’re all on the same team in a global environment and we learn from each other. There are endless opportunities to grow – your development is all up to you!

We are proud to foster a workplace free from discrimination. We strongly believe that diversity of experience, perspectives, and background will lead to a better environment for our employees and a better product for our users. H&M Group – Business Tech.


Job Description

The H&M Group consists of 8 unique brands with more than 1 billion customers and 100 million members in 50 different online markets. The Group customer data team is on a mission to ensure that customer data is correct, transparent and shared across the H&M group. We also create data assets that provide a unified and holistic view of our customers.

As a Data Specialist in the Group customer data team you will take ownership of the quality, architecture and related processes of our data. You will build a strong understanding of how our business processes create the data, how it is cultivated and used and how it all fits together. You will support product teams and other stakeholders with knowledge of the contents, timeliness and quality of our data. Furthermore, you will help product teams with finding data, providing ad hoc extracts of it and collaborate with Data Engineers to onboard the data correctly. You will keep up with changes in underlying systems and the impact and effect it has on our data. ​

We are looking for you who

  • Collaborate with Product Owners and Engineers in product teams to find and understand the data they need​
  • Maintain a deep knowledge of the H&M Group customer data domain
  • Advice the users of our data on how to use it, the quality of it and its contents​
  • Ensure that customer data is structured in a flexible way meeting existing and future business needs
  • Establish and maintain the customer data assets that captures, validates and distributes data throughout the value flow
  • Perform data modeling, or support data modeling activities, to create logical data models​
  • Structure and document our data as well as onboard new data in collaboration with data engineers​
  • Keep yourself up to speed on changes in the landscape/products that affect the data in the domain​
  • Support with root cause analysis of incidents related to data​
  • Ensure quality of customer data managed throughout the value flow and information life cycle through proper governance and KPI´s


Qualifications

  • You have a strong ability to translate between business processes and the data they produce
  • Strong understanding in working with large and complex data sets
  • Hands-on experience of a data query language (such as SQL or Python) and previous experience working with data layers and ETL/ELT is a strong advantage
  • You are communicative and can explain data and its implications to various stakeholders
  • Ability to balance requirements and questions from multiple stakeholders
  • You can establish clear priorities, goals and responsibilities to achieve a high level of performance
  • Ability to evaluate different options proactively and ability to solve problems in an innovative way. Develop new solutions or combine existing methods to create new approaches

Our journey will lead to something new and exciting - we will test, fail and learn. You are an important player in this transformation; therefore, we believe you are open-minded, adaptable and able to work in a flexible environment.


Additional Information

Do you think we are a match? We hope so!

This is a fulltime position with placement in Stockholm.

Please apply with your CV and Personal letter as soon as possible but at the latest 2nd of March 2021. Interviews will be held continuously and you may be asked to do tests in the process.


We are looking forward to your application!

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Liljeholmsstranden 5
11743 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Nätverkstekniker till Riksdagsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Riksdagsförvaltningen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Nätverkstekniker

Om jobbet
Riksdagsförvaltningens it-avdelning söker nu en engagerad och serviceinriktad nätverkstekniker. Hos oss får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Du får även bra villkor för semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I våra lokaler finns gym och träningslokal. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid och du har dessutom goda möjligheter att utvecklas professionellt i din yrkesroll. Dina arbetsuppgifter Som nätverkstekniker på it-avdelningen erbjuds du varierade arbetsuppgifter inom ett prioriterat område i Riksdagsförvaltningen. Du kommer att arbeta i en grupp bestående av fyra medarbetare där arbetsuppgifterna varierar mellan traditionella driftåtaganden såsom incidenthantering och fortsatt utveckling av våra stabila, moderna plattformar. Vi strävar efter en balans mellan säker teknik och hög tillgänglighet som är anpassad utifrån verksamhetens behov av kommunikationstjänster.  I rollen som nätverkstekniker kan det framöver bli aktuellt att ingå i den IT beredskapsorganisation som finns för att upprätthålla tillgängligheten utanför kontorstid. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av att jobba som nätverkstekniker i en driftsmiljö med höga krav på tillgänglighet. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet av arbete med switchar, brandväggar och/eller lastbalansering. Som person har du ett högt driv och engagemang. Du har en vilja att lära dig nya saker och vill bidra och skapa värde för verksamheten. Du är en lagspelare som har en god förmåga att tillsammans med dina medarbetare jobba mot gemensamma mål. Du kommer att jobba med it- och informationssäkerhetsfrågor så därför är erfarenhet inom dessa områden meriterande. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.  • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Omfattning: Heltid Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning. Referensnummer: 1384-2019/20 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss  • Bengt-Erik Helin, sektionschef, 08-786 53 02 Fackliga representanter • Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00 • Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Arbetsgivare
Riksdagsförvaltningen
Hemsida: http://www.riksdagen.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

IT-tekniker

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-tekniker/Datatekniker

Om jobbet
Vill du vara med att bygga framtidens IT? Vill du arbeta med kompetenta kollegor i en komplex och föränderlig IT-miljö? Då kan du vara den person vi söker till avdelningen Universitetsgemensam IT. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 46.000 studenter, 7.300 anställda och en omsättning på 7,3 miljarder kronor. Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet. Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd. Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Den nya avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på sex enheter. För mer information, se: https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/universitetsgemensam-it Vi söker två IT-tekniker till enheten för service och support. Du kommer att tillhöra en supportgrupp inom enheten där du arbetar med supportärenden av varierande komplexitet inom hela Uppsala universitet. Arbetsuppgifter: Som IT-tekniker kommer du att fungera som problemlösare och avhjälpa problem kring användares datorarbetsplats, vilket innefattar såväl handhavandesupport som installation och konfiguration, antingen på plats eller via telefon och fjärrstyrning. I arbetet ingår att uppdatera användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat hantering av ärenden för felanmälan, beställningar och frågor som rör: - användarens IT-arbetsplats - kontors- och verksamhetsgemensam IT - klienthantering och klientadministration - samverkan med andra supportgrupper och enheter för IT -leverans samt delta i enhets- och avdelningsgemensamma projekt Kvalifikationskrav: - Goda kunskaper i systemadministrativt arbete i ett eller fler av Windows-, Mac- eller Linuxmiljö. - Erfarenhet av storskalig systemadministration och integration med Active Directory och olika lagringslösningar. - Erfarenhet av mobila enheter. - Arbetat såväl med gemensamma klientplattformar som direktstöd till enskilda användare. - Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du har god kommunikationsförmåga och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann, flexibel och ha lätt att samarbeta med andra samt vara mycket servicemedveten. - Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift och ha en IT-teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Då IT-området vid universitetet befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Önskvärt/meriterande: Erfarenhet av användarstöd i akademisk forsknings- och utbildningsmiljöer  ses som meriterande. Erfarenhet av ett eller flera klientstödsverktyg och licenshantering ses som meriterande. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas. Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: gruppchef Helena Stahre, [email protected], 018-471 77 68. Välkommen med din ansökan senast den 5 mars 2021, UFV-PA 2021/504. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.