På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

221 Lediga jobb

Vi söker en Teamledande Ekonomikonsult

Arbetsgivare / Ort: One Economy AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

UCS One Economy är ett engagerat och nytänkande bolag som verkar efter orden förtroende, engagemang och samarbete. Vi är ett företag med stor bredd vilket gör att det finns goda möjligheter till utveckling och specialisering inom och mellan olika affärsområden. Företaget genomsyras av glada medarbetare och en god sammanhållning – en arbetsplats där vi hjälper varandra.


Om tjänsten

Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och utveckla dina ledaregenskaper. Rollen innebär att leda och stötta ditt team med 4-5 konsulter i det dagliga arbetet med kunduppdrag. Du deltar aktivt i ledningsgrupp och i arbetet att utveckla vårt affärsområde som arbetar mot större bolag. Fokus ligger på att utveckla effektiva arbetssätt för större kundnytta. Arbete med marknadsföring och sälj kan också förekomma.

Som teamleader är du även ekonomikonsult vilket innebär att du utöver teamledaruppdraget arbetar med löpande bokföring, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningshandlingar och rådgivning, med fokus mot de seniora frågorna. Du arbetar mot olika branscher och hanterar såväl nya som befintliga kunder. Tack vare ditt starka kundfokus och målmedvetna intresse att lösa problem utvecklar du givande kundsamarbeten.

Vi kan utlova varierande och spännande uppdrag med kunder som sträcker sig över hela spannet från ägarledda företaget till större börsnoterade bolag. Vårt erbjudande till företag är att outsourca hela eller delar av sin ekonomifunktion till oss, alternativt använda oss som interimslösning för olika ekonomitjänster, allt ifrån ekonomichefsroller till assistentroller.

Önskade kvalifikationer

Vi ser att du som söker är utbildad ekonom och har minst tre års erfarenhet av arbete som ekonom/konsult. Du arbetar idag självständigt med redovisningsarbete och besitter den kunskap som krävs för att färdigställa period- och årsbokslut. Du har goda systemkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet från flera ERP-system. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är målinriktad samtidigt som du har god samarbetsförmåga och uppskattar relationer, både med kunder och medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och lyhörd och du motiveras av att tillsammans med ditt engagerade och servicemedvetna team hitta effektiva arbetssätt och digitala lösningar. Lagarbetet är viktigt.

Om oss

One Economy är ett företag i framkant när det gäller digitalisering och affärsmodeller. Vi har stor bredd i vår kompetens och erbjuder förutom traditionella tjänster även tjänster inom affärssystem och utbildning. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör inom ekonomi, lön och HR.

På UCS One Economy värnar vi om den anställdes välmående och erbjuder fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme och friskvårdbidrag.


Arbetsgivare
One Economy AB
Teknikringen 4A
58330 Linköping
Hemsida: https://ucsone.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Logiwaste - ett bolag i dynamiskt tillväxt

Arbetsgivare / Ort: FMR Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Är du ekonomichef och vill ta steget in i en spännande roll och bolag? Gillar du att skapa och utveckla system och rutiner? Som ekonomichef hos Logiwaste får du chansen att vara med och utveckla vår ekonomifunktion i takt med att bolaget växer. Du får ett jobb som präglas av nordiska och internationella projekt, snabb tillväxt, högt tempo, teamkänsla och utvecklingsmöjligheter.  Miljöteknikföretaget Logiwaste Vi är Logiwaste - en ledande nordisk aktör inom sopsug och automatisk insamling av tvätt och avfall. En modern teknik där material sugs genom rör med hjälp av luft. Själva tekniken har rönt stora spridning i Norden och många andra marknader, och går en spännande framtid till mötes. Ekonomifunktionen sköter idag en liten koncern med ett par svenska aktiebolag och norska filialer. Vi är idag två personer och den här rollen är en ny tjänst skapad för att stärka och utveckla ekonomifunktionen.  Vi letar efter dig som jobbat brett med redovisning och har några års erfarenhet som ekonomichef med personalansvar på ett mindre bolag. Du behöver vara en flexibel person med vana att självständigt driva saker från start till mål. Det är en fördel om du: • Har erfarenhet från byggbolag • Är van vid koncernredovisning • Tycker det är kul att utveckla IT inom ekonomi Som ekonomichef förväntas du: • Själv jobba med det löpande arbetet och stödet till alla delar av organisationen • Utveckla ekonomifunktionen  • Samordna arbetet på ekonomiavdelningen Vårt moderna kontor ligger i Upplands Väsby, därför vill vi att du bor med goda kommunikationer hit. Är du vår nya kollega? Vi hoppas det! I denna rekrytering samarbetar vi med FMR Rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Krister Eliasson på telefon 0707-899606. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan.
Arbetsgivare
FMR Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://www.fmr.nu/lediga-jobb/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Credit Risk Analyst

Arbetsgivare / Ort: Nasdaq Stockholm AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Om jobbet

Nasdaq Clearing is now looking for a Senior Credit Risk Analyst to join the Stockholm office. Nasdaq Clearing is a multi-asset derivatives clearinghouse covering Commodities, Equity and Fixed Income. The major risks involved in the clearing business are counterparty risk, market risk, liquidity risk and operational risk.


Risk Management aims for intra-team knowledge sharing across markets and tasks, and you will have the possibility to gain knowledge of the clearing industry and of the products cleared at Nasdaq Clearing. This role will, from time-to-time, work closely with specialists from other teams in the Risk Management department (Risk Modelling, Risk Operation & Default Management), Business Development, Operations, and Legal.

The Team

This role will be part of the Credit Risk team in the Clearing Risk Management department, forming the first line of defense for Nasdaq Clearing. The main task for the team is to perform credit risk analysis, and monitor new and existing counterparties to Nasdaq Clearing. This can include members, collateral issuers, settlement banks and liquidity providers. The role reports to the Head of Credit Risk of Nasdaq Clearing.


Your role and responsibilities

  • Perform credit risk analysis and monitoring of Nasdaq Clearings counterparties; both existing and new
  • Lead credit risk evaluation of counterparties, including credit risk rating, due diligence, and annual review
  • Lead further development of Nasdaq Clearings credit risk framework, with respect to quantitative credit risk models as well as qualitative counterparty evaluation guidelines and related processes
  • Participate in Nasdaq Clearings product development initiatives and provide credit risk related inputs
  • Participate in meetings with members and other third-party stakeholders

We expect you to have

  • Education Required: Bachelor or higher Degree in Business Administration/Finance/Economics or similar
  • Approximately 8 years of relevant experience in risk management area, with majority experience related to credit risk
  • A solid understanding of financial statements and credit risk is a requirement, preferably of both banks and non-financial companies in the commodities sector
  • Positive attitude and an ability to adapt to an ever-changing environment
  • Advanced user of Microsoft Office programs
  • Fluent in one Nordic language and English

It would be great if you have

  • Credit risk modelling experience is an advantage
  • Programming skills (C#, SQL, Python etc) is an advantage
  • Experience from an international organization is an advantage
  • Experience relates to anti-financial crime risk management is an advantage

Does this sound like you?

To be successful in this role you also need to be a strong communicator when in contact with different counterparties. You should have a high level of integrity and a creative mindset and a willingness to challenge how things are done.

This is a permanent full-time position located in Stockholm. Desired start date is as soon as possible. Please submit your application in English no later than 22 August 2021. The selection process will commence after this date.

Nasdaq is an equal opportunity employer. We positively encourage applications from suitably qualified and eligible candidates regardless of age, color, disability, national origin, ancestry, race, religion, gender, sexual orientation, gender identity and/or expression, veteran status, genetic information or any other status protected by applicable law.


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Nasdaq Stockholm AB
Tullvaktsvägen 15
11556 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundtjänstrådgivare till SEB 24/7 i Sundsvall med start 23 augusti

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Kundservicemedarbetare med start 23 augusti 2021 sökes. Är du serviceinriktad och har ett genuint engagemang att hjälpa andra? Vill du arbeta med framtidens kundtjänstrådgivning? Nu söker vi ytterligare kundtjänstrådgivare till vår avdelning 24/7 med placering Sundsvall. Vi söker flertalet serviceinriktade kundtjänstmedarbetare. Arbetet som rådgivare på 24/7 innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon och e-post. Hos SEB arbetar du i ett vinnande team och har alltid kundens bästa för dina ögon. Här lätt för att vara en i gänget. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap Har tidigare erfarenhet från kundtjänst och service Är ambitiös och driven Är flexibel och prestigelös SEB arbetar för bra service och det är något man ska brinna för att vilja ge. Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career) (http://www.sebgroup.com/career) På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer. Arbetstiderna kommer att variera och är förlagda på dagtid, kvällar och helger. Kvalifikationer och egenskaper För att lyckas i din roll så måste du : Kunna uppvisa examensbevis från gymnasium eller högre utbildning Vilja hjälpa människor Ha ett stort intresse för ekonomi Vara kommunikativ och dela med dig av dina kunskaper Vara strukturerad och noggrann i ditt kundmöte Vara intresserad och disciplinerad för självstudier Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Då dessa tjänster ska vara tillsatta senast 31 maj ser vi gärna att du kommer in med din ansökan senast 30 april. Intervjuer med kund kommer att ske under vecka 17.
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundrådgivare

Arbetsgivare / Ort: Swedbank AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Privatekonomisk rådgivare

Om jobbet
Brinner du för att leverera en kundupplevelse i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: - Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässiga service till Swedbanks kunder som besöker bankkontoret. - Arbeta främst i det obokade mötet, men ha en utvecklingsambition att även vilja arbeta proaktivt med kontorets privatkunder. - Läsa av kundens totala behov och jobba med försäljning utifrån vårt produktutbud, alternativt guida kunden vidare när annan kompetens behövs. - Aktivt bidra till att nå kontorets gemensamma mål I denna roll behöver du: - En ambition att överträffa kundens förväntningar och som håller en hög servicekvalitet i mötet med kund. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. - Serviceinriktning, kvalitetsmedvetenhet, affärsmässighet samt vara lösningsorienterad. - Hög digitaliseringskompetens i form av förmåga och/eller intresse av att guida våra kunder i våra digitala kanaler. - Ett starkt eget driv och vilja att utvecklas. En förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor. - SwedSec-licens är meriterande Bli en del av vårt team och... Arbeta tillsammans för att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället." Andreas Beime, din framtida chef. Vi ser fram emot din ansökan senast den 18.09.2021. Arbetsplats: Östhammar/Uppland Tjänsten är ett vikariat på 1,5-2 år. Kontaktpersoner Rekryterande chef: Andreas Beime +46(0)293-175 04 SACO: Henrik Joelsson Finansförbundet: Elias Arfaoui +46 (0)18-17 35 00 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Arbetsgivare
Swedbank AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.