På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Befraktare
Spela filmen

Befraktare

100 Lediga jobb

Projektledare till Siemens Energy i Finspång

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Jefferson Wells erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Jefferson Wells finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Vi söker dig som är en erfaren projektledare och som är redo att ta dig an ett uppdrag som konsult hos vår kund Siemens Energy i Finspång! Uppdraget avser starta i början av maj och är på 50%. Som projektledare kommer du att arbeta med två till tre oljekunder i Mellanöstern. Du blir en del av ett team bestående av säljare, tekniska resurser och en leveranskoordinator. Du kommer även att ha en tät kontakt med regional projektledare. Arbetsuppgifter * Utförande av större och mindre platsinspektioner, inspektioner och andra typer av platsaktiviteter. * Att känna till dina tilldelade kunder, deras organisation, nyckelpersoner, kultur och marknad. * Strukturera och planera aktiviteter i projektet i god tid och enligt de avtal som vi har med våra kunder. * Rapporter om projektets framsteg. * Arbeta aktivt med kundvård och kundnöjdhet i dina projekt. * Leda ett team bestående av tekniska delprojektledare, logistik, fältservice och andra avdelningar. * Samarbete med våra regionala enheter. Vem är du? Du har erfarenhet av projektledning, teknik, installation och driftsättning som anses vara lämplig bakgrund för rollen. Vi ser gärna att du har kunskap om Siemens produkter och marknad. Du förstår risker och möjligheter och genom rätt initiativ kan du skapa win-win situation för Siemens och kunden. Som person är du öppen, driven och flexibel med en positiv och samarbetsvillig attityd. Du måste vara flytande i engelska (skriftlig och muntlig). Andra språk anses vara en extra merit. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med SAP. Vad kan vi erbjuda dig Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Eva Wisth på [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikmedarbetare, bygglogistik

Arbetsgivare / Ort: Lyftbolaget i Göteborg AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistiker

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Företag söker logistikmedarbetare inom bygglogistik.

Arbetsuppgifterna innefattar utförande av intransporter av byggmaterial. Företaget söker en flexibel och driven medarbetare.

Arbetsgivare och kontaktperson är Lyftbolaget i Göteborg AB. Ansökan tas endast emot per e-post och skickas till [email protected]

-----

The company is looking for logistics employees in construction logistics.

The tasks include performing in-transport of building materials. The company is looking for a flexible and driven employee.

The employer and contact person is Lyftbolaget i Göteborg AB. The application is only received by e-mail and sent to [email protected]

Arbetsgivare
Lyftbolaget i Göteborg AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Logistikkoordinator till Bosch

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Önskar du att användbara tekniska lösningar formas av dina idéer? Oavsett om det rör sig om mobila lösningar, industriell teknologi, konsumentvaror eller energi- och byggnadsteknik - med oss får du möjlighet att förbättra livskvaliteten över hela världen. Bosch Thermoteknik AB utvecklar, tillverkar och säljer ett komplett sortiment av värmepumpar. Vårt huvudsakliga fokus ligger i utvecklingen av energieffektiva produkter med särskilt fokus på förnybar energi. Vi är cirka 500 anställda i Tranås och omsätter en miljard SEK. Våra mest kända varumärken är IVT och Bosch. Välkommen till Bosch! www.bosch.se Drivs du av att påverka logistik utifrån ett helhetsperspektiv med flödet i fokus? Är du intresserad av att forma framtidens logistikprocesser i samarbete med produktion, externa kunder och leverantörer? Om tjänsten Bosch Thermoteknik söker nu en logistikkoordinator till ett team som består av sju personer. Avdelningen består av totalt 25 kompetenta medarbetare. Som logistikkoordinator på Bosch kommer du att ha två huvudsakliga arbetsuppgifter, nämligen att skapa prognoser för produktionsplanering och att implementera förbättringar. Som logistikkoordinator kommer du att arbeta med prognoser för produktionsplanering och processflöden i SAP med hjälp av kundprognoser, lagermål och kapacitet. Du arbetar i en nära kontakt med kunder i syfte att koordinera och säkerställa avrop men även för att hantera förändringar genom att du implementerar kundprognoser från hela Europa. Du kommer att ha en viktig roll för verksamheten genom att löpande göra uppföljningar och analyser. Du kommer att arbeta med analyser som visar på behoven av vad som ska produceras och även vara delaktig i att sätta en huvudplan. Arbetet berör normalt olika delar av en eller flera funktioner och kan vara komplext, vilket ställer krav på din förmåga att analysera en stor mängd data. Du kommer även att arbeta med att implementera förbättringar knutna till logistik genom att leda och delta i projekt. Syftet är att ständigt eliminera förluster samt utveckla processer som stödjer logistiklösningar för Europa. Vem är du? För rollen som logistikkoordinator ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik eller liknande erfarenhet. Du bör ha några års erfarenhet av prognosarbete inom produktion. Du bör även ha erfarenhet av logistikarbete eller motsvarande utvecklingsarbete. Du är van vid att kartlägga logistikprocesser och värdeflöden samt identifiera problem, utvärdera dessa och komma fram till förbättringsmål. Du är en van användare av affärssystem och Excel. Du måste ha goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Som person är du en serviceinriktad problemlösare som uppskattar att undersöka och ta reda på vad som leder till förbättringar och effektivare flöden. Du är strukturerad, initiativtagande och lösningsorienterad med ett brett perspektiv, då du kommer att behöva sätta dig in i många olika sorters frågor. Du bör vara analytisk, strukturerad med en hög ambition och drivkraft. Du ska ha ett intresse och gärna erfarenhet av att analysera samband och presentera slutsatser. För att lyckas i rollen måste du vara självgående och lösningsfokuserad med en förmåga att se förbättringsmöjligheter samt ha en god samarbetsförmåga. Ansökan Är du intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Bosch Thermoteknik med Jefferson Wells AB, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek, 072-505 39 48 eller [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Produkt och logistikchef till Cementa på Gotland

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-05-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

På avdelningen produkt- och logistik arbetar 30 engagerade medarbetare inom hamn, cementtillverkning samt interna transporter. Här arbetar man både treskift, tvåskift och dagtid. Ditt närmsta team är två arbetsledare, en produktionscontroller, processtekniker och en processingenjör. Du leder avdelningen med stort engagemang och antar gärna utmaningar som att snabbt ställa om verksamheten efter marknadens behov

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande tid där det finns stora möjligheter att få vara med och påverka i Cementas mål om cement för klimatneutral betong år 2030.

En vanlig dag på jobbet som produkt och logistikchef kan se väldigt olika ut. Ett exempel är att hålla avstämningar med andra avdelningar på fabriken kring aktuella frågeställningar såsom underhållsarbeten, riskbedömningar, pågående projekt eller kvalitets. Avstämningarna kan sedan följas av att gå ut i fabriken eller till hamnen för att medverka på en skyddsrond, genomföra en riskbedömning eller följa upp en pågående problemlösning på plats.

Ansvarsområden

Som produkt och logistikchef används din expertis och ditt samordningsansvar i ärenden som rör tillverkning och leverans vilket gör att dagen också kan innebära en del kontakter gentemot bland annat marknad och inköpsavdelningen. Du bidrar även med din kunskap kring dessa frågor i fabrikens ledningsgrupp såväl i det operativa som det strategiska arbetet. Då rollen även innefattar ett personalansvar så kan en vanlig dag också innebära regelbundna avstämningar med dina engagerade och kompetenta medarbetare.

Ditt arbete genomsyras av ett resultatfokuserat sätt för att optimera vår produktion och för att Slitefabriken samtidigt ska vara fossilbränslefria redan 2026. Vi har hittills lyckats bra och är en av världens bästa fabriker gällande miljöanpassning och effektivitet. Vi behöver dig för att fortsätta driva den utvecklingen.

Kvalifikationer

Vi sätter de personliga egenskaperna främst – vill och kan du leda andra, driva kontinuerligt utvecklingssarbete och arbeta resultatinriktat och prestigelöst?
Ledaregenskaperna är viktiga där du har erfarenhet från tidigare roller.
Du trivs med att ha många interna och externa kontakter, både på gotländska och engelska.
Det är meriterande om du har en civilingenjörsexamen eller högskoleutbildning med relevant inriktning för tjänsten.

Ansökan

Tjänsten är heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad och för mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters på telefon 0733434766

Om företaget

Cementa i Slite är norra Europas största och mest miljöanpassade cementfabrik. Vi månar om klimat, människor och naturvärden och lägger stort fokus på att produkter och arbetsmetoder ska vara säkra, hållbara och ansvarsfulla i alla led. Hos oss förväntas du ta ansvar samtidigt som du får möjligheter att växa i din roll inom fabriken eller koncernen. Vi arbetar med fokus på en säker arbetsmiljö och säkert arbete.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operations & Customer Service

Arbetsgivare / Ort: World Courier (Sweden) AB / ARLANDASTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Speditör

Om jobbet

Are you looking to make a difference in a patient’s life? At World Courier, you will find an innovative culture that is patient focused and dedicated to making a difference. As an organization, we are united in our responsibility to create healthier futures.

World Courier

Our commitment to People, Quality and Innovation means we deliver career opportunities that few others can match. From our beginnings 50 years ago couriering time sensitive high importance documents to today’s cutting edge logistics solutions for Cell & Gene Therapies that save lives, we now have over 3,000 employees at 140 offices in more than 50 countries worldwide and are part of Fortune 10 corporation AmerisourceBergen.

What you will be doing

Under broad supervision of the Customer Service Manager, you will become an integral part of our team, acting as first point of contact for our customers on an international level. Our Customer Service teams works closely with other offices around the world as well as vendors and governmental agencies to find optimal solutions for our customers complex logistical needs. We offer an exciting and dynamic work place that rewards self initiatives and thinking outside the box. World Courier offers a diverse working environment with short decision paths, flat hierarchies and eye-level communication between all company employees.

Primary Duties and Responsibilities:

  • Engage in effective personal communication with customers, colleagues and suppliers
  • Maintain effective relationships with clients and proactively support their complex needs
  • Ensure all shipments and customs requirements are handled according to company and international regulations
  • Calculate, prepare and present quotes for external and internal customers in line with established guidelines and policies
  • React flexibly to deviations in shipments and provide customers with suitable and efficient solutions
  • Generate sales leads and collaborate with sales on identification and development of potential and existing accounts


What your background should look like (minimum qualifications)

  • Requires broad training in fields such as business administration, logistics or operations
  • Fluent in English and Swedish
  • Effective oral and written communication
  • Ability to represent a positive and professional image
  • Able to prioritize work load and consistently meet deadlines; possess exceptional time management skills and attention to detail
  • Strong problem solving, analytical and investigative skills to bring issues to resolution
  • Flexibility in working shifts, including some weekends and holidays
  • Proficient knowledge of Microsoft Word, Excel, Power Point and Outlook


För mer information företaget samt hur man ansöker:

https://abccareers.taleo.net/careersection/2/jobdetail.ftl?job=0000270S&tz=GMT%2B03:00&tzname=Europe/Vilnius





Arbetsgivare
World Courier (Sweden) AB
SÖDERBYVÄGEN 1 A
19525 ARLANDASTAD
Ansökan
Ansök senast 12 maj (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.