På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportplanerare
Spela filmen

Transportplanerare

9 Lediga jobb

Transportkoordinator till kund i Eskilstuna

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av exportfrakt, är systemstark samt trivs i en kundorienterad roll? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig, vi söker nämligen just nu en erfaren transportkoordinator för uppdrag hos kund i Eskilstuna. Här välkomnas du till en dynamisk och snabb kundservicemiljö med varierande arbetsuppgifter inom distribution. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Som transportkoordinator kommer du att arbeta brett och varierat inom distributionsprocessen med fokus på goda kundupplevelser. I rollen kommer du bland annat att arbeta med

• Frakt av maskiner till kunder över hela världen

• Hantering av fraktdokument och tullklarering

• Säkerställa överensstämmelse med transportören vid rapportering av statushändelser för   godstransporter

• Uppföljning och hantering av uppdateringar med operatörer angående undantag

• Kommunicera uppdateringar med kunder

• Identifiering av områden för ständig förbättring och effektivisering av processer samt driva ökade systemlösningar

Arbetstider

Heltid, kontorstider. Start 2020-10-05 tom. 2021-03-31.

Kvalifikationer

För att vara kvalificerad för denna tjänst ser vi att du som söker har

• tidigare arbetat med frakt- och logistikupplevelse

• arbeta med kundupplevelse under det senaste året.

• avancerade kunskaper i MS Office, framförallt excel. 

• goda kunskaper som kommunikatör, både skriftligt och muntligt

• tidigare erfarenhet från exportfrakt

• förmåga att upprätta starka kundrelationer

• systemstark och kan snabbt lära sig nya system

• mycket goda kunskaper i svenska och engelska 

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med ISF-arkivering samt i A4D samt SAP (MOM). Vi ser det även som meriterande om du som söker har andra språkkunskaper än ovanstående.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet

Tidigare erfarenhet av liknande arbete.

Ansökan

2020-09-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Stina Axberg, [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här

Global Transport Developer

Arbetsgivare / Ort: Mölnlycke Health Care AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 September (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Språk
Krav
  • Engelska
Meriterande
  • Svenska

Om jobbet

Does helping to make life better for millions of people motivate you?

If the answer is yes, you think just like us. We are a world-leading medical solutions company, designing and supplying medical solutions to enhance performance in healthcare – from the hospital to the home.

We’re looking for people who want to improve outcomes for healthcare professionals and their patients.

Continuing to invest in our future, we are looking to hire a Global Transport Developer, to be based in our Gothenburg head office.

This is a varied role aimed at ensuring excellence in transportation of our products, both in and out of our distribution centres.

You will be responsible for continuous improvement projects with our transportation partners, looking at increasing efficiencies and quality of service. Through analyzing the data on KPI achievements you will suggest improvements and lead projects to implement them.

When Mölnlycke engage with new suppliers of transportation services, you will be responsible during the bid process for ensuring they have the required standards, information and equipment necessary to meet their commitments. You will also work with them on establishing KPIs and achieving them.

You will also have an overview of our global logistics infrastructure, and where there are structural and recurring problems or obstacles to overcome, you will use root cause analysis to identify and then rectify those issues.

Responsibilities:

  • Ensure excellent, structured and scalable logistics services with solid infrastructure and processes
  • Run projects and continuous improvement programs
  • Provide support and guidance for the Commercial Logistics Managers in tender evaluation and selection (road, sea and air freight)
  • Drive and coordinate the implementation of new transport solutions together with the selected suppliers and the local market
  • Develop the operational agenda and objectives with freight suppliers
  • Stakeholder management, ensure timely and accurate updates on status and progress to both colleagues and external partners

Profile:

  • Degree in Logistics or Supply Chain Management, or commensurate work experience
  • 3+ years experience working in Logistics
  • Structured and analytical approach
  • Project Management experience
  • Continuous Improvement experience (Lean principles)
  • Strong stakeholder management skills
  • English language is required due to the international nature of the role
  • SAP / ERP experience

Ensuring our products get to where they need to be in a timely and safe manner is key to Mölnlycke - not doing so can have an impact on patients' health. So if you are a structured logistics professional, with outstanding stakeholder managements skills and an international outlook, then we would like to hear from you.

www.molnlycke.com/careers

About Mölnlycke

Mölnlycke is a world-leading medical solutions company. We design and supply solutions to enhance performance at every point of care – from the hospital to the home.

We specialise in:

• Wound management: including dressings with Safetac® such as Mepitel® and Mepilex®

• Preventing pressure ulcers: with Mepilex® Border used prophylactically and devices to help turn and re-position patients

• Surgical solutions: including Mölnlycke trays, HiBi® antiseptics and Biogel® surgical gloves

Mölnlycke was founded in 1849. Nowadays our solutions are available in around 100 countries; we’re the number one global provider of advanced wound care and single-use surgical products; and we’re Europe’s largest provider of customised trays. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden and we have about 7,800 employees around the world.

Arbetsgivare
Mölnlycke Health Care AB
GAMLESTADSVÄGEN 3 C
40252 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 24 September (1 dag kvar)

Ansök här

Skolskjutsplanerare

Arbetsgivare / Ort: Vetlanda kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-04
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Som medarbetare på barn- och utbildningsförvaltningens kansli har du ditt kontor i stadshuset i centrala Vetlanda där du får kollegor runt dig med gedigen kompetens och erfarenhet. Vi är ett bra och trevligt gäng som på olika sätt stöttar skolor och förskolor. Förvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola, vuxenutbildning samt elevhälsa. Medarbetarna på kansliet är ett administrativt stöd för samtliga verksamheter men jobbar också med externa kontakter mot exempelvis vårdnadshavare. ARBETSUPPGIFTER Gillar du att lägga pussel? Att vara skolskjutsplanerare handlar om att med hjälp av IT-stöd optimera resväg och fordon för våra cirka 1 000 skolskjutsberättigade elever. Även planering av skjutsar till vissa lektioner samt badresor ingår i tjänsten. Vi söker dig som har viljan, ambitionen och kunskapen att vara med och driva utvecklingen av skolskjutsverksamheten i kommunen framåt. Du vill jobba för att våra elever får en trygg och säker skolskjuts till och från skolan. Tycker du om att vara spindeln i nätet, vara med och påverka och förbättra den kommunala servicen är detta ett arbete för dig! Jobbet innebär mycket kontakt med föräldrar, skolor och inte minst våra entreprenörer, så bemötande och förmåga att uttrycka sig väl både muntligt och skriftligt är viktigt. Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och stresstålig. Vi arbetar idag med IT-stödet Optiplan för planering och uppföljning av skolskjutsarna. Du har eget ansvar för trafikplanering och budget samt uppföljning. KVALIFIKATIONER Du har utbildning inom administration eller transport-/trafikplanering, eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet inom arbetsområdet värdesätts högt. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Vetlanda kommun
Ansökan
Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Transportplanerare till Återvinningsbranschen

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-31
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Har du erfarenhet av transportplanering och logistik? Är du analytisk, strukturerad och trivs i samarbetet med andra? Har du ett intresse för miljöfrågor? Då kan det här vara nästa utmaning för dig! Om tjänsten Som transportledare kommer du att vara med och effektivisera och utveckla transportplaneringen tillsammans med dina kollegor i Regionsområde Syd-Östs transportsplaneringsteam. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara: • Planera den operativa driften av transporterna för uppdrag inom marknadsområdet. • Ansvara för planeringen för ca. 15-20 fordon och uppdragen sträcker sig över hela vårt tjänsteutbud. • Hanterar och planerar ut arbetsorder på rätt resurs utifrån uppdragets krav. • Skapar nya synergieffekter då du planerar fordon i en större geografi. • Vid behov göra översyn och ruttoptimering. Du identifierar och rapporterar reklamationer och avvikelser samt tillser att företagets system för kvalitet, miljö- och arbetsmiljöfrågor följs i samband med transportplaneringen. • Daglig kontakt med kunder, chaufförer, sektionschefer, kundtjänstmedarbetare samt övriga kollegor. • Samordnar och styr underentreprenörer och leverantörer där det förekommer. Tjänsten är dagtid, heltid hos oss på Adecco men med placering hos kunden i Kallinge. Start omgående till minst september/oktober 2021. Vem är du? Du har erfarenhet från arbete med såväl moderna logistikstöd, affärssystem som MS Office vanligaste applikationer och du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från återvinningsbranschen och goda kunskaper om sydöstra Sveriges geografi och vägförhållanden är önskvärt. Du har relevant utbildning inom logistik, eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Som person är du strukturerad, kund- och lösningsorienterad, har god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta och skapa kontaktytor såväl externt som internt. Du är en person som gillar att med kunskap om medverkar i införande av nya arbetssätt och tekniker. Vidare är du tydlig, flexibel och klarar snabba omställningar med bibehållen kvalitet och engagemang. Naturligtvis har du ett intresse för miljöfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vem är kunden? Ragn-Sells är ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. De erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser.  Det har gjort dem till Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. I dag finns de över hela Sverige och samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll. Vilka är vi? Det råder inga tvivel om varför väckarklockan ringer på morgonen. Varje dag kliver vi upp, sträcker på oss och tar sikte på att flytta gränser och utmana normer för att skapa en framtid där alla får plats. Vi tror att passion och relation tillsammans kan göra det oväntade på arbetsplatser och flytta förväntningar framåt. Som ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag kommer vi med nya perspektiv och processer som utvecklar företaget i takt med lönsamheten. Vi vänder på stenar, rotar i gömmor och tänker nytt för att vi tror att den bästa matchningen inte behöver betyda det förväntade. För dig som letar jobb betyder det att vi inte nöjer oss med att du blir anställd, vi vill se till så att du får rätt förutsättningar för att göra ditt bästa jobb i karriären. Då gör vi skillnad på riktigt. För samhället, för företaget, för arbetstagaren. Och då skapar vi framtidens jobb. För alla. Idag. I denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Åsa Lindhoff, [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Produktionsplanerare, återvinning, miljö, Blekinge, Adecco,
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök här

Transport Planner (vikariat)

Arbetsgivare / Ort: BSH Home Appliances AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-11
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss. Vi söker en Transportplanerare (vikariat) till BSH Home Appliances AB i Nykvarn! Är du driven som person och har erfarenhet som transportplanerare? Sök då detta vikariat på 6 månader till vårt lager i Nykvarn! Dina arbetsuppgifter: • Kontakt med kunder, försäljare och speditörer • Inleveransplanering samt avrop av container och tåg • Orderhantering inom SAP och andra Transportsystem • Inmatning och hantering av reservationer och lastutnyttjande • Hantera fakturor och fraktdokument • Support av tullklarering • Andra administrativa uppgifter inom rollen Din bakgrund: • Minst 3-årig gymnasieutbildning • Minst 2 års arbetserfarenhet från liknande arbetsuppgifter • Meriterande med erfarenhet av tullhantering • Erfaren i MS Office-paketet och SAP • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Meriterande med kunskaper i tyska och/ eller andra skandinaviska språk Dina personliga egenskaper: • Du är en positiv lagspelare som trivs med att arbeta i ett högt tempo • Du är självgående och motiveras av nya utmaningar • Du är lösningsorienterad och har förmågan att hantera flera uppgifter • Du är noggrann, välorganiserad och tydlig i din kommunikation • Då du har många kontaktytor internt och externt, ställs det höga krav på att du är serviceinriktad och har god social kompetens   Övrig information: Tjänsten är på heltid. Arbetstider kl. 08.00 – 17.00. Varaktighet i 6 månader. Fast månadslön.  Ansökan Varmt välkommen med din ansökan!   Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Terese Brännvall, Transport Operations Manager, e-post: [email protected]   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,1 miljarder euro under 2017 och mer än 61,800 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.
Arbetsgivare
BSH Home Appliances AB
Hemsida: http://www.bosch-home.se/
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök här

Copy of Insitepart söker transportplanerare till lager i Bro

Arbetsgivare / Ort: Insitepart AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Dina Arbetsuppgifter och profil Vi söker nu en driven transportplanerare som kan starta omgående! I rollen som transportplanerare kommer du framförallt att arbeta med förberedelse och planering av transporter och transportbokning samt ansvarar för att godset kommer fram i tid. För att säkerställa detta är det viktigt med samarbete och en tät dialog med övriga logistikfunktioner inom företaget. Det är viktigt att du som person kan se helheten av ditt uppdrag, att du har en god social förmåga och förstår värdet av att du alltid representerar företaget. Vi lägger stor vikt på kvalité och söker därmed dig med det lilla extra. Vidare krävs det att du har en god administrativ förmåga och känner dig bekväm med att arbeta i Excel. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt både internt och externt så är det viktigt att du kan hantera olika typer av människor och ha en god problemlösningsförmåga. Har du arbetat med SAP tidigare så är det meriterande. Anställningen är på heltid med omgående start. Vi erbjuder dig Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor - Erfarenhet utav transportplanering - Meriterande med akademisk examen främst inom logistik - Flytande i det svenska språket, både i tal och skrift - Goda datorkunskaper (Officepaketet, (erfarenhet av SAP är meriterande) Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
Arbetsgivare
Insitepart AB
Hemsida: https://www.insitepart.se/
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök här

Ledigt jobb som Transport & Logistikadministratör

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som varar ett år. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare i Storvik. Att arbeta som konsult Du kommer att vara ansvarig för logistik/förråd/materialinköp och kommer arbeta mycket inom transportbokningar, godshantering och administration. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera och organisera transportbokningar, planera, koordinera och boka returmaterial till leverantörer och sköta dokumentation kring kundernas paket. Du kommer att arbeta på ett internationellt och världsledande företag i Storvik som är verksamt inom industribranschen och uppdraget kommer att vara ett år. Mer specifikt kommer du att * administrera beställningar * planera transporter * registrera sändningar i företagets affärssystem SAP * administera leveranser. Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med transportbokningar, godshantering och administration. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med transport, logistik och administration. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 2 October (9 dagar kvar)

Ansök här

Transportkoordinator för uppdrag hos global fordonskund i Eskilstuna!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 October (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Är du service-minded med ett intresse för transport och logistik? Vi söker just nu en Transportkoordinator för spännande konsultuppdrag hos vår fordonskund i Eskilstuna! Uppdraget förväntas starta i oktober för att pågå till sista mars 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Transportkoordinator kommer du vara länken mellan transportör, godsterminal och godsmottagare. Du kommer säkra att godsen ankommer till rätt plats och vid rätt tidpunkt. Vidare kommer du vara en central kontaktpunkt för hantering av dagliga krav från varuterminaler och godsmottagare. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Säkra exportleverans till slutmottagare över hela världen • Hantera fraktdokument och tullklarering • Agera transportkontakt • Hantera transportens operativa problem utifrån varumottagares önskemål • Identifiera och eliminera avfall i processerna (kontinuerlig förbättring) • Proaktivt identifiera och hantera driftsavvikelser, samt informera godsmottagare • Delta i och/eller driva problemlösningsaktiviteter. Vem är du? Till rollen som Transportkoordinator söker vi dig med relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom liknande yrkesroll. Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska och besitter god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper inom Microsoft Office och SAP samtidigt som du har tidigare erfarenhet av ISF-arkivering. Som person är du välorganiserad, strukturerad, flexibel och handlingskraftig med analytiska färdigheter som trivs att arbeta med problemlösning och gärna tar egna initiativ om det behövs. Vidare är du serviceinriktad och en riktig lagspelare. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 5 October (12 dagar kvar)

Ansök här

Transportplanerare

Arbetsgivare / Ort: Plannja SIBA AB / Järnforsen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 16 October (23 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportplanerare

Om jobbet

Vi söker dig som tillsammans med övriga transportplanerare på enheten ska ansvara för den operativa driften av transport- och logistiktjänster i Järnforsen.

Detta innebär ett ansvar för transportplanering inkl. bokning och lastplanering, övervakning och avisering.

Du kommer att ha ett nära samarbete med många delar av företaget lokalt samt transportbolag, speditörer och kunder.


Tjänsten innebär administrativt arbete i form av avvikelserapportering, EDI-hantering, frakt- och fakturauppföljning och registrering. Du kommer att medverka i eller leda utvecklingsprojekt inom transport- och logistikområdet.

Dina kvalifikationer

För att klara det här uppdraget tror vi att du behöver erfarenhet från logistik- ,speditions och/eller transportbranschen. Du har en god kunskap inom området vad gäller transportvillkor, godshantering, frakter, flakmeter och volymer.

Meriterande är eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik och planering eller motsvarande erfarenhet.

Då engelska är vårt koncernspråk är det ett krav att du har goda kunskaper i tal och skrift.


Som person är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Vidare bör du trivas med att jobba självständigt, ha många bollar i luften och kunna hantera stress.

Arbetsgivare
Plannja SIBA AB
Ringvägen
57081 Järnforsen
Ansökan
Ansök senast 16 October (23 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.