På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportplanerare
Spela filmen

Transportplanerare

17 Lediga jobb

Transportchef

Arbetsgivare / Ort: Ohlssons i Landskrona AB / LANDSKRONA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportchef

Om jobbet

Transportchef till Industri och Handel

Drivs du av en stimulerande roll? Är du sugen på att hjälpa oss att ta nästa steg inom vår verksamhet? Vi söker nu marknadens skarpaste Transportchef inom logistik. Vi erbjuder dig en roll i ett företag som går starkt framåt med ledorden ”ödmjukhet och ”jäklar anamma”.


Rollen

I rollen som Transportchef för vår division Industri och Handel leder du transportledningen som sysselsätter flertalet lastväxlare, kranbilar, liftdumpers mm. Dina huvuduppgifter är att leda laget, finna smarta logistiska lösningar och hjälpa våra kunder med bästa lösning för återvinning- och anläggningstransporter


Profil

Du har en bakgrund inom åkeribranschen och stor erfarenhet av tunga fordon. Vidare besitter du en dokumenterad erfarenhet av personalledning och i synnerhet inom åkeri.


Personliga egenskaper

Som person är du ansvarstagande, organiserad och kommunikativ. Du har förmågan att kommunicera på alla nivåer såväl internt som externt. Du ser det som en självklarhet att hålla en hög kundnöjdhet. Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Helsingborg.

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kjellåke Fyrgård, VD, eller Thomas Svanberg, HR-chef. Då når båda via vår växel 010-45 00 200.


Din ansökan där vi gärna ser din egen beskrivning vad du kan uträtta hos oss vi vill ha senast 2020-04-15.


Ohlssons-koncernen erbjuder tjänster och helhetslösningar inom miljö- och avfallshantering, spol- och rörteknik, entreprenad och transport. Med över 500 medarbetare och verksamhet i hela Sverige tar vi oss an nya utmaningar, alltid med miljön i fokus

Arbetsgivare
Ohlssons i Landskrona AB
VARVSVÄGEN 91
26135 LANDSKRONA
VISA MINDRE

Trafikhandläggare

Arbetsgivare / Ort: Skurups kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Trafikplanerare
  • offentlig förvaltning

Om jobbet
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups kommun är i ett expansivt skede och vi behöver nu förstärka vår organisation med en trafikingenjör. Tjänsten ingår i Serviceförvaltningen, som bl.a. ansvarar för gator och parker, VA, översikts- och detaljplanering, kultur och fritid, måltids- och lokalservice samt teknisk service. Skurups kommun har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för företag och trafikingenjören är en viktig aktör i detta arbete. ARBETSUPPGIFTER Som trafikhandläggare kommer du att ha ett mycket omväxlande arbete. Du ansvarar för och utför handläggning av myndighetsrelaterade ärenden såsom tillstånds- och dispensärenden, upplåtelse av allmän platsmark, lokala trafikföreskrifter med mera. I arbetsuppgifterna ingår också planering och administration kring bland annat trafikmätning, parkeringsövervakning och fordonsflytt. Du kommer att tillsammans med våra driftledare arbeta med att utreda, granska och fatta beslut om trafikanordningsplaner (TA-planer) och schakttillstånd och vara delaktig i arbetet med synpunktshantering och digitalisering. Tjänsten som trafikhandläggare innebär kontakter, dialoger och möten med myndigheter, kommuninvånare och näringslivet där du är behjälplig i trafikrelaterade frågor. En stor del av tjänsten består av administrativa uppgifter samt att vara ett stöd till kommunens planarkitekter i det dagliga arbetet med trafikfrågor, men du kommer även att besvara frågor och synpunkter från allmänheten. Tjänsten är placerad hos Kommunteknik som ansvarar för drift park/natur, gata, fritidsanläggningar och VA. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad eftergymnasial utbildning inom till exempel trafik, offentlig förvaltning eller annan utbildning och/eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är också meriterande om du har kunskaper om lokala trafikföreskrifter, tillståndsprövning, myndighetsutövning och trafikutredningar. Som trafikhandläggare har du mycket interna och externa kontakter och det är därför viktigt att du kan förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt och att du har ett genomgående gott bemötande. Det är viktigt att du har förståelse för vad det innebär av att arbeta inom en politisk styrd organisation, men även vilka förutsättningar och förväntningar som de som kontaktar oss som organisation har. Din förmåga att hantera det svenska språket i såväl tal som skrift är god. Du är en van datoranvändare och bekväm vid att arbeta i olika IT-system. Som person är du engagerad, initiativrik och strukturerad. Du trivs att arbeta såväl självständigt som i team och drivs av att utveckla verksamhet och arbetssätt vilket kommer att vara i fokus i takt med att vi digitaliserar allt fler av våra processer. Vi värdesätter omdöme, serviceanda och noggrannhet och fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Skurups kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Serviceinriktad chaufför på deltid till Gårdssällskapet

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 December (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-11-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportadministratör

Om jobbet
Gillar du att köra bil och drivs av att ge god service? Tycker du dessutom om ekologiskt svenskproducerat kött? Då kan detta vara tjänsten för dig - välkommen med din ansökan redan idag för att säkra vinterns deltidsjobb! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Gårdssällskapets räkning en Chaufför som ska leverera kött till deras kunder. Rollen består av att köra ut leveranser och i detta vara serviceminded i mötet med kunderna. Du kommer att leverera till hela Göteborg, Uddevalla, Alingsås och Borås där företaget nu har egen utkörning. Att bli en del av Gårdssällskapet innebär att du blir en del av ett företag som brinner för att ge en extra god service och en tanke om att sälja kött från djur som har mått bra och växt upp på ett miljöriktigt sätt. De levererar kött från utvalda KRAV-märkta gårdar och levererar idag till nästan hela Sverige. För att du ska kunna utföra ditt arbete på bästa sätt kommer en introduktion om 3-4 dagar att ges, antingen i Göteborg eller Stockholm. Arbetet utgår ifrån Jonsered där du hämtar och lämnar fordonet och du kommer bli en del av en pool som består av 4 andra studenter som trivs superbt. Gårdssällskapet söker nu sin nästa stjärna som kliver in på att köra pass efter behov men där det kan bli upp till 2 pass per vecka på sikt. Du kan förvänta dig att ha en ökning av pass i december då det kommer bli ökade leveranser kring jul. Du erbjuds * En tjänst i ett expansivt företag med högt miljöfokus * Utvecklingsmöjligheter internt * En möjlighet att arbeta med en produkt som kommer från gårdar som värnar om djurens välmående Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER * Utkörning av högkvalitativt kött som producerats hos lokala, KRAV-märkta gårdar * Packning av bilen inför leverans * Ge förstklassig service och information om produkterna VI SÖKER DIG SOM * Innehar B-körkort * Är studerande på eftergymnasial nivå med minst 6 månader kvar av dina studier. Detta vill vi tydligt ska framgå i din ansökan. * Har goda kunskaper i svenska då all kommunikation sker på detta språk Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete med service. Som person är du: * Serviceinriktad * Kommunikativ * Flexibel * Stresstålig Övrig information * Start: I slutet av november/början på december * Omfattning: Deltid * Placering: Göteborg * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Gårdssällskapet har hela tiden haft ett ekologiskt fokus. Ekologiskt jordbruk värnar om djurens välmående, samtidigt som det berikar marker och biologisk mångfald. Ett sådant jordbruk är mer kostsamt att driva, men billigare för miljön, och för oss är det en självklarhet. Gårdssällskapet tror på att i gengäld äta mindre kött, men bättre. Tillsammans, genom att välja ekologiskt, kan vi göra skillnad. Gårdssällskapet vill göra det enklare för alla att handla direkt från gården. De insåg att möjligheten för varje familj att själva åka ut till bonden ofta är begränsad och ser sig som länken mellan bonde och hushåll, där de erbjuder leveranser oftare, i mindre volymer, men med samma fördelar som det innebär att handla direkt från bonden.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 4 December (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportplanerare / Ordermottagare på heltid sökes till Vingåker

Arbetsgivare / Ort: Palm & Partners Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Om kunden Palm & Partners söker nu en Transportplanerare till vår kund i Vingåker. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Du kommer initialt bli anställd av Palm & Partners och rätt person kommer sedermera bli erbjuden en direktanställning hos kunden. Företaget är verksamt inom betong / Byggindustrin och kontoret ligger i Lyttersta. Tjänsten beräknas starta relativt omgående. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Arbetsbeskrivning Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta med planering av vår pumpbilsverksamhet (FBG) samt orderläggning – där du tillsammans med övriga i teamet planerar beläggning, körschema och materialförsörjning för våra femton FBG-ekipage. I tjänsten ingår även planering för materialflödet från Vingåkersfabriken till våra lokala FBG-lager placerade i Göteborg, Stockholm, Malmö och Sundsvall. Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl certifierade golventreprenörer/övriga kunder/transportörer och pumpbilsoperatörer som internt med säljare och produktion. Erfarenhet Vi ser gärna att Du har ett par års erfarenhet av transportplanering och orderläggning eller liknande logistikinriktat arbete gärna med erfarenhet av affärssystemet SAP. Personliga kvalifikationer Vi hoppas att du är en kundorienterad, handlingskraftig person med stor social kompetens och gillar att jobba i grupp. Du gillar att vara en spindel i nätet och utmana dig själv i problemlösningar. Vår avdelning har högt tempo med stort inflöde av information vilket innebär att du behöver kunna behålla lugnet i stressiga situationer och vara effektiv. Du arbetar tillsammans i ett härligt gäng på Kundavdelningen i Vingåker om 4 personer
Arbetsgivare
Palm & Partners Bemanning AB
Hemsida: http://www.palmpartners.se/
Ansökan
Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportplanerare / Ordermottagare på heltid sökes till Vingåker

Arbetsgivare / Ort: Palm & Partners Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Om kunden Palm & Partners söker nu en Transportplanerare till vår kund i Vingåker. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Du kommer initialt bli anställd av Palm & Partners och rätt person kommer sedermera bli erbjuden en direktanställning hos kunden. Företaget är verksamt inom betong / Byggindustrin och kontoret ligger i Lyttersta. Tjänsten beräknas starta relativt omgående. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Arbetsbeskrivning Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta med planering av vår pumpbilsverksamhet (FBG) samt orderläggning – där du tillsammans med övriga i teamet planerar beläggning, körschema och materialförsörjning för våra femton FBG-ekipage. I tjänsten ingår även planering för materialflödet från Vingåkersfabriken till våra lokala FBG-lager placerade i Göteborg, Stockholm, Malmö och Sundsvall. Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl certifierade golventreprenörer/övriga kunder/transportörer och pumpbilsoperatörer som internt med säljare och produktion. Erfarenhet Vi ser gärna att Du har ett par års erfarenhet av transportplanering och orderläggning eller liknande logistikinriktat arbete gärna med erfarenhet av affärssystemet SAP. Personliga kvalifikationer Vi hoppas att du är en kundorienterad, handlingskraftig person med stor social kompetens och gillar att jobba i grupp. Du gillar att vara en spindel i nätet och utmana dig själv i problemlösningar. Vår avdelning har högt tempo med stort inflöde av information vilket innebär att du behöver kunna behålla lugnet i stressiga situationer och vara effektiv. Du arbetar tillsammans i ett härligt gäng på Kundavdelningen i Vingåker om 4 personer
Arbetsgivare
Palm & Partners Bemanning AB
Hemsida: http://www.palmpartners.se/
Ansökan
Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Projektsamordnare till Markstridskolan

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportsamordnare

Om jobbet
Markstridsskolan söker Projektsamordnare för statushöjning av målmateriel Markstridsskolans uppgift är att utveckla, utbilda och träna individer och insatsförband i väpnad markstrid för nationella och internationella uppgifter. Markstridsskolan består av en utvecklingsenhet, en träningsenhet och en Utbildningsenhet, samt en stabsenhet som tillsammans utgör motorn för övriga arméns förband. Ditt uppdrag ombesörjs av utbildningsenheten men gör nytta för hela den svenska försvarsmakten. Om tjänsten Under perioden 2021 till 2023 ska huvuddelen av befintlig målmateriel genomgå en statushöjning. Det innebär att alla de skjutmål vi har ska genomgå en upprustning. Det är viktigt att förbandens verksamhet inte står still under tiden för statushöjningen. För att förbanden ändå ska kunna genomföra stridsskjutningar under perioden för statushöjning kommer renoveringar av fallmålen att ske etappvis och med korta tidsförhållanden. Skjutmålen finns idag på cirka 45 olika skjutfält. Detta ställer med andra ord höga krav på ledning och samordning.   Arbetsuppgifter Din uppgift kommer vara att genomföra den övergripande samordningen mellan Försvarsmakten, Försvarets Materielverk (FMV) och industrin i syfte att säkerställa tillgängligheten av fallmål över tiden både hos förbanden och hos industrin.  Här kan det, beroende på kompetens, ingå att planera och genomföra utbildningar samt att stödja FMV med leveranskontroll. Du håller ihop hela samordningen kring den etappvisa renoveringen.   Kvalifikationer Erfarenhet av arbetsledning och/eller projektledning B-Körkort Goda kunskaper i Officeprogrammen Word, Excel, Power Point Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift   Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet av samordningsarbete eller projektledning inom Försvarsmakten Erfarenhet av att planera och genomföra stridsskjutning BE och eller C behörighet   Personliga egenskaper Du är initiativrik, problemlösande, strukturerad och driven. Du har en hög social kompetens och har lätt att kommunicera klart och tydligt. Du får saker att hända. Du skapar ett användbart nätverk med kontakter och relationer och kan omsätta detta för att uppnå ditt mål. Vidare har du ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt och genomför samt levererar utifrån överenskommelse. Du lämnar ingenting åt slumpen. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställningen Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid inom perioden 2020.12.01—2022.11.25 eller enligt  överenskommelse. Tjänstgöringsplats, Skövde & Kvarn eller enligt överenskommelse. Tjänsten innebär frekventa resor inom Sverige och möjligheter för distansarbete är god. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2020.12.06. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämplig till denna tjänst. Urval sker löpande. Frågor gällande befattningen Kn Johan Ström, 070-605 51 42 Frågor gällande rekryteringsprocessen, Fredrik Ahlberg, HR-Generalist 076-610 58 18 Lars Kron, Facklig förtroendeman Officersförbundet: 070-230 56 20 Bengt Lindlöf, Facklig kontaktperson Försvarsförbundet: 0500-465474 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Markstridsskolan, MSS, utbildar och utvecklar inom området markstrid. Det innefattar allt från utbildning på individ-, kompani-, bataljons- och förbandsnivå till utveckling av materiel, system och metoder. Detta sker med hänsyn till människans förutsättningar och det breda spektrum av hot som finns i världen i dag. Försök och studier ligger till grund för markstridens utformning. En viktig del av Markstridsskolans ansvar är markstridsförbandens simulatorträning. Med avancerad simuleringsteknik genomför man realistiska övningar som ökar soldatens, kompaniets och bataljonens förmåga. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportplanerare / Ordermottagare på heltid sökes till Vingåker

Arbetsgivare / Ort: Palm & Partners Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Om kunden Palm & Partners söker nu en Transportplanerare till vår kund i Vingåker. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Du kommer initialt bli anställd av Palm & Partners och rätt person kommer sedermera bli erbjuden en direktanställning hos kunden. Företaget är verksamt inom betong / Byggindustrin och kontoret ligger i Lyttersta. Tjänsten beräknas starta relativt omgående. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Arbetsbeskrivning Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta med planering av vår pumpbilsverksamhet (FBG) samt orderläggning – där du tillsammans med övriga i teamet planerar beläggning, körschema och materialförsörjning för våra femton FBG-ekipage. I tjänsten ingår även planering för materialflödet från Vingåkersfabriken till våra lokala FBG-lager placerade i Göteborg, Stockholm, Malmö och Sundsvall. Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl certifierade golventreprenörer/övriga kunder/transportörer och pumpbilsoperatörer som internt med säljare och produktion. Erfarenhet Vi ser gärna att Du har ett par års erfarenhet av transportplanering och orderläggning eller liknande logistikinriktat arbete gärna med erfarenhet av affärssystemet SAP. Personliga kvalifikationer Vi hoppas att du är en kundorienterad, handlingskraftig person med stor social kompetens och gillar att jobba i grupp. Du gillar att vara en spindel i nätet och utmana dig själv i problemlösningar. Vår avdelning har högt tempo med stort inflöde av information vilket innebär att du behöver kunna behålla lugnet i stressiga situationer och vara effektiv. Du arbetar tillsammans i ett härligt gäng på Kundavdelningen i Vingåker om 4 personer
Arbetsgivare
Palm & Partners Bemanning AB
Hemsida: http://www.palmpartners.se/
Ansökan
Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportplanerare / Ordermottagare på heltid sökes till Vingåker

Arbetsgivare / Ort: Palm & Partners Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Om kunden Palm & Partners söker nu en Transportplanerare till vår kund i Vingåker. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Du kommer initialt bli anställd av Palm & Partners och rätt person kommer sedermera bli erbjuden en direktanställning hos kunden. Företaget är verksamt inom betong / Byggindustrin och kontoret ligger i Lyttersta. Tjänsten beräknas starta relativt omgående. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Arbetsbeskrivning Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta med planering av vår pumpbilsverksamhet (FBG) samt orderläggning – där du tillsammans med övriga i teamet planerar beläggning, körschema och materialförsörjning för våra femton FBG-ekipage. I tjänsten ingår även planering för materialflödet från Vingåkersfabriken till våra lokala FBG-lager placerade i Göteborg, Stockholm, Malmö och Sundsvall. Tjänsten innebär mycket kontakter med såväl certifierade golventreprenörer/övriga kunder/transportörer och pumpbilsoperatörer som internt med säljare och produktion. Erfarenhet Vi ser gärna att Du har ett par års erfarenhet av transportplanering och orderläggning eller liknande logistikinriktat arbete gärna med erfarenhet av affärssystemet SAP. Personliga kvalifikationer Vi hoppas att du är en kundorienterad, handlingskraftig person med stor social kompetens och gillar att jobba i grupp. Du gillar att vara en spindel i nätet och utmana dig själv i problemlösningar. Vår avdelning har högt tempo med stort inflöde av information vilket innebär att du behöver kunna behålla lugnet i stressiga situationer och vara effektiv. Du arbetar tillsammans i ett härligt gäng på Kundavdelningen i Vingåker om 4 personer
Arbetsgivare
Palm & Partners Bemanning AB
Hemsida: http://www.palmpartners.se/
Ansökan
Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transport Coordinator

Arbetsgivare / Ort: Husqvarna AB / Huskvarna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportadministratör

Om jobbet

About us

Husqvarna Divisions Global Transport team is responsible to procure all overseas transportation globally and road transports in Europe. The team is also responsible for delivering on set financial and service KPIs. The team shall overtime make sure that the services meets right standards at the right cost.

The role is mainly focused on reporting, but the Transport Coordinator will be supporting the rest of team with data and analysis.


What we can offer you

We strive to create a culture of collaboration and exploration so that we can ensure personal and professional development but also enabling innovation within our team. When joining us you will be given the possibility to make an real impact in the organization and work in a global context. You will learn how a global transport management teams is working and how to drive improvements within a global organization.


Your tasks

  • The Transport Coordinators main tasks are to:
  • Collect and report KPIs on transport & warehouse performance, cost and environmental KPIs
  • Quality check the KPIs and make sure they contain the correct data
  • Monthly report fuel, market, FCL index and other reports on time and in full
  • Drive own initiatives based on data to develop transports, e.g. analyses, pre-studies etc
  • Support transport managers in implementation of initiatives
  • Further develop our KPIs in content and quality in line with the needs of the transport department


Location: Huskvarna


Your profile:

We´re now looking for a colleague to join our team. In order for you to be successful in this position you need to be structured and have a few years of experience within the field, this in order for you to be able to support the organization in the best way possible.

This role require good analytical skills and we expect that you are a skilled professional in Microsoft Office, such as Excel, Power BI etc. It´s expected that you have the ability to continuously improve the reporting, to better visualize our transports network and support the team to make better decisions.


Your application

Apply latest by December 6th


If you have any questions regarding the recruitment process please contact: Rizah Ferati, [email protected]


What happens after you applied?

When the application date is due, we will review your application carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.

Arbetsgivare
Husqvarna AB
Drottninggatan 2
56182 Huskvarna
Ansökan
Ansök senast 6 December (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Transportledare till vår kund i Täby!

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 December (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Har du erfarenhet av transportplanering och administrativt arbete? Är du en driven och lösningsorienterad person som motiveras av att arbeta operativt med stort kundfokus? Då har vi på Adecco uppdraget för dig! Om tjänsten I din roll som Transportledare kommer du jobba administrativt med planering av transporter ute hos vår kund i Täby. Du kommer att, i samarbete med din närsta chef, sköta planeringen av transporter och ha daglig kontakt med chaufförer och kunder. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. I din roll som Transportledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - daglig planering och uppföljning av transporter - optimering och översyn av rutter - övriga administrativa uppgifter. Tjänsten som Transportledare är ett konsultupdrag på 6 månander. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kund. Uppdraget är med start omgående eller enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig som har en god förmåga att strukturera och administrera ditt arbete. Du bidrar till gott samarbete i gruppen genom att vara strukturerad, analytisk och du har en god förmåga att lösa komplexa problem. Din samarbetsförmåga och din förmåga att relatera till andra kommer att hjälpa dig att lyckas i rollen. Du är kommunikativ och har förmågan att förmedla information på ett tydligt sätt. Du är full av energi och kan lätt växla mellan olika arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du har lätt för att sätta dig in i datasystem och behärskar office-paketet. Viktigt för tjänsten är: - erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - du kommunicerar obehindrat på svenska. Det är meriterande om du även har goda kunskaper i engelska - B-körkort - utbildning inom logistik eller transport (meriterande) Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Moa Lardner via Adecco 010 – 173 73 00  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!   Sökord Transportledare, Transportplanerare, Stockholm, Täby, Logistik, Transport
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast 11 December (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Har du erfaring fra kjørekontor og trives i et hektisk arbeidsmiljø?

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportsamordnare

Om jobbet
På vegne av vår anerkjente kunde, er vi på jakt etter en dyktig og motivert kjøreleder til deres kjørekontor i Langhus. Har du relevant erfaring fra kjørekontor og jobbet innen logistikk tidligere? Da kan det være nettopp deg vi leter etter! Vår kunde tilbyr: - Langsiktig engasjement hos en internasjonal aktør - Spennende og varierte arbeidsoppgaver - Godt arbeidsmiljø med gode kolleger - Et spennende, utfordrende og aktivt arbeidsmiljø - Konkurransedyktige betingelser Arbeidstider vil primært være kl. 06.00-14.00, mandag til fredag. Noen ganger kan dette variere og vi søker derfor deg som er noe fleksibel til arbeidstid. Dette er et langsiktig engasjement med oppstart snarest, og vi kontakter aktuelle søkere fortløpende. Arbeidsoppgaver: - Ansvarlig leder for et team med sjåfører - Planlegging av ruter og optimalisering av logistikk - Følge opp inngåtte avtaler og kundekontakt ved endringer eller avvik - Daglig oppfølging av sjåfører og kunde - Forefallende arbeid Din profil - Du har erfaring fra logistikk og kjørekontor - Det er en fordel om du har relevant utdannelse, men ikke et krav - Du behersker norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig - Du er utadvendt og har gode kommunikasjonsevner - Du trives i en hektisk arbeidshverdag med mange baller i luften - Du er serviceinnstilt, ansvarsfull og engasjert - Du er strukturert, motivert og hardtarbeidende - Førerkort kl. B er en fordel grunnet arbeidstid Vi oppfordrer også unge kandidater til å søke! Du vil bli ansatt hos Studentconsulting og utleid til vår kunde. Oppstart er omgående, så legg inn din søknad i dag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 14 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior Transport Coordinator (Junior transportsamordnare)

Arbetsgivare / Ort: Foodora AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 December (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

By executing the local Rider processes, your work has an impact on the experience of all current and future Riders. You potentially work with all Riders and Rider Captains on a daily basis, whether it’s due to your recruitment activities, compliance follow-up or development projects. Do you find this description interesting? In that case, you should definitely apply!


WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO

  • Execution and administration of high-quality and seamless Rider Processes
  • This will include Rider recruitment, onboarding, Rider training and staffing
  • Drive Rider compliance and performance among (new) Riders
  • Initiate activities and projects that drive Rider engagement

YOU ARE

  • You are a solid communicator, who thrives when helping people out
  • A person who enjoys working in a multicultural and dynamic environment
  • A team player and a strong collaborator
  • An open-minded person with a problem-solving attitude
  • A person with a solution-oriented and a business mindset

REQUIRED QUALIFICATIONS

  • Professional English language written and spoken.
  • Previous work experience from a similar role
  • Microsoft Office (especially Excel and PowerPoint) and Google suite (Google sheets, Google Slides) basic knowledge
  • Leadership experience
  • Analytical skills


THE PEOPLE

We are everybody. We are riders and couriers. We are people working within Marketing and Finance. It takes something special out of people to start a business and drive them to success. We have plenty of people still working here, who have been with our companies from the start.

What’s important to us is also to drive success in a sustainable way, both from a customer perspective but also an environmental. That’s why it is important to us to be carbon neutral, which we are from January 2020 in all of our European entities and deliveries. If this is important to you, then foodora just might be the place for you to grow and help us reach our targets - big or small.

At foodora, we celebrate individuals and the people who work here. We value diversity. Diversity in experiences, background, perspectives and ideas. We believe in valuing this as we are confident it means that our culture builds on it. And rather our end product as well. We are proud to give our employees global professional development as well as excelling as a part of one of the fastest growing companies within LMD in the world.



Öppen för alla Vi fokuserar 100% på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Foodora AB
Ringvägen 100
11860 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 18 December (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Serviceinriktad chaufför till uppdrag i december

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 December (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportadministratör

Om jobbet
Gillar du att köra bil och drivs av att ge god service? Tycker du dessutom om ekologiskt svenskproducerat kött? Då kan detta vara tjänsten för dig - välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för vår kunds räkning en Chaufför som ska leverera kött till deras kunder. Du kommer arbeta under perioden 7e decmber fram till 23e december mellan 15:00 - 22:00 (även pass under helgerna). Vi ser gärna att du är tillgängliga under samtliga av dessa datum även om du inte kommer att bli schemalagd under varje dag. Rollen innebär att köra ut leveranser och i detta vara serviceminded i bemötandet med kunderna. Du kommer att leverera till hela Storstockholm, Nynäshamn, Uppsala, Bålstad och Norrtälje. Att ta dig an denna tjänst innebär att du blir en del av ett företag som brinner för att ge en extra god service och en tanke om att sälja kött från djur som har mått bra och växt upp på ett miljöriktigt sätt. De levererar kött från utvalda KRAV-märkta gårdar och levererar idag till nästan hela Sverige. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och samtliga frågor/funderingar kring tjänsten går till Academic Work Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. ARBETSUPPGIFTER Som Chaufför kommer du att arbeta självständigt. Du startar varje pass med att packa bilen med de varor som ska levereras för att sedan köra ut och möta olika kunder. Vid leverans ser vi att du har ett leende på läpparna och ger den där lilla extra servicen för att kunden ska få bästa möjliga upplevelse. VI SÖKER DIG SOM * Innehar B-körkort * Tidigare erfarenhet av service * Är tillgänglig under perioden 7-23e december (även under helgtid) * Har goda kunskaper i svenska då all kommunikation sker på detta språk Som person är du social och gillar att träffa människor och i mötet ge förstklassig service. Vidare är du flexibel samt stresstålig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från budfirma. ÖVRIG INFORMATION * Start: 7e december * Omfattning: Varierat schema mellan 7e december - 23e december * Placering: Du kommer att utgå från Solna i Stockholm Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 18 December (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportchef till Schenker Åkeri i Bäckebol

Arbetsgivare / Ort: Temp-Team Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 December (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Har du erfarenhet av trafikledning på ett större åkeri och är redo för en ny utmaning? Då kan detta vara en roll för dig! Schenker Åkeri söker just nu en trygg och driven transportchef till sin fjärrverksamhet.

Schenker Åkeri är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Verksamheten består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Läs gärna mer om Schenker Åkeri här: https://www.akeri.dbschenker.se

Rollen
Som Transportchef kommer du att ansvara för trafikledningen och utveckling av den framtida verksamheten.

 Arbetsuppgifterna omfattar:
  • Utveckling av fjärrverksamheten
  • Strategisk optimering utifrån mål kopplat till kvalitet och lönsamhet
  • Personalansvar som inkluderar att leda och utveckla ledare
  • Övergripande resursfördelning
  • Delaktighet i budget- och prognosarbete

Du erbjuds!
Schenker Åkeri tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Här erbjuds du en spännande och utvecklande tjänst i en stor och trygg organisation med härliga kollegor. Utöver detta erbjuder Schenker Åkeri även en rad goda förmåner som exempelvis:
  • Friskvårdsbidrag och personalförmåner via Benify
  • Goda möjligheter till kompetensutbildning
  • Tjänstepension och försäkringar
  • Möjlighet till medlemskap i personalförening 

Din profil
 
  • Erfarenhet från transportbranschen
  • Dokumenterad ledarerfarenhet
  • Driven och proaktiv
  • Hög integritet och är mål och resultatfokuserad
  • Hög grad flexibilitet inför snabba förändringar 
  • God social kompetens och förmåga att hantera många kontaktytor
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

För att lyckas i rollen som Transportchef är det viktigt att du är tydlig och engagerade i din kommunikation. Som ledare är du duktig på att skapa förutsättningar för en arbetsmiljö där medarbetare trivs och gör sitt yttersta. För att trivas i rollen behöver du motiveras av att driva, utveckla och verka i den operativa verksamheten.
 
Bra att veta!
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt av DB Schenker!
Tillträde omgående!
 
Intresserad?
Sök tjänsten som Transportchef redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
 
DB Schenker har i denna rekrytering valt att samarbeta med TEMP-TEAM. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Sara Rönneberg Carr på 0733-84 48 50.
Vi ser fram emot din ansökan!
 
Arbetsgivare
Temp-Team Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 18 December (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator sökes

Arbetsgivare / Ort: Uppsol AB / Västerås
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 December (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportadministratör

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Polska

Om jobbet

Uppsol är ett snabbt växande bolag inom solskyddsbranchen. Vi levererar solskyddslösningar åt både privatpersoner och företag.


Vi söker nu en medarbetare till vårt kontor i Västerås som ska ha hand om inköp och beställningar för kunder samt in/ut leveranser. Främst kommer du arbeta på vårt kontor i Västerås men även lossning/lastning av gods ingår i tjänsten. Vid behov kommer du även leverera produkter till våra kunder i Sverige. Det förekommer relativt tunga lyft därför ser vi gärna att du inte har några fysiska hinder för detta.


Som person tror vi att du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter och är noggrann. Du kommer ha många externa kontakter vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga i tal och skrift.

Du har god IT vana och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, polska är meriterande.


Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka din ansökan så snart som möjligt.


Ansökan skickas till:

[email protected]

Frågor angående tjänsten skickas till samma e-postadress


Arbetsgivare
Uppsol AB
Fältmätargatan 12
72135 Västerås
Hemsida: www.uppsol.se
Ansökan
Ansök senast 19 December (16 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Driftledare

Arbetsgivare / Ort: FordonsGas Sverige AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (28 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Transportplanerare

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

FordonsGas affärsidé är enkel: vi driver och utvecklar gastankstationer. Eller gasenergistationer, som vi brukar säga. Gasen är framtidens cirkulära energi. Och det är därför vi jobbar så hårt på att erbjuda den som drivmedel i våra energistationer. Att röra sig, resa och mötas är något genuint mänskligt. Men fossil diesel och bensin kan inte driva framtidens resor och transporter. Istället måste vi bli fler som tänker nytt och tankar bättre. Vi på FordonsGas tror att människor vill göra gott, bara det inte är krångligt och för dyrt. Därför ser vi det som vår uppgift – att göra det enklare att färdas hållbart.

FordonsGas Sverige AB bildades 1998 och är sedan 2014 en del av Air Liquide Group. Genom vårt växande nätverk av idag mer än 40 energistationer vill vi öka såväl andelen biogasdrivna resor som transporter.

Vi är idag 32 anställda med huvudkontor i Göteborg, Gårda.


Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom logistik och en utmärkande förmåga för planering och struktur? En av vår nuvarande driftledare kommer att gå i längre föräldraledighet, varav vi nu söker hans vikarie. Tjänsten är heltid. Tillsammans med tre befintliga kollegor kommer du att utgöra teamet inom driftledning. En roll som bland annat innebär att vara navet vad gäller kommunikation, bevakning och styrning av företagets gastankstationer, transporter och produktion.

Teamet arbetar 2-skift och arbetstiderna under vardagarna är kl. 6-15 eller kl. 13-22 och under helgen kl.6-17. Vanligen arbetar du 4 dagar i rad och är därefter ledig i 4 dagar. Du arbetar i genomsnitt 1 helg i månaden.


Huvudarbetsuppgifterna som driftledare består av följande:

  • Kommunikation med kunder och entreprenörer
  • Mottagning av felanmälningar och larm
  • Fjärrbevakning och styrning av tankstationer och produktion
  • Styrning av servicetekniker, entreprenörer och väktare
  • Logistik - planering av dagliga transporter
  • Reservdelshantering - beställning, inrapportering, inläggning på lager
  • Lastningsövervakning av tanktrailer
  • Planering och uppföljning i företagets affärs- och ärendehanteringssystem

Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Din profil

För att trivas hos oss så bör du vara en ambitiös och nyfiken person som tycker om att arbeta processorienterat. Som person är du kommunikativ och tydlig i ditt sätt. Du samarbetar med lätthet tillsammans med andra människor. Du är självgående, driftig och trivs med att arbeta med planering och proaktivitet. Detta då du arbetar delar av skiften, framförallt kvällar och helger, helt på egen hand. Att du är flexibel i ditt sätt att arbeta och resonera är viktigt då processer och rutiner utvecklas kontinuerligt. Du jobbar utan problem i Excel och är en digital person som med lätthet lär sig nya system och verktyg.

Vad kan vi erbjuda dig?

Önskar du få använda din känsla för service och sätta kunden i fokus, arbeta självständigt och har en positiv syn på tillvaron? Då är denna tjänsten något för dig! FordonsGas verkar för att fler ska välja gasdrivna fordon och i din roll har du en stor påverkan för att vår vision skall bli verklighet genom att bidra med god service.

Vidare erbjuder vi DIG:

  • Breda kontaktytor
  • Hög självständighet i arbetet
  • Varierande arbetsuppgifter
  • Arbete inom en spännande och visionär bransch

ANSÖKAN

För frågor om tjänsten kontakta Driftchef Johannes Johansson 072-904 41 03 eller Produktionschef Torbjörn Pettersson 070-522 25 34. Ansökan skickas till [email protected]

Varaktighet, arbetstid

Heltid, omgående t.o.m september 2021.

Placeringsort

Göteborg, Gårda

Arbetsgivare
FordonsGas Sverige AB
ANDERS PERSONSGATAN 14
41664 GÖTEBORG
Hemsida: www.fordonsgas.se
Ansökan
Ansök senast 31 December (28 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Transportplanerare

Arbetsgivare / Ort: Studentwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 May (4 månader 29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Returpack, också känt som Pantamera, grundades 1984 och bidrar till ett hållbart samhälle genom världens bästa men också Sveriges största pantsystem av burkar och PET-flaskor. De ansvarar för att få pantsystemet att fungera i alla led vilket handlar om att dels sprida information men också att hantera förpackningar samt att koordinera hämtningar. Tack vare sin position har Returpack/Pantamera ett stort ansvar, det system de driver ska hantera dagens pantförpackningar men också göra det utan att äventyra framtidens resurser. Därför är utveckling, hållbarhet och tillgänglighet något som genomsyrar deras arbete. Till Returpack/Pantameras huvudkontor i Norrköping söker vi nu en transportplanerare för ett vikariat på sju månader. Ta chansen och ansök redan idag för att bli en del av Pantamerafamiljen! Om tjänsten Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Studentwork och sedan uthyrd som konsult till Returpack/Pantamera. Hela rekryteringsprocessen hanteras av Studentwork och frågor om Returpack/Pantamera eller rollen ställs till Studentwork och ansvarig konsultchef, i detta fall Elin Karlsson ([email protected]). Tjänsten är ett vikariat på sju månader med start 1/2 2021. Rekryteringsprocessen kommer att pågå fram till årsskiftet med slutintervjuer hos Returpack/Pantamera i januari. Dina arbetsuppgifter Som transportplanerare på Returpack/Pantamera bidrar du till att säkerställa planering av fjärrtransporter och volym till produktion men också till effektiva inslamlingsflöden. Dina arbetsuppgifter innefattar: Trafikplanering Avvikelserapportering samt uppföljning av dessa Bevakning mellanlagernivåer Specialtransporter Utleveranser, inrikes/utrikes Uppföljning statistik rutter(km/tid), validering Leverantörs/butikskontakter Leverantörsuppföljning Miljörapportering I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom området Övrig information: Placeringsort: Händelö, utanför Norrköping Omfattning: Heltid Arbetstider: 07:30/8:00- 16:00/16:30 Start: 1/2 2021 Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller minst två års erfarenhet av transportledning eller transportlogistik. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller har jobbat inom en liknande bransch alternativt med transportplanering mot butiker är detta också meriterande. Krav för denna tjänst är även att du behärskar både svenska och engelska i både tal och skrift samt att du har god data- samt systemvana. Vi ser gärna att du brinner för miljö, hållbarhetsfrågor och återvinning men givetvis också för planering, uppföljning och kommunikation. Som person tror vi att du som söker är självgående, stukruterad, serviceinriktad och initiativtagande. Du jobbar lösningsfokuserat men också med ett stort kundfokus och får lätt ett helikopterperspektiv över det du har framför dig där du samtidigt kan dyka ner och analysera på detaljnivå för att säkerställa korrekta beslut. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga, lätt skapar ordning och reda och gillar att jobba i ett varierat arbetstempo utan att tappa fokus. Om Studentwork Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 10 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående.
Arbetsgivare
Studentwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 2 May (4 månader 29 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.