På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportplanerare
Spela filmen

Transportplanerare

48 Lediga jobb

Logistikkoordinator för framtida uppdrag

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Har du akademisk examen inom logistik, ett par års erfarenhet av liknande tjänst och goda kunskaper i Officepaketet? Skulle du säga att du är serviceminded, pålitlig och driven? Då har Randstad det perfekta uppdraget för dig! Randstad söker nu för kommande behov av en logistikkoordinator för kunds räkning i Göteborg.

Ansvarsområden

I tjänsten som logistikkoordinator  kommer du att;
• arbeta med planering och koordinering inom företagets logistik och distributionscenter.
• arbeta med daglig övervakning av leverantörer, kunder, hantering av avvikelser och all övrig transportadministration. 
• hantera frakt- och tulldokument.

Kvalifikationer

För den här tjänsten behöver du ha;
• akademisk examen eller motsvarande inom logistik.
• ett par års erfarenhet av liknande tjänst.
• mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikadministratör till Evolabel // Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportadministratör

Om jobbet
Simplicity Through Technology.” En dröm som nu är en del av vår vardag. Idag hjälper våra världsledande patenterade produkter Print & Apply-branschen att stava ”effektiv produktion” Evolabel (http://www.evolabel.com/). Vi är inte bara ett företag som tar plats på världens marknad, utan också ett företag som ger plats. På kontoret i Mölndal är vi 25 passionerade medarbetare som varje dag drivs av att känna mening, stolthet och gemenskap, att ha roligt och tänka fritt. Tillsammans med Oddwork söker vi nu efter en trevlig kollega. Ansök och kom hem till oss på Johannefredsgatan 9. Som Logistikadministratör Har du en förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle? Underbart! Som Logistikadministratör kommer du nämligen få möjligheten att konvertera den egenskapen till en del av vår produktion. Arbetsuppgifterna är centrerade till logistikflödet med fokus på frakt och tull. Hos oss kommer du in som expert; bokar och administrera alla våra frakter, sköter tull-och returhanteringen samt utvecklar och effektiviserar våra fraktprocesser. Att granska fraktfakturor, prisbevaka fraktkostnader och hålla kontakt med fraktbolag löser du som rinnande vatten och även om det är många olika uppgifter, räds du inte det. Snarare tvärtom. För du gillar ju att jobba inom den här branschen och känner att du har hittat rätt. Det är därför du, med upprullade ärmar, arbetar hands-on med en brinnande iver att hantera och lösa både problem och avvikelser som uppstår. Det kommer även tillkomma andra administrativa uppgifter, men det ser du bara som en kul utmaning. Förbättra och innovera, det är ju din melodi! Vi söker dig som... med ditt ordningssinne är ankaret när stormvindarna blåser upp i en föränderlig vardag. Som kan prioritera bland både små och stora uppgifter och ser ett värde i varje uppdrag. Med förmågan att prioritera i kombination med en skarp helhetssyn kan du ta grundade beslut som håller i längden. Personen som självständigt försöker hitta lösningar på problem, och snarare utvecklar processer än förvaltar dem. Du är helt enkelt personen som inte sneglar på andra branscher, utan inser att det är logistik du vill gå upp och arbeta med när klockan ringer på morgonen. Våra önskemål till dig: Har du god system/datavana? Härligt! Flera års erfarenhet av logistik, frakt och tullhantering. Pratar du svenska och engelska flytande, men har också ett annat språk i verktygslådan? Guldstjärna till dig. Varför Evolabel? Gasellföretag 2016 och 2018 med en hisnande tillväxtresa framför oss säger ju en del. Men bara en liten del. Egentligen är vi som stoltast över att ha medarbetare som varit oss trogna precis lika mycket då som nu. Här går vi nämligen under benämningen vi:et mer än jag:et och snarare åt samma håll än skilda vägar. Med produktionsytan i mitten och frihet utan stämpelklockor så ekar de uppmuntrande orden i lokalen långt efter att sista personen har gått hem. Och när vi ändå pratar om lokaler så måste vi få skryta lite över vårt kontor - en plats med en atmosfär som hjälper oss att finna balans. START: Enligt överenskommelse PLATS: Johannefredsgatan 9, Mölndal OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-03-12 Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. Vi på Oddwork (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)!
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Hemsida: http://www.oddwork.se/
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportadministratör / Logistikassistent / Import / Administration

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportadministratör

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget alternativt överrekrytering till företaget vid uppdragets slut. Om företaget: Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. Tjänsten är placerad på deras kontor i Bäckebol. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som logistikadministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap. Denna tjänst är ett konsultuppdrag fram till september 2021, därefter finns goda chanser till förlängning alternativt anställning hos företaget vid uppdragets slut. Arbetsuppgifter: I rollen som transportadministratör jobbar du med dokumenthantering kopplat till främst ankommande styckegods vid försändelser från Europa. Detta innebär exempelvis hantering av tulldokument, traileraviseringar, administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen. Vidare arbetar du med debitering och kvalitetskontroll av transporter. Som administratör har du en kommunikativ roll där du dagligen har kontakt med interna och externa intressenter, däribland europeiska syskonbolag och företagets egna kundserviceavdelning. Du verkar i en internationell miljö och använder engelska dagligen. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Tidigare administrativ erfarenhet från transport-/logistikbranschen • Erfarenhet av tullhantering är starkt meriterande • Du har en god dator- och systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i en roll där du får ge god service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv. Övrig information: Start: Omgående (februari/mars 2021) Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Transportadministratör, logistikassistent, transport, tull, import, administratör, administration, logistikadministratör, logistik, konsult, Göteborg
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ankomstkontrollant

Arbetsgivare / Ort: Firefly AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportsamordnare

Om jobbet
Vill du ha ett varierande arbete där du får arbeta med ankomstkontroll, in- och utleveranser, montering, uppackning och packning av varor? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en ytterligare en medarbetare till vår produktionsavdelning för en roll där stor vikt kommer läggas på ankomstkontroll. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap av att läsa ritningar, specifikationer och använda mätutrustning för att verifiera att produkterna uppfyller specificerade krav. Vid avvikelser skall du även kunna driva dessa ärenden direkt mot berörd leverantör. För att trivas i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter på ett industriföretag. Eftersom vi arbetar internationellt är det viktigt att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och prestigelös. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du behåller lugnet även vid ett periodvis högre arbetstempo. Firefly reducerar brand- och explosionsrisker inom processindustrin vilket resulterar i säkrare arbetsplatser för människor världen över. Vi har en passion för säkerhet och innovativa lösningar och vill utveckla de mest effektiva industrianpassade systemen. Firefly är ett svenskt brandsäkerhetsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska system, vilka upptäcker och minimerar risken för bränder och dammexplosioner inom processindustrin. Sedan 1973 har vi arbetat med brandsäkerhet. Varje kund erbjuds unika och egenutvecklade lösningar och funktioner. Våra två affärsområden är Industriapplikationer och Infrasystem (Sentio®). Inom affärsområdet Industriapplikationer skräddarsyr vi system för att skydda industriella tillverkningsprocesser. Till dessa kunder levererar vi eftermarknadstjänster som underhåll, service, reservdelar, utbildning. Kunderna finns t ex inom områden som biobränsle, återvinning, mjukpapper, livsmedel och träbearbetning. Affärsområdet Infrasystem omfattar system för brandövervakning av infrastruktur, såsom tunnelbanor, tåg-, väg- och kabeltunnlar. Firefly har en unik portfölj av innovativa produkter och systemlösningar. Våra produkter är certifierade enligt nationella och internationella certifieringsorgan såsom FM, VdS, CSA, DNV-GL, LCIE Bureau Veritas, Delta och RISE med flera. Huvudkontoret är beläget i ljusa, fräscha lokaler i Hammarby sjöstad, Stockholm. Drygt 90 medarbetare med internationell bakgrund arbetar världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Fireflys aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Ta chansen att bli en del av en marknadsledande organisation under expansion och tillsammans med vårt team utveckla den nya generationens preventiva brandskyddslösningar för säkrare industriprocesser runt om i världen. Se mer om hur Fireflys Quick Suppression System fungerar:
Arbetsgivare
Firefly AB
Hemsida: https://www.firefly.se/en
Ansökan
Ansök senast 13 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Leveranssamordnare

Arbetsgivare / Ort: Kila Möbler AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Som leveranssamordnare på Kila Möbler ansvarar du för att beställningarna når kunderna i rätt tid och på rätt plats. Du bemöter självklart varje kund på ett personligt sätt. Arbetet går ut på samordning och planering av alla leveranser som sker med våra fyra lastbilar, både mot kunderna och chaufförerna. Leveranserna utgår från vårt lager i Ålberga, strax utanför Nyköping, och sträcker sig uppemot 20 mil från lagret. Vi anlitar externa transportörer utanför området för att möjliggöra god service och kostnadseffektivitet. Kravprofil och personliga egenskaper Vi vill att du har B-körkort och att du är en glad och positiv person med brett servicetänk. Du klarar att hålla många bollar i luften och kan kommunicera bra i tal och skrift på både svenska och engelska. Då vi på värdesätter mångfald ser vi gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Ansökan Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver din kompetens samt dina erfarenheter och egenskaper via vår jobbsida. Vi kan inte ta emot ansökningar per mail. Vi kallar till intervjuer löpande. Samtliga tjänster på Kila Möbler omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Tjänsten omfattas av Svensk handels kollektivavtal. Sista ansökningsdag: 14 mars. Tillträdesdag: 1 april. Arbetstid/varaktighet: heltid, 1 april - 31 juli. Placeringsort: Ålberga (Nyköping). För mer information om tjänsten: Hampus Ekblom, tel: 0155-77248, mail: hampu[email protected] Lycka till!
Arbetsgivare
Kila Möbler AB
Hemsida: https://www.kilamobler.se
Ansökan
Ansök senast 14 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transport- och logistikspecialist till kund i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Libera i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportsamordnare

Om jobbet
För vår kunds räkning i Våsterås söker vi en transport- och logistikexpert. Dina arbetsuppgifter är att säkerställa så att gods skeppas och följs upp enligt avtal och KPI:er.  Vidare utvecklar, underhåller och förbättrar du transport- och logistikprocesserna för att optimera inbound, outbound samt materialleveranser till interna samt externa kunder.  Dina arbetsuppgifter innefattar även utveckling av en skeppningsplan för projekt samt att utfärda skeppningsdokumentation för att säkerställa och validera dokumentation. Du är även representant för “logistiken” i gällande projekt och uppdaterar resterande om ditt område. Uppdraget startar i mitten av mars och löper över sommaren till en början. Välkommen med din ansökan redan idag! 
Arbetsgivare
Libera i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transport- och logistikspecialist till global koncern i Västerås!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Har du utbildning inom logistik och kanske även tidigare erfarenhet av transport och logistikrelaterade arbetsuppgifter? Se då hit! Just nu söker vi en driven och lösningsfokuserad Transport- och logistikspecialist för konsultuppdrag hos vår globala och välkända kund i Västerås! Uppdraget förväntas starta i mitten av mars för att pågå till sista augusti, med eventuell möjlighet till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Transport- och logistikspecialist ingår det att säkerställa att transport bokas så att företagets produkter når kunden i rätt tid och med rätt kvalitet. Du ansvarar för att utveckla, underhålla och förbättra transport- och logistikprocesser för att optimera inkommande och/eller utgående produkt- och materialleveranser till externa och interna kunder. I rollen har du nära samarbete med produktion, produktionsplanering och projektledning vilket ställer krav på hög kommunikations- och samarbetsförmåga. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen som Transport- och logistikspecialist söker vi dig med: • Högskole- eller yrkesutbildning inom logistik/likande alternativt motsvarande erfarenhet • Tidigare erfarenhet av logistik- och transportrelaterade arbetsuppgifter/ansvarsområden • Goda dator- och systemkunskaper där erfarenhet inom Excel och SAP är att föredra • Mycket goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift Som person söker vi dig som är driven och noggrann med ett resultatorienterat förhållningssätt. Vidare är du en ansvarsfull och behjälplig problemlösare. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 15 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nytt jobb logistikassistent till Neolife i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportadministratör

Om jobbet
Nytt jobb logistikassistent till Neolife i Göteborg Tycker du det är spännande att jobba internationellt med kontakt mot fler marknader än Sverige? Gillar du när det händer saker och du även får möjlighet att växa inom logistik? Sök då tjänsten hos Neolife. Arbetsuppgifter Som logistikassistent är du en del av logistikfunktionens tre anställda, som säkerställer att verksamhetens logistikflöden fungerar på ett optimalt sätt. Du fungerar som spindeln i nätet för både in- och utgående leveranser där du arbetar med orderadministration och logistikplanering. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta: * Orderadministration, utgående samt ingående leveranser till lager enligt leveransplan; granskning och validering av inkomna orders * Säkerställande att in- och utgående orders blir varumottagna och aktiva för orderläggning * Hantera och följa upp leverantörsfakturor och dokument enligt rutiner * Hantering av leveransproblem och avvikelser, exempelvis leverans- och saldoavvikelser * Justera lagernivåer olika lager * Boka transporter mellan lager * Delta vid inventeringar * Ta in offerter för trycksaker * Stötta kundtjänst med frågor om leveranser mm. Vem är du? Vi tror du har: * Erfarenhet av administration, inköp/beställningar och lagerplanering * Tidigare jobbat i mindre bolag med in- och utleveranser, tull eller export. * Erfarenhet att jobba i affärssystem inom order- och lager. Vi jobbar i Visma Business. * Behärskar Microsoft Office och Excel * God kommunikationsförmåga * Behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete och tar personligt ansvar. Du har logiskt tänkande och van problemlösare. Att koordinera och att vara spindeln i nätet tycker du är roligt. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en mycket rolig och mångfacetterad tjänst med stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Tjänsten är på heltid, 100% med start så snart som möjligt. På Neolifes kontor sitter 15 st kollegor. Företaget finns i trivsamma lokaler på Hulda Mellgrens Gata 3 i Västra Frölunda, Göteborg. Arbetstiderna är kontorstid med viss möjlighet till flex. Om NeoLife International AB Sedan 1958 har NeoLife erbjudit hälsa och välbefinnande för hela familjen med att erbjuda hälsokostprodukter, produkter för kropps- och rengöringsprodukter av högsta kvalitet och den bästa affärsmöjligheten i direktförsäljningsindustrin. Företaget är regionkontor för verksamheten i norra Europa och beläget i Högsbo i ljusa och trivsamma lokaler. Läs mer om Neolife på neolife.com Hur söker jag jobbet? Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Jefferson Wells webbsupport på 0771-559920. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på [email protected] Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 17 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportkoordinator till växande läkemedelsföretag

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Tänk att få jobba på ett företag inom läkemedelsindustrin där du får möjlighet att bli en värdefull del i kampen mot sjukdomar som Covid-19, säsongsinfluensa och RS-virus. Nu finns här chansen att arbeta som Transportkoordinator hos ett spännande och innovativt läkemedelsföretag. Känner du att detta är något för dig, ansök idag! Om tjänsten Adecco söker erfaren Tranportkoordinator till ett läkemedelsföretag i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Adecco och arbeta som konsult hos läkemedelsföretaget. Starten är omgående. I din roll som Transportkoordinator får du möjlighet att arbeta med tranportbokning och kundkontakt i en affärnära roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Teamet består idag av två personer och kulturen beskrivs som öppen, hjälpsam och ambitiös. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ta emot och administrera ordrar mot lagret - Planera, koordinera och boka transporter med transportbolag - Ha kontakt med beställare (både internt och externt) och transportörer gällande status på leverans samt information om ordrar - Ställa iordning leveranser och ansvara för inventeringar - Ansvara för dokumentation Om dig Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, har mycket goda kunskaper i Office-paketet då du kommer att arbeta mycket i Excel och Outlook, har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har en naturvetenskaplig bakgrund och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. För att trivas i rollen som Tranportkoordinator hos oss bör du vara strukturerad, noggrann och kommunikativ. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om ansökan Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Tranportkoordinator, Adecco, Uppsala, läkemedelsföretag
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Transportplanerare Nationella Transportenheten Arvidsjaur, semestervikariat

Arbetsgivare / Ort: Kriminalvården
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportsamordnare

Om jobbet
Kriminalvårdens viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för fängelser, frivård, häkten och klienttransporter. Nationella transportenhetens arbetsuppgifter är att transportera frihetsberövade personer. Det innefattar huvudsakligen kriminalvårdsklienter mellan häkten och anstalter samt till domstolsförhandlingar, läkarbesök osv. Nationella transportenheten transporterar även frihetsberövade personer åt exempelvis Polisen, Statens institutionsstyrelse, Migrationsverket och psykiatrin. Varje år genomförs ca 68 000 transporter varav ca 5 000 går utrikes. Inom enheten som består av fyra transportsektioner, en sektion för transportplanering samt en sektion för säkerhet arbetar ca 730 personer. Kriminalvårdens Nationella Transportenhet söker sju transportplanerare till Transportplaneringssektionen i Arvidsjaur. Anställningen är ett sommarvikariat och vi kan komma att intervjua löpande under ansökningstiden så ansök gärna redan idag. ARBETSUPPGIFTER Planeringsverksamheten i Arvidsjaur är organiserad i två arbetsgrupper, en för inrikes- och en för utrikestransporter. Inom respektive arbetsgrupp ansvarar transportplaneraren för planering av transporter utifrån ställda krav på säkerhet, effektivitet, servicegrad och god resurshantering. Ett viktigt inslag i arbetsuppgifterna är att löpande under planeringsprocessen samverka med beställare, kollegor inom planerargruppen och transportpersonalen. Arbetet bedrivs tidvis under tidspress. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Som transportplanerare behöver du kunna kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställa att budskap når fram. Du har en god problemlösningsförmåga och är bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete. Vi ser att du har lätt för att samarbeta med andra och har ett gott omdöme. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • Kunskaper om ekonomi • Goda kunskaper i engelska • God datorvana Det är meriterande om du har: • Kunskaper inom transport/logistik • Andra språkkunskaper • Arbetat inom resebyrå • Erfarenhet av kriminalvårds-, migrations-, säkerhet-, transportverksamhet ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
Kriminalvården
Ansökan
Ansök senast 18 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.