På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1091 Lediga jobb

Säljare och kundrådgivare till Synsam Åkersberga

Arbetsgivare / Ort: Synsam Group Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du vår nästa Style and Customer Advisor? Gillar du högt tempo samt är säljdriven och modeintresserad, då passar du bra in i vårt team. Vi är ett bra team bestående av Leg Optiker, Store Manager och Style and Customer Advisor. Tillsammans ska ni se till att Synsams kunder går ut från butiken med ett leende och nya glasögon. När du är på jobbet så är ditt huvudansvar att hjälpa och inspirera våra kunder till nöjda inköp. Du har ett ansvar för att kunden blir sedd och väl bemött i butiken.     Beskrivning av tjänsten och din profil: • Tillsammans i teamet jobbar ni med att butiken är attraktiv för både kund och kollegor, så du är en person som tycker mycket om att jobba tillsammans med andra och har lätt för det.  • För att lyckas i rollen som Style and Customer Advisor gillar du mötet med kund och är bra på det. Du är lyhörd för kundens behov och är duktig på att ge bra service och överträffa kundens förväntningar.   • Du är resultatdriven och målinriktad! Håller en hög kvalitet i arbetet och säkerställer en hög kundnöjdhet. Tar ägarskap för brister och problem till dess att det är löst. • Du sprider glädje och energi! Har förmåga att lägga ner tid och engagemang på ditt arbete. Din energi sprids till kunderna såväl som kollegor. • Du tar ansvar för både dina egna arbetsuppgifter men även för butikens gemensamma resultat. • Har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter både i det dagliga arbetet i butiken men också i arbetssätt. Du gillar när det sker förändringar.    Tidigare erfarenheter: • Detaljhandel, gärna ett års erfarenhet.   Det vi gillar med Synsam: • Att vi har snyggt koncept med fina lokaler. • Är ledande inom branschen. • Vi vill stötta dig i din utveckling och gör du ett bra jobb finns fina karriärmöjligheter. Ansökan • Rekryteringen sker löpande. Ansökningar tas emot elektroniskt. Klicka här för att söka jobbet redan idag    Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Synsam Group Sweden AB
Hemsida: http://www.synsam.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Driven merchandiser för olika leverantör-och serviceuppdrag

Arbetsgivare / Ort: Mrc Stockholm AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikssäljare
  • fackhandel

Om jobbet
MRC Bemanning drog igång sin verksamhet år 2000 under varumärket MRC Stockholm. Vi arbetar inom samtliga områden i dagligvaruhandeln. Vi är kända för att arbeta snabbt och noggrant, vi anpassar oss efter kundens behov och är flexibla. Vår ambition är att bli de mest attraktiva bemanningsföretag på marknaden. MRC Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega samt verksamma under Handels kollektivavtal. Har du erfarenhet från dagligvaruhandeln eller letar du efter en ny utmaning? Vi har jobbet till dig! MRC Bemanning söker nu en driven merchandiser till Stockholmsområdet för olika leverantör- och serviceuppdrag. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av varuplock, orderläggning samt olika serviceuppdrag åt våra leverantörer. Varuplock Bygga exponeringar Skapa merförsäljning Beställningar Daglig rapportering Serviceuppdrag Personliga egenskaper och kvalifikationer Serviceinriktad Driven & engagerad Stresstålig Problemlösare Självgående God fysik då en del tunga lyft förekommer Boende i Stockholm Körkort & tillgång till egen bil Tjänsten är en deltidstjänst, ca 20-30h/v med 6 månaders provanställning med start i omgående. Lön enligt handels kollektivavtal.   Erfarenhet inom liknande områden är direkt meriterande.   Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marijana Bes: [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Mrc Stockholm AB
Hemsida: https://mrcstockholm.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Specsavers Halmstad söker två säljare på 75-100%!

Arbetsgivare / Ort: Retail Staffing Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikssäljare
  • fackhandel

Om jobbet
Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest. Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.    Vi söker två erfarna och utåtriktade butikssäljare för att komplettera vårt team på Specsavers i Halmstad. Tjänsterna är tillsvidare och anställningsgraden är på 75-100% (fastställs i dialog mellan arbetsgivare och arbetstagare). Du kommer arbeta på ett rullande schema med blandade vardagar och varannan helg. Arbetstider är varierande och är i dagsläget vardagar ca kl. 09.00-18.00, lördagar ca kl. 09.00-15.00. Tjänsterna ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Butiken tillämpar Handels kollektivavtal.    Dina arbetsuppgifter innebär: Det är önskvärt och meriterande om du sedan tidigare har någon form av optisk erfarenhet, men inget krav. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Halmstad. Det innebär att du: - Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden - Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer - Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka - Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Som person är / har du: - Du har några års arbetslivserfarenhet som säljare inom detaljhandeln - Du har jobbat med aktiv, personlig försäljning i butik - Du bygger bra relationer och skapar förtroende hos kunderna - Du är en driven och arbetsvillig person som älskar försäljning - Du är utåtriktad och framåt - Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen - Är van vid och har lätt för att lära dig nya datorsystem - Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter - Trivs med ett högt tempo, många bollar i luften och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa - Är bekväm med att skriva och prata både svenska och engelska Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.   FÖR ATT UPPFYLLA KRAVEN I GDPR SAMT KUNNA HÅLLA EN GOD KOMMUNIKATION MED VÅRA SÖKANDEN TAR VI ENBART EMOT ANSÖKNINGAR DIGITALT VIA ANNONSEN, EJ VIA E-POST ELLER BREV.  Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB
Hemsida: http://www.retailstaffing.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Säljare till Karlshamn

Arbetsgivare / Ort: The We Select Company AB / ASARUM
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi behöver en ny säljare!

Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team! Till vårt varuhus i Karlshamn söker vi nu en säljare. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på deltid motsvarande cirka 10-15 timmar/vecka, start enligt överenskommelse. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!

Din roll som säljare

Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag; från kassaarbete och kundbemötande till varupåfyll och ombyggnad av varuhusets avdelningar.

Ditt ansvar som säljare:

  • att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål
  • att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar)
  • att hålla ordning och reda

Din profil

Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Raka puckar, högt i tak och ett glatt humör är självklart för dig. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Som säljare på Rusta är rätt attityd och inställning det allra viktigaste.

Våra värderingar

Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.

Sätt igång och ansök!

Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen.

Välkommen att registrera CV och personligt brev!

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 160 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

Arbetsgivare
The We Select Company AB
37451 ASARUM
Hemsida: https://www.rusta.com/se/sv/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Butikssäljare Synsam Recycling Outlet, Luleå 80%

Arbetsgivare / Ort: Synsam Group Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Butikssäljare
  • fackhandel

Om jobbet
Gillar du att utmana dig själv och att springa fort? Har du höga krav på dig själv och uppskattar nytänkande? Vi också! Nu söker vi våra nästa sälj- och servicestjärnor till en extremt spännande resa! Du blir en del av ett drivet, hungrigt och engagerat team som tilsammans kommer att bygga upp verksamheten och utmana branschen med Synsam Groups nya Recycling Outlet-koncept. I rollen som Style and Customer Advisor arbetar du tillsammans med andra stjärnor i din butik med att guida och hjälpa våra kunder och att driva försäljning av ett fantastiskt sortiment av över 5000 märkesbågar och solglasögon. Du kommer att hjälpa våra kunder att se bra, se bra ut och samtidigt göra en insats för miljön!    Om du känner igen dig i följande vill vi träffa dig! Du älskar att arbeta med försäljning och/eller service och har sannolikt erfarenhet av något av dessa områden. Du är en stjärna på att se din kunds behov och överträffar förväntningarna genom service i världsklass Du är resultatdriven, målinriktad och uppskattar ett högt tempo! Du är tävlingsinriktad på ett positivt sätt och drivs av högt uppsatta mål Du välkomnar förändring och nya idéer och ser möjligheter snarare än hinder - det är kul när det händer saker! Vi tror även att du har en härlig energi och engagemang i ditt arbete som smittar av sig på dina kollegor! Tveka inte att söka jobbet redan idag, vi hanterar ansökningar på löpande basis. Välkommen med din ansökan! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail, ansök genom länken i annonsen.
Arbetsgivare
Synsam Group Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.