På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

504 Lediga jobb

Ekonomiassistent med erfarenhet av SAP

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Nu söker SJR en kvalificerad ekonomiassistent med erfarenhet av SAP för konsultuppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget startar omgående och pågår i 6 månader. Därefter finns goda chanser till förlängning. I rollen kommer du att arbeta brett med leverantörsreskontra samt löpande bokföring och vara delaktig vid månadsbokslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara: - Löpande bokföring - Leverantörsreskontra - Avstämningar - vara delaktig vid månadsbokslut Lämplig Bakgrund - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Minst 3 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent - Tidigare arbetat med liknande uppgifter - Krav på erfarenhet av systemet SAP - Flytande i engelska och svenska Som person är du självgående, kommunikativ, positiv, lösningsorienterad, drivande, flexibel och motiveras av förändringsarbete. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Titel: Ekonomiassistent
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiassistent till Hjärnarp

Arbetsgivare / Ort: Unisport Sverige AB / Hjärnarp
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet

Unisport söker en driven

Ekonomiassistent

till vår Ekonomiavdelning i Hjärnarp

På Unisport tror vi på rörelsens magi och har en vision om ett hälsosamt samhälle med rörelse och välbefinnande i fokus. Vi hjälper våra kunder med alltifrån konstgräs och sporthallsinredning till padelbanor och utegym. Genom att vi har egen tillverkning, har vi möjlighet att erbjuda unika lösningar utifrån våra kunders specifika behov.

Beskrivning av rollen

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att ingå i ett tight team, som supporterar Unisports svenska verksamhet med ekonomitjänster av hög kvalitet och med ett starkt affärsfokus.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära hantering av det administrativa flödet av projektrelaterade kostnader/leverantörsfakturor, kundreskontra och betalningspåminnelser samt övrigt förekommande uppgifter på avdelningen.

Vi arbetar i systemstödet Microsoft Business Central (BC), som implementerades i företaget strax efter årsskiftet. Ankommande leverantörsfakturor hanteras digitalt via ExFlow.

Din bakgrund

För att trivas och lyckas i rollen som Ekonomiassistent, har du en mångårig erfarenhet av liknande uppdrag. Som person är du en god lagspelare och hjälper gärna till vid olika typer av problem och frågeställningar. Vidare är du snabblärd, flexibel och trivs bäst i organisationer med mycket energi och framåtanda. Du drivs av att, tillsammans med ditt team, leverera mot uppsatta mål och att se ditt bidrag till vår affär och vision.

Vi ser gärna att du har en bakgrund inom idrottsvärlden.

Kvalifikationer

  • Ett par års erfarenhet av liknande tjänst
  • Erfarenhet av Microsoft Business Central (BC) och ExFlow eller liknande systemstöd
  • Gymnasieekonom eller motsvarande utbildning
  • God datorvana
  • Goda kunskaper i affärsengelska


Du är en god kommunikatör, som skapar förtroende genom ett professionellt bemötande och genom ditt positiva och prestigelösa sätt.

Personlighet

  • Lagspelare
  • Ansvarstagande
  • Lättlärd och har god förmåga att sätta dig in i nya arbetsuppgifter
  • Strukturerad, välorganiserad och metodisk
  • Förtroendeingivande
  • Arbetar självständigt


Du erbjuds

Du erbjuds en visstidsanställning på 12 månader med placering på Ekonomiavdelningen vid vår fabrik i Hjärnarp, vid Hallandsåsens sluttning. Du kommer att arbeta med kollegor i ett passionerat och inspirerande team på Unisport, med fokus på att leverera helhetslösningar och produkter av högsta kvalitet till våra kunder.

Välkommen med din ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 18 september. Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

För vidare information kring tjänsten kontakta Kajsa Mulder, HR Manager, mobil 0730 - 49 74 14 alt [email protected]

Ansökningsformulär hittar du på: https://www.unisport.com/sv/karriar

Om Unisport

Unisport är marknadsledande inom idrottsanläggningar och aktivitetsytor i de nordiska länderna. Företaget har ca 350 anställda med en omsättning på 150 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Helsingfors. Företagen inom Unisport är verksamma i Finland, Sverige, Norge och Danmark och kompletterar varandra produktmässigt och geografiskt.

I Sverige har vi verksamheter i Hjärnarp, Landskrona, Stockholm, Göteborg och Ljungaverk.

Målet är att nå en betydande försäljningstillväxt och att bli en ledande nordeuropeisk helhetsleverantör, vars koncept ger de bästa förutsättningarna för idrottare och åskådare.

Live to move. Move to live

Vi tror på rörelsens magi, att inspirera och hjälpa människor att hitta glädjen i sina aktiviteter!

Arbetsgivare
Unisport Sverige AB
Fritiofs Väg 1
26675 Hjärnarp
Hemsida: https://www.unisport.com/sv
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Leverantörsreskontraansvarig till spännande bolag i city

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Är du en erfaren Ekonomiassistent som tycker om att ta ett stort eget ansvar där du självständigt ansvarar leverantörsreskontra? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Som ansvarig för leverantörsreskontra ser du till att det finns en tydlig process för att möjliggöra att leverantörsfakturor kommer in korrekt till vår kund samt ser till att fakturorna flödar igenom vår kunds fakturahanteringsystem på ett effektivt sätt och fakturorna betalas efter korrekt attest på förfallodag. Du kommer att ingå i ekonomiavdelningen tillsammans med 5 kollegor och du rapporterar till Redovisningschefen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kollegor inom ekononomiavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta; - Ta fullt ägarskap för leverantörsreskontran - Supportera organisationen och följa upp på obetalda fakturor - Följa upp på fakturaflöden - Uppdatering av attesttabell i systemet - Uppföljning av betalningar - Avstämningar av balanskonton som tillhör leverantörsreskontran - Delaktig i månadsbokslut - Delaktig i olika typer av förbättrings- och utvecklingsprojekt - Diverse ad hoc uppgifter Din bakgrund Vi söker en person med några års erfarenhet från leverantörsreskontran, gärna från en liknande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av Palette och NetSuite. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person så är du social, självgående och serviceinriktad samt trivs bra i en supporterande roll med många kontaktytor. Du är också noggrann och strukturerad och tycker det är kul att ta ett stort eget ansvar. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-04-30. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Titel: Leverantörsreskontraansvarig
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Löneadministratör till ett globalt Life Sciencebolag i Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Adecco söker en löneadministratör till ett globalt Life Science bolag i Uppsala. Om tjänsten Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3 månader med möjlighet till förlängning, start omgående. Du kommer vara anställd av Adecco och arbeta heltid som konsult hos kunden. I den här rollen kommer du att vara en del av People Operations lönegrupp som levererar det månatliga genomförandet av lönen till cirka 650 anställda i samarbete med deras outsourcade löneleverantörer och rapportera till ansvarig för Sverige och Finland. Du kommer att fungera som förstahandsstöd för löne- och förmåner relaterade frågor och förfrågningar från anställda, chefer och HRM. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Ansvara för ett framgångsrikt genomförande av löneprocesser på ett korrekt sätt och i rätt tid. - Hantera förmåner / lönefrågor från anställda, chefer och HRM på ett snabbt och professionellt sätt. - Ge stöd vid interna och externa revisioner. - Hantera mätvärden för leverans av tjänster i förhållande till outsourcade förmåner / löner. Om dig Vi söker dig som har en kandidatexamen eller en gymnasieexamen med relevant erfarenhet samt erfarenhet av löneadministration. Du är en organiserad och samarbetsvillig person med starka muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor i svenska och engelska, Meriterande om du även kan norska och finska. Du är duktig i Excel och meriterande om du har erfarenhet av Service Cloud och Workday. Du är stolt över att se till att löneprocesserna går smidigt och lägger stor vikt vid detaljerna. Du har även förmågan att vara proaktiv och tar egna initiativ för att kunna uppfylla kraven på arbetsbelastning och deadline. Om ansökan Rekryteringsarbetet till tjänsten sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Malin Johansson via 010- 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Sökord löneadministratör, Adecco, Uppsala
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Finansadministratör till världsledande bank

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Om jobbet
Du som har förmåga att se, ifrågasätta arbetsrutiner och komma med förslag på effektiviseringar, som brinner för att hugga tag i där det behövs och inte är rädd för att kontrollera så allt ser rätt ut. Vi söker dig. OM TJÄNSTEN Teamets huvudsakliga uppgift är att bidra affärstöd till sina kollegor på bankkontoren runt om i Sverige, vad gäller produkter inom objektfinansering. Teamet är ett stabilt och familjärt gäng, där ett gott samarbete genomsyrar gruppen. Du kommer bli anställd hos oss på Academic Work men jobba som konsult på banken. Tjänsten är start omgående och sträcker sig fram tills Januari 2022. Du erbjuds * En dedikerad konsultchef och karriärspartner * En möjlighet att få erfarenhet av en av Sveriges största banker Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna kommer variera men administration inom objektsfinansiering. Du kommer exempelvis att: * Registrera/avsluta avtal * Fakturabetalningar * Ta fram olika uppgifter kontor/kunder behöver, ec lösenofferter, fakturafrågor mm * Telefonsupport till kontor * Post & Scanning VI SÖKER DIG SOM * Kan börja omgående * Har tidigare jobbat på bank, exempelvis deltid vid sidan av studierna och är i början av din karriär * Har goda kunskaper av Excel * Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska språket Som person är du prestigelös, snabblärd, nytänkande. Du hugger till i arbetsuppgifter där det behövs och lämnar inget åt slumpen. I rollen behöver du också vara noggrann och strukturerad. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.