På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

472 Lediga jobb

Senior redovisningsekonom? Use your skills to fight cancer!

Arbetsgivare / Ort: Raysearch Laboratories AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-12-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
RaySearch develops innovative software solutions to improve cancer care. Over 2,600 clinics in more than 65 countries use RaySearch software to improve treatments and quality of life for patients. RaySearch was founded in 2000 and is listed on Nasdaq Stockholm. Headquarter is in central Stockholm and the company has subsidiaries in the US, Europe and Asia. Today we are more than 380 employees with a common vision in improving cancer care with innovative software. Our great staff is crucial for our success and we offer a fantastic working environment in modern offices, flexibility and good opportunities for development. We believe in equal opportunities, value diversity and work actively to prevent discrimination. Vi på RaySearch brinner för det vi gör – att med innovativ mjukvara förbättra behandlingen för cancerpatienter över hela världen. Vill du bli en del av ett svenskt, globalt tillväxtbolag och driva processer för redovisningen och den finansiella uppföljningen för våra internationella dotterbolag? Att bli en del av vårt Finance team Som redovisningsekonom får du ansvar för den finansiella uppföljningen och redovisningen för vår växande internationella organisation, som idag består av 10 dotterbolag. Du blir en viktig del av vår Finance-avdelning, som ansvarar för alla bolagen inom koncernen, såväl internt som externt. Du kommer att jobba från vårt centrala huvudkontor – dock troligen på distans i större utsträckning till en början pga. rådande rekommendationer om att arbeta hemifrån. Du blir en del av ett team på sju personer som rapporterar till vår koncernredovisningschef. Vi är ett professionellt team som drivs av att förbättra och förnya arbetssätt och processer i takt med att företaget växer. Vi ser det som en självklarhet att dela med sig av kunskap och hjälpa varandra. Att leverera kvartalsrapporter och bokslut är ett lagarbete där alla bidrar och tillsammans firar lyckade projekt. ”Jag tror att människor växer och motiveras av ansvar i kombination med flexibilitet, för att få arbetslivet att passa med det övriga livet.” Malin Sandblom, Koncernredovisningschef Din roll Som redovisningsekonom kommer du att vara avdelningens huvudsakliga kontaktperson och stöd för våra internationella dotterbolag i USA, Europa och Asien. Du är ansvarig för, och är en sammanhållande länk vid, boksluten i våra utländska dotterbolag. Detta innebär att du granskar redovisningen som produceras, utbildar i rutiner och arbetssätt samt säkerställer ett högkvalitativt resultat. Dotterbolagen har funnits olika länge och varierar i storlek, vilket innebär att de behöver olika grader av support. Du kommer primärt att jobba med: • Löpande redovisningsstöd till de utländska dotterbolagen samt analys av dotterbolagens rapporterade resultat- och balansräkningar. Rapportering sker i Cognos. • Hantering av betalningar, utlägg mm kopplat till dotterbolagen. • Arbete med månads-, kvartals- och årsbokslut, framförallt de poster som inkluderar dotterbolagen, såsom avstämningar och analys av inkomna kundordrar enligt IFRS 15. • Driva eller vara delaktig i projekt inom avdelningen t.ex. implementera fler dotterbolag i befintligt ekonomisystem • Back-up för övriga i teamet. • Delaktig i att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer inom avdelningen eller dotterbolagen Då vi är ett växande bolag kommer din roll, liksom övriga roller i teamet, sannolikt utvecklas med tiden. Detta innebär både att du behöver vara flexibel för organisationens behov och att du kan vara med och påverka din långsiktiga utveckling hos oss. Din profil Vi söker dig som vill bli en del av vårt professionella team och bidra med både din kompetens inom redovisning och till stämningen i gruppen. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Vidare är du självgående och analytisk, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du tycker att förändring är roligt och motiveras av att vara med på resan att utveckla ekonomifunktionen på RaySearch. Vi tror att du har en god kommunikativ förmåga och att du trivs med en lättsam stämning i en roll som innebär många kontaktytor och samarbeten, både i Stockholm och internationellt. Vi tror att du har: • Civilekonom eller motsvarande. • Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. • Vana av att arbeta i en internationell koncernstruktur. • Kunskaper i IFRS. • Erfarenhet av moderna redovisningssystem samt Excel. • Mycket goda kunskaper i engelska. Det är meriterande, dock ej krav, om du har erfarenhet av projektledning och intresse för system. Vi ser gärna att du har jobbat i redovisningssystemet Maconomy eller koncernredovisningssystemet Cognos. Vi ser det även som meriterande om du har goda kunskaper i svenska. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom formuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten så får du gärna höra av dig till Malin Sandblom, koncernredovisningschef eller Alinne Andersson, HR.
Arbetsgivare
Raysearch Laboratories AB (Publ)
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till Marredo

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 8 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Marredo. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: Marredo är en konsultbyrå inom redovisning som har funnits sedan 1992, företaget har sedan dess vuxit och är idag 17 anställda som sitter i moderna lokaler i Löddeköpinge. Marredo skapar en effektiv administration av sina kunders ekonomi och drivs med god förståelse för hur viktig roll IT spelar i detta. Stämningen på kontoret är en bra blandning mellan det professionella och familjära. Arbetsuppgifter: I rollen som redovisningskonsult hos Marredo kommer du att arbeta med kunder av varierande storlek och branscher. Du arbetar brett med redovisning och sköter självständigt dina kunduppdrag, från ax till limpa. Du förväntas vara självgående i löpande redovisning och månadsavstämningar. I detta arbete innefattas löpande redovisning, bokslut, dokumentation och kundkontakt. Arbetet präglas av personlig service, digitalisering och rådgivning. Marredo har en tydlig förväntansnivå på sina anställda där rätt inställning och kvalitet i arbetet kommer ge dig goda möjligheter att växa och utvecklas inom redovisningsområdet. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av brett och löpande redovisningsarbete • Erfarenhet av månadsavstämningar • Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift • God data- och systemvana • Erfarenhet och arbete i Fortnox är meriterande Då det är viktigt att allt ekonomiskt underlag blir rätt mot kund söker vi dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har eget ansvar för dina kunder och det är därför viktigt att du trivs i en självgående roll där du har både affären och relationen i fokus. Att kunna stå för sitt arbete och känna stolthet i det du gör är viktigt för dig. För att trivas på Marredo är du som söker en prestigelös lagspelare som hjälper till där det behövs. Övrig information: Start: Omgående Plats: Löddeköpinge Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: redovisningsekonom, redovisningskonsult, ekonomi, ekonom, löpande bokföring, Fortnox, Skåne, Löddeköpinge
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult till Marredo

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Marredo. Om företaget: Marredo är en konsultbyrå inom redovisning som har funnits sedan 1992, företaget har sedan dess vuxit och är idag 17 anställda som sitter i moderna lokaler i Löddeköpinge. Marredo skapar en effektiv administration av sina kunders ekonomi och drivs med god förståelse för hur viktig roll IT spelar i detta. Stämningen på kontoret är en bra blandning mellan det professionella och familjära. Arbetsuppgifter: I rollen som redovisningskonsult kommer du arbeta med kunder av varierande storlek och branscher. Din kundstock kommer omfatta ca 30-40 kunder beroende på kundens storlek. Som redovisningskonsult arbetar du brett med redovisning och sköter självständigt allt från ax till limpa. I detta arbete innefattas löpande redovisning, bokslut, dokumentation och kundkontakt. Arbetet präglas av personlig service, digitalisering och rådgivning. I den här rollen förväntas du vara självgående i löpande redovisning och månadsavstämningar. Marredo har en tydlig förväntansnivå på sina anställda där rätt inställning och kvalitet i arbetet kommer ge dig goda möjligheter att växa och utvecklas inom redovisningsområdet. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Ett par års erfarenhet av brett redovisningsarbete på redovisningsbyrå • Erfarenhet av månadsavstämningar, erfarenhet av årsbokslut är meriterande • Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift • God data- och systemvana • Erfarenhet och arbete i Fortnox är meriterande Då det är viktigt att allt ekonomiskt underlag blir rätt mot kund söker vi dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har eget ansvar för dina kunder och det är därför viktigt att du trivs i en självgående roll där du har både affären och relationen i fokus. Att kunna stå för sitt arbete och känna stolthet i det du gör är viktigt för dig. För att trivas på Marredo är du som söker en prestigelös lagspelare som hjälper till där det behövs. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Löddeköpinge Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: redovisningsekonom, redovisningskonsult, ekonomi, ekonom, löpande bokföring, Fortnox, Skåne, Löddeköpinge
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Redovisningsspecialist

Arbetsgivare / Ort: Transdev Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Senior Redovisningsspecialist till Transdev Vill du arbeta i ett marknadsledande internationellt bolag som har en samhällsviktig funktion? Har du ett genuint intresse för redovisning och har erfarenhet att arbeta med kvalificerade utredningar och rapportering till utland? Transdev söker en Senior Redovisningsspecialist som ingår i Transdev Sveriges redovisningsfunktion. I rollen kommer du, i nära samarbete med Redovisningschefen, sköta den legala rapporteringen och koncernrapporteringen för några av koncernens bolag samt övriga förekommande uppgifter. Tjänsten är placerad på Transdevs huvudkontor i Bromma alternativt på vår ekonomifunktion i Västerås. Om tjänsten I rollen kommer du, i nära samarbete med Redovisningschefen, sköta den legala rapporteringen, koncernrapporteringen. Du kommer fungera som en rådgivande och stöttande funktion internt i olika boksluts- och rapporteringsfrågor såväl som att driva projekt och utredningar inom redovisningsområdet. Huvudsakliga arbetsuppgifter; - Medverka i månads- och årsbokslut, legal rapportering samt koncernrapportering inklusive IFRS transaktioner - Kvalificerade utredningar inom redovisnings- och skatteområdet - Hantering av moms och skatter - Processtyrd verksamhetsutveckling - Initiera och driva förbättringsprojekt inom redovisningsfunktionen - Övergripande ansvar för mer komplicerade redovisningsfrågor - Löpande redovisning för några av koncernens kontrakt Vi söker dig som: - Är Civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och analysarbete från större företags ekonomifunktion - Är van att arbeta med snabba bokslut och snabb rapportering till utland - Är mycket kunnig inom svenska redovisningsregler - Har erfarenhet att driva kvalificerade utredningar inom redovisnings- och skatteområdet - Goda språkkunskaper i svenska och engelska - Goda kunskaper i Office365, mycket goda kunskaper i Excel - Erfarenhet från Shared Service Center är meriterande men inget krav För att lyckas i rollen som Senior Redovisningsspecialist ser vi att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är ambitiös och arbetar för att självständigt driva projekt framåt och håller god struktur och ordning i ditt arbete. Vidare har du en god analytisk förmåga och har förmågan att lösa komplexa frågeställningar. För att trivas i rollen är du intresserad av och vill fördjupa dina kunskaper inom kvalificerade redovisningsfrågor och bidra till gruppens utveckling. Om Transdev Transdev Sverige (www.tansdev.se) med drygt 6 000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 85 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag. Mer information och ansökan Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Susanna Ask, HR Business Partner; [email protected] 08-629 50 22 Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast den 8 mars Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Transdev Sverige AB
Hemsida: https://www.transdev.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Bae Systems Hägglunds AB / Örnsköldsvik
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Vi söker en Redovisningsekonom till vår reskontra

Tycker du om redovisning och vill arbeta i ett internationellt bolag, kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi utökar nu vår kapacitet och söker ytterligare en medarbetare till vår avdelning för leverantörsreskontra.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med elektroniskt leverantörsfakturaflöde och matchning mot inköpsorder samt avvikelsehantering. Då detta är en roll med många internationella kontakter behöver du kommunicera obehindrat både på engelska och svenska. Du är bekväm med att kontakta både extern och intern part, såväl via telefon som e-mail.

Personen vi söker är i grunden analytisk och drivs av att vara med och påverka och utveckla. Du är en lagspelare som bidrar till att gruppen har ett gott arbetsklimat och hjälps åt. Vidare har du ett stort eget driv, envishet och tålamod och driver därmed processer och rutiner framåt självständigt och strukturerat. Du är en orädd och flexibel problemlösare som ser sammanhang.

Arbetsuppgifter

I tjänsten arbetar du med varierade uppgifter inom företagets leverantörsreskontra. Du ger support såväl internt som externt och hanterar det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande fakturor. I dina arbetsuppgifter ingår påminnelser, inkasso, clearing av konton, återbetalning och månatliga avstämningar av balanskonton.

Du kommer också att ingå i en grupp som har systemansvar för de applikationer som nyttjas inom leverantörsreskontran.

Du erbjuds en varierande roll i ett team med god sammanhållning.

Din Bakgrund

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är en fördel. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från en roll som ekonomiassistent. Du har dessutom god kunskap i Excel, Word och Outlook. Meriterande om du tidigare arbetat i SAP.

BAE Systems Hägglunds erbjuder

• Här ges du möjlighet att arbeta i kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer.

•Du får anställning i ett globalt företag inom försvarsindustrin där man hela tiden utmanar sig själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen.

• Som anställd får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. Företaget är en del av en stor koncern vilket skapar globala möjligheter.

• I din vardag kommer du ha flera kontaktytor internt och externt samt med kunder och leverantörer för att utveckla den senaste tekniken.

Kontaktperson

Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Pia Rubing 0660-80500 alternativt HR Business partner Anette A Löf 0660-80478.


Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner.

Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik.

Sista ansökningsdag är 8 mars, Välkommen med din ansökan!

BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.

BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.

För mer information besök www.baesystems.com

Läs gärna mer om Örnsköldsvik på www.inspiration.ornskoldsvik.se

Arbetsgivare
Bae Systems Hägglunds AB
Björnavägen 2
89182 Örnsköldsvik
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till långt uppdrag i centrala Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Till vår kund söker vi nu en redovisningsekonom till ett föräldravikariat. Tillsammans med en grupp redovisningsekonomer har du ansvar för ett par bolag inom företaget. Vår kund ingår i en börsnoterad koncern vilket medför höga krav på snabb rapportering och därmed tighta deadlines i rapporteringen. Vad innebär tjänsten? Vi letar efter dig som har arbetat med helheten inom redovisning och som är van vid arbete som innefattar löpande bokföring, periodiseringar, moms- och arbetsgivardeklarationer, månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive rapportering. I rollen som redovisningsekonom ingår dessutom upprättande av årsredovisningar, ansvar för anläggningsregister samt beräkningar och upprättande av inkomstskattedeklarationer. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen bidrar du dessutom till att utveckla rutiner för den löpande redovisningen och bokslutsprocessen. Vem vi söker? Vi tror att du som söker tjänsten har erfarenhet från ett liknande arbete med komplex redovisning och tighta deadlines. Du är en ödmjuk person som tycker det är roligt att snabbt sätta dig in i en verksamhet och vill bidra som en värdefull resurs till företaget. Vi lägger stor vikt vid ordning och reda och att processer följs så att du är noggrann och anpassningsbar är en förutsättning. För att trivas i rollen som konsult är du prestigelös och van vid att ta tag i arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete framåt. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Har du erfarenhet från affärssystemet Agresso är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information: Vi söker dig som finns tillgänglig att påbörja ett nytt uppdrag i mitten av mars. Uppdraget förväntas pågå minst 6 månader men goda chanser till förlängning finns. Vår kund sitter i trevliga lokaler i centrala Göteborg. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 031-333 54 82. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB. Titel: redovisningsekonom
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom Alfa-kassan

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Alfa-kassan är inne i ett expansivt skede och söker nu en redovisningsekonom. Har du några års erfarenhet av ekonomiarbete och vill fortsätta utvecklas inom redovisning? Vill du ha en trygg anställning och arbeta i ett team med härliga kollegor? Då kan detta vara rollen för dig. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som redovisningsekonom på kassans ekonomienhet är du en av fem medarbetare. Enheten arbetar med löpande bokföring, avtal och anläggningsredovisning, budgetuppföljning, ekonomiska analyser, månads- och årsbokslut, indrivning av fordringar, rekvirering av statsbidrag för utbetalning till arbetslösa samt med att följa upp att internkontrollen hos kassan följs och utvecklas. Du kommer att stödja ekonomichefen och dina kollegor inom enheten inom alla ovan nämnda arbetsuppgifter men du kommer att ha ett särskilt ansvar för: * Avstämningar av balanskonton * Bokföra periodiseringar vid års- och månadsbokslut * Hantera avtal * Ansvara för anläggningsredovisningen * Dokumentera tillämpade ekonomiadministrativa rutiner Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning direkt på Alfa-kassan. Vem är du? Framförallt gillar du att arbeta med redovisning. Du har några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du kan bokföring och är van att bokföra själv. Du är en van användare av ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Engagemang, ansvarstagande och beredd att rycka in där det behövs mest är egenskaper som värderas högt. För att passa i denna roll tror vi att * du är strukturerad i ditt arbetssätt * du har ett nyfiket förhållningssätt till teknikens möjligheter * du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift Låter detta intressant? I den här rekryteringen samarbetar Alfa-kassan med Jefferson Wells (del av ManpowerGroup). Tjänsten söker du via "Ansök nu"-knappen. Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snarast. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på [email protected] eller 072-208 08 92. Varmt välkommen med din ansökan! Om Alfa-kassan Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. Vi är idag den enda a-kassa som inte är organisationsanknuten eller inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Alfa-kassan är en av Sveriges 25 a-kassor och har cirka 200 medarbetare fördelat på fyra kontor på olika orter i landet. Vi omsätter ca 300 Mkr och betalar årligen ut drygt 1 Mdkr i ersättning. Alfa-kassan är öppen för alla yrkesgrupper och välkomnar både arbetslösa, anställda och företagare. Vi är fristående från fackförbund och andra intresseorganisationer. Vi administrerar både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen och betalar ut grundersättning till de som varken är medlemmar eller anslutna till någon a-kassa. Alfa-kassan har serviceenheter i Sundbyberg (huvudkontoret), Borås, Hemse och Ljusdal. Vi är en snabbt växande a-kassa.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till internationell koncern i Huskvarna

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Har du tidigare arbetat med redovisning och känner dig redo att axla en roll i en internationell koncern? Då har vi rollen för dig! Till kund i Huskvarna söker vi nu omgående en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag som initialt sträcker sig på sex månader. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redna idag! Om tjänsten I rollen som Redovisningsekonom kommer stor del av ditt fokus att ligga på intern- och externredovisning samt bokslutsrapportering. De återkommande månads- och kvartalsboksluten är rollens kritiska huvuduppgifter som kräver redovisningskompentens, god analytisk förmåga och erfarenhet av att lösa komplexa rapporteringsfrågor. Utöver detta ingår det även löpande ekonomiarbete vilket exempelvis kan innebära arbetsuppgifter såsom kontoavstämning, månatliga uppföljningar, cash flow-rapportering, lagstadgad extern rapportering av exempelvis moms och intrastat. Vidare ingår både att vara delaktig i och driva processutveckling inom olika projekt för att förbättra och effektivisera arbetet på avdelningen. Vem är du? För att passa i rollen ser vi att du är utbildad Civilekonom eller har motsvarande utbildning med flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och/eller revisionsarbete. Du är intresserad av externredovisning och hur olika processer interagerar med varandra. Arbetet kräver att dina kunskaper inom Excel är mycket goda och att du har erfarenhet från att arbeta i större affärsredovisningssystem. Som person är du nyfiken, har energi och vågar driva på i dina egna processer på ett analytiskt, flexibelt och effektivt sätt. Du söker personlig utveckling och vill samtidigt bidra till kvalitativa leveranser inom gruppens ansvarsområden. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på god administrativ förmåga och noggrannhet. Det är mycket meriterande om du har systemkännedom från JDEdwards eller SAP. Koncernspråket är engelska vilket innebär att goda kunskaper i engelska, både tal och skrift, är ett krav. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult till Account IT

Arbetsgivare / Ort: Ludvig & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Redovisningskonsult till oss på Account IT, Danderyd Vill du arbeta med redovisning tillsammans med ägarledda fåmansbolag och få möjligheten till en utvecklande roll? Vill du även bli en del av ett högpresterande och härligt gäng i Danderyd? Vi på Account IT AB har idag en hög efterfrågan på våra tjänster och behöver därför växa med ytterligare en person! Vår redovisningsbyrå är belägen i fina lokaler i Danderyd alldeles intill Mörby Centrum. Vi jobbar idag med cirka 200 kunder vilka främst är ägarledda fåmansbolag i varierande branscher och storlekar. Om tjänsten Som redovisningskonsult hos oss har du en rådgivande roll och ett nära samarbete med våra kunder. Du får även möjlighet att vara med och hjälpa våra kunder att utveckla deras verksamheter. Som redovisningskonsult hjälper du dina kunder med bland annat: - Löpande redovisning - Avstämningar - Periodbokslut - Årsredovisningar - Skatte- och inkomstdeklarationer - Beskattningsfrågor I rollen finns det goda möjligheter till utveckling. Om oss Account IT AB är en del i Ludvig & Co (tidigare LRF Konsult) som fått många utmärkelser som bra arbetsgivare med bra utvecklingsmöjligheter. Du blir en del av ett team på cirka 10 personer som i huvudsak består av redovisningskonsulter men även två lönekonsulter. Som grupp värdesätter vi öppenhet och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetssätt med mycket engagemang i det vi gör. Vem är du? Vi tror att du är en självgående, relationsskapande och prestigelös Redovisningskonsult med hög social kompetens. För att lyckas behöver du: - Vara en erfaren redovisningskonsult med några år på redovisningsbyrå. - Gärna auktoriserad genom SRF eller FAR. - Ha bred kunskap inom såväl löpande redovisning som deklarationer och årsredovisning. Meriterande är även om du har kunskaper i Fortnox och Hogia Byråekonomi. Som person ska du vara affärsmässig och ha en god förmåga att samarbeta med kunder och kollegor. Du är nyfiken på att lära dig nya saker och trivs i ett företag med höga ambitioner. Låter det här som att det passar dig? Skicka in din ansökan redan idag! Anställning: Heltid Tillträde: Snarast Varaktighet: Tillsvidare Övriga anställningsvillkor: Enligt överenskommelse Ansökan (CV och personligt brev) mailas till: [email protected] Vid frågor om tjänsten: Sussie Ahlberg, 08-40 40 260
Arbetsgivare
Ludvig & Co AB
Hemsida: https://www.ludvig.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

SJR söker bolagsekonom för hyrköp till fastighetsbolag

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vill du arbeta som fastighetsekonom på ett bolag med trivsamt klimat? Vill du bli en del av ett positivt team där vi hjälps åt och tar hand om varandra? Kan du börja som konsult omgående och bli fast anställd efter sex månader om det känns bra? Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter: Som fastighetsekonom hos vår kund kommer du att ingå i ett team om fem personer där du blir en av de mest seniora. Därav förväntas du komma in med gedigen kunskap och erfarenhet och snabbt sätta dig in i verksamheten. Det är ett trivsamt och kreativt bolag med en fin stämning, skrattet är aldrig långt bort. Arbetet innebär bland annat: - Bolagsansvar - Löpande redovisning - Period- och årsbokslut - Moms, skatt och inkomsdeklerationer - Vara med och utveckla processer och rutiner på ekonomiavdelningen Vem är du? Vi tror att du är en erfaren bolagsekonom som har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning där du är självständig i bokslutsarbetet. Du har ett strukturerat arbetssätt och ett öga för detaljer. Ditt engagemang och ansvarstagande gör att du inte lämnar något halvdant efter dig. Du drivs av utveckling vilket är något som vi kan erbjuda både på ett personligt plan och i tjänsten. Som person är du framåt, glad och väldigt social. Vi tror att du har högskoleutbildning inom ekonomi, är duktig på svenska och engelska samt att du är van vid Excel. Meriterande är dessutom om du har arbetat i Agresso. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Lite mer information Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR eller som Interimskonsult via ditt egna bolag. Uppdraget startar omgående och kommer att pågå i sex månader för att sedan kunna övergå i en tillsvidareanställning. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen! Om SJR SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. Titel: Bolagsekonom
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.