På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

147 Lediga jobb

Konsultchef till Montico i Mjölby

Arbetsgivare / Ort: Montico Hr Partner AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personalansvarig

Om jobbet
Om tjänsten Nu behöver vi förstärka vårt kontor i Mjölby med en konsultchef. Vi söker dig som gillar att göra goda affärer och bygga goda relationer. Känner du en utmaning i att prestera resultat samtidigt som du är relationsskapande är du säkert den vi söker för uppdraget. Arbetsbeskrivning Som konsultchef har du den viktiga rollen att göra en lyckad matchning, att hitta rätt konsult till rätt kund. Det gör du genom att vara nytänkande, ha ett rikt nätverk, att vara utåtriktad och affärsmässig. Du kommer att samverka med Monticos samtliga verksamhetsområden för att uppnå bästa kundnytta. Vi erbjuder en spännande och utmanande roll där du ansvarar för hela rekryteringsprocessen av våra konsulter i bemanningsverksamheten. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för de kunder och medarbetare vi har i området. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att sälja in uppdrag, söka upp, intervjua och matcha kandidater för våra uppdrag. Rollen innebär också att du förstår och kan sätta dig in i våra kunders behov, det medför en stor kundkontakt där du får helhetsansvar för att sälja in och leverera personallösningar med fokus på bemannings- och rekryteringstjänster. Du driver självständigt hela processer med fokus på mål, kompetens, kvalitet och långsiktiga relationer. Vi söker dig som Vi söker dig som har lätt att skapa och bibehålla goda relationer. Du är målinriktad, ambitiös och har god förmåga att driva både dig själv och andra. Du presterar resultat genom att skapa arbetsglädje och motivera din personal. Du har en stark förmåga att koppla det du gör till affären och har en stor vilja att nå satta mål. Som medarbetare hos oss får du stor möjlighet att med dina egna insatser påverka både din och Monticos positiva utveckling. Din branschbakgrund tror vi inte är avgörande för möjligheterna att lyckas men har du erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen är det en fördel. Du kommer få möjlighet att växa in i rollen med hjälp av erfarna kollegor. God kännedom om det lokala näringslivet är också en merit. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Om Montico Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Vi är idag cirka 500 anställda och har kontor på över 20 orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Montico Hr Partner AB
Hemsida: http://www.montico.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Är DU vår nya HR-administratör till Bemanningsenheten Sydväst Äldreomsorg?

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna. Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år. Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny kollega som ska arbeta som HR-administratör i vår bemanningsenhet! Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen område Sydväst. Bemanningsenheten ligger under HR och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vi är ett gäng på elva hårt arbetande personer vars främsta uppdrag är att förse våra verksamheter med timavlönade när ordinarie personal är frånvarande. Vi har ett tätt samarbete både inom vår egen enhet och även utåt mot verksamheterna vi bemannar. Det höga tempot vi arbetar i leder till att vi har högt i tak och alltid en kollega tillgänglig att snabbt kunna bolla med när det behövs. I rollen som HR-administratör ansvarar du över dessa arbetsuppgifter: - Du bokar timavlönad personal i vårt system TimeCare Pool. Både behov som behöver lösas med mycket kort varsel och planerad frånvaro längre fram i tid. - Du har direktkontakt via mejl samt telefon med både timavlönad personal och de verksamheter vi bemannar. - Ansvarar över löneadministration för de timavlönade. - Stöttar de timavlönade och verksamheternas chefer i frågor kring lön, arbetstider, bokningar och IT-stöden TimeCare Pool och Personec. - Vid behov kan du behöva stötta i rekryteringsprocesser. Din arbetstid är måndag till fredag och varierande mellan tiderna 06:30-16:00. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom personal och arbetsliv, administration eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat som administrativt i en serviceinriktad verksamhet. En stor merit som också ger dig rätt förutsättningar för arbetet är om du har erfarenhet av arbete gentemot bemanningsenhet, service och/eller inom omvårdande verksamhet. Du behöver ha god datorvana och vara trygg i att snabbt kunna navigera i och mellan olika system utifrån behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har systemkunskap i TimeCare Pool och Personec. Som person ser vi gärna att du är flexibel, initiativrik, trivs med sociala kontakter och har en god administrativ förmåga. Vi ser också gärna att du har nära till skratt, då vi tycker att det är viktigt att man har roligt på jobbet! I rollen som HR-administratör krävs det att du är stresstålig, har en utpräglad känsla för service, är duktig på att prioritera i ditt arbete samt lösningsorienterad. Det är av största vikt att du är strukturerad och genomför dina arbetsuppgifter inom utsatt tid. För att ha rätt förutsättningar för tjänsten bör du verkligen tycka om att ge stöd och service samt ha en positiv framtoning! Vi kommer att kunna erbjuda dig en arbetsplats där du får utveckla konsten att ha flera tankar i huvudet samtidigt, snabbt ta egna beslut och vara mycket delaktig i att forma vår relativt nya enhet. Du kommer även få möjligheten att baka glutenfritt fredagsfika, berätta för vår enhetschef Carina Ekberg Månsson att hon inte hörs när hon pratar på våra Teams-möten och vara del av ett teamwork utan dess like! Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig: • Trygg anställning med goda anställningsvillkor • Karriärmöjligheter • Internutbildningar • Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter • Introduktion vid nyanställning • Heltid med möjlighet till deltid • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

HR administratör

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Är du intresserad av bred HR-administration och har dessutom vana av rekrytering? I rollen som HR-administratör erbjuds du chansen att kombinera generell personaladministration med rekryteringsarbete. Tjänsten är perfekt för dig som är relativt nyexaminerad med erfarenhet av rekrytering och vill testa en bredare roll med fokus på HR-administration i ett växande företag. Om tjänsten Du kommer att tillhöra HR-teamet på MatHem och arbeta nära systemansvarig i det administrativa arbetet. Nyligen implementerades ett nytt HR-system och ditt främsta ansvar kommer vara att hantera all personalrelaterad information som ska registreras och uppdateras i systemet. I och med att systemet är nytt kommer du också att arbeta med att utvärdera, effektivisera och förbättra användningen av systemet tillsammans med systemansvarig och övriga inom HR. Rollen kommer även innebära en del rekryteringsarbete där du främst kommer att arbeta med urval och relaterad administration. Som en central del i HR-teamet kan även andra arbetsuppgifter tillkomma. Vem är du? Vi söker dig som har relevant avslutad högskoleutbildning samt något års erfarenhet av att ha arbetat i en junior bredare HR-roll alternativt renodlat med rekrytering. Du behöver inte ha drivit fullständiga processer självständigt men vi ser att du är trygg med att hantera urvalsarbete. Du har systemvana från något HR- eller rekryteringssystem och har ett intresse för systemfrågor och förbättringsarbete. Tjänsten förutsätter att du har ett professionellt språk på både svenska och engelska. Som person tror vi att du är driven och strukturerad med ett analytiskt och lösningsfokuserat tänk. Du trivs i nära samarbete med kollegor och är kommunikativ och flexibel. Om verksamheten För oss på MatHem står våra kunders bekvämlighet alltid centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem i allt från middagsplaneringen med familjen till dess att matvarorna finns på plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar – matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du därför en unik möjlighet att påverka människors liv i positiv bemärkelse. För leendet på kundernas läppar när matvarorna levereras är ovärderligt. Vi är nu ca 2500 medarbetare inom Mathem som servar våra kunder från våra siter i Stockholm (Bromma, Veddesta), Malmö samt Göteborg. Övrig information Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på heltid fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Du kommer att tillhöra företagets kontor i Bromma. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan via annonsen redan idag!
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Personalansvarig rekryterare till Uniflex i Eskilstuna

Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Jobbeskrivning Jobbeskrivning Uniflex i Eskilstuna växer och vi söker därmed en Personalansvarig som vill arbeta med rekrytering, HR-frågor, HR-administration och kundvård. Tjänsten innebär att vara delaktig i affärer och vara länken mellan kunder och personal. Du kommer att ingå i ett av Uniflex största affärsområde som arbetar mot lager- och industribranschen i Eskilstuna, Kungsör, Nyköping och Katrineholm. Som Personalansvarig hos Uniflex blir du ansvarig för hela rekryteringsprocessen från fastställande av kravprofil till annonsering, urval, matchning och tillsättning. Du kommer även arbeta med dag till dag bemanning vilket innebär matchning och bokning av rätt konsult till rätt kund. Du arbetar även med löpande personalhantering som berör våra anställda konsulter, detta innefattar tillexempel löneadministration, utvecklingssamtal, uppföljning av KPIer, bokningar och övrig personaladministration. Utöver detta har du en daglig kontakt med våra kunder och ser till att vi har rätt person på rätt plats. Tjänsten innebär att du blir länken mellan Uniflex och våra kunder och konsulter vilket innebär att du får en spännande och utmanande vardag, där det händer nya saker varje dag. Dina dagliga kontaktytor kommer att vara kandidater, kunder samt givetvis våra anställda. Uniflex är uppbyggt av små team som jobbar tätt tillsammans. Vår kultur präglas av engagemang, affärsmässighet, arbetsglädje och ansvarstagande. Tjänsten är på heltid med start omgående. Du kommer i första hand utgå från vårt huvudkontor i Eskilstuna men du kommer även vara ute hos våra kunder. Personliga egenskaper Personliga egenskaper För att lyckas i tjänsten skall du ha: * Ett stort intresse både för människor och affärer * En mycket god förmåga att kommunicera samt skapa och vårda relationer * Förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete * Entreprenörsanda och gilla ett högt arbetstempo * B-körkort * Som person är du handlingskraftig, målinriktad, stresstålig, prestigelös och lösningsorienterad. * Meriterande om du har arbetat med rekrytering tidigare eller verkat i bemanningsbranschen. Hos oss får du arbeta i en utvecklande och inspirerande miljö som kommer ge dig fina möjligheter att lyckas i din roll. Du kommer ingå i ett rutinerat team med högt i tak och nära till skratt. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Arbetsgivare
Uniflex Sverige AB
Hemsida: http://www.uniflex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Operations Specialist till Bolt // Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Om jobbet
Välkommen till Bolt - Europas ledande transportplattform för on-demand-resor. Vi grundades 2013 och har sedan dess levererat prisvärda, snabba och säkra resor till människor runt om i världen. I över 45 olika länder rullar våra klimatsmarta scootrar och taxibilar fram på gatorna med en gemensam destination i sikte - att utveckla framtidens rörlighet. I Sverige har vi funnits sedan 2019 och består idag av ett gäng på 23 kollegor som gemensamt arbetar för att ta vårt snabbväxande företag framåt på vår expansiva resa genom att göra morgondagen lite mer elektrisk. Tillsammans med Oddwork letar vi nu efter en ny kollega som vill göra oss sällskap i våra nya, ljusa lokaler på Riddargatan 17 i Stockholm. Är du den drivna och analytiska Operations Specialist vi söker? Som Operations Specialist Hos oss på Bolt blir du en del av ett ungt företag som befinner sig mitt i en spännande tillväxtfas. Här kommer du att ansvara för utvecklingen och effektiviseringen av vårt affärsområde Ride Hailing och att vårda och utveckla samarbetet med våra partnerförare. Med datadrivna insikter som underlag och din analytiska förmåga till hjälp, kommer du att bli experten inom affärsområdet och ansvara för dess fortsatta tillväxt. Hos oss får du möjligheten att varva operativa med administrativa uppgifter när du utformar nya processer, utvecklar befintliga och analyserar marknaden. Målet? Att inga av våra taxibilar kör tomma på gatorna och att utbudet matchar våra kunders efterfrågan. Vi söker dig som... har det rätta drivet. Och med det rätta drivet menar vi att du inte backar för att hugga i när det krävs eller stötta upp där det behövs. Erfarenhet är toppen, men vad vi verkligen bryr oss om är att du har talang, engagemang och passion - och vart den drivkraften kan ta dig och oss som företag. Du är en social och ödmjuk person, en fena på att bygga långvariga relationer och motiveras av det personliga mötet. Visst är du även typen som ser möjligheter i motgångar och sporras av utmaningar? Sist men inte minst, har du ett analytiskt, datadrivet mindset och ett utmanande tankesätt som får både dig själv och oss att fortsätta växa och utvecklas. Våra önskemål till dig: - Du har några års relevant arbetslivserfarenhet - Du har tidigare ansvarat för att utveckla och effektivera arbetsprocesser - Du är van vid att arbeta på ett företag som styrs av ett datadrivet beslutsfattande - Svenska och engelska = check! Varför Bolt? Hos oss på Bolt får du ta del av ett av världens snabbast växande tech startups med globala kontaktytor och flera spännande projekt i rullning. Med målet att göra människors liv bättre genom att hjälpa dem att spara pengar, minska stress och göra städer mer hållbara, kommer ditt jobb hos oss att påverka miljoner människors liv dagligen. Här får du möjligheten att växa, både på ett personligt och professionellt plan, i takt med att vi expanderar på marknader runt om i världen. Som en mindre enhet i ett stort bolag, tror vi på att låta kunskap spridas och utvecklas - vilket ger dig friheten att testa nya idéer och vägar samtidigt som du blir uppbackad av en global stöttning och inspirerande kompetensdelning från resten av teamet. Tror du att vi skulle kunna vara en bra match? Skicka in din ansökan direkt! Vi ser fram emot att lära känna dig. START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön + Optionsprogram KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-09-20 Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs! Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och talanger att nå sina mål, jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka (https://www.facebook.com/oddwork/).
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.