På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

1505 Lediga jobb

Ekonomichef till Logiwaste - ett bolag i dynamiskt tillväxt

Arbetsgivare / Ort: FMR Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Är du ekonomichef och vill ta steget in i en spännande roll och bolag? Gillar du att skapa och utveckla system och rutiner? Som ekonomichef hos Logiwaste får du chansen att vara med och utveckla vår ekonomifunktion i takt med att bolaget växer. Du får ett jobb som präglas av nordiska och internationella projekt, snabb tillväxt, högt tempo, teamkänsla och utvecklingsmöjligheter.  Miljöteknikföretaget Logiwaste Vi är Logiwaste - en ledande nordisk aktör inom sopsug och automatisk insamling av tvätt och avfall. En modern teknik där material sugs genom rör med hjälp av luft. Själva tekniken har rönt stora spridning i Norden och många andra marknader, och går en spännande framtid till mötes. Ekonomifunktionen sköter idag en liten koncern med ett par svenska aktiebolag och norska filialer. Vi är idag två personer och den här rollen är en ny tjänst skapad för att stärka och utveckla ekonomifunktionen.  Vi letar efter dig som jobbat brett med redovisning och har några års erfarenhet som ekonomichef med personalansvar på ett mindre bolag. Du behöver vara en flexibel person med vana att självständigt driva saker från start till mål. Det är en fördel om du: • Har erfarenhet från byggbolag • Är van vid koncernredovisning • Tycker det är kul att utveckla IT inom ekonomi Som ekonomichef förväntas du: • Själv jobba med det löpande arbetet och stödet till alla delar av organisationen • Utveckla ekonomifunktionen  • Samordna arbetet på ekonomiavdelningen Vårt moderna kontor ligger i Upplands Väsby, därför vill vi att du bor med goda kommunikationer hit. Är du vår nya kollega? Vi hoppas det! I denna rekrytering samarbetar vi med FMR Rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Krister Eliasson på telefon 0707-899606. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan.
Arbetsgivare
FMR Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://www.fmr.nu/lediga-jobb/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Credit Risk Analyst

Arbetsgivare / Ort: Nasdaq Stockholm AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomichef

Om jobbet

Nasdaq Clearing is now looking for a Senior Credit Risk Analyst to join the Stockholm office. Nasdaq Clearing is a multi-asset derivatives clearinghouse covering Commodities, Equity and Fixed Income. The major risks involved in the clearing business are counterparty risk, market risk, liquidity risk and operational risk.


Risk Management aims for intra-team knowledge sharing across markets and tasks, and you will have the possibility to gain knowledge of the clearing industry and of the products cleared at Nasdaq Clearing. This role will, from time-to-time, work closely with specialists from other teams in the Risk Management department (Risk Modelling, Risk Operation & Default Management), Business Development, Operations, and Legal.

The Team

This role will be part of the Credit Risk team in the Clearing Risk Management department, forming the first line of defense for Nasdaq Clearing. The main task for the team is to perform credit risk analysis, and monitor new and existing counterparties to Nasdaq Clearing. This can include members, collateral issuers, settlement banks and liquidity providers. The role reports to the Head of Credit Risk of Nasdaq Clearing.


Your role and responsibilities

  • Perform credit risk analysis and monitoring of Nasdaq Clearings counterparties; both existing and new
  • Lead credit risk evaluation of counterparties, including credit risk rating, due diligence, and annual review
  • Lead further development of Nasdaq Clearings credit risk framework, with respect to quantitative credit risk models as well as qualitative counterparty evaluation guidelines and related processes
  • Participate in Nasdaq Clearings product development initiatives and provide credit risk related inputs
  • Participate in meetings with members and other third-party stakeholders

We expect you to have

  • Education Required: Bachelor or higher Degree in Business Administration/Finance/Economics or similar
  • Approximately 8 years of relevant experience in risk management area, with majority experience related to credit risk
  • A solid understanding of financial statements and credit risk is a requirement, preferably of both banks and non-financial companies in the commodities sector
  • Positive attitude and an ability to adapt to an ever-changing environment
  • Advanced user of Microsoft Office programs
  • Fluent in one Nordic language and English

It would be great if you have

  • Credit risk modelling experience is an advantage
  • Programming skills (C#, SQL, Python etc) is an advantage
  • Experience from an international organization is an advantage
  • Experience relates to anti-financial crime risk management is an advantage

Does this sound like you?

To be successful in this role you also need to be a strong communicator when in contact with different counterparties. You should have a high level of integrity and a creative mindset and a willingness to challenge how things are done.

This is a permanent full-time position located in Stockholm. Desired start date is as soon as possible. Please submit your application in English no later than 22 August 2021. The selection process will commence after this date.

Nasdaq is an equal opportunity employer. We positively encourage applications from suitably qualified and eligible candidates regardless of age, color, disability, national origin, ancestry, race, religion, gender, sexual orientation, gender identity and/or expression, veteran status, genetic information or any other status protected by applicable law.


Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Nasdaq Stockholm AB
Tullvaktsvägen 15
11556 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior redovisningsekonom

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Här erbjuds du möjligheten att vara en del av ett växande företag och arbeta på en finansavdelning med andra dedikerade redovisningsekonomer och redovisningsassistenter. Företagets vision är att ständigt överträffa deras kunders förväntningar 365 dagar om året - om du håller med är det här rollen för dig! OM TJÄNSTEN I tjänsten kommer du att arbeta självständigt med löpande bokföring och månads- och årsbokslut för företagets största bolag. Utöver det kommer du ansvara över finansiella rapporter och redovisningen för bolag inom koncernen som är aktiva både i Sverige och i flera andra länder. Du erbjuds * En direktanställning hos vår kund, som du får mer information om i nästa steg av processen * En varierande och meriterande tjänst i en framtidsbransch * Möjlighet till att jobba hos ett internationellt expansivt företag ARBETSUPPGIFTER * Löpande bokföring samt framtagande av månads- och årsbokslut. * Säkerställa att korrekta resultat levereras i tid för rapportering i enlighet med interna och externa krav * Vara med och utveckla den finansiella avdelningen rörande optimering av redovisningsprocesser och bokföringssystem * Kontakt med företagets revisorer och assistera dem i deras arbeten * Upprätta momsdeklarationer och dylika lagstadgade skattedeklarationer VI SÖKER DIG SOM * En eftergymnasial utbildning inom finans, redovisning eller företagsekonomi * Minst fem års arbetslivserfarenhet i Sverige av revision eller redovisning * Tidigare erfarenhet av självständigt framtagande av månadsbokslut * God vana av att arbeta i Excel med finansiell data * Goda kunskaper i ekonomisystem * Obehindrad i svenska och engelska då båda språken används dagligen Det är meriterande om du har: * Tidigare arbetat i en internationell miljö * Erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Jeeves * Erfarenhet från sjöfartsbranschen Som person är du: * Problemlösande * En teamplayer * Noggrann * Prestigelös * Serviceminded Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid * Placering: Göteborg * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Accountant to Northern Offshore Services!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
This is an opportunity to be part of a growing company and work with other dedicated accountants and accounting assistants. The company's vision is to constantly exceed their customers' expectations 365 days a year - if you agree, this is the role for you! OM TJÄNSTEN In this position, you will work independently with accounting as well as monthly and annual closing for our larger legal entities within Northern Offshore Group. In addition, you will be responsible for other legal entities within the group that are active both in Sweden and in several other countries. You are offered * A direct employment at N-O-S, which you will receive more information about in the next step of the process * A varied and diverse role in a fast growing industry * Opportunity to work for an expanding international company ARBETSUPPGIFTER * Day-to-day accounting as well as monthly and annual book closing * Balance sheet reconciliations. * Ensure that accurate results are delivered on time for reporting in accordance with internal and external requirements * Participate in and develop the financial department regarding optimization of accounting processes and accounting systems * Liaising with company auditor and assisting them in their work. * Execute VAT returns and similar statutory tax returns VI SÖKER DIG SOM * A post-secondary education in finance, accounting or business administration * At least five years' work experience from Sweden in auditing or accounting * Previous experience of independently handling monthly book closing * Solid experience in handling financial data in Excel * Good knowledge of financial systems * A working proficiency in Swedish and English as both languages are used daily It is an advantage if you have: * Previously worked in an international environment * Experience of working in Jeeves * Experience from the shipping industry As a person, you are: * Problem solving * Cooperative * Detailed orientated and thorough with numbers * Prestigeless * Serviceminded Other information * Start: As per agreement * Scope: Full time * Location: Gothenburg * The recruitment process is handled by Academic Work and N-O-S's wishes are that all questions regarding the service are handled by Academic Work. * Apply by clicking on "Ansök" below. We go through the selection on an ongoing basis and the ad may be taken down before the position is filled if we have moved on to the selection and interview phase. INFORMATION OM FÖRETAGET Northern Offshore Services (N-O-S) is one of the leading providers of CTV’s in the European market. N-O-S operates about 45 vessels in which most are CTV’s but also includes PSV’s, smaller tankers and other supply vessels. The company has a complete set of onshore technical and commercial management services inhouse. N-O-S has offices located in Gothenburg (SE) Hamburg (DE), Copenhagen (DK) and Norfolk (UK). Northern Offshore Services is part of Northern Offshore Group. The group is driven by entrepreneurship and consists of several well-established, privately owned companies that operate in various parts in the marine industry. The group has a clear vision and values rooted in the strong shipping culture and entrepreneurial spirit of Donsö, an island in Gothenburg’s southern archipelago, in Sweden.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker ny kollega till vårt härliga försäljningsteam B2B

Arbetsgivare / Ort: Smart Telecom Sverige AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Account manager

Om jobbet

Som företagssäljare hos Smart Telecom bearbetar du kunder i främst Skåne medkommunikationslösningar från några av Sveriges största operatörer.


Vad innebär din roll?

Du kommer proaktivt att bearbeta företagsmarknaden med operatörernas tjänster och erbjudanden. Geografiskt fokus ligger i Skåne, men även i övriga Sverige.

Tjänsten innefattar både försäljning på distans och fältförsäljning. Körkort är önskvärt, men ej ett krav.

Du ansvarar själv för uppbyggnaden av din kundbas, samt bearbetning från prospekt, genomförande till uppföljning.


Vem söker vi?

Du har helst erfarenhet från försäljning med dokumenterat goda resultat, men det är ej ett krav.

Vi ser en lokal förankring med befintliga affärskontakter som ett plus, men ej som ett krav.

Att vilja utvecklas enskilt och tillsammans med oss, samt att dela med sig av erfarenheter inom teamet är en självklarhet för dig.

Du är prestationsorienterad, ansvarstagande och älskar kundkontakten.

Du har en förmåga att skapa förtroende och kundrelationer.

Du har alltid ett positivt och professionellt bemötande, både mot kollegor och kunder.

Vi ser att du är en samarbetsvillig person som förstår värdet av team-arbete.


Vad erbjuder vi?

Du kommer arbeta på ett expansivt och framgångsrikt bolag med familjär stämning. Vi är idag är ett lite mindre team som siktar högt så därför har du förmånen att vara med och påverka, både din egen och vår gemensamma resa mot toppen. Vi erbjuder en flexibel roll med möjlighet att utgå och arbeta både hemifrån och från vårt kontor i Malmö som idag ligger på Bjurögatan, men vi kommer efter årsskiftet byta kontor för att sitta mer centralt i Malmö City. Lönemodellen är provisionsbaserad med en fast, en rörlig och en bonusbaserad del.

Arbetsgivare
Smart Telecom Sverige AB
Bjurögatan 48
21124 Malmö
Hemsida: www.smarttelecom.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.