På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

34 Lediga jobb

VD, Kungsörs Fastighets AB

Arbetsgivare / Ort: Addilon Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verkställande direktör/VD

Om jobbet
Kungsörs Fastighets AB är kommunens största bostadsbolag, med 11 medarbetare. Vi har byggt bostäder sedan slutet av 1940 talet och bygger just nu ytterligare nya bostäder. KFAB har 820 av kommunens ca 1 150 hyresrätter. Dessa består av lägenheter i hyreshus, radhus och trygghetsboenden. Vi har för framtiden stora behov av underhållsinsatser då många av våra fastigheter är till åren komna. Vi sätter hyresgästerna i fokus och har vid varje genomförd hyresgästenkät erhållit resultat som visar på nöjda hyresgäster. Detta har vi uppnått med en lokal förvaltning och engagerad personal. Hos KFAB har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi är ett kommunalt bolag, detta innebär att vi arbetar tillsammans med kommunen i många frågor. Vi är kopplade till kommunens målarbete, vilket innebär att vi sätter egna mål kopplade till kommunens övergripande målsättningar. Kungsörs Fastighets uppdrag är att äga, förvalta och utveckla bostäder i Kungsörs kommun. För att nå kommunens övergripande mål att vi bli 9 000 invånare till 2025 har vi som uppgift att bygga 80 nya bostäder till 2025. Kungsörs kommun är en ekokommun, därför är det viktigt att vi kontinuerligt följer upp frågor kopplade till vår miljö. Både i vår förvaltning och i vår planerade nyproduktion. Läs mer på www.kfabkungsor.se Då nuvarande vd går i pension söker vi nu dennes efterträdare. Är du rätt person för uppdraget är detta en unik möjlighet. Här får du chansen att leda och vidareutveckla Kungsörs mest framgångsrika bostadsbolag med en god ekonomi och ett välskött fastighetsbestånd. Nu söker vi dig som förstår vår roll i samhället, med ett starkt kundfokus och förmågan att samverkan med kommunen och övriga aktörer för att skapa trygghet och attraktiva stadsdelar. Som VD ingår du i kommunens centrala ledningsgrupp. Kvalifikationer För att vara rätt person för det här uppdraget har du en eftergymnasial utbildning inom teknik och ekonomi eller motsvarande samt har erfarenhet av arbete i fastighetsbolag. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har god förståelse för ekonomi och finansiering. Personlighet Du är självgående och trygg i din roll. Du är intresserad av att hitta konstruktiva lösningar och van att leda verksamheter. Du är analytisk och kommunikativ samt lyssnar in gruppen innan beslut fattas. Vidare utövar du ett gott, tillitsbaserat och inkluderande ledarskap. Som ledare är du relationsskapande, initiativtagande, lyhörd och prestigelös. Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3. Om Addilon Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss på: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Sökord: vd, kungsör, kungsörs fastighets ab, verkställande direktör, fasighet
Arbetsgivare
Addilon Professionals AB
Hemsida: http://www.addilon.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

VD till IT-leverantören QSi Sweden AB i Hässleholm

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en strategiskt skicklig Försäljningschef eller VD med bred erfarenhet av IT-konsultbranschen? Kan du framgångsrikt leda andra och har du dokumenterad vana av att styra IT-organisationer mot tillväxt och expansion ? Då kanske du är QSi:s nya VD! Ansök redan idag och ta möjligheten att ta en framgångsrik IT-leverantör in i framtiden. Välkommen! Om tjänsten Vi på QSi söker dig som vill bli vår nya VD. I grunden är rollen traditionell och verkställande: du kommer att bära budget- och resultatansvar, vara personalansvarig för konsulter och administrativ personal samt arbeta strategiskt för att vidareutveckla vår verksamhet och skapa möjligheter för vidare tillväxt. Å andra sidan blir du vår vägledande direktör. QSi grundandes av konsulter med entreprenörsanda som kan sitt gebit, och som även idag sätter den tekniska inriktningen för konsulttjänsterna. Vi kan IT men behöver kompletteras av en kompetent VD med bred branschvana och ett stort nätverk som kan leda företaget in i framtiden. Därtill är du vårt ansikte utåt. Du representerar oss i branschforum, bearbetar nya och underhåller etablerade kundrelationer samt stakar ut vägen för nya samarbeten. Bolaget har idag välfungerande interna funktioner för våra olika roller. Du kommer att ta vid för att fortsätta att stärka och vidareutveckla vår organisation med ett marknadsinriktat fokus. Tjänsten är placerad på kontoret i Hässleholm, med möjlighet till distansarbete eller annan placering på någon av våra kontorsplatser i Kristianstad eller Eslöv. Om dig För att bli framgångsrik i rollen som VD hos oss på QSi ser vi först och främst att du har med dig mångårig branschvana, gärna från liknande strategisk roll i ett konsultbolag. Det primära är att du har ett etablerat stort nätverk och god branschkännedom samt att du har varit framgångsrik i ditt ledarskap. Dessutom har du dokumenterad erfarenhet av kvalificerat marknads- eller försäljningsarbete. Som person tror vi att du är strukturerad och trivs med att med stödja och vägleda andra samt att utveckla verksamheter. Du drivs av resultatfokus, där du ser till både det kvalitativa som det kvantitativa. Din läggning är såväl strategisk som extrovert: du klarar med lätthet att kombinera att rita kartan för oss framöver, parallellt med att du representerar oss utåt mot kunder och andra intressenter. De återkommande kontaktytorna gör också att det är ett krav att du talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska. I den här rekryteringen sätter vi stort värde vid personlig lämplighet. Om QSi QSi Sweden AB bildades den 1 augusti 2005 av tre personer med gedigen erfarenhet från IT-branschen. Fokus har från starten varit att leverera IT-tjänster och produkter inom infrastruktur, säkerhet och informationshantering. Företaget är idag certifierad guldpartner till Microsoft. Idag har QSi en stabil verksamhet med goda resultat och stark ekonomi. Vi har ett gott renommé och ser fram emot att fortsätta expandera i framtiden. Vi är 15 medarbetare, varav 13 konsulter. Vårt huvudkontor finns i Hässleholm, men vi har även kontorsplatser i Eslöv och Kristianstad. Läs mer om oss HÄR Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar QSi med Experis, en del av Manpower Group, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på tele 044 - 20 38 71, alternativt per mail till [email protected] Notera att urval kommer att ske löpande, varför du bör söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 19/9. Vi ser fram emot Din ansökan!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Elon Knut Pers söker Retail Manager

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verkställande direktör/VD

Om jobbet
ELON Knut Pers är ett fullserviceföretag inom vitvaror och kök med 10 butiker i Malmö och södra Skåne. ELON Knut Pers omsätter ca 200MKr och har närmare 70-tal anställda. Förutom B2C-försäljning av vitvaror och kök har man en betydande B2B-verksamhet mot bygg och fastighetsförvaltning. Företaget är privatägt, startade 1955 i Skurup och är delägare i ELON Group. Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns man tillgänglig för att hjälpa och erbjuda service där kunderna finns, men valet att handla på Elons hemsida och att få varan hemlevererad – eller själv hämta i butik – finns också. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider. Läs mer om ELON på www.elongroup.se Elon Knut Pers är inne i ett tillväxtläge där en Retail Manager behövs för att fortsätta utveckla och driftsäkra vårt starka koncept. Om tjänsten Retail Mangern skall ansvara för att driva försäljningen och nå våra uppsatta mål. Som Retail Manager är du chef över och ansvarar för affärsområdet Retail som i dagsläget består av 10 butiker runt om i södra Skåne.   Tjänsten innebär att du är lika bra på att tänka strategiskt som att agera operativt. Detta kräver gott ledarskap och tydlighet i allt vi gör.     I rollen ingår även: • Budgetarbete och resultatuppföljning • Att sätta mål och göra uppföljning av KPI:er • Säkerställa och utveckla butikskonceptet • Se till att vi alltid har den bästa butiksorganisationen • Att sortimentmixen är rätt • Övergripande ansvar för marknadsföring av butikerna • Skapa mötesstruktur och effektiv rapportering • Rutiner, manualer samt riktlinjer för ett fungerande butiksarbete •  Utveckla butikernas Visual Merchandising • Coacha och stötta butikscheferna • Arbeta med värdering och skapa samsyn kring kundbemötande i världsklass • Fackliga förhandlingar och kollektivavtalsrelaterade frågor • Rekrytering • Kontakt med leverantörer och hyresvärdar samt övriga avtalsfrågor Du arbetar aktivt i ledningsgruppen för hela Elon Knut Pers-gruppen och du rapporterar till ägarna. Placering är i Malmö. Elon Knut Pers har ytterligare 2 affärsområden – B2B och Service/Installation där samarbete sker för att optimera och effektivisera.   Din profil • Du har en god social kompetens och hanterar såväl kunder som leverantörer och personal på ett förtroendeingivande sätt. • Du har ett starkt driv och är duktig på att skapa en helhet som innebär både struktur och stark utveckling. • Som ledare har du en modern ledarprofil med ett kundorienterat synsätt, ett stort engagemang och en klok helhetssyn. • Du är en ödmjuk och affärsdriven ledare med en jordnära approach. • Du är prestigelös och flexibel men samtidigt målmedveten och är bra på att engagera och motivera andra för att nå bästa resultat. • Personen vi söker skall ha stort driv inom försäljning och även ha strategisk höjd med en bra blick för marknad och varumärkesfrågor. • Du har en gedigen erfarenhet inom retail/kedjedrift/detaljhandeln med djup insikt i framgångsfaktorer för lönsamma affärer i branschen. • Du är entrepröneriell, har hög energinivå, öppen, tydlig och rak i din kommunikation. • En ledare som ställer krav på sin organisation och är duktig att delegera, så att var och en tar ansvar för sin arbetsuppgift. Egenskaper som behövs för att nå framgång i denna tjänst: • Analytisk • Strukturerad • Affärsmannaskap/Säljorienterad • Driv och engagemang • Alltid agera som ett gott föredöme och visa vägen • Skapa samarbete  Övrigt Tjänsten är vakant och kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Elon Knut Pers med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare Olle Mikkelsen.   Pga GDPR så kan vi enbart hantera ansökningar via länken i annonsen eller via retailrecruitment.se. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior VD / CEO till IM-Medico en del av ADDvise Group

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verkställande direktör/VD

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos IM-Medico. Om företaget: IM-Medico är en distributör av medicinteknisk utrustning till svensk sjukvård. Målsättningen är att bidra till att utveckla och förse framtidens hälso- och sjukvård med sjukvårdsutrustning för den hospitala och prehospitala marknaden. IM-Medico vill bli det självklara valet när det gäller produktområdena akutsjukvård, diagnostik, förband, operation, anestesi och intensivvård för så väl kund som leverantör. Sedan 2012 är IM-Medico Svenska AB en del av ADDvise Group AB. ADDvise-koncernens kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Bolaget är listat på Nasdaq First North Growth Market. På IM-Medico tillhör du en arbetsplats med prestigelös anda. Idag arbetar fyra andra personer på företaget som alla stöttar och arbetar för varandra. Kontoret är beläget i Solna där IM har sitt säte tillsammans med två andra av ADDvise koncernens dotterbolag. Arbetsuppgifter: I rollen som VD har du en betydande och långsiktig roll med att utveckla och driva IM-Medico framåt på ett affärsmässigt och innovativt sätt. Detta innebär att du ansvarar för försäljning samt att utvärdera affärsmodeller och samarbetspartners. Du arbetar även med strategiska frågor i förbättrings- och effektiviseringssyfte. I rollen innehar du ett tydligt försäljningsansvar där du både driver, utvecklar och stöttar dina medarbetare i försäljningsarbetet. Rollen innefattar personalansvar över fyra medarbetare. Då du är med i en spännande tillväxtresa blir en viktig del i din roll att skapa partnernätverk med leverantörerna och utveckla långsiktiga relationer med kunderna med fokus att vidga bolagets kundbas, produktportfölj och därmed lyfta IM-Medico till nästa nivå. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Akademisk utbildning • Erfarenhet från att ha arbetat med medicinteknisk utrustning gärna med ett försäljningsansvar • Erfarenhet av offentlig upphandling • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande • Bakgrund inom svensk sjukvård, gärna inom anesti/iva • Tidigare erfarenhet av personalansvar Som VD på IM-Medico är du en visionär och bidrar med ett starkt affärssinne. I din personlighet är du nyfiken, lösningsorienterad och brinner för utmaningar du tar dig an. Du är duktig på att skapa relationer och göra goda affärer. I ditt ledarskap är du handledande och hjälper dina medarbetare att nå sin fulla potential. Slutligen drivs du av att visa resultat och har därmed ett starkt driv och räds inte för att ta beslut. Övrig information: Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: junior VD, VD, CEO, Verkställande direktör, medtech, medicinteknik, IM-Medico, ADDVise Group, IM, ledining, chef, ledarskap, försäljning, företagsledning, business development
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

VD till Salinity // Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Verkställande direktör/VD

Om jobbet
Vår historia startade redan på 1800-talet när sjökaptenen Olof August Hanson började skeppa salt mellan England, Tyskland och Göteborg. Idag heter vi Salinity och drivs av fjärde generationens salthandlare - med samma salta passion nu som då. Efter nästan 200 år i branschen vågar vi kalla oss experter på salt. Med produkter som världen över gör mat godare, vatten mjukare och lantbruket mer lönsamt, drivs vi av en stark tro på innovation och hållbarhet. Fyra generationer senare och vår innovationsresa fortsätter! Därför söker vi nu, tillsammans med Oddwork, efter dig som får människor att utvecklas och företag att växa! Är du den nyfikna och resultatdrivna VD vi letar efter? Som VD På Salinity kliver du in i ett etablerat familjeföretag med korta beslutsvägar och en gemensam förändringsresa framåt. Här levererar vi salt för en rad olika användningsområden, allt från FALKSALT till industrisalt - vilket betyder flera områden för dig att sätta dig in i, utveckla och förbättra. Som VD för ett av dotterbolagen inom Salinitykoncernen kommer dina primära ansvarsområden att vara kommersialisering och affärsutveckling - du är helt enkelt go-to personen gällande våra ekonomiska resultat, investeringar samt pågående och potentiella affärer. Målet? Att driva det nya Salinity framåt in i den digitala framtiden och öka vår synlighet på befintliga och nya marknader. Därtill kommer du att coacha medarbetare, genomföra marknadsutvecklingsaktiviteter och utveckla affärsstrategier för att nå och överträffa verksamhetens mål. Vi söker dig med... en stor passion för att utveckla och förbättra, både dig själv och oss som företag! Ditt självklara ledarskap definieras av lika delar lyhördhet, struktur och ödmjukhet. Dina drivkrafter kommer från att se affärer och medarbetare växa. Du är en nyfiken person som inte bara tänker utanför boxen, utan även innanför, framför och bakom. Visst håller du med om att de bästa idéerna kommer från samarbete och en öppen kommunikation? Bra, då tror vi att du kommer passa perfekt in hos oss på Salinity! Våra önskemål till dig: Du har tidigare arbetat med affärsutveckling, gärna i ett producerande bolag. Du har gedigen och framgångsrik säljerfarenhet med kunskap kring inköp, logistik och produktion. Du har erfarenhet av att leda och utveckla personal. Du har erfarenhet från att jobba på en internationell marknad. Din engelska är lika flytande som din svenska. Varför Salinity? Hos oss på Salinity välkomnas du till en varm och härlig kultur i ett familjeföretag där vi hjälper varandra att lyckas. På vårt kontor i Göteborg blir du en del av ett socialt och sammansvetsat team som gillar att hitta på saker tillsammans utanför kontoret - som när vi svettas i CrossFitboxen eller hittar zen i yogasalen. Vår passion för salt har gjort oss till en etablerad aktör att räkna med. Denna makalösa mineral har fängslat oss ända sedan 1830. Vi vågar påstå att vi vet allt om salt (eller åtminstone nästan allt) och berättar gärna mer, men framförallt ser vi fram emot att lära känna dig! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-09-20 Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs! Vi på (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)!
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 20 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.