På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Webbutvecklare
Spela filmen

Webbutvecklare

2923 Lediga jobb

Configuration Manager Video & Display Systems

Arbetsgivare / Ort: SAAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemutvecklare/Programmerare

Om jobbet
Vi söker en pedagogisk & strukturerad lagspelare som gillar ordning och reda och vill vara med och förbättra våra arbetssätt. Är du intresserad? Läs mer nedan och ansök! Din roll Som konfigurationsledare hos oss ansvarar du för att driva och stödja ett eller flera av Video & Display Systems projekt med konfigurationsstyrning under hela produktlivscykeln, dvs. planering, utveckling, produktion, leverans och ändringshantering. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ta fram planer, uppföljning, ansvar för identifiering av produkter och dokument, skapa baselines samt sätta upp och driva ändringshantering. Till din hjälp har du konfigurationsstyrningsverktyg så som TeamCenter och IFS Applications. En konfigurationsledare hos Video & Display Systems är lite av en spindel i nätet och bör ha en "projektledarådra" då det i arbetsuppgifterna ingår att planera och följa upp att aktiviteter genomförs. Det är bra om du är pedagogisklagd då rollen innebär att stötta och utbilda kollegor inom både konfigurationsstyrningsverktyg och arbetssätt. Rollen är central och viktig för att våra projekt och produkter ska uppfylla de krav som ställs på ordning och reda av säkerhetskritiska system till flygindustrin. Din profil Vi ställer stor vikt vid din kommunikativa förmåga och din förmåga att samarbeta med dina kollegor. Vi söker dig som är drivande, pedagogisk och strukturerad samt villig att jobba för att ständigt förbättra och effektivisera våra arbetssätt. Du har relevant högskoleutbildning inom elektronik, programmering eller liknande. Det är meriterande om du har kunskaper inom strategisk konfigurationsledning och har några års erfarenhet från produktutveckling. Det är viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. Respekt och värdighet bör vara ledord för dig i alla sammanhang. Då Saab är ett internationellt företag med samarbete både inom och utom landet så kräver tjänsten goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Aeronautics, ett affärsområde inom Saab som är världsledande inom utveckling och tillverkning av innovativa flygsystem. Här bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygsystem. Men också framtidsstudier som förberedelse för kommande bemannade och obemannade flygsystem liksom vidareutveckling av befintliga produkter. Du kommer att tillhöra sektionen System and Product Engineering, en sektion med huvudsakligen systemingenjörer och systemverifierare. Sektionen tillhör området Video and Display Systems som utvecklar system, apparater och funktioner som är relaterade till presentation, bearbetning, distribution och lagring av data och video. I Gripen C/D är vi ansvariga för bland annat presentationssystemet EP-17 och i Gripen E/F för Video Processing Unit, video- och kartapplikationer. Video and Display Systems är idag ett 70-tal medarbetare placerade i Järfälla. Vi har kompetens inom systemarbete, elektronik, PLD och programvara, displayteknik, grafikprogrammering, video- och bildbehandling, Ethernet kommunikation och machine learning. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Läs mer om oss här
Arbetsgivare
SAAB AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Intelligence (BI) – Front-End Responsible Husqvarna Group

Arbetsgivare / Ort: Husqvarna AB / Huskvarna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Frontend-utvecklare

Om jobbet

Är du en driven BI Utvecklare som vill jobba i ett litet och skickligt team som ständigt utvecklas i en global organisation? Är du även en lagspelare som vill hjälpa olika team och stakeholders att fatta datadrivna beslut, förstå vår verksamhet och därtill bidra till att maximera nöjdheten bland våra användare? Då kan vi ha jobbet för dig – vi söker nu en BI Front End Responsible till teamet!

Global Information Services (GIS) erbjuder dig en viktig, flexibel och utmanade position som kommer att ge dig en bra plattform för personlig och professionell utveckling i en internationell miljö.

Din roll

Som BI Front-End Responsible kommer du att ansvara för att ta fram riktlinjer, strukturer och processer för hur Self Service BI (SSBI) skall utvecklas och styras inom Husqvarna Group. Du ansvarar också för utbildning av användare och spridning av best practices gällande Power BI (PBI) samt i vissa fall utveckling av PBI lösningar. Utöver Struktur och utbildning kommer du att utmana våra utvecklare och business i vad man kan göra med PowerBI, ta fram piloter och proof of concept med Power BI.

Tjänsten är utformad som en kombination mellan utveckling, styrning och processutveckling där du har en ledande nyckelroll. Du har en naturlig vilja att leda och driva processer framåt och kunna se verksamheten ur ett helhetsperspektiv.

Rollen kommer vara en del av vårt Business Intelligence Competence Centre (BICC) som ansvarar för förvaltning av vår BI miljö samt utvecklandet av analytiska lösningar och beslutsstöd. Du kommer arbeta nära verksamheten och representera BICC i uppsatta användarforum och nätverk.

Vem är du?

Du är en samarbetsvillig och initiativ tagande person som kan driva utvecklingsarbete på ett kreativt sätt. Du motiveras av att driva projekt såväl enskilt som i grupp och trivs i en ständigt föränderlig miljö.

För att passa till rollen som BI Front-End Responsible skall du ha erfarenhet av IT leverans inom en större organisation samt har minst 5 års erfarenhet av att jobba som BI Front-End utvecklare. Andra önskvärda meriter är:

  • Du har lång erfarenhet av att jobba med Microsofts BI stack med fokus på Power BI
  • Har en väldokumenterad erfarenhet av datamodulering med de senaste verktygen från Microsoft
  • Djup kunskap kring processutveckling; Inklusive dokumentation och förankring
  • Är väl förtrogen med att förmedla din kunskap till andra

  • Är van att jobba tillsmans med slutanvändare och business stakeholders
  • Har en relevant högskoleutbildning, t.ex. inom data/IT, systemvetenskap, statistik eller liknande
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift


Arbetsgivare
Husqvarna AB
Drottninggatan 2
56182 Huskvarna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Junior Fullstack Developer to Lumenradio

Arbetsgivare / Ort: Friday Väst AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Applikationsutvecklare

Om jobbet
ABOUT THE POSITION: We are now looking for a Junior Fullstack Developer with a great touch and eye for look n’ feel. In this position you will take a key role in Lumenradio’s team by being responsible for developing their iOS and Android apps. If you also have some interest in backend solutions and development of them, then this is the position for you. This role will give you high level of self-responsibility and great freedom in influencing and achieving results and top quality products.You’ll be working alongside other engineers and developers, in a cross functional team, collaborating on the various layers of the infrastructure for Lumenradio’s applications. This is an excellent opportunity to be part of an international company which provides new and innovative technology to large customers world-wide, where your contribution will make a big difference. With a competent small team that delivers smart tech to big industry players, your innovations can quickly get to market in a large scale capacity. You will be able to influence your own workday, as well as the future strategy of the company. Any and all initiative is encouraged and welcome. THE IDEAL CANDIDATE: To succeed in this role, you need to: Have a minimum BSc in Computer Science or similar field.Experience or knowledge of C# and Python from hobbyprojects, school and/or work-life.Have excellent communications skills in English, both written and spoken. The following are appreciated but not mandatory: Experience with Xamarin.Forms, SQL database and Unit testing.Experience and knowledge of cross platform app development, plus if you have released apps.Experience of working with Bluetooth and REST API.The ability to break down high-level requirements and implement them. As a person, you have excellent cooperation and communication skills. You are responsible and have problem-solving attitude. You possess a curiosity which drives you to try new things and learn outside the boundaries of your previous education. Be it new programming languages, soldering, or leadership techniques. A great emphasis will be placed on personal suitability. ABOUT THE COMPANY: Lumenradio is your wireless partner in connecting your products and enabling your futre IoT-offer. They develop, market and sell low-power and ultra-reliable operating systems, radio modules and products for wireless IoT-applications. From high-profile professional lighting to heavy-duty industrial equipment, they have a solution that works in environments where others fail. Read more about Lumenradio here. START DATE: Immediately/Upon agreed start date ADDITIONAL INFORMATION: Employment type: Full timeWorking hours: Office hours with a flexible scheduleLocation: Svangatan 2B, GothenburgContact person: Sophie TisellSalary: Fixed monthly Apply by clicking the link below. Remember to be quick with your application as we make continuous selection of candidates and the position can be filled before the application deadline is due.  ABOUT FRIDAY: By being a partner to our clients and candidates, we strive to find the best match for you both. We achieve this by really getting to know our clients and candidate’s needs! Of course, we will ensure that requirements and skillsets match. But above all, we focus on the importance to find harmony between values and corporate culture which both candidate and client considers optimal. Our passion is to help people to the right position, workplace and context and we work in the field between IT and Technology. That’s why we founded Friday, with the ambition to help you with the job that gives you the Friday feeling – every day! We mainly focusing on young engineers who are at the beginning of their careers or soon concluding college / university within the IT and Technology field. Our belief is that people reach their fullest potential when looking forward to going to work each morning. ”Friday – everyday”, how about that?
Arbetsgivare
Friday Väst AB
Hemsida: www.friday.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Sr. Software Engineer

Arbetsgivare / Ort: Tech Mahindra Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Frontend-utvecklare

Om jobbet

Sr. Software Engineer

Duration: Contract/ Permanent (Any)

Location: Gothenburg, Sweden

Years of Experience: 3-6+ Years

Type of Hiring: Contract/ Permanent (Any)

Onsite/Offsite: Onsite, Work form Office. No Remote


EU Nationals/ Local Citizens only.


At least 2 year of experience in Automotive/Automobile Industry is required


Job Description:

Skills:

Core Java 1.8, J2EE, SOAP and REST Web Services, JMS, Weblogic/JBOSS, TLS, OAuth 2.0, Apache Maven, Apache Camel, Camunda BPMN , SOA, Micro services, Docker, Jenkin, Git hub.

Database:

Oracle, knowledge of PLSQL

OS:

Linux/Unix

Cloud:

AWS

Domain:

Telecom BSS (preferred)

  • Understand the COTS capabilities preferably Hansen Suit and the overlay implementation needs from customer
  • Working closely with team leads and management
  • Expected to conduct system analysis and development, keep abreast with current product features/capabilities along with change in technologies.
  • Configure the Hansen software solution
  • Exposure in Docker, CI/CD and AWS environment
  • Responsible to work on customize adapter on Hansen product using Java technologies
  • Responsible to understand business and create process flow
  • Analyze, design, coordinate and supervise the development and testing of systems
  • Analyze system specifications and translate system requirements to task specifications for junior programmers
  • Responsible for analysis of current programs including performance, diagnosis and troubleshooting of problem programs, and designing solutions to problematic programming
  • Responding promptly and professionally to bug reports and service requests
  • Review and repair legacy code
  • Should be able to create software builds, patches
  • Work in a multi-vendor and multi-systems environment for a large system integration programs, support the QA/UAT/Acceptance test phases.


Arbetsgivare
Tech Mahindra Sweden AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Testare med erfarenhet av systemintegrationstester och End to End tester...

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Frontend-utvecklare

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 6 månader - Uppdragsstart: Enligt ök. - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Arbetsbeskrivning Kunden söker nu en Testare med erfarenhet av kravställning för planerade aktiviteter inom förvaltningsområdet. Konsulten kommer att ledas av ansvarig IT-specialist arbeta i interfacet mellan IT, verksamhet och leverantör. Arbetsuppgifter: - Stödja med systemkrav för införandet av nya funktioner i Boomerang - Tester och testledning inför produktionssättning av nya funktioner i Boomerang och flöden. - Kravställande på integrationer mellan Boomerang och angränsande systemområden - Genomföra och effektivisera regressionstester - Stödja verksamhet i acceptantester Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Minst 9 års erfarenhet av arbete som testare, varav de 5 senaste åren skall ha varit i uppdrag som testare. - Minst 3 års erfarenhet av systemintegrationstester och End to End tester. - Minst 3 års erfarenhet av att testa system inom kundhantering, e-handel och kundtjänststöd. - Minst 2 års arbete inom offentlig förvaltning. Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - Certifiering enligt ISTQB/ISEB - Certifiering enligt REQB/IREB - Minst 1 års erfarenhet av integrationer mot offentlig organisation med e-handel de senaste 2 åren. ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV på svenska i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.