På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Vårdadministratör
Spela filmen

Vårdadministratör

216 Lediga jobb

Vårdadministratörer till Kvinnokliniken

Arbetsgivare / Ort: REGION ÖSTERGÖTLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 september (1 månad 3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-04
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Om jobbet
Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen. Vårdadministrationens främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Vårdadministratören har sin huvudplacering i en enhet och roterar till en annan, utefter kompetens, schemalagt eller vid behov. Administrationen förändras och utvecklas aktivt och kontinuerligt enligt RAK, Rätt Använd Kompetens. Kvinnoklinikens vårdadministration är HBTQ diplomerat. Arbetsbeskrivning Att arbeta i kvinnoklinikens vårdadministration med inriktning mot cytologi och patologi är ett roligt och omväxlande arbete. Sedvanlig journaldokumentation såsom att skriva diktat gällande provsvar, handläggningar av cellprov, olika kallelsesystem, standardiserat vårdförlopp, bokning av patienter etcetera. Därutöver anpassar vi tjänsten utefter dina kunskaper och intressen. Tjänsterna är fördelade 50 % cytologi och patologi och 50 %, journalskrivning och sedvanliga uppgifter på kvinnoklinikens mottagning så som posthantering, skanning, fakturering och journalbeställning. Utbildning och erfarenhet Du är utbildad vårdadministratör. Har du utbildning men ingen erfarenhet, låt inte det hindra dig från att söka! Du kan känna dig trygg i att du lärs upp av kunniga medarbetare som skapar ett introduktionsprogram och finns tillhands vid introduktion. Efter introduktionen finns de kvar som bollplank och dina nya kollegor. Personliga egenskaper Du är positiv som person, trivs bra att arbeta självständigt, men även i grupp. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du arbetar effektivt, är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Du är flexibel, stresstålig och prioriterar arbetsuppgifterna utifrån hela verksamhetens behov. Ansvarstagande och uppmärksamhet är andra egenskaper du har och använder dig av i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning och information Det här är två tillsvidaretjänster på 100 %. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. Tillträde snarast, efter överenskommelse. Placering är på kvinnoklinikens vårdadministration, universitetssjukhuset. Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Slavka Spasojevic, 010-103 31 64. Biträdande enhetschef Therese Andersson, 010-103 31 05. Facklig företrädare för Vision är Kristin Viderstedt, [email protected] Ansökan Sista ansökningsdag är den 17 september 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211150.  Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Region Östergötland
Arbetsgivare
REGION ÖSTERGÖTLAND
Hemsida: www.regionostergotland.se
Ansökan
Ansök senast 17 september (1 månad 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare till radiologiska kliniken

Arbetsgivare / Ort: REGION KALMAR LÄN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Om jobbet
Vi erbjuder En av våra kollegor väljer att gå i pension, då behöver vi stärka upp vårt medicinska sekreterargäng! Du erbjuds en anställning som medicinsk sekreterare på Mammografi/Radiologiska kliniken i Kalmar. Vi är en modern klinik där vi ligger i framkant vad det gäller nya arbetssätt. Vi arbetar med taligenkänning vilket har gjort att diktatskrivningen minskat och istället kan vi göra mer av alla andra roliga arbetsuppgifter! Detta gör radiologiska kliniken till en annorlunda och spännande klinik. Hos oss kommer ditt arbete vara mycket flexibelt och bestå av bland annat registrering av inkommande remisser, tidbokning, receptionsarbete och digital bildhantering. Här finns möjligheter att utvecklas i ditt arbete. Vi erbjuder en variation och rotation i arbetet där vi arbetar mot och sitter på olika sektioner. Vi är lyhörda för dina önskemål och vill hjälpa dig att nå dina mål och utvecklas i ditt yrke som medicinsk sekreterare! Gruppen har en sammanhållning som kännetecknas av en stark laganda och trygghet till varandra. Här tillåts du att växa, både som individ, och i grupp. Arbetstiderna är dagtid mån-fre. Vi söker Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Det är meriterande om du har arbetat några år inom yrket. Du arbetar bra i grupp med andra samtidigt som du tar ansvar för din uppgift och driver olika processer. Du är van och kan hantera snabba förändringar och är flexibel i ditt sätt. Du bör vara intresserad av att göra andra medicinska sekreteraruppgifter utöver diktatskrivning. Vi ser också att du är intresserad av utveckling och digitala arbetsflöden och vara med i olika arbetsgrupper för att driva och utveckla tekniken. Det är viktigt för oss att du förstår betydelsen av ett professionellt och gott bemötande samt tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vår arbetsplats Radiologiska kliniken är en klinik med ett stort flöde av patienter och en del av navet på Länssjukhuset i Kalmar. Vi har en modern maskinpark och framåtsträvande miljö där vi alltid drivs av att ha patienten i fokus. Tillsammans skapar vi en arbetsplats med stort engagemang och delaktighet, där alla ges möjlighet att vara med och påverka. Vi är en modern klinik med stark framåtanda.  Vi är en del av Länssjukhuset i Kalmar, där 2300 personer arbetar för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset har moderna lokaler och ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Länssjukhuset i Kalmar är ett av Sveriges 20 länssjukhus och Region Kalmar läns största arbetsplats. Sjukhuset är tillräckligt stort för att ha de flesta specialiteter representerade samtidigt som det är tillräckligt litet för en bra och personlig kontakt över klinikgränserna. Tack vare engagerade och kunniga medarbetare har vi under lång tid visat upp goda nationella resultat – detta är vi stolta över! Vår arbetsmiljö kännetecknas av arbetsglädje, delaktighet, öppenhet och trygghet. Vi är 7000 medarbetare i Region Kalmar län som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Tillsammans arbetar vi för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Välkommen att bli en av oss! Mångfald på arbetsplatsen: Region Kalmar län jobbar för allas lika rättigheter och möjligheter, både som arbetsgivare och tjänsteleverantör. Vi vet att mångfald bland våra medarbetare är en styrka. Vi ber alla som söker arbete hos Regionen att fylla i ett mångfaldsformulär. Uppgifterna används för att följa upp hur väl vi lyckas i vårt mångfaldsarbete och i vilken utsträckning vårt arbetssätt uppmuntrar personer med olika bakgrund att söka jobb hos oss. Uppgifterna samlas in, lagras och bearbetas av Linnéuniversitetet, d.v.s. utanför Region Kalmar läns ansökningssystem. Uppgifterna är anonyma och kan inte kopplas till din jobbansökan och används inte i rekryteringen. Du kan välja att inte besvara frågorna eller att endast besvara en del av frågorna. Insamlandet av personuppgifterna sker i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION KALMAR LÄN
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare till Valbo Din hälsocentral

Arbetsgivare / Ort: REGION GÄVLEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Hälso- och sjukvården har cirka 6500 medarbetare inom 26 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden - Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient - så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet. Valbo Din hälsocentral är belägen vid Valbo centrum, cirka 10 minuter från Gävle, med bra bussförbindelser. Vårt upptagningsområde omfattar såväl landsbygd som blandade villaområden, ett vidsträckt område från delar av Hagaström i öster mot Forsbacka i väster. Med våra drygt 9800 listade tillhör vi en av de största offentligt drivna hälsocentralerna i Gävle. Vi bemannas med runt 40 medarbetare. Vi bedriver primärvård med läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, hembesök, BVC, psykosocialt team, arbetsterapi och fysioterapi. Dessutom ansvarar vi för flera vård- och omsorgsboenden. Vi har specialistsköterskemottagningar för astma/KOL, rökavvänjning, diabetes, hypertoni, inkontinens och hälsosamtal. För en bra struktur i arbetet med sjukskrivningar har vi en rehabkoordinator till vår hjälp. ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad medicinsk sekreterare och vill ha ett jobb som är viktigt och stimulerande? Hos oss arbetar du självständigt med administration så som vårddokumentation, registrering, bokningar från väntelista, av- och ombokningar via TeleQ, systemkontroller och dokumentscanning. KVALIFIKATIONER Du är utbildad medicinsk sekreterare och det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete inom primärvården och erfarenhet av att arbeta i vårdadministrativa system. Du är serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande, stresstålig och har god samarbetsförmåga då vi har ett tvärprofessionellt samarbete. Det är önskvärt om du har erfarenhet att arbeta i våra administrativa system, så som MedSpeech, PMO, Agresso, TeleQ och Mina vårdkontakter. Avlösning i receptionen ingår. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan nu. ÖVRIGT Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet. Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region. Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro. Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss! Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetsgivare
REGION GÄVLEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare kirurgen

Arbetsgivare / Ort: REGION SÖRMLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Om jobbet
Mälarsjukhuset Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Kliniken för kirurgi och urologi är en stor klinik med kirurgi-, urologi och endoskopimottagning samt en egen vårdavdelning. Vi strävar efter att erbjuda befolkningen i länet kirurgisk vård och behandling med stor kompetens och hög kvalitet. Vår inriktning och ambition är att arbeta med ständiga förbättringar, där varje medarbetare får växa och utvecklas i takt med de förändringar och förbättringar som är nödvändiga för vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett inspirerande och omväxlande arbete i samarbete med läkare och sköterskor. Här får du möjlighet att arbeta med de arbetsuppgifter som ingår i yrket som medicinsk sekreterare och dessutom ytterligare intressanta utmaningar. I första hand placering på Urologmottagningen. Din kompetens Du har en läkarsekreterarutbildning eller motsvarande samt goda kunskaper i det svenska språket. Vana från SysteamCross och tidigare erfarenhet av yrket. Det är meriterande om du har arbetat inom kirurgi/urologi tidigare. Egna initiativ, engagemang, god samarbetsförmåga, flexibilitet samt en positiv inställning i kontakten med patienter och arbetskamrater är egenskaper som värderas högt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Administrativ enhetschef, kliniken för kirurgi och urologi Stina Marcusson, 016-10 36 03. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på kliniken för kirurgi och urologi! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-10-21. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
REGION SÖRMLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinsk sekreterare till administrativa enheten kvinnosjukvård

Arbetsgivare / Ort: Centric Care AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Läkarsekreterare/Vårdadministratör/Medicinsk sekreterare

Om jobbet
OM UPPDRAGET
Nu söker vi dig som är utbildad medicinsk sekreterare till Administrativa enheten inom Kvinnosjukvård i Lund.

Uppdraget är på plats och går ej att uföra på distans. 

UPPDRAGSPERIOD
Omgående till och med 9/1 2022. 

ARBETSTID 
Heltid, dagtid. 
 
DINA ARBETSUPPGIFTER
Sedvanliga arbetsuppgifter för medicinsk sekreterare inom gynekologi och obstetrik. 
 
DIN PROFIL
Du är utbildad medicinsk sekreterare och har minst två års arbetserfarenhet. Önskvärt med erfarenhet från att skriva gynekologi och obstetrik. 

Kunskap i programmet Obstetrix och SyngoDynamics är meriterande. 

OM OSS
​Centric Care har bemannat hälso-och sjukvården sedan år 2000 och är ett av Skandinaviens ledande bemanningsföretag med kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Oslo. Vi erbjuder tillfällig och fast bemanning till privat och offentlig hälso- och sjukvård samt inom socialt arbete.
 
Som konsult hos oss erbjuds du några av marknadens bästa villkor, varierande uppdrag, en egen dedikerad kontaktperson samt ett friskvårdsbidrag på upp till 4000 kr per kalenderår och mycket mer. Med ett stort antal ramavtal över hela Sverige och Norge kan vi erbjuda våra konsulter uppdrag året om.

Centric Care är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega, Kompetensföretagen. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Läkarförbundet, Kommunal, Unionen och Akademikerförbundet. Tillsammans med tjänstepensionsavtal och försäkringsskydd innebär detta en trygghet för dig som medarbetare. 
 
Nyfiken på att veta mer om oss? Kontakta oss redan idag.
 
Välkommen!

 
Arbetsgivare
Centric Care AB
Hemsida: https://centriccare.eu
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.