På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Utbildningsinformatör
Spela filmen

Utbildningsinformatör

171 Lediga jobb

Skoladministratör

Arbetsgivare / Ort: Krokoms kommun / Krokom
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet

-Ett jobb med plats för variation

Till Krokoms barn- och utbildningsområde söker vi nu en skoladministratör som vill vara en given spindel i nätet. Är du den vi letar efter? Välkommen med din ansökan!

I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både flyttar hit och stannar kvar. Här är det nära till både stad och landsbygd, fjäll och skog. Var femte invånare i kommunen är yngre än 12 år och vi har 16 grundskolor och 22 förskolor spridda över hela kommunen. Barn- och utbildningsförvaltningen omfattar mer än 600 medarbetare, 9 av dessa är skoladministratörer inom förskola och grundskola.

En dag som skoladministratör

Skoladministratören fungerar som ett administrativt stöd till både skolledning, förvaltning, pedagoger samt övrig personal inom skolområdet. Samarbete sker med kommunens HR-avdelning, ekonomiavdelning och samhällsbyggnadsförvaltning liksom internt inom förvaltningens olika avdelningar.

I rollen som skoladministratör är du en sammanhållande kraft i ett skolområdes många verksamheter. Såväl kommunikation som service ska ges till många olika personer och deras behov under en dag.

Skoladministratörerna har sina arbetsplatser utspritt i kommunen och leds av en chef som är placerad i Krokom. Det dagliga arbetet på expeditionen leds av skolområdets rektorer. Arbetet innefattar bland annat personal-, löne- och budgetadministration liksom administration av elever och barnomsorgsärenden.

Din kompetens

Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning, gärna från ekonomiska programmet, eller annan utbildning som bedöms som lämplig. Som person är du strukturerad med god organisationsförmåga. Ditt arbetssätt ska kännetecknas av gott bemötande, hög servicekänsla och god laganda. Vi ser att du är flexibel och gillar varierande arbetsuppgifter samt att du delar de värderingar som vår skollag och våra läroplaner vilar på.

De digitala stödsystem som bland annat används är:

  • Heroma för personal- och löneadministration
  • Visma för kontering och fakturahantering
  • Procapita för barn- och elevregistrering
  • Infomentor som digital lärplattform i grundskolan

Vi ser att du behöver behärska minst ett eller flera av dessa system samt i övrig kunna hantera Office-programmen såsom Word och Excel. Vi ser också att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande är liknande arbetslivserfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information

Vikariat på deltid, 40-50 % till och med 31 december 2021. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Arbetsgivare
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom
Hemsida: www.krokom.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsadministratör

Arbetsgivare / Ort: Luleå Tekniska Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som LKAB, Ericsson, Boliden, ABB, Epiroc och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 770 anställda och har 17 200 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt för ett fossilfritt samhälle. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och vi har även ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Nu söker vi en utbildningsadministratör till Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser. Som utbildningsadministratör kommer du att ingå i en administrativ grupp som är en gemensam resurs för institutionen och som leds av en enhetschef. Du fungerar som ett stöd till ledning, lärare och studenter i utbildningsadministrativa frågor. Arbetet innebär administration och handläggning vid bland annat reservantagning, tillgodoräknande, tentamen, examensarbete samt betygsrapportering. I arbetet ingår även administration och handläggning av utbildningsplanering samt uppdragsutbildning. Du kommer även att tillhöra ett nätverk tillsammans med utbildningsadministratörer från universitetets övriga institutioner där ni arbetar för att utveckla och upprätthålla gemensamma rutiner och arbetssätt. Kvalifikationer För befattningen krävs lägst gymnasieexamen samt dokumenterad erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete. Meriterande är högskoleexamen och av att arbeta inom universitet/högskola. Du ska vara en van datoranvändare med god förmåga att använda många olika datorbaserade administrativa verktyg. För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du använt något av följande utbildningsadministrativa system: Canvas, Epok och/eller Ladok. Som person har du god samarbetsförmåga och stor känsla för service tillsammans med ett gott ordningssinne. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är intresserad av och har förmåga att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt. Vidare ska du ha förmåga att skapa goda kontakter med olika intressenter. Ditt arbete är ett servicearbete och vi fäster därför stor vikt vid personliga egenskaper och förmåga att kunna möta studenter, lärare och ledning i situationer där man periodvis arbetar under tidspress. Omfattning och ort Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Ytterligare information Vid frågor om befattningen vänligen kontakta enhetschef vid Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser, Lise-Lotte Martinsson-Ekman 0920-49 2416, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 1809 [email protected], 0920-491529 och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 21 oktober 2021 Referensnummer: 3132-2021
Arbetsgivare
Luleå Tekniska Universitet
Hemsida: http://www.ltu.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administrativ samordnare/studieadministratör

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Studieadministratör

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.   Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har ca 150 anställda och ansvarar därutöver för ett stort antal doktorander och internationella gästforskare. Företagsekonomiska institutionen söker nu en administrativ samordnare/studieadministratör som vill bidra till det kvalificerade stöd som ges till våra studenter och lärare. Arbetsuppgifter Som administrativ samordnare stödjer du redovisningssektionen och sektionsledaren med olika administrativa uppgifter såsom bemanningsplanering, rekrytering för intermittenta anställningar och administration i vårt personalsystem Primula. I egenskap av studieadministratör kommer du att utföra och ta ansvar för olika uppgifter inom vår studieadministration. Arbetsuppgifterna innebär bland annat resultatrapportering, bokning av schema/lokaler, arbeta med lärplattform och kursutvärderingar. Arbetet planeras löpande tillsammans med andra och det är därför viktigt att vara aktiv i planeringsarbetet och medverka till en bra arbetsfördelning. En stor del av arbetet innebär att på olika sätt att ge information och service till studenter och lärare.   Kvalifikationer Vi söker dig med erfarenhet av studieadministration och du ska ha goda kunskaper i Canvas, LADOK, DISA, TimeEdit, Retendo och Primula och det är meriterande med erfarenhet av övriga administrativa IT-system inom Göteborgs universitet såsom GUBAS. Du ska ha god datorvana (främst Word och Excel) samt dokumenterad god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt samt en förmåga att hålla deadlines. Mycket stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift krävs.   Anställning Anställningen är ett graviditetsvikariat på ca 6 månader på 100 procent med placering på Företagsekonomiska institutionen. Möjlighet till förlängning kan finnas. Tillträde 1 februari 2022.   Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativa samordnaren Emma Fröjd [email protected] eller Christina Hallberg [email protected]   Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 21 oktober 2021             Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsadministratör, vikariat

Arbetsgivare / Ort: Åklagarmyndigheten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet. Till utbildningscentrum på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en utbildningsadministratör (vikariat).  Dina arbetsuppgifter   Som en av sex utbildningsadministratörer har du en central och viktig roll i myndighetens utbildningsverksamhet. Du arbetar tillsammans med en utbildningschef, tre utbildningsansvariga, två mediepedagoger och fem andra utbildningsadministratörer. Tillsammans ansvarar ni för administrationen av myndighetens centrala utbildningar, som består av ca 80 kursveckor per år för åklagare, chefer och administratörer.   Du arbetar med flera utbildningar parallellt och har ett eget ansvar för din del av verksamheten.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå i att  •   ansvara för logistiken kring utbildningarna och ha kontakten med konferenshotellen, kursledare, utbildare och deltagare, •   hantera rese- och frånvarofrågor, •   ta fram kursutvärderingar och delta på utvärderingsmöten, •   publicera nyheter på intranätet •   administrera och granska fakturor, •   vara delaktig i budgetplanering tillsammans med utbildningsansvariga, och •   delta i olika utvecklingsprojekt om utbildningsverksamheten.    Du kommer att sköta mycket av ditt arbete i olika it-system, främst i vår lärportal (Luvit/Grade) men också i systemen för ärendehantering (Platina), distansutbildning (Skype), personal (Palasso), ekonomi (Agresso) och utvärdering (Artologik).  Dina kvaliteter och kvalifikationer   Du måste ha  •   gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, •   minst 2 års erfarenhet av självständigt administrativt arbete eller annan relevant utbildning.  Som person ser vi gärna att du  •   är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns, •   är självständig och ansvarstagande, •   har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt,   •   har mycket lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer samt har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning, •   har ett intresse och engagemang för samhällsfrågor och rättsväsendet, •   är serviceinriktad.  Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har en vilja och förmåga att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.  Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration. Det är även meriterande om du har bakgrund från något serviceyrke eller har arbetat inom rättsväsendet.   Om anställningen   Anställningen är ett vikariat med tillträde så snart som möjligt fram till och med den 30 april 2022.  Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.  Åklagarmyndigheten som arbetsgivare   Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1700 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.   Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten
Hemsida: http://www.aklagare.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ledigt jobb som administratör i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Detta är ett utmärkt tillfälle att komma in i en spännande position i en internationell miljö! Du kommer att vara placerad på kontoret i Göteborg och ingå i ett globalt administrativt team. Du kommer att ha daglig kontakt med säljare, kunder, leverantörer, banker, interna avdelningar som redovisning och finans. Du kommer att ansvara för att leveranser sker utifrån uppsatta riktlinjer och överenskommelser. Är du en driven, positiv person och problemlösare som trivs att arbeta i ett högt tempo? Just nu söker vi på Manpower och vår samarbetspartner dig som vill ta dig an en ny utmaning inom administration i internationell miljö. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I din roll hos vår samarbetspartner kommer du få arbeta i en spännande administrativ roll. Mer specifikt innebär det att ha ett nära samarbete med säljarna och stötta dem administrativt med orderinflödet. I denna rollen krävs det att man kan jobba i ett högt tempo, ta snabba beslut, är strukturerad och brinner för service. I rollen bygger man vidare på ett nära samarbete med kunder och leverantörer. Anställningen inleds med en introduktion där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet på bästa sätt. Tjänsten är tilltänkt att börja omgående, men startdatum kan anpassas utifrån överenskommelse. Tjänsten sträcker sig initialt 6 månader, men det finns även goda möjligheter att utvecklas vidare med vår samarbetspartner alternativt oss på Manpower. Ditt huvudansvar: * Följ upp och övervaka med kund och leverantör om smidig orderhantering * Fakturahantering * Godkänna leverantörsbetalningar * Ge instruktioner för utfärdande av korrekt dokumentation för kundgodkännande av varor * Utför valutakontrakt * Hantera lagernivå relaterad till tilldelade lager Vi söker dig som Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med administration, kundsamtal och service på både svenska och engelska på daglig basis. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat administrativt och med dokumenthantering * Har avslutad gymnasieutbildning. Eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik är meriterande * Har arbetslivserfarenhet inom administration, logistik, service * Har god datorvana * Du kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har * Kvalificerad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter * Erfarenhet av internationell handel Vi erbjuder Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Har du frågor kring tjänsten? 1 Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar på manpower.se 2 Har du problem med din ansökan är du välkommen att kontakta vår kunniga webbsupport på 0771-55 99 10. Har du frågor gällande jobbet i sig når du mig på [email protected] alt. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att höra från dig! Vad händer när jag skickat in min ansökan? Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in på Min profil på Manpower.se under Ansökningar. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.