På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

27 Lediga jobb

Röda Korsets Högskola söker en utbildningsadministratör

Arbetsgivare / Ort: Svenska Röda Korsets Centralstyrelse
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kursadministratör

Om jobbet
Om Röda Korsets Högskola Vi har utbildat framtidens sjuksköterska sedan starten 1867. Röda Korsets Högskola (tidigare Röda Korsets sjuksköterskeskola) startades 1867 av Emmy Rappe och var den första icke-religiösa sjuksköterskeutbildningen i Sverige. Sedan starten har vi utbildat sjuksköterskor med kompetens och beredskap för globalt arbete samt bidragit till sjukvårdens utveckling i Sverige. Vi har en inkluderande arbetsmiljö där våra studenter finns representerade i arbetsgrupper som främjar utbildningens utveckling. Idag arbetar drygt 65 medarbetare vid högskolan och utbildar ca 850 studenter. Vi värnar om vår historia och vi följer med stolthet alla sjuksköterskor som bär Röda Korsets sjuksköterskebrosch ute i arbetslivet. Vi söker en utbildningsadministratör till vårt team– vill du bli en av oss? Högskoleförvaltningen består av 20 medarbetare och har i uppdrag att stödja högskolans verksamhet att bedriva utbildning, forskning och samverkan. Högskoleförvaltningen ger stöd och service till medarbetare och studenter och har ett samordnande ansvar för högskolans övergripande kvalitetssäkringssystem. Högskoleförvaltningen leds av en förvaltningschef och det löpande utbildningsadministrativa arbetet leds och samordnas av en utbildningsadministrativ gruppledare. Vi erbjuder en arbetsplats i ljusa lokaler på campus Flemingsberg. Röda Korsets Högskola finns på Campus Flemingsberg, ett av Sveriges största campus. Här finns fem högskolor på samma plats. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som möjliggör balans mellan arbete och fritid, där medarbetare kan känna delaktighet i högskolans utveckling, erbjudas attraktiva förmåner och ha möjlighet till distansarbete i viss omfattning. Inom högskoleförvaltningen finns teamet som jobbar med utbildningsadministration. Teamet arbetar med antagning, utfärdande av examensbevis, studiedokumentation i Ladok, tentamensadministration, lokalbokningar, studievägledning, samordning av stöd till studenter med funktionsvariationer och generell studieadministration. I utbildningsadministrationen ingår även samordningen av verksamhetsförlagd utbildning (VFU) samt administration av internationella utbyten för studenter och medarbetare. Med dessa arbetsuppgifter arbetar i dag åtta medarbetare där alla har olika ansvarsområden men på olika sätt arbetar tillsammans. Arbetsuppgifter Din nya roll är att genom ett proaktivt arbete se till att våra utbildningar administreras med hög kvalitet, god service och i enlighet med gällande regelverk och högskolans rutiner. Du förväntas bidra till utveckling av utbildningsadministrativa processer. Arbetstempot är periodvis högt, exempelvis vid terminsstart och terminsslut, och därför är det viktigt att trivas med det och att kunna prioritera vid arbetstoppar. Du har daglig kontakt med studenter och nära samarbete med många olika funktioner på högskolan, både inom verksamhetsstödet och kärnverksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bl.a.: • planering och administration av kurser - bl.a. antagning, behörighetsgranskning, gruppindelning, resultatrapportering, examenshandläggning och arkivering • tentaadministration samt rekrytering och utbildning av tentamensvakter • schemaläggning och lokalbokning • övriga administrativa arbetsuppgifter såsom publicering av information på vår webbplats, vår lärplattform Canvas och andra informationskanaler. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med utbildning inom högskola. Du trivs med att arbeta självständigt och har förmågan av att prioritera och ta ansvar för ditt arbetsområde, samtidigt ser du att det är viktigt med en god samarbetsförmåga och möta medarbetare och studenter med ett positivt förhållningssätt även under tidspress. Som person behöver du vara mycket noggrann, proaktiv och drivande i ditt sätt att arbeta samt tycka om att lösa problem. Då Röda Korsets Högskola är en liten organisation är det viktigt att du som person är prestigelös och beredd att hjälpa till där det behövs. Du är en lagspelare som samverkar med andra medarbetare inom hela högskolan för att möta verksamhetens behov. • Du har erfarenhet av administrativt arbete • Du har god IT-förmåga (använda datorbaserade administrativa verktyg) • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande • Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom högskola eller universitet. • Meriterande är också erfarenhet av att arbeta i administrativa system såsom Ladok, Canvas, NyA, TimeEdit Bedömningsgrunder Röda Korsets Högskola kommer vid rekrytering till denna tjänst att göra en helhetsbedömning av din kompetens och skicklighet. Förutom dokumenterade meriter, premierar vi dig som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter och bidra till en positiv utveckling av verksamheten i linje med högskolans ledord. Arbetet vid Röda Korsets Högskola vilar på Röda Korsets värdegrunder och uppförandekod. Vi välkomnar sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, etnisk bakgrund, funktionalitet och livserfarenhet som berikar vår verksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader med , start enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 23 januari 2022. Ytterligare upplysningar om tjänsten: Ghada Najem Utbildningsadministrativ gruppledare [email protected] 08-587 516 09 Louise Beskow, Förvaltningschef [email protected] 08-587 516 83 Maria Johansson Representerar fackförbundet ST [email protected]
Arbetsgivare
Svenska Röda Korsets Centralstyrelse
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Skoladministratör med inriktning ekonomiadministration - Kulturskolan

Arbetsgivare / Ort: Lunds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss? Kultur- och fritidsförvaltningens cirka 350 medarbetare arbetar med att ge lundaborna tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter och berikande kulturupplevelser, nu och i framtiden. Vi brinner för kultur, bibliotek, idrott och fritid, och arbetar för att skapa förutsättningar och tillgång till stimulerande livsmiljöer och aktiviteter som inte bara ökar livskvalitén, utan också främjar god hälsa och aktivt intellekt. Det gör vi genom att tänka stort om smått och vara lyhörda för vad medborgare och föreningar önskar och behöver. Om oss Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för verksamhet inom bibliotek, fritid, idrott och kultur och har cirka 350 medarbetare. På Kulturskolan Lund erbjuder vi kommunens barn och unga ett brett utbud av konstnärlig utbildning. Förutom musik och dans i alla dess former även drama/teater, film och animation, bild och nycirkus. Kulturskolan Lund har omkring 2 700 elever och det finns ca 1500 önskemål att få börja på skolan. Vi är idag drygt 100 medarbetare. Vår undervisning sker på ett tiotal platser runtom i kommunen i en mängd olika lokaler. Ensemble- och orkesterverksamheten är omfattande, och våra elever gör många fina konserter, uppspel och utställningar varje termin. Sedan 2019 finns i kommunen ett musikcheckssystem där barn kan få tillgång till musikundervisning utan att köa. Det har inneburit en utökning av elevantalet på Kulturskolan med omkring 900 nya elever, och vi ser fram emot att kunna utöka med ännu fler musikelever under kommande år.  Om administrativa avdelningen Den administrativa enheten är en bas för Kulturskolan Lund som ger god service åt de ca 90 lärarna, samt alla våra elever och deras föräldrar. Den ansvarar för elev- och undervisningsadministration, löne- och ekonomiadministration, fastighetsservice och lokalvård, samt för informationsarbete och produktion av konserter och föreställningar. På avdelningen arbetar 15 personer.  Arbetsuppgifter Våra skoladministratörer har en central roll på Kulturskolan som innefattar både kundservice och service till Kulturskolans lärare och andra kollegor. Som skoladministratör med inriktning på ekonomiadministration är du tillsammans med dina kollegor i det administrativa teamet Kulturskolan Lunds kontaktyta mot skolans alla elever i åldrarna 5 – 19 år och deras föräldrar. Du svarar på frågor och hjälper dem att hitta rätt via våra informationskanaler, framförallt via e-post, telefon och inom det elevadministrativa systemet Speedadmin, men också via hemsida och sociala medier. Kulturskolan Lund erbjuder undervisning på ett tiotal olika platser runtom i kommunen. Tillsammans med Kulturskolans två andra skoladministratörer bemannar ni Kulturskolans expedition. I din roll har du det huvudsakliga ansvaret för all ekonomiadministration, medan dina kollegor har huvudansvar för löneadministration respektive lokalbokningar och schemaläggning. Som skoladministratör med ekonomiansvar ska du säkerställa att verksamhetsrelaterad information är korrekt införd i de olika systemen. Du ansvarar för faktureringar, löpande bokföring och är behjälplig i budgetarbete och uppföljningar. I tjänsten ingår även inköp av bland annat kontorsmaterial, viss elevantagning och expeditionsansvar med posthantering och allmänna kontorsgöromål.  Din roll innebär mycket dagliga kontakter så du bör vara bra på att ge service och ha ett gott bemötande. Du ska gilla att vara spindeln i nätet och måna om att skapa goda relationer med alla du möter. Informationsarbete i både tal och skrift är naturligt för dig. Du arbetar även nära Kulturskolans vaktmästare, producenter och tekniker, samt Kulturskolans chefer. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för att Kulturskolans elever ska kunna utvecklas och lära sig, samtidigt som lärare och annan personal ska ha en riktigt bra arbetsmiljö. Arbetet utförs huvudsakligen dagtid men visst arbete på kväll ingår. Arbete på helg kan förekomma då vi ofta genomför en stor mängd elevarrangemang. Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning och har en gedigen erfarenhet av administrativt arbete. Du behöver ha erfarenhet av ekonomiadministration samt goda kunskaper i Excel. Om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemet Raindance är det meriterande. Du ska ha goda IT-kunskaper och det är en fördel med erfarenhet av arbete med olika IT-system och programvaror. Vi tar för givet att du är en fena på Excel och andra Office-program. Du kommer att arbeta i kulturskolans IT-system SpeedAdmin och har ansvar för ett visst intag av elever och administrationen kring det. Vi använder Microsoft Teams både för möten och för det dagliga arbetet. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inom kulturskoleverksamhet och särskilt om du har erfarenhet av arbete med Speedadminsystemet. Vi söker dig som är noggrann och omsorgsfull, gillar att hålla ordning och är en god administratör. Du trivs med att lösa problem åt våra lärare och våra kunder/brukare. Informationsarbete och erfarenhet av kommunikation med olika målgrupper är också meriterande. För att kunna lösa dina uppgifter som består i att handlägga och förmedla stora delar av skolans information är du en person som är nyfiken, vetgirig och som är intresserad av att fånga upp skolans olika verksamhetsdelar. Eftersom skolans verksamhet är omfattande är du en person som kan hantera många parallella skeenden under tidvis högt tempo utan att tappa humör eller arbetsglädje. Vi kommer successivt att öka digitaliseringen av administrationen och vi söker dig som tycker det är roligt att bidra i det arbetet. 
Arbetsgivare
Lunds kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Schemaadministratörer till Campusavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Örebro Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 15 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning i en öppen miljö och har ca 120 000 m2 lokaler med sin centrala del vid Campus Örebro men också verksamheter vid Campus Grythyttan, Campus Alfred Nobel (Karlskoga) och Campus USÖ. Campusavdelningen vid Örebro universitet har som huvudsakligt uppdrag att erbjuda studenter, personal och universitetets olika verksamheter stöd och service inom områden som lokalvård, vaktmästeri och tryckeri- och reproservice mm. Campusavdelningen ansvarar också för lokalplanering och säkerhetsfrågor. En samordnad schema- och lokalbokningsfunktion kommer inom kort att inrättas vid universitetet. Detta är en ny servicefunktion. Vi behöver, under förutsättning att erforderliga beslut fattas, nu nya administratörer och nya medspelare inom universitetets och Campusavdelningens fortsatta utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter En samordnad schema- och lokalbokning är en ny funktion vid avdelningen som kräver utveckling där vi tillsammans tar fram nya och moderna sätt att arbeta. Du kommer att behöva arbeta självständigt men också i team. Som schemaadministratör har du och dina kollegor huvudansvar för institutionernas schema- och lokalbokning. Schemaläggning görs terminsvis men bokning och ändring sker dagligen. Arbetet innebär vidare att stötta lärare vid schemaläggningsprocessen. I arbetet med ett schema ingår också tentamensplanering. Andra administrativa uppgifter inom Campusavdelningen kommer också att ingå. Exempel är arbete med hemsidan, vägvisningssystemet Mazemap samt utveckla andra administrativa processer. Detta sker i samarbete med andra medarbetare inom avdelningen. Kvalifikationer Du har erfarenhet inom arbetsområdet resursbokning där erfarenhet av resursbokningssystemet KronoX är meriterande. Du gillar att lägga ”pussel” där många kriterier och parametrar ingår. Du trivs med att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar i ditt arbete. Det är viktigt att du är noggrann och har sinne för detaljer samtidigt som du har förmåga till helhetsperspektiv. Du är ordningsam, idérik och gillar att arbeta i team. Vi arbetar i en serviceorganisation och arbetet medför omfattande kontakter med universitetets personal och studenter. Det krävs därför att du har hög social kompetens samt god kommunikations- och samarbetsförmåga. Gymnasieutbildning är ett krav, akademisk utbildning är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska samt engelska då vi har både lärare och studenter som vi kommunicerar med på engelska. Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Jämlikhet Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald. Information Anställningen är en tillsvidareanställning, 100 % med tillträde 1 februari 2022 eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar i förekommande fall provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. För mer information är du välkommen att ta kontakt med Paula Björkman, Campuschef, tfnr: 019-30 38 85, [email protected] Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök" (observera att denna funktion inte fungerar i mobil eller surfplattor). En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • CV • Personligt brev • Kopior av relevanta betyg/intyg Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2022-01-23. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Arbetsgivare
Örebro Universitet
Hemsida: http://www.oru.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör sökes till Nytorpsskolan

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Nytorpsskolan är en skola med cirka 330 elever. Nytorpsskolan ligger naturnära i Hammarkullen och har åk 4-9 på skolan. Vi har nära till kollektivtrafiken med bara någon minuts gångväg från Hammarkullens centrum. Många av våra elever har en mångkulturell bakgrund som vi ser som en tillgång i skolans arbete. Vi är cirka 60 vuxna som arbetar på skolan och vi letar nu efter ny skoladministratör. På Nytorpsskolan får eleverna växa och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Vi fokuserar på välbefinnande, trygghet, studiero. Våra arbetslag kännetecknas av stort engagemang, hög kompetens och arbetsglädje. Vi arbetar kollegialt för att ge våra elever de bästa förutsättningarna. Som administratör hos oss kommer du att ingå i skolområdets administratörsteam och ansvara för elev-, personal- och ekonomiadministration, vikariehantering samt övriga förekommande administrativa uppgifter i verksamheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med rektor, administratörer i skolområdet samt övrig personal. Som administratör kommer du att arbeta i olika IT-system. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat arbete i vårt lönesystem Personec samt fakturahantering, kontering, beställningar, och kontroll av avtal och upphandlingar i Proceedo. Du kommer även att arbeta en hel del i Procapita/IST bland annat med registrering och skolpliktsbevakning. I arbetet som skoladministratör ingår även övriga administrativa uppgifter som förekommer på skolan såsom handläggning av vikarieanskaffning, framtagning av statistik och hantering av skolkort samt du ansvarar för arkivering. Som skoladministratör är du med som sekreterare vid olika möten på skolan såsom t.ex. SSG och APT. Du arbetar också i Hjärntorget som är skolans kommunikationsplattform. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med administrativ påbyggnadsutbildning. Du har erfarenhet av administrativt arbete. Det är även viktigt att du har god vana att arbeta i olika IT-system. Har du erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stads datasystem som till exempel Personec, Proceedo, Hjärntorget och Procapita/IST är det meriterande. Som person är du serviceinriktad och du trivs med en variation av arbetsuppgifter. Du är flexibel och kreativ och tycker om att hitta lösningar. Som administratör hos oss har du ett självständigt uppdrag som kräver att du kan strukturera ditt arbete och ta egna initiativ. Då arbetet innefattar hela skolans dagliga verksamhet är det viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter utefter behov. Uppdraget som administratör kräver att du är strukturerad och använder tiden effektivt, arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. En god förmåga att samarbeta, kommunicera och att skapa förtroendefulla relationer förutsätts då arbetet innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare. Det är viktigt att du trivas att arbeta med andra, samtidigt som du klarar av självständiga uppgifter. Tempot på skolan är högt, du behöver kunna hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är social och en självgående lagspelare. Många personer passerar din dörr varje dag, du är en servicemedveten person som tycker om att knyta kontakter och vara ett ansikte utåt för skolan. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 24 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Forskningsadministratör

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (4 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
vid Institutionen för pedagogik och didaktik. Sista ansökningsdag: 2022-01-27. Institutionen för pedagogik och didaktik bedriver undervisning för närmare 8000 studenter räknat i personer varje år och har idag ca 160 medarbetare, ett hundratal forskare/lärare, drygt 40 doktorander samt 30 administratörer. Institutionen erbjuder utbildning på både grund- och avancerad nivå samt forskarutbildning i pedagogik. Vi erbjuder en bred palett av utbildningar, bland annat studie- och yrkesvägledarprogrammet, PAO- programmet och Yrkeslärarprogrammet. Vi ger också flera kurser inom den utbildningsvetenskapliga kärnan som ingår i lärarutbildningen. På avancerad nivå utbildar vi rektorer inom rektorsprogrammet och vi har flera mastersprogram varav ett internationellt program på engelska med studenter från hela världen. Centrum för universitetslärarutbildningen (CeUL) som bedriver kompetensutbildning för universitetslärare har också sin hemvist vid institutionen.   Arbetsuppgifter Som forskningsadministratör på institutionen är du stöd till såväl institutionsledningen som lärare, forskare och doktorander vid institutionen. I arbetsuppgifterna ingår bl. a. att vara administrativt stöd för institutionens forskare och forskargrupper, stöd i ledningens uppföljning av forskningsverksamheten samt ansvar för institutionens rutiner kring datahantering, etikprövning och arkivering av forskningen. Du behöver därför vara väl insatt i regelverk som gäller forskarutbildning och  forskningsprojekt med avseende på behandling och arkivering av forskningsdata och handlingar, behandling av personuppgifter och datahanteringsplan. Vi har många inresande internationella gästforskare och gästdoktorander som behöver administrativt stöd innan och under vistelsen samt att du medverkar vid antagning av doktorander till forskarutbildning samt vid antagning till våra internationella masterprogam där du även kommer vara backup för utbildningsadministratören i andra program- och kursrelaterade uppgifter. Som deras främsta kontaktperson kommer du även ha kontakt med andra myndigheter och externa parter, som till exempel Migrationsverket, Skatteverket.   Utöver dessa uppgifter ansvarar du för att tillsammans med våra kommunikatörer och projektledare hålla informationen om institutionens forskning uppdaterad på webben. Många av sidorna är på engelska, det är därför av stor vikt att du har väldigt goda kunskaper i akademisk engelska. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen och erfarenhet från forsknings- och utbildningsadministration, helst inom universitet/högskola och gärna inom forskarutbildning och internationell utbildning. Du har en hög servicekänsla och förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och med god organisation och effektiv prioritering. Du har god datorvana och är van att arbeta i standardprogrammen i Microsoft Office samt att det är meriterande med erfarenhet av universitetsegna stödsystem såsom Ladok, NyA, Polopoly, ReachMee, SISU och TimeEdit. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Arbetet är utåtriktad och innebär mycket kontakt med parter såväl inom som utanför institutionen. Det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du trivs med att arbeta i team. Vi förutsätter att du trivs i den akademiska miljön och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för anställningen. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av, Claudia Hakanen, administrativ chef, tfn 08-1207 6650, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.