På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Utbildningsadministratör

Utbildningsadministratör

33 Lediga jobb

Forskningsadministratör

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 september (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Institutionen för vårdvetenskap och hälsa är nationellt och internationellt ledande inom personcentrerad vård vilket genomsyrar såväl utbildning, forskning som innovation. Institutionen är sektionsvis organiserad i form av akademiska miljöer vilket utgörs av tvärvetenskapliga profilområden: Vård vid långvariga tillstånd; Livssammanhang och hälsofrämjande vård; Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd samt Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner. Institutionens administrativa personal är organiserad i en administrativ enhet. Vid institutionen bedrivs professionsutbildningar till sjuksköterska, röntgensjuksköterska, barnmorska och specialistsjuksköterska. En centrumbildning finns vid institutionen, Centrum för personcentrerad vård (GPCC). För mer information om GPCC och institutionen för vårdvetenskap och hälsa besök www.gu.se/gpcc samt www.caresci.gu.se Vi söker en forskningsadministratör för en tidsbegränsad anställning på 80% till den administrativa enheten vid institutionen för vårdvetenskap och hälsa. Arbetsuppgifter Som forskningsadministratör kommer du att arbeta med kurser på forskarutbildningsnivå och säkerställa att administrationen hanteras med både hög kvalitet och bra serviceanda. Du kommer även att handlägga och koordinera institutionens halvtidsseminarier, predisputationer och disputationer samt verka som administrativt stöd till GPCCs styrgrupp och beredningsgrupp, kursansvariga och examinatorer. En stor del av arbetet sker i nära samarbete med institutionens vice prefekt för forskarutbildning och med centrumföreståndaren för GPCC. De arbetsuppgifter som ingår är behörighetskontroller, antagning och efteranmälningar till kurser på forskarutbildningsnivå samt nätbaserad kursinformation i Canvas, kurs- och studenthantering i LADOK, schemabokning och lokalbeställning i TimeEdit, ansvar för insamling av kursförslag och revidering av kursplaner i FUBAS, att ta emot och ge information till doktorander samt att sammanställa kursvärderingar. Inom ramen för arbetet med institutionens halvtidsseminarier, predisputationer och disputationer är du kontaktpersonen gentemot Sahlgrenska akademins kansli, tillresande opponenter och betygsnämnd. Du ansvarar för anmälningar, bokning av lokaler/digitala möten, resor och logi samt beställningar i samband med disputation. Dokumentation och resultatrapportering i LADOK samt att vara ett administrativt stöd till doktorander ingår i uppdraget. I rollen som administrativt stöd till GPCCs styrgrupp och beredningsgrupp kommer du att samordna projektgrupps- och styrgruppsmöten samt tertialmöten. Du ansvarar även för GPCCs Teamsaktivitet och samarbetsyta i Sharepoint, mötesdokumentation, insamling av forskningskalkyler och projektplaner samt diarieföring av beslut. Administrativt stöd i samband med utlysning av forskningsmedel och stimulansmedel för GPCC ingår också. Du kommer att arbeta med och information kring myndighetsutövning, arkivering och diarieföring. Arbetet utförs i Göteborgs universitets administrativa IT-system och Office-programmen samt enligt gällande lagar, regler och GU:s interna handläggningsordningar där du förväntas aktivt medverka till att utveckla processer och rutiner för en effektiv forskningsadministration med hög kvalitet. Institutionen arbetar mot en ökad digitalisering av de administrativa processerna. Arbetsuppgifterna utförs i hög grad utifrån deadlines och periodvis är arbetsbelastningen hög. För övrig information, kvalifikationer och behörighetskrav och för att söka tjänsten, se den fullständiga annonsen på www.gu.se Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 28 september (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningskoordinator

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda. Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Verksamhetsområde HR ger stöd och support i HR-frågor till chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Området är uppdelat i 5 olika enheter som gör allt från att utbilda och ge support i stadengemensamma HR-system till att utveckla gemensamma arbetssätt inom arbetsmiljö och hälsa, löneadministration, rekrytering samt rehabilitering. Vill du jobba på en enhet med högt engagemang och mycket arbetsglädje? Inom enheten HR-service är vårt uppdrag att utbilda, ge support och informera i stadens personal- och lönesystem, bemanningssystem och lärplattform. Enheten präglas av en positiv anda, hög arbetsmoral och stort fokus på att tillsammans ta sig an utmaningar. Enheten består av 18 personer som arbetar på ett konsultativt och proaktivt sätt. Vi samarbetar dagligen med systemförvaltare, lönekonsulter, utbildare och andra inom Intraservice. Våra målgrupper i staden är bl.a. chefer, HR-specialister, ekonomer och administratörer. Du kommer att ha rollen som utbildningskoordinator medan din formella befattning blir administratör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Utbildningsadministration i utbildningsportalen (Grade) - Ärendehantering och support kopplat till utbildningsadministration (i Service Now) - Planering, koordinering och uppföljning av utbildningar - Praktiska förberedelser inför genomförande av fysiska utbildningar - Dialog med deltagare - Dialog med utbildningsledare - Delta i arbetet med att forma och utveckla rutiner och arbetssätt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning, tex KY-utbildning inom utbildningsadministration eller personaladministration. - 2-3 års erfarenhet av arbete med utbildningsadministration, HR-administration eller kundtjänst. - hög IT-kompetens och goda kunskaper i Microsoft Excel. - Jobbat med ärendehantering eller support och har erfarenhet av att jobba med komplexa IT-system. Vi ser det som meriterande om du har något av följande: - arbetat i ett Learning Management System (LMS) - arbetat inom Göteborgs Stad - arbetat i någon annan större organisation Du kommer att trivas hos oss om du gillar variation och utmaningar, är bekväm med att ta egna initiativ och har en förmåga att skapa goda relationer med kollegor, kunder och andra samarbetspartners. Du behöver kunna formulera dig korrekt och du är skicklig på att förmedla information och instruktioner i tal och i skrift. Du är strukturerad, har framförhållning och fullföljer dina uppgifter. Därtill behöver du kunna vara flexibel och ha förmågan att ställa om snabbt och prioritera om utifrån det som händer i verksamheten. Ditt arbetssätt utmärks av hög servicekänsla, viljan att hjälpa till och att hitta lösningar. Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Din normala arbetstid är förlagd mellan kl 07:30 - 16:00. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. ÖVRIGT Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Guldhedsskolan

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER På Guldhedsskolan går drygt 600 elever från Förskoleklass till årskurs 9 och cirka 75 medarbetare arbetar här. Guldhedsskolan är känd för sin öppna atmosfär, sin personliga anda och för sitt engagemang från personal, elever och föräldrar. Vi stödjer eleverna i deras utveckling till goda samhällsmedborgare med en god självkänsla, självförtroende, ansvarstagande och förmåga att samspela med andra. Vi behöver nu ytterligare en spindel i detta stora nät och söker dig som en driven, kompetent och kreativ skoladministratör! Som skoladministratör hos oss utgör du ett nära administrativt stöd till skolledningen och personalen på Guldhedsskolan. I uppdraget förväntas du bland annat ansvara för elevregistrering, personal-, ekonomi- och betygsadministration. Du administrerar anställningar, gör kontroll av löner utifrån gällande lagar och avtal samt sköter inköp och upphandling inom offentlig förvaltning. I rollen ingår ansvar för övergripande kontorsuppgifter såsom ärendehantering, arkivvård och utlämnande av offentlig handling. Skoladministratören har även hand om expeditionsarbete vilket innebär kontakt med besökare, elever, vårdnadshavare och myndighetspersoner. Du ingår också i vårt administrativa team i skolområdet där du har flera kollegor nära dig. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som känner stort engagemang för de administrativa arbetsuppgifterna och är medveten om de höga krav som ställs på flexibilitet, noggrannhet och serviceanda i en stödfunktion. För att trivas och lyckas i rollen har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar med verksamhetens bästa i fokus. Du som söker har gymnasiekompetens och tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Har du dessutom eftergymnasial utbildning inom administration är det meriterande, liksom om du har arbetat i Göteborgs Stads ekonomi- och personalsystem såsom Personec, Proceedo, Procapita/IST och skola24/schemaläggning. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Excel och att du kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. I rollen ser du även möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. För att fungera i rollen som administratör krävs att du tar eget ansvar och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt driva dina processer vidare. Du arbetar strukturerat och har förmåga att hålla många processer igång, samtidigt som du snabbt kan överblicka och prioritera mellan flertalet arbetsuppgifter. Då du kommer att vara skolans spindel i nätet och möta många olika människor varje dag behöver du vara relationsskapande, lyhörd och serviceinriktad. Du tycker om att samarbeta och att vara en lagspelare samt har en helhetssyn där du kan sätta ditt eget och skolans arbete i ett större sammanhang. Har du dessutom förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT-system och har god datorvana så ser vi fram mot din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utbildningsadministratör (tidsbegränsad anställning)

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningsadministratör/Utbildningssekreterare/Kursadministratör

Om jobbet
vid Psykologiska institutionen. Sista ansökningsdag: 2021-10-20. Psykologiska institutionen är en mångfaldig och kreativ arbetsplats som bedriver utbildning och forskning i psykologi. Över 1 000 studenter passerar varje termin våra olika utbildningar, från grund- till forskarnivå, inklusive psykologprogram, psykoterapeutprogram och specialistutbildningar. På institutionen bedrivs en omfattande och framgångsrik forskning. Psykologiska institutionen är en arbetsplats i utveckling och har nyligen till höstterminen 2021 flyttat in i det nybyggda universitetsområdet Albano. Arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att vara ansvarig för att bemanna institutionens studentexpedition och vara ett stöd i tentamensadministrationen, men även vara ett stöd i övrig utbildningsadministration. På institutionens studentexpedition arbetar du med att ta emot institutionens studenter, svara på frågor, enklare handläggning av studentärenden, samt student- och medarbetarservice. Som utbildningsadministratör blir du institutionens ansikte utåt, och du kommer ha ett tätt samarbete med studierektorer, kursansvariga lärare, och övriga medarbetare. Vikariatet är en tillfällig förstärkning under en tid av förändringar i utbildningsadministrationens bemanning, och det är viktigt att du är flexibel och kan hjälpa till där det behövs, med olika utbildningsadministrativa uppgifter. Du kommer att arbeta i flera olika administrativa system såsom Ladok, NyA, Athena och SISU. Anställningen hör till institutionens stödavdelning, vilken leds av den administrativa chefen. Stödavdelningen är indelad i tre enheter och den aktuella anställningen är placerad inom den enhet där studievägledning och utbildningsadministration finns. Enheten leds av en enhetschef som blir närmsta chef. Även andra administrativa arbetsuppgifter knutna till enhet och stödavdelning kan förekomma och löpande förändringar är att vänta eftersom organisationen befinner sig i ett expansivt skede. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsuppgifter inom utbildningsadministration vid universitet/högskola. Erfarenhet av det administrativa systemet Ladok är ett krav. Erfarenhet av arbete i NyA, Athena och SISU är meriterande. Kunskap om Psykologiska institutionens organisation, struktur och utbildningar är meriterande. Arbetet kräver att du är noggrann, organiserad och har mycket god samarbetsförmåga såväl som förmåga att arbeta självständigt. Det är viktigt att du är utåtriktad, pedagogisk, initiativrik och tycker om att arbeta med människor. Arbetsbelastningen är periodvis hög och du bör ha en god förmåga att prioritera. Vi ser gärna att du är nyfiken och har en öppen inställning till förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet innebär kontakt med studenter och det är därför mycket viktigt att du kan uttrycka dig väl, både muntligt och skriftligt. Anställningsvillkor Anställningen avser 40 % av heltid och är en tidsbegränsad anställning till och med den 4 februari 2022. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde så snart som möjligt. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare frågor om anställningen lämnas av Jenny Ehn, tf. enhetschef, [email protected] Närmare information om anställningen lämnas av Henrik Lennermark, administrativ chef, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast 20 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.