På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Upphandlare
Spela filmen

Upphandlare

218 Lediga jobb

Upphandlare

Arbetsgivare / Ort: Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Upphandlare

Om jobbet
Nu söker vi en upphandlare med fokus Miljö, Samhälle och Affär! Det är många spännande projekt och upphandlingar som pågår och står på tur, så vi behöver nya kompetenser. Vill du vara med och jobba med upphandling i en av Linköpings största organisationer med visionen att ”Vi bygger världens mest resurseffektiva region”, i ett team som älskar inköpsfrågor? Drivs du av att göra goda hållbara affärer och att skapa en positiv förståelse för de lagar och regler som reglerar inköpsprocessen? Utmanas du även av att få upphandla nya områden och se effekten av samspel mellan verksamhet och inköpsprocess där din kreativitet får utrymme, då är det nog dig vi söker! Vårt erbjudande Vi söker ännu en upphandlare som kan förstärka vår Inköpsavdelning, där vi jobbar med breda ansvarsroller inom inköp och upphandling. Tillsammans med representanter från verksamheten leder och genomför du upphandlingar samt utgör en resurs och kompetens för verksamheten i upphandlings- och avtalsfrågor. Vi lägger även stor fokus på att verksamhetens inköp sker med fokus miljö, samhälle och affär. I arbetet ingår: - att leda och genomföra upphandlingar - förhandling och avtalsskrivning - avtalsförvaltning - att vara ett stöd för kollegor och verksamhet i upphandlings- och avtalsfrågor - att driva verksamhetsutvecklande projekt/uppdrag. Vem är du? Vi tror att du är redo för nya utmaningar inom upphandlingsområdet och vill vara med och utveckla inköpsarbetet tillsammans i en spännande bred verksamhet, där vi har ett nära samarbete med vår Hållbarhetsavdelning och övrig verksamhet. Som person är du självständig och har förmåga att strukturera ditt arbete utifrån uppsatta tidsramar. Du har lätt för att fatta beslut, du gillar att ta egna initiativ, tänker analytiskt och drivs av affärsmässigheten i din roll. För att lyckas i rollen är du lyhörd och har lätt för att kommunicera. Du är nyfiken och engageras av att genomföra upphandlingar inom nya områden samtidigt som du får möjlighet att driva verksamhetsutvecklande projekt/uppdrag. God datorvana och B-körkort är en förutsättning då vi har verksamhet på flera orter. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller inköp och kunskap och erfarenhet av LOU och LUF, där du självständigt arbetat med annonserade upphandlingar. Meriterande är även erfarenhet från offentlig sektor samt från projektledning, kategoristyrning eller inköpsanalys. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, vänligen kontakta Eva Braun, inköpschef, 013-20 81 98. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är HR-partner Linn Forslund, 013-20 94 13. Välkommen med din ansökan Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vill gärna höra mer om dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 oktober. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Arbetsgivare
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Hemsida: https://www.tekniskaverken.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Academyonline söker utbildningsskapare

Arbetsgivare / Ort: Academy Online International AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Rörlig ackords- eller provisionslön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpschef

Om jobbet
 
Företaget är ett digitalt förlag som anställer författare/utbildningsskapare för olika typer av yrkesutbildningar.

Utifrån din utbildning och erfarenhet skapar du tillsammans med oss en digital yrkesutbildning till Certifierad #namn#.

När utbildningen är klar producerar vi den för vår digitala kursportal där kunderna har tillgång till utbildningsmaterialet genom filmer, skärminspelningar, stillbilder, övningsuppgifter, inlämningsuppgifter och prov.

Vi genomför en kraftfull marknadsföring för att maximera försäljningen av din utbildning.

Du som utbildningsskapare är kursledare och svarar på frågor från kursdeltagarna och ger feedback på inlämningsuppgifter och rättar prov etc.

Beroende på hur många yrkesutbildningar du skapar och blir ansvarig för varierar lönen. Vi har idag ca 100 yrkesutbildningar och snittlönen för de som arbetar heltid ligger på ca 40 000 kr brutto per månad men många som har skapat flera yrkesutbildningar har högre lön än så.

Du har friheten att jobba varifrån du befinner dig. 

Academyonline söker kursskapare till Certifierad Inköpschefsutbildning.


Arbetet innebär att man skapar sin utbildning i powerpoint som man sedan skärminspelar och sätter ljud till via mikrofon.


Vi skriver alltid långsiktiga avtal med våra kursskapare.


Välkommen med din ansökan!







 
Arbetsgivare
Academy Online International AB
Hemsida: Academyonline.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jurist, Ludvig & Co Växjö

Arbetsgivare / Ort: Ludvig & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Affärsjurist

Om jobbet
Vill du vara med och göra skillnad på en av Sveriges största juristbyråer? Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) erbjuder dig som jurist en bred kundbas som tillåter dig att vara både generalist men också möjligheten att nischa dig som specialist inom olika områden. Vi har även slutit ett partneravtal med Lexly med ambitionen att tillsammans utöka våra juridiska tjänster och göra juridiken tillgänglig för alla. Som jurist hos oss får du arbeta självständigt med utmanande uppdrag samtidigt som vi som arbetsgivare värdesätter att du har en fritid och ett privatliv utanför din yrkesroll.  Därför kommer du trivas hos oss Kontorschef Annika Granquist berättar: På kontoret i Växjö blir du en del av ett team på 10 medarbetare. Som grupp värdesätter vi engagemang och tillsammans så arbetar vi med ett proaktivt arbetssätt.  Vi ska nu bli fler och även växa på fler marknader. För oss är det viktigt att vi alltid är genuina och professionella i våra kundmöten och att vi arbetar med ett stort engagemang bakom det vi gör. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, ekonomi, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. Tillsammans kan ni därför alltid hjälpa kunderna med ett extra steg, och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas. För femte året i rad har vi blivit utnämnda till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta med. Om tjänsten  Som jurist hos oss inkluderar ditt arbete: • Juridisk rådgivning inom affärsjuridik, fastighetsrätt, generationsskifte eller ekonomisk familjerätt till våra befintliga kunder • Ansvar för att skapa ett engagemang gentemot marknaden för att attrahera nya kunder • Skapa ett internt och externt nätverk och ständig hålla dig uppdaterad i branschaktuella händelser Som anställd hos oss har du alltid möjlighet att själv påverka inriktningen på dina uppdrag. I din roll som jurist hos oss är en central uppgift att samverka med ekonomer, affärsrådgivare och fastighetsmäklare för att tillgodose kundens behov av rådgivning. För att lyckas behöver du • Ett stort yrkesmässigt engagemang • Juristexamen • Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete Har du tidigare erfarenhet av konsultrollen eller inom serviceyrke så är det meriterande. Som person tycker du om att bygga värdeskapande nätverk och har en god kommunikationsförmåga. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya lösningar mot kund. Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant! Låter det här som du?  Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, har du någon fråga kring tjänsten så tveka inte på att höra av dig till kontorschef Annika Granquistn på tel. 070-6651240 eller via [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan!  Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst.  Sökord: Jurist, bolagsjurist, familjerätt, familjerättsjurist, fastighetsrätt, affärsjurist, affärsjurist jobb, law, juridik, affärsjuridik, generationsskifte, advokat, advokatbyrå, immaterialrätt, paralegal, konsult, senior jurist, skattejurist, skatt
Arbetsgivare
Ludvig & Co AB
Hemsida: https://www.ludvig.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsdriven kalkylator

Arbetsgivare / Ort: Åslunds El AB / Knivsta
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vill du vara med och skapa våra framtida affärer? Söker du ett arbete där du får arbeta strukturerat och analytiskt? Då är detta tjänsten för dig! Just nu söker vi en till kalkylator. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att kalkylera och upprätta anbud tillsammans med vår nuvarande kalkylator och VD. Du följer affären från början till slut.

  • Delta på anbudsmöten och val av projekt
  • Kundkontakt, både med etablerade samt nya kunder
  • Leverantörs kontakt
  • Hantera inkommande anbudsförfrågningar, mängdning, kalkylering och offerering
  • Uppföljning av lämnade anbud


Vi söker dig som:

Vi tror att du är en person som trivs på en liten intim arbetsplats med stort eget ansvar. Du har en social förmåga och ett sinne för affärer. Du är en person som kan ha flera saker igång samtidigt och driver emot att hålla deadline. Du ska också ha ett sinne för siffror samt kan göra rimlighetsbedömningar. Vi tror du är en person som vill utveckla dig inom rollen samt förstår samverkan för att få en lyckad affär och projekt. Du får möjligheten att komma in ett företag som är i en expansion fas. Vi tror mycket på frihet under ansvar och du har även erfarna kollegor som ser till att du kommer in i arbetet väl och finns där för stöttning.

Du som söker ska:

  • Ha tidigare erfarenhet av anbudhantering
  • Mediterande är om du har kunskap inom bygg och el
  • Gärna ha tidigare erfarenhet av bluebeam och wikells eller andra relaterade system
  • Vara van vid självständigt arbete
  • Vara van vid telefonkontakt och mailkontakt
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • kunna hantera office programmen

Om företaget:

På Åslunds El är vi idag 17 medarbetare och arbetar med el inom både service och entreprenad, hos stora som små kunder. Huvudsakligen arbetar vi mellan Uppsala och Stockholm med huvudkontor i Knivsta. Vi gör både mindre installationer och uppdrag samt större projekt. Företaget startades 2013 av Robert Åslund och 2020/2021 omsatte vi ca 17 miljoner kronor. Åslunds El står för kvalitet och kompetens. Åslunds El har kollektivavtal.


Arbetsgivare
Åslunds El AB
Trunstavägen 37B
74130 Knivsta
Hemsida: http://www.åslundsel.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Stockholm: Inköpschef

Arbetsgivare / Ort: Jobbakuten Väst AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Inköpschef

Om jobbet
Vi rekryterar en Inköpschef till OrganoClick AB Vill du ersätta miljöfarliga kemiska produkter med hållbara alternativ? Drivs du av att skapa bästa möjliga samarbeten med våra leverantörer och skapa optimala upplägg av inköp för största möjliga affärsnytta? Då är tjänsten som Inköpschef på OrganoClick absolut rätt för dig! OrganoClick är ett ungt börsnoterat bolag i stark tillväxt. Våra unika produkter bygger på en forskningsinnovation som möjliggör användning av miljövänliga kemiska lösningar för att ge nya egenskaper som flamskydd, rötskydd och vattenresistens till material som trä, pappersmaterial och textil. Med våra tekniker ersätter vi plastmaterial, tungmetaller och PFAS. Bolaget har för sin gröna teknologi blivit utsedd till en Climate Solver av WWF, blivit listat på den globala listan Sustainia100 och blivit utnämnt till ett av de 33 hetaste teknikbolagen av tidningarna Affärsvärlden och NyTeknik. OrganoClick växer för närvarande kraftigt och jobbar kontinuerligt med att skala upp produktionen i sin produktionsanläggning. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001 och en majoritet av våra produkter är miljömärkta. Bolaget har idag ca 55 anställda och har sitt huvudkontor, FoU-center och produktionsanläggning i Täby och omsätter drygt 100 miljoner kr. Om tjänsten I rollen som Inköpschef arbetar du som operativ inköpare samtidigt som du är ansvarig för hela inköpsprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ha kontakt med leverantörer i frågor gällande avtal, löpande order, förfrågningar och leveransuppföljning. Du gör även bedömning av leverantörer för att säkerhetsställa en kvalitativ leverans samt att etiska riktlinjer följs genom hela leverantörskedjan. I rollen ingår du i supply chain-teamet där du tillsammans med planering och order ansvarar för lagerplanering av råvaror för att generera hög leveransprecision med bästa möjliga produktionsekonomi. Du kommer besöka våra leverantörer tillsammans med kollegor från kvalitet och miljö för att kvalitetssäkra hela produktionskedjan. Företaget växer kraftigt och i samband med tillväxt skapar vi framtidens OrganoClick, här har du stora möjligheter att påverka utvecklingen för inköpsverksamheten. Den vi söker Vi förväntar oss att du har eftergymnasial utbildning inom ett relevant område; ex v inköp, ekonomi eller som ingenjör. Vi förväntar oss också att du: Har flera års arbetslivserfarenhet av operativt inköp för produktion Har arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp och gillar att leda förhandlingar med leverantörer Har fördjupade kunskaper inom supply chain management med förståelse för hur ledtider, säkerhetslager, orderkvantiteter och prognoser verkar tillsammans i affärssystem och hur detta genererar produktionsplaner och inköpsförslag Skriver och talar flytande svenska och engelska Rollen som Inköpschef innefattar varierande arbetsuppgifter som sköts parallellt. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad. Du gillar att förhandla med leverantörer, är affärsmässig, har resultatfokus och förstår vikten av långsiktiga relationer. Du är självständig och en god kommunikatör. Du motiveras av att arbeta effektivt, förbättra dina resultat och ständigt förbättra dina arbetssätt. Vidare har du god matematisk och analytisk förmåga och är van vid beräkningar av nyckeltal och inköpskalkyler samt har hög förmåga att arbeta i affärssystem och excel. Som kollega är du social och enkel att samarbeta med. OrganoClick erbjuder en tillsvidareanställning som Inköpschef i Täby. I rollen får du möjligheten att utveckla inköpsenheten både på ett strategiskt och operationellt plan i vårt växande företag. Som medarbetare på OrganoClick blir du en del i kampen för en hållbar framtid utan föroreningar och plaster i vår kära natur. Ansökan Har du kvalifikationerna? Bli en del av en hållbar framtid och sök tjänsten via länken "Skicka ansökan". Urval sker löpande! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, [email protected]
Arbetsgivare
Jobbakuten Väst AB
Hemsida: http://www.recruitmore.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.