På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportplanerare
Spela filmen

Transportplanerare

Lediga jobb

ICA Logistik söker Taktiker med analytiskt fokus till Västerås

Arbetsgivare / Ort: ICA AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 July (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-29
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Transportplanerare

Om jobbet
Brinner du för analys och gillar att jobba med utveckling? Är du strategisk samtidigt som du är handlingskraftig och lösningsorienterad? Gillar du även att dela med dig av din kunskap och se kollegor växa? Välkommen till oss där vi nu söker en taktiker till vårt engagerade transportteam i Västerås!​ Transportavdelningen på ICA i Västerås har under de senaste åren genomfört flera förbättringar, ökat leveransprecisionen till kunder och under 2019 även framgångsrikt startat en testverksamhet med transporter i egen regi. Vi är ett starkt team som ständigt vill förbättra verksamheten. Ansvarsområdet är fjärrtransporter från leverantör till lager, transporter mellan olika lager och spridningspunkter samt distribution till ca 600 butiker. Inom transportorganisationen finns roller som taktisk- och operativ transportplanering, transportadministration, trafikstyrning, analys, chaufförer, lastbäraradministration och utredningar kopplat till butiksreklamationer. Som taktisk transportplanerare är ditt övergripande ansvarar att ur ett service- och kostnadsperspektiv optimera de grundläggande transportplanerna. Du har en koordinerande roll inom avdelningen och i gränssnittet till andra funktioner, t ex transportavdelningar på andra orter, varuplanering, avtal, produktionsplanering, utlastning och inleveransplanering. I de taktiska frågorna ansvarar du även för dialog och uppföljning med externa parter, främst butiker och transportörer, men det kan även förekomma kontakt med varuleverantör. En viss del av arbetet bedrivs i projektform, både som deltagare och projektledare, och du förväntas vara drivande i att utveckla rutiner och arbetssätt inom ansvarsområdet. Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Om du vill jobba inom Supply Chain eller med komplexa logistikflöden så får du rätt utmaningar hos oss på ICA. Oavsett vilket så handlar det i grund och botten om att butikerna ska kunna ha ett riktigt starkt erbjudande till konsumenterna - och de ska ha leveranserna i tid. Det är där du kommer in i bilden och oberoende av vilken inriktning du har, eller hur komplext det är bakom kulisserna, handlar allt vi gör om en och samma sak: att göra varje dag lite enklare för kunderna. Vem är du? Vi förmodar att du är riktigt duktig inom ditt område med en bakgrund med akademisk utbildning och/eller mångårig erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du har kunskap om distribution, lagerhantering, logistiksystem och LEAN. För att trivas i denna roll har du ett intresse och förmåga att strukturera och genomföra analyser och dina kunskaper i Excel är mycket goda. Din omgivning bekräftar din förmåga att förmedla resultatet av analyserna på ett enkelt sätt och skapa presentationsmaterial med tydliga budskap. Du är en driven person som trivs att jobba självständigt såväl som i team. Du har en stark egen initiativkraft, är analytiskt lagd och har förmåga att ta ett helhetsperspektiv och förutse konsekvenser i hela varukedjan. Det är viktigt att du håller en affärsmässig nivå i kommunikation, både skriftligt och muntligt, och att du har lätt att samarbeta såväl internt som externt. Anställningsform Tillsvidareanställning Kontaktperson Michael Rosén, Taktisk & Administrativ Transportchef, 072-220 12 27 Sista dag för ansökan 2020-06-30 ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Arbetsgivare
ICA AB
Ansökan
Ansök senast 10 July (25 dagar kvar)

Ansök här

Lotsoperatör, timvikariat

Arbetsgivare / Ort: Sjöfartsverket
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 August (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Sveriges vackraste arbetsplats söker en Timvikarierande Lotsoperatör med placering i Gävle  Att arbeta som lotsoperatör på Sjöfartsverket  Sjöfartsverket ansvarar för att tillhandahålla lotstjänster i svenska farvatten. För affärsområde Lotsning är det övergripande uppdraget att marknadsföra, planera och utföra lotsningar på ett effektivt sätt. Målet är att öka sjösäkerheten och tillgängligheten för sjöfarten med kunden i fokus, samtidigt som påverkan på den marina miljön minimeras. Lotsarnas uppdrag beställs via en trafikcentral, där lotsoperatörer ser till att planera uppdragen på ett så effektivt sätt som möjligt med utgångspunkt i kundernas behov och tillgänglighet av lotsar i tjänst. Som lotsoperatör kommer du att arbeta med att ta emot lotsbeställningarna och fördela lotsningsuppdrag, journalföra förrättningstider, fartygs ankomst- och avgångstider samt att sköta löpande administrativa uppgifter kopplade till lotsningsprocessen. Arbetet innebär många externa och interna kontakter, stundtals är arbetstempot högt och du förväntas kunna hantera flera skeenden samtidigt. Arbetet utförs på oregelbundna tider såväl dag- som nattetid och före anställningens början krävs godkänt läkarintyg för tjänstbarhet i nattarbete. Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ och ser professionellt bemötande och god service till kunder, såväl internt som externt, som en av dina viktigaste arbetsuppgifter. Eftersom du ansvarar för verksamheten tillsammans med ett team med flera lotsoperatörer, så är samarbetsförmåga, lösningsfokus och hög ansvarskänsla mycket viktiga egenskaper. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska, likaså att du har god datorvana och med lätthet hanterar olika IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med service i någon form, gärna inom logistikområdet. Meriterande är också examen fartygsbefäl klass VIII samt giltig radiobehörighet ROC. Vi erbjuder dig Du får möjlighet att bli en del av Sjöfartsverket - Sveriges vackraste arbetsplats. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och det finns goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Sjöfartsverket – en jämlik arbetsplats På Sjöfartsverket förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Tjänsten är vikariat under ordinarie personals frånvaro. Urval och intervjuer sker löpande.  Upplysningar: Lotsområdeschef Gävle, Dag Tedenby 010-478 47 71. Fackliga företrädare: SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, Bengt-Erik Johansson, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.  Registrera din ansökan, inklusive aktuellt sjötjänstutdrag, senast den 15 augusti 2020. Diarienummer: 20-02576 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val av exponering samt eventuella rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Sjöfartsverket
Hemsida: http://www.sjofartsverket.se/
Ansökan
Ansök senast 15 August (10 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.