På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Transportplanerare
Spela filmen

Transportplanerare

Lediga jobb

Sommarvikarier till ICA Transport Helsingborg

Arbetsgivare / Ort: ICA AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 August idag
Publicerad: 2020-02-06
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Vill du vara med och skapa förutsättningar för god försäljning för Sveriges ICA-butiker? ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss. Transportavdelningen i Helsingborg omfattar ca 60 personer, fördelade på Taktisk transportplanering, Operativ transportplanering, Transportadministration samt Trafikstyrning. Vi varuförsörjer en större del av ICAs butiker i landet. Vi söker medarbetare till samtliga arbetsuppgifter inom organisationen. Arbetsuppgifter som Transportplanerare Som medarbetare på Transport Helsingborg arbetar du, tillsammans med övriga inom organisationen, med nedan frågor samt därtill kopplade arbetsuppgifter: * Bokning av hemfrakter och inleveransplanering till lager. * Distributionsplanering till ICA-butiker i södra Sverige. * Bokning/avbokning av transportresurser efter behov samt taktiska uppgifter. * Kundservice mot butik, avtalsparter och andra avdelningar inom ICA. * Transportplanering enligt gällande avtal. * Administrativa arbetsuppgifter Vem är du och hur är din profil? För att klara av arbetsuppgifter och bli en duktig Transportplanerare tror vi att du är: * Driven, positiv och ser lösningar hellre än problem. * Bra på att ständigt prioritera. * Van och kunnig inom Excel samt har grundläggande kunskaper inom övriga Office-paketet. * Pedagogiskt i tal och skrift. * Noggrann och har lätt för att lyssna in omgivningen. * Analytisk i ditt tänkande. * Utbildad, minst gymnasiekompetens. Meriterande att ha med dig: * Arbete inom serviceyrken. * Butikserfarenhet. * Kunskaper i Paragon, LS och andra ICA-system. * Kunskap om leveransplaner och infrastruktur inom ICA Sverige. Personliga egenskaper: * Organiserad och strukturerad * Serviceinriktad * Kommunikativ * Noggrann * Ansvarsfull * Analytisk * Positiv * Driven Tjänsterna är på heltid under perioden juni - augusti Tillträde Enligt överenskommelse Typ av anställning Sommarvikariat Kontaktperson Daniel Weberg, Chef Operativ Transport, mail [email protected] Sista dag för ansökan Ansök så snart som möjligt, då vi gör löpande urval. Dock senast 31/5 -2020. ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Arbetsgivare
ICA AB
Ansökan
Ansök senast 4 August idag

Ansök här

Lotsoperatör, timvikariat

Arbetsgivare / Ort: Sjöfartsverket
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 August (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Sveriges vackraste arbetsplats söker en Timvikarierande Lotsoperatör med placering i Gävle  Att arbeta som lotsoperatör på Sjöfartsverket  Sjöfartsverket ansvarar för att tillhandahålla lotstjänster i svenska farvatten. För affärsområde Lotsning är det övergripande uppdraget att marknadsföra, planera och utföra lotsningar på ett effektivt sätt. Målet är att öka sjösäkerheten och tillgängligheten för sjöfarten med kunden i fokus, samtidigt som påverkan på den marina miljön minimeras. Lotsarnas uppdrag beställs via en trafikcentral, där lotsoperatörer ser till att planera uppdragen på ett så effektivt sätt som möjligt med utgångspunkt i kundernas behov och tillgänglighet av lotsar i tjänst. Som lotsoperatör kommer du att arbeta med att ta emot lotsbeställningarna och fördela lotsningsuppdrag, journalföra förrättningstider, fartygs ankomst- och avgångstider samt att sköta löpande administrativa uppgifter kopplade till lotsningsprocessen. Arbetet innebär många externa och interna kontakter, stundtals är arbetstempot högt och du förväntas kunna hantera flera skeenden samtidigt. Arbetet utförs på oregelbundna tider såväl dag- som nattetid och före anställningens början krävs godkänt läkarintyg för tjänstbarhet i nattarbete. Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ och ser professionellt bemötande och god service till kunder, såväl internt som externt, som en av dina viktigaste arbetsuppgifter. Eftersom du ansvarar för verksamheten tillsammans med ett team med flera lotsoperatörer, så är samarbetsförmåga, lösningsfokus och hög ansvarskänsla mycket viktiga egenskaper. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska, likaså att du har god datorvana och med lätthet hanterar olika IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med service i någon form, gärna inom logistikområdet. Meriterande är också examen fartygsbefäl klass VIII samt giltig radiobehörighet ROC. Vi erbjuder dig Du får möjlighet att bli en del av Sjöfartsverket - Sveriges vackraste arbetsplats. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och det finns goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Sjöfartsverket – en jämlik arbetsplats På Sjöfartsverket förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Tjänsten är vikariat under ordinarie personals frånvaro. Urval och intervjuer sker löpande.  Upplysningar: Lotsområdeschef Gävle, Dag Tedenby 010-478 47 71. Fackliga företrädare: SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, Bengt-Erik Johansson, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.  Registrera din ansökan, inklusive aktuellt sjötjänstutdrag, senast den 15 augusti 2020. Diarienummer: 20-02576 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val av exponering samt eventuella rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Sjöfartsverket
Hemsida: http://www.sjofartsverket.se/
Ansökan
Ansök senast 15 August (10 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.