På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Teknikutvecklingschef

Teknikutvecklingschef

34 Lediga jobb

Business Development Director Scandinavia

Arbetsgivare / Ort: Terraferma AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet
Personal Roslagen är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades år 2000 och har kontor i Norrtälje och Åkersberga. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering i de flesta branscher och yrken. Expatria Human Resources (www.expatria.com), med kontor i Stockholm och Paris, arbetar med internationella rekryteringar främst i Norden, i franskspråkiga länder och i tyskspråkiga länder. KPA Unicon (www.kpaunicon.com) är ett finskt familjeföretag som arbetar med ren, förnybar energi sedan 1990. KPA Unicon skapar och implementerar nya lösningar för ren energi världen över, moderniserar befintliga produktionssystem med förnybar energiteknik och förser energiproducenter med innovativa digitala verktyg. KPA Unicons mål är att vara ledande i debatten om ren energi och att tillföra värde till sina partners. Bolaget har cirka 215 anställda i åtta länder, med huvudkontor i Pieksämäki, Finland. Till KPA Unicons skandinaviska verksamhet söker vi nu en Business Development Director Scandinavia Om jobbet • Leda och utveckla försäljningen på den skandinaviska energimarknaden, där den svenska marknaden är den tyngsta. • Utveckla affärsplanen i samverkan med övriga teamet. • Leda försäljningen av nya lösningar för värme- och energiproduktion. • Leda försäljningen av modernisering av befintliga produktionssystem. • Ta fram offerter i samverkan med berörda funktioner inom företaget. • Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter, upprätta befintliga kundrelationer. • Marknadsföring och kommunikation. • Stötta projektledningen, upprätthålla goda kundrelationer. • Regelbundna resor inom Skandinavien och till Finland. • Baserad vid bolagets kontor i Stockholm eller vid hemmakontor. • Rapporterar till Executive Vice President Customers and Financing, baserad i Helsingfors. Om dig • Minst 10 års relevant erfarenhet av försäljning och affärsutveckling med tekniskt innehåll. • Erfarenhet av försäljning av stora tekniska projekt med långa säljcykler. • Erfarenhet av att i samverkan med ingenjörer ta fram komplicerade offerter. • Erfarenhet av att upprätthålla befintliga kundrelationer och skapa nya kontakter. • Erfarenhet av värme- och kraftverksmarknaden är en fördel men inget krav. • Erfarenhet av att arbeta i en internationell arbetsmiljö är en fördel. • Utåtriktad, självgående, energisk, kreativ, positiv. • Utöver flytande svenska krävs även goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Kontakt Denna rekrytering handhas av Expatria Human Resources. Välkommen med din ansökan till apply(at)expatria(dot)com under referensen 21106BDMSEXP.
Arbetsgivare
Terraferma AB
Hemsida: http://www.personalroslagen.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Head of the Programme and Method Department

Arbetsgivare / Ort: Insamlingsstift Kvinna Till Kvinna / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utvecklingschef

Om jobbet

Kvinna till Kvinna is currently looking for a new Head of the Programme and Method Department to join in the work to achieve the vision of a world in which women have influence over decision-making and participate fully and effectively in the development of society.

Application deadline: 1st December 2021

The Kvinna till Kvinna Foundation has promoted women’s rights since 1993. Today, we are one of the world’s leading women’s rights organisations. We operate in conflict-affected areas in the Middle East, Africa, Europe and the South Caucasus, where we support more than 150 brave partner organisations. Together, we work to strengthen women’s influence and power, end violence against women and promote human rights.

If you believe gender equality, democracy and peace go hand in hand, this is the place for you. Joining Kvinna till Kvinna means joining a family of passionate activists. Women human rights defenders who stand on the barricades, face down resistance and advocate in the corridors of power.

We are spread out across 14 offices, but we are a team with a single shared belief: The future is equal. And together, we are change.

About the job

As Head of the Programme and Method Department you are responsible to lead the work of Kvinna till Kvinna’s Programme and Method department with an average annual budget of 170 million SEK, about 90 co-workers and programmes in 20 countries. You will work closely with the four Regional Managers and the Heads of Method and Development Unit and Grant Management Unit.

You will be responsible for the strategic development of the Programme and Method Department and ensure the implementation of programmes in accordance with Kvinna till Kvinna’s mandate and policies. Important tasks in the coming years are to secure long-term funding for the programmes and to consolidate the routines and processes for the department and linking it to the rest of the organisation.

The Head of the Programme and Method Department is part of the Senior Management Team and works closely with the Secretary General and the other department managers in order to take responsibility for the entire organisation’s development, including developing and the operationalization of the new global strategy which will be adopted by the board in June 2022

About you

Kvinna till Kvinna is a value-based organisation where you as a manager have a commitment for women’s rights, a feminist approach and act professionally and responsibly. As a women’s rights organisation, active in many conflict-affected areas around the world, the work that we do demands that our leadership is situational. Our leadership approach is based on trust and confidence in our staff and that everyone contributes to the development of the organization – we strive to enable self-leadership and accountability. As a leader you are self-reflective and aware of your strengths and weaknesses, and you are able to shift between the role as leader, manager, coach and fellow human being.

You need to have

  • Ten years relevant work experience where a significant part is in a managerial position, preferably also experience from leading managers and staff remotely
  • Ability to work with a diverse group of staff in different countries and contexts
  • Substantial budgetary and operational responsibility.
  • Knowledge of Swedish- and international development cooperation including strategy, policy, and method development for programme operations
  • Experience from civil society organisations, preferably working in the fields of women’s rights, gender equality and peace-building
  • Experience of institutional fundraising and donor relations with key international foundations and development agencies.
  • Academic degree in a relevant field such as political science, gender studies, international relations, development studies, peace- and conflict studies, human rights

Merits

  • Experience from research, studies, or knowledge production with the purpose of assuring evidence-based programming and communication.
  • Genuine interest in organisational and leadership development and experience from leading operations in phases of expansion and development
  • Experience from leading operations in conflict affected countries

Personal qualifications

  • Strong capacity to prioritise and delegate
  • Collaborative, team-oriented, value-based leader with the ability to motivate others
  • Strong communication- and conflict sensitivity skills
  • Ability to build relations internally and externally

Terms & conditions and what we offer

You will join a team of 130+ dedicated Kvinna till Kvinna colleagues who fight for women’s rights in more than 20 countries affected by conflict.

  • This position is based in Stockholm. Our head office is a key part of Kvinna till Kvinna: here, sixty of us work with essential programme management, communication, fundraising and advocacy and support the rest of the organisation. Through regular digital meetings, we stay in touch with our colleagues abroad.
  • Your role includes occasional international travel.
  • This is a full-time position, with a probationary period of 6 months. Starting date as soon as possible.
  • We offer a collective agreement and occupational pension.
  • Our working week is 37.5 hours; these working hours are flexible and goal-oriented.
  • Each year, you are entitled to 33 days of annual leave. Whenever two bank holidays are separated by a regular working day, this day is an additional paid holiday at Kvinna till Kvinna.
  • We offer an annual wellness allowance.
  • Diversity is very important for Kvinna till Kvinna. Please note, however, that due to the nature of Kvinna till Kvinna’s work, we can only consider women applicants (legal and/or self-identified).

Application

The application deadline is 1st December 2021

Please note that we only accept applications through our career site.

Questions

If you have any questions about the position, please contact [email protected], +46 70 556 38 48

For information about the recruitment process, please contact Head of HR [email protected]

Arbetsgivare
Insamlingsstift Kvinna Till Kvinna
Slakthusplan 3
12162 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Innovativ Utvecklingschef till Kiviks Musteri

Arbetsgivare / Ort: Standby Workteam AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utvecklingschef

Färdigheter
Meriterande
  • Civilingenjörsexamen
  • Agronomexamen
  • Kvalitetsbedömning
  • livsmedel
  • Livsmedel
  • produktkunskap
  • Arbetsledarerfarenhet
  • Livsmedelsteknik
  • Livsmedelsindustri
  • Ständiga förbättringar/Lean
  • Vinprovning
  • avsmakning
  • Produktutveckling
  • Projektledning
  • erfarenhet

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet


Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se/sv/

Vill du jobba på Sveriges vackraste arbetsplats?

Vi söker en Utvecklingschef till Kiviks Musteri

Har du ett stort intresse för mat, smak och dryck? Brinner du för produktutveckling och vill vara med och bygga för framtiden i en organisation som växer och tillverkar produkter baserade på närodlad frukt, grönt och bär? Då är detta kanske din nästa utmaning! Kiviks produkter efterfrågas av allt fler och de förstärker därför utvecklingsavdelningen med en innovativ Utvecklingschef.

Ansvarsområde

I denna spännande roll ansvarar du för att utveckla både Kiviks produkter och utvecklare. Du leder och fördelar arbetet för teamet som består av 5 fantastiska medarbetare som arbetar med såväl produktvård, applikation och innovation. I ditt arbete är du en självklar del i den praktiska produktutvecklingen samtidigt som du bidrar med innovation, nytänkande och är en nyckel i Kiviks förbättringsarbete. Du rapporterar till Hållbarhetschefen.

Arbetsuppgifter

  • Personalansvar för produktutvecklingsteamet – du leder och fördelar arbetet för teamet
  • Innovativ kraft – ser möjligheter och genomför dessa
  • Ansvarar för att identifiera och genomföra produktutvecklingsprojekt, såväl vård och applikation som innovation
  • Praktisk produktutveckling och projektledning, vilket innebär praktiskt arbete såväl som administration

Din profil

Du är civilingenjör, agronom, gastronom eller liknande samt har minst 5 års erfarenhet av liknande befattning, gärna inom livsmedelsbranschen. Du har ledaregenskaper och är en naturlig ledare. Goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du en innovativ och smaksäker drivkraft. Du har en kommersiell ådra och stor förståelse för marknaden. Din sociala kompetens är bred med många interna och externa kontakter. Du är flexibel och samtidigt noggrann och strukturerad. Du är prestigelös och inte främmande för praktiskt arbete och administration.

På Kiviks Musteri tror man på att tillsammans hjälpas åt, visa mod och ta ansvar samt att vara goda förebilder för varandra och sina kunder. Det är viktigt för företaget att du delar dessa värderingar och att du är en person som väljer lösningar framför problem och har ett positivt förhållningssätt till din arbetsplats och dina kollegor.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kivik. Tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Standby Workteam AB
Hemsida: http://www.standbyworkteam.se
Ansökan
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Innovativ Utvecklingschef till Kiviks Musteri

Arbetsgivare / Ort: Standby Workteam AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Utvecklingschef

Färdigheter
Meriterande
  • Civilingenjörsexamen
  • Agronomexamen
  • Kvalitetsbedömning
  • livsmedel
  • Livsmedel
  • produktkunskap
  • Arbetsledarerfarenhet
  • Livsmedelsteknik
  • Livsmedelsindustri
  • Ständiga förbättringar/Lean
  • Vinprovning
  • avsmakning
  • Produktutveckling
  • Projektledning
  • erfarenhet

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet


Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se/sv/

Vill du jobba på Sveriges vackraste arbetsplats?

Vi söker en Utvecklingschef till Kiviks Musteri

Har du ett stort intresse för mat, smak och dryck? Brinner du för produktutveckling och vill vara med och bygga för framtiden i en organisation som växer och tillverkar produkter baserade på närodlad frukt, grönt och bär? Då är detta kanske din nästa utmaning! Kiviks produkter efterfrågas av allt fler och de förstärker därför utvecklingsavdelningen med en innovativ Utvecklingschef.

Ansvarsområde

I denna spännande roll ansvarar du för att utveckla både Kiviks produkter och utvecklare. Du leder och fördelar arbetet för teamet som består av 5 fantastiska medarbetare som arbetar med såväl produktvård, applikation och innovation. I ditt arbete är du en självklar del i den praktiska produktutvecklingen samtidigt som du bidrar med innovation, nytänkande och är en nyckel i Kiviks förbättringsarbete. Du rapporterar till Hållbarhetschefen.

Arbetsuppgifter

  • Personalansvar för produktutvecklingsteamet – du leder och fördelar arbetet för teamet
  • Innovativ kraft – ser möjligheter och genomför dessa
  • Ansvarar för att identifiera och genomföra produktutvecklingsprojekt, såväl vård och applikation som innovation
  • Praktisk produktutveckling och projektledning, vilket innebär praktiskt arbete såväl som administration

Din profil

Du är civilingenjör, agronom, gastronom eller liknande samt har minst 5 års erfarenhet av liknande befattning, gärna inom livsmedelsbranschen. Du har ledaregenskaper och är en naturlig ledare. Goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du en innovativ och smaksäker drivkraft. Du har en kommersiell ådra och stor förståelse för marknaden. Din sociala kompetens är bred med många interna och externa kontakter. Du är flexibel och samtidigt noggrann och strukturerad. Du är prestigelös och inte främmande för praktiskt arbete och administration.

På Kiviks Musteri tror man på att tillsammans hjälpas åt, visa mod och ta ansvar samt att vara goda förebilder för varandra och sina kunder. Det är viktigt för företaget att du delar dessa värderingar och att du är en person som väljer lösningar framför problem och har ett positivt förhållningssätt till din arbetsplats och dina kollegor.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kivik. Tillträde snarast.


I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Standby Workteam AB
Hemsida: http://www.standbyworkteam.se
Ansökan
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of DNEW Supplier Management, Product Development Leader (543339)

Arbetsgivare / Ort: Ericsson AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are now looking for a Product Development Leader to take on Head of DNEW supplier Management. The role is part of the Strategic Capability unit in DNEW.

The unit is responsible for the overall DNEW Workforce Strategies, i.e. the DNEW R&D Site strategy with regards to Region, Country and Site selection including activity placement from eco-system and geopolitics perspectives, R&D site investments and divestments, identifying and securing strategic R&D competencies, to secure the strategic and tactical usage and governance of Suppliers. The overall DNEW workforce forecast is handled in the unit and the identification and execution of needed changes to meet the product development requirements and/or financial frames in short, mid and long term. The unit also holds the Ericsson group responsibility for the overall R&D Site strategies, securing cross BA alignment.

Responsibilities:

  • - Driver of the DNEW level Supplier strategies in alignment with the DNEW Site strategies, PDUs and other units. The Supplier base is a significant share of the total DNEW R&D capacity
  • - Analyze and continuously keep a clear view of the short and long term DNEW needs of Suppliers and together with sourcing develop the supplier portfolio to meet the same
  • - The DNEW representative in the external and internal Vendor governance.
  • - Owner of the DNEW Supplier manager Ways Of Wowring and guidelines securing compliance to supplier governance and improving how DNEW units uses suppliers
  • - Drive Supplier Operational Excellence, measurements, targets and efficiencies and be the “Supplier KPI tool” owner for R&D (cross Business Areas and sourcing)
  • - Support the units within the DU in how to use suppliers and make best possible purchases with advanced business models based on incentives and efficiency
  • - Identify and manage major business changes and RFXs, as well as representing DNEW in various procurement boards
  • - Owner of the DNEW Supplier management network with PDU and unit representatives
  • - Drive method and tools changes to improve how DNEW uses and works with Suppliers, as well as driving requirements on internal/external tools/vendors
  • - Handle and support transfers of work between suppliers (and sites)
  • - As part of the group responsibility, the DNEW Supplier Manager owns and develops the Group R&D Site governance including the R&D Site boards and the appointment of R&D Site heads in alignment with the BA RD heads

Key Qualifications:

  • Engineering University degree, BSc/MSc or equivalent
  • 10+ years wide Ericsson experience, preferably also international assignments
  • Management roles primarily in R&D and or PA. Market Units not necessary but seen as a merit
  • Thorough understanding of Networks portfolio and organization
  • High level of business acumen
  • Fluent in English
  • High level of integrity
  • High drive to deliver results
  • Excellent leadership, communication and presentation skills
  • Highest level of Ingenuity, though leadership and drive to develop new ways of working


It is important that the applicant has extensive knowledge about how R&D projects are executed and can understand the need of the R&D units. The role requires high level interaction with senior PDU and DU management with regards to both tactical and strategic issues.

Ericsson provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, marital status, pregnancy, parental status, national origin, ethnic background, age, disability, political opinion, social status, veteran status, union membership or genetics.

Ericsson complies with applicable country, state and all local laws governing nondiscrimination in employment in every location across the world in which the company has facilities. In addition, Ericsson supports the UN Guiding Principles for Business and Human Rights and the United Nations Global Compact.

This policy applies to all terms and conditions of employment, including recruiting, hiring, placement, promotion, termination, layoff, recall, transfer, leaves of absence, compensation, training and development.

Ericsson expressly prohibits any form of workplace harassment based on race, color, religion, sex, sexual orientation, marital status, pregnancy, parental status, national origin, ethnic background, age, disability, political opinion, social status, veteran status, union membership or genetic information.

Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || [[mfield2]]

Req ID: 543339

Arbetsgivare
Ericsson AB
Kistagången 6
16440 Kista
Ansökan
Ansök senast 2 december (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.