På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Systemtestare

Systemtestare

185 Lediga jobb

Systemstrateg till verksamhetsområde Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) i Lun

Arbetsgivare / Ort: REGION SKÅNE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 February (25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-21
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemarkitekt

Om jobbet
Gör skillnad. Varje dag. Digitalisering IT och MT (IT/MT) är Region Skånes nya förvaltning och består sedan årsskiftet av en sammanslagning av Digitalisering och IT samt av verksamhetsområdet Medicinsk teknik (MT). Syftet med den nya förvaltningen är att bättre kunna tillvarata möjligheterna inom den eskalerande utvecklingen inom digitaliseringsområdet och för att samla resurserna i samband med införandet av Skånes Digitala Vårdsystem (SDV). Verksamhetsområde (VO) SDV är en del av den nya förvaltningen och kommer att innehålla sju enheter. Enheterna kommer successivt att byggas upp till att innehålla cirka 130 medarbetare. Idag finns fyra enheter inom verksamhetsområdet: support vårdsystem, digitala vårdprocesser, SDV support och hälsoinformatik som under 2021 kommer att utökas med ytterligare tre enheter. Vår verksamhet är på väg in i en ny fas där du får möjlighet att vara en del i en spännande uppbyggnad av ett nytt sätt att arbeta. Vill du vara med och utveckla vårt framtida arbetssätt? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu välkomnar vi en systemstrateg med teknisk inriktning. Du ingår i SDV projektet. I förlängningen övergår du till förvaltningsorganisationen och en mer övergripande och strategisk roll inom VO SDV. ARBETSUPPGIFTER Som systemstrateg i denna roll har du det tekniskt övergripande ansvaret för SDVs arkitektur- och domänstrategi samt aktuella förändringar. Du ansvarar för tillhörande dokumentation, processer och underhåll. Vidare har du en användarnära funktion samtidigt som du verkar och känner dig bekväm i olika ledningssammanhang. I förvaltning representerar du SDV i den regionala koordineringen av inkommande förändringsbehov som avser IT och MT där du identifierar behoven som berör SDV. Du deltar och ger råd i designfrågor som rör det övergripande tekniska perspektivet och arbetar med att utveckla systemarkitekturplanen ur ett SDV perspektiv. Utöver det arbetar du under projekttiden även med framtagning av SDVs implementationsstrategi. När den är beslutad bistår du i framtagandet av monitorering och ledning av implementationsplanen. Ditt arbete sker i nära samarbete med en funktionell systemstrateg och din funktionella förståelse blir av vikt i ert gemensamma arbete framåt. Andra samarbetsparter är SDVs projektledning, leverantörens integrationsarkitekter och förvaltningsorganisationen samt tekniska och funktionella resurser där du mer specifikt driver och deltar i arbetet med att: - Utveckla strategier, dokumentera arkitektur och driva implementation av SDV. - Utveckla och underhålla SDVs domänstrategi, vem ska ha tillgång till vilken domän, när och varför. - Ta fram processer för domänkopior, refresh samt process för hur kod introduceras till produktionsdomän. - Övervaka kodleveranser. - Analysera defekter och konsekvensbeskriva förändringar i samarbete med SDV support. - Utveckla och underhålla processer inom ovanstående områden. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Rollen rapporterar direkt till verksamhetschef SDV. KVALIFIKATIONER Gällande den formella kompetensen söker vi dig som har: - En relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Erfarenhet av att arbeta i stora och komplexa projekt med många kontaktytor. - Erfarenhet av att arbeta med domänstrategier och underhåll. Det är meriterande att du har: - Erfarenhet av att ha arbetat med kodleveranser, exempelvis genom erfarenhet som release manager, defect manager eller motsvarande. - Erfarenhet av databashantering. - Erfarenhet av att ha utvecklat och förbättrat processer inom sitt område. - Erfarenhet av arbete i projekt inom hälso- och sjukvård. - Erfarenhet från Region Skåne. - Erfarenhet av SDV. Som person har du förmåga att arbeta i gränslandet mellan teknik och verksamhet då systemstrategen behöver en övergripande förståelse av systemet och vad den funktionella konsekvensen av kodleveranser kommer att bli. Det är en komplex miljö och det är av vikt med en tydlig kommunikativ och pedagogisk förmåga för att nå ut med de budskap du vill förmedla och nå framgång i din roll. Därtill uppskattar du goda samarbeten och bidrar till goda relationer i de kontakter och forum du befinner dig i. Vidare är du analytisk och kan ta dig an komplexa problem och hitta konstruktiva lösningar oavsett om det gäller att utveckla effektiva processer eller felsöka problem. I din personlighet finns nyfikenhet, drivkraft, engagemang och ansvarskänsla och med dessa egenskaper driver du ditt ansvarsområde. För att nå dina mål är du uthållig och arbetar metodiskt och strukturerat framåt. Då vi är måna om att hitta rätt person kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningen arbetar med digitalisering av vården och utveckling av e-hälsa inom Region Skåne. Medicinsk teknik, MT, arbetar med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 300 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Arbetsgivare
REGION SKÅNE
Ansökan
Ansök senast 7 February (25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Test engineer within the automotive industry.

Arbetsgivare / Ort: Elitsia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Systemtestare

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

On behalf of a customer we now look for a system tester for a job within the automotive industry.


You will be part of an agile team which is responsible for support and maintenance of test

vehicles and rigs.


Main responsibility:

• Ensure test cars and rigs maintain high standards

• Troubleshoot test objects, both electrically and SW-wise

• Coordinate test objects

• Improve processes and way of working


Competencies Required:

• Superior collaborative skills for quick problem solving in the everyday work

• Passion for technology and cars

• Curiosity to perform complex fault tracing

• Driver license B


Meritorious:

• M.Sc. or B.Sc in Electrical / Electronic / Mechatronics Eng. or equivalent

• Hands-on experience with electronics, circuit design, soldering, etc

• Knowledge within the automotive infotainment area

• Volvo Cars SW-handling process

• Agile development process


We believe you are a social, open, communicative and

ambitious team player full of drive and optimism. It is important that you are highly customer

focused and that you are driven by overcoming challenges and problems and finding

solutions both short term as well as long term.

Arbetsgivare
Elitsia AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Quality Assurance Engineer

Arbetsgivare / Ort: Opera Sweden AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Opera Mini was created to solve the real problem of making the internet accessible to everyone, regardless of the device they owned or the network they were on. By successfully solving this problem, Opera Mini became the only viable browser choice for hundreds of millions of users around the world. The key to this success was the unique compression technology that, along with a lightweight client, made it possible to load any page on any device while consuming very little resources on the client. Of course, there is no magic - saving resources on the client means using them on servers. How many servers, you may ask? Enough to handle millions of open browser tabs at the same time. However, computing power alone is not enough - you need a group of highly skilled, highly motivated engineers that will tell the machines what to do, and how. That’s where you come in!

We are looking for a Quality Assurance Engineer to join our Opera Mini Server Core team. We are a small and independent team of highly skilled engineers in which everyone's contribution matters. Due to the small size of the team and the magnitude of the task at hand, we don’t have strict distinctions between the roles. Your main responsibility in this role will be the overall quality of our service. Even though we do have developers, system administrators and QAs, everyone is free to make quality contributions to most parts of the system. In our daily work we develop the core services (i.e. infrastructure as software and services), create and improve our tools, upgrade services, debug issues, monitor the health of our systems, test all parts of our infrastructure and most importantly, have a lot of fun.

Are you the one we are looking for?

Are you a highly skilled, highly motivated QA engineer who can work independently? Are you able to understand complex software systems and their minute aspects by reading the source code rather than documentation? Do you deeply care about the quality and reliability of the systems you are responsible for? Do you like being given a lot of freedom but understand that it comes with great responsibility? Are you more proud of your contributions than your certificates and diplomas? Do you continuously look for ways to improve, both personally and professionally? If your answers to these questions are yes, then you might be exactly the type of person we are looking for.

Please attach a cover letter and your resume to apply now. We are looking forward to hearing from you.



Arbetsgivare
Opera Sweden AB
Repslagaregatan 21
58222 Linköping
Hemsida: www.opera.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Junior Test Manager, Remote

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemtestare

Om jobbet
About the assignment: - Location: Remote - Duration: 12 months - Apply as soon as possible - Extent: 100% - Please note that the mandatory requirements have to be met in full in order for us to present your profile to our Customer. Description The client is in a starting point of the implementation of a new ITSM tool. They will exchange BMC Remedy Idesk to a new tool ServiceNow and they need to go live with ServiceNow middle of Sept to ensure that they will be out of BMC Remedy iDesk before 31st of December 2021. Mandatory competence and experience: - Ability to report, track, and create test status reports. - Project and test management experience. - Experience in working on migration projects. Good knowledge of test management tools. - Knowledge in frontend or backend coding is a plus. - ServiceNow knowledge - Ability to report, track, and create test status reports. - Project and test management experience. - Experience in working on migration projects. Preferred competence and experience: - Knowledge in frontend or backend coding is a plus. ______________________ How to proceed with the process - Apply for the assignment through this ad. - State your preferred hourly rate in the application. - Upload your CV in English in word format. - We will revert to you if we need further information or clarification regarding your application. - The Customer usually reverts to us within 10 working days from the last application date. We aim to get back to you promptly with any new information regarding your application or the assignment. If you have not received any information from us within this time frame, please contact us through our platform. You will be informed about the Customer should you be called to an interview. About Shaya Solutions Stockholm based consultancy and competence firm with focused on IT, Management and Technology. We focus on customer / consultant satisfaction and quality in our services offered throughout Sweden. Our core values are Humility, Perseverance and Flexibility. Please do not hesitate to contact us if you have any questions. We politely decline all contact from ad vendors.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Global Security Operations Security Center (GSOC) Manager (Cybersecurity)

Arbetsgivare / Ort: Nasdaq Stockholm AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Systemtestare

Om jobbet

Global Security Operations Security Center (GSOC) Manager (Cybersecurity)


Nasdaq is a leading global provider of trading, clearing, exchange technology, listing, information, and public company services. The Global Security Operations Center is responsible 24x7x365 security monitoring of Nasdaqs IT infrastructure by identifying, detecting, responding to, and containing cybersecurity threats.


The Global Security Operations Center (GSOC) Manager is responsible for planning, directing, and controlling the security monitoring and incident response for Nasdaq during EMEA working hours. This position is critical to managing operations in the EMEA region for the Global Security Operations Center (GSOC).


The GSOC Manager will ensure all security alerts are processed and thoroughly investigated. This position will provide direction to both senior incident responders and analysts within the EMEA region. In addition, this position will be the primary point of contact for issues related to Security Operations within the region to support the 24X7X365 security monitoring for Nasdaq.


Your role and responsibilities


Mentor, motivate, and manage the GSOC daily operations and team within the EMEA region


Oversee the security event monitoring, management and response to security events for Nasdaq to support 24X7X365 operation


Ensure policies, procedures and processes are strictly adhered to


Provide recommendations for enhancements to security monitoring as it relates to Nasdaq businesses and processes


Use technical knowledge and expertise to examine security issues, techniques and implications across multiple computing platforms.


Create reports, dashboards, and metrics measuring the operation effectiveness of the Security Operation Center and report the findings to management on a regular basis


Act as the technical lead for security event and incident notifications from CSIRT and GSOC Analysts


Evaluate, revise and develop processes to strengthen the ability to monitor and respond to security events and incidents


We expect you to have


Degree qualified in Computers Science, Information Systems or other related discipline, or equivalent work experience.


5+ years of Information Security experience with at least 2 years in a management position


In-depth knowledge of security standards and best practices


Experience in designing and maintaining Security Incident and Event Management (SIEM) platforms such as ArcSight, Splunk ES, LogRhythm, McAfee Enterprise Security, or IBM QRadar


Experience in working with complex security investigations and/or incident response


Ability to lead and communicate efficiently within a team environment


Thorough knowledge of Windows, Unix, and network security devices as it relates to security investigations


Experience working in a cloud environment such as AWS, Azure, and/or GCP


Ability to manage multiple security projects and deliverables to ensure on-time delivery


Understanding of Security Orchestration, Automation and Response (SOAR) technology and use cases.


It would be great if you have


Completed one of the following Certifications and/or Professionalization status: GSEC, GIAC, CISSP certifications are preferred or be willing to complete upon hire


Does this sound like you?


This is a permanent full-time position based in Stockholm. As the selection and interview process is ongoing, please submit your application in English as soon as possible.


About Nasdaq Stockholm


Nasdaqs Stockholm office is located in the harbor area of Frihamnen, we have a private commuter shuttle running in the morning and evening hours between the office and the Karlaplan metro-stop. Our office offers free parking, secure bike storage and bike/e-bike lending. The office also features a gym and recreational sports room, as well as a restaurant and snack shop. Nasdaq Sweden provides its employees with 32 annual vacation days, we offer a competitive compensation package which includes annual bonus and equity plans as well as an employee stock purchase program.


Nasdaq is an equal opportunity employer. We positively encourage applications from suitably qualified and eligible candidates regardless of age, color, disability, national origin, ancestry, race, religion, gender, sexual orientation, gender identity and/or expression, veteran status, genetic information or any other status protected by applicable law.


Apply online: http://nasdaqinc.contacthr.com/79919726

Arbetsgivare
Nasdaq Stockholm AB
Tullvaktsvägen 15
11556 Stockholm
Hemsida: http://nasdaqinc.contacthr.com/79919726
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

UCG 021901 Vehicle Test Engineer

Arbetsgivare / Ort: United Consultants Group Ucg AB / 164 40 Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

UCG/Radio Support is a consulting company based in Kista in northern Stockholm. Regardless placement you will be employed by UCG, with Swedish salary and benifits.


The Consultant roll

As a consultant you may be placed at different customers. UCG will assist with extra training when needed. As a consultant we need you to be flexible and to easily adapt to a new environment.


Education/training

Our roles requires a basic technical education, sometimes university level.


Experience

We require at least 3 years of relevant job experience for all roles, mostly more.


Required experience for this role:

- Several years of experience within functional testing

- Driven and with good communication skills.

- Ease for networking and ability to see the broader picture and customer needs.

-University degree, Master of Science Data, Electrical engineering or equivalent.

-C or D driver’s license.


Work language: English


Meriting competence

- Swedish

- Knowledge about automotive electrical system and/or embedded systems in vehicles.

-Experience of function testing in vehicles.

-Truck driver´s license.



Your tasks:

- Test engineer Autonomous function test.

- Test of the complete autonomous transport solution with heavy commercial vehicles on both test tracks and public roads.

- Test planning and coordination in close cooperation with the test team, developers, partners and projects.


Location: Stockholm south


Starting: Asap

Arbetsgivare
United Consultants Group Ucg AB
Isafjordsgatan 39B
17579 164 40 Kista
Hemsida: http://www.ucg.se
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Solution Architect

Arbetsgivare / Ort: Apsis International AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemarkitekt

Om jobbet
Summary As a Solution Architect at APSIS R&D, you are one of the most senior members of our development organisation and you will know the APSIS One platform as well as anyone in the company. Work Description As a Solution Architect at APSIS R&D, you are one of the most senior members of our development organisation and you will know the APSIS One platform as well as anyone in the company. Your job is to use that knowledge to support our Professional Services teams with validation of customer solutions, and sometimes to take ownership of a customer solution design and implementation process yourself and lead them through the entire process, by ensuring the data they have is correctly formatted and imported into One, that any integrations are set up in a robust and future-proof manner, that their technical and business stakeholders are well introduced to how they can best use APSIS One. Typical tasks will include: - Pre-sales and solutions engineering support - As the Apsis One platform sometimes calls for in-depth technical support during sales and onboarding processes. As a senior member of R&D, you can answer almost any such question -- or dig out the answer by talking to the right development teams, without disrupting their work. - You will sometimes take lead on a customer case yourself, and work together with Sales, PS and the customer business and technical stakeholders to come up with the ideal solution for their requirements. - This involves managing and leading workshops and meetings with both internal and customer participants, extracting the key design information, then working with PS and R&D to architect the solution - Solution architecture - Training & education - Externally and internally, build knowledge about the platform and how to best use it - Customer voice - Bring back customer feedback and needs to our tech departments, spread awareness and understanding of customer realities in R&D Requirements - Architectural experience from software development or similar complex systems engineering - Professional experience from software development at senior level, including familiarity with databases and database design, application design and development, web development, distributed systems engineering, APIs and integrations. - Experience with customer data software systems: CRMs, Web servers and content management systems, Digital Marketing Platforms, BI and Analytics systems, etc. - Experience with system integration in complex IT environments - A solutions-oriented mindset, always keeping focus on how to improve and solve issues, and how to contribute personally to this - Customer-centric thinking with the ability to act as a bridge between commercial stakeholders (sometimes even customers) and our technical organisation. - Structured and organisational, with ability to juggle many tasks in parallel, and ability to respond to changes in priorities or pick up new tasks on the spot in an agile manner - MSc or equivalent technical education, or equivalent work experience - Familiarity with distributed software -- both in terms of facilitating collaboration between distributed dev teams, and distributed software architectures involving many systems and data sources - Familiarity with cloud hosting and DevOps philosophy Position type Full time How to apply Please apply by providing your CV and a personal letter as soon as possible. We will hire as soon as we find the right person. Do you have questions about this position? Please contact [email protected] About us At APSIS, we believe in enabling great marketing for our customers. As the leading provider of marketing solutions in the Nordics, our goal is to enable and simplify the workloads of our many global clients every day. We do this by creating simple yet scalable tools within digital marketing, including data management, targeted emails, lead management and e-commerce recovery. At the end of the day, it all comes down to one thing: our clients’ marketing success is our success. And we’re proud to be there for them, every step of the way. ...Intrigued? Find out more at apsis.com!
Arbetsgivare
Apsis International AB
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior testare till Tutus Data AB, placering Danderyd

Arbetsgivare / Ort: Reperio Search AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemtestare

Om jobbet
Är du duktig på testautomatisering och nätverk från ett testperspektiv då ska du se hit! Nu har du chansen att få arbeta hos det expanderande företaget Tutus Data som är det marknadsledande produktbolaget inom kryptosäkerhet. Företaget utvecklar brandväggar, VPN-produkter och krypteringsprogram till organisationer med höga säkerhetskrav, däribland Försvarsmakten och olika myndigheter. Hos Tutus Data får du arbeta med de senaste produkterna på området samtidigt som du omges av drivna och härliga kollegor. Om företaget Tutus Data är ett framgångsrikt företag som grundades 1992. Företaget utvecklar krypto- och IT-säkerhetsprodukter till kunder med höga krav på säkerhet och assurans. Företaget är ledande på produkter för säkerhetsnivån ”begränsat hemligt” och levererar lösningar till organisationer och företag i Sverige och utomlands. Tutus Data är den enda leverantör som av svenska försvaret fått certifierade och evaluerade mjukvarulösningar godkända som krypto för att skydda rikets säkerhet. Om tjänsten Reperio Search söker nu för Tutus Datas räkning en senior testare till deras kontor i Danderyd. För rätt person finns även en möjlighet att gå in i en roll som testledare med ansvar för den dagliga driften i testarbetet. I testteamet kommer ni tillsammans att testa nästa generation av företagets kryptoprodukter, säkra smartphones och gränssnittet för konfiguration av VPN- och brandväggar. Som testare är du med från projektets uppstart, dvs från kravspecifikation till leverans. Du deltar i flera projekt parallellt tillsammans med dina testkollegor. Mer specifikt innebär tjänsten att: - Verifiera krav, sätta upp testfall och struktur för projektet - Skriva, utföra och underhålla tester av sedvanliga testverktyg - Programmera, designa och implementera automatiserade tester - Dokumentera och skapa tekniska rapporter - Delta i projektmöten Vem vi söker Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet av testarbete. Vi ser att du är van vid att programmera automatiserade tester och besitter nätverkskunskap kring VPN och brandväggar. Vi ser också att du har erfarenhet av Linux och att arbeta agilt. Är du ISTQB certifierad, har erfarenhet av IXIA, mobiltestning, JIRA, Confluence eller driftorganisationer så är det högst meriterande. Har du dessutom en positiv inställning, är lösningsorienterad och har ett inre driv så kommer du att passa in utmärkt i företagets team av medarbetare. Övrigt För att trivas i rollen som testare hos Tutus Data ser vi att du är en prestigelös och positiv person som brinner för teknik och säkerhet. Att arbeta på Tutus Data innebär att arbeta på ett företag med unika produkter i en innovativ och snabbväxande bransch. Du kommer vara del av ett marknadsledande företag inom sin bransch som har stora mål och ambitioner. Tutus Data är dessutom ett företag som ser sina anställda som den viktigaste resursen och för dem är det viktigt att de anställda kan vara med och påverka verksamheten. Tutus Data arrangerar olika aktiviteter för sina anställda såsom konferenser med ”teambuilding” för att stärka sammanhållningen och ha roligt tillsammans. Låter det intressant och har du den inre motor som ständigt driver dig till att utveckla kvaliteten i testarbetet så ser vi fram emot din ansökan. OBS: Tjänsten kräver svenskt medborgarskap och en säkerhetsprövning görs vid anställning. Detta då tjänsten innebär att personen kommer att befatta sig med säkerhetskänslig verksamhet. Skicka in din ansökan nedan eller har du några frågor om tjänsten eller Tutus Data så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Malin Nordh på Reperio Search AB, telefon 072 - 325 66 96.
Arbetsgivare
Reperio Search AB
Hemsida: http://www.reperiosearch.se
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk Testare

Arbetsgivare / Ort: Castra Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Rollen Du är en driven och erfaren testautomatiserare som kommer att vara en del av vår konsultgrupp inom krav & test. Du kommer att vara en nyckelspelare ute hos våra kunder i deras digitala förändringsresor. Du kommer att: - Ha ansvar för testautomatiseringsverktyg. - Leda utvecklingen av testautomatiseringsprocessen. - Identifiera och fånga in testfall att automatisera. - Avgöra om uppgiften är en automatiseringskandidat (väga underhållskostnad och komplexitet mot vad man tjänar på det). - Skriva och underhålla testfallen samt se till att koden blir lätt att underhålla. - Hålla teknikstacken, ramverken och verktygen uppdaterade. - Vara i tätt samarbete med DevOps för att underhålla pipelines där testfallen ingår. - Dokumentera och uppdatera valda automatiseringslösningar. Erfarenhet - JUnit - XML/XSD - Intellij - SQL - Testautomatisering i en CI/CD kedja - Front end automation - Selenium och java eller Python + unittest/PyUnit - Erfarenhet av att arbeta agilt Bra att ha: - Erfarenhet från retail och/eller E-handel - Erfarenhet av webblösningar - Erfarenhet av Docker - Goda kunskaper inom Linux och Unix Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och industriteknik. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® tre år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/). Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta Mikela Friberg på [email protected] eller 0763-249431
Arbetsgivare
Castra Group AB
Ansökan
Ansök senast 6 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk Testare med erfarenhet av Pega!

Arbetsgivare / Ort: Envoi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Systemtestare

Om jobbet
Teknisk Testare? Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag - som vår nya Teknisk Testare! Uppdragsbeskrivning Vi söker nu en testare som ska arbeta med utvecklingen av automatiska tester för kundens nya verksamhetssystem som just nu är under utveckling där man valt Pega Infinity som plattform. Om uppdraget: I rollen som Testare i projektet ansvarar du för utvecklingen av testramverket och bestämmer tillsammans med testledaren vilka tester som ska automatiseras. De flöden som testas är utvecklade i Pega och det är ett plus om man har jobbat med det tidigare. Det är viktigt att utveckla en bra struktur för testerna och säkerställa att testautomatiseringen blir lätt att underhålla. Stor del av arbetet ägnas åt att implementera Selenium tester i testramverket samt att vidareutveckla befintligt testramverk utifrån de behov som uppstår under arbetets gång. Du provkör automatiserade tester och analyserar eventuella problem med testerna, skriver och uppdaterar testfallsbeskrivningar samt förbereder testdata och testmiljöer. Du är en del av ett scrumteam där ni arbetar tätt tillsammans för projektets mål. Arbetet utförs i vår kunds lokaler i centrala Stockholm. Obligatoriska krav Tekniker som används: Selenium, Specflow, Cucumber, C#, .Net, javascript, Pega Verktyg: Visual Studio, TFS (versionshantering), Pega Infinity Språk: att man talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Menna Belacevic,Talent Acquisition Manager, [email protected] Skicka din ansökan med CV redan idag! Vi går igenom alla ansökningar löpande, Välkommen med din ansökan! Varför ska du jobba hos oss? Vi på Envoi AB kan erbjuda förmånliga attraktiva anställningsvillkor som professionell konsult och vi har naturligtvis kollektivavtal (Almega). Som konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik. Hos oss får du möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Du också får tillgång till personlig utveckling på kort och lång sikt samt friskvårdsbidrag att utnyttja för fysisk aktivitet på fritiden. Envoi AB har även infört ett förmånligt bonussystem som gör att vi tillsammans driver företaget framåt mot gemensamma mål.
Arbetsgivare
Envoi AB
Hemsida: http://www.envoi.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.