På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

32 Lediga jobb

Arbetsmiljösamordnare till infrastrukturprojekt, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Shaya Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Om konsultuppdraget - Ort: Stockholm - Uppdragslängd: Ca. 4 år - Uppdragsstart: Enligt ök. - Sista ansökningsdagen: ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Arbetsbeskrivning Kunden söker nu en arbetsmiljösamordnare. I rollen som operativ arbetsmiljösamordnare är du viktig i att medverka och bidra till sektionens totala leverans. Du kommer att stödja projektledningen i arbetsmiljöfrågor, dels genom operativt arbete och dels genom kunskap i sakfrågor. Det är viktigt att du tar egna initiativ och eget ansvar för arbetsuppgifterna. Som person är du lösningsorienterad och samarbetsinriktad. Du planerar ditt arbete och är noggrann med att hålla deadlines. Du är självständig och tycker också om att samarbeta med andra. Arbetsuppgifter: - Upprätta arbetsmiljöplaner - Följa upp att arbetsmiljöplaner upprättas och efterlevs samt att erforderliga riskanalyser och arbetsberedningar genomförs - Planera och organisera samt driva BAS-P och BAS-U arbetet - Säkerställa att olyckor och tillbud utreds och rapporteras internt och till berörda myndigheter - Delta på skyddsronder samt genomföra arbetsplatskontroller ute på byggarbetsplatserna - Säkerställa att arbetsmiljökrav på entreprenörer genomförs enligt plan - Delta i erfarenhetsutbyte med andra liknande infrastrukturprojekt - Kontroll och uppföljning ute i projekten Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Högskole eller universitetsutbildning inom arbetsmiljö (Arbetsmiljöingenjör) - Minst 7 års erfarenhet som BAS-P/BAS-U inom bygg- och anläggningsprojekt, varav minst ett projekt ska ha haft en budget på minst 100 miljoner kronor - Minst 5 års praktisk/operativ erfarenhet av arbete som arbetsmiljöhandläggare eller arbetsmiljösamordnare - Minst 5 års erfarenhet av arbete där arbetsmiljölagen tillämpats. - Diplomerad alternativt personcertifierad BAS-U ovh BAS-P-utbildning Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav): - Minst 3 års erfarenhet från arbete som arbetsmiljöhandläggare eller arbetsmiljösamordnare inom regional kollektivtrafikmyndighet - Minst 5 års erfarenhet från arbete inom projekt ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV på svenska i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.
Arbetsgivare
Shaya Solutions AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Utvecklingsledare cykel

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla. ARBETSUPPGIFTER Den intensiva stadsutvecklingen och behovet av att öka den hållbara mobiliteten kräver att vi stärker upp inom enheten stadsmiljö och mobilitet. Nu söker vi ytterligare en person till Trafikkontoret som ska vara med att driva och utveckla Göteborg till en attraktiv cykelstad. Som utvecklingsledare kommer du bidra till att driva och stötta utvecklingen inom cykelområdet i enlighet med Cykelprogram för en nära storstad. Du kommer att arbeta med att samordna, omvärldsbevaka och följa upp inom cykelområdet samt identifiera möjligheter och behov för cykel och trafikkontorets arbete. Inom uppdraget ingår också att stötta i frågor samt hantera och svara på politiska uppdrag till nämnden. Du kommer att arbeta med att utveckla, omvärldsbevaka och följa upp cykelområdet samt utforska möjligheter för cykel. Inom uppdraget ingår det att initiera, driva och stötta i frågor samt hantera och svara på politiska uppdrag till nämnden. På vår enhet finns flera erfarna trafikplanerare, landskapsarkitekter och specialister med inriktning mot dagvatten, skyfall, cykel, kollektivtrafik, gods och logistikfrågor. Vi är 18 personer som alla bidrar med hög kompetens och engagemang för att utveckla Göteborgs stadsmiljö. KVALIFIKATIONER Du ska ha högskoleutbildning såsom exempelvis fysisk planerare eller samhällsvetare samt flera års arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som har arbetat med cykelfrågor eller hållbar mobilitet. Det är viktigt att du har ett engagemang och intresse för cykelfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av politisk styrd organisation och kunskap om GIS. Du är trygg i att driva fram uppdrag på egen hand samtidigt som mycket av arbetet sker i nära samverkan med kollegor. Personen vi söker behöver vara flexibel och har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. För att lyckas med uppdraget ska du vara drivande och motiverad samt ha ett starkt engagemang för ditt arbete. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Om rekryteringsprocessen: För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/ Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Åtgärdsplanerare, Portföljplanering i Stora Projekt

Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet

Som Åtgärdsplanerare, Portföljplanering i Stora projekt på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.

Vill du bidra till en sammanhållen planering av Trafikverkets största infrastrukturprojekt?

Åtgärdsplanerare, Portföljplanering i Stora Projekt

Arbetsuppgifter

Verksamhetsområde Stora projekt har en verksamhet där 28 av Trafikverkets största program och projekt i hela landet ingår i portföljen. Avdelning Portföljplanering är en central del av verksamhetsområde Stora projekt som stöttar med en sammanhållen planering av projektportföljen med fokus på de tidiga skedena.

Det är en ny, bred roll där du är med och utvecklar rollen och arbetsuppgifterna. Stort fokus ligger på analys, att synliggöra risker, samordning och förankring. Du kommer arbeta strategiskt i ett tight team men även nära Stora projekts ledning. Du kommer ha insyn i och stödja våra 28 stora projekt som finns i hela landet och fungera som en spindel i nätet för portföljens planering.

Du kommer vara drivande i att utveckla arbetssätt och kvalitetssäkra beställningar av nya och kompletterande uppdrag/projekt. Detta gör du för Stora projekt tillsammans med program, projekt och Trafikverkets interna beställare. Beställningarna av kompletterande uppdrag/projekt är ett viktigt verktyg där man gemensamt definierar och förankrar innehåll och budget. Du blir en viktig del i att skapa rätt förutsättningar och bidra till en proaktiv hantering av innehåll och totalkostnad på övergripande nivå.

Du kommer leda ett team som samordnar kvalitetssäkringen av beställningar kompletterande uppdrag/projekt, där ni har en nära dialog med respektive projekt och med beställande verksamhetsområde. I rollen arbetar du också med att utveckla och synliggöra portföljöversikten, dvs helhetsbilden av kommande förändringar i projekten med fokus på totalkostnad. 

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.

Annan placeringsort kan diskuteras.

Kvalifikationer

Vem är du?

För att lyckas i rollen är du duktig på att hålla ett övergripande perspektiv, att kunna tänka ax till limpa samtidigt som du är analytisk och kan väga samman komplex information och kan utifrån det enkelt kommunicera slutsatser och analyser. Du kommer hantera komplexa prioriteringar vilket kräver tydlighet och hög integritet. Du behöver tycka om att skapa struktur och drivs av att leverera konkreta resultat i tid. Då tjänsten innebär samordning mellan många kontakter och intressen är du lyhörd och van vid att leda möten och driva samarbeten. 

Du behöver ha god aktuell kunskap om vilka steg stora infrastrukturprojekt går igenom, från åtgärdsvalsstudie, beställning, den formella planläggningsprocessen, upphandling, produktion och avslut, men även hur Trafikverket arbetar i dessa processer. Exempelvis kan du ha fått denna kunskap där du har varit drivande i roller eller haft arbetsuppgifter inom/såsom:

·        Planerare, åtgärdsplanerare, gruppchef, planeringsansvarig eller internbeställare där du beställt, planerat uppstart och definierat innehåll i infrastrukturprojekt

·        Projektledare, projekteringsledare eller uppdragsledare för väg- eller järnvägsprojekt

·        Utredningsledare i planläggningsprocessen (åtgärdsvalsstudier, lokaliseringsutredningar, framtagande av järnvägsplaner, etc)

Du har en universitets- eller högskoleexamen om minst 240 hp med inriktning ekonomi, teknik eller samhällsbyggnad, alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Arbetsgivare
Trafikverket
Hemsida: www.trafikverket.se
Ansökan
Ansök senast 12 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samhällsstrateg

Arbetsgivare / Ort: Svedala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Svedala kommun växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Inflyttningen till Svedala är större än någonsin. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet! Vi söker nu en kollega som vill vara med i Svedalas arbete med att skapa goda förutsättningar för fortsatt samhällsutveckling för alla. Uppdrag Svedala står inför en rad omfattande och spännande planeringsutmaningar och vi behöver därför förstärka enheten med en samhällsstrateg. Tjänsten är helt ny och kommer arbeta tillsammans med flera av våra övriga kompetenser. Vi söker därför en ny kollega som vill vara med och driva samhällsutvecklingen i Svedala kommun. Du kommer att kunna medverka i utformningen av tjänsten. Tjänsten är placerad på Strategiska planeringsenheten, som är den enhet som huvudsakligen arbetar med frågor som berör kommunens strategiska samhällsutveckling – allt från översiktlig planering, mark- och exploateringsfrågor, infrastruktur och kollektivtrafik, klimat och miljöstrategier och naturvårdsfrågor och detaljplaner. Som samhällsstrateg är du projektledare för de uppdrag, planer och projekt som du handlägger. Det är ett mångsidigt, händelserikt och ansvarsfullt arbete där du för processen framåt enligt uppsatta mål och tidplaner. Arbetet innebär dels att i vid mening planera den långsiktiga samhällsutveckling, genom att ta fram strategier, planer och program och dels att svara på remisser, nätverka i olika samverkansforum, leda och samordna konsulters arbete samt att ingå i olika arbetsgrupper. Du kommer att arbeta självständigt och samarbeta med övriga på enheten, närliggande enheter och de andra förvaltningsdelarna. Arbetet innebär att du kommer att ha ett nära samarbete med många av aktörerna inom samhällsbyggnadsprocessen, såväl inom kommunen som med andra myndigheter, med exploatörer och kommuninvånare. Det ställer krav på dig att du har en hög grad av självständighet i ditt arbete och insikt om din professionella roll i en politiskt styrd organisation. Arbetet innebär att arbeta med bl.a: • Översiktlig planering  • Kommunövergripande frågor, mellankommunala frågor, och regionala frågor gällande samhällsplanering och utveckling • Ta fram och beställa olika utredningar och analyser (som tex. Bostadsförsörjningsprogram, Förtätningsstrategi mm) • Projektledning - strategiska uppdrag (inte genomförande)  • Remisser och yttranden • Infrastruktur och kollektivtrafik - i nära samverkan med trafikplanerare/trafikingenjör Som samhällsstrateg i Svedala kommun får du således en utmanande och omväxlande uppdrag och roll. Kompetens Vi söker dig som har utbildning inom fysisk planering, landskapsarkitekt, arkitekt eller annan motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig/jämförbar. Vi söker dig som är erfaren samhällsplanerare och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande är även erfarenhet från arbete med övergripande planarbete, stadsbyggnadsfrågor, utredningar och analyser. För att lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad och samarbetsvillig strateg med känsla för bl.a. samhällsplanering och stadsutveckling. Du förstår komplexa språkliga underlag och har fallenhet för att kommunicera tydligt i tal, text och bild. Du har lätt att samarbeta med människor både inom och utom ditt fackområde. Det är även viktigt att kunna arbeta självständigt och ta ansvar för sina uppdrag och projekt. Kunskaper i projektledning är meriterande. Du har goda kunskaper Plan-och bygglagen (PBL) och planerings- och stadsbyggnadsprocessen. God datorvana och önskvärt med kunskaper och erfarenhet inom digital kartframställning och illustrationer. Du har även erfarenhet av och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar samt erfarenhet och intresse av dialog med medborgare och näringsliv. B-körkort är ett krav för tjänsten.  Om detta låter som jobbet för dig, kan vi erbjuda en tjänst som samhällsstrateg i ett kreativt team där du kommer få arbeta med många spännande och utmanande stadsbyggnadsprojekt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetstid/varaktighet Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.  Lön Individuell lönesättning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Svedala kommun
Hemsida: https://www.svedala.se/
Ansökan
Ansök senast 12 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Planarkitekt/Samhällsplanerare

Arbetsgivare / Ort: Jokkmokks kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsplanerare

Om jobbet
Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher. Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling. På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö. Jokkmokks kommun, samhälls- och infrastrukturfunktionen befinner sig i en spännande period av utveckling, främst genom arbetet med ny översiktsplan och tillväxt inom turistorterna Kåbdalis och Kvikkjokk. I kommunen pågår även en intressant utveckling inom området energiintensiva verksamheter. Arbetet i en mindre kommun innebär en bredd i arbetsuppgifterna och man deltar i hela processer från idé till färdigt resultat. Detta gör arbetet mycket varierande. Du kommer att vara en del i ett litet team med ytterligare en samhällstrateg, kommunikatör, GIS samordnare, utredare med flera. ARBETSUPPGIFTER Som planarkitekt/samhällsstrateg kommer du att delta i det översiktliga, strategiska planarbetet samt ta fram detaljplaner. Vi söker dig som kan leda, samordna och driva planprojekt från idé till färdig plan. Du kommer också att vara en del i arbetet med kommunens nya översiktsplan och deltar i övrigt planerings- och utredningsarbete som rör samhällsbyggnadsfrågorna i kommunen. Samhälls- och infrastrukturfunktionen är en liten men bred funktion där du förväntas arbeta självständigt med att handlägga planer i nära samarbete med kollegor, politiker, exploatörer och externa konsulter. Du ser uppgifter utifrån ett strategiskt perspektiv, för att skapa goda förutsättningar för hållbar utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom fysisk planering, arkitektur, samhällsplanering eller annan kompetens som vi bedömer motsvarig. Goda kunskaper om planprocessen, plan- och bygglagen, samt kännedom om miljöbalken är en förutsättning för arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ta fram detaljplaner samt andra övergripande planer och program. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om relevanta dataprogram såsom Geosecma för ArcGIS med modulen fysisk planering. Planarbetet sker i process med många kontakter och därför måste du ha lätt för att samarbeta med andra och att kommunicera, skapa förtroende och att uttrycka dig väl i tal och skrift. För att trivas med jobbet tror vi att du har ett genuint intresse och stort engagemang för hållbar samhällsutveckling. Du känner dig trygg och självgående i rollen som samhällsplanerare. Som person har du god analytisk förmåga, är lösningsorienterad och kreativ samt har förmåga att se till helheten i komplexa sammanhang. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Jokkmokks kommun
Hemsida: https://jokkmokk.se/kommun-samhalle/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 12 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.