På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

SOS-operatör
Spela filmen

SOS-operatör

15 Lediga jobb

Larmoperatör på deltid

Arbetsgivare / Ort: Sector Alarm AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-26
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Larmoperatörer på deltid till Sector Alarm!

Vi söker inte vem som helst, vi söker dig som vill arbeta på en av Sector Alarms viktigaste avdelningar – vår larmcentral. Nu utökar vi teamet med deltidstjänster på 50% med utbildningsstart vecka 37. Tycker du om att hjälpa kunder över telefon, trivs i en snabb och omväxlande miljö och vill hjälpa människor i svåra situationer - då är det här en roll för dig!

Att jobba i larmcentralen

Larmcentralen är kontorets kärna, det är här vi kan hjälpa våra kunder som är utsatta för direkt fara. Vi är experter på kundservice och att ge god service är alltid i fokus.

Du kommer:

  • Hantera samtal i samband med larm - såsom brand, inbrott eller driftstörningar.
  • Ansvara för att sätta in rätt åtgärd till varje händelse, som att skicka ut räddningstjänst.
  • Agera kundsupport och utbilda våra kunder i våra larmsystem
  • Sköta uppföljningar av skarpa händelser

Likväl som att hantera samtal kring en utvecklad brand kommer du ta emot samtal om bränd mat som satt igång brandlarmet eller ett vädringsfönster som öppnats under natten när skalskyddet är på. Det är därför viktigt att du trivs med tempoväxlingar och hjälper alla våra kunder med största omsorg, oavsett händelse.

Arbetspassen är fördelade 09:00 - 13:45 eller 15:45 – 20:30. Du arbetar varannan helg.

Vem är du?

Vi ser att du har god erfarenhet av serviceyrken där du är van att hantera kunder och lösa problem. Du är trygg med att använda datorn och telefonen som ditt främsta arbetsverktyg, och har du erfarenhet av kundsupport över telefon är det mycket meriterande.

Vi tror på våra medarbetares potential att utvecklas och därför är dina värderingar och personliga egenskaper minst lika viktiga som din formella kompetens. Som person är du:

  • Pålitlig, du är kort och gott en kollega att lita på!
  • Effektiv, samtidigt som du utför ditt arbete med stor noggrannhet.
  • Trygg, då du har förmågan att behålla lugnet trots många bollar i luften samtidigt.

Utöver detta förutsätter vi att du:

  • Talar och skriver obehindrat på svenska
  • Är prickfri i Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Bakgrundskontroll kommer genomföras.

Vårt erbjudande

Sector Alarm präglas av en stark kultur där vi gillar att göra saker tillsammans. Larmcentralen är verksam dygnet runt, året runt, vilket innebär ett tätt samarbete med dina kollegor. Att stötta och hjälpa varandra är en självklarhet som vi inte tummar på!

Vi tror även på att rätt förutsättningar är en nyckelfaktor till att prestera på topp. I larmcentralen är det viktigt att göra rätt och våra rutiner för hur vi agerar ska sitta i benmärgen. Utbildningen som startar vecka 37 varvas därför mellan teori och hela 56 timmars medlyssning, så att du blir trygg med att hantera samtalen. Utbildningen är planerad på heltid under vecka 37-39.

Utöver detta erbjuder vi företagshälsovård, friskvårdsbidrag, och deltagande i olika lopp och lagtävlingar. Vi har också regelbundna afterwork-aktiviteter så som beachvolleyboll, bowling och quizkvällar. Vi har fantastiskt roligt på jobbet och är en stabil arbetsgivare som ger dig möjligheten till att påverka och utvecklas!

Ansökan och rekryteringsprocessen

Vad roligt att du vill söka tjänsten på vår larmcentral!

Sista ansökningsdag är söndag 1 augusti. Efter bearbetning av ansökningarna kommer mindre gruppintervjuer hållas under vecka 32, följt av individuella intervjuer vecka 33-35.

Vi tar inte emot några ansökningar över mail men har du några frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Frida Bengtsson på [email protected] eller 0738 61 94 00.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
Sector Alarm AB
Drakegatan 10
40124 Göteborg
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

SOS-operatör

Arbetsgivare / Ort: SOS Alarm Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Vi tror att du... - Har minst tre års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start i februari eller mars 2022. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 28 september 2021. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Malin Lindberg, 010-140 84 43. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB
Hemsida: http://sosalarm.se
Ansökan
Ansök senast 28 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operatör till SOS Alarm Falun

Arbetsgivare / Ort: SOS Alarm Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta människor med alla möjliga typer av frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Falun där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig - Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du gillar att jobba processorienterat, systematiskt och metodiskt. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Tjänsten är med start i mars 2021 Vi tror att du... - Har minst tre års arbetslivserfarenhet - Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång - Har intresse för samhällsfrågor Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Tjänsten är med start februari 2022 Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-09-30. Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Arbetsgivare
SOS Alarm Sverige AB
Hemsida: http://sosalarm.se
Ansökan
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operatör Natt

Arbetsgivare / Ort: Securitas Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi i Securitaskoncernen finns i 47 länder runtom i världen och har ca 355 000 medarbetare. Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad. Om Securitas   Securitas är en pålitlig arbetsgivare som finns i 47 länder runtom i världen. I Sverige har vi en ledande position inom säkerhet och en djup förståelse för våra kunders behov. Här levererar våra 10 000 medarbetare trygghet – varje dag, dygnet runt. Att vara en av oss på Securitas innebär ett stort ansvar – ditt arbete är viktigt för att skapa trygghet i samhället. Alla våra medarbetare gör konkret skillnad för människor varje dag. För att du ska kunna göra ett bra jobb satsar vi mycket på att vara en stabil arbetsgivare som ser till att du trivs och känner dig uppskattad. Hos oss finns även utvecklingsmöjligheterna: Du får alltid den utbildning du behöver för dina arbetsuppgifter. Din roll Som operatör på en ledningscentral tar du emot och behandlar ärenden 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan. Jobbet är både hektiskt och dynamiskt. Som operatör fungerar du som spindeln i nätet för våra kunders säkerhetslösningar. Du tar emot inkommande larm och samtal och säkerställer att rätt åtgärd sätts in utan fördröjning. Du fattar snabba beslut baserade på i förväg fastställda riktlinjer som tagits fram i överenskommelse med kunden. Vi strävar efter att uppnå optimal tillgänglighet och snabb respons. Du är våra väktares livlina/stöd när de utför dessa ärenden ute hos kund. I tjänsten ingår även arbetspass och arbetsuppgifter som väktare.  Vem är du? Vi tror att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera  periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Du är självständig, men jobbar också bra i team. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och uppmärksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Vilka krav ställer tjänsten? Du behöver ha gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vi erbjuder dig Att få göra konkret skillnad för människor och samhället Ett varierande arbete med utvecklingsmöjligheter Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag med människor i fokus Övrigt Tror du att du har det vi söker? Mer information om Securitas hittar du på vår hemsida www.securitas.se . Vid utvärdering av sökande till tjänsten som operatör kommer urvalstester att användas. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och vi ser gärna kvinnliga sökande. Lön utgår enligt kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Securitas Sverige AB
Hemsida: http://www.securitas.se
Ansökan
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operatör SOC (Security Operations Center), behov

Arbetsgivare / Ort: Tempest Security Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Kundorienterad och administrativt kunnig operatör sökes! Är du en person som älskar att ta stort ansvar och ge högkvalitativ service? Har du en förmåga att via telefon bygga förtroende och att alltid sätta kunden i fokus? Då kan detta vara din nästa arbetsplats! Som larmoperatör är du spindeln i nätet. Du har första kontakten med larmkunder, väktare, polis och våra partners. Du hanterar flera olika typer av larm, bildverifiering och tar in felanmälningar åt våra kunder. I arbetet som operatör har du ett stort ansvar och du trivs med att prestera. Då vi jobbar i många olika system och loggar alla händelser är det viktigt att du är administrativt kunnig och har lätt att lära. Du fattar snabba beslut baserade på riktlinjer och i överenskommelse med kunden. Vi söker; -Vi söker dig som tycker om att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap och som brinner för att ge riktigt bra service. -Du sätter kundens välbefinnande i fokus i alla lägen. -Du är självgående, stresstålig, punktlig och noggrann. -Du gillar att arbeta i en föränderlig miljö och du vill vara med och påverka din arbetsplats. -Goda språkliga kunskaper i svenska och engelska (i både tal och skrift) Har du utöver ovanstående administrativ erfarenhet och/eller erfarenhet från branschen är detta väldigt meriterande. Tempest framgång beror till stor del av den personliga och nära kontakten vi har med kunden och en personlig och professionell matchning mellan objekt och medarbetare. Vi lägger därför stor vikt vid den personliga lämpligheten i varje rekrytering och dina personliga egenskaper har stor betydelse för denna tjänst. Vi erbjuder; -Interna utbildningar -Flexibla arbetstider (ersättare till ordinarie medarbetare vid t.ex. sjukdom, semester etc.) -Goda möjligheter till ökad sysselsättningsgrad och tillsvidareanställning -Dag och/eller nattarbete  -Nya fräscha lokaler i en modern SOC på Kungsholmen (Security Operations Center) -Kollektivavtalsenlig lön (enligt Transportarbetarförbundet) -Goda möjligheter till en lång och spännande karriär i ett växande bolag med stark tillväxt  Tjänsten tillsätts per omgående eller enligt överenskommelse och anställningsformen är en behovsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning med fast tidsmått.  Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla för tjänsten nödvändiga utbildningsbevis samt ett personligt brev som beskriver varför just du passar för denna tjänst.
Arbetsgivare
Tempest Security Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 30 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.