På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Sökmotoroptimerare

Sökmotoroptimerare

439 Lediga jobb

Marknadsassistent

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Om tjänsten Som marknadsassistent kommer du att tillhöra marknadsteamet och jobba nära marknadschefen som du också rapporterar direkt till. Rollen innebär brett administrativt stöd där du operativt kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter för avdelningen. Då man arbetar mot en global marknad och nyligen har utvecklat sina produkter och sitt erbjudande är ett stort fokus för marknadsavdelningen att uppdatera och få ut korrekt material och underlag till alla marknader. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Skapa struktur och kategorisera filer och material • Stötta marknadschefen i aktuella projekt och uppgifter • Uppdatera intranätet med korrekta underlag och information • Vara med i arbetet med att uppdatera och katalogisera hemsidan • Hantera och packa marknadsmaterial och produktinformation • Delta i arbetet med att byta CRM-system • Skapa presentationer och dokumentunderlag Vem är du? Vi söker sig som har relevant utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta på en marknadsavdelning. Du är en duktig administratör och trivs i en supporterande och stöttande roll där dina arbetsuppgifter varierar. Du är van att skapa struktur och är noggrann i ditt arbetssätt. Då arbetet kommer innebära många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och trivs i nära samarbete med kollegor. Du är en systemvan person och får gärna ha erfarenhet av olika CMS- och CRM-system. Har du tidigare varit superuser eller varit med och implementerat ett nytt system är det meriterande. Som person är du självgående och lösningsorienterad. Du har ett naturligt servicetänk och trivs i det operativa arbetet. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Övrig information Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdraget planeras att pågå under minst 3 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att tillhöra och utgå från företagets trevliga kontor i Danderyd.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ad Operations Manager

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Färdigheter
Krav
  • Google Analytics
  • WordPress
  • publicerings- och portalverktyg
  • MS Excel

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Ad Operations Manager

Har du erfarenhet av rollen som Ad Operator och är redo för nästa steg i karriären? Nu finns möjligheten att utvecklas vidare som Ad Operations Manager. Vi erbjuder en utmanande och spännande roll som både innefattar operativt arbete, personalansvar och strategi. Vi tror att rollen är klippt och skuren för dig som är prestigelös, gillar att arbeta datadrivet med analys och optimering och vill få möjlighet att bygga och utveckla ett Ad Operations team.

Rollen:

Du kommer att ha personalansvar för 3-4 personer som arbetar i rollen Ad Operations, själv arbeta operativt som Ad Operator och samtidigt ansvara för:

● Att leda teamets arbete i våra system och organisatoriskt med bra arbetsprocesser.

● Att kommunikationen med annonsörer, säljorganisation och byråer är sömlös.

● Att vi nyttjar system enligt best practise så att vi säkerställer att annonsmaterial är tekniskt korrekt uppsatt, innehållet överensstämmer med interna och externa riktlinjer och att kampanjer bokas, startas och levereras enligt våra nyckeltal för leverans.

● Att team och organisation har rätt kompetens så att annonser följs upp och optimeras.

● Att ta fram och löpande utvärdera nyckeltal för optimering av kampanjhantering, kampanjer och AdOps-teamets arbete.

Vem är du?

Vi ser att du har några års erfarenhet från en liknande roll inom AdOps och nu är redo att ta mer ansvar och applicera dina kunskaper i system och organisation i en ny kontext.

Du är social och analytisk och gillar att arbeta datadrivet med digital problemlösning. Du trivs i högt tempo och tycker om att effektivisera processer både i system och organisation. Du har ett sinne för struktur, detaljer och är stark när det kommer till både statistik och kommunikation.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett steg vidare i karriären med både kvalificerade uppgifter och ansvar från start samt utveckling inom en rad områden. Du kommer att leda arbetet för AdOps-teamet som är navet i koncernbolaget och som varje månad ansvarar för koncernens hundratals kampanjer. AdOps-teamet ansvar innefattar alla delar av kampanjernas cykel; från publicering, löpande optimering, utvärdering och rapportering. I din roll som ansvarig för teamets arbete blir fokus på analys och effektivisering av arbetet samt att säkerställa att vi som organisation har vad som krävs för att vara marknadsledande inom området.

Du bör ha arbetat i adservers tidigare och har du goda kunskaper i Adform är det meriterande. Utöver Adform jobbar vi system som Facebook Business Manager, Wordpress, Excel och Google Analytics och ser gärna att du har erfarenhet av dessa.



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/


Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker för vår kunds räkning: SEM Strateg

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Färdigheter
Krav
  • Sökmotormarknadsföring/SEM
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Google AdWords
  • Google Analytics
  • Mediastrategi
Meriterande
  • Marknadsföring/Marknadskommunikation
  • Marknadsföring/PR

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker för vår kunds räkning: SEM Strateg

Våran uppdragsgivare är en av Sveriges ledande oberoende mediebyråer. De är experter på media och kommunikation och deras vision är att göra det enkelt att skapa framgångsrik kommunikation tillsammans med sina kunder. Byrån som organisation drivs av ett engagerat entreprenörskap med missionen att utveckla och inspirera både anställda och kunder. De satsar mycket på digital utveckling och har under åren startat flera dotterbolag inom olika digitala områden för att stärka sin position som en av de främsta inom digital marknadsföring. Byrån arbetar med flera av Sveriges största varumärken och vi har blivit nominerade och vunnit åtskilliga priser i flertalet branschtävlingar under åren.


Om rollen

Som SEM strateg ansvarar du för att utveckla erbjudandet inom SEM genom innovation, experimentellt arbete och djup analys. Du etablerar produkter och strategier för kunder och implementerar dessa i löpande SEM tillsammans med Head of Performance.

Attribution, automation, audiences, AI, voice, lens, Amazon, e-com, shopping, feeds, m.m. är något du måste vara väl bekant med och alltid vara on top of business med!

Du ingår i flera olika kundteam och ansvarar för relevant sökannonsering i pågående kundprojekt, samt har ett strategiskt ansvar. Du lägger strukturen för framgångsrika annonsupplägg för kunderna och jobbar med långsiktig planering av dina konton.


Om dig

Vi söker dig som har minst 3 års yrkeserfarenhet som SEM-strateg. Du ska ha goda kunskaper i Google Ads, SA360, Bing Ads, Google Analytics (och gärna andra mät- och analysverktyg) samt teknikrelaterade system. Även goda kunskaper inom SEO och förståelse för helheten inom sök och performance. Det är meriterande om du har kunskaper i övriga delar av Google Marketing Platform (inkl Google Tag Manager). Har du dessutom erfarenhet från kundsidan, tidigare SEM kunder inom retail och e-handel är det ett stort plus.

Du ska ha strategiskt och långsiktigt fokus men även vilja och vana att jobba operativt i systemen. Genuint intresse för performancemarknadsföring och möjligen drivit flera egna siter inom e-handel eller som affiliate. Önskvärt är relevant utbildning inom media/marknadsföring/ekonomi.

Viktigt i rollen är förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Vara kommunikativ och säker i presentationer mot kollegor och kunder. Struktur och ordningssinne samt förmåga att kunna prioritera är viktigt. Du ska drivas av att leverera goda resultat och hitta vägar för att nå dit. Självklart behöver du vara en glad och positiv teamplayer!


Ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Project Manager till IMI i Hässleholm

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om företaget Industri-Matematik International AB (IMI), är en ledande leverantör av affärskritisk mjukvara inom logistik med huvudkontor i Linköping. IMI:s mjukvarulösningar utgör en central funktion i att automatisera och effektivisera arbetsprocesser och inriktar sig på de kunder som hanterar de största och mest komplexa distributionsnätverken. IMI har sedan starten 1967 utvecklat och integrerat konfigurerbara systemlösningar som gör distributionen av snabbrörliga produkter till en konkurrensfördel för internationella och marknadsledande handelsföretag. Idag hanterar mjukvaran över 1 miljard orderrader årligen och IMI:s kunder inkluderar några av de största grossisterna, dagligvaruhandlarna, apotekskedjorna och 3PL-företagen i Norden, Europa och Nordamerika. IMI har 100 anställda och omsatte omkring 170 MSEK under 2020. På kontoren i Hässleholm och Linköping, belägna mitt i stadskärnan, arbetar kollegorna i en vänskaplig miljö, där roliga aktiviteter utförs både på och utanför arbetsplatsen. IMI har kommit långt för att uppnå en jämn könsfördelning där kollegiet stöttar varandra genom aktiviteter som mentorskap och utbildningar; allt för kontinuerlig kompetensutveckling och goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Industri-Matematik International AB (IMI) är mitt i en innovativ tillväxtresa och har en spännande tid framför sig. Vill du hänga på denna resa och utvecklas i en stabil organisation med starkt kundfokus? IMI söker nu drivna projektledare. I rollen får du arbeta med och ansvara för större och verksamhetskritiska IT-projekt för kunder inom logistik och distribution. Låter detta som något för dig? Dina arbetsuppgifter Som Project Manager på IMI kommer du att fungera som en dynamisk projektledare, där komplexiteten och omfattningen varierar från projekt till projekt, men där målet alltid är att leverera överenskommet slutresultat. Du ansvarar för att leda företagets duktiga utvecklare från projektdefinition till leverans. Projekten är inriktade mot införande, uppgradering eller integration av våra standardmjukvaror, ibland med inslag av mer omfattande systemutveckling. Projekten drivs i tätt samarbete med IMI:s kunder, och du har många olika kontaktytor hos kunden, från företagsledning till systemanvändare. Du håller i alla aspekter av projektet, från planering till kontroll och uppföljning av aktiviteter och lönsamhet. I rollen ingår även ansvar för coachning och feedback till projektdeltagarna så att såväl individen som projektteamet utvecklas kontinuerligt. Din placering är vid kontoret i Hässleholm och några större resor i tjänsten kommer inte att krävas. Företagets kunder finns huvudsakligen i Norden och är ofta större företag med återkommande projektbehov och långsiktiga relationer. Din profil Du har en relevant utbildningsbakgrund eller tidigare erfarenhet av projektledning. Vi ser gärna att du har god förståelse för affärssystem (gärna inom lagerstyrning) och mjukvaruutveckling samt erfarenhet av att leda IT-projekt där du är väl förtrogen med projektmetodik och verktyg för projektstyrning. Du har ett strukturerat och analytiskt förhållningsätt till dina arbetsuppgifter som bidrar till ett effektivt genomförande. Som person tror vi att du är kommunikativ, social, engagerad och service-minded samtidigt som du utstrålar ett lugn och kan bibehålla ett överblicksperspektiv genom hela arbetet. Du har en god förmåga att lyssna på andra och du har viljan att motivera dina teammedlemmar samt besitter en god kommunikativ förmåga, både internt och med kunder. Vidare ser vi att du är resultatorienterad och duktig på att prioritera och driva frågor till beslut samt att du har en stor drivkraft i att förändra, förbättra och utmana. Du är en självgående person som gärna bidrar till förhöjd arbetsglädje. Då kunderna är internationella och dokumentation sker på både svenska och engelska krävs goda kunskaper i båda språken. Det är meriterande om du har erfarenhet från logistikområdet och från mer komplexa affärs- eller logistiksystem. Välkommen till IMI! Här råder övertygelsen att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar. Därför görs stora investeringar i både personal och produkt. De är måna om att du har en balans mellan arbete och fritid och känner att du kan utvecklas på jobbet. Så här säger VD Niklas Rönnbäck om synen på bolagets viktigaste tillgång, sina medarbetare: "Medarbetarnas kompetens kan inte överskattas och vi sätter definitivt människan före tekniken. Med Priveq som ägare kommer vi öka investeringarna i vår mjukvara, i försäljning och marknadsföring samt i vårt team. Det kommer stärka vår marknadsposition ytterligare och hjälpa våra kunder att utveckla mer effektiva och hållbara logistiklösningar", säger Niklas Rönnbäck, vd på IMI. Han beskriver IMI:s företagskultur som innovativ, samarbetsorienterad, jämlik och utvecklande" Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells & Experis, en del av Manpowergroup. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christopher Weeks, 0727 - 28 54 30, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

DevOps Engineer to Swedbank

Arbetsgivare / Ort: Level Recruitment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Are you passionate about DevOps and Infra automation? Then the key-role as DevOps Engineer to Swedbank’s team “Pega CoE” might be the right next step for you.

You will lead the DevOps journey for the Pega application, help building Continuous Delivery pipelines, improve the area of test automation and achieve Software-Defined Everything (SDx). The Pega platform is a central platform in several business-critical areas at Swedbank and you will have many contact areas all over the organization. Sounds interesting? Read more, contact us and/or apply today!

The Role
In this role as DevOps Engineer you will be part of an experienced team – the Pega Centre of Excellence (CoE) team at Swedbank. The team consists of Architects, Infrastructure Engineers and DevOps Engineers. As DevOps Engineer, you will play a central role in the prioritized and strategic vision for Swedbank overall.

Your will get the opportunity to:
 
  • Deliver platform services and expertise guidance to the development teams.
  • Securing a stable platform by proactive drive development, monitoring, configuring and troubleshooting of the Pega platform.
  • Be responsible for development and lifecycle of the Pega DevOps pipelines.
  • Act as a consultant for questions in DevOps and cloud strategy.
  • Collaborate with external vendor (Pegasystems) to taking the next step for the DevOps journey.

You will work across seven business areas and be part of leading the DevOps journey for the Pega application(s). It is a great opportunity to get to know many different parts of the bank and to continuously get personal as well as technical development. You will be placed at Swedbank’s HQ in Sundbyberg.

Is this you?
To be successful in this role, we believe that you have:
 
  • Experience from working as a DevOps Engineer, in a leading position
  • Strong knowledge of infrastructure
  • Extensive experience in SW development life cycle
  • Strong knowledge of DevOps technology, such as: RHEL, Java, Docker, Kubernetes, Openshift, Ansible, Puppet, GIT, etc.
  • Deep understanding of application structure including hardware and integrations to systems

Knowledge on cloud technologies like Azure and AWS are meritorious. Experience from working with a BPM tool is not mandatory but also an advantage.

Personality wise, it is important that you have great communication skills as you will be in contact with many different departments internally as well as external consultants and vendors. It is important that you are pedagogic and comfortable in facilitating workshops. You are a true team-player who gets energy of achieving common goals but are also self-driven and used to take own initiatives. You are curious and driven by learning new things and to develop.

Do you want to know more?
In this process Swedbank is working with Level Recruitment. To apply, please click at the apply button. If you have any questions please contact Daniel Stenberg at 08-120 50 429, or [email protected]

 
Arbetsgivare
Level Recruitment AB
Hemsida: www.swedbank.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.