På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Sökmotoroptimerare

Sökmotoroptimerare

423 Lediga jobb

IT-Strateg

Arbetsgivare / Ort: Burlövs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-14
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? Burlövs kommun har höga ambitioner och vi driver utvecklingen framåt! I kommunledningsförvaltningen pågår ett ständigt kvalitetsarbete för att förbättra stödet till våra verksamheter. Våra avdelningar har ett nära samarbete där var och en tar ansvar för såväl sina egna uppdrag som för våra gemensamma mål. ARBETSUPPGIFTER Burlövs kommun söker nu en IT-strateg som vill arbeta framåtriktande. Du kommer att ingå i staben på kommunledningsförvaltningen. Vi erbjuder ett utmanande och intressant arbete, där du tillsammans med ledningen och samtliga verksamheter skapar en långsiktig planering för IT-utvecklingen i kommunen. Du ska även medverka i det dagliga arbetet och se till att planerna genomförs. Du förväntas arbeta självständigt och ha ett helhetstänk kring hela kommunens IT-lösningar. Du samordnar och följer upp kommunens samlade IT-beställning. Tillsammans med digitaliseringsstrategen leder och samordnar du arbetet med kommunens digitalisering. Vår utgångspunkt är att tänka digitalt först och ambitionen är att verksamheten ska ligga i framkant digitalt. I tjänsten ingår ett visst ekonomiskt ansvar för kommungemensamma IT-projekt och löpande IT-budget. KVALIFIKATIONER För att du ska vara framgångsrik i denna tjänst är samarbete med och kännedom om kommunens verksamheter en förutsättning för att nå goda resultat. Du har förmågan att se helheten och delarna för att nå målen. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, strukturerad och prestigelös i ditt arbetssätt. Du är kommunikativ och tar egna initiativ för att kontinuerligt utveckla och förändra verksamheten i linje med fattade beslut. Nätverkande är en naturlig del av din vardag och du har intresse för hur andra ser på och löser olika frågeställningar inom ditt ansvarsområde. Vi söker dig med högskoleutbildning eller motsvarande inom relevanta områden, till exempel systemvetenskap och informatik. Du har goda IT-baskunskaper och är IT-tekniskt intresserad, och har erfarenhet av att upphandla, leda och styra leverantörer genom kravställning, uppföljning och utvärdering. Du har också dokumenterad god förståelse för IT och dess möjligheter inom offentlig service, demokrati, tillgänglighet och effektivitet. För att vara framgångsrik i din kommunikation i denna tjänst är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Erfarenhet från projektledning/processledning och utredningsarbete är meriterande. Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Våra kontakter internt och externt bygger på samarbete och goda relationer och vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Burlövs kommun
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 månad 25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker för vår kunds räkning: Programmatic Specialist

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Färdigheter
Meriterande
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsföring/Marknadskommunikation
  • Marknadsföring/PR
  • Mediastrategi
  • Dataanalys

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker för vår kunds räkning: Programmatic Specialist

Våran uppdragsgivare är en av Sveriges ledande oberoende mediebyråer. De är experter på media och kommunikation och deras vision är att göra det enkelt att skapa framgångsrik kommunikation tillsammans med sina kunder. Byrån som organisation drivs av ett engagerat entreprenörskap med missionen att utveckla och inspirera både anställda och kunder. De satsar mycket på digital utveckling och har under åren startat flera dotterbolag inom olika digitala områden för att stärka sin position som en av de främsta inom digital marknadsföring. Byrån arbetar med flera av Sveriges största varumärken och vi har blivit nominerade och vunnit åtskilliga priser i flertalet branschtävlingar under åren.


Vill du vara med i utvecklingen av den här framgångsrika mediebyrån? Nu behöver Programmatic-teamet förstärkning av en driven och prestigelös kollega! Vi söker en expert på programmatiska köp som gillar att utveckla och utmana kunder och kollegor. Du behöver vara grym på att skapa försäljning inom det programmatiska ekosystemet samt ha mycket god förståelse för hur man bygger varumärken. Du behöver ha förståelse för både mätning och analys av data samt teknisk kompetens.


Om tjänsten

Som Programmatic Specialist kommer du utveckla det interna erbjudandet men främst arbeta med att utveckla kundernas programmatiska affär och framgång. Här ansvarar du för kunders långsiktiga strategiutveckling, operativa kampanjuppsättningar, optimeringar och kampanjanalys/uppföljning. Du kommer att samarbeta med digitala planerare och ad-ops för att säkerställa utmärkt leverans och upplägg. Ett väsentligt ansvarsområde är att ställa in mål som matchar en mät strategi och optimeringsplan.

Den vi söker

En prestigelös teamplayer! Du ska vara tech-savy, analytisk och nyfiken. Snabblärd, se möjligheter och lätt kunna identifiera samband. Du brinner för marknadsföring & kommunikation och har ett stort resultatfokus. Du är duktig på att hålla i presentationer och du inger förtroende och är kommunikativ. Ansvarstagande och struktur är viktigt, du ska gilla ordning & reda. Du ska kunna arbeta både strategisk och operativt på ett självgående sätt.


- Minst 2 års erfarenhet av strategi och köp inom programmatic

- Relevant utbildning inom ekonomi/marknadsföring/media

- Goda kunskaper i Adform och DV360

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jula söker Sortimentscontroller

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Till strategiska teamet på inköp söker vi nu en Assortment Controller.   Det här gör man som Assortment Controller   Som Assortment Controller assisterar och utmanar du inköpsorganisationen att utveckla sortimentets lönsamhet och effektivitet, på kort och lång sikt. Du följer försäljningsrelaterade nyckeltal och utvecklar rutiner, processer och verktyg som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål. Du driver utvecklingsarbete och deltar i effektiviseringsprojekt inom ditt kompetensområde.   Du utgår hemifrån och är i Skara 1-2 dagar i veckan.   Det här är dina arbetsuppgifter   • Stötta affärsteamen med rapportering och uppföljning av försäljningsrelaterade nyckeltal och utveckling av sortimentets lönsamhetGenomföra rapportering och uppföljning av reaperioder och kampanjer • Driva och utveckla rutiner,rapporter och verktyg som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål • Driva och utveckla planerings,prognos-och budgetprocesser • Ansvara för Prisverktyg och delta i utvecklinga av BI-verktyg • Genomföra adhoc analyser och ta fram presentationsunderlag • Diskussions stöd till beslutsfattare   Det här är din bakgrund och tidigare erfarenheter   • Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller inköp. • Du har yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har erfarenhet från detaljhandel. • Du besitter mycket goda kunskaper i Excel och databashantering, och är en van användare av BI och affärssystem. • Du behärskar engelska väl i tal och skrift.   Det här är du som person   Vi söker dig som har strategisk förmåga, vågar utmana och besitter ett coachande förhållningssätt. För att lyckas med uppgiften är du som person analytisk, kommunikativ och målmedveten med egen drivkraft.   Du uppskattar att arbeta i en snabbagerande organisation med många parallella arbetsuppgifter. Du är strukturerad, van vid att prioritera och har en analytisk helhetssyn med affären i fokus. Som person besitter du en stor affärsförståelse med kunden i fokus. Du har en god förståelse för inköpsprocesser och retail.   Bra att veta   Tjänsten är tillsvidare på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Du rapporterar till Strategisk Inköpschef. Vi har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ad Operations

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Färdigheter
Krav
  • Google Analytics

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Ad operations

Har du arbetat inom Ad Operations i ett par år, exempelvis inom broadcasting, publicist eller på en mediebyrå, och är redo för nästa steg i karriären? Trivs du som fisken i vattnet när det kommer till siffror och analys? Är du dessutom van vid att kravställa mot beställare, leverantörer eller samarbetspartners? Då vill vi jobba med dig!


Rollen:

I rollen som Ad Operations ansvarar du för följande:

- Att kommunikationen med annonsörer, säljorganisation och byråer är sömlös

- Att annonsmaterial finns på rätt plats i tid

- Att annonsmaterial är tekniskt korrekt uppsatt för publicering och att innehållet överensstämmer med interna och externa riktlinjer och policys

- Att kampanjer bokas, startas och levereras enligt plan.

- Att statistik, rapporter och underlag på ett enkelt sätt kan tillhandahållas och att annonser följs upp och optimeras

- Att befintliga rutiner och processer ständigt utvärderas och utvecklas för att förbättra vårt arbetssätt


Vem är du?

Du är kommunikativ, noggrann och gillar utmaningar och struktur. Du trivs i högt tempo och är inte rädd för att komma med idéer kring processer och rutiner du ser kan förbättras. Du har ett sinne för organisation och detaljer.

Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från en liknande roll och är redo att ta mer ansvar och applicera dina kunskaper i en ny kontext.


Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett steg vidare i karriären med både kvalificerade uppgifter och ansvar från start samt utveckling inom en rad områden. Du blir en del i vårt ad operations team och publicerar innehåll, analyserar statistik, optimerar kampanjer och utvärderar och sammanställer rapporter. Vi jobbar i främst system som Facebook Business Manager, Wordpress och Google Analytics och ser gärna att du har erfarenhet av dessa. Du bör ha arbetat i adservers tidigare, men det är inte ett krav, och har du goda kunskaper i Adform är det meriterande.



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/


Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Jula söker Sortimentscontroller

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Till strategiska teamet på inköp söker vi nu en Assortment Controller.   Det här gör man som Assortment Controller   Som Assortment Controller assisterar och utmanar du inköpsorganisationen att utveckla sortimentets lönsamhet och effektivitet, på kort och lång sikt. Du följer försäljningsrelaterade nyckeltal och utvecklar rutiner, processer och verktyg som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål. Du driver utvecklingsarbete och deltar i effektiviseringsprojekt inom ditt kompetensområde.   Du utgår hemifrån och är i Skara 1-2 dagar i veckan.   Det här är dina arbetsuppgifter   • Stötta affärsteamen med rapportering och uppföljning av försäljningsrelaterade nyckeltal och utveckling av sortimentets lönsamhetGenomföra rapportering och uppföljning av reaperioder och kampanjer • Driva och utveckla rutiner,rapporter och verktyg som stödjer inköpsaffären mot uppsatta mål • Driva och utveckla planerings,prognos-och budgetprocesser • Ansvara för Prisverktyg och delta i utvecklinga av BI-verktyg • Genomföra adhoc analyser och ta fram presentationsunderlag • Diskussions stöd till beslutsfattare   Det här är din bakgrund och tidigare erfarenheter   • Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller inköp. • Du har yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har erfarenhet från detaljhandel. • Du besitter mycket goda kunskaper i Excel och databashantering, och är en van användare av BI och affärssystem. • Du behärskar engelska väl i tal och skrift.   Det här är du som person   Vi söker dig som har strategisk förmåga, vågar utmana och besitter ett coachande förhållningssätt. För att lyckas med uppgiften är du som person analytisk, kommunikativ och målmedveten med egen drivkraft.   Du uppskattar att arbeta i en snabbagerande organisation med många parallella arbetsuppgifter. Du är strukturerad, van vid att prioritera och har en analytisk helhetssyn med affären i fokus. Som person besitter du en stor affärsförståelse med kunden i fokus. Du har en god förståelse för inköpsprocesser och retail.   Bra att veta   Tjänsten är tillsvidare på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Du rapporterar till Strategisk Inköpschef. Vi har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.