På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Socialsekreterare

Socialsekreterare

Lediga jobb

Arbetsgivare / Ort:
Omfattning / Varaktighet:
Ansök senast 1 January (50 år 6 månader 7 dagar kvar)
Publicerad:
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Arbetsgivare

Socialsekreterare

Arbetsgivare / Ort: Åre kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 July (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Åre är en av Sveriges mest kända turistorter. Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. Vi ser till att det där självklara fungerar: att våra barn har det bra i skolan, att vägarna är välplogade och att våra äldre har en meningsfull tillvaro. Men vi nöjer oss inte där. Tillsammans tar vi hela tiden nya steg mot en hållbar framtid. Dynamik, service och bemötande är en given del i vår vardag. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Det är när många med samma intresse samlas det händer och du får det där lilla extra. Delar du vår passion? Kom och arbeta med oss! Vi söker två socialsekreterare till vår grupp på individ och familjeomsorgen i Åre kommun. Vår grupp består av tre team, ett med inriktning barn och familj, ett med inriktning vuxen/ekonomi samt ett öppenvårdsteam. Vi söker dig som vill tillhöra vårt team på barn och familj. ARBETSUPPGIFTER Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas. Vi är en trevlig arbetsplats som tillhandahåller intern och extern handledning samt övrig kompetensutveckling. Vi vill låta våra medarbetare utvecklas individuellt utifrån kompetens och intresse, eftersom vår utgångspunkt är att man gör ett bättre arbete om man får ta tillvara sina intresseområden. Vi ser också gärna att vår arbetsplats består av människor med olika bakgrund och erfarenhet. Åre kommun växer ständigt och vi ser gärna sökande med språkkunskaper som avspeglar den mångfald som finns i kommunens befolkning. Vi är idag ett arbetslag ca 30 personer i olika åldrar och med blandad erfarenhet. Sammantaget finns en hög kompetens och mångårig erfarenhet av socialt arbete. Som socialsekreterare inom Barn och familj ingår du i en arbetsgrupp med en teamledare och 6 handläggare som arbetar med utredningar runt barn och familjer. Arbetet består bla av handläggning av barnskyddsutredningar och familjerättsärenden inom både SoL och LVU. Samarbete med andra aktörer är en viktig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Du ska ha socionomexamen. Meriterande med erfarenhet av handläggning och dokumentation enligt SoL. B-körkort är ett krav. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, är flexibel, har en god social förmåga samt att du är en ansvarsfull och engagerad person. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt datorvana. Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart viktigt i vårt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vill du ha ett utmanande, utvecklande och roligt jobb? ÖVRIGT Anställningen är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Åre kommun
Ansökan
Ansök senast 24 July (15 dagar kvar)

Ansök här

Socialsekreterare till enheten för ekonomiskt bistånd

Arbetsgivare / Ort: Katrineholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 July (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socialsekreterare

Om jobbet
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss! Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Det kan handla om ekonomiska problem, missbruk, relationer och familjejuridiska frågor. Verksamheten regleras av ett antal lagar. Socialförvaltningen ansvarar för biståndsprövningar, behandlingsinsatser enl socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden, ärenden/insatser enl LVU/LVM. Tillståndsgivning/tillsyn enl alkohollagen samt handläggning enl skuldsaneringslagen. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill göra skillnad. Som socialsekreterare på enheten ekonomiskt bistånd har du ett av kommunens viktigaste uppdrag att förändra livet till det bättre för den som idag har det svårt. Som socialsekreterare på enheten för ekonomiskt bistånd arbetar du med att stödja och motivera individer för att kunna komma ut i egen försörjning så snabbt som det är möjligt. En viktig del i arbetet handlar om att samarbeta både internt och externt. Du utreder, bedömer och beslutar också om rätten till ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar efter ett systemteoretiskt förhållningssätt där vi utgår från varje enskild person och dess nätverk. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att bli en organisation som anpassar sig efter klienternas behov. Enheten består i dag av 26 socialsekreterare som är uppdelade i olika specialområden. Enhetens operativa arbete leds av en enhetschef och två verksamhetsledare. Dessa funktioner stödjer socialsekreterarna i det dagliga arbetet och i enhetens förändrings- och utvecklingsarbete. Det innebär bland annat att vi utvecklar och förändrar vårt arbetssätt för att frigöra tid för aktivt klientarbete. Huvuduppdraget är bidra till att så många som möjligt kan nå egenförsörjning för att kunna leva självständiga liv. Vill du vara med i utvecklingen av tillitsbaserad handläggning och digitalisering? Bli en av oss och bidra i processerna med dina erfarenheter, kunskaper och kreativitet. Tillsammans gör vi skillnad! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning med mint 7,5 hp i socialrätt. Meriterande om du har erfarenhet av arbetet med ekonomiskt bistånd eller från liknande arbete. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av att ha samarbetat med andra aktörer såsom arbetsförmedlingen och regionen. Om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva och MI (motiverande intervju) är det en fördel. Vi ser att du är en person med positiv grundsyn i allmänhet och till människors egen förmåga och resurser i synnerhet. Du är lösningsfokuserad och har en god förmåga att leda processer, strukturera upp ditt eget arbete och prioritera samt komma fram till beslut och förmedla dem. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, samarbeta med andra och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du tänker på socialtjänsten i ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med att utveckla och förbättra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har körkort. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Katrineholms kommun
Ansökan
Ansök senast 19 July (10 dagar kvar)

Ansök här

Socialsekreterare sökes till Råd & Stöd, Områdesarbete Berga

Arbetsgivare / Ort: Linköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 July (22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socialsekreterare

Om jobbet
Om Leanlink Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för. Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se Om arbetsplatsen Att samverka är en naturlig del av vårt arbete inom Råd & Stöd liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förändringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig. Vi arbetar utifrån våra kärnvärden som är lojalitet, empati, ansvar och närhet. Vi vill skapa bra dagar tillsammans! Vill du vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Här finns goda möjligheter för kompetensutveckling och breda karriärvägar inom organisationen. I Områdesarbetet utformar vi ett nytt arbetssätt och verksamhet där det sociala arbetet ska vara tillgängligt i närområdet. Uppdraget är innovationsinriktat med fokus på att vara lättillgängliga för invånarna, att utveckla samverkan mellan olika befintliga aktörer samt utveckla yrkesrollen som generalist. Vi söker nu en kollega till vårt områdesbaserade arbete i Berga. I ditt arbete har du stöd av dina 6 kollegor och din gruppledare. Vår verksamhet finns idag i Majeldens centrum, men det planeras en flytt till Berga Slott. I slottet kommer flera kommunal verksamheter att samverka för invånarnas bästa, det är en av de innovationer som du kommer vara med om att utveckla. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vågar prova nya idéer, metoder och arbetssätt samt strävar efter att ge en hög servicenivå till våra kommuninvånare. Du kommer att få chansen att vara med att forma och utveckla morgondagens områdesbaserade socialtjänst. Utifrån ett generalistperspektiv blir din uppgift att tillsammans med kollegorna fånga upp och möta kommuninvånarnas behov av stöd och service. Som generalist behöver du kunna möta människor kring deras bekymmer och stötta dem till att hitta egna lösningar. För detta behöver du som medarbetare vara flexibel, kunna tänka brett om vad socialt arbete är och kunna arbeta på olika arenor så som i hemmet, i samhället och i egna lokaler, allt utifrån hur behovet ser ut. Arbetsuppgifterna handlar om att arbeta brett i bostadsområdet både på individ, grupp och strukturell nivå. Det finns en politisk vilja om att vårt arbete ska vara uppsökande och med tidiga insatser kring barn och familjer och utifrån detta krävs särskild samverkan med familjecentralen, förskolorna och skolorna i området. Mycket arbete sker i samverkan med övriga i vårt område eller andra delar av kommunen, därför krävs en god förmåga till samverkan både inom och utanför vår egen organisation.  Kvalifikationer Lämplig yrkesbakgrund är socionom, arbetsterapeut eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn/unga och deras familjer är ett krav för tjänsten. Men du ska också ha förmågan att möta alla medborgare i Berga oavsett familjesituation, problematik eller behov.  Det är meriterande med kunskap/erfarenheter kring systemteori samt FIT, Feedback Informed Treatment. Meriterande är också att du har läst socialrätt. Då detta är ett utvecklingsinriktat uppdrag vill vi att du är kreativ-och förändringsorienterad och gärna kommer med nya idéer och angreppssätt som är till nytta för verksamheten. Som person är du flexibel och har god förmåga att se möjligheter till förändringar och förblir uthållig trots eventuella bakslag och besvikelser. Du är engagerad och tillför lust och energi i arbetet som gärna smittar av sig på andra. Du har en förmåga att se till helheten och har en trygghet som gör att du vågar testa nya tankar och idéer i praktiken. Du tar ansvar och strukturerar själv upp ditt arbete. Du arbetar i team och har därför en god förmåga att samarbeta och skapa relationer samt erbjuda praktiskt stöd i vardagen för de människor vi möter. Vid eventuell anställning krävs utdrag från polisens brotts-och belastningsregister. Körkort är ett krav för tjänsten. Information om tjänsten Tillträde: Snarast efter överenskommelse Anställningsform: tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 5309   Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Arbetsgivare
Linköpings kommun
Hemsida: http://www.linkoping.se/
Ansökan
Ansök senast 31 July (22 dagar kvar)

Ansök här

Kurator central elevhälsa Täby kommun

Arbetsgivare / Ort: Täby kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 July (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socialsekreterare

Om jobbet
Kurator mot grundskola, central elevhälsa Täby Arbetsplatsbeskrivning: Täbys grundskolor arbetar med strategin tillgängligt lärande, vilket innebär att vi arbetar utifrån en grundläggande människosyn om varje enskild elevs lika värde och oändliga utvecklingspotential. Vi utgår från en övertygelse om att lärande bäst sker i sammanhang där många olika individer med olika erfarenheter, kunskaper och behov lär tillsammans och av varandra. Som kurator inom grundskolan är man anställd av enheten för central elevhälsa, tillsammans med kuratorer, psykologer, skolsköterskor och skolläkare. Du ingår i den centrala elevhälsan samt har yrkesträffar och handledning med övriga kuratorer inom enheten men har din arbetsplats på en eller flera grundskolor i kommunen. Arbetsuppgifter: Vi söker dig som vill vara en del av skolornas elevhälsoteam och arbeta förebyggande, hälsofrämjande och åtgärdande för att främja elevernas förutsättningar för att nå kunskapskraven. Du bör ha erfarenhet av att jobba i skolan och ha en god kännedom om skolans styrdokument och det hälsofrämjande arbetet i en pedagogisk verksamhet. I elevhälsoteamet kommer du att arbeta med psykolog, skolsköterska och specialpedagog. Arbetet leds av rektor på respektive enhet. Exempel på arbetsuppgifter är: • att arbeta med förebyggande, hälsofrämjande och åtgärdande insatser på organisation-, grupp- och individnivå, • att arbeta med konsultation för pedagogisk personal, • att arbeta med kartläggnings- och utredningsuppdrag på såväl individ- som på gruppnivå • att samordna insatser av social karaktär och samverka med socialtjänst, ungdomsmottagning, polis etc. Kvalifikationer: Du som söker är/har: • Socionomutbildning med erfarenhet av att arbeta som skolkurator. • Du har god samarbetsförmåga och är intresserad av att samarbeta med andra yrkesgrupper. Övrigt: Tjänsten innebär att arbetet utförs inom ett eller flera rektorsområden. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningsperioden. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: enligt överenskommelse Löneform: månadslön. Fast månadslön efter överenskommelse Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet. Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.
Arbetsgivare
Täby kommun
Hemsida: https://www.taby.se/
Ansökan
Ansök senast 10 July (1 dag kvar)

Ansök här

Socialsekreterare till Barn- och ungdomsenheten i Majorna-Linné

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 July (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socialsekreterare

Om jobbet
Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i. Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar. ARBETSUPPGIFTER Som utredande socialsekreterare vid Barn- och ungdomsenheten i Majorna-Linné kommer du att arbeta i ett team om tretton socialsekreterare. Teamets uppdrag är att enligt gällande lagstiftning utreda behov av insatser hos barn och ungdomar i åldrarna noll till tjugo år. I uppdraget ingår även att följa upp beviljade biståndsinsatser. I enheten finns en mottagningsgrupp med fyra socialsekreterare som du kommer att samarbeta nära med. Du kommer i din handläggning även att samarbeta tätt med kollegor i stadsdelens egen öppenvårdsverksamhet och i vår familjehemsverksamhet. Vi lägger stor vikt vid ett nära samarbete mellan socialkontorets alla enheter. Du får metodhandledning/arbetsledning, enskilt och i grupp, av en förste socialsekreterare samt extern processinriktad handledning i grupp, tillsammans med 1:ar och kollegor från teamet. En stor del av personalen har lång yrkeserfarenhet. Som nyanställd får du en fadder som medverkar i din introduktion på arbetsplatsen. Vi bedriver verksamheten i det gemensamma socialkontorets nya, moderna lokaler som är belägna centralt i stadsdelen, nära allmänna kommunikationer och andra verksamheter vi samarbetar med. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen och minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga. Du har en vilja att specifikt arbeta med utredningar av barn/ungdomar, är flexibel som person samt har förmåga att driva processer framåt. Du har hög förmåga att samarbeta med andra. Att du har kunskap om barn och unga och deras utveckling är en viktig förutsättning för att arbeta hos oss. Du behöver också ha B körkort. ÖVRIGT Vi kommer att påbörja urvalet under tiden annonsen ligger ute. Intervjuer ät planerade att hållas från och med vecka 29.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 12 July (3 dagar kvar)

Ansök här

Socialsekreterare

Arbetsgivare / Ort: Vetlanda kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 August (1 månad kvar)
Publicerad: 2020-06-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Hos oss på socialförvaltningen i Vetlanda är mötet med människan det viktigaste. Vi möter var och en med engagemang för att ge stöd i olika livssituationer. Som medarbetare är du vår främsta resurs för att göra skillnad i människors vardag. Socialförvaltningen är en lärande organisation och vi jobbar aktivt med ständiga förbättringar. Vi ligger i framkant när det gäller ledningssystem och kvalitetsarbete. Nu söker vi en socialsekreterare till familjesektionens placeringsenhet. Enheten leds av en enhetschef och består av nio anställda. Vi har också stöd av en administratör knuten till förvaltningen som avlastar med administrativa uppgifter som inte är knutna till myndighetsutövningen. Det är en stabil personalgrupp hög trivsel och god struktur. Som anställd hos oss har du nära dagligt stöd av både kollegor och enhetschef. Vi arbetar i team med ett nära samarbete mellan familjehemssekreteraren och barnets socialsekreterare. Gruppen samlas regelbundet varje vecka och får även återkommande extern handledning. Kompetensutveckling, i form av exempelvis utbildningar, handledning och workshops, är en viktig del i vår verksamhet, inte bara för det ger oss uppdaterade kunskaper och ökade möjlighet att möta förändringar utan också för att det ger energi, motivation och får oss att tänka nytt och förbättra vårt arbete. Som nyanställd erbjuds du introduktion och har möjlighet att få en mentor. Bli en av 2 900 anställda i Vetlanda kommun. Tillsammans gör vi skillnad för andra människor. Varje dag. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i familjesektionens placeringsenhet arbetar du främst med uppföljning av barn i åldrarna 0 till 20 år som är placerade i familjehem eller HVB-hem. Du jobbar både med enskilda samtal och med barnens familjer och nätverk. Du träffar bland annat barn och ungdomar med utagerande beteende, som bevittnat våld i hemmet, barn som varit utsatta för våld eller som lever i familjer där föräldrarna har psykiatriska diagnoser eller beroendeproblematik. Arbetet styrs av gällande lagstiftning, främst SoL och LVU. Vi jobbar enligt väl beprövade metoder och bedömningsinstrument, Lyles och ADAD, och med barnets behov i centrum, BBIC. Barnet eller ungdomen ska känna sig delaktig i processen och veta att han eller hon blir lyssnad på. Du samverkar även med externa aktörer, både myndigheter och personer i barnets eller ungdomens nätverk. Som socialsekreterare samverkar du med kollegor såväl inom den egna förvaltningen som inom andra delar av kommunens organisation. Eftersom förvaltningen är ganska liten finns det en närhet till ledningen och beslutsvägarna är korta. Du medverkar och är en viktig del i enhetens egna utvecklings- och kvalitetsarbete. Ditt arbete är förlagt dagtid, men kräver ett visst mått av flexibilitet då det ibland innebär resor. Vi söker dig som är en ansvarstagande och trygg person som tycker om att arbeta både flexibelt och självständigt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Erfarenhet av arbete med barn och unga inom socialtjänsten är meriterande. B-körkort. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
Vetlanda kommun
Ansökan
Ansök senast 9 August (1 månad kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.