På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Socialpedagog

Socialpedagog

540 Lediga jobb

Kurator till Onkologiska kliniken

Arbetsgivare / Ort: REGION ÖSTERGÖTLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Onkologiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping har ett övergripande ansvar för cancerbehandlingar i Sydöstra sjukvårdsregionen. Verksamheten är organiserad i öppenvård samt strålbehandling där patienter med allmänonkologiska och gynonkologiska diagnoser erhåller behandling. Vi har även ett nära samarbete med cancer- och lungsjukvårdsenheten där våra patienter vårdas inneliggande vid behov. I verksamheten inryms även den kliniska prövnings-enheten samt paramedicinare i form av kuratorer, fysioterapeuter samt dietister. Kliniken har cirka 200 medarbetare som företrädesvis arbetar diagnosinriktat. I vårt uppdrag ingår även att handleda studenter. Arbetsuppgifter I rollen som kurator arbetar du såväl självständigt som tillsammans med klinikens två andra kuratorer. Du kommer att arbeta tillsammans med dietist, fysioterapeut, läkare, sjuksköterska och annan medicinsk personal. På kliniken behandlas patienter i olika stadier av sin cancersjukdom. Även närståendes behov av samtal ligger i klinikens uppdrag. Vi ser positivt på utveckling och förväntar oss att du aktivt deltar i utvecklingsarbete inom kliniken och din profession. Vår klinik kännetecknas av en god stämning och ett gott samarbetsklimat där vi är måna om varandra och där vi hjälper och stöttar varandra. Vi söker dig som vill vara en del av vår verksamhet och vårt team. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som är utbildad socionom eller har likvärdig utbildning. Meriterande är ett par års arbetslivserfarenhet i yrket, gärna inom hälso- och sjukvård men inget krav. Personliga egenskaper Som person är du lugn och trygg i dig själv. Du kan prioritera och har en god samarbetsförmåga samt trivs med att arbeta i olika nätverk. Du är självständig och strukturerad i din planering av ditt arbete och du sätter patientens bästa i fokus. Du är lyhörd inför patient och närståendes behov. Du tycker också att trivsel och den sociala arbetsmiljön är viktig för arbetsplatsen och delar gärna med dig av din kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
REGION ÖSTERGÖTLAND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Familjebehandlare

Arbetsgivare / Ort: Gullspångs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Familjebehandlare/Familjepedagog

Om jobbet
Gullspångs kommun är naturskön och sjörik med ca 5200 invånare. Ligger mitt emellan Stockholm och Göteborg med närhet till bl a Vänern och Vättern. Vi har bra kommunikationer med pendlingsavstånd till större städer som Skövde, Karlstad, Örebro, Kristinehamn och Mariestad. Lax, Riddarvecka och dressinåkning förknippar många med Gullspångs kommun. Gullspång i gamla Skaraborgs län gränsar till Värmland och Örebro län och är omgiven av Vänern, Skagern och Unden. För den som vill vidareutbilda sig finns universiteten i Karlstad och Örebro samt Högskolan i Skövde inom pendlingsavstånd. Individ- och familjeomsorgen har sina lokaler i socialkontoret Gullspång. Personalgruppen består av en barn- och ungdomsgrupp och en vuxengrupp. Kommunen har två samarbetskommuner, Mariestad och Töreboda som tillsammans bildar MTG. Genom Mariestad finns avtal gällande familjerätt, familjerådgivning, missbruksbehandling och personligt ombud. Uppdraget som kommunens samordnare för arbete mot våld i nära relation finns i verksamheten. IFO är även samarbetspartner med Familjecentrum som ligger under barn och utbildningsnämnden och ungdomsmottagningen. De senaste åren har arbetet med insatser på hemmaplan utvecklats och familjebehandling är en viktig resurs för verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Som familjebehandlare ingår du i barn- och ungdomsgruppen som består av sju socialsekreterare, en familjehemssekreterare och två familjebehandlare. Gruppen arbetsleds i det dagliga arbetet av en förste socialsekreterare. Du arbetar huvudsakligen i klienternas hemmiljö på uppdrag som ansvarig handläggare formulerat tillsammans med klienten. Insatserna ska syfta till att stärka föräldrarnas förmågor inom de områden som identifierats och resultaten följs upp mot uppställda mål. Förutom det direkta arbetet gentemot familjerna kommer du delta i samverkansmöten, SIP-möten och andra externa och interna möten. Du kommer även delta i IFO:s interna utvecklingsarbete. Inom ramen för arbetet förekommer även att du kan få uppdrag att utföra observationer i barnavårdsutredningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har adekvat beteendevetenskaplig utbildning, t.ex. socionom, socialpsykolog, behandlingspedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat. Vidareutbildning inom Marte Meo, MI och andra för arbetet relevanta metoder är meriterande. Du har flerårig erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete, gärna med erfarenhet från kommunal socialtjänst. Som person är du trygg i dig själv och har förmåga att möta människor i kris och motivera till förändring. Du har erfarenhet av och trivs med att arbeta med människor av olika etnisk och kulturell bakgrund. Du har en vitsordad god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Då arbetet innefattar en stor del kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort för bil krävs. ÖVRIGT I Gullspångs kommun har vi ett hälsofrämjande synsätt. Vi erbjuder rökfri arbetstid och möjlighet till friskvård på arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gullspångs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuerna kan komma att ske löpande. Gullspång som boendeort Vad är livskvalité för dig? Är det att ha en egen täppa, att sitta på verandan och dricka morgonkaffet, att låta dina barn gå i en trygg och bra skola, att ha naturen runt knuten, att leva i en lugn och avstressad miljö, att få lära känna nya hjälpsamma och trevliga människor, att kunna köpa närodlade grönsaker och varor, att ta ett uppfriskande morgondopp i en närliggande sjö, att ha mer kvar i plånboken för att boendet är prisvärt, att ha en aktiv fritid i någon av de många föreningarna, att ha närhet till sjöar och vattendrag där du kan fiska, bada och ha egen båt. Allt detta kan bli verklighet om du bor i Gullspångs kommun. Alla drömmar ser olika ut och vi hoppas att du hittar ditt drömboende hos oss. Hur är det att bo i Gullspångs kommun, fråga någon som vet Vill du veta mer om hur andra har hittat sitt drömboende här så ta del av deras berättelser på kommunens hemsida via följande länk www.gullspang.se/livskvalitet OBSERVERA! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Gullspångs kommun och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Gullspångs kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Socionom till familjestödet på Sandvikens Familjecentral

Arbetsgivare / Ort: Sandvikens kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Sandvikens familjecentral består av öppen förskola, barnavårdscentral, barnmorskemottagning och socionomens familjestöd. Familjecentralen är samlokaliserad med Barn- och familjehälsan och Ungdomsmottagningen på Sandvikens sjukhus. På familjecentralen finns samlade insatser för föräldrar med barn 0-5 år för tidigt och lättillgängligt stöd för familjer. Familjecentralen skall främja trygga uppväxtvillkor för barn genom att sprida kunskap och stödja föräldrar/blivande föräldrar. Uppdraget är att i samverkan mellan familjecentralens professioner och andra aktörer kring det lilla barnet minska fysisk, psykisk och social ohälsa bland barn, minska ojämlikheten i hälsa bland barn samt minska risken för att barn hamnar mellan samhällets trygghetssystem. Familjestödet på Sandvikens familjecentral är organiserat inom Individ- och familjeomsorgen och har gemensam chef samt ett nära samarbete med socialtjänstens öppenvård och förebyggande för familjer, barn och unga. Som socionom på Sandvikens familjecentral finns goda möjligheter till kompetensutveckling och man förväntas vara aktivt med i utvecklingen av verksamheten. Just nu pågår ett spännande utvecklingsarbete i Sandvikens kommun kring tidigt och samordnat stöd för barn och unga. Utifrån det förstärks även öppenvårdens olika arbetsområden, vilket bland annat innebär att Familjecentralen utökar familjestödet från en heltidstjänst till ytterligare en heltidstjänst. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: - semesterväxling - årsarbetstid - friskvård till förmånligt pris - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär att på ett flexibelt och utåtriktat sätt arbeta uppsökande mot familjer med barn upp till fem år i samverkan med familjecentralens övriga verksamheter. I praktiken innebär det att på ett kreativt och lösningsorienterat sätt vidareutveckla familjestödet för att möta familjers behov av stöd eller vägledning och nå ut även till de familjer som av olika skäl kan ha svårare att ta del av familjecentralens utbud. Familjecentralen har under det senaste året sett behov av ett mer utåtriktat och mobilt arbete för att förenkla för familjer att ta del av utbudet och få det stöd som behövs, även i de områden som ligger utanför centralorten. För socionomens del innebär det att etablera nya samarbeten med andra aktörer i kommunen som riktar sig mot de mindre barnen, för att tidigt fånga upp behov av föräldrastöd för att barn skall växa upp i en trygg familj med föräldrar som har verktyg att möta barnets behov. En målgrupp med prioritet för familjecentralen är familjer i socioekonomisk utsatthet, där bland andra utrikesfödda föräldrar är en särskilt angelägen målgrupp att nå och ge stöd för att öka möjligheterna till inkludering i samhället. Arbetet utförs tillsammans med din kollega på familjestödet och övriga professioner på familjecentralen eller på egen hand i nära samverkan med exempelvis förskolor, barnavårdscentral, civila aktörer. I din roll ligger en stor portion samordning för att engagera andra professioner som behöver ha en roll avseende stöd och utvecklingsarbete kring små barn och tidiga samordnade insatser. I praktiken innebär detta att du erbjuder: -enskilt stöd för föräldrar -olika grupp- eller utbildningsinsatser för att stärka föräldraskapet hos föräldrar -utbildningsinsatser gentemot andra professionella som möter barn eller föräldrar i sin vardag för att främja ett gott föräldraskap och goda uppväxtvillkor för kommunens alla barn -nätverkande och samarbete med andra professioner som möter barn eller föräldrar för nya sätt att tillsammans arbeta preventivt för ett tryggt, jämställt och hälsofrämjande föräldraskap KVALIFIKATIONER För att vidareutveckla verksamheten söker vi nu dig som är en engagerad socionom som brinner för familjefrågorna och trivs med utmaningen att samverka med många andra olika professioner. Som akademisk grund har du socionomexamen, eller annan högskoleexamen med beteendevetenskaplig grund som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Flerårig erfarenhet av socialt arbete med föräldrar och små barn krävs. Meriterande är att ha vidareutbildning i familjebehandlande metoder och/eller föräldraskapsutbildningar riktade mot uppdraget liksom erfarenhet från familjearbete med utrikesfödda föräldrar. Du är en alert och lösningsorienterad person som trivs med att ha en samordnande roll och som gillar att leda utbildningar eller samverkansmöten. Du har ett varmt och lättillgängligt förhållningssätt som ger tillit och förtroende, både för de föräldrar som möter dig men även för kollegor. Du behöver även ha ett högt eget driv för att på ett självständigt sätt etablera nya samarbeten och föra verksamheten framåt mot de uppsatta målen. Stor personlig mognad och mycket god pedagogisk förmåga krävs. Du behöver vara initiativtagande, flexibel och uthållig samt ha erfarenhet av att skapa goda samarbeten med såväl familjer som samarbetspartners. Vi förutsätter att du har ett intresse av att hålla dig uppdaterad kring forskningsfältet och att du är en ambassadör för verksamhetens tidiga insatser och samordnande uppdrag. Arbetet kräver även god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt vid kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Högskolexamen är ett krav. ÖVRIGT Vi kan komma att tillämpa löpande urval till intervju så vänta inte med att skicka in din ansökan! Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetsgivare
Sandvikens kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Behandlingsassistenter, Socialförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Helsingborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Behandlingsassistent/Socialpedagog

Om jobbet
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité. Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen Vuxenverksamheten vänder sig till personer över 20 år med missbruk och/eller psykosociala problem, samt personer med psykisk funktionsnedsättning. Verksamheten är funktionsindelad i Utredning- och Uppföljningsteam, Stöd och Behandling, Stödboendeenhet och Socialpsykiatri. Nu söker vi tre nya medarbetare till nya stödboende, Malmögatan som är en del av Stödboendeenheten. I rollen som Behandlingsassistent kommer du vara delaktig i arbetet med att motverka hemlösheten inom Helsingborg Stad. Inom Stödboendeenheten arbetar tre sektionschefer tillsammans med såväl behandlingsassistenter som socionomer. Arbetsgruppen på Malmögatan kommer ha ett nära samarbete med vårt nya stödboende Guldsmedsgatan. Tillsammans kommer de ge tillgång till stöd dygnet runt till våra klienter. Tjänsterna som kommer tillsättas är 2 tillsvidareanställningar, heltid, arbetstiderna är varierande, vilket innebär att såväl arbete på dag som kväll förekommer samt helgtjänstgöring. Därefter 1 tillsvidareanställning vaken nattjänstgöring på deltid, med sysselsättningsgraden 80 %. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som Behandlingsassistent innebär ditt uppdrag att motivera klienter till att vilja förändra sin livssituation för att i framtiden leva ett självständigt liv. Genom motiverande samtal och en positiv inställning till förändringsarbete kommer du hjälpa klienter att skapa goda förutsättningar att följa sina handlingsplaner och uppnå sina mål. Förutom ditt samarbete med klienterna samarbetar du även med kollegor och andra medverkande kopplade till klienterna som finns både inom och utanför Socialförvaltningen. Vidare ingår det praktiska sysslor, dokumentation samt tillsyn och ha bederskapstelefon för ett annat stödboende. För nattjänsten ingår måltidsuppehåll i anställningen istället för rast. Kvalifikationer Du har en examen som socionom, behandlingspedagog, behandlingsassistent eller som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har förvärvat dig kunskaper och erfarenheter av psykosocialt behandlingsarbete med vuxna. Dessutom har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation samt förståelse för de lagar och riktlinjer som styr vårt arbete. Det är meriterande om du har MI-utbildning. Dessutom är det ett krav att du har körkort och kör bil samt god datorkunskap. Du har en positiv människosyn och utgår från att det är genom nära samarbete med klienter kollegor och externa aktörer som vi finner lösningar och framgångsfaktorer. Du ser möjligheter i utmanande situationer och är modig och vågar agera i svåra situationer. Du litar på din förmåga och dina kunskaper, men du är även prestigelös och vågar ställa frågor till såväl kollegor som klienter när du inte kommer vidare i ett uppdrag eller i en uppgift. Du känner dig trygg i att prioritera dina arbetsuppgifter och kan formulera de personliga mål du behöver sätta upp för att nå verksamhetens mål. För dig är det lika viktigt att ta ansvar för både dina arbetsuppgifter och arbetsplatsens arbetsmiljö. Du bidrar till ett arbetsklimat där alla får komma till tals och där glädje och professionalitet kombineras. Övrig information Sista ansökningsdag: 28 november Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid/Deltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 3 Tjänsterna tillsätts under förutsättning att tjänsterna inte behövas tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Helsingborgs kommun
Hemsida: https://helsingborg.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Boendesamordnare till myndighet boendesamordning

Arbetsgivare / Ort: Uppsala kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Socionom

Om jobbet
Myndighet boendesamordning OSN Trivs du i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Boendesamordningen söker just nu dig som gärna vill växa tillsammans med oss. Har vi väckt ditt intresse? Välkommen med din ansökan till en riktigt spännande tjänst! Omsorgsnämnden ansvarar för att personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning får det stöd och den service de behöver, bland annat genom LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Nämnden ansvarar både för den verksamhet som bedrivs i egen regi och verksamhet som är upphandlad enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) eller lagen om valfrihetssystem (LOV). Viktigt för oss är: • mentorskap under introduktionen • att göra skillnad för våra brukare • att arbeta tillsammans – teamarbete • att tänka nytt - för våra brukares bästa • möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen. Ditt uppdrag I arbetet som boendesamordnare arbetar du med boendeplanering och samordning på individnivå för personer som har beslut om boende enligt socialtjänstlagen (SoL) samt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). I arbetsuppgifterna ingår en rättssäker och effektiv verkställighet av boendebeslut där du matchar individens behov och i möjligaste mån önskemål om boende med ledig bostad och boendets profil. Du ansvarar för information till den enskilde och dennes företrädare och biståndshandläggare om tänkt planering. Dokumentation i personakt kring verkställighet och planering utgör en del av arbetsuppgifterna. I din roll ingår också att ta fram underlag för statistik och samverka med interna och externa samverkanspartner. Som boendesamordnare deltar du också i den långsiktiga planeringen av behovet av bostäder för målgrupperna. Vi tillämpar mentorskap för alla nyanställda. Du får stöd i din roll av av dina kollegor. I arbetet har du även stöd av specialisthandläggare som regelbundet tillsammans med dig går igenom dina processer och din arbetsmängd. Tjänsten erbjuder: • friskvårdsbidrag • årsarbetstid • kompetensutveckling • nära ledarskap • utmärkt pendlarläge • engagerade kollegor. Din bakgrund Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig. Arbetet kräver att du har erfarenhet från eller kunskap om biståndshandläggning och/eller i en samordnande funktion inom LSS och SoL boenden. Du behöver även ha erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer. Har du erfarenhet av boendesamordning ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda kunskaper gällande lagstiftning inom socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Utöver detta behöver du ha goda IT-kunskaper och goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt. Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. För att få arbeta brukarnära inom våra olika vård- och omsorgsverksamheter ska du vara vaccinerad mot Covid-19. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Christina Rosendahl, enhetschef 018-727 87 30. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24 Vision, Maja Erkstam, 018-727 56 39. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning. Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetsgivare
Uppsala kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.