På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

135 Lediga jobb

Teknisk Skribent

Arbetsgivare / Ort: Firefly AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Är du en vass skribent som liksom vi har en passion för teknik? Skulle det vara triggande att djupdyka i de utmaningar och brandrisker som processägare runt om i världen står inför? Vill du vara med och skapa en ny kreativ kommunikation kring vårt erbjudande som blir omöjlig att motstå? Då vill vi höra från dig! Vår Marknadsavdelning är i färd med att vidareutveckla Fireflys varumärke där kommunikation utgör en viktig del. På Firefly har vi alltid slutanvändaren i fokus i allt vi gör vilket vi vill att våra texter speglar. Därför söker vi en kreativ teknisk skribent till uppgiften att beskriva våra brandskyddslösningar med utgångspunkt i våra kunders behov. Vår kundbas utgörs bland annat av processägare, tekniker och säkerhetsansvariga som i många fall har en ingenjörsbakgrund därför bör texterna skrivas på en hög teknisk nivå. Du kommer att beskriva brandskydds processer på djupet med målet att kommunicera på ett intresseväckande, korrekt och inspirerande sätt som skapar nyfikenhet hos potentiella kunder att vilja ta kontakt. Vår långa erfarenhet som experter inom brandskydd för processindustrin innebär att du får arbeta med de vassaste specialisterna inom området. Som Teknisk Skribent hos oss arbetar du ofta i projektteam i en internationell miljö. Dina första uppgifter innebär att författa texter till vår nya webbsida samt till olika typer av marknadsmaterial. Du blir en nyckelperson i att skapa kundcase som beskriver ingående våra kunders situation före en installation av ett Firefly brandskyddssystem och fördelarna man upplever i vardagen med Fireflys system som skyddar processen. För att kunna författa inspirerande kundcase innebär arbetet en del resor och besök ute i våra kunders processer runt om i världen. Större delen av texterna kommer att skrivas på engelska men även på svenska och har du ytterligare språkkunskaper på expertnivå är det meriterande. Som Teknisk Skribent kommer du att tillhöra vår Marknadsavdelning som idag består av fyra personer och du rapporterar till vår Marknadschef. Kompetens För tjänsten som Teknisk Skribent söker vi dig som har: - Utbildning som högskoleingenjör eller annan teknisk högskoleutbildning alt. en utbildning inom teknikinformation - God erfarenhet av att skriva kundnära tekniska texter - Kunskap i svenska och engelska i tal och skrift på expertnivå - Erfarenhet av att skriva texter inom industri och processindustri är meriterande Personliga egenskaper Som person behöver du ha ett brett tekniskt kunnande och intresse. Du är noggrann och strukturerad och håller en hög kvalitet på ditt arbete. Du är van att projektleda projekt med många kontaktytor. Du har ett bra driv och trivs att både arbeta självständig och i grupp. Vi söker dig som är prestigelös, har en analytisk förmåga och är mycket bra på att samarbeta. Eftersom texterna kommer att arbetas fram inom olika projektgrupper i organisationen är det viktigt att du liksom vi värdesätter ett bra samarbete och gillar att ha många kontaktytor. Körkort är ett krav. Utvecklingsmöjligheter Denna tjänst är en projektanställning på 6 månader, men för rätt person kan det finnas möjlighet till fast anställning. Firefly reducerar brand- och explosionsrisker inom processindustrin vilket resulterar i säkrare arbetsplatser för människor världen över. Vi har en passion för säkerhet och innovativa lösningar och vill utveckla de mest effektiva industrianpassade systemen. Firefly är ett svenskt brandsäkerhetsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska system, vilka upptäcker och minimerar risken för bränder och dammexplosioner inom processindustrin. Sedan 1973 har vi arbetat med brandsäkerhet. Varje kund erbjuds unika och egenutvecklade lösningar och funktioner. Våra två affärsområden är Industriapplikationer och Infrasystem (Sentio®). Inom affärsområdet Industriapplikationer skräddarsyr vi system för att skydda industriella tillverkningsprocesser. Till dessa kunder levererar vi eftermarknadstjänster som underhåll, service, reservdelar, utbildning. Kunderna finns t ex inom områden som biobränsle, återvinning, mjukpapper, livsmedel och träbearbetning. Affärsområdet Infrasystem omfattar system för brandövervakning av infrastruktur, såsom tunnelbanor, tåg-, väg- och kabeltunnlar. Firefly har en unik portfölj av innovativa produkter och systemlösningar. Våra produkter är certifierade enligt nationella och internationella certifieringsorgan såsom FM, VdS, CSA, DNV-GL, LCIE Bureau Veritas, Delta och RISE med flera. Huvudkontoret är beläget i ljusa, fräscha lokaler i Hammarby sjöstad, Stockholm. Drygt 90 medarbetare med internationell bakgrund arbetar världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Fireflys aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. Ta chansen att bli en del av en marknadsledande organisation under expansion och tillsammans med vårt team utveckla den nya generationens preventiva brandskyddslösningar för säkrare industriprocesser runt om i världen. Se mer om hur Fireflys Quick Suppression System fungerar:
Arbetsgivare
Firefly AB
Hemsida: https://www.firefly.se/en
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kampanjprojektledare till marknad

Arbetsgivare / Ort: Mio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Till Mios servicekontor i Tibro söker vi nu en Kampanjprojektledare! I rollen som Kampanjprojektledare planerar och driver du Mios kampanjer. Du är en del av Mios marknadsavdelning och rapporterar till Kampanjansvarig.  I arbetsuppgifterna ingår att: - Utifrån fastlagd marknadsplan ansvara för utvecklingen och framtagningen av Mios kampanjer, både centralt och lokalt, i såväl extern media som i butik. - Planera och utveckla kampanjkommunikationen via interna och externa samarbetspartners - Säkerställa att alla kampanjer stämmer överens med Mios kärnvärden - Säkerställa att tidsplaner och budget för produktion hålls - Kontinuerligt följa upp och utvärdera kampanjutfall Din bakgrund: Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och har jobbat med kampanjer. Du har en högskoleutbildning eller har tillägnat dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Du har ett kommersiellt synsätt och är van vid att arbeta med kommunikation utifrån ett säljdrivande perspektiv oberoende av kanal. Din profil: Du är en ambitiös, strukturerad och driven person med känsla för kommersiell marknadskommunikation och långsiktigt varumärkesbyggande. Du har lätt för att samarbeta, är ansvarsfull, effektiv, van att jobba mot deadlines, serviceinriktad och noggrann. Att du gillar och tycker om att arbeta i en snabb och förändringsbenägen organisation tar vi för givet. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.
Arbetsgivare
Mio AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Email Manager till Synsams huvudkontor

Arbetsgivare / Ort: Synsam Group Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Vill du bygga attitydmässig såväl som beteendemässig lojalitet med hjälp av nästa generations CRM-kommunikation? Detta hos en marknadsledande och starkt växande aktör med enorm potential inom CRM-området? Då kan du vara den vi söker! Synsam Group tar just nu stora steg inom CRM och vi har höga ambitioner för framtiden! För att ta oss till nästa nivå söker vi därför nu en Email Manager till vårt hungriga och datadrivna CRM-team. Som Email Manager ansvarar du för ryggraden i vårt CRM-arbete: vår emailkommunikation. Om rollen Rollen innebär helhetsansvar för Synsams emailkommunikation i samtliga våra marknader, vilket innebär emailbearbetning från ”ax till limpa” och omfattar operativa såväl som taktiska & strategiska beslut. Dina uppgifter i rollen innefattar bland annat att: • Verkställa Synsam Groups CRM-strategi i emailkanalen • Helhetsansvar för emailkanalen samt att ansvara för att långsiktigt maximera affärsnyttan av denna, d.v.s genom merförsäljning direkt härledd till emailutskick • Möta organisationens behov av ad hoc-utskick såväl som utskick via automationer/MA-flöden, löpande koordinering och kontakt med beställare av mail, kreatörer och redaktörer • Adressurval och uppsättning av MA-flöden i vår MA-plattform, samt uppföljning och utvärdering • Konstant utveckla mailkanalen genom egna initiativ, tester samt övriga datadrivna insikter • Vid behov kunna skriva content/utforma mail samt vid behov även SMS • Email Manager rapporterar till CRM Manager Synsam Group Erfarenhet För att lyckas i rollen tror vi att du har: • Minst 1 års relevant erfarenhet av datadriven CRM-kommunikation i emailkanalen • Erfarenhet av tester samt datadriven Market Automation (MA) • Erfarenhet av CRM-kommunikation i bransch med abonnemang/kontraktuell affärsmodell • Gärna erfarenhet av praktisk emailproduktion, innefattande att skriva/designa • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Profil Du är en ambitiös och engagerad person som är starkt affärsmässig och resultatorienterad samt tycker att det är kul att jobba med CRM. Du är tävlingsorienterad och brinner för att driva merförsäljning via våra mail, men samtidigt bekväm i samt har intresse för att sätta rätt tonalitet & uttryck. För att trivas hos oss och lyckas i rollen tror vi att du gillar högt tempo, är lösningsorienterad, nyfiken och har ett strukturerat och organiserat arbetssätt kombinerat med integritet. Sist men inte minst tror vi att du gillar ständig förändring samt att vara nyckelspelare i ett lag som leder utvecklingen inom CRM snarare än följer den.  Utöver detta ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar. Om tjänsten • Tillsvidareanställning heltid med tillträde snarast / enligt överenskommelse och med placering på vårt huvudkontor vid Sankt Eriksplan Stockholm. • Ansökan sker endast elektroniskt. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan genom länken redan idag. Sista ansökningsdag för rollen är 24 oktober 2021. Notera att vi kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag, och vi vill därför uppmana dig att inte vänta med din ansökan. • Om Synsam Group Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 3000 medarbetare och en total omsättning på cirka 4 miljarder SEK. Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Synsam Group har genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021
Arbetsgivare
Synsam Group Sweden AB
Hemsida: http://www.synsam.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital kommunikatör med inriktning marknadskommunikation

Arbetsgivare / Ort: Nässjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskommunikatör

Om jobbet
Vill du vara med och bygga varumärket Nässjö? Vi söker dig som på ett kreativt sätt kan kommunicera det som händer i vår kommun och marknadsföra platsen Ett annat Småland. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kreativ, initiativrik, leveranssäker, resultatinriktad och självständig kommunikatör. Du ska ha några års erfarenhet kommunikationsarbete, och du ska kunna ta ansvar för marknadsföringsprojekt från planering till leverans. Du har koll på nya kommunikationstrender, är en säker skribent och brinner för digital kommunikation. I ditt arbete ingår att planera och genomföra marknadsföringsinsatser, producera material för webb och digitala kanaler, följa upp och utvärdera insatser och självständigt driva projekt inom intern- och externkommunikation. Du är duktig på att ta fram innehåll och känner dig trygg i olika produktioner, framför allt när det gäller film, webb och sociala medier. Dessutom har du bra känsla för vad som intresserar olika målgrupper och kan anpassa tilltalet till utvald målgrupp. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har högskoleutbildning inom media- och kommunikation eller marknadsföring samt några års arbetslivserfarenhet. Vi vill också att du har kunskap om varumärkesarbete, webbpublicering, sociala medier, grafisk formgivning (du behärskar Adobe CS-paketet), fotografering och/eller filmproduktion. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du samarbetar med många olika aktörer. Du är en del av enheten för kontaktcenter och kommunikation med placering i stadshuset. På enheten har du fyra kommunikatörskollegor, och dessutom ingår verksamheter som samhällsvägledning, budget- och skuldrådgivning, konsumentvägledning och destinationsutveckling i enheten. Som kommunikatör ingår du även i kommunens krisorganisation. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Nässjö kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing & Communications Specialist

Arbetsgivare / Ort: Exponential AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Vårt uppdrag är att hjälpa individer uppnå sin fulla potential i en digital värld - detta gör vi genom våra unika utbildningsprogram som lär ut både färdigheter inom ledarskap, teknik och strategi men även kreativitet, samskapande och kommunikation. Färdigheter som vi ser att robotar helt enkelt inte kommer kunna ersätta!

Genom våra utbildningsprogram ger vi individer, ledare och organisationer möjligheten att vara i framkant att den digitala och tekniska utvecklingen!

Nu söker vi dig som har en passion för dessa frågor och som vill vara med och förmedla hur viktigt det är med utbildning kring digitalisering och varför det är viktigt att det digitala behöver bli mer mänskligt när vi människor blir mer digitala.

I rollen är du nyckelperson som kommunicerar Stellar Capacitys arbete och engagerar fler ledare och medarbetare i den viktiga digitala omställningen. Vi söker dig som är kreativ och motiverad med vass kommunikationsförmåga, både utifrån en svensk kontext men även internationellt.


Ditt uppdrag:

Som Digital Marketing Specialist hjälper du oss kommunicera vår passion och förmedlar vår story via sociala medier. Din förmåga att kommunicera effektivt återspeglas i att du anpassar dina texter efter kanal samt i hur du går från idé till engagemang från mottagarna. Du kan skriva copy, har ett öga för SEO-analytics och storytelling och tar initiativ inom PR. Samtidigt motiveras du av och delar vårt uppdrag att lyfta utbildning som ett medel för att förändra samhället. Din kreativitet, talang för att uttrycka idéer tillsammans med struktur och data kommer vara dina främsta verktyg och vi ser gärna att du har en entreprenöriell inställning till hur man kan skapa engagemang.


Vem är du?

  • Du är en entreprenöriell kommunikatör.
  • Du har ett intresse för digitalisering samt för människans roll i det digitala samhället. Du behöver inte vara en digital expert men du måste vara intresserad och motiverad att lära.
  • Du har en förståelse för att man i ett litet men växande bolag ofta behöver anta flera olika roller - ibland copywriter, ibland hemsideredaktör, gärna analytiker och då och då PR-kreatör.
  • Du har en portfolio med exempel på hur du hjälpt andra förmedla deras röst och vision.
  • Du har relevant utbildningsbakgrund och/eller erfarenhet inom digital marknadsföring.
  • Du är flytande i både engelska och svenska i tal och skrift (så nära modersmål som möjligt i bägge språken).
  • Du är en skicklig kommunikatör med vana för sociala medier som kan destillera komplexa frågor till korta och övertygande buskap.
  • Du har erfarenhet av att skriva pressutskick och skapa intresse medialt.
  • Du har en grundförståelse för analytics och du har med fördel designat websidor tidigare.


Om oss:

Stellar Capacity erbjuder utbildning inom digitalisering, ledarskap och kommunikation för framtidslösningar för både organisationer och individer. Vi hjälper organisationer med att öka medarbetarnas digitala kompetens för att de ska nå sin fulla potential i en digital värld. Läs gärna mer på www.stellarcapacity.com


Vad vi erbjuder:

Rollen som vi söker att fylla är på deltid. Det är möjligt att arbeta med oss som anställd eller som frilansande uppdragstagare om förutsättningarna finns för detta. Vi erbjuder dig en stimulerande och entreprenöriell arbetsmiljö. Möjligheter att både utvecklas inom ditt arbetsfält och vara en del av vår spännande tillväxtresa. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där alla hjälper och stöttar varandra för att säkerställa att vårt arbete har störst möjlig effekt. Stellar Capacity är en organisation som aktivt främjar kreativa lösningar och individuella initiativ. Vår arbetskultur andas tillväxt, kreativitet och innovation och vi främjar nya tankar och idéer som gör skillnad i näringslivet och samhället.


Hur du ansöker:

Vet du att du är rätt person för den här positionen? Då vill vi träffa dig! Skicka ditt CV, portfolio och personligt brev som pdf till [email protected] och inkludera "Digital Marketing Specialist" i ämnesraden. Vi granskar ansökningar kontinuerligt och ser fram emot din ansökan.



Arbetsgivare
Exponential AB
Åsögatan 165
11632 Stockholm
Hemsida: www.stellarcapacity.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.