På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skatterevisor
Spela filmen

Skatterevisor

72 Lediga jobb

Compliance Associate till KPMGs interna Quality & Risk funktion

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
KPMG är en arbetsplats för dig som vill göra skillnad. Vi är ett av världens ledande kunskapsföretag och en trygghet för våra kunder i den snabbrörliga värld de verkar i - vi förmedlar insikt och guidar våra kunder på den förändringsresa de alla befinner sig på. Det kan handla om att förändra hela eller delar av en organisation och dess arbetssätt, hur man hanterar potentiella risker, cybersäkerhetshot eller hur man maximerar kundupplevelsen i en digitaliserad värd. Vår verksamhet omfattar även annan rådgivning, consulting, transaktionsrådgivning, revision och skatterådgivning. KPMG söker nu en medarbetare till vår interna funktion Quality & Risk Management – en spännande och viktig stödfunktion till vår affärsverksamhet. Vi är idag 17 medarbetare, som hanterar alltifrån systemstöd i våra risksystem till kvalitetskontroller och oberoendeproblematik. Om tjänsten Quality & Risk Management utgör en central del av KPMG:s kontrollfunktion. Vi arbetar bl.a. med att utföra kvalitets- och riskkontroller och ger löpande råd och stöd inom etik och oberoende till våra medarbetare inom affärsverksamheten. Gruppen består idag av 17 medarbetare. För att kunna ge ännu bättre stöd till verksamheten och till följd av att vi utvecklat våra processer inom oberoende, kundacceptance och compliance, behöver vi stärka vår funktion ytterligare och söker nu en Compliance Associate med bakgrund i IT-revision. Den nya revisionsstandarden ISQM1 (International Standard of Quality Management 1) kräver att alla revisionsföretag bygger och underhåller ett System of Quality of Management (SoQM). Kontrollerna inom SoQM måste implementeras, testas och åtgärdas. I rollen som Compliance Associate kommer du ha en viktig roll i KPMG’s arbete med SoQM implementering och efterlevnad. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Arbeta med kontrolldesign och implementering av kontroller inom ramen för SoQM inkl. KPMGs nordiska nätverk. • Samarbete med andra funktioner inom KPMG för att säkerställa hög kvalitet. • Underhåll av det verktyg/system som används för att dokumentera kontroller. • Genomföra kvalitetskontroller • Upprätthålla och utveckla samarbetet med viktiga nyckelpersoner både lokalt i Sverige och med våra filialer i Lettland och Litauen Vem är du? Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi, it eller närliggande områden samt med 3-4 års relevant arbetslivserfarenhet inom revision, bank, eller annan motsvarande verksamhet. Du har erfarenhet av arbete med företagskunder och är van vid att arbeta med stora och komplexa organisationer och strukturer. Det är meriterande om du har kunskap om regulatoriska krav vad gäller revisionsstandarder. Vidare har du ett intresse av att genomföra kvalitetskontroller inom områdena kvalitet och risk. Du har sinne för detaljer, ett kritiskt tänkande och motiveras av eget ansvar i kombination med att arbeta med andra. Som person är du analytisk, har ett öga för detaljer, besitter hög integritet samt god social och kommunikativ förmåga. Du kommunicerar och arbetar obehindrat på svenska och/eller andra skandinaviska språk samt flytande engelska i både tal och skrift. Om verksamheten Vad erbjuder vi? Som medarbetare på KPMG får du möjlighet att arbeta i en spännande och föränderlig miljö där du tillsammans med teamet är med och bidrar till innovativa lösningar för att bistå våra kunder. Du blir som anställd hos oss tilldelad en Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning. Hos oss kommer du arbeta i en miljö med mycket ambitiösa och drivna medarbetare. Vill du göra skillnad tillsammans med oss? Varmt välkommen in med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att intervjuer kommer ske löpande då vi önskar tillsätta rollen så snart som möjligt, så vänta inte med att skicka din ansökan! Din ansökan består av CV och personligt brev. • Start är så snart som möjligt • Tjänsten är på heltid, tillsvidare • Placeringsort är KPMG:s kontor i Stockholm [email protected]
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Forensic Senior Consultants/Managers to Risk Advisory Deloitte

Arbetsgivare / Ort: Deloitte AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Do you have work experience with preventing or detecting financial crime; money laundering, bribery or corruption? Do you enjoy being in a team that is highly skilled, motivated and determined to make an impact together? This is your opportunity to join Deloitte's growing Forensic practice and work with some truly great people.

Forensic Senior Consultants/Managers

Deloitte's Risk Advisory practice helps organizations effectively measure and mitigate risk and make informed and intelligent risk decisions around business processes, technology and operations. Risk Advisory has grown significantly over the past five years, both in Advisory and Assurance services. We’re now looking to strengthen our Forensic team with Senior Consultants and Managers. Our Forensic team is a part of a global practice and a fast-growing area of Deloitte. We are leading the way in combatting financial crime, with our innovative solutions and a strong drive to make an impact.

Work you’ll do
As a member of our Forensic team you will assist financial institutions and companies across various industries in developing, implementing and remediating all aspects of Financial Crime Risk Management programs, as well as investigating financial crimes.

Main tasks for this role include:
•    Drive and lead client projects
•    Provide proactive consulting, analytics, investigation services, and remediation assistance to clients that are working to manage the risk and vulnerabilities that arise from global corruption, bribery and corporate fraud.
•    Design, implement, enhance and test Anti-Money Laundering (AML)/ /Sanctions programs, including risk assessments, Know Your Customer (KYC), technology solutions, governance, executive training, and historical AML/Sanctions lookbacks.
•    Assess allegations of fraud or financial mismanagement and help organizations remedy the issue under the investigation and create a method to prevent future reoccurrence. We combine skills from all our competencies in Deloitte with financial acumen and analytics to produce insights.
•    Examine and analyze digital evidence to render conclusions, form opinions, and produce reports using electronic search methods and forensic examination techniques.
•    Participate in client conversations and engagements
•    Be a role model for integrity, respect and appreciation of others.

Qualifications
To succeed in the role as a Senior consultant/Manager in our Forensic team you need to have proven analytical and problem-solving capabilities. An understanding of the financial services industry is considered a merit. You comprehend how the client’s business works and keep up to date on industry and sector trends and leading practices. As our Forensic team works closely with other service lines in Deloitte, you must enjoy cross-disciplinary cooperation and be able to demonstrate good relationships with colleagues and clients.
•    Strong academic background and ideally, you hold a master’s degree within Finance, Law, IT or engineering
•    At least 3 years of relevant experience from a role within consulting, advisory, audit, investigation or equivalent
•    Alternatively, you have experience from a line role within a company with internal functions developing, operating or auditing/inspecting compliance programs related to Anti-Money Laundering, KYC, Anti-Bribery and Corruption and other topics within Financial Crime would also be of great interest
•    Excellent verbal and written communication skills in both Swedish and English, that you can adapt to technical and non-technical audiences is necessary.
•    You are keen to share your experiences, motivate your colleagues and help developing the team and business. You are a relationship-oriented person with a drive and desire to deliver top quality service to your clients.

We offer
A position at the Stockholm office with exposure to some of the world’s most successful multinationals, headquartered out of Sweden. At Deloitte we focus on helping people at every level of their career to identify and use their strengths. From on-the-job learning experiences to development programs at Deloitte University, and with the help from a coach in your business area, you will have a variety of opportunities to continue to grow throughout your career. You will be part of a people focused culture of continuous learning, coaching and an inspiring environment with motivated colleagues.

How to apply
You apply online. Your application should be in English or Swedish and consist of a brief cover letter, CV and degree certificates.

As a qualitative part of Deloitte's recruitment process, our final candidates undergo a background check, to increase awareness of our future employees, secure the working environment for our employees and meet regulatory requirements. The process for background checks is carried out in collaboration with ToFindOut. https://tofindout.se/en/background-check/.

We look forward to receiving your application!

What impact will you make?
Every day, your work will make an impact that matters, while you thrive in a dynamic culture of inclusion, collaboration and high performance. We do not just aspire to make solutions. We wish to create an impact that makes a positive and crucial difference for the people around us, our clients and our society. Deloitte is where you’ll find unlimited opportunities to succeed and realize your full potential.
Arbetsgivare
Deloitte AB
Hemsida: https://www2.deloitte.com/se/sv
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Revisor

Arbetsgivare / Ort: Myndigheten För Ungdoms-och Civilsamhällesfrågor
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. På Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är ungas villkor och civilsamhällets förutsättningar i fokus. Här växer kunskap fram som beslutsfattare använder när de prioriterar insatser för unga och för civilsamhället. Vi sprider kunskapen i mötet med människor, på såväl nationell som europeisk nivå. Vi fördelar också statsbidrag som ger små och stora organisationer möjlighet att växa och utvecklas. Internationella bidrag ger kommuner och organisationer möjlighet att arbeta praktiskt med ungdomspolitik på lokal, regional, nationell och europeisk nivå och ger unga möjlighet att tillbringa upp till ett år utomlands som volontär. Vi erbjuder en modern arbetsplats med viktiga uppdrag som engagerar oss och våra målgrupper. Här får du stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och som person tillsammans med dina kollegor som du hittar såväl på kontoret i Växjö som i övriga Europa. Vi är en av Sveriges hbtqi-strategiska myndigheter och arbetar aktivt med jämställdhetsintegrering. Vi har ett normkritiskt perspektiv och bedriver ett arbete för att motverka diskriminering bland unga. Anställningen som revisor är placerad vid Avdelningen för statsbidrag. Arbetstiden kommer att fördelas relativt jämnt mellan Avdelningen för statsbidrag och Avdelningen för internationellt samarbete. Det är ett högt tempo i verksamheten med många skiftande och varierande arbetsuppgifter. I rollen som revisor behöver du vara flexibel och beredd på att snabbt skifta fokus om verksamheten kräver det. Arbetet på avdelningarna är omväxlande och spännande och kräver ett stort samhällsintresse eftersom vårt arbete ständigt påverkas av omvärlden och det politiska klimatet. Vårt uppdrag sker i dialog med civilsamhället. ARBETSUPPGIFTER Du som revisor ska stödja arbetet med kontrollen av den ekonomiska granskningen på avdelningen för statsbidrag samt avdelningen för internationellt samarbete. Du ska även bistå handläggarna i ekonomisk vägledning kring frågor rörande bidragshantering och ekonomi/revision, till exempel genom att kunna bedöma organisationers resultat- och balansräkningar. Det krävs att du har en helhetssyn på avdelningarnas verksamheter och kan se vilka behov det finns så väl internt som externt för att avdelningarnas arbete ska fortlöpa effektivt. I arbetsuppgifterna ingår att utföra fördjupade ekonomiska kontroller, såväl slumpmässiga som planerade. Vidare ska du arbeta med att revidera och utreda oegentlighetsärenden som kräver en utökad ekonomisk kontroll. Att genomföra fördjupade kontroller och revisioner samt att vara en del av arbetet kring oegentligheter efter tagna beslut förekommer också. I ditt arbete ingår även att göra ekonomiska kvartalsavstämningar och andra återkommande kontroller inom den internationella bidragsprocessen. Du ska vara kontaktperson för våra fodringar, ha uppsikt och bedöma dem och genomföra löpande avstämningar med avdelningschef. En viktig arbetsuppgift är att bistå i arbetet med att vidareutveckla kontrollerna av den ekonomiska redovisningen i de bidragssökande organisationerna. För att löpande förbättra och utveckla våra arbetssätt är det viktigt med omvärldsbevakning och att ingå i nätverk som arbetar för att motverka oegentligheter. MUCF tror på ett fortsatt framtida flexibelt arbetssätt med möjlighet att delvis arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Närvaro på kontoret bestäms i samråd med ansvarig chef utifrån dina personliga förutsättningar och verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning/revision. Du ska ha minst tre års relevant arbetslivserfarenhet som revisor, gärna inom offentlig förvaltning. Vi söker dig som arbetat med ekonomiskt utredningsarbete, gärna inom ideella föreningar och statlig bidragshantering och därtill har en förståelse och ett intresse för civilsamhället. Du ska kunna uttrycka dig väl både i tal och i skrift på svenska. Du som söker ska vara flexibel och beredd på att snabbt skifta fokus om verksamheten kräver det. Du ska även vara trygg med att fatta egna och ibland snabba beslut. Arbetet hos oss ställer stora krav på att arbeta självständigt men i tät dialog och samråd med din närmaste arbetsgrupp. Du ska kunna samarbeta bra med kollegor och externa aktörer. Du ska kunna planera och strukturera ditt eget arbete ut efter ett givet mål och driva dina egna processer inom ramen för ditt uppdrag. MUCF är en liten myndighet där man själv måste vara engagerad i att arbeta fram rutiner och processer för att möta de utmaningar och behov som uppstår. Du ska även självständigt kunna söka den information du behöver för att kunna hantera arbetsuppgifter med kontroller eller granskning. Stor vikt kommer läggas vid de nämnda personliga egenskaperna och din förväntade förmåga att utföra arbetsuppgifterna väl. ÖVRIGT MUCF har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan som ska vara skriven på svenska. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Myndigheten För Ungdoms-och Civilsamhällesfrågor
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Revisionsmedarbetare till EY Borås, augusti 2022

Arbetsgivare / Ort: Ernst & Young AB / BORÅS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Är du intresserad av en unik möjlighet att starta din karriär inom revision? Våra konsulter får möjligheten att snabbt skapa en bred revisionsexpertis inom många olika kund- och branschområden. Vi söker nu revisionsmedarbetare till vårt kontor i Borås och riktar oss mot dig som är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola och även dig med ett eller ett par års relevant arbetslivserfarenhet.

Möjligheten

På EY sätter vi medarbetarna i centrum och genom vår tydliga och väl genomarbetade utbildningsplan får du möjlighet till ständig utveckling. Du kommer snabbt få växa in i en ansvarsfull roll med utmanande och utvecklande uppdrag inom olika företag och branscher. Du får en spännande inblick i väletablerade företag med fokus på hur de producerar och hanterar sina finansiella rapporter och verksamheter i stort. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Som revisionsmedarbetare inom Assurance kommer du att tillbringa mycket av din tid på plats ute hos våra kunder vilket innebär mycket praktisk erfarenhet från en mängd olika branscher. Din uppgift består av att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor och du kommer att ges möjlighet att arbeta över olika områden, vilket kommer att ge dig bred och branschspecifik kunskap om risker och nyckelfaktorer för framgång.

För att lyckas i rollen behöver du

Med analytisk förmåga kunna identifiera potentiella revisionsfrågor eller ovanliga förhållanden i finansiella rapporter samt visa en hög professionalism när du som konsult bistår i revisionsfrågor mot våra kunder. Du utvecklar och upprätthåller våra kundrelationer genom att leverera revisionstjänster med hög kvalité som kunden kan förlita sig på.

Kvalifikationer för tjänsten

För att vara kvalificerad för denna tjänst bör du uppvisa

  • Universitets-/högskoleexamen som ekonom eller motsvarande
  • Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem
  • Ett genuint intresse för att skydda de finansiella marknaderna via granskningsåtgärder inom revision
  • Körkort och tillgång till bil

Vi ser även gärna att du har

  • Goda akademiska meriter
  • Relevant arbetslivserfarenhet
  • Engagemang eller aktiviteter utanför studierna, särskilt sådana som kan främja din förmåga att samarbeta som en del av ett mångsidigt team eller har en positiv inverkan på dina ekonomiska kunskaper

Vad vi söker

Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du gillar att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta dig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär.

Vad EY erbjuder dig

Som revisionsmedarbetare hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden.

  • Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
  • Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
  • Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
  • Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.

Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com.

Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss.

Ansök nu.

Sök senast den 28 november 2021. Din ansökan ska innehålla CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Larsson på [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Emma Unger på [email protected]

The exceptional EY experience. It’s yours to build.

EY | Building a better working world

På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.

Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.

Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.


Arbetsgivare
Ernst & Young AB
Skaraborgsvägen 1A
50110 BORÅS
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Audit – Assistant Manager/Manager/Senior Manager - Stockholm/Sweden

Arbetsgivare / Ort: Deloitte AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet

Job description

You will be based in our Stockholm office where you will be a part of our audit team working with larger multinational and/or medium sized clients.

In our Stockholm office you will become the colleague of about 900 talented professionals within the fields of Audit Assurance, Risk Advisory, Financial Advisory, Consulting, Tax and Business Process Solutions. Our office as well as our Swedish firm has been very successful in recent years in adding on new prestigious clients, offering many exciting opportunities for our professionals. Our plan is to grow the office significantly.

Our Swedish practice is characterized by high focus on robust project management, innovation and technology which is in line with the Audit transformation agenda and therefore forms an excellent platform to experience how to deliver a modern audit.

Based on our current client portfolio, we can offer you development opportunities within the following areas:

  • Larger international clients – referred out and referred in clients – coordination and group reporting
     
  • Telecommunication industry including front running clients
     
  • Real estate industry – large cap listed companies
     
  • Life science industry companies, predominantly within medtech
     
  • Listed clients with IFRS reporting requirements
     
  • Leadership role where you will manage an attractive portfolio of customers to develop and maintain productive working relationships
     
  • Working closely with Partners and Managers to drive change - growth, talent retention and innovation
     
  • Contribute with driving innovation through analytics, digitalization and other important aspects of our Audit Transformation journey

Qualifications
  • Degree in Business Administration and strong accounting skills
  • +3 years of experience within international audits, IFRS and listed companies or PCAOB experience
  • We expect you to have good analytical, decision-making and communication skills.
  • You should be used to work independently with a high level of proactivity as well as interacting with all levels of client personnel.
  • Strong verbal and written communication skills in English.
  • Any other language skills in addition to English are valued, as we have many multinational engagements.
  • Mindset where adapting to new environments and challenges is something that drives you

Application
You apply online. Your application should be in English and consist of a brief cover letter, CV, degree certificates and references.

Questions?
If you have questions regarding the application process, please contact Vilma Necander at Human Resources, +46 70 080 28 84.

We look forward to receiving your application!

Arbetsgivare
Deloitte AB
Hemsida: https://www2.deloitte.com/se/sv
Ansökan
Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.