På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skattekonsult
Spela filmen

Skattekonsult

75 Lediga jobb

Erfarna konsulter (Manager) till EY Forensic & Integrity Services

Arbetsgivare / Ort: Ernst & Young AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-13
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla.

Erfarna konsulter (Manager) till EY Forensic & Integrity Services

Vill du arbeta med att förebygga och utreda ekonomiska oegentligheter? EY:s specialistgrupp, Forensic & Integrity Services (”Forensics”) expanderar kraftigt och utökar vårt tjänsteutbud. Vi söker dig som brinner för att påverka samt har en vilja att utöka dina kunskaper inom korruption, penningtvätt, tvister och andra närliggande tjänster. Om detta stämmer in på dig - ta chansen och ansök idag!

Möjligheten

Forensics arbetar med utredningar av ekonomiska oegentligheter, åtgärdsprogram som förebygger ekonomiska oegentligheter s.k. Anti-Fraud, expertstöd vid revisionsuppdrag, stöd vid kommersiella tvister och mycket mer. Forensics är en del av EYs internationella satsning på rådgivningstjänster som erbjuds till svenska och internationella kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Att arbeta inom Forensics innebär arbete hos våra kunder, i företag och organisationer i många olika branscher med många olika frågeställningar.

Som Manager kommer du att leda ett team i projekt med utredningar av misstänkta oegentligheter. Våra projekt består ofta av att utreda om kunderna har blivit utsatta för försök att kringgå de interna kontrollera i syfte att någon vill tillskansa sig ekonomiska eller andra tillgångar och/eller fördelar. Utredningarnas syfte är att ge kunden en adekvat bild av händelsen och därmed ett bra underlag för taktiska och strategiska beslut. Vidare kommer du och ditt team att arbeta preventivt i att bedöma effektiviteten i rutiner/processer och klargöra brister i den interna kontrollen i syfte att motverka ekonomiska oegentligheter i framtiden. I tjänsten kommer du även att involveras i att bistå våra kunder vid tvister med extern part.

Som Manager i ett konsultföretag ingår säljansvar i dina arbetsuppgifter, varför ett bra kontaktnät i näringslivet är viktigt.

För att lyckas behöver du

  • God förmåga att simultant hantera flera arbetsuppgifter med snäva deadlines för att tillgodose kundernas behov
  • Ha erfarenhet av att driva och handleda teammedlemmar
  • Ha erfarenhet av att arbeta som konsult och/eller projektledare
  • Ha god analytisk förmåga i syfte att identifiera misstänkta oegentligheter eller ovanliga förhållanden i finansiella rapporter
  • Kunna utveckla och upprätthålla våra kundrelationer genom att leverera tjänster med hög kvalité som kunden kan förlita sig på
  • Har lätt att knyta kontakter och bygga relationer med såväl kunder som kollegor Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i såväl skrift som tal, både på svenska och engelska
  • Stor integritet och förståelse för hur känslig information ska hanteras

Kvalifikationer för tjänsten

  • Civilekonomexamen och/eller juristexamen från högskola/universitet
  • 5-8 års erfarenhet från liknande eller närbesläktade arbetsuppgifter

Vi ser också gärna att du

  • Är nyfiken och har en stor vilja att lära och utvecklas
  • Arbetar bra i grupp
  • Är positiv och ser förändringar som något som ger möjligheter

Vad vi söker

Vi vill att våra medarbetare ska trivas och satsa på en fortsatt karriär inom EY. Det finns därför stora utvecklingsmöjligheter och du får möjlighet att styra din egen utveckling med en individuell utvecklingsplan. Du kommer tidigt få utmanande och utvecklande uppdrag med spridning på branscher och företag och du får redan från början en ansvarsfull roll. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det möjlighet att arbeta utomlands och i internationella projekt.

Vad EY erbjuder dig

Vi erbjuder en utvecklande, social och internationellt präglad arbetsplats, och möjlighet att starta din egen professionella utveckling. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar framgång på marknaden.

  • Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
  • Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
  • Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
  • Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.

Läs gärna mer om EY och vad våra kollegor säger om sin vardag på EY Careers, Karriärbloggen, och i sociala medier.

Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss.

Ansök nu.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer varför vi gärna ser din ansökan så snart som möjligt och senast den 31 januari 2022. Vänligen bifoga cv, personligt brev samt betyg från universitet och tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peppi Jonsson på +46 8 520 594 54, eller [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

The exceptional EY experience. It’s yours to build.

EY | Building a better working world

På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.

Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.

Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

Arbetsgivare
Ernst & Young AB
Jakobsbergsgatan 24
10399 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Accountant (International environment)

Arbetsgivare / Ort: IMKH Konsult & Redovisning AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

IMKH konsult och Redovisning AB är en liten redovisningsbyrå med stor kompetens som växer. Då en av våra medarbetare nyligen slutat för att istället börja arbeta hos en av våra kunder så behöver vi anställa 1 person.

Som Ekonomikonsult hos IMKH K&R AB har du en omväxlande och självständig roll med ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i arbetet är hög. Du har eget kundansvar och har stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vi arbetar nära våra kunder och vårt arbetssätt är varierande både på plats och distans.

IMKH K& R AB är en Auktoriserad redovisningsbyrå hos SRF, vilket innebär att vi följer REX i vårt arbete.

Din profil

Vi söker dig som med engagemang vill erbjuda företagare personlig service och ”det lilla extra”. För att trivas hos oss ser vi att du gillar att samarbeta, du vill utvecklas och du är nyfiken.

Du har ett öppet sinne och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö samtidigt som du värdesätter struktur i ditt arbete. Vidare trivs du i en ansvarstagande roll och du har ett siffersinne där du är duktig på att kommunicera och samarbeta.

Till denna tjänsten söker vi dig som har ett par års erfarenhet som redovisningskonsult och har arbetat med stora internationella företag. Eftersom bolag har en del utländska kunder där en helhets ekonomi hanteras av IMKH AB så är det absolut viktigt att har tidigare arbetat i en internation miljö merit om att arbeta utomland med kinesiska och Asiatiska så som mellanöstern företagskunder och deras ekonomi, du har haft kundansvar och skött den löpande bokföringen, löner och jobbat med bokslut.

Du har en relevant utbildning inom ekonomi är meriterande. Du talar och skriver på flytande engelska. eftersom vi kommer att hantera en stor group som har sin fabrik i Kina med storterminal i europa så är det viktigt att känna deras verksamhet eftersom du ska arbeta med en stor grupp och kommer att bli bollplank för kunden.

Tjänsterna är på heltid, det finns även möjlighet att arbeta deltid. Placeringsort är Malmö. Resor med närvaro på möte för kundensräkning i andra delar av europa kan förekomma.

Är du intresserad av att vara med på vår framtida resa? Ansök hos oss

Arbetsgivare
IMKH Konsult & Redovisning AB
Industrigatan 39
21228 Malmö
Hemsida: www.imkh.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Handläggare inom internationell beskattning eller moms

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
Var med och gör samhället möjligt! Är du jurist eller ekonom? Skulle du tycka att det var spännande att jobba med komplexa internationella beskattningsfrågor eller med momsfrågor? Har du ett särskilt intresse för finansiella frågor? Som utredare på Storföretagsenhet 3 får du ett omväxlande arbete där du tillsammans med dina kollegor arbetar med olika skattefrågor. Om jobbet Du kommer att arbeta främst med arbetsuppgifter inom kupongskatteområdet eller inom moms. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda och besluta i olika skatteärenden. Det ingår också att internt söka, ge information samt tillhandahålla service. Vi ser vikten av lärande i arbetet.  Du driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra.  Arbetet innebär många externa såväl som interna kontakter, exempelvis med företag och andra myndigheter. Storföretagsavdelningen ansvarar för beskattningen av stora och utländska företag. Avdelningen har enheter i bl.a. Malmö, Göteborg och Sundbyberg och har totalt ca 1 600 medarbetare. Du arbetar på Storföretagsenhet 3 med placering i Sundbyberg på antingen skattesektion 1 eller skattesektion 4. På sektionerna är vi ca 15 kollegor. På skattesektion 1 arbetar man med inbetalningar, redovisningar och återbetalningar av kupongskatt. Skattesektion 4 arbetar med moms, både kontrollverksamhet och information och service till företag. Fokus läggs på vårt arbete med enhetens koncentration av finansiella företag.  Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha god balans mellan arbete och fritid. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten och vara lösningsorienterad - vara noggrann och ha god analytisk förmåga - vara resultatinriktad, engagerad och drivande - ha god samarbetsförmåga och ett bra bemötande både internt och externt - ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.  Du ska även ha: - en avslutad högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom ekonomi eller juridik alternativt flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete inom beskattningsverksamheten på Skatteverket - några års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete  Det är önskvärt att du har erfarenhet av internationell beskattning och/eller moms. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av finansiella frågor inom dessa områden. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på vår kundsupport Skatteupplysningen. Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder i telefon inom området för personbeskattning på vår kundsupport Skatteupplysningen. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till viss del kan påverka själv. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. På https://skatteverket.se/skatteupplysningen berättar en av våra medarbetare om hur det är att jobba hos oss. Du tillhör Skatteupplysningsenhet norra på Kundmötesavdelningen och din placering är i Gävle där Skatteupplysningen har 3 sektioner. På en sektion är vi cirka 20 kollegor. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande såväl internt som externt - ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättförståeligt  - kunna arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål - ha förmåga att stödja, samverka och bidra till en god arbetsmiljö Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng). Detta avser registrerade poäng vid ansökningstillfället  - goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - aktuell erfarenhet av informationssökning Det är önskvärt med aktuell arbetslivserfarenhet inom kundsupport där du besvarat inkommande frågor via telefon eller personliga möten. Det är även önskvärt att du har något års aktuell arbetslivserfarenhet inom ekonomi, redovisning, moms eller bokföring. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Handläggare inom internationell beskattning eller moms

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Skattehandläggare

Om jobbet
Var med och gör samhället möjligt! Är du jurist eller ekonom? Skulle du tycka att det var spännande att jobba med komplexa internationella beskattningsfrågor eller med momsfrågor? Har du ett särskilt intresse för finansiella frågor? Som utredare på Storföretagsenhet 3 får du ett omväxlande arbete där du tillsammans med dina kollegor arbetar med olika skattefrågor. Om jobbet Du kommer att arbeta främst med arbetsuppgifter inom kupongskatteområdet eller inom moms. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda och besluta i olika skatteärenden. Det ingår också att internt söka, ge information samt tillhandahålla service. Vi ser vikten av lärande i arbetet.  Du driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra.  Arbetet innebär många externa såväl som interna kontakter, exempelvis med företag och andra myndigheter. Storföretagsavdelningen ansvarar för beskattningen av stora och utländska företag. Avdelningen har enheter i bl.a. Malmö, Göteborg och Sundbyberg och har totalt ca 1 600 medarbetare. Du arbetar på Storföretagsenhet 3 med placering i Sundbyberg på antingen skattesektion 1 eller skattesektion 4. På sektionerna är vi ca 15 kollegor. På skattesektion 1 arbetar man med inbetalningar, redovisningar och återbetalningar av kupongskatt. Skattesektion 4 arbetar med moms, både kontrollverksamhet och information och service till företag. Fokus läggs på vårt arbete med enhetens koncentration av finansiella företag.  Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha god balans mellan arbete och fritid. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten och vara lösningsorienterad - vara noggrann och ha god analytisk förmåga - vara resultatinriktad, engagerad och drivande - ha god samarbetsförmåga och ett bra bemötande både internt och externt - ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.  Du ska även ha: - en avslutad högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom ekonomi eller juridik alternativt flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete inom beskattningsverksamheten på Skatteverket - några års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete  Det är önskvärt att du har erfarenhet av internationell beskattning och/eller moms. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av finansiella frågor inom dessa områden. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.