På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skattekonsult
Spela filmen

Skattekonsult

33 Lediga jobb

Management Accountant

Arbetsgivare / Ort: Muggetorps Fastighetsköp AB / Vissefjärda
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-11-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Muggetorps Fastighetsköp AB is a one year old privately owned real estate company based in Kalmar Län, Sweden, with 6 owned properties being rented or prepared for rental and over 5 million SEK in capital. The company hopes to raise more capital and/or bank loans and expand over time.

Management Accountant

The company is seeking a half time Management Accountant. The ideal candidate will have experience in preparing financial reports for management, investors and bank lenders. This will include developing processes for capturing transactions and accumulating them in financial reports and financial analysis relevant to management, investors and potential investors, and banks. As management reporting and analysis may be very different from tax reporting, based on timing of expenses and amortization, this will include developing and implementing policies relating to accruing costs and income, and providing explanations of the differences between the management financial statements and the tax reporting statements (prepared by outside tax accountant). The Management Accountant will develop efficient processes for capturing financial information and passing that information to the tax accountant as well as inclusion in the financial reports.

Although some work may be done remotely, it is a requirement that the candidate be physically present for a significant part of the year to work with company management in Kalmar Län. Salary is anticipated to be in the range of 16000 to 20000 SEK per month for the half time position, based on the qualifications of the candidate.



Arbetsgivare
Muggetorps Fastighetsköp AB
Muggetorp 102
36196 Vissefjärda
Ansökan
Ansök senast 8 december (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Jurist/skatteombud inom borgenärsområdet

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalificerad skattehandläggare

Om jobbet
Är du en jurist som trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Dina arbetsuppgifter som skatteombud innebär att du kommer att handlägga ärenden för Skatteverket inom borgenärsområdet och företräda det allmänna i domstol både skriftligt och muntligt när det gäller bland annat anstånd, konkurser, företrädaransvar, företagsrekonstruktioner och utsökningsmål. Du analyserar, prövar bevisfrågor och bygger upp rättslig argumentation. Du fungerar även som stöd för enhetens borgenärshandläggare när olika borgenärsfrågor uppkommer. Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteenhet 56 på Skatteavdelningen. På den aktuella sektionen är vi ca 20 medarbetare. Placeringsort är Sundbyberg. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha en god analys- och beslutsförmåga - ha integritet i ditt agerande - ha god förmåga att samarbeta och dela med dig av din kunskap - ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Du ska även ha: - juristexamen alternativt en kandidatexamen med juridik som huvudområde om minst 120p/180hp - notarietjänstgöring (som antingen är avslutad eller kommer att avslutas inom de närmsta tre månaderna) alternativt har dokumenterad erfarenhet av process i domstol. Det är önskvärt om du har erfarenhet av att handlägga obeståndsrättsliga frågor. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/traffavaramedarbetare/skatteombudtommie.4.1c68351d170ce5545274969.html När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Jurist/skatteombud inom borgenärsområdet

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalificerad skattehandläggare

Om jobbet
Är du en jurist som trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Dina arbetsuppgifter som skatteombud innebär att du kommer att handlägga ärenden för Skatteverket inom borgenärsområdet och företräda det allmänna i domstol både skriftligt och muntligt när det gäller bland annat anstånd, konkurser, företrädaransvar, företagsrekonstruktioner och utsökningsmål. Du analyserar, prövar bevisfrågor och bygger upp rättslig argumentation. Du fungerar även som stöd för enhetens borgenärshandläggare när olika borgenärsfrågor uppkommer. Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteenhet 56 på Skatteavdelningen. På den aktuella sektionen är vi ca 20 medarbetare. Placeringsort är Malmö. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha en god analys- och beslutsförmåga - ha integritet i ditt agerande - ha god förmåga att samarbeta och dela med dig av din kunskap - ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Du ska även ha: - juristexamen alternativt en kandidatexamen med juridik som huvudområde om minst 120p/180hp - notarietjänstgöring (som antingen är avslutad eller kommer att avslutas inom de närmsta tre månaderna) alternativt har dokumenterad erfarenhet av process i domstol. Det är önskvärt om du har erfarenhet av att handlägga obeståndsrättsliga frågor. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/traffavaramedarbetare/skatteombudtommie.4.1c68351d170ce5545274969.html När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Serkon söker ekonom med kommunal erfarenhet

Arbetsgivare / Ort: Serkon i Vellinge AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Färdigheter
Krav
  • Förvaltningsekonomi
  • Budgetuppföljning
  • Budgetkonstruktion
  • Ekonomiadministration
  • Bokslut
Meriterande
  • Verksamhetsanalys
  • Utredningsvana
  • Momsredovisning
  • Systemförvaltning

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Serkon är det ledande konsultföretaget inom kommunal ekonomi med konsultuppdrag av varierande art, längd och omfattning. Våra tjänster är mycket efterfrågade av kommuner och vi behöver fler kollegor för att kunna möta kundernas behov.

​Vill du prova på att arbeta som ekonomikonsult hos oss? På Serkon får du en unik möjlighet att som privatanställd arbeta med ekonomi mot kommunens alla verksamhetsområden i en utvecklande och varierande miljö med placering på vårt nya, kanonfina kontor i Hyllie. Samtidigt får du en trygg anställning med kollektivavtal, marknadsmässig lön m.m. Frihet med ansvar att själv planera och utföra sitt arbete så att det passar både kunden och dig bäst är något vi värderar högt.

Arbetsuppgifter​

Beroende på uppdragens karaktär kan du som ekonomikonsult komma att arbeta med redovisning, analys, budget- och prognosarbete, bokslut, verksamhetsplanering m.m. I arbetet ingår också att stötta kundorganisationerna med löpande rapporter och nyckeltal. Rollen innefattar extern rapportering och framtagning av andra beslutsunderlag där omvärldsbevakning en viktig del i arbetet.

​För att passa in i konsultrollen behöver du ha god social kompetens, vara lyhörd, flexibel och kunna arbeta mot givna deadlines. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer

Du har högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi (civilekonom eller liknande) eller motsvarande och relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från arbete med kommunal ekonomi är ett krav.

​Tjänsten kräver ett tätt samarbete med företrädare för kundernas organisationer t.ex. ekonomi- och HR-avdelningar, chefer och andra relevanta funktioner. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att bygga förtroende och knyta kontakter. Du har god IT-vana och har gärna arbetat i verksamhetsstyrnings- och ekonomisystem. Meriterande, men inget krav, är om du har erfarenhet av något eller några av affärssystemen UBW (Agresso), Raindance, RoR, QlikView samt verksamhetsstyrnings-system som t.ex. Stratsys och Hypergene.

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller deltid med placering i Malmö (Hyllie). Naturligtvis erbjuder vi marknadsmässig fast månadslön och är också anslutna till kollektivavtal. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.

Ansökan

Välkommen med din ansökan till: [email protected]

(Märk din ansökan med referensen ”Ekonomikonsult Malmö”)

Arbetsgivare
Serkon i Vellinge AB
Arenagatan 8 B
21533 Malmö
Hemsida: http://www.serkon.se
Ansökan
Ansök senast 10 december (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Erfarna konsulter (Manager) till EY Forensic & Integrity Services

Arbetsgivare / Ort: Ernst & Young AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 december (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla.

Erfarna konsulter (Manager) till EY Forensic & Integrity Services

Vill du arbeta med att förebygga och utreda ekonomiska oegentligheter? EY:s specialistgrupp, Forensic & Integrity Services (”Forensics”) expanderar kraftigt och utökar vårt tjänsteutbud. Vi söker dig som brinner för att påverka samt har en vilja att utöka dina kunskaper inom korruption, penningtvätt, tvister och andra närliggande tjänster. Om detta stämmer in på dig - ta chansen och ansök idag!

Möjligheten

Forensics arbetar med utredningar av ekonomiska oegentligheter, åtgärdsprogram som förebygger ekonomiska oegentligheter s.k. Anti-Fraud, expertstöd vid revisionsuppdrag, stöd vid kommersiella tvister och mycket mer. Forensics är en del av EYs internationella satsning på rådgivningstjänster som erbjuds till svenska och internationella kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Att arbeta inom Forensics innebär arbete hos våra kunder, i företag och organisationer i många olika branscher med många olika frågeställningar.

Som Manager kommer du att leda ett team i projekt med utredningar av misstänkta oegentligheter. Våra projekt består ofta av att utreda om kunderna har blivit utsatta för försök att kringgå de interna kontrollera i syfte att någon vill tillskansa sig ekonomiska eller andra tillgångar och/eller fördelar. Utredningarnas syfte är att ge kunden en adekvat bild av händelsen och därmed ett bra underlag för taktiska och strategiska beslut. Vidare kommer du och ditt team att arbeta preventivt i att bedöma effektiviteten i rutiner/processer och klargöra brister i den interna kontrollen i syfte att motverka ekonomiska oegentligheter i framtiden. I tjänsten kommer du även att involveras i att bistå våra kunder vid tvister med extern part.

Som Manager i ett konsultföretag ingår säljansvar i dina arbetsuppgifter, varför ett bra kontaktnät i näringslivet är viktigt.

För att lyckas behöver du

  • God förmåga att simultant hantera flera arbetsuppgifter med snäva deadlines för att tillgodose kundernas behov
  • Ha erfarenhet av att driva och handleda teammedlemmar
  • Ha erfarenhet av att arbeta som konsult och/eller projektledare
  • Ha god analytisk förmåga i syfte att identifiera misstänkta oegentligheter eller ovanliga förhållanden i finansiella rapporter
  • Kunna utveckla och upprätthålla våra kundrelationer genom att leverera tjänster med hög kvalité som kunden kan förlita sig på
  • Har lätt att knyta kontakter och bygga relationer med såväl kunder som kollegor Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i såväl skrift som tal, både på svenska och engelska
  • Stor integritet och förståelse för hur känslig information ska hanteras

Kvalifikationer för tjänsten

  • Civilekonomexamen och/eller juristexamen från högskola/universitet
  • 5-8 års erfarenhet från liknande eller närbesläktade arbetsuppgifter

Vi ser också gärna att du

  • Är nyfiken och har en stor vilja att lära och utvecklas
  • Arbetar bra i grupp
  • Är positiv och ser förändringar som något som ger möjligheter

Vad vi söker

Vi vill att våra medarbetare ska trivas och satsa på en fortsatt karriär inom EY. Det finns därför stora utvecklingsmöjligheter och du får möjlighet att styra din egen utveckling med en individuell utvecklingsplan. Du kommer tidigt få utmanande och utvecklande uppdrag med spridning på branscher och företag och du får redan från början en ansvarsfull roll. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det möjlighet att arbeta utomlands och i internationella projekt.

Vad EY erbjuder dig

Vi erbjuder en utvecklande, social och internationellt präglad arbetsplats, och möjlighet att starta din egen professionella utveckling. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar framgång på marknaden.

  • Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
  • Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
  • Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
  • Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.

Läs gärna mer om EY och vad våra kollegor säger om sin vardag på EY Careers, Karriärbloggen, och i sociala medier.

Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss.

Ansök nu.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer varför vi gärna ser din ansökan så snart som möjligt och senast den 12 december 2021. Vänligen bifoga cv, personligt brev samt betyg från universitet och tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peppi Jonsson på +46 8 520 594 54, eller [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

The exceptional EY experience. It’s yours to build.

EY | Building a better working world

På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.

Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.

Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

Arbetsgivare
Ernst & Young AB
Jakobsbergsgatan 24
10399 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 12 december (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.