På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Skattekonsult
Spela filmen

Skattekonsult

35 Lediga jobb

Ekonom till Världskulturmuseerna

Arbetsgivare / Ort: Statens Museer För Världskultur
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Vill du arbeta på en myndighet som har världen som sitt arbetsfält? Statens museer för världskultur består av Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg. Med samlingar som spänner över flera tusen år och alla världens kontinenter kan Världskulturmuseerna ge perspektiv och ökad förståelse för vilka vi är, varifrån vi kommer och vilken värld vi vill skapa tillsammans. Med en vision om en större, mänskligare och mer inkluderande värld är vårt uppdrag mer angeläget än någonsin! Idag arbetar cirka 150 medarbetare utifrån regeringsuppdraget att visa och levandegöra världens kulturer samt ge perspektiv på en allt mer globaliserad värld, såväl historiskt som i dag. Med anledning av en pensionsavgång söker vi nu en ekonom till vårt ekonomteam. Gruppen består av tre ekonomer och ekonomichef och är en del av myndighetens ledningskansli. Då övriga ekonomer finns i Göteborg vill vi att du skall vara placerad i Stockholm. Du blir en del av ett lösningsorienterat team men kommer också att arbeta aktivt och självständigt nära verksamheten. Din placering blir på Etnografiska museet i Stockholm men du behöver kunna ambulera mellan myndighetens tre museer i Stockholm. Resor till Göteborg kommer att krävas. Tjänsten är en tillsvidareanställning med eventuellt inledande provanställning. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår bokslutsarbete, ekonomiadministration, hantering av löpande redovisning och avstämningar, leverantörsreskontra, kundreskontra och kassaredovisning. Arbetsuppgifterna kan ofta växla mellan olika uppdrag där din roll blir att stödja och ge råd till myndighetens avdelningar. Arbetet ställer även krav på att du skall utveckla e-handel och digitalisering. Du ska kunna skriva instruktioner samt aktivt presentera och säkerställa regelefterlevnad i verksamheten. Vi ser att du är en del av vår framtida utveckling där du arbetar med administrativa arbetsuppgifter men också deltar aktivt i bidragsansökningar och utveckling av andra intäktsgenererande aktiviteter. KVALIFIKATIONER Skall-krav • Avslutad eftergymnasial examen inom ekonomi • Erfarenhet av ekonomiadministration såsom t.ex. löpande bokföring, etc. • Uttrycker sig väl i tal och skrift i svenska • Vana vid att arbeta i Excel Meriterande • Erfarenhet av att ha arbetat i UNIT4 ERP (f.d. Business World och Agresso) eller likvärdigt • Visma Proceedo eller likvärdigt • Erfarenhet av bokslutsarbete • Erfarenhet av e-handel och inköp Personliga egenskaper • Mycket god samarbetsförmåga och förmåga att bygga relationer såväl internt som externt • Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem • Sätter höga mål och arbetar resultatinriktat och uthålligt för att uppnå dem • Planerar arbetet noggrant och strukturerat • Initierar på egen hand aktiviteter och projekt Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Statens museer för världskultur eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser därför alltid anställda med olika bakgrund och erfarenhet som mycket berikande för verksamheten. ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga Jobb. Vi har valt våra rekryteringskanaler och undanber oss all kontakt från rekryterings- och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
Statens Museer För Världskultur
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundrådgivare till ett bank-kundcenter i Halmstad!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Som kundrådgivare hute hos våran kund ommer du att ingå ett härligt team av kollegor där du arbetar både med privat- och företagsärenden. Ditt engagemang för att skapa nöjda kunder genomsyrar hela arbetet och ditt främsta fokus är att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder. OM TJÄNSTEN Just nu söker vi på Academic Work för våran kunds räkning nya medarbetare till deras kundcenter! Som kundrådgivare är dina arbetuppgifter varierande med ett huvudsakligt fokus på att hjälpa kunden att lösa sina problem. Du arbetar i första hand med telefon men det förekommer även kommunikation i skrift. Kundrådgivaren hjälper kunder med frågor gällande kundens produkter, tjänster samt guidar kunder i bankens digitala kanaler. Du erbjuds * Interna utbildningar * Goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete * Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget ARBETSUPPGIFTER * Hantera privat- och företagsärenden * Supportera kunder och guida i hur de digitala tjänsterna bäst används * Eskalera mer komplexa ärenden till rätt avdelning * Erbjuda finansiell rådgivning genom att analysera och utvärdera exempelvis placeringsalternativ VI SÖKER DIG SOM * Har ca 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter så som admin/telefoni * Generalistkunskap inom supportering/rådgivning * Har en genomförd gymnasieutbildning * Intresse för försäljning och kundservice Som person är du: * Pedagogisk * Initiativtagande * Analytisk * Serviceinriktad Övrig information * Start: Januari * Omfattning: Heltid med goda chanser till ett långsiktigt samarbete * Arbetstider: Öppettiderna för kundcentret är mellan 6:30-20:30, alla dagar i veckan förutom röda dagar då kontoret är stängt. Det förekommer helgarbete ungefär en gång var 5:e vecka. Du kommer ha möjlighet att till en viss grad påverka vilka dagar och tider du arbetar * Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras under processens gång * Placering: Halmstad * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Management Accountant

Arbetsgivare / Ort: Muggetorps Fastighetsköp AB / Vissefjärda
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 december (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Muggetorps Fastighetsköp AB is a one year old privately owned real estate company based in Kalmar Län, Sweden, with 6 owned properties being rented or prepared for rental and over 5 million SEK in capital. The company hopes to raise more capital and/or bank loans and expand over time.

Management Accountant

The company is seeking a half time Management Accountant. The ideal candidate will have experience in preparing financial reports for management, investors and bank lenders. This will include developing processes for capturing transactions and accumulating them in financial reports and financial analysis relevant to management, investors and potential investors, and banks. As management reporting and analysis may be very different from tax reporting, based on timing of expenses and amortization, this will include developing and implementing policies relating to accruing costs and income, and providing explanations of the differences between the management financial statements and the tax reporting statements (prepared by outside tax accountant). The Management Accountant will develop efficient processes for capturing financial information and passing that information to the tax accountant as well as inclusion in the financial reports.

Although some work may be done remotely, it is a requirement that the candidate be physically present for a significant part of the year to work with company management in Kalmar Län. Salary is anticipated to be in the range of 16000 to 20000 SEK per month for the half time position, based on the qualifications of the candidate.



Arbetsgivare
Muggetorps Fastighetsköp AB
Muggetorp 102
36196 Vissefjärda
Ansökan
Ansök senast 8 december (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Jurist/skatteombud inom borgenärsområdet

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalificerad skattehandläggare

Om jobbet
Är du en jurist som trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Dina arbetsuppgifter som skatteombud innebär att du kommer att handlägga ärenden för Skatteverket inom borgenärsområdet och företräda det allmänna i domstol både skriftligt och muntligt när det gäller bland annat anstånd, konkurser, företrädaransvar, företagsrekonstruktioner och utsökningsmål. Du analyserar, prövar bevisfrågor och bygger upp rättslig argumentation. Du fungerar även som stöd för enhetens borgenärshandläggare när olika borgenärsfrågor uppkommer. Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteenhet 56 på Skatteavdelningen. På den aktuella sektionen är vi ca 20 medarbetare. Placeringsort är Sundbyberg. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha en god analys- och beslutsförmåga - ha integritet i ditt agerande - ha god förmåga att samarbeta och dela med dig av din kunskap - ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Du ska även ha: - juristexamen alternativt en kandidatexamen med juridik som huvudområde om minst 120p/180hp - notarietjänstgöring (som antingen är avslutad eller kommer att avslutas inom de närmsta tre månaderna) alternativt har dokumenterad erfarenhet av process i domstol. Det är önskvärt om du har erfarenhet av att handlägga obeståndsrättsliga frågor. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/traffavaramedarbetare/skatteombudtommie.4.1c68351d170ce5545274969.html När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 10 december (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Jurist/skatteombud inom borgenärsområdet

Arbetsgivare / Ort: Skatteverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 december (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-11-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kvalificerad skattehandläggare

Om jobbet
Är du en jurist som trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Dina arbetsuppgifter som skatteombud innebär att du kommer att handlägga ärenden för Skatteverket inom borgenärsområdet och företräda det allmänna i domstol både skriftligt och muntligt när det gäller bland annat anstånd, konkurser, företrädaransvar, företagsrekonstruktioner och utsökningsmål. Du analyserar, prövar bevisfrågor och bygger upp rättslig argumentation. Du fungerar även som stöd för enhetens borgenärshandläggare när olika borgenärsfrågor uppkommer. Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du tillhör skatteenhet 56 på Skatteavdelningen. På den aktuella sektionen är vi ca 20 medarbetare. Placeringsort är Malmö. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha en god analys- och beslutsförmåga - ha integritet i ditt agerande - ha god förmåga att samarbeta och dela med dig av din kunskap - ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Du ska även ha: - juristexamen alternativt en kandidatexamen med juridik som huvudområde om minst 120p/180hp - notarietjänstgöring (som antingen är avslutad eller kommer att avslutas inom de närmsta tre månaderna) alternativt har dokumenterad erfarenhet av process i domstol. Det är önskvärt om du har erfarenhet av att handlägga obeståndsrättsliga frågor. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/traffavaramedarbetare/skatteombudtommie.4.1c68351d170ce5545274969.html När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Arbetsgivare
Skatteverket
Ansökan
Ansök senast 10 december (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.