På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Samordnare
Spela filmen

Samordnare

4 Lediga jobb

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Care Allomsorg AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 augusti (24 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-13
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare

Om jobbet

Samordnare Vikariat 1 år med chans till förlängning

Nyfiken och kompetent samordnare och boendestödjare sökes.

Vi söker dig som vill utvecklas som samordnare för boendestödsverksamheten hos oss. Du har erfarenhet av boendestödsarbete inom verksamhetsområde funktionshinder och/eller socialpsykiatri och känner att det nu är dags att utvecklas vidare som samordnare. Hos oss kommer du att få en viktig roll i utformningen av vårt nya boendestödsteam.

ARBETSUPPGIFTER

Du har ett kundansvar vilket innebär att du ordnar bemanning, fungerar som stöd och bollplank åt våra boendestödjare och följer upp våra ärenden för dina kunder. Du kommer även att ha några boendestödsärenden själv.

Samordning innebär att du har kontakt med biståndshandläggare, svarar på frågor från potentiella kunder och från kommunens handläggare. Du tar fram genomförandeplaner, sköter viss dokumentation, schemalägger personal, planerar och eventuellt genomför utbildningar. Du jobbar med att bemanna och introducera personal för våra kunder, att ta in nya kunder och bemanna dessa ärenden med lämplig personal. Du ska också kunna stödja och vara bollplank till boendestödjarna i hur de kan hantera kunderna. Till din hjälp har du i första hand oss som redan jobbar som samordnare för boendestöd.

Du kommer också delvis att arbeta som boendestödjare. Både med befintliga kunder inom boendestödsverksamheten och med de nya kunder som väljer oss som utförare.

Som boendestödjare hos Care Allomsorg arbetar du utifrån verksamhetens mål där stödet alltid utgår från kundens behov och önskemål på ett målmedvetet och professionellt sätt med att stödja människor med psykiska/neuropsykiatriska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi arbetar med riktat motivationsarbete i syfte att den enskilde kunden ska utveckla sina förmågor och bli så självständig i sitt vardagsliv som möjligt.

Samverkan är en viktig del i arbetet och i din roll verkar du aktivt för att främja ett gott samarbete både internt inom Care Allomsorgs verksamheter och externt med olika aktörer.

KVALIFIKATIONER

Som samordnare har du det övergripande ansvaret för att boendestöds-verksamheten hos Care Allomsorg utförs så bra som möjligt för dina kunder.

Du får gärna ha en akademisk utbildning som exempelvis beteendevetare eller socionom. Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska och fysiska neuropsykiatriska- eller intellektuella funktionsnedsättningar. Dokumentation är en viktig arbetsuppgift och att du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetet som samordnare inom boendestöd hos oss förutsätter att du har en professionell inställning, är flexibel, förändrings- och utvecklingsinriktad, självgående, tydlig och strukturerad.

Som person är du trygg i dig själv, nyfiken, empatisk, engagerad och lyhörd mot kunder och närstående samt har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa ett gott arbetsklimat. Vi sätter stort värde på ett positivt synsätt. Stor vikt kommer vid rekryteringen att läggas vid personliga egenskaper.

Övrigt

Vi erbjuder dig som vill arbeta hos oss en kontinuerlig handledning och fortbildning i en verksamhet som är lärande och som arbetar evidensbaserat. Förutom boendestöd arbetar Care Allomsorg även med personlig assistans, hemtjänst samt ledsagning och avlösning främst för barn och ungdom.

Om du är intresserad av tjänsten som samordnare/boendestöd mailar du din ansökan till [email protected] och märker den med BS-Samordnare.

Tjänsten är ett vikariat på ett år med chans till förlängning om 80-100% (efter önskemål).

Alla ansökningar kommer att hanteras och beaktas först efter 16/8 då det är semestertider.


För mer information om företaget se vår hemsida www.careallomsorg.se

Arbetsgivare
Care Allomsorg AB
Brännkyrkagatan 70
11823 STOCKHOLM
Hemsida: www.careallomsorg.se
Ansökan
Ansök senast 31 augusti (24 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Hannas hemtjänst och assistans AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 oktober (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Enhetschef
  • hemtjänst/Områdeschef
  • hemtjänst

Språk
Meriterande
  • Finska

Om jobbet

Vi söker en trevlig samordnare till en av våra hemtjänstenheter. Hannas hemtjänst är en mindre utförare, vi har fyra enheter i innerstaden och arbetar endast lokalt nära våra kontor, personalen går eller cyklar till sina uppdrag.

Vi söker dig som har erfarenhet av viss arbetsledning, är utbildat undersköterska och har erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst.

Dina arbetsuppgifter är schemaläggning i Epsilon, dagliga förändringar, viss bemanning. Viktigaste är att du lär känna personligen samtliga kunder och anhöriga och håller i kontakter med andra intressenter. Du ska ha genuint intresse för arbetet. Personliga egenskaper är avgörande för tjänsten. Meriterande om du kan finska men inget krav.

Arbetstid 07-15,30 vardagar.

Arbetsgivare
Hannas hemtjänst och assistans AB
Östermalmsgatan 61
11450 Stockholm
Hemsida: www.hannashemtjanst.se
Ansökan
Ansök senast 8 oktober (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Kungliga Biblioteket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 9 oktober (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bibliotekarie

Om jobbet
KB söker en samordnare med fokus på donationsprocessen Nu har du möjlighet att bidra till Kungliga bibliotekets (KB:s) utveckling. Sedan drygt ett år pågår ett omfattande arbete med att utveckla KB:s organisation för att kunna möta forskningens och omvärldens förväntningar idag och i framtiden. Till den nybildade enheten med arbetsnamnet Retroaktiv uppordning, som ingår i avdelningen Bevarande och Digitalisering, söker vi nu en ansvarstagande handläggare med inriktning på samordning på donationsprocessen. Arbetsuppgifter En del av KB:s samlingsbyggande är baserat på donationer av såväl fysiskt som digitalt material som t.ex. hela personarkiv, enstaka manuskript, fotografier, tv, radio, musik samt böcker och tidskrifter som fyller luckor av uteblivna pliktleveranser. Enheten för retroaktiv uppordning har ett koordineringsansvar för donationsprocessen för hela KB. Här tar du en aktiv roll och samordnar och inte minst bidrar till att anpassa och utveckla befintlig process till vår nya organisation. Med stöd av en enhetsöverskridande arbetsgrupp kommer du att samordna donationsprocessen, vilket innebär många interna och externa kontakter. Vidare bidrar du till utveckling av andra processer inom avdelningen Bevarande och digitalisering där enheten ingår. Tjänstens exakta innehåll kan i viss mån komma att anpassas efter den sökandes kompetensprofil och över tid utifrån verksamhetens aktuella behov. Kvalifikationer och personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du: • akademisk examen inom arkivvetenskap eller biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande kompetens inhämtad på annat vis • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska • erfarenhet av samordning av komplexa/avdelningsövergripande verksamhetsprocesser Meriterande är • erfarenhet av att leda förändringsarbete och/eller utveckling av processer • kännedom om KB:s samlingar • erfarenhet av arbete med kulturarvssamlingar Som person är du är du drivande och initiativrik med mycket god kommunikationsförmåga. Du är ansvarstagande och strukturerad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god förmåga att planera, prioritera och inhämta kunskap. Du har en fallenhet för att bygga relationer och har ett inkluderande arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga men kan också arbeta självständigt. Eftersom vi är mitt uppe i ett förändringsarbete är du beredd att söka och prova nya arbetsformer och nya metoder. Du förväntas att driva verksamhetsutveckling och vara en aktiv part i det pågående förändringsarbetet för enhetens och avdelningens processer.   Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställning och tillträde Det här är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering är i Stockholm. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-10-09. Kontaktpersoner Vill du veta mer om jobbet välkommen att kontakta enhetschef Eva Maria Häusner 010-709 32 37. För anställningsvillkor och process kontakta HR-generalist Anna Sundquist, 010-709 31 40. Fackliga kontaktpersoner är Anneli Granholm, ST-KB, 010-709 33 19 och Anneli Modén, SACO-KB, 010-709 3435. Enheten för retroaktiv uppordning Enheten ingår i avdelningen för bevarande och digitalisering och består av ca 22 medarbetare. Enheten ansvarar för retroaktiv beskrivning och uppordning av KB:s samlingar samt för koordinering av donationer och antikvariska förvärv. I ansvarsområdet ingår kvalitetssäkring och berikande av metadata vid såväl digitalisering av material som vid uppordning av samlingar. Enheten bidrar till arbetet med automatiserade metadataflöden samt till 1:a och 2:a linjens användarmöte. Vidare bidrar enheten till förebyggande bevarandeåtgärder samt till framtagning och återplacering i berörda samlingar. Enheten speglar i sitt uppdrag de materialkategorier som hanteras inom Enheterna för insamling 1, 2 och 4. Om Kungliga biblioteket Kungliga biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek. Våra samlingar sträcker sig mer än tusen år bakåt i tiden och växer varje dag. Vi har allt från handskrifter, böcker och tidningar till musik, film och datorspel. KB bevarar och tillgängliggör vårt kulturarv och främjar samverkan mellan Sveriges bibliotek. Ytterst handlar uppdraget om demokrati, jämlikhet och fri åsiktsbildning. Dessutom är KB en arbetsplats för forskare, studenter och ca 340 medarbetare. Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av ansvar, öppenhet, tillit och lärande. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.
Arbetsgivare
Kungliga Biblioteket
Hemsida: http://www.kb.se/
Ansökan
Ansök senast 9 oktober (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 oktober (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunhandläggare

Om jobbet
Hos oss får du mer än ett jobb. Du blir en del av en förvaltning som vågar satsa och tänka nytt genom tillit och gemenskap. Vår inställning är att alla stadens invånare har rätt till en jämlik hälsa och en meningsfull fritid. Följande verksamheter ingår i Fritids- och folkhälsoförvaltningen: Mötesplatser och öppen ungdomsverksamhet, Bad, Förening- och anläggning, Folkhälsa och administrativa enheter. Du kommer att arbeta i Förenings- och anläggningsverksamheten som är ansvarig för Föreningsstöd samt Borås Stads idrotts- och friluftsanläggningar. Arbetet sköts dels administrativt men en stor del sker i samverkan med civilsamhället på våra anläggningar. Som anläggningssamordnare ansvarar du för att förvaltningens anläggningar håller hög standard. Du fungerar som "spindeln i nätet", där anläggningars utformning, civilsamhällets specifika behov och de ekonomiska förutsättningarna ska gå hand i hand. I ditt arbete som till stor del sköts på våra idrottsanläggningar har du uppgiften att säkerställa en god service och kvalitet samt verksamhetsstöd till civilsamhället. Du kommer att bli involverad i många av de idrottsevenemang som arrangeras i staden varje år. Uppdraget kräver aktivt deltagande i arbetet med lokalresursplaneringen för anläggningarna. Du kommer att granska ingångna avtal och omförhandla vid behov samt följa upp och kontrollera att arbeten som beställts till anläggningarna blivit utförda och genomförda på bästa sätt. Du har budgetansvar och följer upp ekonomin via Borås Stads ekonomisystem. I arbetet samarbetar du med ekonomifunktionen i förvaltningen. Du kommer att involveras i flera av stadens förvaltningsövergripande utredningar och samarbeten för att bidra med specifik kunskap inom ditt område. För att utföra uppdraget och ge god service till civilsamhället kan du behöva arbeta kvällstid, vilket innebär att oregelbundna arbetstider förekommer. Du som söker har YH-utbildning och/eller högskoleutbildning inom området fritid- och idrottsanläggningar. Det är meriterande om du har en inriktning inom ekonomi och/eller pedagogik. Har du lång och dokumenterad erfarenhet av likartade arbetsuppgifter kan dessa bedömas som lika meriterande som en avslutad högskoleexamen. För att arbetet ska kunna utföras med hög kvalitét krävs att du är strukturerad och har en vana att arbeta med dokumentation och uppföljning. Att du är pedagogisk, lyhörd för civilsamhällets behov och ger en hög servicegrad är en självklarhet för dig, för att du ska kunna bygga goda relationer och uppnå en god samverkan. Du har en vilja att lära nytt och kan lätt anpassa dig till nya IT-system. Du har dokumenterad erfarenhet som ledare eller har varit aktiv inom civilsamhället så att du har förståelse och en inblick i föreningslivets utmaningar och villkor. Körkort krävs för att bli aktuell för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid ett förhållningssätt som bidrar till en god arbetsmiljö och uppmuntrar till en aktiv livsstil genom friskvårdsbidrag, fria bad vid kommunens badanläggningar samt aktiviteter genom personalklubben MerKraft. I Borås Stad tillämpas rökfri arbetstid.
Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se/ledigajobb
Ansökan
Ansök senast 10 oktober (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Eriksbergs kembar och städ AB / Lerum
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Platskoordinator

Om jobbet

Tjänstebeskrivning

Solkattens hemtjänst, hushållstjänster är etablerad sedan 2014, i Göteborg och Lerum. Vår styrka finns i att kunna erbjuda heltäckande servicetjänster i våra butiker. Företaget erbjuder hemtjänst, städ, tvätt, skrädderi tjänster.

Vi växer och behöver dig!

Vi söker dig som är en utåtriktad person med eget driv och som är starkt motiverad att uppnå goda resultat i ditt arbete. Eftersom du själv kommer att kunna påverka din arbetsdag / arbetsuppgifter är du initiativrik, har förmåga att tänka strategiskt och kan planera och strukturera ditt arbete.

Som koordinator/samordnare består dina arbetsuppgifter av att planera kunders och personalens städ tider och dagar samt att ha ansvar för personal som utför dessa uppgifter. Du måste samtidigt vara problemlösare och kreativ. Du tar emot inkommande samtal och besök från kunder och möter deras behov efter bästa förmåga. I ditt arbete ingår även att ta emot tvätt och skrädderi kunder

Vi söker dig som :

- Har förmågan att bygga långsiktiga relationer.

- Är social, 100 % flexibel, stresstålig, affärsmässig, självgående och strukturerad

- Har förmågan att analysera kundens behov och möta upp med lösningar

- Du drivs av att hjälpa kund och ser möjligheter i problem.

- Du har B-körkort

- Datavana/ Excel /Office m m

- Önskvärt: erfarenhet inom städbranschen dock ej krav

- 100% svenska i tal och skrift. Gärna andra språk.

- Miljö och kvalitets medveten.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Eriksbergs kembar och städ AB
Adeltorpsvägen 8 A
44330 Lerum
Hemsida: www.solkattenshemtjanst.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (27 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.