På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Samordnare
Spela filmen

Samordnare

4 Lediga jobb

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Linköpings Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 augusti (1 månad 7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-22
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare av en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Institutionen för fysik, kemi och biologi (IFM) bedriver såväl grundutbildning som forskning och forskarutbildning. Forskning är den dominerande verksamheten och den sker ofta i samverkan med företag och internationella partners. Vi är en av universitetets äldsta, mest välkända och största institutioner och omfattar fem samverkande vetenskapliga områden: biologi, kemi, materialfysik, tillämpad fysik samt teori och modellering. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ifm Vi söker nu en Samordnare. Dina framtida arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge administrativt stöd och service till chefer och medarbetare vid två av institutionens forskningsavdelningar. Arbetsuppgifterna omfattar allmän administration såsom stöd vid licenciat-/disputationsexamina, avtal, ordna konferenser för avdelningarna, boka resor/hotell för gäster, och ekonomiadministration såsom fakturahantering, ekonomisk rapportering till finansiärer, uppföljning och kontering av löner samt ekonomiuppföljning.  Din framtida arbetsplats IFM består av 16 avdelningar där du kommer tillhöra avdelningen för Verksamhetsstöd och din närmsta chef blir den administrativa chefen. Avdelningen för Verksamhetsstöd består av 31 medarbetare med uppgift att ge stöd till kärnverksamheten. Du kommer att ge stöd till avdelningarna Tunnfilm och Halvledarmaterial. På avdelningen för verksamhetsstöd jobbar vi kontinuerligt med förändrings- och utvecklingsarbete av våra processer och arbetsmetoder. Du kommer därför att på olika sätt bli engagerad i detta arbete.  Dina kvalifikationer Vi söker någon som har treårigt ekonomiskt gymnasium, gärna med relevant eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom ekonomi. Erfarenhet av att ha jobbat med kvalificerad administration, fakturahantering, ekonomisk rapportering och ekonomiuppföljning är ett krav. Erfarenhet av att ha jobbat i forskningsmiljöer är meriterande. Då majoriteten av forskarna på dessa avdelningar är från andra länder än Sverige lägger vi stor vikt vid goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift är också ett krav. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketets standardprogram Word, Excel och Powerpoint. Du bör ha goda erfarenheter av att jobba i ekonomiadministrativa system. Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance är meriterande. Som person tar du ansvar för dina uppgifter och själv planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete och driver dina processer vidare. Du är bra att på att samarbeta med andra och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ska också ha god servicekänsla, och kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du är även kvalitetsmedveten. Ovanstående personliga egenskaper är av mycket stor vikt vid tillsättningen. Anställningens omfattning 100 %. Provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde Snarast. Lön och förmåner Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 augusti 2021. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetsgivare
Linköpings Universitet
Hemsida: https://www.liu.se/
Ansökan
Ansök senast 18 augusti (1 månad 7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Hannas hemtjänst och assistans AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 8 oktober (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Enhetschef
  • hemtjänst/Områdeschef
  • hemtjänst

Språk
Meriterande
  • Finska

Om jobbet

Vi söker en trevlig samordnare till en av våra hemtjänstenheter. Hannas hemtjänst är en mindre utförare, vi har fyra enheter i innerstaden och arbetar endast lokalt nära våra kontor, personalen går eller cyklar till sina uppdrag.

Vi söker dig som har erfarenhet av viss arbetsledning, är utbildat undersköterska och har erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst.

Dina arbetsuppgifter är schemaläggning i Epsilon, dagliga förändringar, viss bemanning. Viktigaste är att du lär känna personligen samtliga kunder och anhöriga och håller i kontakter med andra intressenter. Du ska ha genuint intresse för arbetet. Personliga egenskaper är avgörande för tjänsten. Meriterande om du kan finska men inget krav.

Arbetstid 07-15,30 vardagar.

Arbetsgivare
Hannas hemtjänst och assistans AB
Östermalmsgatan 61
11450 Stockholm
Hemsida: www.hannashemtjanst.se
Ansökan
Ansök senast 8 oktober (12 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Kungliga Biblioteket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 9 oktober (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bibliotekarie

Om jobbet
KB söker en samordnare med fokus på donationsprocessen Nu har du möjlighet att bidra till Kungliga bibliotekets (KB:s) utveckling. Sedan drygt ett år pågår ett omfattande arbete med att utveckla KB:s organisation för att kunna möta forskningens och omvärldens förväntningar idag och i framtiden. Till den nybildade enheten med arbetsnamnet Retroaktiv uppordning, som ingår i avdelningen Bevarande och Digitalisering, söker vi nu en ansvarstagande handläggare med inriktning på samordning på donationsprocessen. Arbetsuppgifter En del av KB:s samlingsbyggande är baserat på donationer av såväl fysiskt som digitalt material som t.ex. hela personarkiv, enstaka manuskript, fotografier, tv, radio, musik samt böcker och tidskrifter som fyller luckor av uteblivna pliktleveranser. Enheten för retroaktiv uppordning har ett koordineringsansvar för donationsprocessen för hela KB. Här tar du en aktiv roll och samordnar och inte minst bidrar till att anpassa och utveckla befintlig process till vår nya organisation. Med stöd av en enhetsöverskridande arbetsgrupp kommer du att samordna donationsprocessen, vilket innebär många interna och externa kontakter. Vidare bidrar du till utveckling av andra processer inom avdelningen Bevarande och digitalisering där enheten ingår. Tjänstens exakta innehåll kan i viss mån komma att anpassas efter den sökandes kompetensprofil och över tid utifrån verksamhetens aktuella behov. Kvalifikationer och personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du: • akademisk examen inom arkivvetenskap eller biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande kompetens inhämtad på annat vis • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska • erfarenhet av samordning av komplexa/avdelningsövergripande verksamhetsprocesser Meriterande är • erfarenhet av att leda förändringsarbete och/eller utveckling av processer • kännedom om KB:s samlingar • erfarenhet av arbete med kulturarvssamlingar Som person är du är du drivande och initiativrik med mycket god kommunikationsförmåga. Du är ansvarstagande och strukturerad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god förmåga att planera, prioritera och inhämta kunskap. Du har en fallenhet för att bygga relationer och har ett inkluderande arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga men kan också arbeta självständigt. Eftersom vi är mitt uppe i ett förändringsarbete är du beredd att söka och prova nya arbetsformer och nya metoder. Du förväntas att driva verksamhetsutveckling och vara en aktiv part i det pågående förändringsarbetet för enhetens och avdelningens processer.   Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Anställning och tillträde Det här är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering är i Stockholm. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-10-09. Kontaktpersoner Vill du veta mer om jobbet välkommen att kontakta enhetschef Eva Maria Häusner 010-709 32 37. För anställningsvillkor och process kontakta HR-generalist Anna Sundquist, 010-709 31 40. Fackliga kontaktpersoner är Anneli Granholm, ST-KB, 010-709 33 19 och Anneli Modén, SACO-KB, 010-709 3435. Enheten för retroaktiv uppordning Enheten ingår i avdelningen för bevarande och digitalisering och består av ca 22 medarbetare. Enheten ansvarar för retroaktiv beskrivning och uppordning av KB:s samlingar samt för koordinering av donationer och antikvariska förvärv. I ansvarsområdet ingår kvalitetssäkring och berikande av metadata vid såväl digitalisering av material som vid uppordning av samlingar. Enheten bidrar till arbetet med automatiserade metadataflöden samt till 1:a och 2:a linjens användarmöte. Vidare bidrar enheten till förebyggande bevarandeåtgärder samt till framtagning och återplacering i berörda samlingar. Enheten speglar i sitt uppdrag de materialkategorier som hanteras inom Enheterna för insamling 1, 2 och 4. Om Kungliga biblioteket Kungliga biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek. Våra samlingar sträcker sig mer än tusen år bakåt i tiden och växer varje dag. Vi har allt från handskrifter, böcker och tidningar till musik, film och datorspel. KB bevarar och tillgängliggör vårt kulturarv och främjar samverkan mellan Sveriges bibliotek. Ytterst handlar uppdraget om demokrati, jämlikhet och fri åsiktsbildning. Dessutom är KB en arbetsplats för forskare, studenter och ca 340 medarbetare. Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av ansvar, öppenhet, tillit och lärande. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.
Arbetsgivare
Kungliga Biblioteket
Hemsida: http://www.kb.se/
Ansökan
Ansök senast 9 oktober (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Borås kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 10 oktober (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunhandläggare

Om jobbet
Hos oss får du mer än ett jobb. Du blir en del av en förvaltning som vågar satsa och tänka nytt genom tillit och gemenskap. Vår inställning är att alla stadens invånare har rätt till en jämlik hälsa och en meningsfull fritid. Följande verksamheter ingår i Fritids- och folkhälsoförvaltningen: Mötesplatser och öppen ungdomsverksamhet, Bad, Förening- och anläggning, Folkhälsa och administrativa enheter. Du kommer att arbeta i Förenings- och anläggningsverksamheten som är ansvarig för Föreningsstöd samt Borås Stads idrotts- och friluftsanläggningar. Arbetet sköts dels administrativt men en stor del sker i samverkan med civilsamhället på våra anläggningar. Som anläggningssamordnare ansvarar du för att förvaltningens anläggningar håller hög standard. Du fungerar som "spindeln i nätet", där anläggningars utformning, civilsamhällets specifika behov och de ekonomiska förutsättningarna ska gå hand i hand. I ditt arbete som till stor del sköts på våra idrottsanläggningar har du uppgiften att säkerställa en god service och kvalitet samt verksamhetsstöd till civilsamhället. Du kommer att bli involverad i många av de idrottsevenemang som arrangeras i staden varje år. Uppdraget kräver aktivt deltagande i arbetet med lokalresursplaneringen för anläggningarna. Du kommer att granska ingångna avtal och omförhandla vid behov samt följa upp och kontrollera att arbeten som beställts till anläggningarna blivit utförda och genomförda på bästa sätt. Du har budgetansvar och följer upp ekonomin via Borås Stads ekonomisystem. I arbetet samarbetar du med ekonomifunktionen i förvaltningen. Du kommer att involveras i flera av stadens förvaltningsövergripande utredningar och samarbeten för att bidra med specifik kunskap inom ditt område. För att utföra uppdraget och ge god service till civilsamhället kan du behöva arbeta kvällstid, vilket innebär att oregelbundna arbetstider förekommer. Du som söker har YH-utbildning och/eller högskoleutbildning inom området fritid- och idrottsanläggningar. Det är meriterande om du har en inriktning inom ekonomi och/eller pedagogik. Har du lång och dokumenterad erfarenhet av likartade arbetsuppgifter kan dessa bedömas som lika meriterande som en avslutad högskoleexamen. För att arbetet ska kunna utföras med hög kvalitét krävs att du är strukturerad och har en vana att arbeta med dokumentation och uppföljning. Att du är pedagogisk, lyhörd för civilsamhällets behov och ger en hög servicegrad är en självklarhet för dig, för att du ska kunna bygga goda relationer och uppnå en god samverkan. Du har en vilja att lära nytt och kan lätt anpassa dig till nya IT-system. Du har dokumenterad erfarenhet som ledare eller har varit aktiv inom civilsamhället så att du har förståelse och en inblick i föreningslivets utmaningar och villkor. Körkort krävs för att bli aktuell för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid ett förhållningssätt som bidrar till en god arbetsmiljö och uppmuntrar till en aktiv livsstil genom friskvårdsbidrag, fria bad vid kommunens badanläggningar samt aktiviteter genom personalklubben MerKraft. I Borås Stad tillämpas rökfri arbetstid.
Arbetsgivare
Borås kommun
Hemsida: www.boras.se/ledigajobb
Ansökan
Ansök senast 10 oktober (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare

Arbetsgivare / Ort: Eriksbergs kembar och städ AB / Lerum
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (26 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Platskoordinator

Om jobbet

Tjänstebeskrivning

Solkattens hemtjänst, hushållstjänster är etablerad sedan 2014, i Göteborg och Lerum. Vår styrka finns i att kunna erbjuda heltäckande servicetjänster i våra butiker. Företaget erbjuder hemtjänst, städ, tvätt, skrädderi tjänster.

Vi växer och behöver dig!

Vi söker dig som är en utåtriktad person med eget driv och som är starkt motiverad att uppnå goda resultat i ditt arbete. Eftersom du själv kommer att kunna påverka din arbetsdag / arbetsuppgifter är du initiativrik, har förmåga att tänka strategiskt och kan planera och strukturera ditt arbete.

Som koordinator/samordnare består dina arbetsuppgifter av att planera kunders och personalens städ tider och dagar samt att ha ansvar för personal som utför dessa uppgifter. Du måste samtidigt vara problemlösare och kreativ. Du tar emot inkommande samtal och besök från kunder och möter deras behov efter bästa förmåga. I ditt arbete ingår även att ta emot tvätt och skrädderi kunder

Vi söker dig som :

- Har förmågan att bygga långsiktiga relationer.

- Är social, 100 % flexibel, stresstålig, affärsmässig, självgående och strukturerad

- Har förmågan att analysera kundens behov och möta upp med lösningar

- Du drivs av att hjälpa kund och ser möjligheter i problem.

- Du har B-körkort

- Datavana/ Excel /Office m m

- Önskvärt: erfarenhet inom städbranschen dock ej krav

- 100% svenska i tal och skrift. Gärna andra språk.

- Miljö och kvalitets medveten.

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Eriksbergs kembar och städ AB
Adeltorpsvägen 8 A
44330 Lerum
Hemsida: www.solkattenshemtjanst.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (26 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.