På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Revisor

Revisor

50 Lediga jobb

Revisor till BoRevision // Sundsvall

Arbetsgivare / Ort: Oddwork Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 13 maj (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet
Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att bli hjältar inom revision; Vi är nämligen Sveriges ledande revisorer som inriktar sig på bostadsrätts- och ekonomiska föreningar. BoRevision (https://borevision.se/om-oss/) är ett familjärt bolag där vi utgår från ledord som förtroende, engagemang, tillgänglighet och samarbete - och på så sätt har vi lyckats vara relevanta i nästan 90 år. Tillsammans är vi ca 40 anställda som är fördelade på våra kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Sundsvall, Uppsala och Örebro. Trots det geografiska avståndet mellan oss fortsätter vi att arbeta som ett enda företag, något vi värdesätter högt. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en ny kompetent medarbetare som vill bli en del av vårt gäng. Vill du jobba i en dynamisk miljö och samtidigt bygga ett företag i världsklass? Klart du vill! Vi ser fram emot att lära känna dig. Som Revisor Nu söker vi dig som vill kliva in med trygga och prestigelösa steg på vårt kontor i Sundsvall! Här väntar fem nya kollegor som alla jobbar med en stor variation av bostadsrättsföreningar. Har du ett par års erfarenhet inom revision eller är färsk från utbildning? Perfekt - vi söker nämligen båda! Som medarbetare hos oss kommer du att få bidra med din expertis inom revision med fokus på bostadsrättsföreningar och syssla med allt från granskning till rådgivning och konsultation. Din resa hos oss kommer starta med en introduktionsperiod där du får gå bredvid en av våra mer erfarna revisorer och på sikt ansvara för din egen kundstock. För att lyckas i rollen krävs laget-före-jaget-mentalitet och att du har lätt för att kommunicera med människor, oavsett bakgrund. Hos oss kommer du agera bollplank till våra kunder redan från start och därför behöver du vara en god kommunikatör - så att du kan få andra, som kanske inte är lika intresserade som du, att förstå ekonomi. Vi söker dig som... trivs bäst som en del av en grupp. Vi tror att du är social och prestigelös, trygg och lugn. Du som ser möjligheter i alla utmaningar och vill att alla ska bli bättre - tillsammans. Med din analytiska blick och hjärta av engagemang, tror vi att du värdesätter work-life-balance som i sin tur bidrar till en positiv och öppen stämning på jobbet. Om så är fallet, är vi helt rätt för varandra! Våra önskemål till dig: - Relevant utbildning i ekonomi, gärna inom revision - Svenska - Körkort meriterande - Kunskap i och om fastigheter är meriterande. Du kanske jobbar hos en förvaltare som ekonom idag eller är aktiv i din egen bostadsrättsförening. Varför BoRevision? Tillsammans förändrar vi synen på vikten av revision och förvaltning inom fastighetssektorn. Människor som trivs tillsammans, har roligt och kan kommunicera kommer att ta sig till oändliga höjder - detta är något vi tror på. Att arbeta här innebär att du kan växa och utvecklas i en dynamisk bransch, tillsammans med ett stöttande team. Vi har även några årliga träffar då vi samlas från alla kontoren och utbyter erfarenheter och har det trevligt tillsammans. Nu växer vi i Sundsvall och ser innerligt fram emot att välkomna vår nya kollega: är det du? Sök idag! START: Enligt överenskommelse PLATS: Sundsvall OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-05-13 Är du vår nästa medarbetare? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs! Vi på Oddwork (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i App Store (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)!
Arbetsgivare
Oddwork Sweden AB
Hemsida: http://www.oddwork.se/
Ansökan
Ansök senast 13 maj (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Reskontraansvarig med teamet och kunden i fokus på Svenska Retursystem

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Svenska Retursystem rekryterar: Reskontraansvarig med teamet och kunden i fokus Det smarta kretsloppet Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part. STANDARDISERING OCH ÅTERVINNING Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen. OM SVENSKA RETURSYSTEM Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudko... Läs mer på https://hpr.to/j22667 Vill du vara med och skriva historia i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi?  Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och gruppens leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för redovisning? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som kundreskontraansvarig på Svenska Retursystem.   Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor formar hur ni löser era uppgifter och hur ni når gruppens måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag att använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare. Svenska Retursystem söker dig som gillar ekonomi och har erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete. Du har ett stort engagemang och en stark vilja att skapa strukturer i en föränderlig miljö. Vi letar efter dig som är beredd att med din initiativförmåga ta dig an nya spännande utmaningar och bidra till vår fortsatta utveckling. Du kommer att vara placerad på vårt nybyggda kontor i Västerås, där kommer ingå i ett nytt team (Customer Service & Planning Center) med såväl planering, kundservice, Logistikanalys som kundreskontra med närmare 20 personer. Du kommer också jobba nära ekonomifunktionen i Stockholm.  En central del av arbetet är att tillhandahålla god service till våra intressenter, både internt och externt. Ansvarsområden - Kundreskontra - Krav- och inkassoprocess - Uppföljning kredithantering - Fakturering Arbetsuppgifter - Operativt och löpande kundreskontraarbete - Fakturering - Kravprocesser inkl. inkasso, konkurser mm - Kundinbetalningar - Kredithantering – följa kreditvärdigheten, ta operativa beslut om att tillåta leveranser, hantera kreditutrymme, förskott mm. - Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter i ekonomirelaterade processer För att lyckas i den här rollen - Noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö. - Du har lätt för att lära dig nya system och drivs av att utveckla förbättringar såväl i affärssystem som interna processer. - Du trivs med att jobba med såväl återkommande operativt arbete som projektarbete, delta i tvärfunktionella möten samt att kunna prioritera däremellan. - Strukturerad och har god analytisk förmåga för att se samband och helhet. - Hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt. - Lyhörd, prestigelös och mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor. - Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling Formella krav - Akademisk eller motsvarande utbildning inom ekonomi. - Minst 3 år erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete. - Goda IT-kunskaper i Officepaketet specifikt Excel. - Minst 3 års erfarenhet att arbeta i ekonomisystem. - Goda kunskape... Läs mer på https://hpr.to/j22667
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: https://www.retursystem.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 20 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Revisor med fokus på verksamhet och ekonomi

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 juni (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kommunrevisor

Om jobbet
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare med cirka 56 000 anställda. Stadsrevisionen har kommunfullmäktiges uppdrag att årligen granska och främja den verksamhet som kommunstyrelsen och stadens sammantaget cirka 55 nämnder och bolag ansvarar för. Vår uppgift är att pröva om verksamheten är ändamålsenlig, bedrivs effektivt och redovisas på ett rättvisande sätt. Stadsrevisionen har 34 medarbetare. Vårt kontor ligger i centrala Göteborg. På stadsrevisionen får du möjlighet att arbeta med frågor som berör många människor. Du deltar i samhällsutvecklingen genom att bidra till insyn och bedömningar som ligger till grund för förändring, diskussion och beslut. Arbetet är omväxlande och ger djup kännedom om kommunens olika verksamheter. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade kollegor samt ha täta kontakter med både politiker och tjänstemän. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu ytterligare en kollega som kombinerar djupgående kunskap om kommunal verksamhet med kvalificerad erfarenhet av kommunal ekonomi och redovisning. Granskningen av stadens verksamheter genomför vi i huvudsak själva medan granskningen av räkenskaper upphandlas från externa byråer. Den samlade analysen av verksamhet och ekonomi sker med egen personal. Vi ser nu ett behov att utvidga kretsen revisorer som är väl förtrogna med både kommunal verksamhet och ekonomi. Du kommer att ingå i en av stadsrevisionens två revisionsavdelningar och genomföra årlig granskning för några av stadens nämnder och bolag samt arbeta i projektform med granskningar av mer fördjupad karaktär. Arbetet som revisor bedrivs både enskilt och i grupp och passar dig som både har vana att arbeta självständigt och som tycker om att samarbeta med personer som har olika kompetenser. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller förvaltning och du har kvalificerad erfarenhet av kommunal ekonomi och redovisning. Vi ser helst att du har erfarenhet som revisor eller att du har en bakgrund som redovisningsansvarig eller redovisningskonsult. Det är meriterande om du har erfarenhet av att granska eller upprätta årsredovisning. Du är analytisk och har förmåga att se helhet och samband samt är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Som person har du lätt att samarbeta med andra, är en god lyssnare samt har hög kapacitet och integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 22 juni (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsansvarig till GlobalConnect

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
GlobalConnect söker en redovisningsansvarig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med dem! De söker dig som vill vara den svenska gruppens redovisningsspecialist och ansvara för komplexa redovisningsfrågor inom både local GAAP och IFRS. I rollen ingår ansvar för: - IFRS Compliance - att hålla sig a jour och implementera nya redovisningsstandarder. Agera specialist inom tillämpliga standarder såsom IFRS16 och IFRS15. - Koncernkonsolidering samt rapportering av den svenska gruppens konsoliderade siffror till gruppfunktionen i Norge. - Redovisning och rapportering av M&A - såsom förvärv, avyttringar, fusioner mm. - Skattefrågor - moms, koncernbidrag, transfer pricing samt andra strategiska skattefrågor. - Årsredovisningsprocessen - Revisionsprocessen - Intern kontroll - Rådgivning inom organisationen samt driva projekt inom redovisning Du kommer att rapportera till head of accounting och ingå i ett team med 4 andra redovisningsekonomer, ekonomiavdelningen i Uppsala består av ca 20 personer baserad på vårt fina kontor precis vid stationen. Vem söker vi? Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har arbetat med koncernredovisning, rapportering och årsredovisningsprocesser gärna i koncerner med dotterbolag i Sverige och utlandet. Alternativt har du motsvarande erfarenhet från ditt arbete inom revision. Vidare har du erfarenhet av IFRS och av att bygga struktur och skapa rutiner. Rapporteringsspråk är engelska varför mycket goda kunskaper i både svenska och engelska krävs för att klara av tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet från någon/några av nedanstående områden: - aktuell och uppskjuten inkomstskatt - internkontroll och internrevision - koncerner med stark tillväxt och i snabb förändring Som person är du engagerad, ansvarstagande och gillar att jobba både hands on och med att leda och bygga rutiner och processer som utförs av andra. Du har en fallenhet för och är bekväm i systemfrågor. Du trivs i en föränderlig miljö i högt tempo, där individen uppmuntras till att påverka och göra skillnad. Ansökan I den här rekryteringen har GlobalConnect valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Viola Hammar 0766 471 658. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-06-22. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... Om GlobalConnect Vi är GlobalConnect. Vi förenar människor och organisationer över hela vårt samhälle. Det börjar med grunden i vår digitala infrastruktur och slutar med allt vi möjliggör. Vi strävar efter att förenkla det komplicerade. Vi lever efter vårt kundlöfte - att vara enkla att jobba med. Vi förverkligar visioner. Vi är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och data-center i Norra Europa. Vår vision är enkel: vi förverkligar visioner genom att möjliggöra det uppkopplade samhället. GlobalConnect finns idag representerat i både Finland, Norge, Sverige, Danmark och Tyskland och har anställda från flera olika länder vilket möjliggör en mångkulturell miljö där vi kommer få dig att trivas och med stort engagemang introducera dig till din nya roll och arbetsplats. Titel: Redovisningsansvarig
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Revisorsassistenter med erfarenhet till PwC

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Revisor

Om jobbet
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba med den senaste tekniken? Vill du arbeta nära många av Sveriges och världens mest spännande företag samt de personer som driver dessa? Då ser vi fram emot din ansökan om att bli revisor på PwC! Arbetsuppgifter Inom PwC handlar det om medarbetaren! Ta chansen att verkligen lära känna dina kunder och deras verksamhet. Vi strävar efter att inspirera till digital transformation genom nya arbetssätt och förändring. Genom att ha tillgång till nya digitala lösningar kan du fokusera på vad du gör bäst - att erbjuda högsta nivå av affärsrådgivning och revisionsstjänster. PwCs mål är att vara mer digitala, mobila och flexibla. Vi investerar och utvecklar ständigt nya arbetssätt som förenklar granskningsprocessen. Med digitaliseringen skapar vi nya insikter med analytiska verktyg och visualiserar affärsbeslut. Som revisor på PwC kommer du att arbeta som en del av ett team och hjälpa till att lösa komplexa affärsproblem från strategi till genomförande.   Vem är du? Vi söker dig som har: - Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete. - En akademisk examen i företagsekonomi, gärna inom revision/redovisning. - Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du: - Är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar - Har en flexibel inställning och kan hantera olika uppdrag och en varierad arbetsbelastning. - Besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov. - Har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team. - Är strukturerad, effektiv och organiserad.   Du erbjuds En karriär inom revision ger dig möjlighet att arbeta med en rad revisionstjänster och affärsrådgivning till en mängd olika kunder beroende på din bakgrund. Vi har kunder i alla branscher och segment, allt från små snabbt växande kunder till stora koncerner. Från privatägda företag till folkhälsovård och kommuner. Vi arbetar med allt från mindre lokala organisationer till stora noterade bolag, offentlig verksamhet och ideella organisationer. Vår verksamhet växer när våra medarbetare växer, därför är möjligheter till personlig utveckling en viktig framgångsfaktor för oss. Vår ambition är att din tid på PwC ska vara den bästa i din karriär oavsett hur länge du stannar hos oss. Det handlar om möjligheten att göra det som passar dina individuella styrkor, intressen och karriärsmål, och att få rätt möjlighet vid rätt tidpunkt. Vi erbjuder vidareutbildning, coachning, kurser och andra former av erfarenhetsutbyte. Ta chansen att hitta din Opportunity of a Lifetime hos oss! I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Sjöström: 0709-72 14 70, [email protected] eller Emma Liljeqvist: 0704-71 17 53, [email protected] Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV, personligt brev och betyg från Universitet/högskola) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget PwC Sverige är marknadsledande inom revision samt skatte- och affärsrådgivning, med 2 900 medarbetare och 33 kontor runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 35 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i. PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 284 000 medarbetare i 155 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 23 juni (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.