På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningskonsult
Spela filmen

Redovisningskonsult

1 Utvalda jobb

Redovisningsekonom till Evelent SW AB

Arbetsgivare / Ort: Evelent SW AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-08
VISA MER
Om jobbet

Är du en ambitiös och engagerad Redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer?
Trivs du i en roll som erbjuder en varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka?
Då vill vi gärna att du läser vidare!

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Evelent Sw Ab som vill vara med och utveckla både våra kunders företagande och våra medarbetare.

I din roll som Redovisningsekonom hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du stödjer och coachar juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande rapporteringar
• Konsultation och kundrådgivning

Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasieekonom
• Erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
• Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar.

Vi jobbar med Fortknox som redovisningsprogram och det kräver att du har god erfarenhet av Fortnox sedan tidigare. För att du ska trivas i rollen som Redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta i team och i mötet med kunden.
Du har förmågan att hantera ett stort arbetsflöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi tror att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Vidare ser vi även att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vårt mål på Evelent SW AB är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling.

Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Ansökan
Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV. Urval och intervjuer sker löpande. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Evelent SW AB är en ledande aktör inom distribution av reservdelar inom telekombranschen.

Ansökan mailas till: Amer Alzheri, [email protected]

Ansökan
Ansök senast 31 december (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER UTVALDA JOBB


733 Lediga jobb

Redovisningskonsult till bolag på Kungsholmen

Arbetsgivare / Ort: Rp Rekrytering Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Ryska Posten Bemanning söker för kunds räkning en Redovisningskonsult som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på heltid med start i början av september. Kunden är en redovisningsbyrå som erbjuder moderna lösningar med service från hjärtat. För att lyckas tror de på personliga relationer, flexibilitet, effektivitet och ett starkt engagemang för deras kunder. Deras erfarenhet är främst fördjupad inom restaurangbranschen. Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang. OM TJÄNSTEN I rollen som Redovisningskonsult ingår du i ett team om 5 personer. Arbetsuppgifterna består av sedvanliga ekonomiuppgifter men du hanterar också egna kunder och arbetsuppgifterna innefattar därav en hel del kundansvar och kundkontakt. Arbetet innebär mycket intern och extern kontakt, så det krävs att du är kommunikativ och vågar ställa krav. Tjänsten är på heltid och tillsvidare och du arbetar sedvanliga kontorstider. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer bli anställd direkt hos vår kund. Arbetsuppgifter Som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter: - Löpande bokföring - Kundreskontra - Leverantörsreskontra - Månadsbokslut - Årsbokslut - Kundkontakt VI SÖKER DIG SOM - Minst 3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter - Erfarenhet från redovisningsbyrå är meriterande - Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska - Relevant utbildning inom ekonomi - Erfarenhet av Fortknox är meriterande - Erfarenhet att arbeta med månads- och årsbokslut. Vi söker dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete om du dessutom har hanterat kundkontakt tidigare är det en fördel, men inget måste. Du är driven, engagerad, lättsam och social. Vi ser att du är engagerad och bemöter dina kollegor och externa kontakter med en positiv inställning. ÖVRIG INFORMATION - Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. - Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]
Arbetsgivare
Rp Rekrytering Bemanning AB
Hemsida: http://www.ryskapostenbemanning.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Financial Accountant

Arbetsgivare / Ort: A Hub AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
About the Company Burckhardt Compression is the worldwide market leader for reciprocating compressor systems, and the only manufacturer and service provider that covers a full range of reciprocating compressor technologies and services. Its customized compressor systems are used in the gas gathering and processing, gas transport and storage, refinery, chemical, petrochemical as well as in the industrial gas and hydrogen mobility and energy sectors. Burckhardt Compression’s leading technology, broad portfolio of compressor components and the full range of services help customers around the world to find the optimized solution for their reciprocating compressor systems. Since 1844 its highly skilled workforce has crafted superior solutions and set the benchmark in the gas compression industry. We offer: We offer you an interesting work and excellent development opportunities within a diversified and international environment as well as attractive working conditions and a an open corporate culture. Your main tasks and responsibilities will be: - Gather, process and monitor financial data for two separate reporting entities, BCGB and BCSE. - Prepare and publish timely monthly financial statements. - Participate in the preparation of the budget and financial forecasts, reporting any variances. - Create monthly and annual reports to identify results, trends and financial project-related forecasts. - Monthly review and reconciliation of WIP accounts. - Work closely with colleagues across two entities: BCGB and BCGB when dealing with various accounting operations (including billing, accounts receivable, accounts payable, general ledger, cost accounting, inventory accounting and revenue recognition). - Monitor project margins and report of any variances. - Monthly project risk management liaising with Operations to identify any problem areas, with Sales regarding revenue recognition and debt collection. - VAT accounting. - Collaborating closely with the external/internal audit team and liaising with external personnel as required. - Contributing to company financial strategy and decision-making processes. - Assisting the Finance/HR Manager in presenting reports to senior management, stakeholders and board members. - Establish and maintain a well-defined quality system across the Finance function. We are looking for you who have: - You fit to this position if you bring proven working experience at Financial Accountant level (ideally 5 years of experience preferred working for multinational companies). - A finance-related degree and/or professional qualification. - Good communication skills, advanced computer skills in MS Office. - Accounting software and databases and an hands-on-mentality. - Fluency in English is a must. Start. As soon as possible Location, Göteborg (Landvetter). Remote is possible This is a recruitment assignment and you will be employed by Burckhardt Compression
Arbetsgivare
A Hub AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Technical Accounting Manager

Arbetsgivare / Ort: Mpya Finance AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Heimstaden is a leading European residential real estate company with more than 116,000 homes across 10 European countries and a property value of SEK 187 billion. We acquire, develop, and manage properties with an evergreen perspective, and every day our 1,700 people create value for owners and Friendly Homes for customers, guided by our values – Dare, Care, Share. Are you passionate about gaining new knowledge, trying new things and drive development? Working in a fast-paced and entrepreneurial environment, is to you enjoyable and you don’t fear digging into a workplace where you get to be a part of building the routines and processes. Heimstaden continues to grow, and we are therefore making room for one more colleague in the Finance department – a Technical Accounting Manager who will report to Director of Financial Controlling and Reporting. We offer a position in an exciting and rapidly growing organization with high ambitions. The position is new, so you will be able to influence building the role to excellence. The position is located at our beautiful head office in Malmö, where you can enjoy your lunch with a view and have a workout in our fresh gym. Some of your responsibilities as Technical Accounting Manager will be: • Responsibility for the Group’s accounting principles and compliance with IFRS • Ownership of all technical accounting analysis to ensure compliance with requirements, including preparation of technical accounting memos and provision of technical advice • Contributor in the reporting of technical accounting issues to the Audit and Risk Committee • Ensure applicable policies and guidelines are updated in the company’s financial manual • Ownership of technical accounting in areas related to acquisitions and support in financial due diligence processes • Contributor to the consolidation process and quarterly and annual reports • Analyze new and proposed accounting standards and determine the impact on the company • Implement and train teams, of changes in accounting principles and or internal policies • Accounting technical business partner to the Group and local finance teams, and stakeholders • Participate in and support various projects Join us on our journey to create more Friendly Homes, and not least – a Friendly Workplace! Who are we looking for? We believe that you will thrive in this role if you have earned a university degree in business administration or accounting and have worked a minimum of 5 years in a similar role or from audit. You have a passion for analyzing accounting issues and applying theory in practice. In these previous roles that you have had, you have acquired substantial knowledge from IFRS and external reporting. You speak and write flawlessly in English and one of the Scandinavian languages. As the prestigeless person that you are, you like to try new things and share both your successes and failures. Also, you love to (out)perform and to win - but as part of a team. Application This recruitment is managed in cooperation with Mpya Finance. If you have any questions, don’t hesitate to reach out. [email protected] (0706555730) or [email protected] (0703755075). We review applications continuously, so please apply as soon as possible at www.mpyafinance.se.
Arbetsgivare
Mpya Finance AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom på deltid till Bayn Production i Varberg!

Arbetsgivare / Ort: Sjr In Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vill du vara med och utvecklas i ett snabbväxande produktionsbolag inriktat mot livsmedel? Har du ett stort intresse för livsmedelsproduktion, industri och tillverkning? Vill du ta chansen att vara delaktig i uppbyggandet av en organisation i förändring? Bayn Production AB söker nu dig som är van vid löpande redovisning och sugen på att ta dig an nästa utmaning i din karriär. Om tjänsten Vi söker en redovisningsekonom som vill jobba deltid på 50% i Varberg. Arbetet är förlagt under dagtid men är flexibelt att anpassas efter önskemål om arbetstider och dagar. Som redovisningsekonom kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att arbeta med bolagets löpande redovisning. Du kommer att upprätta månadsavstämningar och göra självständiga månadsbokslut. I rollen ingår även att sköta löner för ca 20 medarbetare i fabriken. Du arbetar nära verksamheten och har ett tätt samarbete med bolagets VD. Du rapporterar till koncernens CFO. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av redovisningsarbete, förslagsvis från en roll som redovisningskonsult. Du behöver vara duktig i Excel för att kunna skapa och ta fram rapporter och har du erfarenhet från affärssystemet Fortnox är det meriterande. Det är även meriterande ifall du har arbetat i producerande verksamhet eller med livsmedel tidigare. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är en självgående person som gärna driver processer framåt och tar ansvar för dina uppgifter. Vidare är du kommunikativ och gillar att ha många kontaktytor i ditt arbete. Detta är en tjänst som passar dig som vill komma in i en spännande organisation. Du får möjlighet att hitta dina egna rutiner och processer, du är fri att skapa dina egna förutsättningar för att lyckas i rollen. Du arbetar nära verksamheten samtidigt som bolaget tillhör en stor koncern. Om Bayn Production AB Bayn Production AB är en är en produktionsanläggning av godis och snacksprodukter baserad i Varberg med en lång erfarenhet och kompetens vilket erbjuder ett fullskaligt godissortiment av olika slag. Här omsätts morgondagens tankar från idéer till verklighet när vi skapar framtidens sockerreducerade livsmedel och nya FMCG-produkter. Bayn Production är ett dotterbolag till Humble Group AB och ingår därmed i koncernen Humble Group. Humble Group AB är noterade på Nasdaq First North i Stockholm sedan 2014. Ansökan I denna rekrytering har Bayn Production valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-01. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Titel: redovisningsekonom
Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB
Hemsida: http://www.sjr.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior rådgivare ekonomi och skatt, Ludvig & Co Sjöbo

Arbetsgivare / Ort: Ludvig & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Vill du vara med och göra skillnad? Som senior rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.  Om tjänsten I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av:  • Uppdragsansvar och kundansvar • Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning. • Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning Därför kommer du trivas hos oss Biträdande regionschef Lotte Myrebris berättar: På kontoret i Sjöbo blir du en del av ett team på ca femton medarbetare. Som grupp värdesätter vi omtanke och affärsmässighet och tillsammans så strävar vi efter ett proaktivt arbetsätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av att se mina medarbetare växa och utvecklas tillsammans och förväntar mig delaktighet och ett vi-tänk av mina medarbetare. Förutom dina framtida kollegor i Sjöbo arbetar vi alltid i samklang med våra kontor i Hörby och Vollsjö där du kommer ha ytterligare kollegor och ett team på fem medarbetare. Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara. För att lyckas behöver du • Akademisk utbildning inom ekonomi • Stort yrkesmässigt engagemang • Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund. Låter det här som du?  Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Biträdande regionschef Lotte Myrebris, [email protected] eller tel. 0416-287 61 Vi ser fram emot din ansökan!   Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst.  Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom
Arbetsgivare
Ludvig & Co AB
Hemsida: https://www.ludvig.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.