På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

493 Lediga jobb

Redovisningsekonom inom offentlig sektor

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (1 månad 3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-22
Källa: Arbetsförmedlingen
Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av nästa steg i karriären och vill utvecklas i en framåtsträvande miljö med sunda värderingar, sök då tjänsten som redovisningsekonom idag! Just nu söker vi en noggrann redovisningsekonom till vår kund inom offentlig förvaltning. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.

Ansvarsområden

Arbetsuppgifterna är huvudsakligen:
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
- sammanställande av årsredovisning och rapporter. 
- säkerställa att årsredovisningen följer RKR:s rekommendationer
- stödjande och rådgivande funktion. 
- genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser. 

Uppdraget kan även innebära:
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning samt prognos mot förvaltning
- investeringsredovisning

Arbetstider

Tjänsten är en deltidstjänst på c:a 80%. Kan eventuellt utökas till en heltidstjänst.  Uppdragsstart i februari t.om april med möjlighet till en månads förlängning. 

Arbetet kan utföras på såväl distans som på plats efter uppdragsgivarens anvisning.

Kvalifikationer

- högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. 
- arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult och helst inom offentlig verksamhet. 
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. 
- arbete i ekonomisystem exempelvis Raindance, Agresso mm

Vi tror att du som söker är positiv, trygg och serviceinriktad – precis som dina kollegor du kommer till. Som person är du också analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt samtidigt har du lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (1 månad 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom på deltid till statlig verksamhet i Örebro!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Är du ekonom med tidigare erfarenhet från alla delar inom ekonomiarbetet? Vill du ta dig an en bred roll där du får arbeta nära verksamheten? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Just nu söker vi en Ekonom på deltid för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Uppdraget är ett föräldravikariat där omfattningen beräknas vara på 40%, men kan komma att utökas. Önskad start är omgående för att sedan pågå under sex månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Ekonom kommer du arbeta brett och omväxlande där du agerar kvalificerat affärsstöd inom ekonomiområdet. Du arbetar nära verksamheten och ger stöd till arbetschef och platschefer vad gäller ekonomiska frågor. Du rapporterar direkt till arbetschefen och ingår i ledningsgruppen för arbetschefsområdet. Vissa resor i tjänsten förekommer, främst inom det geografiska området. Vidare har du ett nära samarbete med controller där ni har regelbundna avstämningar. Rollen kräver att du behöver vara på plats varje månad i samband med rapportering av månadsbokslut, vilket innebär begränsade möjligheter att vara ledig just dessa dagar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Delaktighet i budget och prognosarbete • Verksamhets- och projektuppföljning • Projektredovisning • Löpande bokföring • Hantering av leverantörsfakturor • Kundfakturering • Bokslut • Månatlig rapportering finansiellt resultat • Delta i olika utvecklingsprojekt kopplat till ekonomi • Vara behjälplig med att registrera personalliggare, föra mötesprotokoll, ta fram passerkort, ID-06 m.m. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen som Ekonom söker vi dig med: • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning på redovisning, alternativt motsvarande utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. • Några års erfarenhet av arbete med ekonomi, gärna på ett mindre företag, där du kommit i kontakt med alla delar i ekonomiarbetet. • Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt i Excel. • Erfarenhet av arbete i Agresso, Webinfo och Insight är meriterande. • B-körkort. För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Som person är du analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du agerar på ett affärsmässigt sätt med integritet. Vidare är du trygg i dig själv och söker stöd vid behov. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till Newsec Asset Management i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Din roll:
Som Ekonom ingår du i ett team som säkerställer en trygg hantering av kundernas ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du är en viktig del i processen för ekonomisk förvaltning så att Newsec Asset Management får fortsatt nöjda kunder och medarbetare. 

Ansvarsområden

Dina ansvarsområden består bl.a. av:

• bokföring och löpande redovisning 
• ansvar för kassa- och kontoavstämningar
• ekonomisk analys och rapportering
• att upprätta bokslut och årsredovisning
• uppföljning av likviditet, budget och prognos
• att hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler
• avstämning av balansräkningens konton
• skatteberäkning och inkomstdeklaration
• att tillhandahålla den övriga ekonomiska information kunden  
  efterfrågar om sina bolag
• revisors- och myndighetskontakter 

Arbetstider

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i centrala Göteborg. 

Kvalifikationer

Din profil:
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad.  Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som kund. 

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom ekonomi och som har flerårig erfarenhet av redovisning. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har en god nivå på dina kunskaper i Excel. 

Din värdegrund:
Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.

Ditt Newsec:
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Berglin, 0703-80 53 41. Ansökan sker via Randstad Finance. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!  

Om företaget

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar. Nu söker vi en kvalificerad ekonom med stort engagemang som vill arbeta med ekonomisk rapportering för vår kund. 
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom sökes till Hooks Herrgård

Arbetsgivare / Ort: Hooks Herrgård Hotell AB / HOK
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-01-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Om oss

Hooks Herrgård är en fantastisk anläggning 20 minuter söder om Jönköping. Vi har blivit utsedda till en av Sveriges bästa mötesplats ett flertal gånger, vi har två fina golfbanor, ett riktigt vasst kök samt en av Skandinaviens bästa Spa & Fitnessanläggningar. Vi är kunniga, engagerade och har roligt på jobbet.

Till vår ekonomiavdelning söker vi en kunnig och driven redovisningsekonom med ett leende på läpparna - är du vår nya stjärna?

www.hooksherrgard.se


Om dig

Med anledning av att en medarbetare nu lämnar oss efter lång och trogen tjänst söker vi en engagerad redovisningsekonom till vårt ekonomi-team. Vi söker dig som är positiv och driftig och har en ekonomisk utbildning med några års erfarenhet av ekonomiarbete. Vi ser gärna att du arbetat med hela kedjan från fakturering till att sammanställa månadsbokslut samt årsbokslut och årsredovisningar. På Hooks Herrgård får du möjlighet att utvecklas och växa i din roll som redovisningsekonom.

Du som söker har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har kunskap av att arbeta i vårt lönesystem Hogia.

På Hooks Herrgårds ekonomiavdelning arbetar vi i team och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är analytisk och noggrann med ett öga för detaljer. Du är initiativrik, bra på att bygga relationer och tycker om att utveckla dig själv och ditt arbete. Att vara flexibel och att arbeta självständigt är naturligt för dig, samtidigt som du är en lagspelare som ser till gruppens och organisationens bästa. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi strävar hela tiden efter att bli bättre och att komma med nya infallsvinklar och idéer ser vi som positivt.


Dina arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Löpande redovisning och kontoavstämningar

· Löneadministration

· Supporta ledning och personal

· Sammanställa redovisning till bokslut med hjälp av ditt team.


Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning på 75% som inleds med provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är dagtid, måndag-fredag.


Ansökan

Är du vår nya kollega? Maila då ditt cv och personligt brev till [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Hooks Herrgård Hotell AB
56013 HOK
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Midsummer söker redovisningsekonom!

Arbetsgivare / Ort: Skill Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vill du tillhöra ett företag i en expansiv fas? Trivs du med snabba puckar och högt tempo i en platt organisation? Vill du bidra med din kompetens och samtidigt ha väldigt roligt på jobbet? Midsummer är en dynamisk arbetsplats i en internationell miljö med puls och mycket värme. Låter det här som ett uppdrag för dig dig? Sök redan idag! Om företaget Midsummer är en ledande svensk utvecklare och leverantör av avancerade lösningar för produktion och installation av slitstarka, böjbara och byggnadsintegrerade CIGS-solceller. Tekniken bygger på en snabb process med sputtering av alla lager i solcellen i en obruten vakuumkedja. Det unika DUO-systemet har tagit positionen som det mest spridda produktionssystemet för denna typ av CIGS-solceller i världen. Midsummers tillverkningsprocess har ett minimalt koldioxidavtryck jämfört med andra produktionsprocesser för solpaneler. Midsummer utvecklar och säljer även solpaneler direkt till slutmarknaden från egen produktion och via kontraktstillverkare genom varumärket Midsummer Solar Roofs. Med produkterna Midsummer SLIM, Midsummer WAVE och Midsummer BOLD får kunden lätta, tunna och diskreta solpaneler som är näst intill osynliga – helt enkelt marknadens snyggaste solcellstak. Bolagets aktie (MIDS) är föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsekonom hos Midsummer får du jobba i en internationell miljö med sedvanliga uppgifter inom löpande redovisning som innefattar ett åtagande att vara delaktig i att sätta struktur i vardagen och rutiner att uppskatta. Du är en servicefunktion mot samtliga medarbetare i organisationen som kan behöva hjälp med diverse sakfrågor. Du har även kontakt med externa funktioner såsom Skatteverket och revisorer. Spannet är brett mellan att bolla vardagliga frågor från kollegor till att hålla en god prioritering och struktur bland uppgifterna inom redovisning. Arbetet innefattar kommunikation på engelska i både tal och skrift. Ditt närmsta team består av ekonomichef, en controller och en ekonomiassistent. Exempel på arbetsuppgifter är: * Vara ansvarig över kundreskontran – fakturering, påminnelse -och inkassohantering – jobba tätt tillsammans med försäljningsavdelningen. *Vara ansvarig för de transaktioner som går emellan dotterbolaget och moderbolaget – boka och stämma av tillsammans med vår redovisningsansvarige på plats i Italien. * delaktig vid bokslut – bokningar, justeringar, avstämningar och rapportering till revisorer avseende dina områden (försäljning och personalrelaterade poster) * supporta interna medarbetare med enskilda frågor * vara kontakten mellan löneavdelning och ekonomiavdelningen – bokföra, kontrollera och rapportera löner till Skatteverket. Din profil Med all säkerhet behöver du vara en person som uppskattar en organisation i rörelse med start-up anda och en mentalitet som är inkluderande. Du har förmågan att prioritera arbetsuppgifter och är inte rädd för att använda din röst i såväl sakfrågor som i fikarummet. Du uppskattar att balansera det fyrkantiga som yrket kräver, med ett utrymme att även jobba utanför boxen. Egenskaper som flexibel, initiativtagande, detaljerad och noggrann uppskattas i arbetskulturen. Midsummer har en generellt hög aktivitet vilket innebär att du behöver trivas i en miljö med blandning av högt tempo varvat med mycket värme. För att trivas och möta förväntningarna bör du: * Ha goda kunskaper i Excel och något ekonomisystem * Uppskatta förändringsarbeten och möjligheten att påverka * Vara serviceminded * Ha god grundstruktur i ditt arbetssätt * Ha ett framåtdriv och vara vetgirig * Vara bekant med att använda engelska i tal och skrift * Ha god systemvana Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete mot styrelse och ledningsgrupp i Börsnoterat Bolag. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av rollen som redovisningsekonom sedan tidigare. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Midsummer med Skill. Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med urval och intervjuer. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Anna Carlbaum på 08- 120 971 73 alt. [email protected] Om oss Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: https://skill.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till Scania i Luleå

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Ferruform AB är ett fristående helägt dotterbolag till Scania CV AB. Scania Ferruform bidrar till Scanias konkurrenskraft med dagens och framtidens produkter genom branschledande kompetens, effektiva processer och tvärfunktionellt arbete. Vi har dagliga leveranser av bakaxelbryggor, sidobalkar, tvärbalkar och andra ramkomponenter till Scanias chassimonteringar i Södertälje, Zwolle och Angers. Med cirka 500 anställda är vi en av Luleås största verkstadsindustrier. Vi söker nu en ekonom till vår ekonomifunktion i Luleå som totalt består av 4 personer. Ekonomifunktionens huvuduppdrag är att stötta verksamheten med specialistkompetens inom ekonomiområdet. Vi ser till att finansiella lagstadgade krav uppfylls och med god verksamhetshetskännedom identifierar, utvärderar och presenterar vi förbättringsområden inom olika delar av verksamheten.    Om tjänsten Rollen innebär att du kommer att jobba med både controlling och redovisning. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Verksamhetsstöd – du kommer att ge stöd, vägleda och utbilda verksamheten i ekonomiska frågor. • Rapportering, prognos och uppföljning av verksamheten. • Ekonomiska analyser av orsak och verkan – ta fram faktabaserade och pedagogiska beslutsunderlag till verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv. • Jobba nära verksamheten och över organisationsgränser för att driva verksamheten framåt i riktning mot uppsatta mål. • Löpande bokföring – avstämningar, betalningar, moms. • Administration – kontroll/styrning leverantörsfakturaprocessen, SCB-rapportering mm. • Månadsbokslut, årsbokslut och rapportering. Om dig Vi söker dig som har utbildning i ekonomi på universitet eller högskola, god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Du hanterar Office-applikationer utan problem och har särskilt goda kunskaper i Excel. Vi ser att du har flerårig erfarenhet från liknande arbete och har goda kunskaper om processerna på en ekonomiavdelning. Du förväntas lägga stort fokus på att bidra till utvecklingen av interna processer och arbetssätt. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och noggrann, där du stöttar verksamheten med ett strukturerat arbetssätt och vänligt bemötande. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt mot tydliga deadlines. Som person är du en positiv och trygg lagspelare där du bidrar till en god stämning och gott samarbete med kolleger och verksamheten. Du är en driven person med god analytisk förmåga som hela tiden strävar efter att förbättra processerna i verksamheten. Ansökan och kontaktuppgifter För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Gunilla Eriksson tel 0920-766 94, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-chef Eva Andersson, 0920-765 90, [email protected] Ansökan ska innehålla CV, personlig brev och betygsutdrag. Urval och intervjuer sker löpnade så lämna in din ansökan så snart du kan. Sista ansökningsdag är 2021-03-07. Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

JUNIOR REDOVISNINGSKONSULT TILL STOCKHOLM

Arbetsgivare / Ort: Resultat i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en junior ekonom med det rätta drivet? Som dessutom vill ha möjlighet att utvecklas och ta ansvar? Just nu söker vår kund, i centrala Stockholm, en ny stjärna till sitt team! Om företaget Vår kund är en redovisningsbyrå i centrala Stockholm med verksamhet i hela Stockholms län. De strävar efter ett långsiktigt och personligt samarbete med sina kunder och erbjuder allt inom redovisningstjänster, företagsekonomisk rådgivning, skatterådgivning och lönehantering. De jobbar ständigt efter att arbeta mer digitaliserat och hoppas du vill vara med på resan! Här erbjuds du en flexibel arbetsplats och stora möjligheter att ta nästa kliv i din utveckling. I dagsläget har de två redovisningsgrupper och en lönegrupp. Dina arbetsuppgifter Som Junior Redovisningskonsult hos vår kund ansvarar du för din egen kundportfölj. Kunderna kan vara allt ifrån enskilda firmor till medelstora aktiebolag. Du kommer arbeta med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och månadsbokslut. Du kommer ha en mer erfaren kollega som gör årsbokslut, deklarationer etc. Däremot finns det stora möjligheter att utvecklas i rollen och få ta ett helhetsansvar med tiden. Din profil Vi ser att du som söker tjänsten är självständig i det löpande arbetet och har arbetat brett gällande ekonomi i minst 1 år, du behöver inte ha arbetat självständigt med bokslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en samarbets- och serviceinriktad person med god social förmåga. Vidare är du noggrann i ditt arbete och är en uttalad lagspelare. Som person är du även driven och älskar att ta ditt eget samt företagets arbete framåt! Framgångsfaktorer - Erfarenhet av att arbeta självständigt med löpande arbete inom ekonomi i minst 1 år - Driven, glad och teamspelare Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Stockholm, Kungsholmen LÖN: Enligt överenskommelse SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-03-07 Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89
Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB
Hemsida: http://www.resultatab.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till världsledande lastbils- och busstillverkare!

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Amendo söker nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till en världsledande lastbils- och busstillverkare. Uppdraget påbörjas i mars och pågår initialt i sex månader. Bolaget är placerat i Södertälje. Arbetsbeskrivning Vi söker dig med några års erfarenhet av koncernredovisning med ett intresse för koncernredovisning ur ett praktiskt, analytiskt och systemlösningsperspektiv. Du rapporterar till Head of Group Financial Reporting Legal. I arbetet kommer du att jobba med en variation av uppgifter som inkluderar arbete med månadsbokslut, analys- och utredningsarbete, årsredovisningsarbete, processförbättringar samt löpande ad hoc-uppgifter. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en högskole/universitetsexamen med inriktning redovisning eller finansiering. Vi tror att du har några års erfarenhet av koncernrapportering. Du är van att arbeta med rapporterings- och redovisningsapplikationer samt är en erfaren användare av Excel. Eftersom bolaget arbetar i en global miljö så är det viktigt att du behärskar att kommunicera både på engelska och svenska. Utöver detta ser vi att du som person är: - En problemlösare - Analytisk- och problemlösningsförmåga - Detaljorienterad - Självständig och lagspelare - Serviceminded och kommunikativ Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV) Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Oskar Windolf, [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till Samariterhemmet Diakoni, en idéburen organisation

Arbetsgivare / Ort: Diakonistift Samariterhemmet / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Vi är stolta över vår långa historia av medmänsklighet som vi arbetat med sedan 1882. Vi är en ekonomiskt och juridiskt självständig stiftelse på kristen värdegrund. Hos oss arbetar ca 90 personer inom social och diakonal verksamhet, vård och omsorg, hotell och konferens, fastigheter samt utbildning. Vi är inne i en expansiv fas och vill att våra verksamheter ska växa och utvecklas.

Läs gärna mer om oss på www.samariterhemmet.se

Om tjänsten

Vi förstärker nu vår ekonomiavdelning och söker en redovisningsekonom till vårt kontor i centrala Uppsala. Du erbjuds en spännande och varierande roll i en stiftelse med verksamhet inom flera olika branscher. Du kommer att arbeta tillsammans med en grupp bestående av tre ekonomiassistenter och vår ekonomi- och finanschef (CFO). Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat arbeta med:

Ansvara för inkomst - och skattedeklarationer

Ansvara för kontoavstämning i samband med bokslut

Ansvara för anläggningsregister

Ansvara för SCB – statistik

Ansvara för uppföljning och redovisning av projektmedel.

Delaktig i arbetet med månads-, och årsbokslut

Delaktig i framtagandet av årsredovisningen

Arbetet innehåller en del löpande redovisning

Vi söker dig

Som är civilekonom och har minst fem års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete. Passade bakgrund är exempelvis att ha arbetat på en redovisningsbyrå eller på ett mindre bolags ekonomifunktion.

Som person är du kommunikativ, strukturerad och noggrann. Du arbetar gärna självständigt och kommer med egna initiativ på förbättringar och effektiviseringar.

Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och ha arbetat med aktivering av ny- och ombyggnationer. Erfarenhet från digitaliseringsprojekt är också meriterande samt redovisning, bokslutsarbete och årsredovisningar enligt K3

Upplysningar om tjänsten

CFO, David Berneheim [email protected] 070-379 83 01 och HR-ansvarig Marie Nordwall 072-451 76 42 [email protected]

Intervjuer sker löpande

Arbetsgivare
Diakonistift Samariterhemmet
Dragarbrunnsgatan 70
75320 Uppsala
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom S:t Lukas Västerås

Arbetsgivare / Ort: S:T Lukas i Västerås / Västerås
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

S:t Lukas Västerås är en ideell förening som driver en psykoterapimottagning i Västerås med filial i Eskilstuna - sju terapeuter. Vår ekonom går i pension, vi söker en ersättare.

Tjänsten är en timanställning - cirka 50 timmar/månad. I tjänsten ingår lönehantering, fakturering, ekonomiska rapporter och uppföljning av dessa. Som ekonom för du vara med på styrelsens sammanträden.

Vi ingår i förbundet S:t Lukas, som ansvarar för våra administrativa system - vi använder oss av Visma Net.

Blir du intresserad? Kontakta gärna ordförande Erik Tyrberg på telefon 070-315 48 14 eller [email protected] eller vår nuvarande ekonom Åsa Thedvall, [email protected]

Vi vill ha din ansökan senast den 7 mars till [email protected] - vi hanterar inkomna ansökningar löpande.

Arbetsgivare
S:T Lukas i Västerås
Norra Källgatan 29 1TR
72211 Västerås
Hemsida: www.sanktlukas.se/vasteras
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.