På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

468 Lediga jobb

Redovisningsekonomer för uppdrag i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-21
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta som konsult och har tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom med bl.a

Arbetsuppgifter som:
  • Löpande bokföring
  • I viss mån kund- och leverantörsreskontra
  • Upprätta månadsbokslut
  • Löpande momsredovisning
  • Skattedeklaration
  • Kvittoredovisning
  • Avstämningar
  • Rapportering
  • Projektuppföljning

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden

På Randstad Finance har vi ett stort nätverk av konsulter som arbetar inom en mängd olika ekonomiroller, företag och branscher. De ansvarsområden du får som konsult kan därmed variera beroende på erfarenhet och uppdrag. 

Ta chansen att få bli en av våra framgångsrika ekonomikonsulter. För att omväxling i karriären är roligt och utvecklande. 

Arbetstider

Heltid

Kvalifikationer

Krav:
  • 2-4 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom.
  • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Goda Excel kunskaper. 
  • Utbildning från högskola/universitet med inriktning mot ekonomi.
 
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter. 
 
För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även referenstagning, en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansökan

Skicka in din ansökan idag, intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner:
[email protected]
[email protected]

Om företaget

Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast 24 January (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult till Baker Tilly Umeå

Arbetsgivare / Ort: Randstad AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Är du en redovisningsekonom som är sugen på nya utmaningar och vill utveckla både dig själv och våra kunder? Då kan det vara dig vi söker. Baker Tilly Umeå växer och har nu behov av fler drivna och ambitiösa redovisningsekonomer för olika spännande konsultuppdrag.

Arbetet som redovisningskonsult innebär varierande uppgifter inom redovisning som bokslut, deklarationer och rådgivning. Arbetsuppgifterna kan anpassas efter dina tidigare erfarenheter som du har med dig. I rollen som redovisningskonsult erbjuder vi dig löpande kompetensutveckling.

Baker Tilly Umeå erbjuder alla medarbetare ett omväxlande arbete i en prestigelös organisation med stora möjligheter att utvecklas. Framförallt erbjuder vi dig en arbetsplats där vi har roligt tillsammans.

Ansvarsområden

Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa våra kunder med bokföring, månads – och årsbokslut samt deklarationer, rådgivning i skattefrågor, göra analyser av resultat och uppföljningar av kundernas verksamheter. Då arbetet innebär mycket kundkontakt förutsätts en hög grad av servicekänsla. Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet inom yrket eller av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är auktoriserad redovisningskonsult eller har ambitionen att bli. Du blir en viktig del i att bygga och utveckla vårt företag för framtiden!

Arbetstider

Ort: Umeå
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med provanställning

Kvalifikationer

Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och ständiga utmaningar vilket ställer krav på dig som person. Vi tror att du är redovisningsekonom från högskola/universitet i botten och har jobbat med liknande arbetsuppgifter i några år. 

I den konsultativa rollen krävs att du har lätt för att kommunicera med kunder och andra intressenter. Du behöver ha ett personligt engagemang och god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att analysera, nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För konsultrollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rätt person för rollen som redovisningskonsult hos Baker Tilly Umeå har ett eget driv samt är noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetsuppgifter och tycker det är både roligt och utmanande att vara med och utveckla arbetet på olika ekonomiavdelningar och företag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-03-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Du är välkommen att ställa dina frågor till rekryteringskonsult Kristina Karlsson 070-577 34 61 [email protected]

Om företaget

Baker Tilly Umeå Nordmaling är idag 16 anställda. Bolaget ägs och drivs lokalt men är medlem av Baker Tilly Sverige AB med ca 700 anställda vid ca 70 kontor runt om i Sverige. Vi ingår i nätverket Baker Tilly International med 126 likasinnade firmor med verksamhet i 145 länder och ca 36 000 medarbetare totalt.
Arbetsgivare
Randstad AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Rådgivare lantbruk | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Sala

Arbetsgivare / Ort: Ludvig & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Vill du vara med och göra skillnad inom lantbruk och grön näring? Som rådgivare på Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt för dig arbetar vi proaktivt med digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och trygg miljö. Om tjänsten  I nära samarbete med våra kunder kommer du att arbeta med proaktiv rådgivning för att utveckla deras verksamheter inom segmentet lantbruk. Du kommer att bistå lantbruksägare och företagare med löpande konsultation och bland annat: • Deklaration, bokslut, bokföring • Upprätta kapitalvinstberäkningar, företagsekonomiska analyser och kalkyler • EU-ersättningar och SAM-ansökningar Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster.  Därför kommer du trivas hos oss Vi ska nu bli fler medarbetare och växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till ett stort lantbruksföretag med flera hundra anställda. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas!  För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara. För att lyckas behöver du  • Utbildning som lantmästare, agronom eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Stort yrkesmässigt engagemang • Tidigare erfarenhet av rådgivning inom lantbrukssegmentet Det är meriterande om du har erfarenhet från en konsulterande roll eller serviceyrke sedan tidigare. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya lösningar mot kund. Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant. Du har hög social kompetens, trivs när du får ha eget ansvar och tycker om att skapa långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners.  Låter det här som du?  Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef Gunilla Simons, [email protected] eller tel. 070-970 41 37. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!   Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst.  Sökord: Lantmästare, redovisningskonsult, redovisning, redovisningsekonom, accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor
Arbetsgivare
Ludvig & Co AB
Hemsida: https://www.ludvig.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior equity consultant

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
If you’re triggered by having an impact on how millions of people shop and pay online, you’re exactly the type of person we are looking for to our client. Our client’s goal is to improve the online buying experience. We are looking for you who are a equity expert. OM TJÄNSTEN Our clients engineers develop the next-generation products that change how our consumers and merchants interact with each other. Our clients products handle how customers money and information at a massive scale, and extend well beyond online payments. The team is called People Experience and you will be hired by Academic Work as a consultant, the assignment start ASAP until 2021-05-06 with a chance of extension. ARBETSUPPGIFTER Our client has several global equity programs for employees, of varying complexity. A senior consultant with deep operational and strategic working experience is needed, including understanding of tax and accounting issues, to * work on the daily operations * develop the frameworks more long term VI SÖKER DIG SOM * English CV * Excel skill (google sheets) is necessary * Presentation skills * Delivering to C-level stakeholders * Understanding of tax and accounting issues * Knowledge of incentive programs and equity programs As a person you are: * Excellent communication skills Other information * Start: ASAP * Location:Stockholm * Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request that all questions regarding the position are handled by Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

EQUITY CONSULTANT (SENIOR) TO FINTECH COMPANY IN STOCKHOLM

Arbetsgivare / Ort: Jobbusters AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Kvalifikationer - Operational and strategic working experience and understanding of tax and accounting issues - Experience in partnering with senior stakeholders - Delivering to C-level stakeholders - Knowledge of incentive programs and equity programs - Very good knowledge in MS Office, especially Excel (Google sheets) is necessary Company Description JobBusters is an authorized staff hire and recruitment company. We are focused on officials and put great value in finding the right person for the right position. By being flexible, accessible, and present in relation to the client, consultant, and candidate, we aim to find our clients 'dream candidate and our candidates' dream job. Location is at the HQ Office in Stockholm City. Job Description We are looking for a senior Equity Consultant for our very exciting fintech client in Stockholm. Our client has several global equity programs for employees, of varying complexity. We are now looking for a senior consultant with deep operational and strategic working experience, including understanding of tax and accounting issues, to work on the daily operations and develop the frameworks longer term. Personal qualities We are looking for a person with excellent presentation and communication skills. You have the compliance perspective and has strong analytical and organizational skills. You can work effectively when partnering with senior stakeholders and has the ability to respond quickly. Salary As agreed Admission and Application Full time position. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2021-05-06, with possible extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client. Submit your application in English as soon as interviews are ongoing.
Arbetsgivare
Jobbusters AB
Hemsida: http://jobbusters.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomer till Södra i Växjö

Arbetsgivare / Ort: Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Som Ekonom hos oss på Södra kommer du få vara en del av ett innovativt och hållbart företag i en bransch med ljusa framtidsutsikter. Vad kan vi erbjuda dig? En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsterna är ett vikariat och en visstidsanställning med start omgående. Du utgår från våra fräscha lokaler på Södras huvudkontor i Växjö, centralt beläget vid Växjösjön. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page) Dina framtida arbetsuppgifter Som Ekonom på Servicecenter Ekonomi är din uppgift att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner. Arbetet syftar till att kostnadseffektivt framställa och tillgodose affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid. Det innebär att säkerställa att leverans sker enligt tidplan och gällande rutiner inom området. Som Ekonom på Leverantörscenter är ditt huvudsakliga ansvar att hålla ihop leverantörsfakturaflödet. Arbetsuppgifterna innefattar att; - Hålla ihop redovisningen kopplat till leverantörsfakturaflödet, vilket även innefattar bokslutsarbete - Driva utveckling och förbättringar samt samordna processer inom detta flöde Utifrån dessa uppgifter kommer du att ha operativt ansvar tillsammans med övriga ekonomer för flödet från inkommen leverantörsfaktura till utbetalning. Som Ekonom på Kundcenter arbetar du med löpande uppgifter kopplat till kundfakturaprocessen. Arbetsuppgifterna innefattar; - Operativt ansvara för kundfakturaprocessen, vilket bland annat innebär inbetalningar, kundregister, fakturering, påminnelsehantering och kreditbevakning. - Löpande kontakt med Södras kunder och affärsområdenas försäljningsorganisationer för att säkerställa att kunderna betalar i tid samt att Södra har kontroll över sina kreditrisker och kundreskontra. - Medverka i kontinuerlig utveckling av Kundcenters rutiner, arbetssätt och tjänster. Som Ekonom på Servicecenter Ekonomi hanterar du även inkommande ärenden via telefonslinga och vårt ärendehanteringssystem. Du får även förmånen att löpande ha kontakt med våra kunder, leverantörer och intressenter på Södra. För närvarande är Södra inne i ett skifte med nytt affärssystem och har stort fokus på digitalisering och automatisering i våra administrativa processer. Vem är du? Du är en driven och initiativtagande person som på ett nyfiket sätt tar dig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen som Ekonom har du god social kompetens och tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt med stor noggrannhet. Då vissa perioder är mer hektiska än andra ser vi att du har en god förmåga att hantera stress. Viktigt är att du är pålitlig och ansvarstagande och förstår vikten av det egna ansvaret. Vi ser att du som söker har: - Avslutad universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande - Några års erfarenhet av liknade roll och arbetsuppgifter inom ekonomi - Behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift Önskvärt men inte nödvändigt är om du har erfarenhet av affärssystemen Microsoft Dynamics 365. Placering Tjänsten på Leverantörscenter är ett vikariat på heltid med varaktighet till och med november 2022. Tjänsten på Kundcenter är en visstidsanställning på heltid med varaktighet till och med januari 2022, med möjlighet till förlängning. Vill du veta mer? Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Linnea Edgren, 0470-89 116. För frågor om tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta Per Hallgren, 070-670 49 28 och Elina Claeson Andrén, 0470-89 136. För fackliga frågor kontakta Teddy Hedlund, Unionen, 070-665 58 28 eller Eric Karlsson, SACO, 076-118 60 53. Information om rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess. (https://www.sodra.com/sv/karriar/lediga-jobb/sodras-rekryteringsprocess/) Ansök via länken nedan senast den 2 mars 2021. Hoppas vi hörs snart! Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Arbetsgivare
Södra Skogsägarna ekonomisk förening
Hemsida: https://www.sodra.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfarna ekonomer sökes till kommande uppdrag.

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Om företaget Vi söker redovisningsekonomer för kommande uppdrag hos våra kunder i Falun med omnejd. Huvudsakliga arbetsuppgifter är operativt arbete så som löpande redovisning och prognosarbete samt strategiskt arbete så som utveckling och förbättring av befintliga arbetssätt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är rapportering av månads-, kvartals- och årsbokslut, upprätta budget samt hantering av moms och arbetsgivaravgifter. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är redovisningsekonom med minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete samt har erfarenhet att arbeta i SAP, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för redovisning, förstår sammanhang och drivs av analys- samt förbättringsarbete. Du är en van användare av Officepaketet, främst Excel. Din profil För att du ska trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och självständig. Du har en hög servicenivå och en god kommunikationsförmåga då du troligen kommer arbeta i en omväxlande miljö med många olika kontaktytor. Ansökan Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. För mer information är du varmt välkommen att kontakta John Cristoferson, [email protected]
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektekonom till KTH, EECS

Arbetsgivare / Ort: Kungliga Tekniska Högskolan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. KTH söker projektekonomer till ekonomienheten på Skolan för Elektroteknik och Datavetenskap (EECS). Ekonomienheten tillhör skolans verksamhetsstöd som består av fem administrativa enheter; ekonomi, HR, infrastruktur & service, utbildning samt kommunikation. Totalt arbetar cirka 90 personer på verksamhetsstödet varav cirka 25 återfinns på ekonomi. Skolan som helhet har ca 1 000 personer anställda och har en omsättning på ca 1 100 miljoner kronor. Samtliga medarbetare verkar i en dynamisk forskningsmiljö och det ekonomiska arbetet sker med närhet till verksamheten. Tjänsten är placerad på KTH:s campus vid Valhallavägen. Arbetsuppgifter Som projektekonom kommer du arbeta med flera projekt/finansieringskontrakt parallellt och ansvara för kalkyl, kostnader och villkor kopplade till finansiärer såsom Vetenskapsrådet, Wallenberg och EU. Rollen innebär ett nära samarbete med projektledare för att säkerställa budget och villkorsefterlevnad, samt andra externa parter såsom finansiärer och koordinatorer. Du kommer även självständigt arbeta med: - Redovisning i projekt - Budgetarbete - Resultatuppföljning - Bokslutsarbete, både på månads-, kvartals- och årsbasis - Deltar i utvecklingen av ekonomienhetens rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor Du kommer antingen att ansvara för ekonomi på en av våra avdelningar eller specialisera dig på EU-finansiering. Tjänsten erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter såväl personligen som professionellt. KTH värnar om sina medarbetare och du som anställd erbjuds en trygg anställning med goda personalförmåner, möjligheten till flexibla arbetstider och mycket mer. https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Krav Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning och några års erfarenhet från en kvalificerad tjänst med liknande arbetsuppgifter. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Excel. Meriterande Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, om din erfarenhet innefattar projektredovisning, gärna EU- finansierade projekt och om du har erfarenhet av Unit4/Agresso. Vidare är det meriterande med erfarenhet av statlig redovisning. Personliga egenskaper Vi ser att du har god samarbetsförmåga, är pedagogisk och kommunikativ. Vidare är du strukturerad och kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv. Du ser dig själv som expert inom ditt område och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Vi kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.  
Arbetsgivare
Kungliga Tekniska Högskolan
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Erfarna ekonomer sökes till kommande uppdrag.

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Om företaget Vi söker redovisningsekonomer för kommande uppdrag hos våra kunder i Falun med omnejd. Huvudsakliga arbetsuppgifter är operativt arbete så som löpande redovisning och prognosarbete samt strategiskt arbete så som utveckling och förbättring av befintliga arbetssätt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är rapportering av månads-, kvartals- och årsbokslut, upprätta budget samt hantering av moms och arbetsgivaravgifter. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är redovisningsekonom med minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete samt har erfarenhet att arbeta i SAP, meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för redovisning, förstår sammanhang och drivs av analys- samt förbättringsarbete. Du är en van användare av Officepaketet, främst Excel. Din profil För att du ska trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och självständig. Du har en hög servicenivå och en god kommunikationsförmåga då du troligen kommer arbeta i en omväxlande miljö med många olika kontaktytor. Ansökan Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. För mer information är du varmt välkommen att kontakta John Cristoferson, [email protected]
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektekonom till KTH, EECS, vikariat

Arbetsgivare / Ort: Kungliga Tekniska Högskolan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. KTH söker en projektekonom till ekonomienheten på Skolan för Elektroteknik och Datavetenskap (EECS). Tjänsten är ett vikariat med start omgående fram till 31-12-2021. Ekonomienheten tillhör skolans verksamhetsstöd som består av fem administrativa enheter; ekonomi, HR, infrastruktur & service, utbildning samt kommunikation. Totalt arbetar cirka 90 personer på verksamhetsstödet varav cirka 25 återfinns på ekonomi. Skolan som helhet har ca 1 000 personer anställda och har en omsättning på ca 1 200 miljoner kronor. Samtliga medarbetare verkar i en dynamisk forskningsmiljö och det ekonomiska arbetet sker med närhet till verksamheten. Tjänsten är placerad på KTH:s campus vid Valhallavägen. Arbetsuppgifter Som projektekonom kommer du arbeta med flera projekt/finansieringskontrakt parallellt och ansvara för kalkyl, kostnader och villkor kopplade till finansiärer såsom Vetenskapsrådet, Wallenberg och EU. Rollen innebär ett nära samarbete med projektledare för att säkerställa budget och villkorsefterlevnad, samt andra externa parter såsom finansiärer och koordinatorer. Du kommer även självständigt arbeta med:     - Bokslutsarbete, både på månads-, kvartals- och årsbasis - Resultatuppföljning - Budgetarbete - Redovisning i projekten - Deltar i utvecklingen av ekonomienhetens rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö Tjänsten erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter såväl personligen som professionellt. KTH värnar om sina medarbetare och du som anställd erbjuds en trygg anställning med goda personalförmåner, möjligheten till flexibla arbetstider och mycket mer som du kan läsa om https://intra.kth.se/anstallning. https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning och några års erfarenhet från en kvalificerad tjänst med liknande arbetsuppgifter. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, om din erfarenhet innefattar forskningsfinansierade projekt och om du har erfarenhet av Unit4/Agresso. Vidare är det meriterande med erfarenhet av statlig redovisning. Som person har du god samarbetsförmåga, är pedagogisk och kommunikativ. Vidare är du strukturerad och kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Vi kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Om anställningen  Tidsbegränsad anställning i upp till 10 mån, med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen gäller tillsvidare eller tidsbegränsas enligt avtal. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.  
Arbetsgivare
Kungliga Tekniska Högskolan
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.