På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

490 Lediga jobb

Gillar du ekonomi och fastigheter? Vi söker en kundansvarig ekonom till ...

Arbetsgivare / Ort: Bredablick Förvaltning i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (1 månad kvar)
Publicerad: 2021-01-05
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Följ med på vår spännande resa! Som kundansvarig ekonom i Bredablicks fastighetsgrupp får du en betydelsefull roll på vår ekonomiska förvaltning och du är med och bidrar till Bredablicks framtida expansion. Du kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra kunder och kommer i första hand att fungera som ekonomiansvarig och personlig rådgivare åt våra kunder. Du kommer primärt att arbeta med en kundportfölj som består av ett antal fastighetsbolag men även löpande ekonomiskt arbete för bostadsrättsföreningar och andra ekonomiska arbetsuppgifter kan förekomma i tjänsten. Bredablick är en organisation utan glastak, där befordringar inte bestäms av ålder eller år i företaget utan av vad just du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget ska tycka att det är kul att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. I rollen som kundansvarig ekonom i vår fastighetsgrupp ingår du i ett team som består av 3 andra kollegor där du får ett helhetsansvar över ett antal fastighetsbolag. Du ansvarar bland annat för den löpande redovisningen, månads- och kvartalsavstämningar samt genomförande av kvartals- och årsbokslut. Vi söker dig som: - Har eftergymnasial examen inom ekonomi - Har några års erfarenhet av redovisning/revision och självständigt upprättat bokslut/årsredovisningar för Aktiebolag. - Ser det som en självklarhet att självständigt planera, prioritera och strukturera upp ditt eget arbete. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceminded, analytisk, noggrann och har en stark initiativförmåga och en förmåga att fatta egna beslut. Det är viktigt att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor då arbetsuppgifterna ofta utförs i team. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiskt arbete i fastighetsbolag och där även varit delaktig i köp och försäljningar av fastigheter. Vi ser även att du gärna har erfarenhet av koncernredovisning. Vi söker dig som har pondus och ett glatt humör. Du tycker att det är utvecklande att kastas in i nya situationer och motiveras av utmaningar såsom att överträffa förväntningar. Låter det intressant? Ansök redan idag!
Arbetsgivare
Bredablick Förvaltning i Sverige AB
Hemsida: https://bredablickgruppen.se/forvaltning/
Ansökan
Ansök senast 31 January (1 månad kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom för uppdrag vid SLU - institutionen för mark och miljö

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vi söker nu en noggrann och driven ekonom till Institutionen för mark och miljö på SLU. I denna roll kommer du få möjlighet att arbeta med ekonomiadministration för enskilda forskningsprojekt såväl som på ämnes- och avdelningsnivå. Uppdraget förväntas starta i i april och pågå under minst sex månader, med goda möjligheter till ytterligare förlängning. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag! Om tjänsten Institutionen för mark och miljös forskning söker kunskap om samspelet mellan människan, marken, växten och den omgivande miljön i skogs- och jordbrukslandskap och urbana miljöer. Du kommer i denna tjänst arbeta med ekonomiadministration för såväl enskilda forskningsprojekt som administration av ekonomi på ämnes- och avdelningsnivå. Du kommer vara del av en mindre arbetsgrupp så även andra administrativa uppgifter kan tillkomma i tjänsten. Dina arbetsuppgifter kommer bland andra innefatta: • Projektkalkylering • Budget- och prognosarbete • Uppföljning • Redovisnings och rapportering av projekt • Löpande fakturahantering • Dokumenthantering, diarieföring och arkivering kopplat till ekonomiadministration • Bokslutsarbete Vem är du? Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi på universitets-/högskolenivå eller motsvarande kompetens. Vidare ser vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll, samt är bekant med ovanstående arbetsuppgifter och områden. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektekonomi. I denna tjänst krävs goda kunskaper i både svenska och engelska. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper, vi söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga samt ett prestigelöst, öppet och positivt förhållningssätt. Som person är du utåtriktad och har lätt att kommunicera, både i tal och skrift. Du har god förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter och ett flexibelt arbetssätt. Du drivs av att förbättra och effektivisera samt leverera god service. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult Solna

Arbetsgivare / Ort: Vemanord Redovisning AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet

Vemanord Redovisning AB är en familjär redovisningsbyrå med mångårig erfarenhet inom skatte- bolags- och redovisningsområdet. Bolaget sköter redovisningen och ekonomin för framförallt mindre aktiebolag och enskilda firmor.

Vi sitter i fina ljusa lokaler i Solna.

Det är goda kommunikationer till lokalen då Näckrosen T-bana ligger 25 m från lokalen samt att det är gångavstånd till både Solna Station samt Sundbyberg Station.

Inom gångavstånd finns både Mall of Scandinavia och Solna C samt ett antal restauranger.

Om dig

Vemanord Redovsning AB söker en redovisningskonsult med erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå. Arbetsuppgifterna består av: löpande bokföring, avstämningar, utredningar, deklarationer, lönehantering, bokslut, fakturering, betalningsuppdrag samt i förekommande fall ekonomiska konsultationer samt skatterådgivning. I arbetet ingår att ha löpande kontakt med kunderna rörande ovanstående arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är en självgående redovisningskonsult med så mycket kunskap och erfarenhet som möjligt av ovanstående arbetsuppgifter samt med relevant utbildning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i BL, Fortnox eller annat liknande ekonomisystem.

Som person är du ansvarstagande och har lätt att ta över arbetsuppgifter och lätt för att för att lära dig nya saker. Som på alla redovisningsbyråer kan det också periodvis bli stressigt, varför det är viktigt att du klarar av att hålla många bollar i luften.

Du erbjuds

Ett jobb som redovisningskonsult på en byrå med familjär atmosfär med högt till tak. Där både anställda och kunder är viktiga.

Vi tillämpar flexibla arbetstider.

Tjänstepension och friskvårdsbidrag ingår i anställningen.

Tjänsten omfattar heltid men deltid går att diskutera.

Tjänsten är en fast anställning med provanställning 6 månader.

Varmt välkommen att skicka din ansökan till:

[email protected]


Märk din ansökan med: erfaren konsult



Arbetsgivare
Vemanord Redovisning AB
Råsundavägen 141
16936 Solna
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till Fastighetsbolag i Stockholm City!

Arbetsgivare / Ort: Avanzera AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vårt uppdrag: Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och rapportering? Nu söker vi en engagerad och prestigelös redovisningsekonom till vår kund med start snarast möjligt. Det här spännande uppdraget är under en föräldraledighet på minst ett år. Vår kund, Fastighetsaktiebolaget Folkets Hus i Stockholm, är en fastighetsägare som äger och förvaltar sina egna fastigheter långsiktigt. BanFast Förvaltning är dotterbolaget som ansvarar för de externa förvaltningsuppdragen. Kontoret ligger i centrala city, är modernt och trivsamt, med närhet till goda kommunikationer. Idag är man 16 medarbetare men man kommer under våren 2021 att bli fler då företaget växer med nya förvaltningsuppdrag. Arbetsuppgifter: I rollen som redovisningsekonom får du ansvar för ett eller flera kunduppdrag såväl som möjlighet att arbeta med företagets interna redovisning. Dina primära ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer därför att bestå av; • Löpande redovisning • Bokslutsarbete • Analys och avstämning av resultat- och balansräkning • Hyres- och hyresmomsavstämning, hyresavisering • Rapportering, inkl. budgetarbete, prognoser och kassaflöde. • Årsbokslut • Inkomstdeklarationer och årsredovisningar • Fastighetsmoms • Anläggningskomponenter (K3) • Identifiera utvecklingsområden inom redovisningen Ekonomiteamet är ett sammansvetsat och kundorienterat team som idag består av 6 medarbetare och utökas inom kort med en ekonomiassistent som kommer ansvara för löpande reskontraflöden. Teamet ansvarar för hela redovisningsprocessen med löpande redovisning, hyresaviseringar, anläggningskomponenter, fastighetsmoms, rapportering, koncernredovisning och årsbokslut för såväl egna bolag som externa förvaltningsuppdrag. Din bakgrund: För denna tjänst läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tror att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi samt några års erfarenhet från kvalificerad redovisning och bokslutsarbete. Erfarenhet från fastighetsbolag är meriterande. Vi ser att du är flexibel och prestigelös med ett driv för lärande, samt att du trivs med att jobba både självständigt och i grupp mot tydliga mål och deadlines. Rollen balanseras mellan regelstyrt arbete inom redovisning (huvudsakligen K3) och utveckling av processer och rutiner utifrån ett kvalitet- och effektivitetsperspektiv. Du rapporterar till redovisningsansvarig. Personalansvaret för hela teamet har ekonomichef.Eftersom tjänsten innebär att du har en hel del kontakter både inom- och utanför organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera samt har lätt för att samarbeta med andra. Givet rollens beskaffenhet och karaktär ställs det krav på goda kunskaper i svenska språket och mycket god vana av systemlösningar och Office-paketet, och särskilt Excel. Man strävar efter så långt som möjligt att arbeta digitalt med sina processer och rutiner. Egenskaper För att trivas i rollen är du en självgående person som tar stort ansvar för ditt arbete. Du är lösningsorienterad, ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. För att hålla ordning och reda tror vi att du är strukturerad, noggrann och att du trivs med detaljorienterade uppgifter. Varför ska du söka den här tjänsten? Du kommer arbeta i en öppen och trivsam miljö med trevliga kollegor som idag har en stor gemenskap och vänskaplig stämning. Verksamheten växer och utvecklas tillsammans med sina hyresgäster och nya förvaltningsuppdrag, vilket ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Kärnvärdena i företaget är att man är professionell och bemöter alla med respekt, kunnande och engagemang. . Varmt välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande så sök redan idag. Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Arbetsgivare
Avanzera AB
Hemsida: http://www.avanzera.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Uppdrag som Financial Accountant till Samsung, Kista

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Har du en bred och längre arbetslivserfarenhet inom redovisning? Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter och vill ta klivet in i nästa utmaning? Titta då hit! Vi på Jefferson Wells söker för Samsungs räkning en Financial Accountant, välkommen in med din ansökan! Start: Mars/April och pågår till Augusti 2021 Placering: Kista Information om Samsung Samsung arbetar efter en vision om att leverera världens bästa produkter och tjänster. De arbetar med hemelektronik, IT och Mobilkommunikation samt andra enhetslösningar. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10. Om uppdraget Som Financial Accountant kommer du bland annat arbeta med redovisning, momshantering, koncerninterna företag, analys av kostnader och rapportering för SENA som huvudområde. Det sekundära området kan variera, vilket innebär högre krav på flexibilitet. I rollen som Financial Accountant är varierande med en bredd i arbetsuppgifterna, men du kommer bland annat att delta i förberedelse, analys och avstämning av kostnader, godkännande av leverantörsfakturor. Du uppskattar, beräknar och laddar upp månatliga intäkter för olika kostnadsgrupper och du kommer samarbeta aktivt med interna och outsourcade delar så att skapa regelbunden kommunikationsrutin med alla samarbetsdelar är en viktig del av arbetsbeskrivningen. Du ansvarar även för * Månadbokslut: fullständig avstämning av balansräkningskonton, kontroll och verifiering av alla balansräkenskaper för revision * Intern rapportering, som kan vara veckovis, månadsvis, kvartalsvis och årligen: FSCS, ICMS, ekonomisk hälsokontroll, internrevision etc. Vi söker dig som * Har en akademisk examen i ekonomi/finans/redovisning * Har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med redovisnings- och analytiska uppgifter i stora grupper * Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift då det används i den dagliga kommunikationen * Har erfarenhet av att arbeta med SAP, samt eventuell annan ERP-kunskap/erfarenhet * Har erfarenhet ifrån att arbeta i nordiska företag Som person söker vi dig som har du en gedigen och bred kompetens inom redovisning samt hög analytisk förmåga. Vidare behöver du vara flexibel och stresstålig. Det är mycket jobb med godkännande av fakturor samt analyser och uppföljning av kostnader. Vidare för att trivas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, är ansvarstagande och strukturerad. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvariga Konsultchefer på: [email protected] , [email protected] eller [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetsekonom

Arbetsgivare / Ort: Jokkmokks kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher. Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling. På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö. Jokkmokks kommun stärker leden och vi söker dig, en ekonom som är intresserad av att vara med att löpande utveckla, förbättra och kvalitetssäkra de ekonomiska processerna. Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag eftersom vi i denna rekrytering arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. ARBETSUPPGIFTER I rollen som ekonom kommer du bland annat att arbeta med budget, analys och uppföljning samt vara bollplank till både verksamhetschefer och enhetschefer i ekonomiska frågor. Som ekonom inom Jokkmokks kommun är du centralt placerad på ekonomifunktionen. I arbetsuppgifterna kan därför även andra organisationsövergripande uppdrag förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, eller har en bakgrund som vi bedömer likvärdig. Du har en god kommunikativ förmåga, tänker långsiktigt och är serviceinriktad, prestigelös och flexibel i samarbetet med andra. Du är van och trivs att arbeta såväl självständigt som i grupp samt känner dig även bekväm i situationer där du fungerar som intern utbildare inom organisationen. Eftersom du kommer att ha många både interna och externa kontakter besitter du även en god samarbetsförmåga och du behärskar svenska språket väl både i tal och i skrift. Du har erfarenhet och goda kunskaper inom Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet samt har erfarenhet av Vismas affärslösningar RoR och BoP. Vi lägger stor vikt avseende dina personliga egenskaper och som person är du engagerad, noggrann och stimuleras av utvecklingsarbete. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För mer information se www.jokkmokk.se Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
Jokkmokks kommun
Hemsida: https://jokkmokk.se/kommun-samhalle/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom, Ludvig & Co Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Ludvig & Co AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Redovisningsekonom, Ludvig & Co AB, Stockholm Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 300 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, lön, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare Om tjänsten Vi söker just nu en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning på huvudkontoret i Stockholm. I rollen kommer du att arbeta med löpande redovisning i framför allt Ludvig & Co AB men även i andra koncernbolag. Du kommer även att ansvara för klientmedelskonton och arbeta med kundreskontrahantering, månadsbokslut inklusive avstämning av balanskonton samt momsdeklarationer. I ekonomiteamet bidrar vi alla med att löpande förbättra och effektivisera arbetet inom Ekonomifunktionen, inklusive relaterade ekonomisystem. Rollen innebär ett nära samarbete med dina kollegor på Ekonomiavdelningen men du kommer även att ha med våra kollegor på de 130 kontoren ute i landet. Du rapporterar till koncernredovisningschefen och ingår i ett team om 5 personer. Ekonomiavdelningen är samlad på huvudkontoret i Lindhagen, Stockholm. Din profil • Akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt • Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • Goda kunskaper i redovisning • Intresse och erfarenhet av att arbeta med affärssystem och/eller ekonomisystem, det är meriterande om du har kunskaper i Maconomy. • Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande • Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Som person är du förändringsbenägen och har ett intresse att utveckla projekt och processer med kvalitet och noggrannhet. Du har ett stort yrkesmässigt engagemang med vilja att lära nytt och tycker om att ta ett helhetsansvar för dina uppdrag. Är du dessutom en glad och positiv person med energi och god förståelse för affären så kommer du passa bra hos oss. Vi erbjuder dig en spännande ekonomiroll i ett bolag med bra och starka värderingar. Då vi är en koncern med höga tillväxtmål finns goda möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med oss. Låter det här som du?  Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Koncernredovisningschef Madelene Sundell Karlsson, [email protected] eller tel. 08-700 20 22. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Ludvig & Co AB
Hemsida: https://www.ludvig.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till snabbväxande Konst-tech-bolag

Arbetsgivare / Ort: Artportable AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

ÄR DU VÅR NYA REDOVISNINGSEKONOM OCH FRAMTIDA CTO?


Artportable söker efter en redovisningsekonom med ambitioner att bli en viktig pelare hos Sveriges snabbast växande Konst-tech-bolag. Hos oss kommer du att jobba tillsammans med VD, COO och ledningsgrupp. Du blir en del i ett företag som växer med svarta siffror och samtidigt tagit in flera investeringar för ökad hävstång framåt.


ÖVERGRIPANDE ROLLBESKRIVNING

Du ansvarar över den löpande bokföringen, upprättande av bokslut och reskontra . I samråd med vår COO kommer du även arbeta med att följa och utveckla bolagets KPI:er.


  • Formell utbildning inom redovisning med +2 års jobberfarenhet
  • Självständig i löpande redovisning, momsredovisning och månadsbokslut
  • Lönehantering
  • Mycket noggrann och ambitiös
  • God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
  • Kunskaper inom digitala verktyg
  • Vilja att vara med på en tillväxtresa


Hos oss har du chansen att vara med på en fantastisk tillväxtresa, utvecklas i rollen och bli vår nästa CTO!


Vi sitter i vackra lokaler på gatuplan nära Nytorget på Södermalm.


HUR DU ANSÖKER

Skicka CV och personligt brev till [email protected]


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Artportable AB
Åsögatan 176
11632 Stockholm
Hemsida: www.artportable.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsekonom till snabbväxande Konst-tech-bolag

Arbetsgivare / Ort: Artportable AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsekonom

Om jobbet

ÄR DU VÅR NYA REDOVISNINGSEKONOM OCH FRAMTIDA CFO?


Artportable söker efter en redovisningsekonom med ambitioner att bli en viktig pelare hos Sveriges snabbast växande Konst-tech-bolag. Hos oss kommer du att jobba tillsammans med VD, COO och ledningsgrupp. Du blir en del i ett företag som växer med svarta siffror och samtidigt tagit in flera investeringar på kort tid.


ÖVERGRIPANDE ROLLBESKRIVNING

Du ansvarar över den löpande bokföringen, upprättande av bokslut och reskontra. I samråd med vår COO kommer du även arbeta med att följa och utveckla bolagets KPI:er.


  • Formell utbildning inom redovisning med +2 års jobberfarenhet
  • Självständig i löpande redovisning, momsredovisning och månadsbokslut
  • Lönehantering
  • Mycket noggrann och ambitiös
  • God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
  • Kunskaper inom digitala verktyg
  • Vilja att vara med på en tillväxtresa


Hos oss har du chansen att vara med på en fantastisk tillväxtresa, utvecklas i rollen och bli vår nästa CFO!


Vi sitter i vackra lokaler på gatuplan nära Nytorget på Södermalm.


HUR DU ANSÖKER

Skicka CV och personligt brev till [email protected]


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Artportable AB
Åsögatan 176
11632 Stockholm
Hemsida: www.artportable.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Junior Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra, Malmö

Arbetsgivare / Ort: Aspia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Vi letar nu efter fler medarbetare till vårt kontor i Malmö som är intresserade av att bli en del av oss på Aspia och jobba på konsultuppdrag inom leverantörsreskontra. Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Ditt uppdrag Vi hjälper nu vår kund inom fastighetsbranschen med hantering av leverantörsreskontra. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, tillsvidare, där man blir anställd hos oss på Aspia men jobbar på uppdrag av kund. Arbetsuppgifterna består främst av hantering av leverantörsreskontra såsom kontering av leverantörsfakturor, hantering av påminnelser, avstämningar och betalningar. Arbetet innefattar också en del kontakt med övriga medarbetare i verksamheten, kontakt med leverantörer samt viss övrig ekonomirelaterad administration. Arbetet kan komma att ske både på vårt eget kontor samt ute hos kund. Pga. rådande situation med Covid-19 jobbar vi mest på distans. Vem är du? - Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Tidigare erfarenhet från leverantörsreskontra, gärna från ett större företag - Meriterande med systemvana av Visma Control, Visma DCE och Vitec - Tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen - Goda Excelkunskaper För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person som har ett sinne för detaljer och en förmåga att ligga steget före i planering och uppföljning. Eftersom rollen innefattar kontakt med leverantörer och övriga medarbetare i verksamheten är det också viktigt med ett affärsmässigt och serviceinriktat förhållningssätt. Praktiskt om tjänsten Tjänsten är på heltid med tillträdesdatum så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort: Malmö. Låter det som en intressant tjänst för dig? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt innehållande CV och personligt brev, dock senast 4.3 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som ett steg i urvalet. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Hanna Kronvall: [email protected] Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sonja Paganus på HR : [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
Arbetsgivare
Aspia AB
Hemsida: https://aspia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.