
- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Redovisningsekonom
- Lediga jobb
- Bolagsekonom sökes till Oscar Properties - tillsvidare!
479 Lediga jobb
Bolagsekonom sökes till Oscar Properties - tillsvidare!
Är du en person med gedigna kunskaper inom redovisning och några års arbetslivserfarenhet inom området? Skulle du beskriva dig själv som en positiv och analytiskt lagd person med ett strukturerat arbetssätt? Nu finns en spännande möjlighet att kliva in i rollen som bolagsekonom på ett trevligt och händelserikt bolag. Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en bolagsekonom till Oscar Properties som är ett svenskt fastighetsbolag vars verksamhet går ut på att köpa, utveckla och sälja fastigheter. Ända sedan starten 2004 har man utmanat normen om vad en fastighet och boendeupplevelse kan vara. Med modern design, arkitektur och förståelse för vad människor vill ha är man idag en självklar aktör på marknaden. Tjänsten är placerad på Östermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Hos Oscar Properties kommer du att tillhöra ett team av kompetenta kollegor som har högt i tak och en trevlig och hjälpsam stämning. Vad gäller dina arbetsuppgifter kommer du att ansvara för redovisningen för ett antal bolag inom Oscar Properties. Du kan förvänta dig roliga och omväxlande arbetsdagar som huvudsakligen kommer att bestå av:
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Projektredovisning
- Momsredovisning
- Löpande kontroll av eget kapital
- Månadsbokslut
- Bolagsformalia
- Upprättande av årsredovisningar
- Upprättande av inkomstdeklarationer
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en ansvarsfull person med förmåga att arbeta självständigt. För dig är det en självklarhet att arbeta noggrant och strukturerat, även när tempot är högt. Du känner dig trygg i dina redovisningskunskaper och har ett analytiskt sinne som kommer väl till pass i rollen. Vidare är du en vänlig och positiv kollega som alltid bjuder på ett bra bemötande och har lätt för att samarbeta.
Är det dig vi letar efter? Tveka då inte på att skicka in en ansökan så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Gedigna redovisningskunskaper
- Erfarenhet av att självständigt göra bokslut
- Erfarenhet från bolag där man haft flera bolag med interna mellanhavanden
- Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
- Kunskaper i Agresso
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning genom Perido med chans till överrekrytering till Oscar Properties efter 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare är Sofie Pemer och har du frågor/funderingar kan du nå henne på [email protected] alternativt tel:+46704679592. Du är även varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32035 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag
För rekrytering till en av våra kunder söker vi på Vindex nu en redovisningsansvarig. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av Vindex men anställning kommer att erbjudas direkt hos kunden. Start sker enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för samtliga bolag i koncernen och hantera ax till limpa.
Placering: västra/norra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag
- Kvalitetssäkra redovisningen
- Upprättande av årsredovisning
- Bokslutsarbete
- Koncernredovisning
- Analysarbete
- Likviditetsplanering
- Moms- och skatterapportering
- Förbättring och utveckling av processer och rutiner
För den här tjänsten söker vi en driven och ansvarsfull person som trivs i en roll där du får ta mycket egna beslut. Du har en flexibel och prestigelös inställning och drivs av att utvecklas med bolaget. I tillägg till detta ser vi gärna att du är kommunikativ, analytisk och social.
Kvalifikationer för rollen som engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa
- Goda kunskaper i koncernredovisning
- Meriterande med erfarenhet av IFRS
- Bred systemerfarenhet
- Goda Excel-kunskaper
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref CLRA970. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren (073-852 36 36 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsansvariga i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Senior Accountant / Financial Manager to Ridestore- North America
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Engelska
As we grow at a fast pace we need to reinforce our financial team with a colleague that will handle our bookkeeping, closing, annual reporting, tax and legal for our subsidiary i US. We expect nothing less than that you can handle multiple challenges in a continuous changing world with a smile on your face. You have the knowledge, but furthermore important the drive to build Ridestore to the next level.
At Ridestore, you’re going to create your role, and we’re going to support you in that. An eCommerce snow revolution starts by forgetting everything you know and starting something fresh. We’re not going to bog you down with formalities or hierarchy. At Ridestore, you don’t have to let your passion collide with your work schedule. Here, you’re constantly on the move, but you get to plan your time your way.
We’ll let you walk through that challenging terrain solo when necessary, but we’re going to help pick you up and push you forward when you need it. So come be part of the change. We’re waiting for you.
Who We Are:
Ridestore was founded over 10 years ago. We had a passion to create products and brands that people truly wanted.
The era where brands told people what they should wear or do is dead. Everyone’s an expert. You know what you like and want to wear much better than the designer. So our job is to listen. A brand in this new era is there to serve and empower You. The customer. The expert. If you do that well then your brand will spread from one person to another, peer to peer. This changes everything in how you design products and create a brand. You have to truly listen to the customers, not just make them heard. You have to give them a voice and empower them.
We get things done. That has taken us more than a half billion sek in revenue and 100% year on year organic growth.
We want to own the outerwear conversation online. Our brands Dope Snow & Montecwear are the first brands created from listening to what You want.
Read about us on: https://inside.ridestore.com/ and https://www.ridestore.se/
Who You Are:
You are the star in accounting, and you love to handle GST reporting. You work in multiple systems and you really like digitalized flows. You can dig into small deviations, but you’re not locked to the details and can change to the birds-eye perspective when it’s needed. In many areas you will be like an explorer; breaking new ground together with the CFO and group accounting manager, finding solutions for challenges that business has not even found.
- You get thrilled by challenges
- Change is natural for you
- Improvements, improvements and improvements, you like to improve your business both with small but also big steps
- You want to be responsible, it’s “your books” and you want them to be the best
- Digitalization and IT is something you’re fond of and have a very good knowledge of
- You like to work with a both high and low perspective, you need to handle the daily invoices but you also need to be part of the setup of a new country/market
What you will be doing:
- Accounting for our US and Canada subsidiaries
- Monthly and yearly closing but also analyzing the month and preparing reports
- Handling invoices and improving our new invoice flow
- Accounting of spending
- Accounting and coordination of our global salary solution
- Be the knowledge source regarding VAT, Tax and regulations regarding bookkeeping.
- Responsible for local legal and tax compliance
- Responsible for import and custom handling out of a financial perspective
- Responsible and managing our sales and use tax nexuses
- Responsible for HR related questions and task such as pension, health insurance and sick leave.
- Handling our legal compliance both financially but also commercial
What you will have at Ridestore:
- Freedom to build the structure of our accounting
- Flexibility to dispose of your time between office and home work
- All the equipment you can possibly need to be effective
- Work with a Very Talented Team
- Company Retreats/Meetups (like our last meetup in the Alps, St Anton)
Requirements:
Because you will have a lot of freedom and responsibilities in such a crucial role, we do have some additional requirements beyond you being a kick-ass person
- 5+ years in a senior accountant / financial manager position
- Very good knowledge of US tax, GST and accounting regulations
- Working in a global environment
- 5+ year experience in:
- GST reporting
- Employer cost calculations and reporting
- Tax calculations
- Year-end closings
- Creating Annual reports
You especially rock if you have the following:
- Legal compliance
- Experience in Canadian business setup
- Duty and custom compliance
- HR related matters
- Ski and snowboard enthusiast
Ready to partner up with the best of the best from around the world? Come make something special at Ridestore!
Meritmind AB
41755 GÖTEBORG
Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Accountant to our client within the international fashion industry!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom och redovisningsansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Uppsala Universitet
Junior redovisningskonsult, Göteborg / Borås
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonom till Stadsledningskontoret
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Stockholms kommun
Redovisningskonsult till MH Konsult i Kungälv
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Sjötun Rekrytering AB