171 Lediga jobb
Redovisningekonom
Experis AB
Redovisningsekonom sökes till MAX huvudkontor i Luleå
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till vårdkoncern, Göteborg
Experis AB
Redovisningsekonom till internationell koncern i Huskvarna
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Accountant (Redovisningsekonom) till P&W
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
ByHart AB
Jr Redovisningsekonom till globalt bolag i Göteborg!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult till Baker Tilly Umeå
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Arbetsbeskrivning
Arbetet som redovisningskonsult innebär varierande uppgifter inom redovisning som bokslut, deklarationer och rådgivning. Arbetsuppgifterna kan anpassas efter dina tidigare erfarenheter som du har med dig. I rollen som redovisningskonsult erbjuder vi dig löpande kompetensutveckling.
Baker Tilly Umeå erbjuder alla medarbetare ett omväxlande arbete i en prestigelös organisation med stora möjligheter att utvecklas. Framförallt erbjuder vi dig en arbetsplats där vi har roligt tillsammans.
Ansvarsområden
Arbetstider
Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning med provanställning
Kvalifikationer
I den konsultativa rollen krävs att du har lätt för att kommunicera med kunder och andra intressenter. Du behöver ha ett personligt engagemang och god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att analysera, nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.
För konsultrollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rätt person för rollen som redovisningskonsult hos Baker Tilly Umeå har ett eget driv samt är noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetsuppgifter och tycker det är både roligt och utmanande att vara med och utveckla arbetet på olika ekonomiavdelningar och företag.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Du är välkommen att ställa dina frågor till rekryteringskonsult Kristina Karlsson 070-577 34 61 [email protected]
Om företaget
Randstad AB
Rådgivare lantbruk | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Sala
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Senior equity consultant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
EQUITY CONSULTANT (SENIOR) TO FINTECH COMPANY IN STOCKHOLM
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonomer till Södra i Växjö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Erfarna ekonomer sökes till kommande uppdrag.
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Projektekonom till KTH, EECS
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Kungliga Tekniska Högskolan
Erfarna ekonomer sökes till kommande uppdrag.
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Projektekonom till KTH, EECS, vikariat
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Kungliga Tekniska Högskolan
Engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag
För rekrytering till en av våra kunder söker vi på Vindex nu en redovisningsansvarig. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av Vindex men anställning kommer att erbjudas direkt hos kunden. Start sker enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för samtliga bolag i koncernen och hantera ax till limpa.
Placering: västra/norra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag
- Kvalitetssäkra redovisningen
- Upprättande av årsredovisning
- Bokslutsarbete
- Koncernredovisning
- Analysarbete
- Likviditetsplanering
- Moms- och skatterapportering
- Förbättring och utveckling av processer och rutiner
För den här tjänsten söker vi en driven och ansvarsfull person som trivs i en roll där du får ta mycket egna beslut. Du har en flexibel och prestigelös inställning och drivs av att utvecklas med bolaget. I tillägg till detta ser vi gärna att du är kommunikativ, analytisk och social.
Kvalifikationer för rollen som engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa
- Goda kunskaper i koncernredovisning
- Meriterande med erfarenhet av IFRS
- Bred systemerfarenhet
- Goda Excel-kunskaper
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref CLRA970. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren (073-852 36 36 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsansvariga i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Senior Accountant / Financial Manager to Ridestore- North America
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Engelska
As we grow at a fast pace we need to reinforce our financial team with a colleague that will handle our bookkeeping, closing, annual reporting, tax and legal for our subsidiary i US. We expect nothing less than that you can handle multiple challenges in a continuous changing world with a smile on your face. You have the knowledge, but furthermore important the drive to build Ridestore to the next level.
At Ridestore, you’re going to create your role, and we’re going to support you in that. An eCommerce snow revolution starts by forgetting everything you know and starting something fresh. We’re not going to bog you down with formalities or hierarchy. At Ridestore, you don’t have to let your passion collide with your work schedule. Here, you’re constantly on the move, but you get to plan your time your way.
We’ll let you walk through that challenging terrain solo when necessary, but we’re going to help pick you up and push you forward when you need it. So come be part of the change. We’re waiting for you.
Who We Are:
Ridestore was founded over 10 years ago. We had a passion to create products and brands that people truly wanted.
The era where brands told people what they should wear or do is dead. Everyone’s an expert. You know what you like and want to wear much better than the designer. So our job is to listen. A brand in this new era is there to serve and empower You. The customer. The expert. If you do that well then your brand will spread from one person to another, peer to peer. This changes everything in how you design products and create a brand. You have to truly listen to the customers, not just make them heard. You have to give them a voice and empower them.
We get things done. That has taken us more than a half billion sek in revenue and 100% year on year organic growth.
We want to own the outerwear conversation online. Our brands Dope Snow & Montecwear are the first brands created from listening to what You want.
Read about us on: https://inside.ridestore.com/ and https://www.ridestore.se/
Who You Are:
You are the star in accounting, and you love to handle GST reporting. You work in multiple systems and you really like digitalized flows. You can dig into small deviations, but you’re not locked to the details and can change to the birds-eye perspective when it’s needed. In many areas you will be like an explorer; breaking new ground together with the CFO and group accounting manager, finding solutions for challenges that business has not even found.
- You get thrilled by challenges
- Change is natural for you
- Improvements, improvements and improvements, you like to improve your business both with small but also big steps
- You want to be responsible, it’s “your books” and you want them to be the best
- Digitalization and IT is something you’re fond of and have a very good knowledge of
- You like to work with a both high and low perspective, you need to handle the daily invoices but you also need to be part of the setup of a new country/market
What you will be doing:
- Accounting for our US and Canada subsidiaries
- Monthly and yearly closing but also analyzing the month and preparing reports
- Handling invoices and improving our new invoice flow
- Accounting of spending
- Accounting and coordination of our global salary solution
- Be the knowledge source regarding VAT, Tax and regulations regarding bookkeeping.
- Responsible for local legal and tax compliance
- Responsible for import and custom handling out of a financial perspective
- Responsible and managing our sales and use tax nexuses
- Responsible for HR related questions and task such as pension, health insurance and sick leave.
- Handling our legal compliance both financially but also commercial
What you will have at Ridestore:
- Freedom to build the structure of our accounting
- Flexibility to dispose of your time between office and home work
- All the equipment you can possibly need to be effective
- Work with a Very Talented Team
- Company Retreats/Meetups (like our last meetup in the Alps, St Anton)
Requirements:
Because you will have a lot of freedom and responsibilities in such a crucial role, we do have some additional requirements beyond you being a kick-ass person
- 5+ years in a senior accountant / financial manager position
- Very good knowledge of US tax, GST and accounting regulations
- Working in a global environment
- 5+ year experience in:
- GST reporting
- Employer cost calculations and reporting
- Tax calculations
- Year-end closings
- Creating Annual reports
You especially rock if you have the following:
- Legal compliance
- Experience in Canadian business setup
- Duty and custom compliance
- HR related matters
- Ski and snowboard enthusiast
Ready to partner up with the best of the best from around the world? Come make something special at Ridestore!
Meritmind AB
41755 GÖTEBORG
Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Accountant to our client within the international fashion industry!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom och redovisningsansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Uppsala Universitet
Junior redovisningskonsult, Göteborg / Borås
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonom till Stadsledningskontoret
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Stockholms kommun
Redovisningskonsult till MH Konsult i Kungälv
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Sjötun Rekrytering AB
Senior rådgivare ekonomi | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Sunne
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonomiansvarig till föräldravikariat 75%
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom för uppdrag vid SLU - institutionen för mark och miljö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult Solna
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Vemanord Redovisning AB är en familjär redovisningsbyrå med mångårig erfarenhet inom skatte- bolags- och redovisningsområdet. Bolaget sköter redovisningen och ekonomin för framförallt mindre aktiebolag och enskilda firmor.
Vi sitter i fina ljusa lokaler i Solna.
Det är goda kommunikationer till lokalen då Näckrosen T-bana ligger 25 m från lokalen samt att det är gångavstånd till både Solna Station samt Sundbyberg Station.
Inom gångavstånd finns både Mall of Scandinavia och Solna C samt ett antal restauranger.
Om dig
Vemanord Redovsning AB söker en redovisningskonsult med erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå. Arbetsuppgifterna består av: löpande bokföring, avstämningar, utredningar, deklarationer, lönehantering, bokslut, fakturering, betalningsuppdrag samt i förekommande fall ekonomiska konsultationer samt skatterådgivning. I arbetet ingår att ha löpande kontakt med kunderna rörande ovanstående arbetsuppgifter.
Vi söker dig som är en självgående redovisningskonsult med så mycket kunskap och erfarenhet som möjligt av ovanstående arbetsuppgifter samt med relevant utbildning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i BL, Fortnox eller annat liknande ekonomisystem.
Som person är du ansvarstagande och har lätt att ta över arbetsuppgifter och lätt för att för att lära dig nya saker. Som på alla redovisningsbyråer kan det också periodvis bli stressigt, varför det är viktigt att du klarar av att hålla många bollar i luften.
Du erbjuds
Ett jobb som redovisningskonsult på en byrå med familjär atmosfär med högt till tak. Där både anställda och kunder är viktiga.
Vi tillämpar flexibla arbetstider.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag ingår i anställningen.
Tjänsten omfattar heltid men deltid går att diskutera.
Tjänsten är en fast anställning med provanställning 6 månader.
Varmt välkommen att skicka din ansökan till:
Märk din ansökan med: erfaren konsult
Vemanord Redovisning AB
Råsundavägen 141
16936 Solna
Redovisningsekonom till Fastighetsbolag i Stockholm City!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Uppdrag som Financial Accountant till Samsung, Kista
Experis AB
Verksamhetsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom, Ludvig & Co Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till snabbväxande Konst-tech-bolag
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
ÄR DU VÅR NYA REDOVISNINGSEKONOM OCH FRAMTIDA CTO?
Artportable söker efter en redovisningsekonom med ambitioner att bli en viktig pelare hos Sveriges snabbast växande Konst-tech-bolag. Hos oss kommer du att jobba tillsammans med VD, COO och ledningsgrupp. Du blir en del i ett företag som växer med svarta siffror och samtidigt tagit in flera investeringar för ökad hävstång framåt.
ÖVERGRIPANDE ROLLBESKRIVNING
Du ansvarar över den löpande bokföringen, upprättande av bokslut och reskontra . I samråd med vår COO kommer du även arbeta med att följa och utveckla bolagets KPI:er.
- Formell utbildning inom redovisning med +2 års jobberfarenhet
- Självständig i löpande redovisning, momsredovisning och månadsbokslut
- Lönehantering
- Mycket noggrann och ambitiös
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Kunskaper inom digitala verktyg
- Vilja att vara med på en tillväxtresa
Hos oss har du chansen att vara med på en fantastisk tillväxtresa, utvecklas i rollen och bli vår nästa CTO!
Vi sitter i vackra lokaler på gatuplan nära Nytorget på Södermalm.
HUR DU ANSÖKER
Skicka CV och personligt brev till [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Redovisningsekonom till snabbväxande Konst-tech-bolag
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
ÄR DU VÅR NYA REDOVISNINGSEKONOM OCH FRAMTIDA CFO?
Artportable söker efter en redovisningsekonom med ambitioner att bli en viktig pelare hos Sveriges snabbast växande Konst-tech-bolag. Hos oss kommer du att jobba tillsammans med VD, COO och ledningsgrupp. Du blir en del i ett företag som växer med svarta siffror och samtidigt tagit in flera investeringar på kort tid.
ÖVERGRIPANDE ROLLBESKRIVNING
Du ansvarar över den löpande bokföringen, upprättande av bokslut och reskontra. I samråd med vår COO kommer du även arbeta med att följa och utveckla bolagets KPI:er.
- Formell utbildning inom redovisning med +2 års jobberfarenhet
- Självständig i löpande redovisning, momsredovisning och månadsbokslut
- Lönehantering
- Mycket noggrann och ambitiös
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Kunskaper inom digitala verktyg
- Vilja att vara med på en tillväxtresa
Hos oss har du chansen att vara med på en fantastisk tillväxtresa, utvecklas i rollen och bli vår nästa CFO!
Vi sitter i vackra lokaler på gatuplan nära Nytorget på Södermalm.
HUR DU ANSÖKER
Skicka CV och personligt brev till [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Junior Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra, Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningsekonom till PanLink i Malmö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Mpya Finance AB
Kvalificerad redovisningsekonom till Consat Telematics
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Till finansteamet på Consat Telematics söker vi nu dig som kommer att ansvara för redovisningen för det svenska moderbolaget samt dotterbolaget i Norge.
Här blir du en del av ett expansivt bolag och får möjligheten att vara med på en spännande tillväxtresa. Om du trivs i en dynamisk och prestigelös miljö samt är trygg i din redovisningskompetens från ax till limpa kommer du trivas bra här.
Man kommer utgå från kontoret i Partille. Du rapporterar till bolagets ekonomichef och ingår i ett team på 3 personer.
Ansvarsområde
- Utveckla processer och rutiner i samarbete med övriga kollegor på avdelningen
- Månads- och årsbokslut
- Deklaration, moms, arbetsgivaravgift
- Helhetsansvar för leverantörsreskontran inklusive kontering, betalning och avstämning
- Bankavstämning
- Avstämning koncernmellanhavanden
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en civilekonomexamen och 5–10 års relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har haft en liknande roll och trivs i rollen som kvalificerad redovisningsekonom, alternativt att du har arbetat några år på revisionsbyrå men är redo för nästa steg och att axla mer ansvar. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har tidigare arbetat med allt från leverantörs- och kundreskontra till månads- och årsbokslut. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av momsredovisning, arbetsavgivaravgifter till Skatteverket samt projektredovisning.
Du är systemvan och har goda kunskaper i Officepaketet. Behärskar du även Maconomy är det starkt meriterande.
Vi ser det även meriterande om du har erfarenhet av redovisning gällande utländska bolag, då Consat har dotterbolag i Norge, Kanada och Australien.
Personliga egenskaper
Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för redovisningsfrågor och är en prestigelös lagspelare som lockas av att kunna bidra i ett expansivt bolag.
Du har en god analytisk förmåga och värdesätter noggrannhet, samtidigt som du inte glömmer att lyfta blicken för att inte fastna i detaljer. Du arbetar målmedvetet med stort fokus på struktur, proaktivitet och kvalité. Att arbeta i högt tempo och prioritera bland dina arbetsuppgifter faller sig naturligt för dig.
För att trivas i rollen stimuleras du av att arbeta i en dynamisk miljö, har ett tydligt framåtriktat fokus och en positiv inställning till förändringar.
Självklart är du också en positiv och kommunikativ person som värnar om att ha goda, produktiva och trevliga relationer på arbetsplatsen.
Om bolaget
Consat Telematics har ett ledande produktsortiment inom ITS för kollektivtrafik. Vi har levererat system i alla världsdelar utom Antarktis och vi har kontor i Kanada och i Norge där vi på senare tid vunnit flera större upphandlingar. Nyligen startade vi även upp ett bolag i Australien.
Våra leveranser innefattar hela spannet ifrån ombordsystem på kollektivtrafikfordon, centrala IT-system för trafikledning, skyltsystem på hållplatser, mobilappar för passagerare samt drift och support.
I denna rekryteringsprocess samarbetar kunden med Brightby Bemanning. För mera information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Österberg på [email protected] Intervjuer och urval kommer göras löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Välkommen med din ansökan!
Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Färdigheter
Meriterande
- Visma SPCS
- redovisningssystem
Språk
Krav
- Svenska
För dig som är duktig inom redovisning med kunskap att arbeta med olika program inom Visma både vad gäller bokföring, lön och bokslut finns möjligheten att utvecklas inom ett koncept som vänder sig till små och medelstora företag som är våra kunder. Vi arbetar med redovisning i Saltsjö-Boo och du ska kunna hålla många bollar (kunder) i luften och behärska redovisning från ax till limpa vilket innebär att vi även gör årsredovisningar och deklarationer till de företag som anlitar oss. Du bör vara analytisk, resultatinriktad och serviceminded. För rätt person finns möjlighet att succesivt utveckla tjänsten.
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Redovisningsspecialist till ett försäkringsbolag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult till Stenungsund
Accounting Manager till startup bolag
Har du en bakgrund inom ekonomi och vill bli en del av ett nystartat bolag där du självständigt kommer ansvara för den operativa delen av fakturatjänster? Som Accounting Manager kommer du att få möjlighet att utveckla verksamheten i syfte att skapa den bästa kundupplevelsen när det kommer till betalningstjänster. Sök idag då start är omgående!
OM FÖRETAGET
Detta är ett passionerat startup som möjliggör en exponentiell tillväxtkraft och skalbarhet för partners och kunder genom betalningstjänster. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service kan dem genom deras agila techlösningar skapa lösningar som tidigare inte var möjligt.
DU ERBJUDS
- Ett startup bolag med entreprenörsanda och prestigelös atmosfär
- Stora utvecklingsmöjligheter inom tech, projektledning och ekonomi
- En interaktiv arbetsmiljö där du dels är på kontoret, hos kunder och samarbetspartners
OM ROLLEN
Som Accounting Manager är du en nyckelperson och hjärtat i verksamheten. Du kommer mestadels arbeta operativt med daglig kundkontakt och med företagets plattform, där dem levererar fakturatjänster, bokföringstjänster och andra betalningstjänster. Du kommer dessutom, tillsammans med VDn, säkerställa att kunderna får den bästa tänkbara upplevelsen av företagets tjänster.
ARBETSUPPGIFTER
- Operativ hantering av fakturering och bokföring för kunders räkning
- Ta emot inkommande samtal och supportera kring fakturafrågor
- Problemlösa och proaktivt driva dialoger med kunder och partners
- Implementera betalningstjänster hos kunder och partner
- Delta och leda olika typer av förändringsarbeten i syfte att förbättra kundupplevelsen
VI TROR ATT DU HAR
- En 3-årig utbildning inom redovisning eller motsvarig erfarenhet inom området
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller försäljning
- Goda kunskaper inom officepaketet och främst Excel
- Talar flytande svenska och engelska
DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
- Tidigare arbetat i Fortnox
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning
SOM PERSON ÄR DU
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Noggrann
ÖVRIGT
- Start: Omgående
- Placering: Stockholm
- Omfattning: Heltid
- Typ av uppdrag: Långsiktigt uppdrag
OM GIGSTR
Gigstr är ett professionellt nätverk av människor som brinner för varumärken, tillväxt och nytänkande. Med oss kan du hitta gig, anlita talanger och driva projekt.
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Svenska
Vi på Talentor Sweden söker en Redovisningsekonom för konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du jobba med spännande projekt, få en konkurrenskraftig lön och förmåner. Din konsultchef kommer att se till att du får intressanta och utvecklande uppdrag på olika företag. Hos Talentor Sweden står din professionella och personliga utveckling i fokus.
Din roll
Vi söker just nu en Redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Stockholm med start omgående. Tjänsten är placerad i Solna.
Som Redovisningsekonom kommer du att ingå i ett ekonomiteam på 4 personer som har ett tätt samarbete där ni ser till att den löpande redovisningen och bokföringen flyter på utan problem. Dina ansvarområden innefattar bland annat:
- Löpande redovisning och bokföring, inklusive sammanställning av kundreskontra och leverantörsreskontra
- Stämma av balanskonton
- Årsredovisning och inkomstdeklarationer
- Ekonomiska sammanställningar och analyser av verksamheten
- Vara med och övergripande utveckla koncernens ekonomiska processer, rutiner och flöden
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har akademisk eller eftergymnasial utbildning inom redovisning eller ekonomi samt att du har några års erfarenhet av löpande redovisningsarbete. Du har stor vana att jobba i Excel och andra ERP system, gärna Navision. Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du noggrann och strukturerad och driven. Vidare söker vi dig som är prestigelös, kommunikativ och flexibel, du gillar att ta ansvar och lära dig nya saker och har en stor passion för det du jobbar med.
Du erbjuds
En utvecklande roll som redovisningsekonom på ett stort företag där du kommer att få jobba med ett härligt gäng och stötta ekonomiavdelningen. Detta är ett konsultuppdrag som omfattar heltid med start omgående. Du blir anställd som konsult hos oss på Talentor Sweden.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Josefsson på [email protected] eller 070-197 02 94.
Välkommen med din ansökan idag!
Vi tar inte emot ansökningar via e-post på grund av GDPR.
Talentor Sweden AB
Repslagargatan 15B
11846 STOCKHOLM
Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Talent ME bemanning AB
Redovisningsekonom till långt föräldravikariat i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Vi söker en Redovisningsekonom till ett föräldravikariat om minst ett år med start direkt. Vår kund är ett spännande och nytänkande bolag som har kontor mitt i Stockholm City.
Huvuddragen i rollen
· Löpande bokföring
· Löner enligt kollektivavtal
· Avstämning av samtliga balanskonton
· Inventering av mindre lager kvartalsvis
· Uppföljning likviditeten veckovis
· Skattedeklaration och momsredovisningar
· Bokföring och betalning av leverantörsfakturor och utlägg
· Fakturering
· Driva in kundfordringar
· Dokumentationshantering av journaler och avstämningar
· Bistå revisorer (svenska och amerikanska) samt SOX-konsulter med efterfrågat materiel
Vi söker dig som är ödmjuk, noggrann, trygg i den löpande bokföringen samt proaktiv i ditt arbetssätt.
Önskvärda kompetensområden
· US GAAP
· SOX
· Varuflöden
· Navision
· Är bekväm med engelska språket i tal såväl som skrift
· Excel
Din ansökan
Skicka din ansökan redan idag då uppdraget kan komma att tillsättas snabbt. För mer information vänligen kontakta Julia Ternhem på 070 333 76 84 eller på [email protected]
Om företaget
Fand erbjuder rekrytering till fasta tjänster och uthyrning av konsulter inom Ekonomi- och Redovisningsfunktionen samt Bank Finans & Försäkring. Vi har hög kundkännedom inom vårt fält och ett starkt upparbetat nätverk av konsulter och kandidater. Vi tror att framgångsrika företag skapas av människor som tycker om att jobba tillsammans. När vi rekryterar till våra klienter letar vi inte bara efter individuella färdigheter och kompetenser. Vi fokuserar ännu mer på personlig passform. När en individs och ett företags värderingar samspelar skapas samarbeten inspirerade av lust snarare än tvingade av nödvändigheter. Människor kommer att bli lyckligare och prestera bättre i sin yrkesroll.
Vi är specialister på rekrytering och tillsättningar av kandidater och konsulter inom ekonomi.
Vi tillsätter alltså roller som CFO, ekonomichef, controllerchef, redovisningschef, reskontrachef, koncernredovisningsekonom, redovisningsekonom samt ekonomiassistenter.
#jobbjustnu
Fand Rekrytering AB
Kungsgatan 60
11122 Stockholm
REDOVISNINGSSPECIALIST MED PROJEKTLEDARVANA
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Reskontraekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Sveriges Television AB
Redovisningsekonom till konsultuppdrag i Malmö
Redovisningsansvarig (12 månader föräldravikariat)
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Engelska
Hej,
Vi är innocent och vi skapar naturliga och utsökta smoothies & kylda juicer. Vi är ute på en spännande resa i Norden, med målet om att bli det främsta varumärket för kylda juicer. Vi skulle älska om du ville göra oss sällskap på den resan.
Vi letar efter en medarbetare i Stockholm med god erfarenhet av reskontra och redovisning. Personen vi söker ska ha god förmåga att bygga relationer och ha ett gott öga för detaljer för att säkerställa att vi har ordning och reda i våra böcker och efterlever gällande redovisningsregler.
Rollen vi erbjuder är ett föräldravikariat på 12 månader.
Rollen omfattar, utöver redovisning, även kundfakturering, in- och utbetalningar och framförallt att se till att våra härliga kunder och leverantörer är nöjda. Du rapporterar till Nordics Finance manager (baserad i Stockholm) och utöver de lokala medarbetarna samarbetar du med kollegor baserade i Köpenhamn, Salzburg och London.
Rollen ger dig möjligheten att vara del av ett litet (men perfekt sammansatt) team med entreprenörsanda och en fantastisk kultur, där du samtidigt kan utveckla dina finansiella kunskaper och erfarenheter. Du kommer att tilldelas ett stort ansvar, i en stöttande omgivning, med goda möjligheter för personlig utveckling.
Rollen inkluderar följande ansvarsområden:
· Kundreskontra
· Leverantörsreskontra
· Betalningar och bankavstämning
· Sköta register för anläggningstillgångar
· Månadsbokslut
· Skatter och avgifter
För att söka denna tjänst behöver du:
· Minst 3 års erfarenhet av redovisning och reskontra, gärna inom FMCG
· Kandidatexamen inom ekonomi, eller motsvarande eftergymnasial utbildning relevant för rollen
· God kunskap i svenska skatte- och redovisningsregler. Tidigare erfarenhet av ett FMCG/retail företag är ett plus.
· Vara duktig på att jonglera flera olika uppgifter och avgöra vad som är viktigast att fokusera på
· God problemlösningsförmåga så att inkomna frågor kan hanteras skyndsamt och korrekt
· Starkt siffersinne och detaljfokus för att kunna fånga upp felaktigheter
· Vara kunnig i Excel och uppskatta kalkylark och härliga pivot-tabeller
· Ha en stark kommunikativ förmåga då rollen innefattar relationsbyggande med kunder och leverantörer likväl som arbete i ett litet och snabbrörligt team
· Vara flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift
Slutligen, att kunna spela piano med fötterna är helt klart en fördel. Eller inte.
Låter detta som dig?
Om så är fallet hade vi älskat att få höra mer om dig. Utöver vår ambition om att hitta en person som uppfyller kraven för redovisningsrollen, så söker vi en medarbetare som tar sig an utmaningar och strävar efter att leverera över förväntan. Vilken bedrift är du mest stolt över?
Ansökningstiden stänger 5:e mars, med tilltänkt startdatum i april/maj 2021. Vad väntar du på, skicka in din ansökan!
Konsult- och bemanningsbolag undanbedes
#jobbjustnu
Innocent AB
Klarabergsviadukten 63
10123 Stockholm
Redovisningsekonom som vill ta nästa kliv på Atlas Copco
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Svenska Kennelklubben
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Deputy Chief accountant
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Inditex Nordics is looking for a Deputy/Chief Accountant – Permanent position in our office in Stockholm.
As Deputy Chief Accountant you will manage accounts in one or more of our companies in Scandinavia and report to the Financial Director. In this role you will be responsible for the daily accountant records and participate in the closing procedures, reporting and team management. Your role considers overviewing the business and financial operations, as well as day-to-day accounting functions.
Your main tasks will be:
• Prepare accounting records in accordance with applicable regulations.
• Supervise and plan the correct recording of business operation and their proper documentation.
• VAT Reconciliation and declaration
• Accounting of salaries and personnel costs.
• Ensuring monthly and yearly closing process is done with highest level of quality
• Cooperation with auditors, banks and stores.
• Internal controls, reconciliations, and other day by day tasks
• Team management, dedication and collaboration in achieving goals.
We are looking for someone with the following experience / characteristics:
• Education in Finance/Accounting
• 3 or more years of experience in accounting field
• Hands on and self-going profile
• Fluency in English and Swedish, knowledge of the local accounting regulations
• Planning , motivating and organization skills
• Result oriented and problem solving mind
If you believe you are the right profile, please send your CV to Lena Cronhamn – [email protected] , no later than February 15h 2021.
Zara Sverige AB
Klara Norra Kyrkogata 29
11120 Stockholm
Redovisningsekonom till modernt teknikbolag i city
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig sökes till Andritz Hydro i Vaplan
Experis AB
REDOVISNINGSEKONOMER TILLL UPPDRAG I GÖTEBORG!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Broil King söker Ekonomiadministratör
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Vi befinner oss i en stark expansiv fas och kommer under året byta datasystem samt även flytta vårt kontor till Brunna.
Som Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
- Ansvara för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra, bokslut, skatter samt övriga vanligt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
- Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder etc.
- Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med kollegorna på kontor och lager samt inte minst våra återförsäljare.
För att trivas med denna tjänst behöver du:
- Ha viljan att utvecklas och växa med företaget, gilla utmaningar, ha positiv energi och kunna hantera flexibilitet och stress.
- Ha förståelse för vikten av ordning kring ekonomiadministrationen och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
- Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete, stort eget ansvar och högt tempo är desto viktigare.
Din profil:
- Utbildning inom ekonomi på minst minst gymnasienivå är ett krav, gärna högskolenivå samt en betydande tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter i internationella miljöer med engelskan som huvudspråk är ett stort plus.
- Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper.
- Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav och att kunna prata med/läsa norska och danska är meriterande och kommer underlätta ditt arbete.
- Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skrifitlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada, andra Broil King distributörer i Europa och återförsäljare runt om i Norden är en del av arbetet. (delar av en möjlig intervju kommer ske på engelska)
Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid på vårt nordiska huvudkontor i Upplands Väsby.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Åke Boström på 0708-74 77 77 eller Tobias Minde 0708-74 77 96.
#jobbjustnu
Omc Barbecues Limited, UK Filial
Johanneslundsvägen 2
19461 Upplands Väsby
Hemsida: www.broilking.se
Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
För att möta vårt inflöde av kunder söker A Invest & Consulting en erfaren redovisningskonsult med placering i Malmö.
På A Invest & Consulting AB arbetar du nära bolagets kunder med varierande och självständiga uppgifter utifrån kundens behov. Vi erbjuder våra kunder löpande redovisning, bokslut- samt årsredovisning och inkomstdeklarationer. För att få den bästa lösningen tror vi på en personlig, nära och långsiktig relation med kunden. Vår målsättning är att vara en modern byrå med hög kunskapsnivå för såväl det mindre som det medelstora företaget.
Målet är att leverera förstklassiga tjänster och rådgivning inom allt från löpande bokföring, löneadministration och bokslut till skatteplanering och årsredovisningar. Du kommer ansvara för att förvalta och utveckla befintliga såväl som nya kundrelationer. Du får en roll med stor frihet under eget ansvar där du är självgående och lägger upp ditt arbete fritt men alltid med kundens intresse som prioritet.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en YH-utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har minst 1-2 års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete. Helst inom byrå. Vi ser gärna att sökande uppfyller kraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult.
För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av att arbeta med helheten inom ekonomi och redovisning, allt från löpande bokföring till årsredovisningar och
inkomstdeklarationer. Vi tror också att du är både social och serviceminded och att du brinner för ditt yrke.
Som person ska du drivas av självständigt arbete, att stimulera andra och uppnå resultat som en grupp. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal
som i skrift. För att lyckas bör du ha förmåga att analysera och se möjligheter till förbättringar. Vi värdesätter även god kommunikativ förmåga och högt kundfokus. I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper.
A Invest & Consulting erbjuder dig:
Denna roll passar dig som vill bli del av ett bolag som har målsättningen att alltid finnas i främsta ledet inom branschen. Vår vision är att genom rätt förutsättningar, löpande kompetensutveckling samt engagerade medarbetare utvecklas till det ledande företaget för ekonomitjänster. Du kommer arbeta från kontoret i centrala Malmö.
Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Ansökan sker via e-post till verksamhetschef Ida Klevås till [email protected]
A Invest & Consulting AB
Västergatan 22
21121 Malmö
Redovisningsekonom till bolag inom fintech i centrala Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult till en trygg arbetsplats!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Vi på Wahlgrens söker vi dig som vill vara med i vår resa mot digitaliseringen. Du ska arbeta på redovisningsbyrå och vara självgående redovisningskonsult eller auktoriserad redovisningskonsult.
Dina arbetsuppgifter kommer till stor del vara avstämningar, rapportering, uppföljning samt bokslut.
Du ska vara proffs på att stämma av balanskonton och ta tag i problem som ofta kan uppstå i bokföringen. Du ska vara en duktig rådgivare, proaktiv och föreslå lösningar till kunden. Du ska ha förmågan att kunna läsa "mellan" raderna. På Wahlgrens arbetare vi i team och vi hjälper varandra. Vi håller oss uppdaterade med aktuell lagstiftning och går utbildningar.
Vi arbetar med bland annat med Fortnox och Visma, så det är bra om du arbetar i dessa program.
Bokslutsarbete upprättar vi i Wolters Klüwer.
Känner du att detta låter intressant? Tveka inte att höra av dig till oss. Gå gärna in på vår YouTube film och titta hur vi har det.
Jobbtyp: Heltid
Redovisningskonsult Solna
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
Vemanord Redovisning AB är en familjär redovisningsbyrå med mångårig erfarenhet inom skatte- bolags- och redovisningsområdet. Bolaget sköter redovisningen och ekonomin för framförallt mindre aktiebolag och enskilda firmor.
Vi sitter i fina ljusa lokaler i Solna.
Det är goda kommunikationer till lokalen då Näckrosen T-bana ligger 25 m från lokalen samt att det är gångavstånd till både Solna Station samt Sundbyberg Station.
Inom gångavstånd finns både Mall of Scandinavia och Solna C samt ett antal restauranger.
Om dig
Vemanord Redovsning AB söker en ny redovisningskonsult, du får gärna ha erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå men det är inget krav. Du är antingen civilekonom eller har en yrkesorienterad utbildning inom redovisningsområdet. Arbetsuppgifterna består av: löpande bokföring, avstämningar, utredningar, deklarationer, lönehantering, fakturering, samt betalningsuppdrag. I arbetet ingår att ha löpande kontakt med kunderna rörande ovanstående arbetsuppgifter.
Vi söker dig som så snabbt som möjligt kan bli en självgående redovisningskonsult med så mycket kunskap och erfarenhet som möjligt av ovanstående arbetsuppgifter samt med relevant utbildning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i BL, Fortnox eller annat liknande ekonomisystem men det är inget krav.
Som person är du ansvarstagande och har lätt att ta över arbetsuppgifter och lätt för att för att lära dig nya saker. Som på alla redovisningsbyråer kan det också periodvis bli stressigt, varför det är viktigt att du klarar av att hålla många bollar i luften.
Du erbjuds
Ett jobb som redovisningskonsult på en byrå med familjär atmosfär med högt till tak. Där både anställda och kunder är viktiga.
Vi tillämpar flexibla arbetstider.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag ingår i anställningen.
Tjänsten omfattar heltid men deltid går att diskutera.
Tjänsten är en fast anställning med provanställning 6 månader.
Varmt välkommen att skicka din ansökan till:
Märk din ansökan med: konsult
Vemanord Redovisning AB
Råsundavägen 141
16936 Solna
Redovisningskonsult Ystad
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
Vi söker en engagerad och positiv redovisningskonsult till vårt kontor i Ystad. Din roll kommer vara självständig och ansvarstagande i våra arbetsteam.
EKONOM FÖR INTERNA OCH EXTERNA UPPDRAG
Vår tillväxtresa fortsätter! Vi är ett gäng ambitiösa, målmedvetna och ödmjuka tävlingsmänniskor som alltid står upp för sanningen. Hos oss finns det ingen hierarki, inga könsstrukturer eller prioriterade partners. Hos oss är det prestigelöst, alla som vill får stort ansvar och möjligheter att påverka sina uppdrag och sin roll utifrån egna ambitioner och målsättningar. Hos oss är du aldrig ensam, du har alltid en lika ambitiös kollega att fråga när du undrar över något. Alla medarbetare deltar också i vårt årliga vinstdelningsprogram, Dagertun Incentive.
Nu letar vi efter fler kollegor. Sannolikt är du civilekonom med inriktning på redovisning och har hunnit arbetat praktiskt med redovisning, rapportering och bokslutsarbete, endera på byrå eller i näringslivet.
Vi arbetar med både stora och små kunder och har möjlighet att delvis anpassa tjänsten utifrån den sökandes profil. Allt från små företag som tillämpar K2 till större industrikoncerner där IFRS är styrande. Hos de större kunderna finns behov av tjänster som ligger utanför redovisningsområdet som kan vara utvecklande, tex. interima uppdrag, kapitalrationaliseringsprojekt, ledningsstöd, investeringsberedning och finansieringsfrågor.
För att det ska vara kul på jobbet är det viktigt att personerna i gruppen funkar tillsammans därför sätter vi stor vikt vid din personlighet vid rekryteringen. Dina värderingar, din energi och din ambition väger lika tungt som din kompetens och erfarenhet. Vi måste inte gilla samma saker men alla måste dela den gemensamma ambitionen och våra värderingar.
Vi sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Luleå som är bas för både oss och några av våra större kunder. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde snarast.
Dagertun Support & Consulting AB
Trollstigen 58
97251 Luleå
Hemsida: http://www.dagertun.se/
Biträdande kontorschef, Ludvig & Co Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonom på deltid till statlig verksamhet i Örebro!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Newsec Asset Management i Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Som Ekonom ingår du i ett team som säkerställer en trygg hantering av kundernas ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du är en viktig del i processen för ekonomisk förvaltning så att Newsec Asset Management får fortsatt nöjda kunder och medarbetare.
Ansvarsområden
• bokföring och löpande redovisning
• ansvar för kassa- och kontoavstämningar
• ekonomisk analys och rapportering
• att upprätta bokslut och årsredovisning
• uppföljning av likviditet, budget och prognos
• att hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler
• avstämning av balansräkningens konton
• skatteberäkning och inkomstdeklaration
• att tillhandahålla den övriga ekonomiska information kunden
efterfrågar om sina bolag
• revisors- och myndighetskontakter
Arbetstider
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad. Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som kund.
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom ekonomi och som har flerårig erfarenhet av redovisning. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har en god nivå på dina kunskaper i Excel.
Din värdegrund:
Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.
Ditt Newsec:
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Om företaget
Randstad AB
Redovisningsekonom sökes till Hooks Herrgård
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Om oss
Hooks Herrgård är en fantastisk anläggning 20 minuter söder om Jönköping. Vi har blivit utsedda till en av Sveriges bästa mötesplats ett flertal gånger, vi har två fina golfbanor, ett riktigt vasst kök samt en av Skandinaviens bästa Spa & Fitnessanläggningar. Vi är kunniga, engagerade och har roligt på jobbet.
Till vår ekonomiavdelning söker vi en kunnig och driven redovisningsekonom med ett leende på läpparna - är du vår nya stjärna?
www.hooksherrgard.se
Om dig
Med anledning av att en medarbetare nu lämnar oss efter lång och trogen tjänst söker vi en engagerad redovisningsekonom till vårt ekonomi-team. Vi söker dig som är positiv och driftig och har en ekonomisk utbildning med några års erfarenhet av ekonomiarbete. Vi ser gärna att du arbetat med hela kedjan från fakturering till att sammanställa månadsbokslut samt årsbokslut och årsredovisningar. På Hooks Herrgård får du möjlighet att utvecklas och växa i din roll som redovisningsekonom.
Du som söker har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har kunskap av att arbeta i vårt lönesystem Hogia.
På Hooks Herrgårds ekonomiavdelning arbetar vi i team och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är analytisk och noggrann med ett öga för detaljer. Du är initiativrik, bra på att bygga relationer och tycker om att utveckla dig själv och ditt arbete. Att vara flexibel och att arbeta självständigt är naturligt för dig, samtidigt som du är en lagspelare som ser till gruppens och organisationens bästa. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi strävar hela tiden efter att bli bättre och att komma med nya infallsvinklar och idéer ser vi som positivt.
Dina arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Löpande redovisning och kontoavstämningar
· Löneadministration
· Supporta ledning och personal
· Sammanställa redovisning till bokslut med hjälp av ditt team.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på 75% som inleds med provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är dagtid, måndag-fredag.
Ansökan
Är du vår nya kollega? Maila då ditt cv och personligt brev till [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Hooks Herrgård Hotell AB
56013 HOK
Midsummer söker redovisningsekonom!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom till Scania i Luleå
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
JUNIOR REDOVISNINGSKONSULT TILL STOCKHOLM
Redovisningsekonom till världsledande lastbils- och busstillverkare!
Redovisningsekonom till Samariterhemmet Diakoni, en idéburen organisation
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Vi är stolta över vår långa historia av medmänsklighet som vi arbetat med sedan 1882. Vi är en ekonomiskt och juridiskt självständig stiftelse på kristen värdegrund. Hos oss arbetar ca 90 personer inom social och diakonal verksamhet, vård och omsorg, hotell och konferens, fastigheter samt utbildning. Vi är inne i en expansiv fas och vill att våra verksamheter ska växa och utvecklas.
Läs gärna mer om oss på www.samariterhemmet.se
Om tjänsten
Vi förstärker nu vår ekonomiavdelning och söker en redovisningsekonom till vårt kontor i centrala Uppsala. Du erbjuds en spännande och varierande roll i en stiftelse med verksamhet inom flera olika branscher. Du kommer att arbeta tillsammans med en grupp bestående av tre ekonomiassistenter och vår ekonomi- och finanschef (CFO). Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat arbeta med:
Ansvara för inkomst - och skattedeklarationer
Ansvara för kontoavstämning i samband med bokslut
Ansvara för anläggningsregister
Ansvara för SCB – statistik
Ansvara för uppföljning och redovisning av projektmedel.
Delaktig i arbetet med månads-, och årsbokslut
Delaktig i framtagandet av årsredovisningen
Arbetet innehåller en del löpande redovisning
Vi söker dig
Som är civilekonom och har minst fem års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete. Passade bakgrund är exempelvis att ha arbetat på en redovisningsbyrå eller på ett mindre bolags ekonomifunktion.
Som person är du kommunikativ, strukturerad och noggrann. Du arbetar gärna självständigt och kommer med egna initiativ på förbättringar och effektiviseringar.
Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och ha arbetat med aktivering av ny- och ombyggnationer. Erfarenhet från digitaliseringsprojekt är också meriterande samt redovisning, bokslutsarbete och årsredovisningar enligt K3
Upplysningar om tjänsten
CFO, David Berneheim [email protected] 070-379 83 01 och HR-ansvarig Marie Nordwall 072-451 76 42 [email protected]
Intervjuer sker löpande
Diakonistift Samariterhemmet
Dragarbrunnsgatan 70
75320 Uppsala
Ekonom S:t Lukas Västerås
S:t Lukas Västerås är en ideell förening som driver en psykoterapimottagning i Västerås med filial i Eskilstuna - sju terapeuter. Vår ekonom går i pension, vi söker en ersättare.
Tjänsten är en timanställning - cirka 50 timmar/månad. I tjänsten ingår lönehantering, fakturering, ekonomiska rapporter och uppföljning av dessa. Som ekonom för du vara med på styrelsens sammanträden.
Vi ingår i förbundet S:t Lukas, som ansvarar för våra administrativa system - vi använder oss av Visma Net.
Blir du intresserad? Kontakta gärna ordförande Erik Tyrberg på telefon 070-315 48 14 eller [email protected] eller vår nuvarande ekonom Åsa Thedvall, [email protected]
Vi vill ha din ansökan senast den 7 mars till [email protected] - vi hanterar inkomna ansökningar löpande.
S:T Lukas i Västerås
Norra Källgatan 29 1TR
72211 Västerås
Hemsida: www.sanktlukas.se/vasteras
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Tele Radio AB är ett expansivt och teknikorienterat företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför radiostyrning för industriellt bruk. Vi säljer produkter, idéer, kunnande och funktionslösningar på både nationell och internationell nivå. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi har tjugo dotterbolag belägna i Europa, USA, och Asien. Mer information om oss och våra produkter finns på www.tele-radio.com.
Rollen
Tele Radio förstärker just nu sin ekonomiavdelning på huvudkontoret i västra Göteborg och vi rekryterar därför en erfaren redovisningsekonom. Du kommer ingå som en viktig del i ett team tillsammans med en ekonomiassistent, koncernredovisningsansvarig och CFO. Här finns stora möjligheter att vara med och påverka och ta eget ansvar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Löpande redovisning
Månads/delårs/årsbokslut
Momsredovisning
Deklarationer
Kontoavstämningar
Anläggningsregister
Årsredovisningar
Din Bakgrund
Vi söker dig som har en flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och självständigt bokslutsarbete. Du har haft en liknande roll i ett mindre/medelstort bolag. Vi ser din erfarenhet som en viktig del i att vidareutveckla våra rutiner och processer inom vår avdelning. Då vi strävar efter att digitalisera/automatisera våra processer ser vi gärna att du har en god förståelse för att inhämta/bearbeta data och är en skicklig användare av Excel. Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/redovisning samt att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du har arbetat i affärssystemet D365, har en bakgrund från en redovisningsbyrå och om du tidigare arbetat med lönehantering.
I vårt team värdesätter vi flexibilitet och prestigelöshet och för ett gott samarbete behöver du vara en lagspelare. Eftersom vi är ett litet team i en familjär miljö, behöver vi ibland kunna axla varandras roller/täcka upp för varandra. Som person behöver du vara noggrann, kommunikativ, självgående och initiativtagande.
Ansökan
Välkommen att skicka din ansökan till e-post: [email protected], märk din ansökan genom att skriva ”Redovisningsekonom” i ämnesraden. Vi tillämpar löpande urval; sök så fort som möjligt.
Vid frågor kring rekryteringsprocessen, tjänsten eller företaget kontakta Joakim Berlin CFO via e-post: [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
Kvalificerad redovisningsekonom med fokus på utveckling
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Teknos är en global färgproducent med verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Koncernen sysselsätter cirka 1 800 personer och har en årlig försäljning på cirka 384 miljoner euro. Teknos är en av de ledande leverantörerna av industriella ytbehandlingar med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. Teknos erbjuder hållbara lösningar för en hållbar värld genom att tillhandahålla smarta och tekniskt avancerade färg- och ytbehandlingslösningar som skyddar och bevarar. Företagets strategi är att växa fort och lönsamt.
I Sverige finns Teknos representerade i Tranemo, Örnsköldsvik och Vedevåg. Dessutom har företaget 7 butiker runt omkring i Sverige. Totalt har Teknos i Sverige cirka 150 anställda och omsätter cirka 560 miljoner kronor. Företagets huvudkontor är placerat i Tranemo.
Tjänstebeskrivning:
Du erbjuds en bred och spännande tjänst i ett internationellt företag med stora möjligheter att vara med och påverka och ta eget ansvar. Inom Teknos finns det goda chanser till både utbildning och personlig utveckling. Företaget präglas av öppenhet, samarbete och god kamratanda.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
· Löpande bokföring
· Månads- och årsbokslut
· Årsredovisningsarbete
· Inkomstdeklarationer
· Budget och prognosarbete
· Moms och skatt
· Uppföljning och analys
· Kontakt med revisorsteam och diverse myndigheter
I arbetsuppgifterna, som är av både av strategisk och operativ karaktär, kan även andra administrativa sysslor förekomma. Du blir en viktig del av Teknos ekonomiavdelning och rapporterar till företagets ekonomichef.
Tjänsten, som är placerad på huvudkontoret i Tranemo, är ett föräldraledighetsvikariat på ca 1,5 år, med goda möjligheter till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.
Kvalifikationer:
Vi söker dig med erfarenhet av kvalificerad redovisning och självständigt bokslutsarbete. Passande bakgrund är exempelvis från en redovisningsbyrå eller från ett mindre bolags ekonomifunktion. Din utbildningsbakgrund är förmodligen Högskolekonom, alternativ annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Du har god vana vid att arbeta i affärssystem samt goda kunskaper i Excel. Då vårt koncernspråk är engelska är det viktigt att du känner dig bekväm i att tala och skriva både engelska och svenska.
Personliga egenskaper:
Som person är du ansvarstagande och nyfiken på förbättring och utveckling. Du kommer med egna initiativ och förslag, inom ditt område. Du ser till att saker och ting blir gjorda, trivs med varierande arbetsuppgifter och kan på ett självständigt sätt se var ditt fokus behöver vara. Vidare har du ett naturligt servicetänk, är bra på att kommunicera och trivs med att ha många kontaktytor. Rollen ställer även krav på att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och analytisk. Då vi är ett litet team värdesätter vi prestigelöshet och flexibilitet, vilket innebär att du tycker om att arbeta högt och lågt och ser det som en självklarhet att täcka upp för dina kollegor.
Kontakt:
I den här rekryteringen samarbetar Teknos med rekryteringskonsult Karina Andersson. För frågor och mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karina på telefon 0730-23 22 18. Ansökan med CV och ansökningsbrev mailas till [email protected] Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 mars.
Karina Andersson Konsult
Ekonomihandläggare till redovisningsenheten
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Nacka kommun
Redovisningsekonom / Accountant till Senseair
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Engagerad och intresserad Redovisningskonsult till Ljungbyföretag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
För kunds räkning söker vi nu en driven och ansvarsfull Redovisningskonsult!
Som redovisningskonsult kommer du att ha ansvaret för ett antal kunder där du hjälper dem med delar av eller hela deras redovisningsprocess. Arbetet innefattar exempelvis löpande bokföring, hyror, lönehantering, bokslut, årsredovisning, deklarationer och skattefrågor både i aktiebolag och enskilda firmor. Du ska vilja arbeta med redovisningsprocessen i en digital miljö.
Då allt arbete genomförs i nära samarbete med kund blir du ett naturligt bollplank som med god service bygger långsiktiga relationer.
Här får du som medarbetare möjlighet att arbeta med såväl mindre som medelstora företag inom varierande branscher.
Vår kund erbjuder ett stimulerande och kreativt arbete där kommunikation och leveransprecision står i fokus.
Är du redo för ett nytt steg i arbetslivet så kanske det är just dig vi söker? Kunden är öppen för att att du kanske vill jobba 50% eller 100%
Din profil
Vi söker dig som är utbildad ekonom på minst gymnasienivå. Utöver din utbildning har du några års praktisk erfarenhet från arbete som redovisningskonsult.
Som person är du självständig, ansvarsfull och driven, du trivs i att arbeta i en konsultativ roll.
Du är även duktig på att skapa och förvalta goda kundrelationer samt har du sinne för ordning och reda och är mån om att slutföra det du påbörjar.
Du talar och skriver flytande svenska samt är en god kommunikatör.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se
Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby
Omfattning: 50-100%
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast 7 mars.
Junior redovisningskonsult, Karlstad
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Systemförvaltare Affärssystem
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Motala kommun
Redovisningskonsult till Cloud Redovisning & administration
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
Vi är ett bolag med drivna ägare som vill utmana branschen och tillföra mer kundnytta genom rådgivning och digitalisering inom redovisning. Cloud Redovisning & Administration är en fullservicebyrå som hjälper våra kunder med löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, lön, deklarationer samt rådgivning. Idag är vi sju medarbetare i bolaget och vi finns på plats i Umeå och Vännäs
Om Jobbet
På dagarna är det givetvis löpande bokföring, bokslut och rådgivning som är en stor del av ditt arbete. Vi på Cloud uppskattar nyfikenhet och öppenhet. Det är en förutsättning för att vi ska fortsätta utvecklas i branschen. Vi sätter stort fokus på att jobba lokalt och nära våra kunder och vi ser gärna att du värdesätter det. Du kommer att få goda förutsättningar till en stark och bred utveckling inom ekonomi och möjlighet att påverka din egna utveckling. Vi är entreprenörer och vi gillar utmaningar och därför kommer dina arbetsdagar att vara innehållsrika. Du kommer in i ett sammanhang där du har stor insyn i företaget och hela verksamheten, där kan du påverka och fira framgång med oss.
Vem är du?
Vi önskar att du har stor erfarenhet av löpande redovisning och bokslut gärna med erfarenhet av enskilda firmor, har du även erfarenhet av lön är det ett plus. Vi brinner för utveckling och är nyfiken att tänka nytt. Vi tror därför att det är bra om du känner dig motiverad av att vara en del i ett sånt sammanhang. Du uppskattar personliga möten och rådgivning inom din profession för att hjälpa våra kunder. På Cloud Redovisning finns en plats för dig som vill vara med och bidra och framförallt utmana! Vi har fördelen att kunna skräddarsy våra erbjudanden. Ta kontakt med oss så tittar vi på vad som är viktigt för just dig.
Intresserad?
Ansök så snart som möjligt. I denna rekrytering har vi löpande urval. Vill du veta mer kontakta gärna Marlene Vikström, Rekryteringskonsult på Vikström Rekrytering 070 420 85 00
Marlene Vikström AB
Lärlingsgatan 20
90422 Umeå
Strängnäs: Redovisningskonsult deltid
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Accounting Professional
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Unik Resurs i Sverige AB
Administrativ chef med inriktning på ekonomi och HR
Färdigheter
Meriterande
- Ekonomisk rapportering
- Personaladministration
- Redovisningsansvar
- Budgetuppföljning
Språk
Krav
- Engelska
Svenska skolan i Nairobi
Senior redovisningsekonom? Use your skills to fight cancer!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Raysearch Laboratories AB (Publ)
Redovisningsekonom till Marredo
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningskonsult till Marredo
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Senior Redovisningsspecialist
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Vi söker en Redovisningsekonom till vår reskontra
Tycker du om redovisning och vill arbeta i ett internationellt bolag, kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi utökar nu vår kapacitet och söker ytterligare en medarbetare till vår avdelning för leverantörsreskontra.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med elektroniskt leverantörsfakturaflöde och matchning mot inköpsorder samt avvikelsehantering. Då detta är en roll med många internationella kontakter behöver du kommunicera obehindrat både på engelska och svenska. Du är bekväm med att kontakta både extern och intern part, såväl via telefon som e-mail.
Personen vi söker är i grunden analytisk och drivs av att vara med och påverka och utveckla. Du är en lagspelare som bidrar till att gruppen har ett gott arbetsklimat och hjälps åt. Vidare har du ett stort eget driv, envishet och tålamod och driver därmed processer och rutiner framåt självständigt och strukturerat. Du är en orädd och flexibel problemlösare som ser sammanhang.
Arbetsuppgifter
I tjänsten arbetar du med varierade uppgifter inom företagets leverantörsreskontra. Du ger support såväl internt som externt och hanterar det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande fakturor. I dina arbetsuppgifter ingår påminnelser, inkasso, clearing av konton, återbetalning och månatliga avstämningar av balanskonton.
Du kommer också att ingå i en grupp som har systemansvar för de applikationer som nyttjas inom leverantörsreskontran.
Du erbjuds en varierande roll i ett team med god sammanhållning.
Din Bakgrund
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är en fördel. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från en roll som ekonomiassistent. Du har dessutom god kunskap i Excel, Word och Outlook. Meriterande om du tidigare arbetat i SAP.
BAE Systems Hägglunds erbjuder
• Här ges du möjlighet att arbeta i kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer.
•Du får anställning i ett globalt företag inom försvarsindustrin där man hela tiden utmanar sig själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen.
• Som anställd får du stöd att möta dina utmaningar på bästa sätt. Företaget är en del av en stor koncern vilket skapar globala möjligheter.
• I din vardag kommer du ha flera kontaktytor internt och externt samt med kunder och leverantörer för att utveckla den senaste tekniken.
Kontaktperson
Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Pia Rubing 0660-80500 alternativt HR Business partner Anette A Löf 0660-80478.
Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner.
Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik.
Sista ansökningsdag är 8 mars, Välkommen med din ansökan!
BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.
BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.
För mer information besök www.baesystems.com
Läs gärna mer om Örnsköldsvik på www.inspiration.ornskoldsvik.se
Bae Systems Hägglunds AB
Björnavägen 2
89182 Örnsköldsvik
Redovisningsekonom till långt uppdrag i centrala Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom Alfa-kassan
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Manpower AB
Redovisningskonsult till Account IT
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
SJR söker bolagsekonom för hyrköp till fastighetsbolag
Head of Accounting till fintech-bolaget Corpia i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom med erfarenhet av bokslut till Kalix!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Uppsala Universitet
SJR söker bolagsekonom för hyrköp till fastighetsbolag
SJR söker bolagsekonom för hyrrekrytering till fastighetsbolag
Verksamhetsspecialist affärssystem till gemensam servicefunktion i Lund ell
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
REGION SKÅNE
SJR söker bolagsekonom för hyrköp till fastighetsbolag
Verksamhetsspecialist affärssystem till gemensam servicefunktion i Lund ell
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
REGION SKÅNE
Förvaltningsekonom Landskrona
Arbetsbeskrivning
Ansvarsområden
- Statsbidrag inom Socialtjänst alternativt arbetat med EU-projekt bidrag inom kommun.
- Månadsbokslut
- Budgetuppföljning
Omfattning: 50 -100%
Mycket distans på grund av COVID, men måste vara på plats ibland.
Arbetstider
Detta uppdrag kan lämpa sig väl för dig som arbetar som underkonsult idag.
Kvalifikationer
Tidigare kommunal erfarenhet och då helst arbetat med Statsbidrag inom Socialtjänst alternativt arbetat med EU-projekt bidrag inom kommun.
Ekonomiutbildning eller likvärdig eller motsvarig yrkeserfarenhet där du arbetat med liknande arbetsuppgifter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du ska ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter då du måste sätta dig in i uppgiften på kort tid.Ansökan
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
SJR söker bolagsekonom för hyrköp till fastighetsbolag
Financial Accountant to Samsung
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Sectra
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Utvecklingsinriktad ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Experis AB
Redovisningsekonom / Ekonom / Omgående
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult Sökes till Östermalm!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Du arbetar som redovisningsekonom idag och söker en friare arbetsplats med större ansvar.
Du tycker om att serva kunder och kan arbeta självständigt med eget ansvar. Du är en noggrann, flexibel och service minded.
Erfarenhet av yrket är meriterande och tjänsten kan anpassas efter din bakgrund. Du har relevant utbildning inom ekonomi och vi har som lägsta krav att du har sysslat med bokföring i minst 1 år. Vi ser långsiktigt på din anställning och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss.
#jobbjustnu
PD ekonomi AB
Hornsgatan 15
11846 Stockholm
Accounts Receivable Specialist to Samsung
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Auktoriserad Redovisningskonsult Sökes till Östermalm!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Du arbetar som redovisningsekonom idag och söker en friare arbetsplats med större ansvar.
Du tycker om att serva kunder och kan arbeta självständigt med eget ansvar. Du är en noggrann, flexibel och service minded.
Erfarenhet av yrket är meriterande och tjänsten kan anpassas efter din bakgrund. Du har relevant utbildning inom ekonomi och vi har som lägsta krav att du har sysslat med bokföring i minst 5 år. Vi ser långsiktigt på din anställning och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss.
#jobbjustnu
PD ekonomi AB
Hornsgatan 15
11846 Stockholm
Accountant
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Accountant inom Finance Region North
På Essity söker vi nu en Accountant till vårt team inom GBS Financial Services Region North. GBS Financial Services är en del av Essitys globala serviceorganisation; Global Operational Services (GOPS) som är en relativt ny enhet med syfte att driva operationell effektivitet genom hela företaget. Gillar du siffror, och vill vidareutvecklas inom finance och trivs du i en internationell miljö på ett globalt företag, då kan denna möjlighet vara nästa steg i din karriär.
GBS Financial Services Region North servar affärsenheterna inom regionen med varierande ekonomitjänster inom löpande redovisning, bokslut, rapportering, samt bolagsadministration, treasury, skatt etc. Vi erbjuder ett intressant och stimulerande arbete i ett Accounting team med kunniga och engagerade medarbetare. Vår uppgift är att säkerställa en hög service gentemot våra interna kunder genom en korrekt hantering av löpande redovisning, bokslut och rapportering.
Om Rollen
Du kommer att arbeta i ett team med 5 andra personer, med löpande redovisning och bokslut samt att tillsammans med controllers analysera bokslutet och säkerställa att redovisningen följer Essity´s policy och regelverk och är upprättad i enlighet med landets legala krav. Tjänsten innefattar viss masterdatahantering, uppföljning, analys och rapportering och det är en fördel om du är analytisk, noggrann och arbetar strukturerat.
Vem Söker Vi
- Du skall ha civilekonomutbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande.
- Vi ser gärna att du har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom relevant område
- Praktisk erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete är ett krav.
- Svenska och engelska flytande, i både tal och skrift.
- Erfarenhet av affärssystemet SAP.
- Du ska kunna behärska Microsoft Office på mycket god nivå
Vidare lägger vi stor vikt vid din personliga kompetens. Vi ser gärna att du kan jobba självständigt, ansvarsfullt och är målinriktad samt kan planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt. Du har även en god analytisk förmåga och arbetar problemlösande med en hög nivå av självledarskap. Det är också av värde att du tycker om att arbeta och samarbeta i team med högt tempo.
Förutsättningar för att trivas i rollen kan vara att du tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter, ha förmåga att ta eget ansvar och initiativ samt kan navigera i ett företag med en komplex matrixstruktur.
Ytterligare information
Tjänst är temporär då den täcker en föräldraledighet. Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Skicka in den till oss, ihop med ett CV och Personligt brev via vår hemsida innan sista ansökningsdatum.
Vi screenar fortlöpande och du kan därför få besked även innan sista ansökningsdatum.
Essity avböjer vänligt men bestämt säljsamtal från rekryterings- och bemanningsfirmor samt säljare av platsannonser.
What We Can Offer You
At Essity, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose.
Collaborative and Caring Culture | Empowerment & Engaged People | Work with Impact and A Powerful Purpose | Individual Learning & Career Growth | Health & Safety Priority | Sustainable Value Together| Innovation| Sustainable Working Life | Total Reward
Together, we are improving lives, every day.
Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With impactful innovations coupled with sustainable solutions, we strive to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being.
Essity AB (publ)
Mölndals bro 2
43131 Mölndal