På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

480 Lediga jobb

Redovisningskonsult sökes

Arbetsgivare / Ort: AK Redovisning AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (30 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningskonsult

Om jobbet

AK Redovisning är en dedikerad och personlig redovisningsbyrå som har verkat framgångsrikt sedan 2013 i Stockholm. Vi växer och blir större och expanderar nu även verksamheten, bland annat genom att starta dotterbolaget AK Revision.


Därför är vi nu på jakt efter en dedikerad redovisningskonsult. Vi söker dig som vill utvecklas både som redovisningskonsult och rådgivare under en spännande fas i bolagets utveckling. Som person ser vi gärna att du har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer, att du har en stark drivkraft och gillar att arbeta både i team och självständigt. Affärsmannaskap, initiativförmåga, noggrannhet och pålitlighet är egenskaper som vi värdesätter. Erfarenhet av VISMA och flerspråkighet är också meriterande.


Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna inbegriper löpande redovisning, momsredovisning, skattedeklarationer, lönehantering, bokslut, rapportering och avstämningar mm. Våra klientföretag består huvudsakligen av både små och medelstora ägarledda företag, såväl svenska som internationella, inom varierande branscher.


Kvalifikationer för tjänsten

• Relevant utbildning inom ekonomi

• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå

• Erfarenhet av VISMA samt flerspråkighet är meriterande


Välkommen med din ansökan

Vänligen skicka din ansökan med ett personligt brev, CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare till: [email protected]

Sista ansökningsdag 31 januari 2021.


Arbetsgivare
AK Redovisning AB
Stagneliusvägen 33
11259 Stockholm
Hemsida: www.akredovisning.se
Ansökan
Ansök senast 31 January (30 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag

Arbetsgivare / Ort: Vindex AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

För rekrytering till en av våra kunder söker vi på Vindex nu en redovisningsansvarig. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av Vindex men anställning kommer att erbjudas direkt hos kunden. Start sker enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för samtliga bolag i koncernen och hantera ax till limpa.

Placering: västra/norra Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag

  • Kvalitetssäkra redovisningen
  • Upprättande av årsredovisning
  • Bokslutsarbete
  • Koncernredovisning
  • Analysarbete
  • Likviditetsplanering
  • Moms- och skatterapportering
  • Förbättring och utveckling av processer och rutiner

För den här tjänsten söker vi en driven och ansvarsfull person som trivs i en roll där du får ta mycket egna beslut. Du har en flexibel och prestigelös inställning och drivs av att utvecklas med bolaget. I tillägg till detta ser vi gärna att du är kommunikativ, analytisk och social.

Kvalifikationer för rollen som engagerad redovisningsansvarig till passionsdrivet bolag

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
  • Självgående i redovisning ax till limpa
  • Goda kunskaper i koncernredovisning
  • Meriterande med erfarenhet av IFRS
  • Bred systemerfarenhet
  • Goda Excel-kunskaper
  • Flytande i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref CLRA970. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren (073-852 36 36 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.

Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.

Vindex tillsätter redovisningsansvariga i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

Arbetsgivare
Vindex AB
Kungsgatan 44
11137 Stockholm
Hemsida: www.vindex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Accountant / Financial Manager to Ridestore- North America

Arbetsgivare / Ort: Meritmind AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

As we grow at a fast pace we need to reinforce our financial team with a colleague that will handle our bookkeeping, closing, annual reporting, tax and legal for our subsidiary i US. We expect nothing less than that you can handle multiple challenges in a continuous changing world with a smile on your face. You have the knowledge, but furthermore important the drive to build Ridestore to the next level.

At Ridestore, you’re going to create your role, and we’re going to support you in that. An eCommerce snow revolution starts by forgetting everything you know and starting something fresh. We’re not going to bog you down with formalities or hierarchy. At Ridestore, you don’t have to let your passion collide with your work schedule. Here, you’re constantly on the move, but you get to plan your time your way.

We’ll let you walk through that challenging terrain solo when necessary, but we’re going to help pick you up and push you forward when you need it. So come be part of the change. We’re waiting for you.

Who We Are:

Ridestore was founded over 10 years ago. We had a passion to create products and brands that people truly wanted.

The era where brands told people what they should wear or do is dead. Everyone’s an expert. You know what you like and want to wear much better than the designer. So our job is to listen. A brand in this new era is there to serve and empower You. The customer. The expert. If you do that well then your brand will spread from one person to another, peer to peer. This changes everything in how you design products and create a brand. You have to truly listen to the customers, not just make them heard. You have to give them a voice and empower them.

We get things done. That has taken us more than a half billion sek in revenue and 100% year on year organic growth.

We want to own the outerwear conversation online. Our brands Dope Snow & Montecwear are the first brands created from listening to what You want.

Read about us on: https://inside.ridestore.com/ and https://www.ridestore.se/

Who You Are:

You are the star in accounting, and you love to handle GST reporting. You work in multiple systems and you really like digitalized flows. You can dig into small deviations, but you’re not locked to the details and can change to the birds-eye perspective when it’s needed. In many areas you will be like an explorer; breaking new ground together with the CFO and group accounting manager, finding solutions for challenges that business has not even found.

  • You get thrilled by challenges
  • Change is natural for you
  • Improvements, improvements and improvements, you like to improve your business both with small but also big steps
  • You want to be responsible, it’s “your books” and you want them to be the best
  • Digitalization and IT is something you’re fond of and have a very good knowledge of
  • You like to work with a both high and low perspective, you need to handle the daily invoices but you also need to be part of the setup of a new country/market

What you will be doing:

  • Accounting for our US and Canada subsidiaries
  • Monthly and yearly closing but also analyzing the month and preparing reports
  • Handling invoices and improving our new invoice flow
  • Accounting of spending
  • Accounting and coordination of our global salary solution
  • Be the knowledge source regarding VAT, Tax and regulations regarding bookkeeping.
  • Responsible for local legal and tax compliance
  • Responsible for import and custom handling out of a financial perspective
  • Responsible and managing our sales and use tax nexuses
  • Responsible for HR related questions and task such as pension, health insurance and sick leave.
  • Handling our legal compliance both financially but also commercial

What you will have at Ridestore:

  • Freedom to build the structure of our accounting
  • Flexibility to dispose of your time between office and home work
  • All the equipment you can possibly need to be effective
  • Work with a Very Talented Team
  • Company Retreats/Meetups (like our last meetup in the Alps, St Anton)

Requirements:

Because you will have a lot of freedom and responsibilities in such a crucial role, we do have some additional requirements beyond you being a kick-ass person

  • 5+ years in a senior accountant / financial manager position
  • Very good knowledge of US tax, GST and accounting regulations
  • Working in a global environment
  • 5+ year experience in:
  • GST reporting
  • Employer cost calculations and reporting
  • Tax calculations
  • Year-end closings
  • Creating Annual reports

You especially rock if you have the following:

  • Legal compliance
  • Experience in Canadian business setup
  • Duty and custom compliance
  • HR related matters
  • Ski and snowboard enthusiast


Ready to partner up with the best of the best from around the world? Come make something special at Ridestore!

Arbetsgivare
Meritmind AB
41755 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vill du vara en del av ett internationellt företag? Har du tidigare erfarenhet inom kundreskontra och vill ta på dig en spännande utmaning? Då är detta tjänsten för dig! Sök tjänsten redan idag, då vi jobbar i ett löpande urval. OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu en medarbetare till ekonomiavdelningen för ett föräldravikariat på 13 månader. I rollen som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra kommer du att få arbeta med hela flödet inom kundreskontra med flera olika kontaktytor. Du kommer att bli en del av ett team med mycket trivsam och god sammanhållning. Du erbjuds * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER * Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder * Kreditbevakning av befintliga kunder * Påminnelse- och Inkassohantering * Samlingsfakturering * Uppföljning av kundreskontra * Månadsbokslut * Provisionshantering till Franchisetagare VI SÖKER DIG SOM * Eftergymnasial utbildning i företagsekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Minst 1 års erfarenhet av kundreskontra eller liknande arbetsuppgifter * Flytande i svenska och engelska i tal och skrift * Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel Som person är du prestigelös, självgående och kommunikativ. Du har skinn på näsan och är en teamplayer som gärna ställer upp för andra. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, 13 månader föräldrarvikariat * Placering: Årsta * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Accountant to our client within the international fashion industry!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
The Global Accounting Function is responsible to make sure that our client can handle all financial transactions in a way complying with the rules and regulations all over the world, as well as representing the accounting function in all different projects throughout the organization. They are now looking for a consultant to their Intercompany team – is that you? OM TJÄNSTEN The Intercompany team is a global team and responsible for commercial intercompany transactions in the group. The team is running the intercompany reconciliation supported by a system called ICR and all subsidiaries are assigned to the tool. The team is based in Stockholm, however, accountants from all subsidiaries have the responsibility to reconcile its own intercompany transactions. VI SÖKER DIG SOM Just like everyone at our client, we believe you are a service minded, social, open, communicative and ambitious team player full of drive and optimism. Cooperation between Accounts Payable and Account Receivable functions to optimize efficiency will be important. Supporting between different accounting areas is included in the assignment. * Degree within Business Administration & Economics (or similar) * Minimum 3 years of experience from working as an Accountant * Minimum 1 year experience from working with intercompany reconciliations in a global organization * Experience from working in SAP ICR tool is required * Fluent in English, both in speech and writing Other information * Start: February to initially 30 of September with possible extension * Work extent: Fulltime * Location: Stockholm * Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from our client that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsekonom och redovisningsansvarig

Arbetsgivare / Ort: Hyresgästfören
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Vill du bidra med din redovisningskompetens i en viktig idéburen medlemsorganisation?   Vi söker dig som vill arbeta för Sveriges hyresgäster och ingå i en helt ny nationell ekonomienhet där du har möjlighet att vara med och påverka!   Om uppdraget Du arbetar med löpande bokföring, kontoavstämningar samt att vara behjälplig vid månads- och årsbokslutsarbete.   Som ansvarig arbetar du med bokföring enligt K3-standard, periodiseringar, kontoavstämningar, bokslutsarbete, finansiell rapportering samt avskrivningar. Vidare arbetar du även med Hyresgästföreningens och bolagens årsredovisningar och koncernredovisning.   Den nationella ekonomienheten ingår organisatoriskt i Hyresgästföreningens riksförbund och enheten är placerad på regionkontoret i Helsingborg.   Din bakgrund Som redovisningsekonom är du civilekonom och har 1-3 års erfarenhet av redovisning. Du har grundläggande kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Jeeves, Bizview och Palette.   Som redovisningsansvarig är du civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av liknande tjänst. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Jeeves, Bizview och Palette.   Dina egenskaper För att trivas och bli framgångsrik i denna roll behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad och ha förmågan att prioritera.   Att arbeta hos oss Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma arbetsuppgift oavsett vilken roll vi har till vardags. Då ringer vi hyresgästerna och pratar om exempelvis tryggheten i kvarteret eller, som vi gjort under 2020, frågar om någon behöver hjälp med anledning av pandemin. På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer om oss och titta på filmer när medarbetarna berättar hur det är att arbeta på Hyresgästföreningen. Välkommen med din ansökan senast den 3 mars. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Sara Angeklint, HR-chef, 076-135 59 57. Våra fackliga representanter är Josefin Moback, Saco, 010-459 11 43 och Berit Belgacem, Handels, 010-459 11 03.   Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende.  På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.   Hyresgästföreningen finns över hela Sverige, uppdelat på nio regioner och ett förbundskontor i Stockholm. Vi är cirka 10 000 förtroendevalda och 850 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.  
Arbetsgivare
Hyresgästfören
Hemsida: www.hyresgastforeningen.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor. Institutionen för kemi - Ångström bedriver forskning och utbildning inom kemiämnet. Institutionen har cirka 250 anställda och omsätter cirka 250 miljoner kronor. Vid institutionens sex program bedrivs mycket framgångsrik forskning av hög internationell klass och vi ser en fortsatt god tillväxt inom vårt ämnesområde. Institutionen har utbildningsuppdrag inom kandidat-, ingenjörs- och civilingenjörsprogram samt masterprogram. Verksamhetsstödet består av 14 personer som arbetar tillsammans med lärare, forskare och doktorander i en kreativ och professionell miljö. Vi söker dig som har höga ambitioner och vill utvecklas i en dynamisk organisation. Arbetsuppgifter: Som ekonom hos oss ansvarar du för kvalificerat ekonomiarbete inom ett eller flera av våra forskningsprogram. Arbetsuppgifterna innefattar budget, bokslut, löpande redovisning, rapportering till externa finansiärer, uppföljningar, kund-, leverantörs- och anläggningsreskontra samt andra förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi. Som ekonom hos oss ingår du i ekonomifunktionen under samordning av ekonomisamordnaren. Du har också ett nära samarbete med dina kollegor inom verksamhetsstödet som leds av en administrativ chef. Verksamhetsstöd ger service och support till kärnverksamheten inom områdena ekonomi, HR, kommunikation, doktorandadministration och kursadministration. Kvalifikationskrav: - Högskoleexamen inom ekonomi. - God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. - Goda kunskaper i Microsoft Office och främst Excel. För att passa in i rollen förväntas du ha förmåga att arbeta självständigt inom ekonomi med tyngdpunkt mot redovisning. För att lyckas i arbetet ska du vara noggrann och serviceinriktad samt ha ett strukturerat arbetssätt. Du arbetar självständigt, är flexibel och får dina arbetsuppgifter utförda på utsatt tid. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Arbetsuppgifterna kräver ett utåtriktat och proaktivt förhållningssätt och förmåga att kunna kommunicera ekonomisk information till personer med annan yrkesbakgrund. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom institutionen. Önskvärt/meriterande: Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiarbete inom statlig verksamhet, särskilt universitet eller högskola. Instruktioner för ansökan: Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV och kopia av examensbevis samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.  Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Sofia Tolstoy, administrativ chef 018-471 7322 [email protected] eller Anna Alsén, ekonomisamordnare 018-471 3650 [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 3 mars 2021, UFV-PA 2021/514. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Junior redovisningskonsult, Göteborg / Borås

Arbetsgivare / Ort: Aspia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
Studerar du ekonomi på universitet eller högskola och söker efter ditt första jobb efter examen? Till våra kontor i Göteborg och Borås, med start september 2021 och januari 2022, söker vi nu dig som vill jobba som junior redovisningskonsult. Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Ditt uppdrag I rollen som Junior redovisningskonsult på Aspia har du ett omväxlande och självständigt arbete, där du arbetar på olika uppdrag åt våra kunder. Vi arbetar alltid i team mot våra kunder och du kommer därmed ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till kund samt ge input till varandra utifrån respektive roll. Arbetet sker både på vårt eget kontor samt ute hos kund. Dina arbetsuppgifter består främst av: - Löpande bokföring - Månatliga avstämningar - Upprättande av bokslut - Årsredovisningar - Rapportering till kund På Aspia får du lära dig redovisningsyrket från grunden. Vi utmanar dig, stöttar dig och tror på dig! Vem är du? Vi söker dig som studerar och kommer ta en kandidatexamen i företagsekonomi alternativ en examen från YH-utbildning till redovisningsekonom/konsult senast september 2021 (alternativt januari 2022). Vid examen uppfyller du de teoretiska kunskapskraven för att bli auktoriserad redovisningskonsult (för information, läs mer på www.far.se). Vidare ser vi även att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. För att du ska trivas i rollen som junior redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven person, som trivs i mötet med kunden och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp samt har förmågan att samarbeta med andra. Vidare ser vi även att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer samt har förmågan att arbeta med flera uppgifter parallellt. Praktiskt om tjänsten Tjänsterna är på heltid med tillträdesdatum september 2021 eller januari 2022. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Skicka din ansökan till oss senast 3.3.2021. Du söker enkelt utan CV och svarar istället på några frågor direkt i vårt verktyg. Vi vill inte ha bifogade filer i det i första steget. Vi kommer att genomföra urval efter sista ansökningsdag och bjuda in till ett digitalt rekryteringstillfälle i slutet av mars 2021. Under ansökningsperioden kommer samtliga sökande bli inbjudna till att göra arbetspsykologiska tester, vilka ligger till grund för det första urvalet tillsammans med din ansökan. Vår ambition är att du ska få besked om hur du ligger till i processen 1-2 veckor efter sista ansökningsdag. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sonja Paganus på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!
Arbetsgivare
Aspia AB
Hemsida: https://aspia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonom till Stadsledningskontoret

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsekonom

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är cirka 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter. Välkommen till finansavdelningen Finansavdelningen består idag av knappt 50 personer som arbetar nära varandra i en stimulerande och mångfacetterad miljö. På Finansavdelningen arbetar vi utifrån att vi är varandras arbetsmiljö och vår avdelning präglas av ett positivt, öppet och nyfiket klimat, där vi har stort förtroende för varandras kompetens. Du har ett viktigt uppdrag och din insats gör skillnad. Arbetsplatsen är beläget centralt på Kungsholmen, vi tillämpar flexibel arbetstid, har goda förmåner och friskvårdsmöjligheter. Tjänsten som ekonom är placerad på redovisningsenheten som är en del av finansavdelningen. Ditt uppdrag                                                                        Redovisningsenheten ansvarar för stadens samlade ekonomiska uppföljning och konsolidering, bokslut och årsredovisning, moms- och skattefrågor, uppföljning av pensionsåtagande. Underlag för stadens samlade pensionsberäkningar tas fram av KPA för att sedan analyseras och kompletteras av oss inför budget, prognoser och bokslut. Vi styr och stödjer stadens förvaltningar i redovisningsfrågor och i tjänsten ingår att ansvara för att ta fram gemensamma anvisningar utifrån gällande lag och normering. Vi stödjer även bolagskoncernens moderbolag med ekonomiadministration. Arbetet sker i nära samarbete med berörda interna och externa aktörer. Redovisningsenheten består idag av fyra medarbetare och enhetschef. Då en person nu går vidare i sin karriär söker vi en ny kollega – med fokus redovisning Du kommer bl. a att arbeta med: - Bokslut - Månadsrapportering - Årsredovisning - Pensionsberäkningar - Skriva beslutsunderlag - Övrig redovisning - Dokumentation Tillsammans med dina kollegor vill du arbeta för ständiga förbättringar inom enheten samtidigt som du värnar om att bidra till en god arbetsmiljö. Din bakgrund Vi söker dig som har: - Högskoleexamen inom ekonomi med inriktning redovisning alternativt annan utbildning/bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Flera års erfarenhet av kvalificerad som ekonom inom politiskt styrd organisation, företrädelsevis inom kommun - Mycket goda kunskaper i offentlig redovisning, redovisningsprinciper, god redovisningssed och regelverket - Erfarenhet och förtrogen med hur ekonomisystem kan nyttjas för att effektivisera arbetsprocesserna inom redovisningsområdet - God kommunikativ förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att författa PM, rutinbeskrivningar och beslutsunderlag - Erfarenhet av arbete med pensioner - Erfarenhet av arbete med Agresso Då arbetet bygger på teamarbete är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och tycker om att skapa tillsammans. Du har ett analytiskt förhållningssätt med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som person är du trygg och stabil, med god förmåga att förhålla dig professionell i arbetet. Du tar initiativ, driver processer vidare och är van vid att arbeta självständigt mot givna mål. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan Ansök senast 3 mars 2021. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult till MH Konsult i Kungälv

Arbetsgivare / Ort: Sjötun Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningskonsult

Om jobbet
MH Konsult Väst AB söker till sitt kontor i Kungälv en auktoriserad redovisningskonsult med erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen. Om tjänsten: Vill du vara en del av vårt växande team i Kungälv? Teamet i Kungälv består idag av 9 härliga redovisningskonsulter varav 5 är auktoriserade. Vi önskar nu komplettera vårt team med dig som är auktoriserad redovisningskonsult och har erfarenhet från bygg- och fastighetsbolag, kunskaper inom både K2 och K3 samt koncernredovisning. Meriterande om du är certifierad affärsrådgivare eller har fokus på rådgivning och att du är nyfiken på nya digitala lösningar. Kvalifikationer: Du är en säljinriktad auktoriserad redovisningskonsult med hög social kompetens och stort driv och engagemang. Du gillar utmaningar och att utvecklas. Du förstår och väl insatt i branschens framtida digitala utveckling och utmaningar. Som person är du social, positiv och driven. Du tycker om att skapa långsiktiga relationer med både kunder och med kollegor. Du trivs med att ha eget ansvar för din planering och ditt arbete. Vi värdesätter starkt att du bidrar med gott samarbete med kollegorna och med att du skapar en bra stämning på arbetsplatsen. I din roll på MH Konsult ingår bl.a. • Upprättande av bokslut både K2 och K3 samt koncernredovisning • Projektredovisning med pågående arbeten • Proaktiv rådgivning inom skatt, ekonomistyrning och affärsutveckling • Kund- och uppdragsansvar Egenskaper: • Social, positiv och driven • Serviceinriktad, stort driv och engagemang • Noggrann, organiserad, analytisk • Självgående, god initiativförmåga • Relationsskapande och sätter kunden främst Om oss: MH Konsult Väst AB är ett konsultföretag, med f n 26 anställda, vi arbetar med kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Vi har kontor i Kungälv och i Stenungsund. Vi erbjuder flera olika tjänster såsom skatterådgivning, bokslut, deklarationer, löpande redovisning, löne- och HR-tjänster, bolagsfrågor, omstruktureringar, bolagsbildningar, fusioner, likvidationer. Vi hjälper även gärna våra kunder & företagarna med digitalisering av deras bokföring. Bland våra kunder märks ägarledda aktiebolag, handelsbolag, enskilda firmor, stiftelser, ekonomiska och ideella föreningar, bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar m.m. Vi arbetar främst inom Kungälv och STO-regionen (Stenungsund-Tjörn-Orust) men även nordvästra Göteborg och Ale kommun. Vi värdesätter bra samarbete och personliga relationer med våra kunder. MH Digital är vår molnetbaserade mötesplats och digitala byrålösning. Här delar vi dokument och ärenden med våra kunder på ett mycket enkelt och smidigt sätt. MH Digital fungerar även som en brygga in till många av våra kunders system, såsom t.ex. Fortnox, Visma, Millnet, REAL Fastighetssystem och många många fler. MH Digital är GDPR-kompatibelt och REX-anpassat. Vi är medlemmar i Srf konsulterna, den ledande branschorganisationen för redovisningskonsulter och lönekonsulter i Sverige och vi arbetar enligt Svensk standard för redovisningsuppdrag, Rex. Flera av våra medarbetare är auktoriserade redovisnings- eller lönekonsulter. Besök gärna vår hemsida för mer info, www.mhkonsult.se. Vi erbjuder: Ett bra lönepaket, som matchar dina kvalifikationer, med fina förmåner, pensionsavtal samt privat sjukvårdsförsäkring. Hos oss får du flexibla arbetsdagar i moderna lokaler tillsammans med ett härligt team och möjlighet till en timmes friskvård per vecka. Vi har förstått att Work-Life balance blir en allt viktigare del i dagens stressiga samhälle och därför erbjuder vi dig även möjligheten att kunna arbeta hemifrån några dagar i veckan för att få pusslet att gå ihop. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och kvalificerad vidareutbildning. MH Konsult är anslutna till Almega Tjänsteföretagen och har härigenom avtal med Unionen. Tjänstens omfattning: Heltid Tjänstens start: Så snart som möjligt – så skicka gärna din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Sjötun Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.