
- Start
- Yrken
- Administration & ekonomi
- Redovisningsekonom
- Lediga jobb
- TopWork söker ekonomiansvarig…
147 Lediga jobb
TopWork söker ekonomiansvarig…
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ledigt jobb som Redovisningsansvarig öster om Halmstad
Manpower AB
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ekonom till Ekonomienheten, Region Västernorrland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Ledigt jobb som Redovisningsansvarig till Gnotec, Kinnared
Experis AB
Redovisningsekonom till stort bolag i Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Kvalificerad Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Group Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig - Ulricehamns Energi
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ulricehamns Energi AB bygger, driver och underhåller stora delar av den samhällsnyttiga infrastrukturen i kommunen. Vi verkar inom elnät, fibernät, fjärrvärme, VA, miljö samt inom entreprenader. Vi är drygt 80 anställda vars främsta uppgift är att göra vardagen så bekväm som möjligt för alla som lever, bor och verkar i Ulricehamns kommun. Vi som arbetar här arbetar med saker som är viktigt på riktigt, som gör skillnad i människors vardag. Team Energi präglas av en mycket familjär anda där ansvarstagande, engagemang och entreprenörskap ses som en självklarhet. När du besöker oss välkomnas du alltid av en härlig teamkänsla med mycket hjärta och omsorg. Vi arbetar tillsammans, för Ulricehamn! Läs mer på www.ueab.se
Vill du arbeta med helheten inom redovisning i ett bolag som är med och utvecklar framtidens Ulricehamn?
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som Redovisningsansvarig ansvarar du för redovisningsprocessen med tillhörande regelverk. Du är operativt ansvarig för budgetarbetets genomförande tillsammans med ekonomichef. Du initierar, leder och utvecklar processer och rutiner inom bokslutsarbetet. I rollen kommer du att driva och delta i interna projekt och utveckling av processer inom ekonomiområdet för kontinuerligt förbättringsarbete. Likaså ingår det i tjänsten att bevaka nyheter och regelverk inom området. Du ingår i ett team som förutom dig består av ekonomichef, två ekonomiassistenter samt en HR-specialist.
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
· Periodbokslut, årsbokslut och årsredovisning
· Budget, analys och prognos
· Löpande uppföljning av projekt och nyckeltal
· Skatt och momsdeklarationer – energiskatter
· Anläggningsregister
Din Profil
Vi vill att du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt en eftergymnasial utbildning inom kvalificerad redovisning, samt flera års erfarenhet inom området. Du är van vid att arbeta självständigt med hela bokslutsprocessen och känner dig trygg i dina redovisningskunskaper. Du har lätt för att använda flera olika systemstöd och jobbar obehindrat i Excel. Har du erfarenhet av Exopen ser vi det som en merit.
Som person är du pedagogisk och analytisk samt har förmåga att utreda, prioritera och strukturera. Du har ett intresse av att jobba tätt med verksamhetsansvariga i bolaget för att underlätta den ekonomiska uppföljningen samt budgetprocessen. Du är driven och utvecklingsinriktad vilket betyder att du är beredd att ta initiativ för att uppnå våra gemensamma mål.
Ulricehamns Energi erbjuder dig ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete där du långsiktigt får växa med ett spännande och innovativt företag! Låter det intressant för dig?
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Ulricehamns Energi med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93 alternativt [email protected] Ansökan mailar du till [email protected] senast den 27 januari. Facklig kontakt Ulricehamns Energi: Anders Lindgren, Kommunal 0321-532300. Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Human & Executive Sweden AB
Karlsnäsvägen 11
52337 ULRICEHAMN
Hemsida: www.humanandexecutive.se
Bolagsekonom sökes till Oscar Properties - tillsvidare!
Är du en person med gedigna kunskaper inom redovisning och några års arbetslivserfarenhet inom området? Skulle du beskriva dig själv som en positiv och analytiskt lagd person med ett strukturerat arbetssätt? Nu finns en spännande möjlighet att kliva in i rollen som bolagsekonom på ett trevligt och händelserikt bolag. Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en bolagsekonom till Oscar Properties som är ett svenskt fastighetsbolag vars verksamhet går ut på att köpa, utveckla och sälja fastigheter. Ända sedan starten 2004 har man utmanat normen om vad en fastighet och boendeupplevelse kan vara. Med modern design, arkitektur och förståelse för vad människor vill ha är man idag en självklar aktör på marknaden. Tjänsten är placerad på Östermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Hos Oscar Properties kommer du att tillhöra ett team av kompetenta kollegor som har högt i tak och en trevlig och hjälpsam stämning. Vad gäller dina arbetsuppgifter kommer du att ansvara för redovisningen för ett antal bolag inom Oscar Properties. Du kan förvänta dig roliga och omväxlande arbetsdagar som huvudsakligen kommer att bestå av:
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Projektredovisning
- Momsredovisning
- Löpande kontroll av eget kapital
- Månadsbokslut
- Bolagsformalia
- Upprättande av årsredovisningar
- Upprättande av inkomstdeklarationer
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker är en ansvarsfull person med förmåga att arbeta självständigt. För dig är det en självklarhet att arbeta noggrant och strukturerat, även när tempot är högt. Du känner dig trygg i dina redovisningskunskaper och har ett analytiskt sinne som kommer väl till pass i rollen. Vidare är du en vänlig och positiv kollega som alltid bjuder på ett bra bemötande och har lätt för att samarbeta.
Är det dig vi letar efter? Tveka då inte på att skicka in en ansökan så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Gedigna redovisningskunskaper
- Erfarenhet av att självständigt göra bokslut
- Erfarenhet från bolag där man haft flera bolag med interna mellanhavanden
- Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
- Kunskaper i Agresso
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning genom Perido med chans till överrekrytering till Oscar Properties efter 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare är Sofie Pemer och har du frågor/funderingar kan du nå henne på [email protected] alternativt tel:+46704679592. Du är även varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32035 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom på Trofo invest & Trading Company AB kommer du att arbeta med löpande bokföring, månads- och årsbokslut, månadsuppföljning mot budget, projektredovisning, skattedeklarationer, lön, HR och att upprätta årsredovisningar. Rollen innefattar även ansvar för hantering av fakturering samt administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifter relaterat redovisning:
- Upprätthålla månads-, och årsbokslut
- Löpande bokföring i Fortnox
- Hantering av skatter och avgifter
- Extern rapportering - exempelvis till SCB
- Månadsuppföljning mot Budget
- Lägga upp nya leverantörer
- Serva revisorerna i samband med revision
- Fakturering
- Påminnelsehantering
- Kontoavstämningar
- Övrigt bokslutsarbete/rapporteringsinformation
- Administrativa arbetsuppgifter – exempelvis, växel och kontor (kontakt med kunder, samarbetspartners)
- Personalhantering, löner och HR.
Du har till din hjälp en ekonomichef som arbetar deltid vid behov. Rollen är placerad i Kalmar.
Om dig
Rätt person för denna position har:
- Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut
- Erfarenhet av att hantera löpande bokföring i en större organisation
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Vi söker dig som kan bidra till gruppen på ett såväl socialt som på ett professionellt plan. Du är en lagspelare vars positivitet, flexibla inställning och goda känsla för service bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen. Du har förmågan att tänka kritiskt och ifrågasätta samtidigt som du är driven och gärna tar egna initiativ till förbättringar. Då rollen är bred sett till arbetsuppgifter är det viktigt att du är noggrann och strukturerad.
Hjärtligt välkommen att söka en spännande tjänst på ett innovativt och framgångsrikt bolag!
Din ansökan
Har du frågor är du hjärtligt välkommen att ringa Déspina Georgiadou på 076-5697873.
Ansökan sker via mail till [email protected]
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så sök gärna redan idag.
Sista ansökningsdag är 2021-01-27.
Vi accepterar inte oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras. Alla ansökningar inskickade från rekryteringsfirmor, som inte har ett godkänt avtal med Trofo Invest för tjänsten i fråga, kommer att betraktas som Trofo Invest äganderätt och inga avgifter kommer att utbetalas.
Trofo Invest & Trading Company AB
Skorstensvägen 90
39363 Kalmar
Avanzera söker erfaren redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Myndighet, Göteborg
Experis AB
Erfaren ekonom till Kristinehamn
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Arbetet omfattar förvaltningsekonomifunktioner såsom budgetering, uppföljning, bokföringar och rättelser i ekonomisystemet Raindance, rapportering statistik samt övrigt ekonomistöd till kommunens förvaltningar. Arbetets upplägg planeras i samband med uppstart. Arbetet kommer att delvis ske på plats och delvis hemma.
Arbetstider
Kvalifikationer
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
Meriterande:
- Erfarenhet av att jobba som ekonom kommunalt alternativt statligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
För information: [email protected]
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Ekonomiansvarig till expansivt fastighetsbolag
Nu söker vi på Vindex en ekonomiansvarig för hyrrekrytering till en av våra kunder. Tjänsten startar enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du kommer under de första sex månaderna att gå som konsult och därefter är tanken att du övergår i en fast anställning, förutsatt ett gott samarbete. I rollen kommer du att ansvara för att ta hem redovisningen som idag är outsourcad och sedan få ta helhetsansvaret för bolagets ekonomi.
Placering: norra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomiansvarig till expansivt fastighetsbolag
- Ansvara för att ta hem redovisningen som idag är outsourcad
- Sätta nya processer och rutiner för ekonomifunktionen
- Hyresadministration
- Löpande redovisning
- Bokslutsarbete
- Projektredovisning
- Lönehantering och utlägg
- Hantering av moms och skatt
- Koncernredovisning
- Budget och prognos
- Likviditetsplanering
- Kontakt med externa parter så som myndigheter och revisorer
För den här rollen söker vi en driven, engagerad och initiativtagande person. Du är resultatfokuserad, pedagogisk och kan på sikt tänka dig att ha personalansvar. Därtill ser vi gärna att du är en problemlösare som är kommunikativ och duktig på att samarbeta.
Kvalifikationer för rollen som ekonomiansvarig till expansivt fastighetsbolag
- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa
- Tidigare erfarenhet av projekt- och fastighetsredovisning
- Van att utveckla och effektivisera processer och rutiner
- Mycket goda systemkunskaper
- God Excel-vana
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref FÅEA912. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Åberg (070-770 58 68 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Koncernredovisningsekonom för deltidsuppdrag till bolag i centrala Göteborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Kvalificerad redovisningsekonom till spännande, välkänt bolag
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en kvalificerad redovisningsekonom för konsultuppdrag. Uppdraget startar omgående och pågår under tolv månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen i två utländska bolag samt delta i årsbokslut och årsredovisning för koncernen.
Placering: västra Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som kvalificerad redovisningsekonom till spännande, välkänt bolag
- Ansvara för redovisningen för två utländska bolag enligt IFRS
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Bokslutsarbete
- Lagerredovisning
- Upprätta årsredovisning
- Förbättra och utveckla processer och rutiner
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi en person med starkt driv och en prestigelös inställning. Du är social och framåt samt att du har en god kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen bör du vara stresstålig och van att arbeta mot uppsatta deadlines.
Kvalifikationer för rollen som kvalificerad redovisningsekonom till spännande, välkänt bolag
- Civilekonomutbildning eller motsvarande
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa
- Goda kunskaper i IFRS
- Meriterande med erfarenhet i lagerredovisning
- Bred systemerfarenhet
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SBQRE1006. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer (070-955 06 57 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Redovisningsekonom till multinationell koncern
Vindex söker nu, för kunds vägnar, en redovisningsekonom för interimsuppdrag. Uppdraget startar i januari och pågår under ca fyra månader. I rollen kommer du att ansvara för upprättandet av bokslut och årsredovisning samt arbeta med redovisning ax till limpa för ett av bolagen i koncernen.
Placering: centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som redovisningsekonom till multinationell koncern
- Upprätta bokslut och årsredovisning för samtliga bolag i koncernen tillsammans med teamet
- Löpande redovisning
- Resultatuppföljning
- Visst treasurarbete, tex finansiell rapportering
- Vara delaktig vid förvärv och avyttringar
- Projektredovisning
- Analysarbete
- Myndighetsrapportering
- Kontakt med revisorer
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi en driven och positiv person som trivs i en dynamisk och snabbföränderlig miljö. Du är stresstålig och är van att arbeta mot tight uppsatta deadlines. Utöver detta ser vi gärna att är strukturerad, effektiv och har en god kommunikativ förmåga.
Kvalifikationer för rollen som redovisningsekonom till multinationell koncern
- Civilekonomutbildning eller motsvarande
- Minst 5-6 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självgående i redovisning ax till limpa, inkl bokslut och årsredovisning
- Kunskap i skatterelaterade frågor
- Erfarenhet av Treasury
- Tidigare arbetat med projektredovisning
- Mycket god systemvana
- Goda kunskaper i Excel
- Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref FÅRE1007. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Fanny Åberg (070-770 58 68 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Redovisningsekonom till Uppsala
För kunds räkning söker vi på Vindex nu en redovisningsekonom för interimsuppdrag. Uppdraget startar i februari och pågår under ca sex månader. I rollen kommer du att arbeta brett med löpande redovisning, reskontra samt vara delaktig i budget- och prognosarbete.
Placering: Uppsala
Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som redovisningsekonom till Uppsala
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande redovisning
- Avstämningar
- Bokslutsarbete
- Fakturering
- Delta i budget- och uppföljningsarbete
- Kassa- och likviditetshantering
- Förekommande ad hoc-uppgifter
För den här rollen söker vi en driven och engagerad person som är trygg i sin kompetens. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt samt att du kan leverera med god kvalitet under tidspress. I tillägg till detta ser vi gärna att du är pedagogisk och kommunikativ.
Kvalifikationer för rollen som redovisningsekonom till Uppsala
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 2-3 års erfarenhet i rollen som redovisningsekonom
- Självgående i ovan beskrivna arbetsuppgifter
- God systemvana
- Goda kunskaper i Excel
- Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SBRE1008. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer (070-955 06 57 eller [email protected]) vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex tillsätter redovisningsekonomer i Stockholm. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.
Accountant till globalt bolag inom retail
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Group Reporting Manager
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till PDL Group!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Hej! Är Du vår nya Redovisningskonsult/ Affärsekonom?
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
#jobbjustnu
Vi söker ytterligare två nya ekonomer/redovisningskonsulter till vår trevliga redovisningsbyrå!
Ekonomipartner i Wermland AB, Karlstad
Är Du Ekonomipartners nya redovisningskonsult?
Du har minst MBA eller motsvarande, med huvudämne i finansiell analys, gärna från MIT eller Harvard. Dubbla masterexamina och/eller doktorsexamen är meriterande. Du är givetvis helt självgående, har lång erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem och kommer till oss med ditt befintliga nätverk av internationella kunder. Vi ser gärna att du är under 22, har som mål att stanna länge i företaget och helst helt saknar fritidsintressen då det blir en del övertid. Det är bra om du har tidigare erfarenhet av en ASKO DWC5926W. Baristautbildning i bagaget är meriterande, körkort och egen bil krävs. Åtta månader obetald praktik, därefter möjlighet till provanställning om du visat framfötterna.
Telefon: 0722-151589
Mejl: [email protected]
...oookej då, vi ska sluta larva oss, platsannonser är faktiskt allvarliga saker! Skämt åsido så söker vi faktiskt en ny kollega, och skulle bli jätteglada om just Du ville komma och jobba hos oss! Du har erfarenhet från tidigare anställningar som gör att du kan arbeta självständigt med affärsekonomi och digital redovisning. En examen inom företagsekonomi eller annat relevant område är högt meriterande, men inget absolut måste för dig som har god erfarenhet av branschen. Eftersom vi jobbar med breda lösningar, och i tätt samarbete med våra kunder, är din goda sociala kompetens ett av dina viktigaste arbetsredskap. Vi ser gärna att du är en person som gillar att nätverka och arbeta kreativt med kundanpassade lösningar. Sedan söker vi dessutom även ytterligare en medarbetare, som gärna får vara precis likadan.
Passar detta in på dig eller någon du känner? Hör av dig! Ja, till oss respektive till den det passar in på då, äsch, du hajar! Vi tar emot och behandlar ansökningar löpande.
Välkommen med Din ansökan!
Mer info? Ring eller mejla vår trevliga konsult nedan!
Kontaktperson: Jesper Lindgren
Mejl: [email protected]
Telefon: 054-771 33 25 / 0722-151589
Område: Karlstad
Yrkesroll: Redovisningsekonom
Typ av anställning: Heltid
Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.ekonomipartner-kd.se
Sista ansökningsdag: 29 jan 2021 (53 dagar kvar)
Group Accounting Manager to KraftPowercon
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Fund Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom med IT/systemkunskap till Polisens Adm Center i Lkpg
OM ARBETSPLATSEN
Vill du vara med och bidra i Polisens fortsatta utvecklingsarbete? Då kan det här vara något för dig! Polismyndigheten är i en expansiv tillväxt, då vi ska bli 10 000 fler fram till 2024. Vi söker nu en utvecklingsinriktad senior redovisningsekonom med kunskap om IT och ekonomiadministrativa system till Polisens Administrativa Center (PAC) i Linköping.
Myndigheten består av cirka 33 000 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Ekonomiavdelningen spelar en viktig roll i Polismyndighetens utveckling och tillväxt genom sitt ansvar för bl.a. myndighetens finansiella styrning, verksamhetsstyrning, inköps- och upphandlingsverksamhet, service, miljöledning, lokalförsörjning. Vid ekonomiavdelningen finns ca 400 anställda.
PAC Ekonomi är en sektion inom Enheten för finansiell styrning inom Ekonomiavdelningen och är placerat i Linköping. PAC Ekonomi ansvarar för hela polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Sektionen bemannar myndighetens support gällande ekonomiadministrativa frågor. Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i fyra grupper med en gruppchef vardera, Kund, Leverantör, Fakturasamordning och Redovisning.
Sektionen driver och deltar i en hel del utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och organisation.
Till redovisningsgruppen söker vi en senior redovisningsekonom med särskilt intresse för system, som kan bidra till att utveckla den ekonomiska redovisningen till framtidens förutsättningar och krav. Gruppen består av 10 medarbetare och leds av redovisningschefen. Arbetet kommer att präglas av det förändringsarbete vi står inför, vilket innebär att digitaliseringsfrågorna kommer att vara i fokus och ställa krav på utvecklade arbetssätt och kompetenser.
ARBETSUPPGIFTER
I redovisningsgruppen hanteras redovisning av bland annat anläggningstillgångar, lager, personalkostnader, bidrag, betalningar, avgifter, moms m.m. Vi hanterar även Polismyndighetens ekonomi- och rutinhandbok, bokslutsanvisningar, kodplan och upprättande av finansiella delarna i årsredovisningen för att nämna några uppgifter.
Som redovisningsekonom med system och IT kompetens är du övergripande ansvarig för systemrelaterade frågor från redovisningsperspektivet. Du fungerar som ett dagligt användarstöd på arbetsplatsen och är kontaktperson mot it/ förvaltningen.
Du hanterar komplexa redovisningsfrågor, registerunderhåll och verksamhetsnära utvecklingar. Du genomför analyser, kontroller och utsökningar i redovisningssystemet. Du kommer också att arbeta med utbildning i systemfrågor.
Vid en kommande upphandling av nytt ekonomisystem är du en nyckelperson, i det kortare perspektivet är du ledande och bidrar till att föreslå förbättringar och förenklingar i vårt befintliga system UBW.
Gruppen driver och deltar i utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Digitaliseringsfrågorna kommer att vara centrala i utvecklingsarbetet på avdelningen, denna roll är en nyckelposition i kommande digitaliseringsresa.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning
• har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• har erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• har erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• har erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer
• har erfarenhet av delaktighet i byte av (hela eller delar) affärssystem eller liknande projekt
• har god vana av att arbeta i Officepaketet
Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att driva och utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt och att vara förändringsbenägen är även viktigt.
Du är noggrann och resultatorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även intresse för digital utveckling.
Arbetet kräver att du har en god förmåga att sätta dig in i komplexa sammanhang och har förståelse för teknik och tekniska lösningar. Vi värdesätter även din höga integritet och förmåga att arbeta strukturerat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
KONTAKT
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Cecilia Nord, tfn 010-56 35 140, [email protected]
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Charlotte Ryrberg, tfn 010-56 36 431
Fackliga företrädare
SACO, Fredrik Bergh, tfn 010-563 91 37
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, tfn 010-567 70 92
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn 0732-490 422
ÖVRIGT
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Placeringsort: Linköping
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2021!
Polismyndigheten
BRIGADGATAN 13
58103 LINKÖPING
Vi söker en redovisningskonsult med start omgående
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Happident söker en Redovisningsekonom till huvudkontoret i Göteborg!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Orasolv Clinics AB
Är du kvalificerad redovisningsekonom eller Financial Controller
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken person som med jämna mellanrum vill lära känna en ny arbetsplats och stimuleras av utmaningar som nya processer och högt tempo? Då kan en karriär som konsult hos oss på Randstad Finance vara något för dig! Våra kunder finns i hela Stockholms län med fokus på city och norrort.
Ansvarsområden
Arbetstider
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi, exempelvis från högskola/universitet.
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines och att vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.
Erfarenhet
Erfarenhet från storbolag, SAP/Agresso etc, samt internationell miljö är meriterande.Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner:
[email protected]
[email protected]
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Redovisningskonsult till byrå i Vendelsö
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Notima är ett litet och trivsamt bolag som arbetar med redovisning för mindre och medelstora företag. Bolaget har funnits sedan 2007 och besitter en gedigen erfarenhet av redovisning. Vårt kontor ligger i en trivsam lokal i Vendelsö, Haninge.
Vi strävar efter att utveckla effektiva rutiner, god ordning och ett ändamålsenligt systemstöd.
Notima arbetar med ett flertal olika redovisnings- och affärssystem. Vi är inte låsta vid ett specifikt system (vi föredrar dock bl a Fortnox och öppna affärssystem). Vi har gärna dialog med våra kunder på hur vi hjälper dem i deras verksamhet på bästa sätt. Om du tycker om att få inblick i olika verksamheter och gillar att analysera och förbättra finns här stora möjligheter att utvecklas tillsammans med våra kunder. Du har relevant högskoleutbildning och/eller yrkesutbildning inom ekonomi/redovisning och gärna några års yrkeserfarenhet inom området. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av byrå.
Du har god datorvana och behärskar Excel, Word och filhantering.
God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi har många engelskspråkiga klienter. Tidigare vana av internationella affärssystem (ex MS Navision) är meriterande.
Som person är du positiv, strukturerad och noggrann. Du trivs med att arbeta självständigt och rutinorienterat. Du får gärna vara IT-intresserad.
Omfattning 75-100% beroende på omständigheter och önskemål.
Provanställning tillämpas.
För dig som är intresserad av att utveckla dig inom redovisning, import/export, lagar, rådgivning och affärssystem finns det stora möjligheter. Arbetsuppgifter
Arbetet innebär eget ansvar för ”dina” företag, som finns inom olika branscher, där du sköter allt från kontering till årsredovisning och deklarationer. Dina arbetsuppgifter kommer bl a att vara löpande redovisning, månadsavstämningar och finansiell rapportering till företagsledare / intressenter. Därutöver sköter du uppföljning mot kunder, skatterapportering (inklusive EU och internationella transaktioner) samt lönehantering. I jobbet ingår även in- och utbetalningar via fil. Vi är en digital byrå i så stor utsträckning som möjligt.
För att kunderna alltid skall kunna få hjälp är vi även backup för kollegornas företag, vilket innebär att arbetsuppgifterna blir omväxlande.
Ekonomibolaget Notima AB
LÄRJUNGEVÄGEN 6
13669 VENDELSÖ
Hemsida: https://ekonomibolaget.se
Redovisningsekonom till producerande bolag
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Polisens Administrativa Center i Linköping
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Polismyndigheten
Redovisningsekonom, konsultuppdrag på 80% (Hammarby sjöstad)
Newr AB
Redovisningsekonom med fokus på kundreskontra till Europcar
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Europcar söker nu en medarbetare till ekonomiavdelningen för ett föräldravikariat på 13 månader. I rollen som Redovisningsekonom med fokus på kundreskontra kommer du att få arbeta med hela flödet inom kundreskontra med flera olika kontaktytor. Du kommer att bli en del av ett team med mycket trivsam och god sammanhållning.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
- Kreditbevakning av befintliga kunder
- Uppföljning av kundreskontra
- Påminnelse- och Inkassohantering
- Samlingsfakturering
- Provisionshantering till franchisetagare
- Månadsbokslut
Att vara en del av Europcars ekonomiavdelningen innebär också att du är med och utvecklar ekonomiavdelningens digitala resa.
Din profil
Vi söker dig som har en högre eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med kundreskontra eller liknande uppgifter. Du har lätt för att lära dig nya system och du har goda kunskaper i Excel. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat.
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs att vara en del av ett team. Du är en person som tycker om det sociala och bidrar gärna med skratt och härlig energi omkring dig. Vidare ser vi att du som person är hjälpsam och ställer upp för dina kollegor och kan på ett prestigelöst sätt arbeta med varierande arbetsuppgifter.
Övrig information
Tjänsten är placerad på Europcars huvudkontor i Årsta och avser ett vikariat på 13 månader. Tjänsten är på heltid med kontorstider. Kollektivavtal tillämpas.
Tillträde för tjänsten är den 1 februari 2021. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] +46 708 36 33 36
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Europcar
Fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är det gröna mobilitetsföretaget och är Europas ledande biluthyrningsföretag. Europcar arbetar utifrån våra värderingar Driv, Integritet och Hållbarhet samt har som målsättning att ha de nöjdaste kunderna. I Sverige har Europcar 141 utlämningspunkter och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på http://barona.se/om-oss/
Barona Professionals AB
Redovisningsekonom med IT/systemkunskap till Polisens Administrativa Cente
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Polismyndigheten
Studentmedarbetare, Ekonomi
Redovisningsekonom till globalt bolag i Göteborg!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till spännande uppdrag i fordonsindustrin!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisnings- & löneekonom på Sellpy
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Scanfil Åtvidaberg - Vikariat
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Junior Accountant
Redovisningsekonom inom offentlig sektor
Arbetsbeskrivning
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.
Ansvarsområden
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
- sammanställande av årsredovisning och rapporter.
- säkerställa att årsredovisningen följer RKR:s rekommendationer
- stödjande och rådgivande funktion.
- genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
Uppdraget kan även innebära:
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning samt prognos mot förvaltning
- investeringsredovisning
Arbetstider
Arbetet kan utföras på såväl distans som på plats efter uppdragsgivarens anvisning.
Kvalifikationer
- arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult och helst inom offentlig verksamhet.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- arbete i ekonomisystem exempelvis Raindance, Agresso mm
Vi tror att du som söker är positiv, trygg och serviceinriktad – precis som dina kollegor du kommer till. Som person är du också analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt samtidigt har du lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningskonsult sökes
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningskonsult
AK Redovisning är en dedikerad och personlig redovisningsbyrå som har verkat framgångsrikt sedan 2013 i Stockholm. Vi växer och blir större och expanderar nu även verksamheten, bland annat genom att starta dotterbolaget AK Revision.
Därför är vi nu på jakt efter en dedikerad redovisningskonsult. Vi söker dig som vill utvecklas både som redovisningskonsult och rådgivare under en spännande fas i bolagets utveckling. Som person ser vi gärna att du har god samarbetsförmåga och lätt för att bygga relationer, att du har en stark drivkraft och gillar att arbeta både i team och självständigt. Affärsmannaskap, initiativförmåga, noggrannhet och pålitlighet är egenskaper som vi värdesätter. Erfarenhet av VISMA och flerspråkighet är också meriterande.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna inbegriper löpande redovisning, momsredovisning, skattedeklarationer, lönehantering, bokslut, rapportering och avstämningar mm. Våra klientföretag består huvudsakligen av både små och medelstora ägarledda företag, såväl svenska som internationella, inom varierande branscher.
Kvalifikationer för tjänsten
• Relevant utbildning inom ekonomi
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå
• Erfarenhet av VISMA samt flerspråkighet är meriterande
Välkommen med din ansökan
Vänligen skicka din ansökan med ett personligt brev, CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare till: [email protected]
Sista ansökningsdag 31 januari 2021.
Erfaren redovisningskonsult till Ludvig & Co
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
IFRS-specialist, Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Rekrytering av Fund Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Koncernredovisningsekonom till Lars Wingefors AB
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Qtym AB
Gillar du ekonomi och fastigheter? Vi söker en kundansvarig ekonom till ...
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till Kraften Invest
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
EC Time söker en erfaren Redovisningskonsult
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
EC Time grundades 2014 av Eva Brolin och Cristina Olsson. Vi har idag 10 anställda. Vi erbjuder tjänster inom Ekonomi, Lön och Affärssystem. För oss är det viktigt att skapa bra relationer till våra kunder och att våra anställda trivs och utvecklas.
Vi jobbar i team för att säkerställa att det finns fler än en som har kännedom om varje kund. Det gör att vi kan ge bättre kundservice också när någon av våra medarbetare är sjuk eller är ledig, samtidigt som det blir lättare att bolla frågor internt.
Vår syn på arbetstider utgår från att jobbet ska bli gjort i tid, men exakt när det utförs är mindre intressant. Som standard har vi kortare arbetstid, 37,5 timme per vecka. Vi upplever att det ger mer andrum som gynnar balansen mellan jobb och fritid.
För att trivas hos oss bör du gilla att ständigt lära dig mer. Områdena Ekonomi, Lön och Affärssystem utvecklar sig hela tiden.
Vårt kontor ligger centralt i Gävle, ett par minuters promenad från Gävle centralstation.
Vi söker nu en erfaren och självgående Redovisningskonsult som vill vara med att utveckla vårt nya affärsområde Ekonomi. Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder i olika storlekar och branscher. Du kommer att ansvara för bokslut, avstämningar, deklarationer, årsredovisning och rådgivning. Vi arbetar i systemen Fortnox och Xledger.
Vi tror att du har erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen. Det är ett plus om du är auktoriserad redovisningskonsult men inget krav. Kanske har du idag eget företag och känner att du saknar arbetskamrater.
Som person är du noggrann, engagerad och serviceinriktad. Du har lätt att skapa förtroende och bygga relationer med andra. Du är bekväm i kundkontakter, är lösningsfokuserad och kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar. Vidare tror vi att du är initiativtagande och att du har en kommunikativ förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.
Om du vill veta mer tar du kontakt med Eva Brolin på telefon 0736-422080 eller [email protected]
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in ansökan så snart som möjligt dock senast 31 januari. Skicka in din ansökan till [email protected]
EC Time AB
Kyrkogatan 29
80311 GÄVLE
Vi söker en redovisningsekonom för arbete på Malta!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Senior Redovisningskonsult, Helsingborg
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonomiansvarig till Hardford
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till snabbväxande e-handel
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
ÄR DU VÅR NÄSTA REDOVISNINGSEKONOM?
Hemmy letar efter en redovisningsekonom som kommer ingå i bolagets ekonomifunktion och jobba tillsammans med VD och ledningsgrupp. Denna roll erbjuder en unik möjlighet att jobba inom ett snabbväxande e handelsbolag med visionen att vara det självklara valet vid köp av produkter för hemmet. Hemmy har vunnit årets e handlare tre år i rad.
ÖVERGRIPANDE ROLLBESKRIVNING
Rollen omfattar ansvar över den löpande bokföringen, upprättande av bokslut samt den som har örat mot rälsen gällande bolagets finanser. I samband med att bolaget växer kommer du att vara med och bidra till att förbättra arbetssätt samt utveckla processer och rutiner så att de blir mer effektiva och enhetliga.
Tillsammans med bolagets ekonomifunktion sköter du kontakt med revisor och finansiella leverantörer, exempelvis betaltjänster och banker. Ni utvecklar även leverantörsrelationer och säkerställer att Hemmy har goda finansiella rutiner och verktyg, betalkort samt smidiga rapporter och underlag. Du ansvarar även för moms och skatteinbetalningar.
DIN PROFIL
- Formell utbildning inom redovisning med +3 års jobberfarenhet
- Självständig i löpande redovisning, momsredovisning och månadsbokslut
- Erfarenhet inom lön, lagerhantering och handel/e handel, meriterande
- Noggrann , lösningsorienterad och god förmåga till samarbete
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Hög digital vana med goda datorkunskaper, främst Microsoft Excel
HUR DU ANSÖKER
Skicka CV, personligt brev (valfritt) samt löneanspråk till [email protected]
Tjänsten är en heltidstjänst. Intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Är du vår nästa juniora kundansvariga ekonom?
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Skolfastigheter i Stockholm AB SISAB
Redovisningsekonom med fokus på Bostadsrättsföreningar
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Lars Wingefors AB söker en Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Qtym AB
Är du ekonom med erfarenhet från offentlig verksamhet
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken person som med jämna mellanrum gärna ser nya arbetsplatser och stimuleras av utmaningar som nya processer och högt tempo? Då kan en karriär som konsult hos oss på Randstad Finance vara något för dig!
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
På Randstad Finance har vi ett stort nätverk av konsulter som arbetar inom en mängd olika ekonomiroller, företag och branscher. De ansvarsområden du får som konsult kan därmed variera beroende på erfarenhet och uppdrag.
Ta chansen att få bli en av våra framgångsrika ekonomikonsulter. För att omväxling i karriären är roligt och utvecklande!
Arbetstider
Kvalifikationer
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, att vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.
För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även referenstagning, en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst 6 månaders erfarenhet av ekonomiarbete inom stat, kommun eller landsting.Ansökan
Kontaktpersoner:
[email protected]
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
https://www.randstad.se/finance
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Randstad AB
Junior Redovisningskonsult, Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningsansvarig till Enics i Västerås
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Intresseanmälan för kommande uppdrag inom ekonomi i Skåne!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Gillar du ekonomi och fastigheter? Vi söker en kundansvarig ekonom till ...
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult sökes till Uppsala!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Releconomy AB är en liten redovisningsbyrå för småföretagare. Vi vill nu expandera och söker därför en redovisningskonsult som kan jobba självständigt.
Arbetsuppgifterna är upprättande av bokslut, årsredovisningar och deklarationer samt även löpande bokföring med månadsavstämningar, löner och rådgivning.
Utöver kompetensen, som du fått från några års anställning på en redovisnings- eller revisionsbyrå, är det viktigt att du har en positiv inställning i både med- och motgångar och att du kan skapa och bibehålla goda kontakter med både kunder och kollegor.
Om du dessutom är stresstålig, prestigelös, initiativtagande, lösningsfokuserad och pålitlig kan du vara den vi söker. Vi använder oss av Fortnox och hoppas helst att du har jobbat med programmet tidigare. Arbete i Visma Lön-600 förekommer också.
Vi ser helst att det blir en start på 50 % tjänst och sedan en övergång till 100 %.
Vi befinner oss relativt centralt i Uppsala och parkeringsplats för anställda finns.
Releconomy AB
Alsikegatan 4B
75323 Uppsala
Var med på vår resa - bli kundansvarig ekonom hos oss
Gillar du ekonomi och fastigheter? Vi söker en kundansvarig ekonom till ...
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Interim CFO sökes för konsultuppdrag i Göteborgsområdet
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Redovisningsassistent / Redovisningsekonom
KOPPARFORS SKOGAR AB är ett helägt dotterbolag till FAM AB. Vi förvaltar ca 285 000 ha mark i Sverige, varav 230 000 hektar är produktiv skogsmark. Kopparfors Skogar utgör en fristående koncern bestående av två bolag. Kopparfors Skogar ska genom långsiktigt ägande och hållbart brukande av skog, mark och vatten, optimera företagets avkastning och värde. Vi har som ambition att ligga i framkant när det gäller områdena kvalitet, digitalisering och skogsskötsel. Markinnehavet är koncentrerat till några områden i Mellansverige och huvudkontoret finns i Falun.
Kopparfors Skogar söker en Redovisningsassistent/Redovisningsekonom till vårt huvudkontor i Falun.
Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av löpande redovisning, hantering av leverantörsfakturor, betalningar och löner samt bokslutsarbete i samarbete med bolagets redovisningsansvarige controller. Du kommer även att arbeta med att handlägga och registrera fastighetsrättsliga upplåtelser samt fakturera nyttjanderätter. Utöver detta ingår också inköp av kontorsmateriel, biladministration mm i tjänsten.
Arbetet är självständigt i samverkan med övriga medarbetare inom vår ekonomifunktion och i vissa fall även med bolagets övriga funktioner (Fastigheter, Skog, System och Processer). En del externa kontakter med tex kunder, leverantörer, revisorer, IT-konsulter och bankpersonal förekommer.
Du kommer i första hand att arbeta med vårt ekonomisystem men även med våra system för lön, rapportering, nyttjanderätter och fastigheter. Excel med flera program används också i ditt arbete.
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och erfarenhet av att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter. Högskoleexamen inom ekonomi och kurser inom redovisning/fastighetsekonomi/lantmäteri/fastighetsrätt är meriterande. Även erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå eller som lantmäteriassistent är meriterande.
Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande, omdömesgill och självständig. Vi uppskattar god samarbetsförmåga och flexibilitet då perioder med hög arbetsbelastning förekommer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i centrala Falun.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Mikael Kjällbring på Carbonado HR. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Mikael på telefon 072-44 88 555 eller via e-post nedan.
Din ansökan innehållande personligt brev och meritförteckning skickar du till [email protected] senast den 31/1. Använd ”Redovisningsassistent/Redovisningsekonom” som mailrubrik.
Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
Mediabrands söker dig som är redovisningsekonom och som vill bli en del av ett ekonomiteam om fyra personer på ett framåtlutat medie- och kommunikationsföretag med ungefär 75 dedikerade marknadsförare; specialister och kundansvariga som sitter i trevliga lokaler så centralt man kan komma, högst upp på Grev Turegatan 11 i Stockholm.
I rollen som redovisningsekonom är dina huvudsakliga arbetsuppgifter leverantörs- och kundreskontra, rapportering, uppföljningar och betalningar. Du kommer även att delta i arbetet med bokslut och årsredovisning och som stöd och avlastning i viss löneadministration.
Vem är du?
Som person är du strukturerad, flexibel och proaktiv med en förmåga att leverera mot korta deadlines med bibehållen kvalitet.
Du är självständig med god kommunikationsförmåga och trivs i en snabbrörlig miljö där du kan bidra med en bra teamkänsla.
Rollen kräver även att man är målmedveten och prestigelös och har lätt för att samarbeta.
Du är utbildad redovisningsekonom och vi tror att du har några års erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra.
Har du även tidigare erfarenhet av löneadministration är det en fördel.
En del rapportering och kommunikation sker globalt varför du behöver vara duktig på engelska.
Vår ambition är att tillsätta denna roll under Q1 2021. Intervjuer hålls löpande (just nu digitalt) så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Rollen är en tillvidareanställning. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Välkommen med din ansökan via vår site:
https://flite.avature.net/en_US/careersGlobal/JobDetail/Redovisningsekonom/1562
Accountant
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
- Finska
CCM, the most recognized hockey brand in the world. Like all winning teams, we depend on key players who excel through their leadership, their performance and their tireless commitment - who put their heart into their work and have fun doing what they love. Our expertise and the know-how of our employees enable us to stay at the forefront of market trends and provide the entire world with the high-quality equipment, accessories and apparel on which our reputation is based. So, here's your chance to get in on the action! Are you up to the challenge?
Accountant:
For the European market, with location in Solna, Sweden, we are now looking for an Accountant for our three companies (Sweden, Finland, Norway). We are a team working together so you will be involved in all tasks in Finance.
This is a temporary position for at least 12 months.
Key tasks:
- Receive, code and post all incoming invoices in the financial IT system and send to responsible department head for authorization.
- Invoicing.
- Reconciliations and analysis
- VAT return.
- General work related tasks within the finance department.
- Reporting in a timely and accurate manner.
Your profile:
We are looking for a person with a post-secondary education within finance or corresponding working experience. You have at least two years of experience in the field of accounting. Good IT skills, especially in ERP systems, is essential for this position. You are fluent in Swedish and know English at least on a basic level, Finnish is a big advantage as well.
The ideal candidate is a strong administrator with integrity, developed accounting skills and attention to figures. You are able to work both alone and team based. Strong interest in ice hockey and sports in general is an advantage.
Contact information:
If you have questions regarding the position please contact Anne-Louise Leonardsson, Accounting Manager, [email protected] For questions regarding the recruitment process please contact Arlene Frisk, HR administrator, at [email protected]
We are starting to interview candidates already now so please send the application asap through our Career Site, but no later than January 31st 2021.
CCM Hockey AB
Gårdsvägen 13
16970 Solna
Ekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till globala Exela
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Din nya roll!
Exela är i stark tillväxt och med många komplicerade flöden och stora transaktionsmängder. Detta ställer stora krav på processer och rutiner inom redovisningsfunktionen i synnerhet. Exela behöver nu förstärka ekonomifunktionen och letar efter dig som brinner för redovisning och vill utföra alla arbetsuppgifter som ingår i en redovisningsfunktion.
I rollen som redovisningsekonom kommer du framförallt att arbeta med löpande redovisning, moms- och skattedeklarationer, projektredovisning, avstämningar samt månads- och årsbokslut. Du arbetar med löpande dokumentation och uppdatering av processer och rutiner. Du ingår i ett lokalt team om tre personer och rapporterar till VP Finance. Du är en del av det globala Finance-teamet och en del av din roll är att genom god kommunikation säkerställa en kvalitativ leverans. I arbetet ingår kontakt med kunder och leverantörer.
Vad krävs för att lyckas i rollen?
Krav:
- 2-3 års erfarenhet av redovisning, audit och compliance enligt svensk GAAP
- Erfarenhet av SAP
- Erfarenhet av MIS, audit enligt svensk GAAP (bland annat moms och skattedeklarationer)
- Mycket goda kunskaper i Excel och intresse för systemfrågor
Meriterande:
- Då verksamheten finns i Norden det meriterande med redovisningserfarenhet från dessa länder/språk
- Erfarenhet av US/GAAP
- Relevant eftergymnasial utbildning
Personliga egenskaper
Som person söker vi dig som är noggrann, strukturerad och har öga för detaljer, samtidigt som du är drivande och ser möjligheter i förändring. Du trivs med att kunna skifta mellan ett detalj- och ett helikopterperspektiv och genom ditt kommunikativa sätt har du lätt för att möta nya utmaningar och ta initiativ.
Exelas erbjudande
Exela sitter i ljusa lokaler i Västberga söder om Stockholm och tillämpar individuell lönesättning samt kollektivavtal (Almegas IT-avtalet). Några av våra förmåner är:
- Måltidsersättning (Rikskortet), friskvårdsbidrag 2 500 kr per år samt massage på jobbet
- Gratis motion, styrketräning, innebandy eller gruppträning i byggnadens motionsanläggning
- Arbetstidsförkorting (28 timmar per år) samt ledighet vid läkarbesök (8 timmar per år)
Rekryteringsprocessen
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan på engelska så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid med tillträde snarast. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta HR Business Partner Robin Hallman [email protected]
Facklig representant för Unionen är Lars Hjalmarsson tfn +46733447589
Vi har redan tagit ställning till våra rekryteringskanaler och undanber oss kontakter med rekryterings-, bemanningsföretag och liknande.
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Exela Technologies AB
Västberga Allé 36A 4TR
12630 Hägersten
Hemsida: https://www.exelatech.com/
Redovisningskonsult Rådgivare
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonom med brett ansvarsområde
Vill du arbeta i ett företag som gör skillnad? Är du intresserad av att utvecklas i rollen som ekonom och bidra till att utveckla våra arbetssätt? Är du utbildad civilekonom med erfarenhet av att arbeta med redovisning, budget och kontroll?
Välkommen med din ansökan!
SHIS är ett bostadsföretag; en stiftelse inom Stockholms stad med ett bostadssocialt uppdrag. Främst som utförare åt socialtjänsten tillhandahåller vi bostäder och bostadssocialt stöd för personer som av skilda skäl har svårigheter att få bostad på den reguljära bostadsmarknaden. SHIS är också en viktig aktör i stadens mottagande av nyanlända flyktingar. Företaget har för närvarande ca 230 anställda och ett 40-tal fastigheter med ca 4 000 lägenheter. Mer information om SHIS finner du på www.shis.se
Om tjänsten
Tjänsten är placerad på Södermalm där SHIS huvudkontor ligger. Ekonomiavdelningen består av en ekonomienhet och en hyresenhet (totalt 8 personer inklusive ekonomichefen) där du kommer att tillhöra ekonomienheten.
I din roll kommer du att arbeta operativt med kund- och leverantörsreskontrahantering men även med bokföring och avstämningar. Du kommer att arbeta med utveckling och digitalisering av processer i UBW, utveckla rapporter för ekonomiuppföljning och göra ekonomiska uppföljningar.
Tjänsten innebär också service- och utvecklingsarbete med kollegor inom SHIS övriga enheter/verksamheter. I rollen ingår att ge stöd till och ibland genomföra internutbildningar för olika målgrupper inom SHIS.
Hos oss finns goda möjligheter att utvecklas i rollen som ekonom. Du jobbar i ett litet sammansvetsat team med många motiverade kollegor och kontakter inom organisationen.
Om dig
Vi ser gärna att du har arbetat minst två år med redovisning, budgetarbete och kontroll. Krav är att du har minst 180 högskolepoäng inom ekonomi. Krav är också att du har goda kunskaper i Excel och bland annat erfarenhet av arbete med pivot-tabeller. Erfarenhet som objektspecialist eller systemförvaltare i ekonomisystem är meriterande likaså erfarenhet av UBW/Agresso.
Som person är du självgående, drivande och arbetar på ett strukturerat sätt. Du är social och tycker om att arbeta tillsammans med andra och du har också en god kommunikativ förmåga. Eftersom du bland annat kommer att arbeta med utveckling behöver du tycka om utmaningar och vara bra på att analysera, vara flexibel och ha en god problemlösande förmåga.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
För frågor om tjänsten kontakta ekonomichef Monica Fryxå 08–50838704 eller HR-konsult Maria Millner 08–50838717.
Skicka din ansökan senast 2021-01-31. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Stiftelsen Hotellhem i Stockholm
Svenska Aerogel söker redovisningsekonom med lönekompetens
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till vår kund i Örnsköldsvik!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom
Wången AB hanterar förutom den egna redovisningen också redovisning för Stiftelsen Wången och Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS).
Sofia ska vara föräldraledig. Därför söker vi nu dig som kan ersätta henne!
Du ska självständigt kunna sköta löpande redovisning, inklusive avstämningar och moms- och arbetsgivardeklarationer. I arbetet ingår också hantering av leverantörs- och kundfakturor. Du kommer även att vara delaktig i bokslutsarbetet.
Vi arbetar i Pyramid och använder Ascendo för leverantörsfakturahantering. Vi tar hjälp av Kontek för lönehanteringen.
Vem är du?
Vi vill att du har relevant utbildning och erfarenhet för att snabbt komma in i arbetsuppgifterna. Du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Dessutom är du intresserad av redovisning, moms och skatter!
Du måste även vara beredd att delta i andra uppgifter på ett litet kontor.
Urval och intervjuer sker fortlöpande. Tillträde den 1 april. Varaktighet: 16 månader.
Välkommen med din ansökan!
Wången AB
Wången
83593 Alsen
Är du vår nästa juniora kundansvariga ekonom?
Kontorschef till Ludvig & Co i Ronneby
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Ekonomer för kommande uppdrag i Östergötland
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Ekonomikonsult
Intresseanmälan för kommande uppdrag som Redovisningsekonom i Malmö!
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom / Bolagsekonom till Unibail-Rodamco-Westfield
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningskonsult till Motala Revisionsbyrå
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningskonsult till Sandbergs Redovisning & Revision i Linköping
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Redovisningsekonom / Controller till Travel Team
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Ekonomiansvarig till LeanOn
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Fastighetsekonom till Nordic Life
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Kontorsbemanning Sverige AB
Ekonom till Kriminalvårdens servicecenter
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Kriminalvården
Ekonom med erfarenhet av redovisning
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
Mälardalens Affärsrådgivning – MDAR letar efter dig som kan hjälpa oss att driva vårt företag och kunderna framåt. För att vara aktuell för tjänsten har du minst två års erfarenhet som ekonom. Du har definitivt arbetat med ekonomisk rådgivning, konsultation och bokslut. MDAR har tillväxtplaner och söker dig som vill vara med och utvecklas med oss. Följ med oss på vår spännande resa!
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för MDAR.
Kvalifikationer
Två års erfarenhet av ekonomi och redovisning, du är social, får saker att hända och du kan dessutom tillföra nyttiga kunskaper i arbetet med våra många olika kunder. I ditt arbete är du drivande och ligger steget före, allt för att kunden ska få den bästa servicen. Självklart är du noggrann och mån om att leverera kvalitet inom givna tidsramar. Du har förmågan att se såväl detaljer som helheten vilket gör det lätt för dig att prioritera rätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Redovisning, kalkylering, analys av bolag, konsulta som controller/redovisningskonsult, DD transaktioner, avstämningar och månads-, kvartals- och årsbokslut.
Krav
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning 180 hp eller motsvarande. Du har erfarenhet av kvalificerat självständigt redovisningsarbete och är van att upprätta bokslut. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som controller alternativt på revisionsbyrå.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Du är en mycket god användare av Excel och Officepaketet.
På MDAR jobbar vi 8-17 och tycker det är viktigt med balans i livet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som personlig drivkraft, social kompetens och problemlösning. Tjänsten är på heltid i Eskilstuna.
Om företaget
Stefan Bengtsson och Göran Jonsson startade MDAR i början av 2020. De har arbetat som revisorer och rådgivare på några av Sveriges största revisionsbyråer tidigare i sina karriärer. Både Stefan och Göran har varit partners hos tidigare arbetsgivare samt haft tunga ledarroller. Såväl genom tidigare revisorskarriärer, som i sina ledarroller har de förvärvat betydande erfarenheter som kan komma till sin rätt inom den rådgivningsverksamhet som MDAR idag bedriver.
Genom rekryteringen av skattejuristen Ulf Dahlberg, som även han har betydande erfarenhet från revisionsbranschen och även arbetet inom bank, finns även en hög kompetens inom skatte- och juridikområdet.
MDAR har sin huvudsakliga lokalisation i Eskilstuna på Smedjegatan 33, men även två satellitkontor i Stockholm och Nyköping. MDAR:s primära geografiska marknad är Sörmland, Västmanland och Stockholm – vilket vi internt benämner som Mälardalen.
Ambitionen med MDAR är att skapa en fristående rådgivningsaktör utanför de stora revisionsbyråerna. Målet är att leverera rådgivningstjänster inom ekonomi och skatt/juridik till de ägarledda företagen och dess ägare med högsta kompetensnivå.
Best Bemanning & Rekrytering i Sverige AB
ESKILSGATAN 20
63356 ESKILSTUNA
Hemsida: https://bestbemanning.nu/rekryteringar/mdar-ekonom/
Redovisningsekonom rekryteras till Alfa-kassan i Hemse
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Manpower AB
Redovisningskonsult till KKG Consulting i Västerås
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningskonsult
Arbetsbeskrivning
KKG Consulting fortsätter sin utvecklingsresa och söker nu ytterligare stjärnor inom redovisning. Här får du vara med och bidra till bolagets och din egen utveckling med hjälp av spännande samarbeten med de mest attraktiva arbetsgivarna för ekonomer.
Ansvarsområden
Uppdragen du blir tilldelad kommer att matchas noggrant mot dina kompetenser och vilja till utveckling både kunskapsmässigt och personligt.
Arbetstider
Kvalifikationer
I rollen som redovisningsekonom är du van att driva ditt eget arbete framåt samt tar initiativ till att både identifiera och lösa uppgifter. Du bör gilla problemlösning och ha en önskan om att hjälpa kunden till förbättringar och förenklingar i vardagen. För att trivas och passa in som konsult hos KKG Consulting är du social och trygg som person. Självklart är du noggrann, mån om att leverera service och har ett tydligt affärsfokus.
Vi söker dig som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får utveckling i de uppdrag du utför.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
För information: I denna process samarbetar KKG Consulting med Randstad Finance. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Fredrik Patcha, på telefonnummer 070-368 18 82 eller [email protected]
Om företaget
Randstad AB
Intresseanmälan till rollen som redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsekonom till innovativt företag i centrala Uppsala
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig till företag i Täby
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Redovisningsansvarig
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Om Corebon
Corebon har uppfunnit och patenterat världens snabbaste produktionsprocess för kolfiberförstärkt plast, vilket resulterar i en ny högre standard för kompositmaterial, lägre kostnader och minimal miljöpåverkan – vi kallar det Corebon Technology. Corebon Technology ger upp till tio gånger snabbare cykeltider, upp till 95% energibesparing och de högsta fibervolymkompositerna som någonsin tillverkats industriellt.
Företaget utvecklar och säljer produktionslösningar till komposittillverkningsföretag runt om i världen och har även egen produktion av fiberkompositkomponenter och utvecklar nya produkter inom området.
Corebon är ett snabbt växande företag och våra kunder är världsledande företag inom flyg-, bil-, sportvaruindustrin etc.
Din roll:
I rollen som redovisningsansvarig kommer du att arbeta med helheten inom redovisning och självständigt ta ansvar för bokslutsprocessen i nära samarbete med CFO. Du är van vid att arbeta självständigt med hela bokslutsprocessen samt är van att arbeta med legala redovisningsfrågor och övriga regelverk. I rollen som redovisningsansvarig kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Upprätta månads- och årsbokslut samt årsredovisning
- Hantera moms- och skattedeklarationer
- Periodiseringar och relevant uppföljningsarbete
- Viss koncernredovisning
- Nära samarbete med CFO gällande analys och uppföljning
- Förbättra existerande rutiner och processer inom ekonomiavdelningen
- Kontakt med revisorer och myndigheter (Bolagsverket, SCB, Skatteverket)
- Förekommande ad hoc-uppgifter
Corebon lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du gillar att arbeta brett i en ekonomifunktion och har inga problem med att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs. Du har erfarenhet av hela biten från löpande registreringar till färdiga bokslut. Då Corebon AB ingår i en mindre koncernstruktur, så ser vi gärna att du har erfarenhet från enklare koncernredovisning. Du är en person som i grunden motiveras av att göra ett bra job och du tar ett stort ägarskap för ditt ansvarsområde. I rollen som Redovisningsansvarig är det givetvis viktigt att vara strukturerad och leverera hög kvalitet men det är lika viktigt att kunna vara lite flexibel i sin natur och anpassa sig till nya förutsättningar.
Kvalifikationer
- Relevant utbildning
- Arbetslivserfarenhet: minst 4 års erfarenhet inom en liknande roll
- Självgående i redovisning
- Viss erfarenhet av koncernredovisning
- Fördel om du kan lön
- Du är prestigelös, strukturerad och noggrann, serviceinriktad och effektiv som person
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Mycket goda systemkunskaper
Övrig information:
Är du den vi söker? Skicka då din ansökan till oss senast den 3 Februari 2021. Vi kommer att hålla intervjuer löpande. Går du vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra ett personlighetstest samt ett logisk test. Du skall kunna inkomma med ett utdrag ur belastningsregistret vid begäran. Corebon har nolltollerans mot alkohol och droger och du skall därför också vara beredd på att genomgå undersökning för detta hos vår Företagshälsovård.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta anställande chef Stefan Andersson [email protected] eller tele: 0729-656988
Övriga frågor kan ställas till HR Jessica Dubré [email protected]
Corebon AB
Kantyxegatan 5
21376 Malmö
Ekonomi och Redovisning
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Svenska
Vi söker dig som brinner för ekonomi
Vi är ett växande företag som letar efter dig som är strukturerad och kan ta ansvar för den löpande bokföringen för våra företag Tjänsten omfattar ca 16 timmar / Vecka
Möjlighet till fler arbetstimmar om man är intresserad av andra arbetsuppgifter
Vi använder oss av Fortknox bokföringssystem och ser gärna att du har jobbat med detta tidigare.
Tjänsten innebär arbete med :
Löpande bokföring ,fakturering
Skattedeklarationer
Leverantörsbetalningar
Löner mm
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Maila din ansökan till [email protected] för första kontakt
Redovisningsekonom till det ikoniska klädmärket Champion
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Accountant to Instabox!
Instabox AB
Kundansvarig Redovisningskonsult
Färdigheter
Krav
- Redovisning/revision
- Bokslut
- Deklarationer
Talenom Redovising AB är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag. Vi har i över 30 år hjälpt tusentals företag och dess ägare med redovisning/lön samt företagsekonomisk och skatterelaterad rådgivning. Företagsledningen och flera av våra medarbetare är auktoriserade konsulter genom SRF. Idag sysselsätter verksamheten ca 40 personer. Moderbolaget TALENOM OYJ är ett av de ledande redovisningsföretagen i Finland med ca 700 anställda och som är börsnoterat på Helsingforsbörsen. Målsättningen för den svenska verksamheten är stark expansion genom aktivt försäljningsarbete. Mer information om företaget finns på www.talenom.se
Redo för nästa steg i karriären? Vad sägs om att jobba i ett modernt och växande företag som ligger i framkant när det gäller digitaliserad redovisning?
Som Kundansvarig Redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal kunder samt ta hand om nya framtida kunder. Du jobbar mindre med löpande redovisning och mer med bokslut, rapportering, deklarationer och rådgivning mm. Det kommer att handla alltmer om digitaliserad redovisning, så det gäller att du är intresserad av att hjälpa kunder modernisera och effektivisera sina redovisningsrutiner i den takt de önskar och förmår.
Vi söker dig som brinner för redovisning och är redo att utvecklas vidare. Vi ser gärna att du är en auktoriserad redovisningskonsult med kundansvar idag. Om inte så är du i alla fall van att sköta allt från ax till limpa för ett antal olika kunder samt klart motiverad att ta nya steg i karriären. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta dig och ge dig utökat ansvar i takt med din utveckling, dina önskemål samt företagets behov.
Om du är en ambitiös person som vill göra skillnad så finns här stora utvecklingsmöjligheter och du kommer sannolikt att trivas mycket bra bland våra glada, positiva och kompetenta medarbetare som alla stöttar varandra på väg mot gemensamma mål.
Intresserad? Du är varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB. Berätta gärna i din CV eller personliga brev vad du har lyckats med i dina tidigare arbeten och även hur du vill utvecklas i framtiden. Ansökningar behandlas löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03.
Exelect AB
Västmannagatan 4
11124 STOCKHOLM
Redovisningskonsult Stockholm
Vi ett mindre familjärt företag som behöver utöka vårt team med en redovisningskonsult till vårt kontor som är beläget i centrala Stockholm.
Du kan se fram emot ett nära samarbete med våra kunder som finns i olika branscher och du kommer att ha varierande arbetsuppgifter såsom:
· Leverantörsfakturahantering
· Bokföring
· Bokslutsarbete
· Upprätta årsredovisningar
· Löneadministration
· Övriga administrativa arbetsuppgifter
Hos oss sätts alltid kunden i fokus och en hög servicenivå är för oss en självklarhet. Vi anpassar våra tjänster utifrån kundens behov och våra ledstjärnor är kvalitet och effektivitet.
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete med stora utvecklingsmöjligheter i ett växande och stabilt företag. Vi uppmuntrar till lärande och ser till att det finns stöd till fortbildning. Arbetsmiljön präglas av ett prestigelöst och öppet klimat där det finns gott om kompetens. Det är viktigt för oss att du kan vara med och påverka din egen och företagets utveckling.
Om dig
Vi söker dig som har arbetat inom redovisningsbranschen tidigare med minst ett års erfarenhet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i Fortnox eller annat ekonomisystem.
Du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Som person är du snabblärd, har ett prestigelöst förhållningssätt, god analytisk förmåga samt är lösningsorienterad. Du har en god förmåga att kunna kombinera din noggrannhet med effektivitet i dina utföranden.
Som redovisningskonsult har du kontakt med ett flertal kunder och därför är det viktigt för oss att du har en vilja att skapa och bibehålla långsiktiga relationer.
Du erbjuds
En roll som redovisningskonsult på en ekonomibyrå med familjär atmosfär där du får chans att utvecklas inom din yrkesroll.
Vi tillämpar flexibla arbetstider och det finns möjlighet att arbeta på distans eller hemma ibland.
Tjänsten omfattar heltid med start omgående.
Varmt välkommen att skicka din ansökan till
My Business Controller AB
Kommendörsgatan 11
11448 Stockholm
Ekonom - Administratör
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Språk
Krav
- Svenska
Rollabout importerar och distribuerar gravid, mamma och baby kvalitetsprodukter till detaljhandeln i Norden, sedan 2007.
Vi har kontor/showroom/butik i Stockholms innerstad. Vi växer, omstrukturerar och söker nu en ekonomiansvarig - administratör med skarpt ekonomiskt och strukturellt sinne.
Vi söker dig med lång erfarenhet av redovisning och administration. Gärna erfarenhet av affärssystemet Mamut.
Företaget står inför en nysatsning där vi ser att du är delaktig i ekonomisk affärsutvecklingen. Även effektivisering digitalisering av företagets administrativa rutiner.
Det är viktigt att du är noggrann och strukturell i ditt arbetssätt. Du är ambitiös, lojal och resultatinriktad.
Konkret blir ditt ansvar:
· Löpande bokföring, skatter/moms, deklarationer, löner, bokslut, post, bank, transaktioner, kundreskontra, förberedande till revisor.
· Allmän administration
· Strategisk ekonomisk utveckling av företaget, budgetering, kalkylering etc
· Prissättning, beräkning av täckningsbidrag, statistik etc.
· Ibland får du även ta hand om kunder/konsumenter i butik och hjälpa till på mässor.
Personliga egenskaper:
· Noggrann, strukturerad med god organisationsförmåga
· Lojal, ambitiös med hög servicekänsla
· Prestigelös, initiativrik, flexibel och gillar att ha många bollar i luften
· Operativ, en doer med mål och resultatfokus
· Gärna nära till skratt, vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet.
Din bakgrund
· Dokumenterad erfarenhet av ekonomi, administration
· Akademisk utbildning inom något av områdena – ekonomi, admin el. marknadsföring
#jobbjustnu
Deltid 1-2 dagar i veckan
Välkommen med din ansökan till:
Linda Norrwie
www.rollabout.se
Ringvägen 75
118 61 Stockholm
Redovisningsekonom på deltid sökes omgående
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Färdigheter
Meriterande
- Fortnox
- affärssystem
Redovisningsekonom sökes till ekobarn för 1-2 dagar i veckan
Nu söker vi dig som är utbildad redovisningsekonom och har erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Tjänsten är tillsvidare 1-2 dagar i veckan med placering i Kungshamn.
Ekobarn är en e-handel och fysisk butik som säljer ekologiska och hållbara produkter till hela familjen. Ekobarn växer med snabb takt och vi utökar vårt sortiment hela tiden.
Tjänstebeskrivning
Löpande redovisning, avstämningar, lev och res kontra samt bokslut.
Krav på erfarenhet är: några års erfarenhet av att jobba med löpande redovisning samt bokslut.
Meriterande: Arbete med e-handels bolag, fortnox, klarna.
Som person är du självständig, noggrann, positiv och tar egna initiativ. Du är prestigelös och hjäper till där det behövs. Du tycker att det är kul att det händer mycket och att nya utmaningar kommer hela tiden.
Vi går igenom ansökningarna löpande och kommer
anställa så fort vi hittar rätt person så vänta inte med din ansökan.
Skicka in CV och personligt brev. Inga ofullständiga ansökningar behandlas.
Ansök till: [email protected]
Märk ansökan med: ekonom kungshamn
#jobbjustnu
Utvecklande roll som Junior Ekonomiansvarig till entreprenörsdrivet sta...
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
VÄXANDE E-HANDEL söker Redovisningsekonom
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
- Redovisningsekonom
#jobbjustnu
Till Timarco Sweden AB söker vi nu en redovisningsekonom. Är du en ordningsam, effektiv och positiv person med dokumenterad erfarenhet inom löpande bokföring, momsredovisning och avstämningar som vill jobba med härliga kollegor i ett växande e-handelsbolag? Då kan det här vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifterna består bl.a. av:
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Bokföring och redovisning
- Kampanjredovisning
- Dagligt arbete i interna affärssystem och excell
Om oss
Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag med egen plattform för e-handel. Vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet och hos oss finns de största varumärkena. Vi levererar över 300 000 paket per år till ett värde som överstiger 175 miljoner SEK.
Vi är ett företag med korta beslutsled och ca 50 härliga och engagerade kollegor som arbetar för att leva upp till våra kunders förväntan.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt har även lokalt anpassade sajter i Tyskland, Holland, Österrike och England.
Vår långsiktiga målsättning är att bli referensnamnet för e-handel med underkläder i Europa och vi expanderar för närvarande till fler länder.
Vi sitter i helt nyrenoverade lokaler i norrförort, ca 25 min från centrala Stockholm, där vi har kontor och lager.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com.
Om dig
Vi söker dig som vill ingå i ett team där effektivitet och kvalitet är en viktig del i vardagen. Du har högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning och/eller några års erfarenhet på ett företag med fler än 20 anställda.
Du har självständigt skött löpande bokföring, momsredovisningar, avstämningar och intrastatrapporteringar. Du har även erfarenhet av att förbereda och göra bokslut.
Du har eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir gjorda vilket ställer krav på att du har egen drivkraft och vågar ta egna initiativ.
Du har ett prestigelöst förhållningssätt samt är noggrann och effektiv. Som redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta inom företagets ekonomiavdelning och rapportera till CFO.
Vi kallar till intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan!
Redovisningsekonom till Södermalm
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Andara Group AB
Redovisningsekonom i Uppsala
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken person som med jämna mellanrum vill lära känna en ny arbetsplats och stimuleras av nya utmaningar? Då kan en karriär som konsult hos oss på Randstad Finance vara något för dig!
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Arbetstider
Kvalifikationer
Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt har goda Excel kunskaper.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi, exempelvis från högskola/universitet.
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines och att vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner:
[email protected]
Om företaget
Randstad AB
REDOVISNINGSEKONOM TILL UPPDRAG I GÖTEBORG
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Broil King söker Ekonomiadministratör
Språk
Krav
- Svenska
- Engelska
- Danska
- Norska
Vi befinner oss i en stark expansiv fas och kommer under året byta datasystem samt även flytta vårt kontor till Brunna.
Som Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
- Ansvara för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra, bokslut, skatter samt övriga vanligt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
- Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder etc.
- Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med kollegorna på kontor och lager samt inte minst våra återförsäljare.
För att trivas med denna tjänst behöver du:
- Ha viljan att utvecklas och växa med företaget, gilla utmaningar, ha positiv energi och kunna hantera flexibilitet och stress.
- Ha förståelse för vikten av ordning kring ekonomiadministrationen och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
- Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete, stort eget ansvar och högt tempo är desto viktigare.
Din profil:
- Utbildning inom ekonomi på minst minst gymnasienivå är ett krav, gärna högskolenivå samt en del tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter ett plus.
- Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper.
- Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav och att kunna prata med/läsa norska och danska är meriterande och kommer underlätta ditt arbete.
- Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skrifitlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada, andra Broil King distributörer i Europa och återförsäljare runt om i Norden är en del av arbetet.
Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid på vårt nordiska huvudkontor i Upplands Väsby.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Åke Boström på 0708-74 77 77 eller Tobias Minde 0708-74 77 96.
#jobbjustnu
Omc Barbecues Limited, UK Filial
Johanneslundsvägen 2
19461 Upplands Väsby
Hemsida: www.broilking.se
Redovisningsansvarig till Coop Norrbotten
Arbetslivserfarenhet
Krav
- Redovisningsekonom
Coop Norrbotten Ekonomisk Fören
Hemsida: https://www.coop.se/Globala-sidor/OmKF/Konsumentforeningar/Coop-Norrbotten/